Jump to content

Bmw x6 a luat foc in mers


Message added by Romulus,

AVERTISMENT: Atenție mare cum folosiți cuvintele și cum vă adresați celorlați!

Recommended Posts

1 hour ago, Romulus said:

Daca l-au chemat la recall, probabil era in baza lor de date, nu?

Nu neaparat. Poate in 2019 a auzit de recall si a fost acolo sa verifice. Si eu am schimbat cam atunci prima data racitorul la Egr pt F10 pe recall, tot pe auzite. Ulterior am schimbat lichid de frana si cateva alte servicii de mentenanta. Din cate imi aduc aminte, m-au bagat in baza de date cand am servisat si mi-au fost adaugate datele pt factura.

Intre timp, au mai fost recall-uri tot pt acelasi racitor Egr si in 2021, 2022 si sunt si in 2023 din cate stiu.

Sunt 99% convins ca BMW a notificat proprietarul care se afla in baza lor de date ca este recall pt VIN-ul respectiv. In cazul asta, nu prea ai cum sa-i tragi la raspundere. Nu este de datoria Bmw sa caute noii proprietari si sa-i integistreze in baza de date. Din pacate cam asa vad situatia…

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

@wolf20 Colegul este într-o situație foarte nasoala, în care putem ajunge toți cei care au piesa cu problema. VIN-ul meu a fost afectat și din istoric înțeleg ca a avut recall în care s-a verificat piesa și s-a notat data de fabricație. Nu mi-e clar dacă s-a schimbat. Asta se întâmplă în 2021. Acum în februarie am avut alt recall pt update soft. Am fost la BMW Cobalcescu. Crezi ca a verificat cineva iar piesa? As putea mâine sa plec la drum și sa ia mașină foc cu toată familia în mașină. Dacă nu apuc sa scot copiii din mașină? Mie mi se pare o eroare de proiectare extrem de grava, de calibrul celei de la Takata unde schimba în continuare airbag-uri pe banda rulanta la milioane de vehicule,fără discuții (deși au fost doar 1 caz in care a decedat omu in mașină de schijele metalice). Problema pare a fi ca BMW se uita doar la cifre, sa fie profit, nu contează ca iau foc mașinile.  Scapa cine poate...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, @lin said:

@wolf20 Colegul este într-o situație foarte nasoala, în care putem ajunge toți cei care au piesa cu problema. VIN-ul meu a fost afectat și din istoric înțeleg ca a avut recall în care s-a verificat piesa și s-a notat data de fabricație. Nu mi-e clar dacă s-a schimbat. Asta se întâmplă în 2021. Acum în februarie am avut alt recall pt update soft. Am fost la BMW Cobalcescu. Crezi ca a verificat cineva iar piesa? As putea mâine sa plec la drum și sa ia mașină foc cu toată familia în mașină. Dacă nu apuc sa scot copiii din mașină? Mie mi se pare o eroare de proiectare extrem de grava, de calibrul celei de la Takata unde schimba în continuare airbag-uri pe banda rulanta la milioane de vehicule,fără discuții (deși au fost doar 1 caz in care a decedat omu in mașină de schijele metalice). Problema pare a fi ca BMW se uita doar la cifre, sa fie profit, nu contează ca iau foc mașinile.  Scapa cine poate...

Maine poti merge la Bmw, le spui ca masina consuma antigel si iti garantez ca ti-l vor schimba cu unul nou, ultima revizie pt piesa. Stiu cel putin 5 cazuri care au procedat asa recent. Asta pt linistea ta si a familiei.

Edited by DJ Allexinno
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, @lin said:

@wolf20  Mie mi se pare o eroare de proiectare extrem de grava, de calibrul celei de la Takata unde schimba în continuare airbag-uri pe banda rulanta la milioane de vehicule,fără discuții (deși au fost doar 1 caz in care a decedat omu in mașină de schijele metalice). Problema pare a fi ca BMW se uita doar la cifre, sa fie profit, nu contează ca iau foc mașinile.  Scapa cine poate...

Tocmai din cauza asta trebuie verificata la ei,ai garanție la manopera și piese,bmw mobil în caz de pană etc.

Dacă mergi odată la 5 ani,n ai cum sa le dai cu firma în cap,ei pot sa spună ca masina a fost servisata necorespunzător și ți au închis gura,n ai ce sa le faci.

Nu mai sunt masinile făcute ca acum 50 de ani sa țină sute de mii de km,acum 2 ani și gata,alta la rand.

