Jump to content

Recommended Posts

Discutia a plecat de la a merge cu 110 pe autostrada distante lungi, pentru ca electrica si ... relax.

Pe drumuri europene, nationale, mai ales prin Romania, riscurile aferente pentru un sofer cu experienta si cu creier functional in cap, cred ca se stiu, si cred ca majoritatea ne adaptam la trafic, conditii meteo, etc indiferent de cat de tare ne grabim. Nu vorbim de vreo urgenta de viata si de moarte...

Si eu am un stil de mers mai alert, dar tot timpul adaptat la ce este in jurul meu. Daca stiu ca intru pe Valea Oltului si am 1000 de camioane in fata, nu rezolv nimic ca ma stresez si ma chinui sa fac 10 depasiri in 100km, doar sa ajung cu 200m mai in fata...

Daca e liber si gol, si eu ma limitez la vitezele care imi permit mentinearea bucatii de carton (permis) in buzunar.

Nu incurc pe nimeni, nu sicanez, nu abuzez de faza lunga, si daca vine un compatriot conational cu aceeasi sigla, foarte grabit, il las pe colegul sa mearga fara sa-l incomodez in urgenta 😄 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Taxe de poluare uriașe în Franța de la 1 ianuarie 2024: până la 60.000 euro

Quote

Doar mașinile care emit mai puțin de 117 g/km CO2 vor fi scutite de taxe. De la 117 g/km în se aplică taxe de poluare care cresc dramatic cu fiecare gram de CO2 emis. Deja o mașină care emite peste 141 g/km CO2 are o taxă de poluare de 1000 euro. De la 163 g/km CO2 în sus, penalizarea ajunge la 5.000 euro. De la 172 g/km CO2 penalizarea trece de 10.000 euro! Iar pentru mașini care emit 193 g/km CO2 sau mai mult, taxa de poluare este de 60.000 euro !!!

De asemenea, oricine importă o mașină second hand va trebui să plătească mai mult în 2024 decât în anii precedenți. Cu toate acestea, pentru fiecare an în care mașina a fost deja înmatriculată, se acordă o reducere de 5% (anterior 10%). Doar mașinile second hand care au 20 de ani vechime sau mai mult sunt scutite de la plata penalităților.

Deci daca iti iei o masina euro 6d, platesti ceva bani 😄 

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Alex3245 said:

Taxe de poluare uriașe în Franța de la 1 ianuarie 2024: până la 60.000 euro

Deci daca iti iei o masina euro 6d, platesti ceva bani 😄 

Nu e nici o problema, masinile cu motoare puternice sunt in general inmatriculate in Luxemburg, Monaco, etc, apoi mai e o categorie pentru care nu e o problema taxa respectiva....in general cine circula cu asemenea modele are o situatie financiara mult peste medie.

Link to comment
Share on other sites

On 2/5/2024 at 7:09 AM, Bala said:

ai devenit extrem de obositor pe topicul asta. Postari lungi, diverse ingrosari. Culori, bolduri. Smileuri. CAPSLOCK. Repetarea la infinit a unor stiri vechi, preconceptii, tot felul de tampenii

Am inteles. O sa imi nuantez exprimarea. Sa fiu sincer daca nu impac pe unii pot/voi suporta consecintele. 

Faptul ca, din nou, se remarca o "invartire in cerc" , acesta se intampla numai pentru ca interlocutorul aduce in discutie acelasi lucru.

Cat despre stiri vechi, ai putea sa imi spui cand am pus stiri invechite? Cel putin ultimile 2 (linkuri) au fost nu mai vechi de 2 zile.. din amintire spus.

Daca in schimb replicile mele nu sun placute topicului.. si asta pot intelege. Chiar nu am stiut ca topicul a fost deschis cu strictul motiv de a numara zilele pana la dispartia strict ICE.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex3245 said:

Taxe de poluare uriașe în Franța de la 1 ianuarie 2024: până la 60.000 euro

Deci daca iti iei o masina euro 6d, platesti ceva bani 😄 

La cat de usor ies in strada francezii sa-si ceara drepturile ma cam indoiesc ca o sa se aplice taxele alea atat de mari. Nu mai spun ca autorul articolului are o matematica speciala. Zice ca se aplica o taxa de 10 euro/kg insa cand inmulteste 110kg cu taxa ii da 10.010 euro in loc de 1100. 

