Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 01/21/21 in all areas
-
Nimeni nu stie cum functioneaza algoritmul de calcul a uzurii uleiului de la bmw. Se stie doar care sunt parametrii pe care ii ia in calcul: porniri/opriri, temperatura uleiului, temperatura exterioara, regimul de turatii, nivelul uleiului si conductivitatea. Dar faptul ca masoara toate astea nu iti spune nimic despre cum se ia decizia. Si poate sa fie foarte bine si o componenta 'politica' aici. Mai exact, sa 'impinga' mai mult sau mai putin data viitorului schimb, ca sa se laude cu intervale de schimb extinse, si in concluzie cu costuri reduse de mentenanta pentru utilizatori. Chiar presupunand ca nu fac chestia asta (desi eu personal cred ca o fac), toti parametrii astia nu masoara direct calitatile de lubrifiere ale uleiului. Sa zici ca pentru uleiul BMW au putut sa studieze si sa faca niste corelari intre ce masoara si cum se degradeaza uleiul. Dar pentru celelalte uleiuri? Una peste alta, computerul masinii functioneaza asa cum e programat. Decizia e insa a fiecarui utilizator despre cum vrea sa faca schimburile.2 points
-
Mergi pe OEM , sa nu ai batai de cap pe urma cu aftermarket..... Am avut eu acum 5-6 ani experienta neplacute cu placute si discuri ATE , s-au ovalizat aiurea discurile.......si la 5k km a trebuit sa le schimb iar si am preferat OEM. De atunci pun discuri si placute doar OEM , sa nu am dureri de cap pentru maruntis.......maruntisul fiind diferenta de pret intre OEM si aftermarket......2 points
-
Cea mai sigura varianta este discuri si placute pe original, ca sa mai ciupesti putin la pret poti lua placute de la TEXTAR, sunt ceva mai moi in comparatie cu ATE si TRW, care au o compozitie mai dura.2 points
-
Un mic update Duminica am dat bancheta spate la o parte si am curatat toata izolatia aceea urat mirositoare de pe rezervorul de benzina. S-a schimbat total mirosul in masina, chiar si cu geamul deschis (mureai inainte). Cand se va incalzi voi continua si cu portbagajul. Dupa aceea, voi izola cu alte materiale. 0 oscilatii, masina merge super. Ceva la traseul clapetei de pe evacuare a fost in neregula (sper sa gasesc ce anume, vreau sa fac sambata niste teste).1 point
-
Si eu tot 40d am, placutele OE sunt tot Textar, poate cu un alt standard de calitate, poate. Eu am pus AM Textar, am facut deja 20000km si nu este nici o diferenta fata de OE. La discuri in schimb as merge pe OE1 point
-
6500, in 2020 am băgat vreo 3000 și ceva in mașina,mereu doar piese de calitate... nu m-a lăsat niciodată in drum sau sa pice ceva grav,mereu am schimbat piese preventiv chiar dacă in ochii multora păream “nebun” :frantics: :frantics:1 point
-
1 point
-
Pai nu e destul 2-3000 la o masina de 6000? Inca suma e destul de mare, fiind un model fara perne de aer, si fara o mecanica f complicata pe sub ea. @blue90 cu cat ai dat-o? A luat peste pretul pietei avand in vedere ca prietenul cunostea masina?1 point
-
Daca ai sti cum trec unele masini ... nu cred ca ai mai fi ingrijorat. In mod normal nu ar trebui sa fie probleme dar, da, poti sa intrebi inainte.1 point
-
Alea se fac, in Romania sunt multi care le-au schimbat, dar nu stiu sa zic cu ce. Iti recomand sa intri pe grupurile de farcebook de e39, daca google nu iti ofera raspunsul .1 point
-
Exact, sunt mai moi si lasa mult praf pe jante, dar ofera o aderenta la disc foarte buna si implicit o franare eficienta. Eu am avut discuri OE si placute ATE, iar din cauza la mizerile de placute de la ATE am distrus discurile. Pe una din masini am pus eu configuratia OE/ATE pe cealalta au fost puse de fostul proprietar. Acum folosesc discuri OE si placute TEXTAR.1 point
-
Adevarat nu prea inteleg procesul, ca de altfel nici atitudinea ta aroganta :getlost: . E un forum impartasim, pareri, experiente etc...nu o facem pe desteptii. Pe de alta parte de trimuri colantate am mai auzit/vazut, insa de trimuri polisate nu.1 point
-
