Jump to content

Discuri si placute de frana


tiberiuenache

Placute si discuri  

687 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Salut! Ma bag si eu ca musca rolleyes.gif. Pe discurile de frana este specificat pe undeva vre-un cod sau marca? Mi-am luat si eu niste Ate (nu power disc) si nu gasesc nici un inscris pe ele innafara de ce e pe cutie... Ma gandeam ca astia ar putea baga orice noname-uri fara ca noi sa stim. As vrea sa stiu de la cei care au mai schimbat/ au avut astfel de discuri daca au vazut vre-un inscris ceva pe ele sa stiu daca ma duc sa i le fac guler devil.png.

 

Acum ca am avut nevoie sa umblu la discuri si timp mai mult sa le studiez, am gasit inscriptionat niste chestii pe buza discului http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/11/mxve.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

PD-urile sunt foarte-foarte rezistente. In combinatie cu placute normale sau ceramice (atentie, ceramicele nu sunt mai agresive cum se banuieste in general) te tin o viata. Ale mele au vreo 70.000 km in combinatie cu EBC-uri GreenStuff si ma mir in fiecare zi de uzura inexistenta.

 

In alta ordine de idei, daca vreti bite mai bun, mergeti pe placute metalice, nu ceramice.

Link to comment
Share on other sites

se simte diferenta la ate power sau este doar marketing ?

merita banii ?

 

Le am montate de 1 saptamana acum sunt perfecte, nu stiu cum se vor comporta in timp(sper ca bine), placutele sunt ok franeaza fara zgomot si prompt.:thumbsup:

Am scapat in sfarsit de trepidatii la franari mai usoare

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

DacĂŁ becul din bord s-a aprins, atunci nu-ți rĂŁmâne decât sĂŁ schimbi și senzorul de uzurĂŁ plĂŁcuțe de frânĂŁ.

tre stearsa eroarea din bord odata cu schimbarea sensorului nou sau dispare singura?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fratele meu si-a pus discuri ate normale la e60 si dupa nici 2000 de km deja are trepidatii la franari usoare, se simt cand mangai pedala

Ma duc sa fac un stand de frana si dupa ma duc la autokarma sa le dau in cap cu ele

Problema e ca trebuie sa le schimb si eu la e90 saptamana asta si vroiam sa iau ate power

Acum chiar nu mai stiu ce sa cumpar ca am vazut ca s-a plans lumea si de zimmerman

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Am pus discuri si placute Ferodo Premier anul trecut pe fata, discurile deja is ovalizate, placutele scartaie la franare. Chiar nu stiu ce sa pun, pe spate am schimbat anul asta si am pus ATE si discuri si placute, deocamdata se comporta bine, o sa vad la anul cum a fi. Ma gandesc sa pun pe fata Bosch. Stie cineva ceva despre discurile Bosch? Sau ce sa pun?
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Eu am inca discurile OE insa placutele doar ce le-am schimbat cu ATE. Cand va veni vremea discurilor voi utiliza Brembo. Am avut combinatia aceasta si in trecut fara nicio problema.
Link to comment
Share on other sites

La mine, discurile OE am vazut ca sunt facute tot de TRW si n-am avut niciodata probleme cu ele, chiar daca au fost date cu jetul de apa rece cand erau incinse bine, dupa drumuri prin oras.

Asta apropo de aia cu "de ce sa pun OE, cand mai bine iau pe producatorul care face discurile OE, ca e acelasi lucru, fara stanta BMW". Uite ca nu prea e :)

 

 

Vezi la chestia cu apa rece pe discurile incinse ca si asa le poti ovaliza zdravan de tot,e prea mare socul termic...

Link to comment
Share on other sites

aliajul din care sunt facute discurile nu se deformeaza plastic la diferente de temperatura, sub nici o forma. in nici un caz semnificativ.

 

 

Asta e cea ma retardata legenda urbana de 10 ani incoace.

 

In cel mai rau caz crapa dar nu se deformeaza, nu de la asta.

ele sunt facute din fonta, si asta face fonta, atata stie, crapa dar nu se deformeaza de la temperatura.

 

 

 

 

discurile de frana la o masina normala pot avea variatii de sute de grade in interval de sub un minut de mii de ori dea lungul vietii lor si nu se intampla nimic. Ai hotspot-uri in mod frecvent de 250 de grade la o utilizare relativ normala.. .

deci poti sa te duci linistit sa o speli dupa ce vii de pe ce circuit te dai tu cu ea..daca o sa ai discuri "ovalizate" nu e sigur din cauza asta..

Adica cum, daca franezi mai tare si e o ploicica de toamana , gata , schimbi discurile, sau cum ?

 

 

90 % din cazuri asa zisa "ovalizare " (nici macar nu e ovalizare, pur si simplu suprafata discului devine inegala) e provocata de ce se aduna pe disc, si asta asta se intampla de la placute proaste, montaj prost (extrem de frecvent in ro in special, unde iti schimba placutele la 4 roti in 1h cel mult, din pacate ce e rapid nu e si bun..) si sau alte defectiuni..

fonta se toarna si se prelucreaza de cateva sute de ani bune, nu cine e stie ce tehnologie si poti sa cumperi ce discuri de frana vrei, as casca ochii de 5 ori mai mult la ce placute pun si cine si mai ales cum le monteaza..

L.E

al doilea lucru pe care as tine ochii sunt boii de la service-ul de roti care cauta 20 de min o cheie dinamometrica.

.poti sa pui cele mai tari discuri de frana montate la "Ciocanul de aur ", ca daca schimbi rotile si ajungi la desteptii aia de strang surubrile la roti cu cheie pneumatica .. ai sanse reale sa schimbi discurile la 10 15k km cel mult..

Edited by DOMI
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Este evident ca se referea la saltul peste anumite operatiuni din fluxul asta de schimbare a placutelor: de la a nu lasa etrierul sa atarne, pana la verificari suplimentare ale discurilor, etrierilor si pistoanelor, curatare si gresare a pinilor de ghidaj, aplicarea pastei antisqueak pe placute etc.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Buna tuturor,

 

Trebuie sa imi schimb placutele frana pe spate deoarece au joc si imi scartie+zgomot la denivelari, cele pe fata au uzura.

Ma gand sa montez placute Ate ceramic in combinatie cu discurile vechi (nu sunt ate power sau discuri perforate), oare vor lucra bine? fara sa imi vibreze sau sa scartaie? Uzura discului daca nu creste cu macar 50% nu o iau in calcul, deoarece discurile sunt destul de ok, cele spate aproape noi, cele fata sa zicem 50% uzate.

Ce spuneti?

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Mai bine montezi ate normale...sunt mai moi si nu exista riscul ca tura viitoate sa schimbi si discurile.

Singurul avantaj pt tine daca montezi ceramice,nu o sa mai ai praf mult pe jante si o sa tina placutele putin mai mult ca cele normale...nu lua in calcul ca o sa iti imbunatatesti semnificativ comportamentul la franare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.