Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Sfat anvelope de vara


Recommended Posts

Inteleg, dar eu nu am varianta de PS din pacate. Am de ales strict intre:

Michelin Latitude Sport 3 - https://www.tyrereviews.com/Tyre/Michelin/Latitude-Sport-3.htm

Pirelli PZero PZ4 - https://www.tyrereviews.com/Tyre/Pirelli/P-Zero-PZ4.htm

si sunt cam indecis... desi in teorie Latitude Sport 3 ar fi o idee mai putin zgomotoase, ceea ce la o anvelopa RFT conteaza, ca ele din start sunt mai zgomotoase.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, sskkaa said:


De ex la partea de GY, este Assymetric 2, cand acum pe piata este Assym 6...

 

Pana acum vechile modele de anvelope erau mult mai performante ca noile modele .Astea noi toate au crescut in zgomot dar nu si in aderenta .

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, sskkaa said:

Daca renunt la RFT si * BMW ( si nu as dori sa am probleme, mai ales la faza cu RFT, unde nu am roata de rezerva si nici posibilitate sa pun, iar jumate de portbagaj nu imi ocup cu una 😄 ) 

Eu nu am roata de rezerva de prin 2013. Si am avut 3 pene de atunci, una la M4, alta la X6 si ultima la 540-ul anterior.

De fiecare data am bagat aer in roata respectiva pana am ajuns la o vulcanizare si aia a fost. Ba chiar la X6 si 540 aveam anvelope runflat doar ca am bagat aer cum mi-a dat masina avertizare si nu au fost probleme.

Concluzia e ca nu m-as stresa atat de tare cu pneurile sa fie runflat, din contra, eu unul as renunta la opincile alea grele.

Am uitat, la X5 aveam roata de rezerva dar era lasata prin garaj pe undeva ca nu as fi stat sa pun rotita aia de bicicleta nici mort, mai degraba bagam aer cu compresorul si mergeam mai departe. In felul asta foloseam locul rotii pentru tinut diverse chestii prin masina.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, sskkaa said:

Nu ma intereseaza pretul sau stocul lor ca le iau din alta parte oricum, era doar un exemplu, dar de ce aceeasi anvelopa are odata B cu B, B cu A, C cu B la indici... ? Aia era intrebarea mea 🙂

Ti-am raspuns, nu sunt introduse corect in sistem specificatiile.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Deci, astept specialistii benvisti cu pareri.

Situatia e lunga, si sta in felul urmator:

La inceput de Martie am comandat anvelope de vara, conforme, in specificatiile masinii 245/45/20 si 275/40/20 Michelin Latitude Sport 3, runflat, si cu omologare BMW *.

Toata iarna ( aprox 15.000km ) am mers fara nicio problema la masina/anvelope/jante, fara sa vibreze sau tremure ceva!

Au ajung intr-o vineri, le-am schimbat, dar nu am apucat sa merg cu masina decat dupamasa. Atunci am constatat ca in plaja 110-130 aprox vibreaza toata masina, si clar ceva nu e ok. Era tarziu, n-am apucat sa mai fac nimic, venea si weekendul.

Luni saptamana urmatoare, o duc iar la echilibrat, in alta parte. Facea la fel

Marti o duc in alta parte, alt service mare de roti, invart aia anvelopele pe janta, reechilibreaza, vibreaza la fel. Marti parca aveam si programare la BMW pentru revizie, ii rog sa faca si o constatare mecanica la tot ce tine de suspensie, directie, totul pare in regula, nu s-au constatat probleme.

Miercuri ma duc inapoi la service-ul de roti, impreuna cu alt X3 al unui coleg, si mut rotile lui pe masina mea ( el are 4 anvelope identice 245/50/19, tot runflat si cu * BMW, deci diferite fata de ale mele in 2 dimensiuni ) dar dupa test culmea nu mai vibra nimic. 

Impreuna cu cei de la service concludem ca poate fi o anvelopa cu defect, mai multe, sau poate chiar toate. Se vor da retur si se comanda alt set. Urgentam livrarea pentru ca eu vineri trebuia sa plec, aman plecarea ca eram sigur ca nu vor ajunge asa repede. Ajung totusi pe Sambata, dar se constata ca s-a gresit livrarea si au venit alte dimensiuni... asta e.

Mai trece o saptamana, ajung pe vinerea urmatoare, eu fiind plecat din tara, luni rog un coleg sa mearga sa le schimbe si sa fie atent la echilibrat.

