Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

FiveThreeFive

Contributors
  • Posts

    1321
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    144

FiveThreeFive last won the day on October 1

FiveThreeFive had the most liked content!

2 Followers

About FiveThreeFive

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW

Recent Profile Visitors

13651 profile views

FiveThreeFive's Achievements

  1. Schimburi de ulei motor la 20k km sunt vesti bune, nu neaparat si excelente - comparat cu majoritatea BMW-urilor second hand rulate in Germania. Rulajul de 145k km si anul de fabricatie 2017 arata ca masina a trecut de prima tinerete. A continua cu schimburi de ulei motor la 10k km este o foarte buna practica. De asemenea, iti recomand sa schimbi imediat toate fluidele masinii, in principal uleiul din cutia de viteze, daca nu ai dovezi clare ca acesta a fost inlocuit relativ recent. Avand xDrive, daca decizi sa pui un set nou de roti, ai mare grija la tipul anvelopelor si utilizeaza jante originale BMW pentru modelul tau.
  2. @Mihai Sorin Din pacate, toate platformele BMW cu suspensie fata MacPherson cu doua brate (prima a fost serie 5 E28 in 1981) au suferit de astfel de vibratii. In special E32, E38 si E31 au fost foarte sensibile, fiind si mai grele. Plecam de la ipoteza evidenta ca atat jantele cat si pneurile sunt in stare buna, nu au batai radiale sau axiale si sunt corect echilibrate. Este o conditie fundamentala, inainte de a cauta orice alta cauza. In mod tipic, vibratiile la franare sunt cauzate de uzura thrust arm (bratul superior / cel oblic fata de sensul de mers al masinii), iar vibratiile la viteza constanta de uzura control arm (bratul inferior / perpendicular pe sensul de mers al masinii). La aceste brate, de regula, prima se uzeaza bucsa, apoi pivotul. O a doua cauza, dar rar intalnita, este uzura rulmentului rotii. In fine, vibratia mai poate fi cauzata de jocuri in directie, sau de discurile de frana. Retine ca "in mod tipic" nu inseamna regula generala. Rezolvarea problemelor de vibratie la BMW-urile cu punte fata MacPherson cu doua brate inca are o doza de "voodoo". Daca schimbi componente de suspensie / directie, utilizeaza doar piese originale BMW. Vezi link-ul de mai jos: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/204637-e60-520d-trepidat-volan-mers-constantfranare/#comment-2640218 In cazul tau, sunt sceptic ca pompa de servo ar putea fi de vina. Cat despre caseta de directie, daca nu are joc, iarasi e greu de crezut ca este cauza vibratiei. Fii fericit ca nu ai E38, vezi aici: https://www.meeknet.co.uk/e38/E38_Shimmy.htm Oricum, o imbunatatire uriasa incepand cu E60 si E90 a fost mutarea thrust arm inspe fata rotii, franarea tinzand sa il comprime, nu sa il intinda, cum era inainte.
  3. Cu observatia ca preturile indicate mai sus sunt valabile cu "membership". Fara membership, acestea sunt 2.99 lei/kWh intre 9am - 11pm, respectiv 2.12 lei/kWh in rest. Diferenta intre membership si fara este de cca. 40%, foarte mult. Mai inseamna ca reteaua Tesla este probabil cea mai scumpa acum, fara abonament si la ore uzuale. Inteleg avantajul membership-ului, dar acesta are sens doar pentru unii utilizatori de vehicule electrice, in functie de scenariul lor de utilizare.
  4. @omar456321 Nu stiu ce motiv te determina sa pui distantiere la roti, dar din punct de vedere tehnic acestea au sens doar pentru a monta pe o anumita masina un set de jante cu offset gresit, sau pentru a mari ecartamentul cand exista un motiv justificat in acest sens. Daca jantele tale sunt cele originale BMW pentru E92, atunci distantierele iti vor strica "scrub radius"-ul. Din pacate, nu cunosc termenul consacrat in limba romana. Scrub radius este distanta intre punctul A in care axa imaginara de pivotare a rotii inteapa solul si punctul B care reprezinta mijlocul petei de contact al pneului pe sol. Cauta pe Internet, o sa gasesti suficiente informatii. Offset-ul jantelor originale nu este o valoare intamplatoare. El este determinat de catre BMW pentru a obtine un anumit scrub radius, care in mod tipic are valori negative. Prin distantiere, modifici scrub radius catre valori pozitive, ceea ce poate avea ca efect instabilitate la franare si in curbe, posibil si vibratii la franare. Atunci cand distantierele sunt >10mm, incepi sa pui stres suplimentar in rulmentii rotilor si poti provoca un tramlining pronuntat.
  5. Adaug si experienta mea: anvelopele all season se degradeaza accelerat, iar cauciucul de pe banda de rulare tinde sa se intareasca, atunci cand sunt utilizate in temperaturi caniculare de vara, in regim de autostrada. La clima din Romania si din sudul Europei, le consider o optiune foarte buna pentru intervalul toamna - iarna - primavara, mai putin in zonele inalte de munte unde inca mai ninge abundent si/sau drumurile sunt aproape permanent inghetate, iarna. Vara insa, le vad potrivite doar in nordul Europei, sau intr-un regim de utilizare relativ bland (ex: curse scurte si la viteza relativ redusa). Un motiv foarte bun ca, in loc de un set de roti de iarna + un set de vara, sa incepem sa folosim un set de all season + un set de semi-slick pentru vara
