All Activity
- Past hour
-
Salutare @sskkaa cat ai dat pe un schimb placute f+s? Le’ai schimbat dupa ce a aparut in bord? Mie imi apare 3300 spate si 3400 fata. Multam
-
CristianCF started following Portiera stanga spate se deschide doar din interior
-
Salut. La E90, portiera stanga spate se deschide doar din interior. Daca deschid masina din telecomanda usa stanga spate nu se deschide din exterior doar din interior. Dupa ce o deschid din interior si o inchid, se poate deschide si din exterior. Ar fi ceva usor de rezolvat sau ar trebui sa merg la un service?
-
CristianCF joined the community
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Ciprian01 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Nu stiu, dar eu sunt mandru ca sunt roman si nu am nicio problema de ce exagerari foloseste domnul de la BMW Group in alegerea locatiei. Revenind la subiect, daca BMW aduce 150kw bateria curand, i-a rupt pe toti. Mai au putin.- 3575 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
- Today
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
sskkaa replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Pai cand bagi miliarde, astepti sa primesti ceva la schimb nu? Iti spun 100% ca finala a fost destul de stransa intre zona Oradea si Debrecen la amplasarea fabricii, dar neajunsurile vremurilor, au inclinat balanta catre Unguri. Bolojan a tras cat a putut atunci, dar unele lucruri se discutau si la Bucuresti... n-are rost sa intram in detalii ca stim toti cum se invarte roata- 3575 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
alex230ro replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Partea de munca da, e cu dus si intors, adica avem pe cei care nu misca un deget deoarece e salariul mic bo$$, apoi avem pe cei care prefera sa faca" combinatii" sau sa faca Uber / Bolt, si uite asa cand e vorba sa ai oameni "de carca" ajungi sa angajezi indieni/nepalezi sau mai stiu eu ce .Totusi strict pe subiectul BMW sunt convins ca gaseau oameni la noi, atat ca banuiesc ca ungurii au avut "lobby" mai bun, adica realist vorbind noi ar fi trebuit sa fim prima optiune cu toate problemele enumerate de tine sskkaa .Dar probabil pe stilul clasic romanesc daca nu a iesit "ceva" nu a interesat pe nimeni .Oricum bine ca inca mai avem Ford/Dacia .- 3575 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
sskkaa replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Plimba te putin si prin zonele mai rurale si o sa vezi cum arata casele si curtile lor, ingrijite, cochete, curatenie, etc... dupaia da o tura prin satele noastre... pe langa ca ungurii sunt mai muncitori sunt si mult mai responsabili. Ma refer la omul de rand, normal, muncitor. Sunt mai saraci, dar asta nu ii face sa stea toata ziua ca la noi prin birturi si cand ai nevoie de vreunu sa te ajute o zi la lucru sau ceva, prefera sa stea pe ajutor de somaj sa bea la bar decat sa puna osu la bataie. Te asigur ca sunt mult peste noi la multe detalii de normalitate. Ca n-or fi ei in top management, sau prin corporatii nu stiu, eu ma refeream la omul muncitor, si mind setul lor. Lasa ca nici cu preturile din multe locuri infecte din Romania nu ne putem lauda, gen aberatii de Poiana Brasov sau Mamaia, sau altele. Nu e cazul sa ne dam superiori, ca ne o luam in frezi la multe capitole.- 3575 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Ciprian01 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Pentru ca stiu doar cu lucru manual si sunt saraci, boss. Eu nu stiu din toate corporatiile mele, un ungur care sa fie in top management si sa aiba un mindset de genul Eu nu am inteles niciodata preturile exagerate din Budapesta la cazari, mancare etc.- 3575 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
