Jump to content

Recommended Posts

37 minutes ago, alex230ro said:

Defineste te rog "harb poluator"  🙂 , repet nu vrei poluare => electrice, bicicleta , transport in comun. 

@alex230ro Excelent punctat.
Eu am observat ca, atunci cand se pune problema emisiilor de noxe, fiecare posesor de BMW considera ca masina lui este fix din categoria de poluare absolut justificabila si acceptabila, iar toate celelalte din categoriile inferioare trebuie taxate fara mila. Daca ne pasa tuturor de poluare, atunci ne cumparam doar automobile noi-noute (inclusiv alte marci, daca BMW nou ne ne permiteam) si le-am fi inlocuit cu altele tot noi-noute dupa cel mult 5 ani. 
Dar cum majoritatea avem cate o musca pe caciula, mai mare sau mai mica, acesta discutie este inutila si propun sa o abandonam.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, alex230ro said:

Defineste te rog "harb poluator"  🙂 , repet nu vrei poluare => electrice, bicicleta , transport in comun. 

Orice masina de la non euro pana la euro 4 inclusiv , + celelalte care au dpf off si-s cica euro 5,6 .... Nu ev bicla sau transportul in comun e solutia ci pedepse aspre si confiscare autovehicul ( dus direct la casat + amenda 3-10 salarii ). Romania se educa doar cu bata, din  pacate .

Corect, discutia nu are absolut nici o valoare ca forumul nu e sursa de inspiratie pt legiuitori.

Edited by BaXXon
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 6/25/2025 at 8:43 AM, FiveThreeFive said:

@alex230ro Excelent punctat.
Eu am observat ca, atunci cand se pune problema emisiilor de noxe, fiecare posesor de BMW considera ca masina lui este fix din categoria de poluare absolut justificabila si acceptabila, iar toate celelalte din categoriile inferioare trebuie taxate fara mila. Daca ne pasa tuturor de poluare, atunci ne cumparam doar automobile noi-noute (inclusiv alte marci, daca BMW nou ne ne permiteam) si le-am fi inlocuit cu altele tot noi-noute dupa cel mult 5 ani. 
Dar cum majoritatea avem cate o musca pe caciula, mai mare sau mai mica, acesta discutie este inutila si propun sa o abandonam.

Nu e chiar asa. Sau e asa numai daca masina pe care o schimbi dupa cinci ani se dezintegreaza singure si dispare in neant... de u de probabil cei mai multi dintre noi cred ca vin... tot din nimic, adica fara consum de energie, fata a lua ceva de la/din natura..

Categoric schimbatul masinilor la 5 ani NU este solutia. Pentru ca nu dispar nicaieri. Intra in posesia altora iar energia consumata, resursele trebuie gasite, luate de undeva din natura sau reciclare, energie NECESARA ORICUM pentru producerea boilor modele, nu-i asa; lumea ideala.. schimbam masini la 5 ani ca sa fim noi si asa protejam mediu.. 😁

Singra solutie ar fi ca fabricatii sa faca naibii masini de calitate iar posesorilor sa le iasa din cap ideea de a schimba masinile ca alea noi is mai cu motz (stim noi ce e mai e cu motz.. din folclor). 

Nu va faceti probleme veti/vom fi doar mai bine controlati.. (dar asta e alta realitate).

Da, sunt de acord antipoluatea s-a schimbat si a crescut enorm protectia poluarii in ultimii 10 ani! 

Dar e timpul sa stationam un pic si sa facem dracului calitate si fiabilitate care sa isi merite banii; nu credeti domnilor fabricanti de masini!? Si sa schimbam mentalitati. Dar din pacate nu e cazul. Asa ca sa o lasam balta..

Orice masina e reciclata si ajunge la o groapa de gunoi. NUMAI CA cu, cat drumul/timpul in care ajunge la groapa de gunoi.. (stiu, exista compactoare care fac masinile de acolo in centrele de reciclare efectiv un cub din toata masina, cub care peobabil nici nu e bagat in vreo cutie.. ca sta bine mersi si asa.. ajunge la topit. 

E bine, toate astea costa energie si bani. Energie si bani care poate fi foarte bine conservate de catre fiecare din noi daca este creata posibilitatea si omul nu e manipulat.. adica prostit! Cu atat mai mult cu, cat acum ai de unde sa alegi si FARA sa iti fie bagata pe gat fortat cu ultimaturi, date limita, masini fie electrice fie pe carburant dupa posibilitate si necesitati.

DAR nu exista educatie! nu exista. [Numai daca te uiti la cei care intra sa caute solutii la masina lor si isi prezinta problema.. (acum mai de data recenta..) iti dai seama ce nivel au. De unde sa pleci sa le explici ceva; nu poti decat sa ii trimiti direct la mecanici.. care sa faca ce stiu ei..]