eu pe f30 am mers pe textar, imi plac mai mult cum se simt fata de cele originale. ps: sunt mai moi, lasa praf mai mult parca.1 point
-
Il scoti si gata, mai putin urmele de la lama de cutter ). Ce iti imaginezi ca ai "deteriora" prin polish? Probabil nu intelegi procesul de afirmi asa ceva. Dar na...fiecare cum il taie capul.1 point
-
Si daca le polishezi, va fi veche? Nu le polishezi, dar le tiganesti cu colant. Buuun!1 point
-
E gresita logica, daca e un defect de fabricatie nu e obligatoriu ca absolut toate masinile sa aiba defectul acela. Defectul de design/fabricatie/quality assurance poate sa apara doar la unele piese, una din 100, 1000 sa zicem. Tu cand crezi ca se fac recalluri se fac pentru ca toate, absolut toate, 100% din masini o sa aiba defecte de-a lungul vietii ? Nici vorba, e vorba de un procent. Masina prietenului era cu reviziile la zi si cu foarte putini km, nici nu ar trebui sa discutam ce discutam acuma. E 18d.1 point
-
daca mai e cineva printre noi, care trateaza cazurile de distributie rupta ca o "intamplare neferictia", e doar nebun....defectul exista, clar...doar ca la unii apare mai tarziu...sau deloc, daca schimba distributia la timp ))1 point
-
Poate sunt de ajutor,schimbate pe un bmw530xd facelift: 1 L ulei diferential fațĂŁ grup 75W85 HYPOID AXLE OIL G2 (intra aproximativ 600 ml,a trebuit sa cumpar 2 de 500 ml) cod:83222413511 1 L ulei diferential spate 75W90 SAF - XO cod: 83222365987 1 L ulei cutie tranfer 75W TF 0870 cod: 83222409710 1 L ulei bmw CHF11S servodirectie cod: 83290429576. Sper sa va fie de folos.Sigur o sa fie comentarii care spun ca sunt bune sau nu.Eu asta am schimbat pe indrumatul specialistului!1 point
-
Poți ĂŽnlocui trimul dacĂŁ vrei lookul original, sau poți colanta negru lucios, sĂŁ arate a shadowline. Observând cĂŁ ești preocupat de estetic, și presupunând mașina ta e cea din fotografii, nu pot sĂŁ nu observ tipsul de eșapament afumat grav. Personal, mi-aș face griji mai degrabĂŁ din cauza lui, cĂŁci mașina probabil are probleme tehnice de scoate fum, și cel mai probabil ĂŽi lipsește DPF-ul.1 point
-
Salut.Granulele de silica se pot schimba.Eu am avut probleme cu un compresor de pe un mercedes w211. Gelul daca era ud nu cred ca era de vina acelei valve, nu in totalitate. Compresoarele astea de pe masina au o durata limitata de viata.Segmentul de pe piston este dintr-un teflon care in mod normal se va toci si va toci si camasa pistonului. Kit-ul de reparatie corect va contine si camasa. Gelul silica se usuca datorita caldurii rezultate in urma frecarii dintre piston si camasa. Oricum pentru a stabili in mod concret daca compresorul e in mintile lui trebuie sa verifici cata presiune baga. La mine cand si-a dat obstescul sfarsit mai baga 2atm. Pana la 10 atm. Mai e cale lunga. In momentul cand nu mai baga presiunea necesara,ecu va comanda sa purjeze aerul pentru a nu se mai putea circula cu masina pana la remedierea problemei. Adica, daca compresorul nu va umfla pernele sau rezervoarele intr-un termen stabilit de producator va considera ca este o problema si va elimina tot aerul din perne. Evident cei care au perne pe toate rotile vor avea si rezervoare de vacuum si un distribuitor care deseori va face probleme. Asta este parerea mea in urma aventurilor pe care le-am avut si care au incetat o data cu schimbarea compresorului Wabco. A fost 1.400lei. Sunt firme care reconditioneaza partea vacumatica dar daca partea electrica se duce iesi mai bine daca schimbi compresorulu cu totul. Cred ca Wabco furnizeaza compresoare cam pentru toti producatorii de masini evident cu diferente contructive dar principiul de functionare este acelasi. Si oricum durata de viata a unui compresor de genul asta pe uscat este in jur de 12-14 ani daca nu cedeaza intai vreo perna care duce la o uzura prematura a compresorului. O perna care lasa aer mult poate termina compresorul intr-o luna.1 point
-
0 points
-
