Jump to content

Recommended Posts

https://insideevs.it/reviews/705698/autonomia-reale-auto-elettriche-2024/

Un test care printre altele arata diferența intre autonomia WLPT și cea reala la 10-14 grade afara și doar șoferul în mașină.

Câștigător la capitolul "minciunica" cât mai mica este i5 cu 16% diferența. Aia cu onoarea în vârful katanei sunt la polul opus, cu 40%.

Edited by Remvirg
Link to comment
Share on other sites

Da, am patit marti dupa ce am ajuns in Ro din Italia, pt ca am incarcat foarte mult la fast chargere, dar dupa o zi a disparut, nu a fost nimic grav, a mers cu 150 kWh dupa ce mi-a dat mesajul ala. Mai sus nu aveam cum sa urc ca aveam bateria rece si nu i-am facut preconditionare. Dar asta s-a intamplat doar acum , data trecuta nu am avut mseajul

asta.

  • Pufai. 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/23/2024 at 7:25 PM, Alex3245 said:

Pe langa asta, nu inteleg de ce dar iarna noxele masinilor parca sunt mai intense, la modul ca nu poti respira cum trebuie, vara sau primvara par mult mai suportabile dar iarna mamaa.

Pai nu, ca mergi mai putin si cu masina electrica si e super ok. Chiar natural sa simti racoarea iernii.

Calatoriile cu trenul! Stii cat de mult le iubesc, la ador! Atunci suntem full electric; nu tu batai de cap cu unde incarci, nu tu infrastructura nu tu aia; pene.. de cauciuc, mesaje in bord sa nu incarci rapid 2-3 zile.. (ca probabil ia foc vehicolul).. si atunci ramai in drum complet.. asigurari masina, ...ai grija la bou'u ala de depaseste si pe riscul meu, iarna..

De la un fost CeFeR-ist!

..Eu nu glumesc, sunt pe asentimentul tau.

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Pai nu, ca mergi mai putin si cu masina electrica si e super ok. Chiar natural sa simti racoarea iernii.

Calatoriile cu trenul! Stii cat de mult le iubesc, la ador! Atunci suntem full electric; nu tu batai de cap cu unde incarci, nu tu infrastructura nu tu aia; pene.. de cauciuc, mesaje in bord sa nu incarci rapid 2-3 zile.. (ca probabil ia foc vehicolul).. si atunci ramai in drum complet.. asigurari masina, ...ai grija la bou'u ala de depaseste si pe riscul meu, iarna..

De la un fost CeFeR-ist!

..Eu nu glumesc, sunt pe asentimentul tau.

Eu sunt cu mersul pe jos și bicicleta dar nu mai ies așa des ca pur și simplu mă sufoc de noxe. 
 

Aici e și video-ul cu 1000 km challenge: 

Pentru cine vrea  doar finalul atașez și screenshotul:

IMG_7031.thumb.png.68e041357469388c78d24257908602b8.png

Pare ca model 3 LR Highland e mai rapid și intr-o temperatura mult mai joaca, i5 la 5 grade și model 3 la -24.

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Alex3245 said:

Pare ca model 3 LR Highland e mai rapid și intr-o temperatura mult mai joaca, i5 la 5 grade și model 3 la -24.

Eu nu stiu de ce ne mai batem capul cand castigatorul e clar?

Inclin sa cred ca mersul pe bicicleta e cel mai sanatos cand e vorba de batut capul, scarpinat capul, cheltui bani, facut calcule...

Link to comment
Share on other sites

O companie austriacă va instala 4.376 de stații de încărcare pentru mașini electrice în România  Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/o-companie-austriaca-va-instala-4-376-de-statii-de-incarcare-pentru-masini-electrice-in-romania-2664795  Informaţiile publicate pe site-ul Digi24.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere.

