Jump to content

Recommended Posts

Quote

„Restaurăm bunul simţ în abordarea noastră în materie de energie şi respingem agenda fanaticilor ecologişti radicali”, a adăugat DeSantis, cunoscut pentru luptele sale împotriva izolării în timpul pandemiei COVID-19 şi împotriva a ceea ce el consideră a fi drepturi nejustificate acordate persoanelor transsexuale.

Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/externe/sua/statul-florida-elimina-prin-lege-referintele-la-schimbarile-climatice-2795771

Informaţiile publicate pe site-ul Digi24.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere.

Link to comment
Share on other sites

O prostie dupa parerea mea asta cu confuzia

La Porsche au inca turbo in nume pentru seria mai puternica de taycan si nu am vazut zombie pe strazi pe la dealeri confuzati de nume.

Link to comment
Share on other sites

Avoiding a crunch in critical minerals through technology, recycling and global collaboration: Robin Zeng

Quote

Dr. Zeng also stressed the transformative role of battery recycling. Most materials in a battery can be recycled and reused effectively, unlike oil that cannot be recycled. Together with its subsidiary Brunp, CATL has achieved a recovery rate of 99.6% for nickel, cobalt and manganese, and 91% for lithium. 

Pentru cine spune ca nu se recicleaza 😄 

  • Like 1
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Quote

Cea mai ieftină versiune, care costă doar 28.000 de euro, vine cu mai puține echipamente, inclusiv cu o arhitectură pe 400 volți, dar cu suficiente trăsături de performanță: 216 kW, viteză maximă 200 km/h, cu o baterie de 75 kWh. Cele mai scumpe două versiuni au baterii de 100 și, respectiv, 133 kWh, tracțiune integrală, și puteri de peste 500 kW. IM L6 are 4931 mm lungime, 1960 mm lățime, 1474 mm înălțime și are un ampatament de 2950 mm.

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/foto-primul-automobil-electric-cu-autonomie-de-1-000-km-vandut-in-peste-6-000-de-exemplare-in-primele-48-de-ore-21596747

Nu mi-as cumpara mai ales cu interiorul ala dar bateria este interesanta. 

Bateria semi solida are riscul de a crapa fizic (se crapa la propriu materialul) si degradarea e mare. Daca au reusit sa evite acest fenomen e foarte tare. 133kWh e vis 😍

Probabil lifetime-ul se si bazeaza pe capacitatea bateriei. Cu cat e capacitatea mai mare, ai mai putini ciclii de incarcare/descarcare deci teoretic lifetime mai mare. 

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Alex3245 said:

Most materials in a battery can be recycled and reused effectively, unlike oil that cannot be recycled.

How Does Oil Recycling Work? | HowStuffWorks

Autozone's Policy On Used Oil: Recycling, Disposal, And Benefits | FuelFlowPr

Managing, Reusing, and Recycling Used Oil | US EPA

How to correctly dispose of used engine oil – F1 Autocentres

... oare ce o fi facut ala cand a scris articolul? Se scarpina in fund sau in dinti? Ca, ceva pute...

 

Vezi, pana si filtrele se recicleaza... asa ca sa nu argumentam si despre astea..

 

Cunosti termenul cost effective? Cost-effective Definition & Meaning | YourDictionary Inseamna, merita(?) sa cheltui banii si energia (mai mult sau mai putin intensiv! In functie de ce anume se recicleaza..) ca sa obtii maximum de eficienta, per total cost. Probabil reciclarea bateriilor nu aduce beneficii financiare prea mari, altfel pana acum exploda, toti cautau baterii sa le duca la reciclat! Ca faceau un ban.. 

Dar in timp sa speram ca nu continuam sa :censured: Pamantul ca disperatii...

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

O grămadă de "dacă", și "nedescoperite" și "tehnologii viitoare" acolo. Adică - da, probabil n-o sa rămânem chiar fără, dacă ne ocupam sa și reducem consumul între timp, sa mai reciclam, etc. 