Marti ajung si eu inapoi la birou si il intreb pe coleg... mai vibreaza? Sfadit... parca mai face ceva... Dumnezei sfinti si tot ce se poate injura. Ma duc si eu cu masina, bineinteles ca face. Dupamasa, inlocuiesc anvelopele noi tot Michelin, tot in specificatii si dimensiuni, SETUL 2! cu cele de iarna inapoi, la o vulcanizarea mai de "cartier" ca era urgent si pe fuga, sa testez... iar vibreaza!!! baaa baiatule... iar Dumnezei si sfinti.

Miercuri sau joi ma duc la BMW si ii rog sa echilibreze ei, avand aparat cu laser, unde se vede daca bate vreo janta sau ceva, fac si un reglaj directie, unghi fuga etc. CULMEA si miracol, cu anvelopele de iarna si echilibrate la BMW, nu mai vibreaza nimic.

Ok boss, hai ca restu s prosti si numa bmw stie echilibra roti, sun inapoi, dar nu m-au putut lua decat miercuri sapt viitoare, adica ieri, sa pun SETUL 2 de Michelin de vara. Iau masina dupamasa, iar surpriza, iar vibreaza, acum parca si mai rau ca inainte, si se simte si mai tare mai ales in acceleratii mai tari/sustinute in plaja 110-140kmh...

Ma duc ieri dupamas inapoi la service, stabilim ca si setul 2 poate fi cu probleme la Michelin ( desi sincer si mie si lor le vine greu sa creada ca 2 seturi au probleme, dar in fine ) si i-am rugat sa aduca Pirelli Pzero PZ4, tot RFT si cu omologare BMW *.

Daca si cu astea va vibra, cred ca ii dau foc, ca efectiv nu stiu ce sa mai verific...

Azi am lasat masina si la service-ul partener, sa mai verifice odata tot ce tine se suspensie, sau ce ar putea produce vibratii...

Deci, long story short.

15000 km cu anvelopele de iarna Pirelli Winter Sottozero nu a vibrat nimic

Am pus SETUl 1 anvelope noi vara Michelin Latitude Sport 3 RFT *, vibra

Am pus alte jante cu alte anvelope ( 245/50/19 ) nu vibreaza nimic

Am pus SETUL 2 de Michelin, vibreaza

Am pus anvelopele de iarna la loc (echilibrare corespunzator) nu vibreaza nimic

Am pus iar SETUL 2 de Michelin, echilibrate la BMW, cu laser, etc, tot vibreaza

Astept SETUL 3 de Pirelli Pzero PZ4. Daca vibreaza si cu astea ii dau foc, o fac dauna totala.

Idei, sfaturi, recomandari??? Ma lasa nervii...

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

Daca nici astia de la BMW nu stiu sa echilibreze, plus inca 3 locuri unde am fost ( 2 din ele cu renume, una multinationala in domeniu cu care lucram de 15 ani si nu am avut nicio problema, nici eu nici vreo 40/50+ de masini din parcul auto ), eu sigur nu imi fac vulcanizare personala.... 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Am patit eu cu Conti de vara asa. 

Vibrau de la primul drum la peste 130km/h si m-am intors cu ele. 

Reechilibrate toate 4, la fel.

La sugestia lor, am pus inapoi cele de iarna si nu vibreaza nimic. 

Cum rar ajung la vitezele alea, am mers vara asa cu ele. S-au si uzat f rapid. In 20k km sunt aproape la semn. 

O mizerie de anvelope

Link to comment
Share on other sites

Daca era de la cutia de transfer, e cam foarte ciudat ca vibratiile au aparut brusc doar cand am schimbat anvelopele noi de vara.

Am pus alte jante cu anvelope si nu vibreaza nimic. La fel si cu anvelopele de iarna montate la loc. 

Dupa logica mea daca era ceva la cutia de transfer vibra indiferent de ce era pe masina, nu?

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

 rotile de 20 sunt mai mari mai grele si mai late, automat “mai greu de invartit”, adica stres in plus pe cutia de transfer

sau daca poti fa un test invers cu anvelopele tale care tremura pe alt x3 si vezi daca tremura si acolo

sansele ca 2 seturi de anvelope premium sa vina cu defect de fabricatie sunt minuscule , si din cate inteleg un defect invizibil , care nu se vede nici macar la echilibrare.

nu stiu cat de tare se invarte roata la echilibrare, dar banuiesc ca mai incet decat la 110km/h 

sa fie o janta defecta? nu-mi dau seama, dar sincer nu cred ca problema e la anvelope, sunt curios la setul 3

Link to comment
Share on other sites

Nu am roti separate de iarna, anvelopele de iarna au fost puse pe aceleasi jante de 20, din nou dupa logica mea daca cu alea de iarna nu a vibrat nimic, si cu astea de vara vibreaza nu poate fi decat de la anvelopa.