Mizeria aia de senzor abia e in stare sa masoare nivelul de ulei cum trebuie si tu visezi la calitatea uleiului ))))) Poate e in stare sa faca cel mult diferenta dintre apa si ulei, dar sa determine el calitatea uleiului.... :LMAO: "verifica vascozitatea/impuritatile/gradul de uzura", ba esti nebun? Ce tare e senzorul asta ))0 points
-
Am tinut partea prietenului pe care tu si altii l-ati acuzat ca i s-ar rupt lantul la 79.000 pentru ca a facut reviziile la momentul indicat de masina. Ceea ce e o aberatie. Mai mult nu am ce discuta cu un troll.0 points
-
Ca sa nu mai fabulam pe langa subiect, asta e ce se masoara si cum la ulei: BMW-oil-OZS sensor.pdf0 points
-
Deja o dai in SF-uri. Senzorul ala masoara nivelul de ulei si atat.0 points
-
Am vândut mașina,se poate inchide topicul. Are 325.000 de km și totul este funcțional pe ea(nici măcar o eroare pe ista) Vreau ceva mai nou plus ca nu cred ca se mai merita ținuta când vezi la ce prețuri au ajuns modelele astea,fiind o mașina care cere anual minim 2,3k euro întreținere.. PS. Mașina a fost cumpărată de un prieten de al meu care cunoștea mașina.0 points
-
nu e deloc o logica gresita: toate motoarele N42 ( 2002-2004/2005) toate au probleme cu intinzatorul lantului de distributie (sunt ceasuri elvetiene, max 170k-200k pica distributia + simeringuri supape, niciun motor nu poate evita schimbarea lantului si a simeringurilor) culmea in 2001/2002 a fost motorul anului ! sa mai aducem in discutie si TSI-urile de la VW?! (distributie, consum ulei, etc)0 points
-
Nu. Se schimba doar pasla/rola periodic. Eu am modelul fara pasla dar peste tot unde am citit se spunea sa fie schimbata doar pasla, daca nu schimbi filtru vechi pentru filtru "imbunatatit" constructiv.-1 points
-
De dragul produsului mai bun: "I use the fusso 9 month before, i only use twice and stop using. The problem come when after raining, if you leave the water beads to dry,it will stain become white on the coat and it really look so dirty plus after wash, the shine standard drop alot. Then i switch to natural wax instead of sealant product" https://www.mycarforum.com/forums/topic/1692758-fusso-coat-or-klasse-which-is-better/ Am folosit produs 9 luni de doua ori dup care m-am oprit. Ce am.observat a fost ca dupa ce ploua si apa se usuca lasa o pata alba, care lasa impresia de murdar, apoi dupa ce o spal gradul standard de straucire scade. Am schimbat catre wax, nu mai folosesc "sealant"-1 points
-
Daca nu gasesti detaileru perfect adica ala atent la detalii atunci ala nu e detailer; ala sunt eu, "detailerul" de luna de zile! Daca ai o parere buna despre tine, ai putea sa te apuci detailing si atunci o sa faci intrecere doar cu tine insuti si o sa ai numai clienti multumiti! Si asa s-a inchis cercul pretentiilor mari. Mai ramane sa mai cauti un polisher DA bun si materialele cele mai bune, usor de lucrat!-1 points
-
Nu este vorba de nici o victimizare, ci doar un drept la replica. Va rog sa verificati discutia avuta pe watsup; daca nu o mai aveti, va pot ajuta eu pe privat cu ea, nu doresc sa " ne spalam" rufele in public, insa cred ca era nevoie sa imi expun si eu un punct de vedere, asa cum ati procedat si dvs. Va inteleg nemultumirile , insa ma asteptat ca dupa ce am discutat ultima oara aceasta divergenta sa fie lamurita, la momentul respectiv dvs exprimandu-va in acest sens; ulterior au aparut comment-urile dvs referitoare la faptul ca nu ati fost multumit. In functie de interese, fiecare vede realitatea din punctul sau de vedere. O seara buna va doresc!-1 points
-
Sunt doua ventilatoare care ar porni cand pornesti "ac-ul". Unul e in fata motorului. Celalalt in habitaclu. Cel din fata motorului porneste cand pornesti AC-ul. Cand treci pe aer de ambient, ar trebui sa se opreasca. Celalalt porneste cand dai drumul la "clima", fie pe aer rece fie pe aer cald. Care ventilatoate nu se opreste o data cu "clima"? Ventilatorul din fata motorului are doua functii. Raceste motorul cand e cazul, dar si raceste, racind habitaclu pentru tine pe "ac"-1 points