Link to comment
Share on other sites

Cum ar fi sa fiu de acord 110%   cu acest profesor care fara doar si poate stie ce spune despre baterii, cum TREBUIE sa ne purtam cu ele, da alea de pe masinile viitorului...

Si totusi sa nu vreau sa fac prea multe in directia mult discutata in topic, tocmai pentru ca stiu in ce ma bag (cu viata mea) cu adevarat.. si pe bune.

In refuzul ca mai tarziu sa ma injur pentru proasta decizie luata in privinta a ceva ce se degradeaza si devalorizeaza in fata ochilor.. mult mai mult decat ceea ce stiu si am si POT CONTROLA in acest moment.

Nu astept raspuns pentru ca nu exista raspuns de la altii cand e vorba de ce decide fiecare pentru/in viata sa.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca lumea omite ca masinile ICE se devalorizeaza si se degradeaza. O masina noua fiind ICE sau EV luata cu 80-90k euro dupa 2 ani o vinzi cu 50-70k. Toate masinile se degradeaza, devalorizeaza. Am avut cunostinte cu masini noi ICE, la care le-au murit motorul dupa cateva luni dar s-a schimbat pe garantie, am avut si altii care nu au avut probleme. Fix la fel e si la EV unii au problema la baterie si trebuie schimbata, altii nu.

Masina nu este o investitie.

Link to comment
Share on other sites

Ultimele generatii de baterii nu se mai degradeaza asa mult. 

Asta din cateva motive:

- mai putine cicluri de incarcare/descarcare

- management mult mai bun termic

- management mai bun al bateriei ex: default se incarca pana la 80%, da low bat cand mai ai 20% si gaseste singura unde sa incarci etc

Poti tine o masina 150k-200k km fara probleme. Unele si spre 500k km iar daca chiar trebuie sa schimbi ceva, schimbi un modul. Nu schimbi bateria cu totul

Si daca si asa vrei sa o schimbi, primesti multi bani pe ea pt ca mai are de trait o viata intr-un sistem solar. Sau primesti bani pe ea pt materiale. 

Link to comment
Share on other sites

Am vazut, dar preturile anuntate sunt prea mari dupa parerea mea. Au dat 'pe surse' ca incepe de la 33k GBP, deci probabil 35k EUR. Si asta o sa fie versiunea de baza, cu baterie mica. Ma astept ca cea cu dotari si baterie mare sa ajunga pe la 45k. Adica mult. Deja cu 40k iti iei un EV6 sh cu vechime de 1 an, putini km si garantie inca 6 ani..

Link to comment
Share on other sites

On 5/17/2024 at 2:42 PM, Alex3245 said:

310 km

310km sunt fff putini pt 130kmh.

nu ai cum sa pleci la drum cu masina aia. sigur la 160kmh ramai sub 200km range.

ziceam ca vreau 500km autonomie la o potentiala electrica, la cruise de 160, dar cred ca la Grecale nu am 500km la 160kmh cu un rezervor de 65l. Cred ca imi ies pe la 450km range, insa totusi, fac plinul si platesc in 5 minute.

e slab de tot range-ul actual la masinile electrice. sa pleci in Grecia , Croatia in concediu e un planning stresant si o pierdere de timp totala. nu mai zic la plecarile la distante mari de tot.

e greu tare si cu delegatii de facut. merg cel mai des in Constanta si in secundar in Slatina. practic, ajung la Constanta mergand legal, ma foiesc pe unde am treaba si apoi trebuie sa caut loc de incarcat in oras si sa astept probabil un ceas sa se incarce masina.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, edit said:

310km sunt fff putini pt 130kmh.

nu ai cum sa pleci la drum cu masina aia. sigur la 160kmh ramai sub 200km range.

ziceam ca vreau 500km autonomie la o potentiala electrica, la cruise de 160, dar cred ca la Grecale nu am 500km la 160kmh cu un rezervor de 65l. Cred ca imi ies pe la 450km range, insa totusi, fac plinul si platesc in 5 minute.

e slab de tot range-ul actual la masinile electrice. sa pleci in Grecia , Croatia in concediu e un planning stresant si o pierdere de timp totala. nu mai zic la plecarile la distante mari de tot.

e greu tare si cu delegatii de facut. merg cel mai des in Constanta si in secundar in Slatina. practic, ajung la Constanta mergand legal, ma foiesc pe unde am treaba si apoi trebuie sa caut loc de incarcat in oras si sa astept probabil un ceas sa se incarce masina.

