Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Recommended Posts

4 hours ago, Bala said:

EV. Am doar EV de vreo 6 ani. 

Felicitari !

2 hours ago, Alex3245 said:

Eu prefer avionul oricând, nu prea merg în vacanțe cu mașina, mai ales distante de 800 km+. Dpmdv nu merita să mergi așa mult e prea obositor și periculos.

Daca marea și muntele sunt până în 300km poți sa mergi cu 160 km/h și ajungi fără sa încarci, ma refer la mașini cu baterii mari.

Concediile numai cu masina si doar mers relaxat , nu conduc mai mult de 500 km intr-o zi , eu imi aloc cel putin 3 saptamani pt cel de iarna si cam 4-5 saptamani pt cel de vara . Merg si opresc unde imi place , dupa 2-4 zile plec mai departe si tot asa pana ma satur de pribegie ( am noroc ca iubita e pe-o minte cu mine ) . Am vazut niste locuri interesante pe care le ratam daca dadeam blana pe autostrada.

Eu am cam terminat cu perioada in care ma grabesc ca arde , incerc sa merg regulamentar ( ma gandesc ca de banutii de amenda mai pot face ceva pe langa cocioaba ).

Link to comment
Share on other sites

Eu am făcut Iași - Budapesta dar am făcut oprire de o zi în Oradea și așa Iași-Oradea groaznic, am făcut vreo 8 ore, am plecat la prânz, am ajuns acolo pe la 1 noaptea rupt. 
Pe drum depășire după depășire, camioane la greu, căruțe, etc.

De atunci mi s a luat să merg 8-9 ore, maximum 3,4 ore e ok. 
 

@alex230ro la orice ev nou cu care mergi pe autostrada cu viteza de 130km/h îi scazi rangeul oficial cu 20% 😅.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

BYD .... tot soiul de probleme , soft , incarcare versus racirea bateriei , incalzire alarmanta bateriei etc . google este prietenul nostru. Initial ma uitam la BYD dar dupa cateva sapaturi clar nu era ceea ce trebuie. Ii las pe altii mai curajosi ca mine , sa experimenteze.

Edited by BaXXon
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, alex230ro said:

Chinezii sunt ca si rusii dupa parerea mea. Rusii anunta noi modele de rachete ce au viteza gandului dar nu sunt in stare nici sa le lanseze macar, ce sa mai zici si de rachete?

Cam asa au cam ajuns si chinezii mai nou. 😄

Din punctul meu de vedere sunt fraieri sunt aia ce isi cumpara o chinezarie facuta de ei, nu ceva facut de altii si fabricat in China, ceva facut 100% de chinezi. Si spre binele lor sper sa ma insel.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, BaXXon said:

BYD .... tot soiul de probleme , soft , incarcare versus racirea bateriei , incalzire alarmanta bateriei etc . google este prietenul nostru. Initial ma uitam la BYD dar dupa cateva sapaturi clar nu era ceea ce trebuie. Ii las pe altii mai curajosi ca mine , sa experimenteze.

Si cica degradarea rapida a bateriei.

Link to comment
Share on other sites

🙂  nu ma intereseaza BYD dupa cum nu ma intereseaza MG sau Tesla desi la Tesla posibil sa ma pomenesc cu asa ceva pe cap. Ideea e ca ce fac chinezii forteaza si alti producatori sa mai dezvolte una alta , interesant de ex e ca Toyota pare ca "impinga" ceva mai serios pe partea de EV  .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
38 minutes ago, mgi said:

Oda tovarășului? 🤣

Radem noi dar America se transforma in ritm alert... Musk isi face singur ode, procurorul general vrea sa demita judecatori nefavorabili lui Trump, numiți pe viata prin constituție... cam nasol.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, goangaus said:

procurorul general vrea sa demita judecatori nefavorabili lui Trump, numiți pe viata prin constituție... cam nasol.

Intre a vrea si a putea e mare diferenta. Ca sa poata sa faca asa ceva trebuie sa fie pus sub acuzare de camera reprezentantilor si sa fie majoritate pentru asta, o simpla majoritate la vot e de ajuns. Dupa, se judeca in Senat si se voteaza dar surpriza, nu mai e de ajuns o simpla majoritate pe care republicanii o au, trebuie ca 2/3 din cei 100 de senatori sa voteze pentru demiterea judecatorului respectiv. In acest moment republicanii au 53 de senatori din cei 100.

Deci, dupa cum am spus, intre a vrea si a putea e mare diferenta, nu tot ce zboara se mananca. 🙂 

Dar sa revenim ontopic ca nu are nicio legatura asta cu subiectul acestui topic. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dubios, la mine se deschide fara paywall. Stai sa caut un citat

