All Activity
- Past hour
-
Da. Oarecum la fel e si cu ionity. Daca faci tur prin EU, merita subscriptia. Din cateva incarcari ti-ai scos-o.
-
Turbina.....reconditionata nu are acelasi miez ca cea originala si de aici lag-ul. Oricat ai calibrat-o o sa ai lag la turatii mici. Variante: cumperi originala sau iei din dezmembrari, tot originala, in conditii bune.
-
F10 520d Trepidație motor
Sorin_87 replied to Sorin1967's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 5
Tampoane motor....doar originale. -
relbat.ro started following Probleme electrice bmw seria 3 e92 n47 automat
-
Probleme electrice bmw seria 3 e92 n47 automat
relbat.ro replied to Nikosw's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 3
Faptul că pierzi servodirecția (care este electrică), iar cutia de viteze intră în protecție (un modul extrem de sensibil la fluctuațiile de tensiune) este un indiciu clar. Toți martorii aprinși simultan pot fi derutanți, dar ei semnalează de fapt că modulele respective nu mai primesc tensiunea corectă sau nu mai pot comunica între ele. Pentru a înțelege ce înseamnă fiecare simbol în parte și de ce aprinderea lor în masă indică o problemă de fond, un ghid vizual ca cel de pe martori bord este foarte util. Acum, legat de problema ta specifică, iată câteva puncte cheie: Tensiunea de încărcare: Faptul că în mers ai 12.1V este anormal și critic. În acel moment, mașina funcționează exclusiv pe baterie, care se descarcă. Alternatorul tău nu încarcă în sarcină. Tensiunea de 14.5V la decelerare este normală pentru BMW-urile cu Efficient Dynamics și senzor IBS (Intelligent Battery Sensor) – mașina încarcă bateria prioritar în frână de motor pentru a economisi combustibil. Dar în mers constant, ar trebui să ai undeva la 13.5-14.2V, niciodată 12.1V. Cauze posibile: Alternatorul "nou": Chiar dacă a fost schimbat, este posibil ca piesa să fie defectă din fabrică (mai ales dacă nu este un producător de top gen Bosch/Valeo) sau să nu fie modelul corect pentru mașina ta. Senzorul IBS: Acesta este un mic modul aflat pe borna negativă a bateriei. Dacă este defect, el nu mai comunică corect cu computerul motorului (DDE) și nu mai "comandă" alternatorului să încarce atunci când trebuie. Cablaje principale: Aici aș insista cel mai mult. Verifică cablul gros de masă care leagă caroseria de motor/cutia de viteze (cum a sugerat și @HitmaNLive). De asemenea, verifică cablul gros de plus care pleacă de la alternator. O altă problemă comună este conectorul mic, de obicei albastru (linia BSD), de pe alternator. Dacă acesta are contact imperfect, DDE-ul nu mai poate controla alternatorul. Înregistrarea bateriei: Cum a întrebat și @srb_alex, este esențial ca după schimbarea bateriei, aceasta să fie "înregistrată" în sistemul mașinii. Altfel, sistemul de management al energiei nu va ști cum să o încarce corect, ceea ce poate duce la probleme pe termen lung și poate stresa alternatorul. Eroarea de "Transmission Control Module" este, cel mai probabil, o consecință, nu cauza. Modulul cutiei este prima victimă când tensiunea scade sub un anumit prag. Nu te grăbi să schimbi piese la cutie până nu rezolvi definitiv problema electrică. Sfatul meu este să mergi la un electrician auto foarte bun, specializat pe BMW, care să știe să verifice în dinamică exact ce se întâmplă cu sistemul de încărcare. Mult succes - Today
-