  6. Este foarte probabil ca ai un anume talent prin care iti asiguri existenta, dar cu siguranta acesta nu are deloc de-a face cu scrisul.
  7. Eu am avut in familie un B38 pe un Mini Cooper - platforma e practic la fel cu F48. Motorul in 3 cilindri vibreaza destul de mult la relanti si are un zgomot ca de mitraliera la turatii medii, dar nu bate. Am inlocuit ambele tampoane ale motorului (nu si de la cutie). Sunt de acord ca acestea pot cauza vibratii, dar cred ca e greu sa ajunga sa bata. Un istoric cu schimburi de ulei la 30k km este, din perspectiva mea, un motiv de ingrijorare. Sper ca problema motorului tau sa fie una simpla, usor de remediat. Te rog sa ne tii la curent.
  8. @Sorin_87 Sunt sceptic ca acea bataie este de la un tampon de motor. Ca sa bata din cauza tamponului, ar trebui ca acesta sa fie extrem de uzat, iar motorul sa se zgaltaie cu amplitidini uriase. Urca masina pe o rampa, da jos scutul motor si verifica. Un film nu reproduce exact sunetul, dar, dupa cum se aude, nu este exclus sa fie bataie de biela, de piston, sau chiar de arbori de echilibrare. Desi nu e imposibil, nu pare sa fie zgomot produs de o fisura in evacuare. Fiind intr-un PHEV, acest motor a fost pornit de numeroase ori la rece, fiind trimis direct in sarcina. Pentru o astfel de utilizare, probabil ca un ulei 0W20 a fi fost mai potrivit. Ar mai putea conta, de asemenea, frecventa schimburilor anterioare de ulei. Cred ca trebuie sa te duci cu masina la un service competent, sa faca o diagnoza. E greu sa obtii un verdict clar aici, pe forum.
  9. Eu cunosc doua variante. De obicei sunt un pic mai scumpe decat bavauto (in principal, din cauza transportului), dar uneori chiar ai surpriza sa fie o idee mai ieftine (cu tot cu transport). In general, preturile sunt similare, cu diferente acceptabile. https://www.hubauer-shop.de/en/ https://www.leebmann24.com/ro/en
  10. Este vorba despre https://www.bavauto.ro/ ? Iti recomand sa ii suni si sa discuti cu ei cazul comenzii tale ,cu cartile pe masa. Conform OUG 34 / 2016: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/158913 ai dreptul sa returnezi produsele comandate online in termen de 14 zile, fara a da explicatii privind returnarea. In principiu, magazinul nu iti poate refuza returnarea pe motiv ca ai desigilat produsul. Citeste legea de la link-ul de mai sus, in special art. 14 si 16, inainte de a discuta cu vanzatorul. Nota: iti recomand sa acorzi mai multa atentie modului in care redactezi si scrii un text. Nu doar ca este plin de greseli de ortografie si punctuatie, dar este si greu de citit.
  11. Ma tem ca vei fi neplacut surprins de consumul, in regim urban, al unui X3 F25 xDrive28i. Daca vrei neaparat F25 pe benzina, la un astfel regim de utilizare un sDrive20i ar putea fi o alegere mai potrivita. Tractiunea spate, fata de cea integrala, este mai economica, atat dpdv consum cat si intretinere. Vezi si: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/201054-parere-bmw-seria-4-428i/?do=findComment&comment=2621693
  12. Eu am constatat ca, daca respect intocmai regulile de circulatie in sensul giratoriu, sunt injurat la fiecare astfel de intersectie, plus risc sa pocnesc masina de cateva ori in fiecare zi.
  13. La ce atelier service au fost efectuate cele enumerate mai sus?
  14. Pe vremea lui Ceausescu era o poezie patriotica in care se spunea ceva de genul "Mandra corabia, mester carmaciul". Acum, ca si atunci - dar in alt context, corabia scartie din incheieturi iar carmaciul nu prea stie incotro e inainte si incotro e inapoi. Te invidiez ca reusesti sa ai o astfel de atitudine. Eu unul ma consum cand vad un sir care nu se mai termina de oportunitati pierdute, viziuni limitate, strategii gresite, decizii incompetente - toate emanate de la onor clasa noastra politica. Ca urmare a deciziei dlui Zipse privind locatia fabricii BMW, noi avem mult de pierdut. Cu cat analizez mai in detaliu, cu atat descopar alte si alte consecinte negative, atat directe cat si indirecte, atat imediate cat si pe termen lung.
  15. Tehnologia automobilelor electrice este intr-un ritm continuu de dezvoltare. Este doar o chestiune de cateva luni de zile, sau cu ceva noroc de circa un an, pana cand cel mai performant model de la un moment dat va fi depasit de un altul. Ca si la telefoanele mobile, o buna abordare (din punct de vedere financiar) sa iti alegi modelul cel mai fiabil ale carui performante iti sunt suficiente pentru modul tipic in care folosesti masina. In ceea ce priveste puterea masinilor electrice, s-a ajuns la o "cursa a inarmarii" privind caii putere, al carei sens mie imi scapa. Vad valori care depasesc puterea unei masini de Formula 1 a anilor '70. O fi nice to have, dar pe de o parte rostul masinii electrice este sa fii econom si prietenos cu mediul, iar pe de alta parte nu mi se pare ca soferii de astazi dau pe afara de talent - chiar daca in mare parte conduce masina, nu soferul. Nu mai e mult pana cand masinile electrice vor ajunge la acea densitate critica in trafic, incat sa auzim ca pe Valea Oltului un BMW iX3 de 2400 Kg condus de Niki Lauda-wannabe s-a lovit frontal cu un Mercedes AMG EQS 53 de 2700 Kg condus de Jackie Stewart-wannabe, la 150 Km/h fiecare.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.