❝ CATL has unveiled upgraded battery cells it claims can offer faster charging for electric vehicles than its rival BYD, putting the two Chinese groups ahead of competitors in the race to overcome a major barrier to the shift away from petrol vehicles.
The world’s biggest electric vehicle battery maker said on Monday that a new version of its flagship Shenxing battery cell could offer a 520km range from just five minutes of charging time.
Last month, BYD shocked the industry by unveiling a charging system that could add about 470km in range to its batteries in about the same time.
The claims by the Chinese battery groups would put them ahead of major western rivals. At present, Tesla vehicles can be charged up to 200 miles (321km) in added range in 15 minutes, while Germany’s Mercedes-Benz recently launched its all-electric CLA compact sedan, which can be charged for up to 325km within 10 minutes using a fast-charging station.
Analysts have said the deployment of high-speed charging systems from BYD and CATL will help to eradicate consumer fears about EV driving range, even though there are questions as to how fast the companies can bring these technologies outside China amid rising geopolitical tensions.
The second generation of the Shenxing battery, which boasts a range of 800km on one charge, can achieve a peak charging speed of 2.5km per second, the company said at a media event ahead of this week’s Shanghai auto show.
“We look forward to collaborating with more industry leaders to push the limits of supercharging through true innovation,” said CATL’s chief technology officer Gao Huan, adding that he wanted the new batteries to become “the standard for electric vehicles”.
Analysts at Bernstein said the latest progress meant that charging speeds had more than doubled in the past year and “increased tenfold over the past 3-4 years”.
Huan said the new Shenxing battery would be installed in more than 67 EV models this year. He later told reporters that energy density would not be sacrificed as a trade-off for fast charging.
During its tech day, CATL also unveiled its new sodium-ion battery, which it said would go into mass production in December. The battery brand called Naxtra is able to give a range of about 200km for a hybrid vehicle and 500km for an electric vehicle, according to Huan.
Sodium-ion batteries are seen as a cheaper and safer alternative to the lithium-based batteries widely used for energy storage, because they work better at both very high and low temperatures. But the amount of energy they can produce relative to their size has long lagged behind lithium batteries, making sodium cells impractical until now.
The new technology has also been closely watched as a potential solution to reduce the world’s dependence on China for critical minerals, since sodium-ion batteries do not use lithium resources.
At the event, Huan claimed the new sodium-ion battery would enable the industry’s shift from “single resource dependence” to “energy freedom” and reshape the global energy landscape.
He added that he was in discussions with several companies about using sodium-ion batteries in their vehicles. ❞

Si in acelasi timp:

https://technode.com/2025/04/22/catl-says-its-next-gen-dual-power-ev-battery-will-give-930-miles-of-range/

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Asta mi se pare cea mai faina chestie:

And finally, it also revealed the world’s first mass-production sodium-ion battery, which can deliver 124 miles of range on plug-in hybrids and 310 miles of range on EVs. Unlike lithium-ion cells, sodium-ion batteries are theoretically more resistant to extreme temperatures. CATL said it can maintain 93% of usable capacity even at -30C (-22F) and even charge from 30% to 80% in 30 minutes in those temperatures.

Mai faina si utila ca incarcarea ultramega rapida. 

Link to comment
Share on other sites

Stadiu actual : provesti , presupuneri si multa vorbarie goala.

 

Bateria cu ioni de sodiu s-o implementeze in fotovoltaic si eolian.

Edited by BaXXon
typo
Link to comment
Share on other sites

Weekendul asta am facut un test drive cu noul A6 e-tron sportback, am avut masina pe mana aproximativ 3h.

Incep cu consumul asta cred ca este cel mai important pentru majoritatea, am mers direct pe autostrada ca sa vad cum este consumul intre 130-150km/h. Am incercat sa merg constant cu 145-150 km/h dar nu am reusit era destul de aglomerata autostrada si deodata a inceput sa ploua super tare. Consumul a fost in jur de 26 KwH/100 km.
Aici e consumul la inceputul testului:

dgB5rJC.jpeg

La mijlocul testului:

jdB0c4i.jpeg

La sfarsitul lui:
PyFdy2o.jpeg

Pe partea de putere masina accelereaza foarte bine, e putin mai rapida decat masina actuala. Are 462 CP fata de 365 CP cat are masina actuala. Nu o sa fie problema la depasiri.
Masina sta foarte bine pe insonorizare, la 150 km/h nu se aude mai nimic in habitaclu si poti avea o conversatie fara sa ridici tonul, sistemul audio super bun, mai bun decat actualul.

Pe partea de incarcare am uitat sa pun in navigatie statia de incarcare si din cauza asta nu si-a facut preconditionare, aparent nu poti porni preconditionarea bateriei fara a pune o statie de incarcare in navigatia masinii, asta mi s-a parut o mare prostie, eu folosesc mai mereu waze. Cand am ajuns la statia respectiva masina avea 50 si ceva, am pus incarcatorul si in cateva secunde masina tragea cu 150 kw.

GOg7Jvf.jpeg

w7W14jM.jpeg

v2iyOEy.jpeg

Am lasat sa se incarce ~7 minute, in acest timp a tras 14.9 kWh si a costat 37 lei.

RLz8grv.jpeg


Initial am zis ca nu o sa-mi placa acest trend cu farurile despartite, dar masina arata binisor. Avea anvelope 245 / 40 | 275 / 35 R21 si cu aceste anvelope era foarte confortabila, chiar isi face treaba suspensia adaptiva. Scaunele sport plus ajutau si ele la partea de confort.

Ce nu mi-a placut, chiar daca este un sportback te simti ca intr-un crossover, suv, stai putin mai sus ca pozitie. Unele materiale, mai ales cele de la genunchi in jos erau din plastic tare, dubios in acest segment.

Overall as zice ca poti merge linistit cu masina la drum lung.

5MFL1Et.jpeg

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.