-
Imi permiti sa te intreb, cat de mult ai habar ce se intampla intr-un motor? Dar intr-un motor cu DPF..? Apoi, ai putea sa spui/ te intrebi daca uleiul se contamineaza cu fiecare regenerare (sau nu?).. cu atat mai mult dupa una fortata? Asta ...in aproximativ 30k km, dupa senzorii masinii, schimband uleiul.. Dupa ce raspunzi tie insuti acestor intrebari (si eventual scrii aici ce ai aflat, ce stii..) continuam pasnic spre o concluzie.. (G30 cu adblue, probabil o sa tina mai mult.) Pana atunci eu sunt de accord cu, ce zice Allexinno. (A, masina prietenului e greu, fooarte greu de crezut ca a avut doat 75k km din 2015. E singurul propietar??)-1 points
-
Cred ca ceva de genul asta trebuie: https://accesoriiautobrasov.ro/produs/lucios-negru-gls-l03/ Eu nu mi-as polisha trimurile, masina e relativ noua, am doar niste zgarieturi fine-1 points
-
Tu ai gasit ulei acolo pentru ca ai trecut cu motorul printr-o situatie exceptionala cu posibile repercusiuni catastrofice... Ce a explicat userul caruia i-ai dat replica (lui din 2009..) a fost ca in mod curent, adica de uz normal, acolo nu are de ce sa fie ulei. Situatii diferite, raspunsuri diferite.. la tine nu e firesc tocmai pentru ca turbina a luat-o pe ulei; iar uleiul si-a facut de cap.. Eu sa fiu tu as duce turbina la verificat, ca ea a "tras" cel mai mult in urma experientei prin care ai trecut. Succes.-1 points
-
nu sunt expert in domeniu, dar cei pe care i-am intrebat daca se poate remedia aspectul trimurilor prin polish au zis ca nu. Ceea ce ai scris tu despre pad de 1 si pasta aia de 30 de lei a mers la tine sau banuiesti ca merge? Oricum, calitatea lor e deplorabila, ca dupa 3 4 ani sa se decoloreze. Alea de pe e3x arata bine si dupa 30 de ani.-1 points
-
Really ? Vezi linkul pus de mgi. Senzorul masoara si calitatea uleiului. Oil quality sensors are measuring: a. temperature of oil; b. level of oil; c. quality of oil, and data are sent in digital format, using BSD data exchange network-1 points
-
Nu stiu ce sa zic.. ciudata experienta. (Tipica reactia; asa se procedeaza de indata ce bagi de seama. Opresti bagin in viteza mare si asta e.) Am inteles (recent) ca atunci cand "o ia pe ulei" turbina.., de fapt ea supraalimenteaza aprinderea prin admisie (si arde inclusiv uleiul de pe traseu unde a intrat in abundendenta). De aceea scade si uleiul din baie rapid.. Ai cumva acoperit radiatorul motorului (ca acum e frig si iarna..), circulatia aerului spre interior adica spre filtrul de aer al motorului? Asta ar putea fi o cauza.. Ultimile paragrafe sunt cam presupuneri.. Nu cred ca e de la ulei. Axul turbinei, sau turbina, dupa asa experienta nu as verifica asa.. am zis mai sus. Poate se blocheaza in alta parte, poate actuatorul da rateruri, nu mai aduce geometria turbinei inapoi, nu stiu..-1 points
-
-1 points
-
-2 points
-
Algoritmul ala masoara si calitatile de lubrefiere prin accesarea unui senzor aflat in baia de ulei care verifica vascozitatea/impuritatile/gradul de uzura.-2 points
-
Pai atunci rezolva tu misterul (cauza) ruperii distributiei si apoi scrie aici. Pana atunci, nu mai tine partea unui senzor care culmea decide viata uleiului intr-un motor, ulei care ASIGURA UNGERE a lantului, patinelor si cate si cate altele.. nu doar a pistoanelor si altor lagare din motor.. Tu chiar nu vezi inlantuirea unor evenimente aparent minore spre o posibila catastrofa?? Nu acuza nimeni pe nimeni. Constatam cat putem de bine si tragem o concluzie. Iar concluzia 90% din situatii nu "trage" spre bunavointa fabricantului, pentru ca problema intretinerii masinii e a mea, nu a lui. Il critic pentru greseli. Ce troll? E vorba de logica minora si bun-simt.-2 points
-
Stai, nu tu declarai ca masoara doar nivelul si atat ? Acuma recunosti ca masoara si altceva ?-2 points
-
