Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. RedCap, mulțumesc frumos pentru apreciere! Probabil printre ultimele spalari din acest an, urmează perioade cu umiditate și nu o voi mai scoate, reintra in drepturi batranul contemporan, allroad-ul… 325ci - 330i
  3. Au fost progrese multe si pe partea de motoare. Printre cele mai importante: - liniaritatea eficientei cu viteza. Acum motoarele au eficienta buna pe o plaja de viteze (turatii) mult mai mare fata de trecut. - dimnsiunea motoarelor a scazut pt aceiasi putere livrata - diminuarea materialelor rare din motoare
  4. Producatorii de EV-uri fac masini cu sute de CP din trei motive, dupa parerea mea: - La un EV nu prea ai diferentiatori majori intre cum merge o masina si cum merge alta, la nivel de motor. Toate iti dau acelasi feeling. Deci, ca sa iesi in fata, faci un motor mai mare. - EV-urile sunt grele din cauza bateriilor. Deci e nevoie de multi CP ca sa compenseze. In plus, cum cele mai multe EV-uri nu au cutii de viteza, tipul motorului da si viteza maxima. - E mult mai ieftin sa faci un motor de 400CP si o baterie care da puterea necesara decat e sa faci un motor termic de 400CP, cu tot cu cutie de viteze.
  5. Today
  6. Recunosc ca teoriilea astea conspirationiste cum vor unii sau altii sa demonstreze ceva ca sa ascunda altceva, mi se par deosebit de rudimentare. De fapt, la orice EV ai mai multe praguri de puteri. iti alegi ce doresti. Si puteri mici dar si puteri mari. Apoi, la orice EV, fiind mai greu, pt performante uzuale, (ex 6-9sec/100km/h) ai poate cu cu 1, 2 sute de cp mai multa nevoie din cauza greutatii Si nu in ultimul rand, pret pe cp la un ev este mult mai mic fata de un motor termic. Aici incuzand cosul de productie cat si costurile de exploatare: impozite, consum de combustibil. Deci este logic ca un oem sa iti ofere EV cu mai multi CP fata de echivalentul ICE. Hai ca nu e conspiratie si aici ...
  7. Salutare, un coleg din Timișoara care are aplicația BimmerCode, care mă poate ajuta să codez portbagajul să nu se mai trântească tare la închidere?
  8. Corecta observatia cu multi cai pt ce ? Tot la fel trebuie sa respecti limitele de viteza si daca ai 54 de ponei si daca ai 900 de caluti naravasi. Probabil producatorii vor sa demonstreze dincolo de orice indoiala ca un ev este mai bun din orice pct de vedere fata de un termic. Si cum deocamdata autonomia e inca un impediment major , se axeaza pe acest atuu.
  9. Sa nu uitam sa ii spunem si ce tester.. ISTA! Ca se duce la oricare si nu-i gaseste senzorul defect ca un tester multi-marca nu aplica toti parametrii ceruti pe toti senzorii.. Apoi, @Bogdan .S daca masina a pornit de atata-amar-de-vreme greu la cald nu te-ai gandit sa cauti un tester potrivit.. (cei de la acel service nu stii ce tester au folosit?) din timp!? Regula general valabila - nu toate problemele unei masini sunt aratate in bord. Testerul potrivit in schimb arata! Ca asa si fara tester, la mine in curte ma gandeam sa schimb demaror si baterie.. Sau, de ce nu mergi inapoi la ei .. ca doua zile de cand au schimbat lucruri destul de scumpe.. nu demonstreaza ca au gasit ce TREBUIAU sa gaseasca de prima oara. Iar tu nu ai abuzat masina ci doar incerci sa o pornesti - la cald.
  10. Poate fi o posibilă problemă: Ia verifică pe tester ce temperatură arată atât senzorul de ambient extern cât si cel de antigel. Dacă unul din ei arată temperaturi extreme, fiind decalibrat, ECU nu permite pornirea motorului.
  11. Exact. O ultima (ne)presupunere fara sa am pretentia ca as da in bobi cu masina ta... CRED ca cei care au incercat sa repare au pus o mufa diferita de ce avea nevoie modulul (de la alt model.... sau au pastrat mufa si ar fi putut gresi culorile la reconectare..) si ca atare trebuie "sunate" neaparat. .. daca alimentarea nu a fost gresit conectata, sunt sperante!
  12. Eu nu-mi dau seama dacă firele cu tot cu mufa cea neagră lată sînt originale și ce culori ar trebui să aibă. Fiind retezate și lipite din nou exact după manșonul ăla de cauciuc e posibil să fie și de la alt model . Pe firul roșu -alb,primul dacă nu mă înșel,am avut o tensiune apropiată de 12v. Oscila probabil că nu făceam eu contact cum trebuie la masă. Pe următoarele ceva mai mic ,undeva la 4,..4 și ceva. Din toate doar cel maro era pe zero. Nu am reușit încă să fac o verificare din bord,din torpedou pînă in spatele mașinii. Pe 15 merg la un specialist care in principiu ar trebui să verifice tot. Antena,modulul de confort,cablurile. Atunci ar trebui să știu concret de unde vine problema. Ce ține de mine și ce am putut,am făcut, mulțumită sfaturilor pe care le-am primit. Mai departe ,din lipsă de spațiu și cunoștințe mai detaliate trebuie totuși să apelez la un specialist care să-mi confirme de unde exact vine problema. Rămîne să te țin la curent cu ce am rezolvat.