sskkaa replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Dl de la BMW mananca ceva c@c@t, dar pe alocuri are si dreptate. 2 ore n-am stat in vama de nu stiu cati ani, maxim daca au fost 30min, poate 45 daca am nimerit un schimb de tura, sau sarbatori, sau ceva ce sa incarce traficul. Totodata, acum dupa ce au legat autostrada M35 de la Debrecen cu "ciotul" de A3 + Dex16 spre Oradea+Centura, deja conducerea Fabricii BMW din DEBRECEN, face demersuri politice la nivel inalt ca tot personalul lor ce va zbura la Muchen+retur, sa o faca de pe Aeroportul Oradea si nu de la Debrecen, pentru ca acum au acces direct fara vama, au autostrada si pe Oradea aterizeaza LUFTHANSA... unde mai mult ca sigur ca isi vor negocia tarife+security check separat/privat. Dar cum la conducerea Romaniei au fost doar incompetenti, iar de 20 de ani ne chinuim sa facem o autostrada ORADEA - CLUJ, si din ziua de azi va mai dura MINIM 6-7 ANI sa o finalizeze, in conditii ideale de lucru, birocratie si alte detalii, la ce sa ne asteptam? Normal ca nu va investi nimeni zeci/sute de miliarde in fabrici cand infrastructura ta e praf, si tot ce vine/pleaca trebuie sa mearga pe drumuri nationale sau judetene pline de carute si vaci. Apropo de asta, acum fiind in plan si in lucru si reabilitatea caii ferate CLUJ-ORADEA-UNGARIA, se zvoneste ca banii se vor taia, si nu prea stie ce se va intampla cu proiectul, lucrarile fiind pe la 40-45% finalizate... Totusi NOKIAN a planificat detaliile astea si totusi au putut investi vreo 600mil EUR in noua fabrica la Oradea. DAR cea mai mare problema aici la noi, in Romania, este forta de munca, nu COSTUL, si LIPSA EI, mai ales a celor cu o pregatire suplimentara fata de MUNCITOR NECALIFICAT. Ungurii sigur sunt mai responsabili si dornici de munca!- 3575 replies
-
- 1
-
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
turleacodrut joined the community
-
NBT EVO retrofit homemade pe F10 LCI
gogu100 replied to theWarlordC's topic in Audio/Video/Navigatie/Electronica auto
Salut, ti-am scris in privat de vreo 2 ori, nu cred ca ai vazut mesajele , ai putea sa ma ajuti cu retrofitul de nbt evo pe f10 nbt 2015 ? Am facut ce am facut pana acum si am ramas blocat de tot, plus ca nu se mai aud subwooferele deloc. - Yesterday
-
RedCap, mulțumesc frumos pentru apreciere! Probabil printre ultimele spalari din acest an, urmează perioade cu umiditate și intra ca in fiecare an la conservare, reintra in drepturi batranul contemporan, allroad-ul… 325ci - 330i
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Bala replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Au fost progrese multe si pe partea de motoare. Printre cele mai importante: - liniaritatea eficientei cu viteza. Acum motoarele au eficienta buna pe o plaja de viteze (turatii) mult mai mare fata de trecut. - dimnsiunea motoarelor a scazut pt aceiasi putere livrata - diminuarea materialelor rare din motoare- 3575 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
mgi replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Producatorii de EV-uri fac masini cu sute de CP din trei motive, dupa parerea mea: - La un EV nu prea ai diferentiatori majori intre cum merge o masina si cum merge alta, la nivel de motor. Toate iti dau acelasi feeling. Deci, ca sa iesi in fata, faci un motor mai mare. - EV-urile sunt grele din cauza bateriilor. Deci e nevoie de multi CP ca sa compenseze. In plus, cum cele mai multe EV-uri nu au cutii de viteza, tipul motorului da si viteza maxima. - E mult mai ieftin sa faci un motor de 400CP si o baterie care da puterea necesara decat e sa faci un motor termic de 400CP, cu tot cu cutie de viteze.- 3575 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Bala replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Recunosc ca teoriilea astea conspirationiste cum vor unii sau altii sa demonstreze ceva ca sa ascunda altceva, mi se par deosebit de rudimentare. De fapt, la orice EV ai mai multe praguri de puteri. iti alegi ce doresti. Si puteri mici dar si puteri mari. Apoi, la orice EV, fiind mai greu, pt performante uzuale, (ex 6-9sec/100km/h) ai poate cu cu 1, 2 sute de cp mai multa nevoie din cauza greutatii Si nu in ultimul rand, pret pe cp la un ev este mult mai mic fata de un motor termic. Aici incuzand cosul de productie cat si costurile de exploatare: impozite, consum de combustibil. Deci este logic ca un oem sa iti ofere EV cu mai multi CP fata de echivalentul ICE. Hai ca nu e conspiratie si aici ...- 3575 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Salutare, un coleg din Timișoara care are aplicația BimmerCode, care mă poate ajuta să codez portbagajul să nu se mai trântească tare la închidere?