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, DJ Allexinno said:

Maine poti merge la Bmw, le spui ca masina consuma antigel si iti garantez ca ti-l vor schimba cu unul nou, ultima revizie pt piesa. Stiu cel putin 5 cazuri care au procedat asa recent. Asta pt linistea ta si a familiei.

Si eu cunosc 1 caz concret cu G30 din 2017, chemat pentru verificare EGR in 2020, constatat ca nu trebuie inlocuit, apoi la 1 an distanta mesaj nivel antigel scazut, vizita iar la dealer, completat antigel plus verificat EGR din nou, confirmat ca e normal sa mai consume intre revizii si lasat asa.

A si cazul concret eram eu 😬

Edited by raduron10
  • Pufai. 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DJ Allexinno said:

Maine poti merge la Bmw, le spui ca masina consuma antigel si iti garantez ca ti-l vor schimba cu unul nou, ultima revizie pt piesa. Stiu cel putin 5 cazuri care au procedat asa recent. Asta pt linistea ta si a familiei.

Tocmai ce am făcut o programare la BMW, pentru marțea viitoare, în care am expus exact situația mea. Hai sa vedem ce zic băieții...

  • De acord! 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Aveti detalii chiar in acest topic, cateva pagini mai in urma, cu campania la cererea clientului, de schimbare racitor Egr. 
Inca o chestie pe care multi vad ca o scapa din vedere… degeaba iti schimba racitorul Egr cei de la Bmw, daca galeria de admisie este colmatata si nu a fost curatata niciodata. Curatarea galeriei nu face obiectul ori indatorirea reprezentantei, ci a proprietarului. Cunosc persoane carora li s-a schimbat racitorul pe recall si li s-a facut oferta de curatare galerie contra cost si au refuzat. 

Ideea vis a vis de tot ce am scris pe aici, este ca, nu are rost sa ii dai in judecata si sa bagi bani in avocati daca anumite conditii ce tin de tine ca si proprietar, nu au fost indeplinite. Daca au fost, atunci multa bafta!

  • De acord! 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ceea ce ma surprinde este ca unora vi se pare normal sa ia foc masina in mers 'daca nu i-am curatat galeria de admisie si nu am dus-o' in fiecare an la recall.

Nu toti avem timp sa stam sa bibilim masina de nu stiu cate ori pe an si sa citim ce pe net despre absolut tot ce 'ar trebui' sa ii facem masinii ca sa nu ia foc.

Sunt convins sa toti proprietarii de alte marci si modele de masini chiar din anii 2000 de exemplu au curatat galeriile de admisie ale masinilor fara ca masina sa aiba vreun simptom/problema si de aceea toate aceste masini vechi pe care le vedem in trafic nu iau foc 😅

Nu stiu daca ma credeti, dar masina mea cat am avut-o 4 ani, nu a pornit nici macar o data mai greu de sfert de cheie, nu a avut niciodata vreun bec aprins in bord, nu consuma nici gram de ulei, antigel etc nu am completat niciodata vreun pic in afara schimbului uzual, niciodata nu am vazut vreo pata de ulei sub ea, mergea pe autostrada la 200km/h si nu tremura nimic si mai aveam pedala o gramada (am incercat o singura data) etc.. Chiar asa, e ceva normal in ziua de azi ca o masina fara absolut niciun simptom/defect vizibil pur si simplu sa ia foc intr-o zi?

Edited by AndreiL
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Viper05 said:

Ai casco?

Daca avea nu cred ca mai cauta sa ii dea in judecata 😛

Andrei imi pare rau pentru intamplarea ta si iti doresc sa recuperezi ceva macar, desi sansele zic si eu ca sunt mici.

Sunt oameni carora le-a luat masina foc si aveau caz solid si cu toate astea tot se chinuie prin sali de judecata …

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, AndreiL said:

Ceea ce ma surprinde este ca unora vi se pare normal sa ia foc masina in mers 'daca nu i-am curatat galeria de admisie si nu am dus-o' in fiecare an la recall.

Nu toti avem timp sa stam sa bibilim masina de nu stiu cate ori pe an si sa citim ce pe net despre absolut tot ce 'ar trebui' sa ii facem masinii ca sa nu ia foc.