Exista in schimb efectul de turma si profit! Oho, din plin.. Domnii fabricanti de masini ar trebui sa va treziti sa faceti ce trebuie chiar in relatie cu, cei de la conducerea statului. Ca oamenii chiar nu mai cumpara ca incep sa vada.. printre crapaturi care cresc..

Va asigur ca aici unde stau nu vad masini noi (mai noi de 2 ani) de orice natura si orice marca... Nu oameni au luat atitudine pe buna dreptate.. "nu credeti domnilor fabricanti de masini!?" ..oamenii reactioneaza, pentru ca daca ii stragi.. ii dor..

Loc in care stau oamenii chiar aveau masini noi cu fiecare inceput de an. ..Se inmatriculau frumos in asteptarea noilor cumparatori, gata sa fie luate si purtate pe strazi.. ca de' imprumutul si pretul de re-vanzare si'l tineau..

 

Bonus, aseara am fost sa imi iau butonul incuietorii de la portbagaj la E90 si in curtea BMW chiar la intrare, parca ii facea reclama, era un hibrid, probabil nou.. cu o eticheta in geam, protejat de benzi, sa nu se treaca.. cred ca avea o baterie-problema descoperita in timpul unei revizii si urma a fi inlaturata.. din service.. cumva..

Am prezentat si eu o alta realitate, probabil MAI aproape de realitate.

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 6/25/2025 at 4:16 PM, BaXXon said:

Orice masina de la non euro pana la euro 4 inclusiv , + celelalte care au dpf off si-s cica euro 5,6 .... Nu ev bicla sau transportul in comun e solutia ci pedepse aspre si confiscare autovehicul ( dus direct la casat + amenda 3-10 salarii ). Romania se educa doar cu bata, din  pacate .

Corect, discutia nu are absolut nici o valoare ca forumul nu e sursa de inspiratie pt legiuitori.

Adică dacă omu își permite doar un euro 3 sau 4 sau 2 ,nici nu contează, vb de mașini în mintile lor, cu frâne, direcție șamd,  sa nu poată sa meargă sa își facă treaba cu ea??

Vezi ca nu știi cum te poate duce viata, si daca ai doi copii de dus la școală sau alte situații și sa nu ai dreptul la mașina...Maine poimâine daca zic ăștia sa mergem doar cu electrice de 100mii, nu mi s ar părea corect.

Prin toate tarile care am fost, am văzut multe mașini pana în euro 4, și nici măcar nu erau îngrijite,,,

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  Din pacate toata poluarea asta se va rasfrange asupra copiilor ( ca nu mai stiu sa umble pe jos decat cu masina , 2 min pana la scoala .... io faceam 40 min pe jos desi taica-meu avea masina dar nu eram curios sa fiu plimbat )

In alta ordine de idei : 

 

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/video-xiaomi-are-aproape-300-000-precomenzi-intr-o-ora-pentru-primul-sau-suv-electric-fondatorul-stupefiat-ca-clientii-dau-buluc-22080471?fbclid=IwY2xjawLMt-9leHRuA2FlbQIxMQBicmlkETBmUWJxRGYxcEZKZ2JjTHRPAR4CQErn5-IB0GGBVBsT5oyCUb1qnBBgSRQCT6kFRlRGeeyk-OQnYyx_NUzkgA_aem_HiUDbrn0A-yBgp3r-m6WOQ

 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare puțin deplasat modul în care se arată mereu cu degetul spre altcineva. La orice subiect, apare imediat argumentul: "da’ ăla care merge cu avionul poluează de zece ori mai mult ca mine, eu de ce să nu arunc PET-ul pe jos?"

Răspunsul e simplu: tu trăiești în acea comunitate. Tu o să mergi prin gunoaiele tale și ale altora. La fel este și cu aerul, cu cât sunt mai multe mașini, focuri sau alte surse de poluare, cu atât comunitatea ta va avea de suferit pe termen lung.

De ce le este atât de greu românilor să recicleze și să trăiască într-o societate bazată pe ordine și disciplină?

Mă uitam pe un grafic legat de reciclare, România este aproape pe ultimul loc. De când a fost introdusă legea cu garanția de 50 de bani, nu prea mai văd PET-uri aruncate peste tot. Dar, în schimb, au apărut alte ambalaje și gunoaie.

Privesc alte țări, unde pur și simplu oamenii au simțul civic necesar să nu arunce mizerii pe jos. La noi, parcă trăim în Vestul Sălbatic.

Tind să cred că românii pot fi educați doar prin constrângere: amenzi mari pentru gunoi, poluare și lipsă de respect față de spațiul public. Până nu se introduc taxe serioase pentru mașinile poluante, oricine va continua să circule cu orice rablă.