Aha deci BMW minte in manualul tehnic cand vorbeste despre Oil condition sensor. De fapt Alexandru care spunea ca senzorul masoara doar nivelul, stie mai bine. It measures the following variables: ! Engine oil temperature ! Oil level ! Engine oil quality The engine management system evaluates these measurements. With the oil condition sensor, the electrical properties of the engine oil are also determined. These properties alter when the engine oil shows signs of degradation and ageing. The electrical material properties of the engine oil change as the engine oil wears and ages. The changed electrical properties of the engine oil (dielectrics) cause the capacity of the capacitor to change. The electronic evaluation unit converts the measured capacity into a digital signal. The digital sensor signal is sent to the engine management system. The engine management system uses the signal for internal calculations (e.g. condensate in the engine oil). Si putina stiinta pentru anumiti de aici The amount of capacitance between two plates of a fixed size and a fixed separation depends on the dielectric constant of the material between them. The term dielectric constant is the measurement of an insulator’s ability to concentrate electric flux. Different materials have different abilities to do this. Air, for example, is the worst and has a dielectric constant of 1. Water has a dielectric constant of 80, ethylene glycol a value of 37 and pure engine oil a value of 5. With the numbers so very different, it’s easy to pick out the presence of contaminants via capacitance changes. Imi dati cu minus cand se aduc dovezi Astea-s datele, sunt pdf-uri peste tot pe net cum functioneaza asa senzori si cum sunt in stare sa verifice calitaeta unui lichid si impuritatile si ce fel de impuritati . Nu numai la bmw, si la alti producatori si nu numai la masini si in alte industrii. Dar probabil e pin de Olivia Steer si pe aici Nu stiu de ce unii vor sa ramana in epoca de piatra daca au impresia ca in 2020 nu poate exista asa ceva care sa mearga mana in mana cu un algoritm de calcul in functie de utilizarea motorului.-2 points
-
Eu personal am invatat multe din ce a aratat tipul asta aici. E permis asa ceva si e pe topic? Ultima postare probabil a fost cam nesarata. Cred ca si de aici putem invata ceva cu totii, unii..-2 points
-
mraz, fii atent te rog ce zice omul in linkul de mai sus de la minutul 18:00 unde introduce ideea si apoi 19:00 unde o spune mai clar. (Zice ceva despre uleiuri si intervale lungi de schimb al uleiului si ca atare uzura prematura.)-2 points
-
-3 points
-
Pai trebuia sa fie mai slab ca sa se mai si strice motorul.. Nu puteau continua sa faca motoare fiabile.. Lor ce le mai iesea?? Ciuciu vanzari din piese ciuciu clienti de masini noi! Asa, se vede cu ochiu liber ca vand... si profita. Da' ce e senzorul ala mraz, vreun laborator chimic? Nu te supara, ..din nou, daca tu ai fost mintit nu inseamna ca trebuie sa perseverezi in a te/ne minti in continuare. In cel mai bun caz acel senzor este unul optic sau cel mai probabil un amarat de senzor care masoara o anume (oarecare) conductivitate a lichidului, in cazul nostru a uleiului si cu marja enorma de eroare (ca nu ii costa pe ei CI PE NOI) raporteaza "managementului" motorului ca e cazul ca in sfasit sa scoti uleiul ala facut "praf" nu apa.-4 points
-
mraz, tot iti place sa dai din gura ... De unde le scoti? Eu am citit de 3 ori pdf-ul lui mgi si imi confirma exact presupunerea, "changing the capacitance" atat. Un curent electric trece prin ulei si masoara nevelul de incarcare electric al uleiului; atat. E o masuratoare foarte proasta, aproape empirica, lasata in plata Domnului.. menita sa ii protejeze pe ei cu intervale lor lungi de schimb si nu pe noi, proprietarii de masini. Nu mai pot eu in ce format e trimis ce citeste senzorul ala! mraz, intri pe topic cu o poveste ingrozitoare a unui prieten si tii partea unui senzor care nu isi face treaba. Incredibil. Mgi, multumesc de confirmare.-6 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00