Faptul ca masina nu vibreaza nici cu alt set de jante si anvelope deduc logic faptul ca masina nu are nimic.

Exact la asta ma gandeam, daca si cu setul 3 va vibra, o sa incerc sa pun jantele astea de 20 pe x3 ul colegului sa vad daca se muta si vibratiile.

Link to comment
Share on other sites

Azi am fost la ALT service de roti, care pareau mai dezghetati, au verificat rotile cu anvelope pe ele, dupaia separat doar jantele.

Aparatul oferea multe informatii: https://www.cemb.com/en/garage-equipment/er100evo/

Doar la jante nu s-a constatat vreo problema, iar la roti, 3 dintre ele au avut nevoie de reasezare a anvelopei pe janta.

Situatia s-a imbunatatit simtitor, dar ceva vibratii tot mai exista. De la 10 cam la 4/5...

Link to comment
Share on other sites

Poti sa mergi asa cateva sute de km si apoi sa mergi la o reechilibrare. Dar daca e o problema la anvelopa probabil ca nu mai poti folosi garantia dupa N km.  Am patit la F25 cu un cauciuc de iarna sa necesite o forta mai mare la tractiune deoarece forta de frecare era mai mare - aparatul dadea o forta necesara cam de 5-6 ori fata de celelalte anvelope, masurata tot pe un aparat de genul pus de tine si cand am terminat sezonul, dupa ceva km, am testat iar si nu mai aparea diferenta aceea. Dar nu se simteau vibratii in mers...

     Acum nu stiu ce vulcanizari aveti in Oradea, in BV daca ai drum, iti recomand https://autochelu.ro strict pt vulcanizare. Nu sunt ieftini, dar au tot felul de aparate, cel mai mult ma bucur ca operatiunea de scoatere/punere a cauciucului de/pe janta e complet automata si nu mai baga angajatul ranga sau altceva, risc 0 de zgariere, ciobire.

 Plus ca scaneaza fiecare janta+cauciuc pt defecte si masoara inclusiv forta de frecare, apoi  recomanda aparatul cum sa fie montate anvelopele in functie de gradul de echilibrare si forta de frecare. 

Poti incerca sa faci un schimb de anvelope (cu jante cu tot) cu un X3 echivalent sa vezi daca pe celalalt vibreaza la fel.

Edited by Cosminbad
Link to comment
Share on other sites

Joi - au ajuns anvelopele setul 3 Pirelli PZ4 ( aceleasi dimensiuni, runflat, * BMW ). Le-am luat de la furnizor si am fost cu ele la service-ul ala mai rasarit. Le-am montat, conform cerintelor ( pct galben in dreptul valvei ) echilibrat, totul perfect pe aparatul ala smecher cu laser, echilibrate conform, plumbi f putini, totul verde. Le punem pe masina, si plec ca era deja tarziu spre 18. Bineinteles ca tot vibreaza...

Vineri - ma duc dimineata cu colegul meu cu X3-ul lui si schimb iar jantele intre ele, pe masina mea pun jantele de 19 ( 245/50/19, tot runflat, tot * BMW, Michelin Latitude Sport 3. Bine inteles ca masina mea cu rotile lui mergea PERFECT. Da ba frate, PERFECT. Exclud din nou ca masina nu are nimic.

Pun pe masina lui ( X3 tot G01, model 2024, 30d ) jantele mele, si bineinteles ca si pe a lui vibreaza. Repet, setul 3, Pirelli, fata de primele 2 Michelin. Ma duc la service-ul ala smecher iar, nu aveau timp atunci, zic hai sambata dimineata si facem ce vrei tu. Peste zi mai tot testez cu masina lui si fara dubiu vibreaza si pe a lui, dar parca aici putin s-a schimbat ca in acceleratie nu vibreaza, doar daca mergi constant la 130-140 sau accelerezi f fin.

Sambata - dam jos toate rotile, dam jos toate anvelopele, verificam fiecare janta in parte, pe aparat, repet, fara anvelopa, doar janta!, nicio pb. Montam iar anvelopele corect, echilibram iar, totul verde perfect, la fel plumbi putini. Pun pe masina, dau o tura... surpriza... TOT VIBREAZA.

Sansele ca si setul 3 de anvelope sa fie ( teoretic ) cu probleme sunt absolut minime sau inexistente. 

Sansele ca o janta sau mai multe sa fie cu pb ( desi nu am putut identifica absolut nicio pb pe aparatul cu laser ) sunt tot mai mari, desi omul care lucreaza in domeniu de mai bine de 20 de ani si cam cel mai bun din zona pe chestii de genul, plus ca si reconditioneaza jante, etc... deci stie despre ce vorbeste, si el a ramas perplex si a zis ca n-a mai intalnit in viata lui o speta de genul, si ca nici el nu mai stie ce sa faca... pentru ca nici nu are ce reconditiona la vreo janta pentru ca aparat nu apare niciuna cu nicio pb, nici cu oschilatii orizontale, nici verticale.