As prefera totusi sa se investeasca masiv in sistemul de cai ferate, sa se ieftineasca biletele pentru tren si sa vedeti ca se raresc masinile pe strazi. Eu as prefera sa fac un drum de 500km intr-un tren de mare viteza, sa ajung la destinatie odihnit si fara nervi la o cheltuiala decenta. O masina electrica e la fel de blocata in trafic ca si una cu combustibil fosil. 

  • De acord! 4
Link to comment
Share on other sites

Deci noul taycan chiar este ce trebuie pentru o masina electrica:

image.thumb.png.aaccfea4896ccd5e28edd172d9ad2021.png

Incarca pana la 62% cu ~300kW 😮 , 12 minute de la 0% la 62%(64.6 kWh) , 18 minute de la 0% la 80%(84 kWh).

Inca un avantaj cei de la Porsche nu iti limiteaza incarcarea DC, poti sa incarci DC si de 5 ori pe zi. Cum era in  cazul I5-ului care dupa ceva sesiuni de DC, te lasa putin pe pauza. 

Daca infrastructura din Romania o sa aibe incarcatoare de 350 kW, cel mai bine la masina asta este sa-i dai cu viteza maxima apoi pauza 10-15 minute iarasi viteza maxima si tot asa. 

Daca cineva se intreaba despre sanatatea bateriei, aparent pe vechiul taycan aveau battery-friendly mode dar nu s-a folosit, au analizat bateriile unor taycan-uri care aveau 200-300k km si erau ok.  

Daca incarcarea asta se injumatateste, adica sa poti incarca cu ~600 kW, argumentul cu timpul de incarcare nu mai poate fi adus in discutie 😄.

Edited by Alex3245
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

E fain ca trec tot mai multi pe 800V. Chiar si cei traditionali, gen tesla, BMW, Audi. 

Creste densitatea de energie deci range mai mare si mai putini cicli de incarcare-descarcare. Automat si lifetime (si) mai mare. 

O directie buna. Foarte interesant ca se mentine inca ritmul imbunatatirii tehnologiei 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

  

Daca incarcarea asta se injumatateste, adica sa poti incarca cu ~600 kW, argumentul cu timpul de incarcare nu mai poate fi adus in discutie 😄.

la cat de repede evoluează lucrurile pe partea asta nu m-as mira ca in vreo 2 ani sa fie realitate

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ultima postare cu Porsche Taycan :)) 

 

E interesant ca bateria a crescut dar greutatea masinii a scazut.

Modelul vechi de baza avea 2140 kg asta are 2070 kg. Frumoasa masina dar interiorul pare putin invechit.

E mai rapid 0-100 in 2.4 s pentru modelul turbo S dar si celelalte trim-uri au timpi mai buni, baterie mai mare, range mai mare si mai eficienta. Sper sa aibe vanzari bune

Link to comment
Share on other sites

Ce e si mai interesant e ca un Turbo S smecher costa peste 200k eur... chilipir. Ce tot vorbim de avioane din astea care nu sunt pentru muritorii de rand? 🙂 Nu stiu cat de pe forum ar pune maine banu jos pentru asa o masina...

Tesla parca e mai decenta pe la 100k eur 🤣
Tehnologia asta va fi la pret de Spring peste vreo 10 20 ani... poate.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, sskkaa said:

Ce e si mai interesant e ca un Turbo S smecher costa peste 200k eur... chilipir. Ce tot vorbim de avioane din astea care nu sunt pentru muritorii de rand? 🙂 Nu stiu cat de pe forum ar pune maine banu jos pentru asa o masina...

Tesla parca e mai decenta pe la 100k eur 🤣
Tehnologia asta va fi la pret de Spring peste vreo 10 20 ani... poate.

E scumpa, pleaca de la 100k euro modelul de baza acum 😮 , dar are multe dotari standard acum din ce vad. Deci un model decent 4s + ceva dotari 140 k euro :)))

Practic modelul de baza ar fi la pret ca un i5 m60, i5-ul este cu 7 k euro mai ieftin. 