 

Quote

Banca Europeană de Investiţii (BEI) a semnat un împrumut de 40 milioane euro cu compania austriacă Eldrive Holding GmbH pentru instalarea a 8.472 de staţii de încărcare a vehiculelor electrice (VE) în Bulgaria, Lituania şi România în următorii trei ani, ca sprijin pentru mobilitatea verde şi pentru obiectivele Pactului verde al UE privind transportul durabil şi decarbonizarea

 

Potrivit unui comunicat remis vineri Agerpres, această investiţie este susţinută de programul InvestEU, care îşi propune să atragă investiţii suplimentare în valoare de peste 372 miliarde euro între 2021 şi 2027. Programul InvestEU mobilizează investiţii pentru priorităţile de politică ale UE, cum ar fi tranziţia verde, competitivitatea, inovarea şi infrastructura durabilă. „Cu sprijinul financiar din partea InvestEU şi BEI, Eldrive Holding plănuieşte să investească aproximativ 146 milioane euro în instalarea a 4.376 de staţii de încărcare noi pentru VE în România, 2.575 în Lituania şi 1.530 în Bulgaria, accelerând punerea la dispoziţie a infrastructurii necesare pentru dezvoltarea transportului curat în cele trei ţări şi sprijinind tranziţia către neutralitatea climatică”, se precizează în comunicat.


Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/o-companie-austriaca-va-instala-4-376-de-statii-de-incarcare-pentru-masini-electrice-in-romania-2664795

 

Link to comment
Share on other sites

La eldrive am incarcat cand am mers la mare la bulgari sau la greci prin bulgaria. Sunt foarte fain pozitionate. 

E bine ca vin si la noi. Sa-i mai concureze pe OMV.

4000+ va face mai usor de mers oricunde. Astept si AFM-ul cu cele cateva sute de statii de incarcare pt sate, comune. Asta daca ajungi in zone mai izolate cum am ajuns cand am vrut sa strabat o parte din viatransilvanica cu niste prieteni.

Miercuri plec in Italia. De data asta ies pe la sarbi ->croati -> si mai departe. Au progresat f mult si sarbii desi nu-s in UE. Bine, putin probabil sa opresc la ei pt ca traversez fara probleme tara dar uitandu-ma pe aplicatie au crescut f mult.   

Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca te referi la EnelX. Asa e.

Asta vara erau deja si alternative. Gasisem la un mall din zona unde eram eu in concediu si era pe la 1.4ron/kWh. 

Am fost cu EV in Italia in fiecare an in ultimii 5,6 ani in diverse zone. Planuiesc sa mai merg si in vara/toamna. Posibil in Sardinia dar inca nu sunt 100% hotarat. As sta o luna, o luna si jumatate sa-mi incalzesc oasele. 

 

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu stiu. Nu m-am uitat. 

Ma uitasem anul trecut la feribot intre Croatia si Ancona si era 150eur plecat seara si ajuns dimineata. Voiam sa fac o tura Croatia, Italia si intors "pe uscat" insa am renuntat ca au mai venit si niste neamuri si nu voiau sa mearga cu feribot. 

 

Link to comment
Share on other sites

Am gasit un video super infromativ despre cat de mult curent este irosit pentru producerea de combustibil si cat de poluanta este toata industria asta:

Un rezumat pentru cei care nu au timp sa se uite 10 minute.

O singura sonda de petrol consuma 9960 kWh pe luna asta inseamna 56000 km cu o masina EV.

In SUA sunt 435000 de sonde petroliere asta inseamna 4 332 600 000 de kWH pe luna, asta e doar pentru a extrage petrolul din pamant, daca translatam energia asta pentru a propulsa o masina electrica asta ar duce la 15 164 100 masini pe luna.

Apoi daca mergem la platformele petroliere din lume astea consuma 20-30 m3 de diesel pe zi, asta inseamna 300 000 kWh, sunt estimativ 1470 platforme petroliere, asta inseamna 1 300 000 000 kWh pe luna .

Daca adunam consumul de curent are sondelor petroliere + platformele din ocean ar putea alimenta 19 500 000 de EV-uri intr-o luna.

Apoi sa nu mai vorbim de toate scurgerile de petrol in ocean, care omoara fauna maritima.