  13. Salut! Detin un f30 320d. De ceva timp, imi face probleme la pornire, doar cand motorul este cald si nu face la fiecare pornire, face cand si cand. Apas butonul, si invarte motorul, greu (se balbaie de cateva ori) dar pana la urma porneste. Astea ar fi semne de baterie slaba. Am fost la un service autorizat care se ocupa doar de bmw, acolo am schimbat bateria si am reconditionat electromotorul. Toate bune si frumoase, fericirea a tinut doar doua zile. Ce parere aveti? Oare ar fi ceva problema la electromotor ? Mentionez ca am ajuns cu ea la service deoarece, ajunsese in stadiul in care, m-am chinuit vreo 15 minute sa o pornesc. Pana nu s-a racit putin, nu a vrut sa porneasca. Tind sa cred, ca prima baterie era buna, daca era slaba, dupa 15 minute de dat la automat, nu cred ca mai avea putere sa invarta deloc
  14. Tehnologia automobilelor electrice este intr-un ritm continuu de dezvoltare. Este doar o chestiune de cateva luni de zile, sau cu ceva noroc de circa un an, pana cand cel mai performant model de la un moment dat va fi depasit de un altul. Ca si la telefoanele mobile, o buna abordare (din punct de vedere financiar) sa iti alegi modelul cel mai fiabil ale carui performante iti sunt suficiente pentru modul tipic in care folosesti masina. In ceea ce priveste puterea masinilor electrice, s-a ajuns la o "cursa a inarmarii" privind caii putere, al carei sens mie imi scapa. Vad valori care depasesc puterea unei masini de Formula 1 a anilor '70. O fi nice to have, dar pe de o parte rostul masinii electrice este sa fii econom si prietenos cu mediul, iar pe de alta parte nu mi se pare ca soferii de astazi dau pe afara de talent - chiar daca in mare parte conduce masina, nu soferul. Nu mai e mult pana cand masinile electrice vor ajunge la acea densitate critica in trafic, incat sa auzim ca pe Valea Oltului un BMW iX3 de 2400 Kg condus de Niki Lauda-wannabe s-a lovit frontal cu un Mercedes AMG EQS 53 de 2700 Kg condus de Jackie Stewart-wannabe, la 150 Km/h fiecare.
  15. Schimbat gume, servo pierdea cam 200 gramde pe saptamana cu masina stand pe loc , iau eu mandru suruburi noi saibe noi originale, azi incerc sa gasesc un service liber , dar nu am noroc . Asa ca imi amintesc ca "in tinerete" mai faceam una alta singur si ma pun pe treaba, scot lichid servo, urc masina pe cric dau roata jos, scot surubul si saibele vechi, desigilez mandru pungile cu surubul si saibele originale si... soc si groaza, saibele noi sunt mai mici. Verific reverific , sun pe amicul meu mecanic si am noroc avea treaba pe langa mine, aduce 2 saibe originale. Am montat totul la loc sa vedem cum va fi . Concluzia am facut 2 greseli mari : - nu am verificat saibele noi cu surubul nou - cea mai mare gresala a fost ca nu am studiat realoem cum trebuie https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AF93-USA-01-1990-E30-BMW-318is&diagId=32_0186 am comandat reperul 3 in loc sa comand reperul 6 ( care oricum nu mai este livrabil )
  16. Daca ar fi sa am un 3.0/4.4 benzina in garaj si inca una de oras si pe langa, din punctul meu de vedere iX3 rupe cu 108kw bateria cat si noul Ioniq 6, parca cel mai mic consum la acest moment.
  17. Acum numai ce am vazut o neconcordanta in ce spun in scris si ce arata pe cablajul electric ca si cod al culorilor. Conectorul cu 4 cabluri care in ordine de la 1 la 4: 1. Brown 2. Brown 3.White/Brown 4. Red/yellow Pe cablaj sunt asa: 1. RT/WS red/black 2. WS/BL white/blue 3. - rear window 4. - rear window 5. Brown. Iar tu zici ca ai gasit in conectorul cu 5: Albastru/Alb. Acela ar trebui sa ajunga la CAS. Maro e masa. pe Rosu/Alb s-ar putea sa fie cel ce vine de la panou. Ai tensiune acolo? Intre masa (caroserie) si cablul acela. Poti sa masori intre Maro si el mai apoi.