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
BaXXon replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Corecta observatia cu multi cai pt ce ? Tot la fel trebuie sa respecti limitele de viteza si daca ai 54 de ponei si daca ai 900 de caluti naravasi. Probabil producatorii vor sa demonstreze dincolo de orice indoiala ca un ev este mai bun din orice pct de vedere fata de un termic. Si cum deocamdata autonomia e inca un impediment major , se axeaza pe acest atuu.- 3575 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Sa nu uitam sa ii spunem si ce tester.. ISTA! Ca se duce la oricare si nu-i gaseste senzorul defect ca un tester multi-marca nu aplica toti parametrii ceruti pe toti senzorii.. Apoi, @Bogdan .S daca masina a pornit de atata-amar-de-vreme greu la cald nu te-ai gandit sa cauti un tester potrivit.. (cei de la acel service nu stii ce tester au folosit?) din timp!? Regula general valabila - nu toate problemele unei masini sunt aratate in bord. Testerul potrivit in schimb arata! Ca asa si fara tester, la mine in curte ma gandeam sa schimb demaror si baterie.. Sau, de ce nu mergi inapoi la ei .. ca doua zile de cand au schimbat lucruri destul de scumpe.. nu demonstreaza ca au gasit ce TREBUIAU sa gaseasca de prima oara. Iar tu nu ai abuzat masina ci doar incerci sa o pornesti - la cald.
-
Poate fi o posibilă problemă: Ia verifică pe tester ce temperatură arată atât senzorul de ambient extern cât si cel de antigel. Dacă unul din ei arată temperaturi extreme, fiind decalibrat, ECU nu permite pornirea motorului.
-
Exact. O ultima (ne)presupunere fara sa am pretentia ca as da in bobi cu masina ta... CRED ca cei care au incercat sa repare au pus o mufa diferita de ce avea nevoie modulul (de la alt model.... sau au pastrat mufa si ar fi putut gresi culorile la reconectare..) si ca atare trebuie "sunate" neaparat. .. daca alimentarea nu a fost gresit conectata, sunt sperante!
-
Eu nu-mi dau seama dacă firele cu tot cu mufa cea neagră lată sînt originale și ce culori ar trebui să aibă. Fiind retezate și lipite din nou exact după manșonul ăla de cauciuc e posibil să fie și de la alt model . Pe firul roșu -alb,primul dacă nu mă înșel,am avut o tensiune apropiată de 12v. Oscila probabil că nu făceam eu contact cum trebuie la masă. Pe următoarele ceva mai mic ,undeva la 4,..4 și ceva. Din toate doar cel maro era pe zero. Nu am reușit încă să fac o verificare din bord,din torpedou pînă in spatele mașinii. Pe 15 merg la un specialist care in principiu ar trebui să verifice tot. Antena,modulul de confort,cablurile. Atunci ar trebui să știu concret de unde vine problema. Ce ține de mine și ce am putut,am făcut, mulțumită sfaturilor pe care le-am primit. Mai departe ,din lipsă de spațiu și cunoștințe mai detaliate trebuie totuși să apelez la un specialist care să-mi confirme de unde exact vine problema. Rămîne să te țin la curent cu ce am rezolvat.