Eu ma dau batut, ca nu mai stiu ce sa mai fac...

 

Avand in vedere ca jantele pe 19, sunt omologate pentru masina mea, dar pe stalp apar doar cu anvelope de iarna, credeti ca ar fi vreo pb sa raman cu setul de 19, cu anvelope de vara? Fizic si tehnic nu vad vreo pb, am si facut ieri cu setup-ul asta cam 550km si masina merge PERFECT, dar in masina nu cred ca pot seta set 19 cu anv de vara ( doar iarna ) in plus ca nu stiu cum va fi la CASCO, pentru ca masina mea apare in sistem la ei cu jantele pe 20 ( in 2 marimi diferite fata/spate )

Pe stalp am asa:

245/50/19 - doar anv iarna

245/45/20 - fata+spate - doar anv iarna

245/45/20 // 275/40/20 - anc iarna + vara

245/40/21 // 275/35/21 - doar anv vara

Link to comment
Share on other sites

  Mai poti incerca sa cumperi/imprumuti o janta fata si una spate pe 20 identice cu cele de pe masina ta si sa le mixezi pana o elimini pe cea cu defect. Dar e curios ca ai spus ca in iarna, cu celelalte anvelope nu ai avut probleme cu vibratiile.  
   Sau incearca un alt set de anvelope (alt model/producator). Cele de vara vechi nu le mai ai sa testezi?

   Jantele pe 20 le-ai luat noi? Poate a aparut defectul dupa iarna asta. Sau aveau defectul dar nu se manifesta. 
   Sper sa rezolvi. 

Edited by Cosminbad
Link to comment
Share on other sites

m-am mai gandit, luand logic era clar ca nu sunt anvelopele.

avand in vedere ca jentile au fost verificate centrate si nu au nimic as exclude jantele

pentru ca vibreaza si pe alta masina , as exclude prezoanele ( ma gandesc ca s-au folosit prezoanele celeilalte masini)

deci raman , ori accesorile( valve senzori) ori ( si tind sa cred tot mai mult asta) o janta nu se aseaza perfect pe butuc, asta poate fii din cauza unei mizerii ceva pe dinauntrul jantei, sau exista ceva ce nu lasa prezonul sa stranga perfect

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

Jantele au fost luate noi noute de la reprezentanta bmw, imediat dupa ce am luat masina. Jantele au venit cu valve, senzori presiune, capace centrale... totul OE cum s ar zice.

Am facut 100k km cu ele de cand le am luat, 2 sezoane complete vara/iarna unde s au tot dat jos anvelope si echilibrat fara absolut nicio problema.

Cum am dat jos anv de iarna si am pus anv noi de vara a incept haosul.

Sincer de valve nu stiu dar din moment ce nu scapa presiune si nu bat la echilibrare... nu prea vad cum ar putea fi de aici pb... dar nu exclud...

Alte jante nu am de unde sa cumpar acum cate o bucata ca nu s nebun, daca iau iau un set complet si aia e, dar incerc sa vad sapt viitoare deca pot rezolva ceva pe casco... nu cunosc pe nimeni cu jante similara iar colegii mei ambii au jante pe 19 pe X3 uri.

Cele vechi de vara nu le mai am din pacate ca nu mi am imaginat ca se va ajunge la asemea probleme.

Al 4 lea set nu mi l mai da nici dracu de test, dar sincer sunt slabe sanse sa fie de la anvelope... 3 seturi, ultimul alt tip... oricum nu mai pot pune decat bridgestone alenza, care nu l as pune nici daca n ar vibra 🤣

Cand am schimbat rotile cu colegul meu, fiecare masina si a pastrat prezoanele.

Din moment ce pe acelasi butuc s au pus si roti de 19 fara vibratii si roti de 20 cu vibratii teoretic butucul masinii nu are probleme, posibil sa fie ceva cu butucul jantei pe 20... nu stiu... o sa incerc sa mai vad dar nu mai timp fizic momentan...

Link to comment
Share on other sites

da butucul jantei de 20, nu masinii. 

valvele eu le achimb de fiecare data cand schimb anvelopele. pretul e relativ mic si merita

problema e clar de la janta, poate fi ori la butuc , ori in jur la prezoane undeva de nu lasa sa se aseze calumea. astea 2 sunt si gurele variabile ce nu exista l aparatul de centrare

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.