Sunt convins sa toti proprietarii de alte marci si modele de masini chiar din anii 2000 de exemplu au curatat galeriile de admisie ale masinilor fara ca masina sa aiba vreun simptom/problema si de aceea toate aceste masini vechi pe care le vedem in trafic nu iau foc 😅

Nu stiu daca ma credeti, dar masina mea cat am avut-o 4 ani, nu a pornit nici macar o data mai greu de sfert de cheie, nu a avut niciodata vreun bec aprins in bord, nu consuma nici gram de ulei, antigel etc nu am completat niciodata vreun pic in afara schimbului uzual, niciodata nu am vazut vreo pata de ulei sub ea, mergea pe autostrada la 200km/h si nu tremura nimic si mai aveam pedala o gramada (am incercat o singura data) etc.. Chiar asa, e ceva normal in ziua de azi ca o masina fara absolut niciun simptom/defect vizibil pur si simplu sa ia foc intr-o zi?

Nu mi se pare normal sa ia foc, insa…

Si mie mi-a picat motorul la fostul F10 si nu am dat vina pe Bmw. Si m-a costat mult (7.000€ aprox) alt motor plus toate cele. A fost vina primul proprietar care a servisat masina la 30.000km pana sa ajunga la mine. Daca eram primul proprietar, nu se intampla asta… insa nu am fost si nici tu.
Este de datoria fiecarui proprietar sa aiba grija de bunul lui. Sa curete ce este de curatat, sa faca update-uri si verificari periodice. Cand nu ai timp si/sau ignori anumite lucruri, nu este vina noastra si nici a Bmw. Cum au spus si altii, daca o servisai la Bmw poate aflai de recall-uri… daca nu o servisezi acolo, atunci macar intereseaza-te de probleme/recall-uri. Zici ca ai facut totul ca la carte dar nu stiai/aveai timp de anumite lucruri se pare. Macar la service-ul independent unde mergeai sa iti fi zis mecanicii de anumite recall-uri. 
Repet, ti-am expus punctele slabe ale problemei tale… ca sa nu pierzi bani si timp si nervi prin sali de judecata. Daca aveai istoric doar sau si la reprezentanta, erau ceva sanse sa mearga pe goodwill, sa suporte si ei ceva. 
Iti inteleg frustrarea dar mari sanse de reusita nu prea vad in cazul tau… dupa detaliile spuse de tine si dupa pataniile altora care s-au aflat in situatia ta. Cand nu o repari in reprezentanta, nu prea ai cum sa ii tragi la raspundere dupa.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@AndreiL Inteleg problema, dar nu cred ca ai sa primesti sfaturi pertinente, avocatii nu prea intra pe aici mai ales gratis 🙂 

Overall iti pot spune si eu la fel, pentru a primii ceva e musai sa intretii masina la reprezentanta. Adica ca sa fie usor si ieftin sa obtii ceva. Altfel presupun ca trebuie sa te inarmezi cu rabdare, ceva banuti(depinde cum te intelegi cu avocatu:per caz/notificare trimisa) si proces de durata. 

Link to comment
Share on other sites

ce ma amuza cand ii vad pe unii ca dau vina pe fostul proprietar ca a facut reviziile ca la carte, la aproximativ 30 mii de km. pai daca masina e in garantie, de ex in Germania sau oriunde si face 30 mii pe an, aia e revizia pe care o cere si o face chiar reprezentanta. proprietarul nu are treaba sa duca masina la 8 mii sa ii schimbe uleiul (ca la Dacia 1100). el o duce si o serviseaza ca la carte si nu are nicio vina daca asa a hotarat producatorul ca se face revizia.

ca pica motoare din cauza asta, e tot vina producatorului, care muta nota de plata pe client. onest era sa spuna revizia la maxim 10 sau 15 mii.

ps. si mie mi se pare de bun simt daca ai trecut pe la ei si te au luat in baza de date cu masina, cum e cazul tau, macar sa te anunte de viitoare recall uri.

fara sa te judeci nu o sa vezi un ban nici daca o servisai la ei nici altundeva.

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, daddy0307 said:

ce ma amuza cand ii vad pe unii ca dau vina pe fostul proprietar ca a facut reviziile ca la carte, la aproximativ 30 mii de km. pai daca masina e in garantie, de ex in Germania sau oriunde si face 30 mii pe an, aia e revizia pe care o cere si o face chiar reprezentanta. proprietarul nu are treaba sa duca masina la 8 mii sa ii schimbe uleiul (ca la Dacia 1100). el o duce si o serviseaza ca la carte si nu are nicio vina daca asa a hotarat producatorul ca se face revizia.

ca pica motoare din cauza asta, e tot vina producatorului, care muta nota de plata pe client. onest era sa spuna revizia la maxim 10 sau 15 mii.

ps. si mie mi se pare de bun simt daca ai trecut pe la ei si te au luat in baza de date cu masina, cum e cazul tau, macar sa te anunte de viitoare recall uri.

fara sa te judeci nu o sa vezi un ban nici daca o servisai la ei nici altundeva.