Eu zic ca masina electrica are o alta filozofie fata de una termica, ma refer la faptul ca plecand intr-o delegatie, in timp ce tu discuti cu clientul sau clientii, masina inloc sa stea in parcare degeaba o bagi la incarcat si in timp ce tu iti faci afacerile masina se incarca si pleci. Nu trebuie sa o vedem ca o masina ICE unde o poti alimenta doar prin vizitarea unei benzinarii. Eu asa o vad, mergi 200-300 km, o pui in parcare la incarcat in timp ce sa incarca tu discuti cu clientul sau treaba, asta cand o sa fie plin de statii.

Pentru vacante situatia se schimba destul de mult in favoare ICE daca bagi 1-2k km, ma refer la viteza/timp.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

da man, daca vinzi servicii de consultanta si parchezi la o cladire sofisticata de birouri, gasesti incarcator. f probabil gasesti incarcator ocupat 🙂 deci nu gasesti nimic.

dar cand parchezi langa un stabilopod, unde incarci?

 

deci in ambele situatii, mergi ca oaia sa cauti incarcator si astepti apoi o ora sa se incarce.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Și la vacante e ok, dacă ai o mașină capabila și sunt încărcătoare rapide pe drum. Dacă încarci cu 150kw in medie, asta înseamnă 200km in 20 min, ceea ce e rezonabil. Doar ca mașinile capabile sunt scumpe și încărcătoarele de 200kw sunt rare.. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, edit said:

da man, daca vinzi servicii de consultanta si parchezi la o cladire sofisticata de birouri, gasesti incarcator. f probabil gasesti incarcator ocupat 🙂 deci nu gasesti nimic.

dar cand parchezi langa un stabilopod, unde incarci?

 

deci in ambele situatii, mergi ca oaia sa cauti incarcator si astepti apoi o ora sa se incarce.

Pana cand o sa avem mai multe incarcatoare, da 😄

8 minutes ago, mgi said:

Și la vacante e ok, dacă ai o mașină capabila și sunt încărcătoare rapide pe drum. Dacă încarci cu 150kw in medie, asta înseamnă 200km in 20 min, ceea ce e rezonabil. Doar ca mașinile capabile sunt scumpe și încărcătoarele de 200kw sunt rare.. 

Avem in RO vreun incarcator de 200 kw+ ?

later edit: Avem cateva(41, le-am luat de pe plugshare), dar in zona moldovei nici unul 😄 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, mgi said:

Și la vacante e ok, dacă ai o mașină capabila și sunt încărcătoare rapide pe drum. Dacă încarci cu 150kw in medie, asta înseamnă 200km in 20 min, ceea ce e rezonabil. Doar ca mașinile capabile sunt scumpe și încărcătoarele de 200kw sunt rare.. 

mgi, nu merge.

hai sa spunem ca nu esti de ala dus cu capul sa mergi mai mult de 1000km pe zi cand te duci in concediu.

dar sa mergi 1000km si sa cauti bezmetic incarcator rapid de 200W (sa presupunem ca deja ai cumparat masina aia electrica capabila sa incarce repede), sa nu il gasesti sau sa il gasesti abatandu-te vreo 20km de la drum, sa stai sa astepti langa masina, sa mergi 200km si sa o iei iar de la capat, e o sursa de stres teribil.

practic pleci cu bateria plina, faci 300km si apoi ai vreo 3 astfel de incarcari de rahat.

ce e asta?! si de ce te-ai supune pe tine si pe familia ta la asa ceva?!

 

@Alex3245, deci incarcatoare de alea perverse nici nu prea exista?

chiar rad  🙂

deci la un drum de 1000km pana in grecia, cele 3 opriri pt incarcare iti consuma peste o ora fiecare la incarcator normal.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.