  18. Multumesc frumos, am sa urmez acesti pasi si revin cu update.
  19. In conditiile date daca pe placuta din interior nu sunt semne vizibile de umezeala (trebuie verificata si pe interior..) si cel sau au cei care au incercat o reparatie (pentru ca e clar ca altii si-au bagat nasul acolo) si nu le-a iesit din moment ca tu ai zis ca ai luat masina asa.. Acum e clar ca tu trebuie sa incerci sa o repari ceea ce e foarte, foarte bine! Experienta mea este ca am trecut prin ambele situatii cu aceiasi masina: modul ars de la apa care a reusit sa intre la el, dupa cativa ani de la repararea cablurilor intrerupte in manson evident. Multe cabluri au fost. Merg si azi.. Modulul l-am gasit ieftin de pe ebay.. la vremea aia. Al meu era ars in zona antenei.. si nu mai prelua semnal dar nici radio nu mai functiona.. Modulul nu se codeaza pe masina. La oricine o sa mergi o sa trebuiasca sa mergi cu masina sa il conecteze la cablurile ei.. de aceea ti-am aratat mai sus ordinea in care trebuie sa fie cablurile in conectorul acela cu 4/5 cabluri. Acolo e alimentarea modului si antena lui. Pe maro e masa. Si pe rosu/negru e plusul de la panou.Dar tu spui ca acolo sunt alte coduri pe cabluri.. iar necesita obligatoriu verificarea continuitatii lor de unde pleaca.. de la masa de la siguranta si de la modulul CAS.. de acolo se pleaca in reparare.. Poti sa faci si tu asta, sa verifici ca firele ajung si sunt intregi de la masa, de la panou si de la modulul CAS. Pui aparatul de masura pe continuitate, siimbolul ala de rezistenta/ohms.. Si cu un cablul lung cat masina de la modul pana la bord in fata, pe un capat sa ai o clema crocodil.. sa fie atasat unui din fire de pe mufa aia (cablurile alea se pot si scoate din conector, sau poti sa bagi un ac, fara a forta de grosimea unuia din pinii unde intra modulul.. sau intri cu un ac atasat crocodilului.. prin spatele conectorului.. asiguri sa nu se miste in conector sau de pe metalul cablul atasat.. Cauti si scoti siguranta mentionata, parca F59.. si o sa vezi ca (daca masina primeste curent ..) in panou pe o parte a sigurantei (scoase) o sa gasesti tensiune.. in partea celalalta nu o sa gasesti tensiune. Practic de acolo pleaca cablul care TREBUIE sa ajunga sa alimenteze modulul din haion. Iar acest fir indiferent de culoare trebuie sa fie pe pinul 1 din conector. Apoi treci la masa sa o verifici si la conectorul din CAS (parca pe pinul 32) sa vezi ca si acolo ajunge un cablu de la modul. Si asa faci ce ar putea face altul contra cost. A, deconecteaza bateria masinii inainte de a cauta pe unde ajung cabluri in masina. Spor la treaba.
  20. Fara sa diminuez cu nimic aspectele negative pe care le cunoastem prea bine despre România, statul 2 ore la granita al dlui Zipse - si posibilul aportul acestui eveniment la pierderea oportunitatii de a avea o fabrica BMW in tara - ni se trage de la atitudinea amicilor austrieci (in principal) si olandezi (in secundar), care ne-au tinut in afara Schengen vreo 13 ani, pentru ca au putut - oare unde am mai auzit asta... Regrete vagi exprimate de presedintele Van der Bellen nu compenseaza cu nimic anii petrecuti in afara Schengen, care nu doar ca ne-au costat enorm, dar vor avea consecinte inca mult timp de acum inainte, ca urmare a oportunitatilor pierdute (precum fabrica BMW). Este unul dintre motivele pentru care consider ca politica externa a României este mult prea slaba. Apropos, o buna parte din vina pentru preturile mari la energie electrica din Romania este tot a austriecilor, vedeti mai jos: https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/P-10-2025-003192_EN.html
  21. Cel mai probabil se scoate usor ... in serviceul original
  22. La ix3 bateria e structurala, scaunele sunt prinse direct pe ea. Ceva imi spune ca nu e usor de scos Are carwow in review o secventa in care arata si bateria.
  23. La leaf poti scoate bateria pe sus. E o chestiune de cateva ore cu tot cu pusul la loc.
  24. Merci mult, m-am decis, nu are rost sa dau acuma 180 euro pe asa ceva. Nu prea merg noaptea si daca merg, de obicei merg cu faza mica.
  25. INTERVIU Directorul uzinei BMW din Debrecen, despre producția noului iX3: „Am găsit aici tot ceea ce căutam. Am fost în România și am stat două ore la graniță” Păi, dacă bateria este integrată direct în structura mașinii, ar fi mai dificilă intervenția, nu? Nu am găsit informații despre cât de ușor se pot schimba modulele
  26. Salut! Ai reusit sa rezolvi problema? Ma confrunt cu aceeași situatie
  27. Dupa problemele pe care le am la skoda cu bateria, un criteriu pt a alege masina viitoare e legat si de servisarea bateriei. La skoda pot inlocui module insa trebuie data toata bateria jos si apoi mesterit la ea pe bancul de lucru. Nu e cel mai usor avand in vedere ca trebuie sa dai afara toata magaria de baterie. Ar fi deosebit de util ca sa poti ridica masina si sa scoti cate un modul de baterie. Ar deschide calea catre servisare mult mai rapid si multe service-uri s-ar baga la asemenea activitati.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.