Verisorule, tu acum la cat faci reviziile? daca masina nu mai e in garantie. La 30k ca asa a zis producatorul? Sigur o faci mai devreme. Daca fostul proprietar voia sa aiba grija de masina, facea revizii intermediare… se poate face asta. Ca nu l-a interesat, corect… ca stia ca o vinde dupa, corect. Dar el a avut Service Inclusive si a facut 5 revizii in 150.000 km. E si vina lui, si vina Bmw pt programul de servisare.

“A facut reviziile ca la carte”… mna, vezi ca si la carti/studii etc se fac revizuiri… cum a fost si cazul schimburilor la 30k… au schimbat planul de servisare iar acum se fac la 25k cu noi parametrii de analiza ai CB.

Si eu am Service Inclusive la seria 8 si totusi ii fac revizii intermediare. Asta pt ca vreau sa tin masina mult si bine.

Daaaarrr… ai pierdut esentialul… care este ca nu m-am dus la Bmw ca mi-a picat motorul, nici nu m-am gandit sa-i dau in judecata!

Ca si in cazul de fata, daca nu faci servisarea la Bmw, nu ai cum sa-i dai in judecata.

Daca ai telefon Apple/Samsung si tu-i repari ecranul sau bateria la Vasilica Gsm, iti merge bine 1-2 ani apoi iti ia foc, nu te duci la Apple/Samsung sa-i dai in judecata!

Nu tin cu Bmw dar nici nu vreau sa-l incurajez pe om sa se bage intr-un caz pe care nu prea are cum sa-l castige, din pacate, ci dimpotriva, sa ajunga sa-l coste procesul (expertize tehnice, avocati, cheltuieli de judecata etc) chiar mai mult decat valoarea actuala a masinii. 

 

Edited by DJ Allexinno
  • De acord! 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, AndreiL said:

AM DUS MASINA LA RECHEMARE PT EGR LA REPREZENTANTA, dar ei nu l-au schimbat, cica doar au verificat si nu e necesar...

Ai putea pune ultimile 7 caractere din VIN sa ma uit si eu sa vad ce model de EGR e predispus sa produca incendiu?

Am ceva poze la un model de EGR si caruia stiu ca i se poate intepeni/bloca tija.. dar poate al tau e diferit.

(sau trimite-mi pe PM daca pe topic nu vrei)

Multumesc

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

pentru ca asa e gandirea unora, sa inghita decat sa isi ceara dreptul.

in orice tara civilizata daca masina ia foc din cauza unui element proiectat prost, e vina producatorului. sunt procese colective in care BMW si altii platesc milioane de euro/dolari pentru astfel de cazuri. dar hei, in Europa de Est se poate oricum ca oamenii inghit ca e vina lor ca nu au schimbat uleiul preventiv dupa fiecare concediu.

la noi VW trage in teapa normele de poluare si statul nici macar nu ii da in judecata.

  • Like 1
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, bimmer90f30 said:

Ai putea pune ultimile 7 caractere din VIN sa ma uit si eu sa vad ce model de EGR e predispus sa produca incendiu?

Am ceva poze la un model de EGR si caruia stiu ca i se poate intepeni/bloca tija.. dar poate al tau e diferit.

(sau trimite-mi pe PM daca pe topic nu vrei)

Multumesc

K629353

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, daddy0307 said:

pentru ca asa e gandirea unora, sa inghita decat sa isi ceara dreptul.

in orice tara civilizata daca masina ia foc din cauza unui element proiectat prost, e vina producatorului. sunt procese colective in care BMW si altii platesc milioane de euro/dolari pentru astfel de cazuri. dar hei, in Europa de Est se poate oricum ca oamenii inghit ca e vina lor ca nu au schimbat uleiul preventiv dupa fiecare concediu.

la noi VW trage in teapa normele de poluare si statul nici macar nu ii da in judecata.

Da da… mania persecutiei… tipic romanesc. Ai drepturi dar si responsabilitati. Trebuie un echilibru intre cele doua. Toti avem tendinta de a ne cere drepturile fara a respecta si conditiile.