ArmandE34 started following Porbleme la pornire e34 525tds
-
Salut, de ceva timp *4 luni* am achizitionat un e34 1991 2.5 TDS, masina a pornit bine si am reusit sa fac cateva plimbari pe timul verii cu ea, acuma e la hala si pregatita sa fie restaruata mai in detaliu. De cand am luato masina a avut o mica probleama la pornire, adica porneste (pornea ) la sfert de cheie dar la relantiu masina avea fluctuatii la turatii sarea de la 700 la 1000 si dupa chiar sub 400 etc. Daca primea putin gaz(accelerata) isi revenea si mergea normal. Acuma a stat neportnita cateva saptamani , mai exact 2. Am vrut sa o mut, masina ca de obicei a inceput sa invarta totul normal dar nexam pornire. Invarte bine, dar nu da nici macar o tentativa de pornire. Sa fie din cauza alimentarii? Pompa din rezervor are un anumit sunet cand actioneaza(precizez ca nu se aude nimic, am stat lipit cu urechea de ea in timp ce a dat cineva la contact si nimic). Ce sa verific mai exact? Sunt putin mai nou cu bmw urile dar nu ma dau batut pana nu o fac. Iar a doua problema mam trezit cu ulei in locasul de la filtru de aer. Dar asta vine rezolvata dupa ce reusesc sa o pornesc. Revenind la pornire, din cate am inteles ar trebui sa verifi releu de la pompa, pompa si filtrul .*la e30 stiu ca am putut sa schimb doar motorasul din pompa sa nu coste o avere si a mers perfect* Orice fel de detalii si informatii sau chiar ajutor ar fii de maxim folos. Multumesc Anticiapt. Army.
-
relbat.ro started following Masina posedata , E87-118i N43B20A - nedumerire martor bord lichid frana , F10 20d Martor check engine aprins and 3 others
-
Simbolul din bord este, într-adevăr, cel pentru intervalul de service al lichidului de frână. Este o eroare bazată pe timp (la BMW, de obicei la fiecare 2 ani), nu pe nivelul din borcan. Chiar dacă lichidul este la nivel maxim și pare curat, acest lucru nu spune nimic despre calitatea lui. Recomandarea fermă este să îl înlocuiești, nu doar să resetezi intervalul. Iată de ce: Lichidul de frână este higroscopic, adică absoarbe umezeala din aer. În timp, această apă acumulată îi scade drastic punctul de fierbere. La o frânare mai puternică sau prelungită (de exemplu, la coborârea unei pante), lichidul poate ajunge să fiarbă, creând bule de vapori în instalație. Spre deosebire de lichid, vaporii sunt compresibili, ceea ce duce la o senzație de pedală "moale", care se duce la podea, și la pierderea aproape totală a capacității de frânare. Este o problemă majoră de siguranță. Este foarte posibil ca fostul proprietar să fi "uitat" să îl schimbe și doar să fi resetat intervalul, sau service-ul să nu fi făcut resetarea după schimb. Dar pentru siguranța soției tale și pentru liniștea ta, cel mai corect este să faci un schimb complet. Este o operațiune relativ ieftină și rapidă. Martorul acesta este unul de service, dar în bord pot apărea zeci de alte simboluri, unele indicând probleme mult mai urgente. Pentru a înțelege mai bine diferența dintre un martor de service (ca acesta) și unul care indică o defecțiune ce necesită oprirea imediată, un ghid vizual ca cel de pe martori bord este foarte util. Pe scurt: schimbă lichidul de frână, apoi resetează intervalul de service. Numai bine
-
F10 20d Martor check engine aprins
relbat.ro replied to ovidiummmmmm's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 5