Off-topic: Același lucru se întâmplă și în politică. Toți se plâng că "ăia de sus" fură mii sau sute de mii, dar în același timp, "ăla mic" fură zeci sau sute de lei, când prinde ocazia. Dacă nu începem să schimbăm mentalitatea de jos, n-avem nicio șansă să-i schimbăm pe cei de sus. Până la urmă, cei de sus nu sunt altceva decât o reflexie a noastră

Link to comment
Share on other sites

Discutia asta se reia periodic. Problema nu e norma de poluare a masinilor de pe strazi, ci faptul ca ITP-ul se face la misto. Chiar si cand se face pe bune, la diesel practic nu se masoara aproape nimic relevant la noxe. Aici trebuie intervenit prima oara, si pus supracontroale peste supracontroale la statiile ITP. Sa vezi cum s-ar imbunatati brusc noxele pe strazi. Si ca bonus, ar fi si mai putini posesori de BMW d-aia cu lantul gros la gat.

Taxa pe poluare pare ca o sa vina oricum, ca inteleg ca e cerinta de la UE pentru fondurile structurale. 

Iar ideea cu interzis masinile Euro4 e o prostie. Majoritatea parcului auto de la noi din tara e Euro4 :)))

Link to comment
Share on other sites

Dacă mă gândesc bine sistemul socialist aici era numa bun , aveai rație benzina => nu puteai sa poluezi, în weekend mergeau mașinile cu soț apoi ceva fără soț => nu puteai sa poluezi , o mașină noua era destul de scumpa și stăteai câțiva ani pana sa vina 🙂  = mijloc de transport exclusivist nu avea toată lumea=număr limitat=> poluare minima 😄

Disclaimer - ce e mai sus e în spirit de gluma sper ca s-a înțeles .

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mgi said:

Discutia asta se reia periodic. Problema nu e norma de poluare a masinilor de pe strazi, ci faptul ca ITP-ul se face la misto. Chiar si cand se face pe bune, la diesel practic nu se masoara aproape nimic relevant la noxe. Aici trebuie intervenit prima oara, si pus supracontroale peste supracontroale la statiile ITP.

Daca ar fi pedepse cu puscarie cu executare , asa minim 10 ani pt itp dat cu spaga si pt ala care da si pt ala care primeste , cu siguranta ar fi o schimbare in bine si categoric ar disparea f multe masini de pe strazi . Asa ar fi normal si asa ar trebui sa fie , repet nu toata lumea trebuie sa aiba masina la fel cum nu toti ne permitem avion personal. Nu toata lumea trebuie sa fie egala  ca nu mai traim in comunism.

Link to comment
Share on other sites

Clar ar trebui ca itp ul sa se facă pe bune, în caz contrar pedepsele sa fie aspre.Când vorbim despre direcție,  frâne,  noxe, toleranta zero.

În rest, pt ca nu toata lumea este egala fiecare merge cu ce isi permite, bineînțeles cu itp pe bune și tocmai ca nu mai trăim în comunism fiecare ar trebui sa aibă dreptul sa și cumpere ce are chef sau ce își permite, ca e masina sau avion nu are importanta, atât timp cât respecta legea, plateste o taxa aferenta normei de poluare, nu pune viata altora în pericol etc

Link to comment
Share on other sites

Pe mine ma deranjeaza cocalarii cu masini de 3000 inscrise pe mamaia ca sa plateasca rca minim si manipulatorii de softuri cu stage.uri de putere facute prin anularea de componente care incurajeaza cocalarismul

Si mai deranjeaza lipsa de transport public civilizat pus la dispozitia cetatenilor, craterele din asfalt haosul urbanistic care a sufocat centrele oraselor

Nici macar programele gen rabla nu mai sunt daca ne instalam panouri dezechilibram 

Pai de ce nu se pune limita de cilindree si greutate ca sa ne scada gradul de poluare in orase, aaa se supara baietii cu mild hybrid mpower 3.5tone care de fapt e doar o vrajeala pt ca au consumuri la fel de exagerate dar vrem sa dam bine cu tancurile noastre 28% consum urban

De ce nu va luati ca niste oameni civilizati un Zoe deala mic o masina indiana ceva ....? nu boss eu am x6ozn cu stelute pe tavan si acum nu am loc de rablele voastre in drum spre kfc

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru oraș este bună. La banii ăștia, cred că doar Dacia Spring ar putea fi mai ieftină.

Eu, dacă aș avea de ales, aș mai pune 2-4 k euro și aș lua un Renault 5.

 

LE: M-am uitat prin Franța la ofertele pentru Renault 5 și au oferte foarte bune, au leasing de la 200 €/lună.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Eu m-am dat cu Inster, mi se pare o masina foarte misto, si singura care merita banii (cu Rabla). Spatiu foarte mult in interior, incomparabil cu orice alta masina din clasa asta, iar varianta de top are si bancheta culisanta. Am scos-o si pe autostrada, merge foarte ok (fara pretentii de racheta), sistemele de asistenta merg si ele bine.