Link to comment
Share on other sites

Bai cat de mult imi place mie marca asta trebuie recunoscut ca in ultimul timp si-au batut joc de noi . Zice la carte 30k? zice ai saracia aia de BC care in "teorie" tine cont de uzura ulei si stil de mers? Degeaba o dam in ala dinainte nu a pus ulei nu a facut nu a dres, una peste alta BMW ca producator a trecut la "clasicul"  da doame sa tina cat e garantia dupa aia oricum nu ne mai intereseaza, deci da si eu sunt de parere ca sunt cazuri unde BMW si-a batut joc de tot si toate : distributii N47/N20 pompe ulei N57 pompe benzina N55 si lista poate continua . Pe vremuri daca dadeau cu ele de gard le mai "reparau" (adica reproiectau piesele) mai noi pare ca stau si se uita . Daca stau si analizez ce zice lumea pe aici pe forum avem asa:

-ulei la 10k

-distributii la 100/150k

-galeria de admisie mai nou si aia la 100k

-EGR dracu stie pare ca si ala e "consumabil"

-ulei cutie la 80k

Apoi e absolut evident ca mai toate BMW-urile sh nu au tratamentul asta motiv pentru care multe din ele aterizeaza la un moment dat in dezmembrari deja costurile de intretinere pot depasi valoarea de piata a masinii.

Edited by alex230ro
  • Love BMW 1
  • De acord! 4
Link to comment
Share on other sites

.

4 hours ago, AndreiL said:

K629353

 

Vad ca ai acelasi model(PN) ca si cel desfacut de mine vara trecuta. In poza de mai jos se pot vedea depunerile  inauntru chiar daca EGR se presupune a fi complet etans, fum.., gaze isi fac loc si se depun in interior CA SI PE TIJA care actioneaza valva si asta o face sa se miste intepenit si de aico motivul pentru care probabil EGRul ramane deschis. Merita demontat, desfacut si curatat la 100k km cand deja se simte la mana..ca nu merge bine!

 

 Habar nu am de ce textul de deasupra a iesit subliniat. Oricum, part number EGR-ului e acelasi: 11718513132 la mine ca si la masina ta.

20230419_131645-1510x1510.thumb.jpg.8d84dcb65c3d47fe7f1e9529be08c4ae.jpg

Si asa arata dupa ce a fost curatat

Curatati sa nu va para rau..

Nu am observat ca modelul tau sa aiba valva by-pass. Poate stiu altii care au bypass..

20230419_102949.jpg

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Inteleg oarecum, încingerea spiritelor, dar nimic, absolut nimic nu justifica sa începem să adresăm - chiar dacă finuțe - cuvinte ironice sau și mai rău, celorlalți.

Considerați-vă avertizați. Cântăriți cu mare atenție fiecare cuvânt, apelativ, sau ironie. Finuță sau nu!

 

Link to comment
Share on other sites

Deci in istoricul X3-ului cu care merge sotia apare asa VIN 0V57474:

Job: F1x F2x F3x G0x G1x G3x B47O B47T B47U B47K Check and, if required, replace
EGR cooler

Description: F1x F2x F3x G0x G1x G3x B47O B47T B47U B47K Check and, if
required, replace EGR cooler
Is interpreted as a repeat visit: No

Description: F1x F2x F3x G0x G1x G3x B47O B47T B47U B47K Check and, if
required, replace EGR cooler
Is interpreted as a repeat visit: No
Customer's own words:
Visual insp. of EGR cooler outlet and inlet (OK),
check CC message about coolant level (OK) and
note the prod. date of the installed exhaust gas
recirc. cooler
Flat rate unit | 00 70 505

F1x F2x F3x G0x G1x G3x B47O B47T B47U B47K
Check and, if required, replace EGR cooler
Defect | 00 11 88 05 00

 

@neo_andersson poate daca ai timp si chef ma lamuresti si pe mine daca s-a schimbat ceva sau nu. Cand am fost la update de soft, consilierul de service a fost foarte evaziv, a zis citez - vad ca s-a facut ceva -....

Edited by Mircea-Si
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Shep86 said:

@bimmer90f30 Salut, daca ai facut tu operatiunea poti face un mic ghid ?

O sa fac numai sa gasesc timp.

Numai ca sa stii ca o sa fie cam din amintire pentru ca am facut asta acum un an.

A, inca ceva, la modelul si PN de mai sus va trebuie ISTA pentru ca trebuie retrasa tija ca sa puteti sa puneti la loc EGR. La demontare e relativ usor dar la montare e dificil si mai eles riscant sa indoiti supapa valvei! Oricum e din sa aveti ISTA si la demontare sa activati EGR.. 

O sa fie topic, numai ca niste reparatii urgente la E90 ma incurca.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.