Martorul "Check Engine" este unul foarte general și poate semnala zeci de posibile probleme, de la un senzor banal la ceva mai serios. Tocmai de asta e bine să știm ce înseamnă fiecare martor și care e gradul de urgență. Pentru cine e curios, pe martori bord găsiți un ghid vizual bun care explică diferențele. Totuși, simptomul pe care îl descrii – acea întrerupere/ezitare fix între 1500 și 2000 rpm – este extrem de specific și de cele mai multe ori, la motorul N47, indică o problemă la sistemul EGR. Exact în acel interval de turație, la sarcini parțiale, supapa EGR este cea mai activă. Dacă este îmbâcsită cu calamina și se blochează (nu se deschide/închide corect), exact aceste "întreruperi" le vei simți. O altă cauză strâns legată poate fi filtrul de particule (DPF) care începe să se colmateze. Presiunea prea mare în evacuare afectează funcționarea EGR-ului și a turbinei. Mai rar, poate fi și un senzor (de presiune admisie, debitmetru) sau chiar clapetele swirl din galerie, dar EGR-ul este suspectul principal. Sfatul meu este să nu amâni diagnoza. O problemă la EGR lăsată nerezolvată duce la înfundarea și mai rapidă a DPF-ului, iar costurile de reparație cresc exponențial. Succes -
Check engine,apoi a doua zi nu mai porneste
relbat.ro replied to Rodi's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 1
Când apar atâția martori diferiți în bord (Check Engine, apoi cel de putere redusă - EML), e ușor să te simți copleșit. Fiecare are o semnificație specifică și indică o urgență diferită. Pentru a înțelege exact ce înseamnă fiecare simbol și de ce nu trebuie ignorat, un ghid vizual ca cel de pe martori bord este foarte util. Din ce descrii, problemele tale sunt legate și, cel mai probabil, se trag una pe alta: EGR anulat: Aceasta este o modificare majoră. De multe ori, EGR-ul se anulează pentru a masca o altă problemă, cum ar fi un filtru de particule (DPF) pe ducă. Fără recircularea gazelor, arderea se face la temperaturi mai înalte, ceea ce poate stresa și mai mult DPF-ul. Martorul "Reduced Power" (EML): Acesta este direct legat de ce a ieșit pe tester - DPF-ul. Când filtrul de particule este prea înfundat (colmatat), senzorii detectează o presiune prea mare în evacuare, iar computerul motorului taie puterea pentru a proteja turbina și motorul. Mașina intră în "limp mode". Problema nu se va rezolva de la sine. Praful alb de pe grile: Aceasta este o problemă cunoscută și destul de neplăcută la BMW-urile din acea perioadă. Nu este calcar. Este corodarea evaporatorului de la sistemul de climatizare. Practic, piese din aluminiu din interiorul bordului se macină și sunt suflate în habitaclu. Nu este deloc sănătos de inhalat și singura soluție reală este demontarea completă a bordului pentru a schimba evaporatorul. Sfatul meu este să găsești un service specializat pe BMW, cu un electrician foarte bun, care să ia mașina la o verificare completă, cap-coadă. Ai nevoie de cineva care să înțeleagă cum funcționează sistemele astea împreună, nu doar să schimbe piese pe ghicite. Mult succes și sper să reușești să o pui la punct -
Normal, pe ei ii intereseaza sa te intorci cu motorul la reparatii. Asta e recomandarea de la fabrica, pentru fuel economy si poluarea vietii, dar mai importanta pentru tine ca utilizator e protectia motorului. Din ce am mai citit si a scris si un coleg aici, ar fi mai ok un 0w30 cu LL-19FE (produs de Shell si echivalentul pe AM este Shell Helix Ultra ECT C3/SP 0W-30).