Singurele negative pe care le-am gasit au fost asa:

- Raza de intoarcere mai mare decat ma asteptam 

- Cand conduceam, cotul stang imi statea fix in gaura din cotiera de pe usa, si era incomod

- Din cauza ca masina e ingusta, genunchiul drept mi se sprijinea in bord. Nu e un capat de tara, si poate altii nu stau in aceeasi pozitie

- Nu are un shortcut pentru dezactivarea notificarilor de depasire de viteza (inca). Deci trebuie sa intri in meniu.

- Au mai spus niste oameni ca ar avea celebra problema cu ICCU de la Hyundai/Kia, desi eu aveam impresia ca asta e doar la arhitectura de 800v

Edit: m-am dat si cu R5. Postul de conducere e mai frumos si ai mai mult loc. Dar in spate e trist, n-au loc decat copii sub 14 ani. Iar sistemele de asistenta sunt shit. 

 

1 hour ago, alex230ro said:

Usor usor se ajunge acolo, ma uitam ieri -"oferta" Mini Cooper E 19k plus tva (22k) interesant,  atat  ca era cu Rabla oferta 😄

Unde e oferta aia, ca pe site la Mini nu apare? 

In alta ordine de idei, iti dai seama ca dealerii sunt disperati acum. Au comandat masini pentru precomenzile facute cu Rabla si acum stau cu ele in parcare sau pe vapor venind incoace. Iar multi oameni o sa renunte daca trebuie sa dea 7k in plus pe o masina.

Edited by mgi
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ciprian01 said:

Ce parere aveti de asta?

Descopera noul Hyundai Inster la Tiriac Auto

Baterie 49-50 kw, putere ok, doar pentru oras?

Tare mult mi-a placut cand a aparut ( acum 2 ani ) si-mi doream maxim sa schimb Springul dar nu era pe stoc nicaieri . Din pacate prioritatile s-au modificat intre timp si am inlocuit daciuta cu un plug in.

Dar pt oras / naveta scurta e geniala masinuta. Nici nu are rost comparatia intre Spring si inster .

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 6/28/2025 at 7:19 PM, Alex3245 said:

Tind să cred că românii pot fi educați doar prin constrângere: amenzi mari pentru gunoi, poluare și lipsă de respect față de spațiul public. Până nu se introduc taxe serioase pentru mașinile poluante, oricine va continua să circule cu orice rablă.

Probabil esti prea tanar sa stii ca nemtii putin dupa anii 90 cand veneau in Romania si vedeau ca nu sunt reguli despre gunoi.. sa le dea amenzi, ce crezi ca faceau? Ce faceau si altii, oriunde.. 

Daca nu exista reguli si amenzi nu exista disciplina.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

Eu m-am dat cu Inster, mi se pare o masina foarte misto, si singura care merita banii (cu Rabla). Spatiu foarte mult in interior, incomparabil cu orice alta masina din clasa asta, iar varianta de top are si bancheta culisanta. Am scos-o si pe autostrada, merge foarte ok (fara pretentii de racheta), sistemele de asistenta merg si ele bine.

Singurele negative pe care le-am gasit au fost asa:

- Raza de intoarcere mai mare decat ma asteptam 

- Cand conduceam, cotul stang imi statea fix in gaura din cotiera de pe usa, si era incomod

- Din cauza ca masina e ingusta, genunchiul drept mi se sprijinea in bord. Nu e un capat de tara, si poate altii nu stau in aceeasi pozitie

- Nu are un shortcut pentru dezactivarea notificarilor de depasire de viteza (inca). Deci trebuie sa intri in meniu.

- Au mai spus niste oameni ca ar avea celebra problema cu ICCU de la Hyundai/Kia, desi eu aveam impresia ca asta e doar la arhitectura de 800v

Edit: m-am dat si cu R5. Postul de conducere e mai frumos si ai mai mult loc. Dar in spate e trist, n-au loc decat copii sub 14 ani. Iar sistemele de asistenta sunt shit. 

 

Unde e oferta aia, ca pe site la Mini nu apare? 

In alta ordine de idei, iti dai seama ca dealerii sunt disperati acum. Au comandat masini pentru precomenzile facute cu Rabla si acum stau cu ele in parcare sau pe vapor venind incoace. Iar multi oameni o sa renunte daca trebuie sa dea 7k in plus pe o masina.

Cobalcescu Mini  vezi acolo sunt 2 bucati pana in 25k parca . Edit - cum ziceam preturile par a fi conditionate de Rabla dar cine stie 🙂 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.