Apoi petrolul este pompat prin tevi, sunt 542 914 km de tevi, astea folosesc pompe electrice care pompeaza petrolul apoi petrolul este transportat pe ocean cu vapoare care folosesc cel mai ieftin combustibil si cel mai murdar, doar transportul maritim produce 1 000 000 000 CO2 pe an, 10% din toate transporturile insumeaza doar transportul de petrol, adica 100 000 000 de CO2 pe an. 

Apoi vine rafinaria care trebuie sa incalzeasca petrolul la 427 grade Celsius, care consuma multa energie. Incalzirea petrolului produce fooarte multa poluare, in multe orase pe locul 1 la poluare sunt rafinariile petroliere, oamenii care traiesc langa rafinarii au sansa foarte ridicat sa aibe probleme cu plamanii.

Pe langa toate asta rafinariile folosesc si cobalt pentru desfulfurarea dieselului.

Si aici o schema cu ce se intampla intr-o rafinarie:

GFmaefa.png

Dupa rafinarea, combustibilul este transportat cu camioane care si alea consuma iarasi combustibil.

Deci tot procesul de a putea conduce o masina pe combustibil, este foarte ineficient. Daca tot curentul ala se baga direct in masini electrice ar fi muuult mai bine.

In video este expusa si partea de minare si reciclarea bateriilor pentru cei care inca cred ca producere bateriilor este mai poluanta decat industria petroliera.

Cam asa arata lantul EV vs ICE:

image.thumb.png.e037376ffeb84cf9338fa8e9bd75e95c.png

 

Asta ma face sa cred ca urmatoare masina o sa fie electrica, poate dau skip la PHEV.

later edit: Documentatie pentru cine este mai interesat de ce se intampla intr-o rafinarie:

https://greet.anl.gov/publication-wft2tv3v

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Da, dar petrolul ala nu se foloseste doar la masini. Se mai extrage si gaz, se mai fac mase plastice, kerosen pentru avioane, motorina pentru vapoare,  si asa mai departe. Adica sunt ceva industrii bazate pe petrol.

Dar da, sunt de acord ca e o industrie care trebuie sa dispara.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, mgi said:

Da, dar petrolul ala nu se foloseste doar la masini. Se mai extrage si gaz, se mai fac mase plastice, kerosen pentru avioane, motorina pentru vapoare,  si asa mai departe. Adica sunt ceva industrii bazate pe petrol.

Dar da, sunt de acord ca e o industrie care trebuie sa dispara.

Clar nu se foloseste doar la masini, doar am vrut sa arat partea asta a industriei petroliere ca multa lume spune ca minarea este muuult mai poluanta decat industria petroliera cand cei din Australia produc 50% din lithium-ul global si ei se plang de poluarea rafinariilor, nu a lithiumului.

De ce sa folosesti tot procesul asta sa produci benzina/diesel cand poti sa folosesti electricitatea aia direct pentru a incarca masina. 

Citisem prin articole, doar ca sa produci 1 gal de benzina sunt folositi 10kWh(6kWh sunt doar in rafinarie folositi + 4 kWh din extractie, transport), adica 10 kWh pentru 3.7 litri. O masina electrica consuma 22 kWh pentru 100 de km, deci cu acei 10 kWh ai calatori 45 de km. 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Dar poluarea principala nu e din AUTO, e din VAPOARE, AVIOANE si alte modalitati de transport care cumulat polueaza de N ori mai mult... mi se pare ca de multe ori nu se vede padurea din cauza copacilor...

Hai sa alimentam toate vapoarele si avioanele cu electricitate si vedem dupaia... 🤣

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, sskkaa said:

Dar poluarea principala nu e din AUTO, e din VAPOARE, AVIOANE si alte modalitati de transport care cumulat polueaza de N ori mai mult... mi se pare ca de multe ori nu se vede padurea din cauza copacilor...

Hai sa alimentam toate vapoarele si avioanele cu electricitate si vedem dupaia... 🤣

Cine a zis ca principala poluare e in AUTO la nivel global? Principala poluare in orasele mari, spre exemplu Bucuresti este chiar AUTO si banuiesc ca asta ne intereseaza cel mai mult pe noi, ca acolo traim.