-
F10 520d Martor motor aprins
relbat.ro replied to IonutDNL's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 5
Colegul @bimmer90f30 are, cel mai probabil, perfectă dreptate. Faptul că problema a apărut imediat după intervenția la galeria de admisie este un indiciu mult prea mare pentru a fi ignorat. Eroarea de "Air Flow too high" (debit de aer prea mare) indică o neconcordanță între aerul măsurat de debitmetru (MAF) și ceea ce se întâmplă de fapt în admisie. Aproape sigur, pe undeva pe traseu, după debitmetru, motorul trage aer "fals". Calculatorul vede o cantitate de aer care nu corespunde cu turația și sarcina motorului, și de aici apare eroarea. Înainte de a mai schimba orice alt senzor sau EGR-ul, aș insista pe o verificare meticuloasă a etanșeității întregului traseu de admisie. Asta înseamnă: garniturile de la galeria de admisie (care tocmai a fost demontată), toate furtunurile de vacuum, tubulatura de la intercooler, etc. Cel mai eficient mod de a depista un astfel de por este un test cu fum (smoke test). Orice mecanic bun ar trebui să aibă acest echipament. Martorul 'Check Engine' este, din păcate, foarte generic și poate semnala o multitudine de probleme, de la un senzor defect la o problemă mecanică. Pentru a înțelege mai bine ce poate indica acest martor și de ce e important să nu fie ignorat, un ghid vizual ca cel de pe martori bord poate fi de ajutor. Mult succes și sper să găsești un mecanic care să facă această verificare de bază înainte de a te mai pune să cumperi piese. -
Jante originale BMW M performance double Spoke 662M
RaYn3 replied to Calinu's topic in Vanzari piese si accesorii BMW
Salut. Mai e de actualitate anuntul? As fi interesat de jante. -
Jante Luxury Line G30/G31 Facelift 18 senzori, capace
RaYn3 replied to Ciprian01's topic in Vanzari piese si accesorii BMW
Salut. Mai e de actualitate anuntul? -
Salutare, Colegii de mai sus au punctat perfect. Erorile pe care le ai sunt clasice pentru o problemă la sistemul EGR (supapă și/sau răcitor de gaze). Codul 29EB00 indică direct o problemă de eficiență a răcitorului sau a clapetei de bypass a acestuia. Cel de-al doilea cod, 290900, este o consecință: calculatorul motorului detectează un debit de aer proaspăt prea mare, tocmai pentru că gazele arse nu sunt recirculate corect prin EGR. Sfatul de a verifica la reprezentanță rechemarea în service (recall) este cel mai important. Aceste motoare (N47) au avut o campanie extinsă la nivel global pentru înlocuirea răcitorului EGR, deoarece cele defecte prezentau risc de incendiu. Sună la orice dealer BMW, oferă-le seria de șasiu (VIN) și îți vor spune pe loc dacă mașina ta este eligibilă pentru înlocuire gratuită. Martorul Check Engine în sine este unul generic și poate semnala zeci de probleme diferite, de la una minoră la una critică. Pentru a înțelege mai bine diferența dintre el și alți martori care impun oprirea imediată, puteți arunca o privire aici: martori bord. E un ghid bun care explică ce înseamnă fiecare simbol. Chiar dacă martorul se stinge, problema nu dispare (erorile sunt stocate ca "Permanente"). Nu ignora problema, verifică VIN-ul la o reprezentanță BMW cât mai repede. Succes
-
ArmandE34 joined the community
-
g01 Bmw x3 2021 G01 jante si anvelope
throw replied to Ionut222222222's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria X