-
Bogdan .S joined the community
-
Salut! Detin un f30 320d. De ceva timp, imi face probleme la pornire, doar cand motorul este cald si nu face la fiecare pornire, face cand si cand. Apas butonul, si invarte motorul, greu (se balbaie de cateva ori) dar pana la urma porneste. Astea ar fi semne de baterie slaba. Am fost la un service autorizat care se ocupa doar de bmw, acolo am schimbat bateria si am reconditionat electromotorul. Toate bune si frumoase, fericirea a tinut doar doua zile. Ce parere aveti? Oare ar fi ceva problema la electromotor ? Mentionez ca am ajuns cu ea la service deoarece, ajunsese in stadiul in care, m-am chinuit vreo 15 minute sa o pornesc. Pana nu s-a racit putin, nu a vrut sa porneasca. Tind sa cred, ca prima baterie era buna, daca era slaba, dupa 15 minute de dat la automat, nu cred ca mai avea putere sa invarta deloc
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Tehnologia automobilelor electrice este intr-un ritm continuu de dezvoltare. Este doar o chestiune de cateva luni de zile, sau cu ceva noroc de circa un an, pana cand cel mai performant model de la un moment dat va fi depasit de un altul. Ca si la telefoanele mobile, o buna abordare (din punct de vedere financiar) sa iti alegi modelul cel mai fiabil ale carui performante iti sunt suficiente pentru modul tipic in care folosesti masina. In ceea ce priveste puterea masinilor electrice, s-a ajuns la o "cursa a inarmarii" privind caii putere, al carei sens mie imi scapa. Vad valori care depasesc puterea unei masini de Formula 1 a anilor '70. O fi nice to have, dar pe de o parte rostul masinii electrice este sa fii econom si prietenos cu mediul, iar pe de alta parte nu mi se pare ca soferii de astazi dau pe afara de talent - chiar daca in mare parte conduce masina, nu soferul. Nu mai e mult pana cand masinile electrice vor ajunge la acea densitate critica in trafic, incat sa auzim ca pe Valea Oltului un BMW iX3 de 2400 Kg condus de Niki Lauda-wannabe s-a lovit frontal cu un Mercedes AMG EQS 53 de 2700 Kg condus de Jackie Stewart-wannabe, la 150 Km/h fiecare.- 3575 replies
-
- 2
-
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Schimbat gume, servo pierdea cam 200 gramde pe saptamana cu masina stand pe loc , iau eu mandru suruburi noi saibe noi originale, azi incerc sa gasesc un service liber , dar nu am noroc . Asa ca imi amintesc ca "in tinerete" mai faceam una alta singur si ma pun pe treaba, scot lichid servo, urc masina pe cric dau roata jos, scot surubul si saibele vechi, desigilez mandru pungile cu surubul si saibele originale si... soc si groaza, saibele noi sunt mai mici. Verific reverific , sun pe amicul meu mecanic si am noroc avea treaba pe langa mine, aduce 2 saibe originale. Am montat totul la loc sa vedem cum va fi . Concluzia am facut 2 greseli mari : - nu am verificat saibele noi cu surubul nou - cea mai mare gresala a fost ca nu am studiat realoem cum trebuie https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AF93-USA-01-1990-E30-BMW-318is&diagId=32_0186 am comandat reperul 3 in loc sa comand reperul 6 ( care oricum nu mai este livrabil )
-
Flge joined the community
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Ciprian01 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Daca ar fi sa am un 3.0/4.4 benzina in garaj si inca una de oras si pe langa, din punctul meu de vedere iX3 rupe cu 108kw bateria cat si noul Ioniq 6, parca cel mai mic consum la acest moment.- 3575 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Acum numai ce am vazut o neconcordanta in ce spun in scris si ce arata pe cablajul electric ca si cod al culorilor. Conectorul cu 4 cabluri care in ordine de la 1 la 4: 1. Brown 2. Brown 3.White/Brown 4. Red/yellow Pe cablaj sunt asa: 1. RT/WS red/black 2. WS/BL white/blue 3. - rear window 4. - rear window 5. Brown. Iar tu zici ca ai gasit in conectorul cu 5: Albastru/Alb. Acela ar trebui sa ajunga la CAS. Maro e masa. pe Rosu/Alb s-ar putea sa fie cel ce vine de la panou. Ai tensiune acolo? Intre masa (caroserie) si cablul acela. Poti sa masori intre Maro si el mai apoi.
-
Seria 3 g20 problema cutie
Dragan Adrian replied to George233's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 3
Multumesc frumos, am sa urmez acesti pasi si revin cu update.
Announcements
-
Topics