Poluarea din Bucuresti este facuta in proportii de 80% de masini, inteleg ca lumea musca la greu din dezinformarea facut de companiile petroliere.

Eu zic sa inhalam noi aer cat mai curat la nivel local si apoi rezolvam problemele la nivel global care o sa dureze.

https://www.clientearth.org/latest/news/fossil-fuels-and-climate-change-the-facts/

Quote

The Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) has found that emissions from fossil fuels are the dominant cause of global warming. In 2018, 89% of global CO2 emissions came from fossil fuels and industry.

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Industria petroliera nu se va opri, pentru ca implicatiile industriale la nivel global sunt prea mari, incat sa renuntam la una sau la alta... da, pe hartie, pe foaie si in grafice de excel multe lucruri dau bine, dar realitatea e alta 🙂 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, sskkaa said:

Industria petroliera nu se va opri, pentru ca implicatiile industriale la nivel global sunt prea mari, incat sa renuntam la una sau la alta... da, pe hartie, pe foaie si in grafice de excel multe lucruri dau bine, dar realitatea e alta 🙂 

Pai de asta am spus ca o sa dureze foarte mult sa culcam acest gigant, pana cand nu gasim o solutie viabila si pentru transportul maritim si aerian. Dar noi acum cautam o solutie locala pentru orasele in care traim noi, acolo traim si asta ne afecteaza direct. Daca toate masinile din Buc ar fi EV ar fi cu 80% mai putin poluare, deci am respira un aer mai curat cu 80%.

Plus ca tot procesul de a produce 3.7 litri de benzina/diesel consuma 10 kWh, care pot merge direct in EV.

Dupa o adoptare in masa o sa tot apara tehnologii noi si alte alternative pentru maritim si aerian.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Un mic exercitiu de gandire, eliminam ICE din schema, bagam 100% electrice in oras, dar la 5km de oras avem industrii mega poluatoare, gropi de gunoi, aeroport, si multe alte lucruri care polueaza, masiv inca in Romania, mai bate vantul si mai muta poluarea aia inapoi in oras... cum e pana la urma?

Mi se pare utopie sa discutam aspecte de scoatem si facem mai repede de urmatorii 30-50 ani... optimist pentru Romania.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, sskkaa said:

Un mic exercitiu de gandire, eliminam ICE din schema, bagam 100% electrice in oras, dar la 5km de oras avem industrii mega poluatoare, gropi de gunoi, aeroport, si multe alte lucruri care polueaza, masiv inca in Romania, mai bate vantul si mai muta poluarea aia inapoi in oras... cum e pana la urma?

Mi se pare utopie sa discutam aspecte de scoatem si facem mai repede de urmatorii 30-50 ani... optimist pentru Romania.

Deci daca putem sa facem un improvement nu-l facem pentru ca avem langa noi aeroport si gropi de gunoi ?

Adica putem sa respiram cu 80% mai bine, dar nu facem trecerea asta pentru ca oricum avem un aeroport, unde exista o posibilitate de nu stiu cat % sa ajunga in oras si pentru ca Romania nu stie sa faca management la gropile de gunoi.

Niciodata nu o sa poti face ceva in lumea asta deodata, totul trebuie facut in pasi mici. Daca astia mici, adica noi incepem sa trecem pe electrice, o sa-i fortam pe astia de la conducere sa fixeze si alte probleme, daca nu o sa arunce mereu vina pe poluarea masinilor mici. 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Un mic exercitiu de gandire, eliminam ICE din schema, bagam 100% electrice in oras, dar la 5km de oras avem industrii mega poluatoare, gropi de gunoi, aeroport, si multe alte lucruri care polueaza, masiv inca in Romania, mai bate vantul si mai muta poluarea aia inapoi in oras... cum e pana la urma?

Spune cineva ca nu se pot face toate în paralel? Nu e ca și cum în 10 ani o sa fie doar mașini electrice pe străzi 😉

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.