Toate anvelopele all season? Toate brandurile? E normal ca o anvelopa all season sa fie mai tocită decat unele dedicate din moment ce vede doua sezoane constant, mai ales daca masina are rulaj mare. De aia se si recomanda schimbarea lor mai des decat a celor dedicate. Pe de alta parte, anvelope tocite vezi oriunde arunci cu ochii, atat de vara, iarna, all season etc.. Nu recomand all season pt sezonul cald din România, mai ales daca masina merge mult pe exterior si nu ai de gand sa le schimbi la 3 ani maxim. -
Am încercat cu jante pe 16 deoarece au mai mult confort, iar eu le am pe 17 și nu se simte nici o diferență Am încercat și cu jante pe 16. Anvelope și jante noi , deoarece eu le am pe 17 și am zis ca poate este de la roți , iar cele pe 16 au mai mult confort si dispare vibrația dar degeaba
-
BMW F48 B38 zgomot motor
Sorin_87 replied to Sorin_87's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria X
In ritmul asta nu mai cumparam masini SH doar noi. Nu gasesti masina din UE(sau sunt f.f. rare) care sa aiba schimburile facute la 20k (nu mai vb de 15k). La cele de tip PHEV trebuie sa ne gandim ca mai merg si electric nu doar termic iar intervalul de 30k poate fi , de fapt, 10k electric si restul termic. Ma gandesc ca aceasta bataie a aparut dupa schimbul de ulei. Poate fi si o coincidenta ca a venit frigul si se aude mai pronuntat. Uleiul este cel pe care l-a primit si in Belgia, 0w-30 LL04, luat de la Autokarma. Se poate fi si contrafacut dar ma indoiesc, cel mai cautat e 5w30. Il mai las 1000km si il schimb cu 0w30 LL-12FE (asta fiind recomandat pentru motorizari M sau , mai nou am inteles ca si la noi pun, 0w-20 LL-17FE+. -
Misto masina, sa o stapaniti sanatosi. Sa revii cu feedback despre masina, autgonomie reala, consum..etc
-
e87 Masina posedata
relbat.ro replied to Florentin.118i's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 1
Salutare, Clasica problemă cu "pomul de Crăciun" în bord, care de obicei indică o problemă serioasă de natură electrică. Colegii au punctat foarte bine. Când tensiunea din sistem scade sau fluctuează masiv, toate modulele electronice (ABS, DSC/ESP, servodirecție etc.) o iau razna și raportează erori, chiar dacă ele nu sunt defecte mecanic. Martorul cu volanul și lacătul (ELV) este un simptom clasic de tensiune slabă la BMW-uri. Când apar atâtea erori simultan, e ușor să te panichezi. E util să știi ce înseamnă fiecare martor în parte, ca să înțelegi gravitatea. Pentru o "traducere" rapidă a simbolurilor, site-ul Martori bord are un ghid vizual foarte bun. Părerea mea: nu te baza pe faptul că acum merge. Problema e încă acolo și te va lăsa în drum când te aștepți mai puțin. Cel mai probabil este alternatorul (releul de încărcare) care nu mai încarcă bateria, sau o problemă la cablajul principal de alimentare. O diagnoză completă este esențială pentru a nu schimba piese pe ghicite. Mult succes -
relbat.ro joined the community
-
Este superba, sa o stapanesti sanatos si fara incidente!
-
Salutare, Foarte misto configurata, culoare exterior + interior! Am avut si eu una 1 luna in interes de serviciu si m-a castigat motorizarea, desii detineam 45e, este mult mai "responsive" si puterea face sa nu i se simta greutatea. Sa va bucurati de ea cu totii!
-
Frumoasa mașIna, sa o stăpânești sănătos și fără incidente!
- Yesterday
-
Mumon started following G20 330i șocuri ușoare la trecerea din D în R și invers
-
Vă salut, 330i-ul dă niște șocuri ușoare atunci când cuplez D sau R, în mers schimbă treptele impecabil. Menționez că am schimbat uleiul din cutie recent (80k km) folosind kitul ZF, nivelul a fost făcut conform procedurii ZF, suporți motor noi pe original, dar problema cu șocurile la cuplarea D sau R a rămas. Dacă s-a mai întâlnit cineva cu o situație similară și a rezolvat, îi rămân recunoscător pentru info.