O sa incerc sa fac un test drive cand apare dar nu as 140k euro pe o masina 😛

Later edit: am facut o configurare care sa imi placa 149 k euro 😄 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Si neue klasse, care o sa apara in 2025, cica are arhitectura pe 800V. Astept cu interes sa vad daca le scot si pe alea cu baterii prea mici. Si astept si preturile, tot cu nerabdare. Nu de alta, dar sa vad daca ajung la nivel de Porsche :))

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Alex3245 said:

interiorul pare putin invechit

Personal mi se pare cel mai frumos și funcțional interior de EV. Îmi pare bine că nu l-au schimbat. Este discret, ergonomic și sportiv. Dacă vrei ecrane plasate cât mai ostentativ, nu cred că-ți iei Taycan.

8 hours ago, Viper05 said:

probabil in lume( nu pe forum) undeva sub 5% sunt cumparate cu banul jos

Just. Pentru că nu are sens. Doar dacă ești milionar (ar trebui să) îți permiți să blochezi 100.000+ într-o mașină. Dar probabil și din ăia sunt mulți care fac leasing la ele. Dar românul este fudul și inapt dpdv financiar.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, PzKpfW said:

Personal mi se pare cel mai frumos și funcțional interior de EV. Îmi pare bine că nu l-au schimbat. Este discret, ergonomic și sportiv. Dacă vrei ecrane plasate cât mai ostentativ, nu cred că-ți iei Taycan.

 

Nici mie nu imi plac ecranele aruncate aiurea, dar merita putin upgrade, mai ales ecranul pentru climatizare pare cam invechit.

2 hours ago, PzKpfW said:

Just. Pentru că nu are sens. Doar dacă ești milionar (ar trebui să) îți permiți să blochezi 100.000+ într-o mașină. Dar probabil și din ăia sunt mulți care fac leasing la ele. Dar românul este fudul și inapt dpdv financiar.

Uneori iti mai faci si cateva pofte de astea mai interzise, chiar daca e o greseala financiara. Asa toti am conduce numai sandero si toyota corolla.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Alex3245 said:

Uneori iti mai faci si cateva pofte de astea mai interzise, chiar daca e o greseala financiara. Asa toti am conduce numai sandero si toyota corolla.

Corect. Dar eu mă refeream la finanțare în defavoarea plății unui bun cu devalorizare rapidă (precum o mașină) cu banii jos - pentru sume mari. Ilustrez cu un exemplu exagerat:

  • cu 100.000€ în buzunar, un vestic va da avans câteva zeci de mii pentru o mașină, iar restul îi va investi pentru a genera venit.
  • cu 100.000€ în buzunar, un român se va uita la o mașină de 110.000€ la care va aștepta discount pentru că o plătește cu banii jos.

Suma este elementul important aici. La o mașină de 20-25.000€ lucrurile se pot schimba.

Link to comment
Share on other sites

oricare ar fii suma o masina o iei in leasing, fie ca esti milionar( nu din lotto)

e foarte simplu, sa zicem sa 10% din aalar il dai pe luna pe masina. vezi ce suma e aia si vezi ce masina iti permiti deacolo, daca e sandero aia iei, daca e seria 5 iarasi aia ei, daca e ferrari aia iei.

Link to comment
Share on other sites

După calculul ăsta, îmi permit să cumpăr și eu ceva de 80k, dau 10% pe lună din salariu, dar probabil în 300-400 de luni minim o și achit. 
 

Greu cu calculul asta, nu mă încadrez nici la Sandero 😵‍💫

 

Deci Viper tu la o mașină de 50k teoretic dai aproape 1000 euro pe lună în leasing cu toate cele.

 

Sa înțeleg ca salariul tău este de 10.000 euro lunar? Sau venitul tău?

Link to comment
Share on other sites

@WIN60.  am spus 10% ca o referinta, fiecare isi seteaza cat vrea, 20% ,30% dar nu mai mult de 100% 😂

dar la un leasing de exemplu platesti devalorizarea, valoarea reziduala conteaza doar la dobanda

cam 60% e devalorizarea in 4 ani. deci la o masina de 50k ai plati undeva la 30k in 4 ani la leasing. acuma adauga tu dobanda la astia si vezi cat iese

idea e ca iti setezi o suma x pe luna si de bani aia ai la fiecare 3/4 ani o masina noua. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Viper05 said:

idea e ca iti setezi o suma x pe luna si de bani aia ai la fiecare 3/4 ani o masina noua. 

Corect. Procentul și-l setează fiecare în funcție de confortul financiar dorit. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.