-
-
ivorymarci started following '25 BMW X5 xDrive50e
-
In primul rand, bine v-am regasit. Dupa mai bine de 13 ani de SUV-uri (10 ani cu un X5 E70 xDrive40d si 3 ani si cateva luni cu un X6 F16 xDrive30d) am zis gata, vreau ceva mai jos, si am cumparat un 840i xDrive. Toate bune si frumoase pana cand a nascut sotia si datele problemei s-au schimbat, semnificativ. Nici masina ei nu ne ajuta deloc, fiind un Mini Cooper SE. Asa ca m-am vazut nevoit dupa un an si putin de folosinta a 840i-ului sa ma apuc de cautat alta masina si am gasit-o pe urmatoarea la Proleasing la Ploiesti. Initial nu am fost foarte incantat de faptul ca este un plug-in, eu vrand un 40i, dar am zis sa-i dau o sansa si sa vad cum este. Problema incarcarii nu a existat niciodata deoarece am instalat un wallbox acasa pentru Mini. Dupa cum spune si titlul masina este un X5 50e din anul 2025 cu destul de multe dotari, lipsind doar cateva care, din punctul meu de vedere, nu sunt neaparat necesare (sistem de sunet B&W, telecomanda universala etc.). Mai jos puteti vedea configuratia exacta a masinii: Prod. Date 2025-02-13 Type X5 xDrive50e Series G05 (G05 Series) Body Type Sports Activity Vehicle Steering Left Hand Drive Power 360kw / 490hp Drive ALLR Colour Skyscraper grau metallic Upholstery Leather Merino coffee Editions and packages S337 M Sports package S33B M SPORT PACKAGE PRO S710 M Leather steering wheel S715 M Aerodynamics package S7LK Travel Paket S7M9 M Shadow Line with expanded scope S7R7 Innovation package S7RS Package Comfort Comfort and interior equipment S407 Sky Lounge panoramic glass sunroof S413 Luggage compartment net S417 Roller sun visor, rear door S418 Luggage compartment package S420 Sun protection glazing S423 Floor mats velours S428 Warning triangle and first aid kit S44A Cup holder temperature-adjustable S453 Climate-controlled seats, front S456 Comfort seat with memory S4A2 Glass application Crafted Clarity S4FL Travel & Comfort rail system S4GQ M seat belts S4HA Seat heating, front and rear S4HB Heat comfort package, front S4M5 Individual leather-covered dashboard S4MC Interior trimstrips, Carbon Fibre S4NB Autom. climate control with 4-zone ctrl S4NM Ambient Air Paket S4T2 LADEKABEL PROFESSIONAL (MODE 3) S4T7 Massage function f.driver & fr.passenger S4T8 Extended mirror package S4U8 Rapid charging, alternating current S4U9 Acoustic pedestrian protection S4UR Ambient interior light S4V1 BMW ICONICSOUNDS ELECTRIC Multimedia S654 DAB tuner S688 Harman/Kardon surround sound system S6AE Teleservices S6AF Statutory emergency call S6AK Connected Drive Services S6C3 Connected Package Professional S6NX Storage tray wireless charging S6PA Personal eSIM S6U3 BMW Live operating area Professional S6U8 BMW gesture control Driver assistance and lightning S548 Kilometre speedo S552 Adaptive LED headlight S5AC High-beam assistant S5AL Active Protection S5AU Driving assistant professional S5AV Active Guard S5DW Parking Assistant Professional Wheels and drive S230 EU-specific additional contents S258 Tyres with runflat properties S2PA Locking wheel bolt S2TB Sport automatic gearbox S2VB Tyre pressure display S2VH Integral active front steering S2VR Two-axle air suspension Environment and safety S302 Alarm system S322 Comfort access system S323 Soft-Close-Automatic doors S3AC Trailer coupling S3DN BMW radiator grille iconic glow S3KA Acoustic comfort glazing S3M2 M SPORT BRAKE, RED HIGH-GLOSS S3MC M roofrailing, Shadow Line S3MF M lights Shadow Line S85C Language version Romanian S8AR On-board literature, Romanian S8KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km S8R3 COC ADDITIONAL SCOPES S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active pedestrian protection Individual equipment S760 High gloss shadow line S776 M headliner Alcantara anthracite Other equipment S1CB CO2 equipment S1DF Exhaust emission standards EU6 rde II S1G6 BMW LA wheel V-spoke 915M run-flat tyres S925 Dummy-SALAPA S981 Comfort Plus package S9D8 Exclusive package de SA080 80 Ah AGM battery SC4W Skyscraper grau metallic SVAHF Leather Merino coffee Acum, dupa aproximativ 6000 km cu masina, va pot spune ca partea de plug-in este cea care ma atrage cel mai mult, culmea. Faptul ca pot merge prin oras numai pe electric si intr-o liniste deplina imi place foarte mult. Momentan nu stiu ce sa mai spun dar daca aveti intrebari sunt mai mult decat bucuros sa va raspund. Poze nu prea am dar o sa atasez cateva facute de catre dealer.
Announcements
-
Topics