Jump to content

BMW-uri hibride - ce sunt, cu ce se mananca si cum merg


mgi

Recommended Posts

1 hour ago, tzucul said:

Plecat cu rezervor plin (aprox 65l) si cam 70% baterie,mers pe nationale cu maxim 110km/h.La intoarcere alea au fost consumurile (alimentat 108 lei la benzinarie).

Nu am inteles de ce nu ai spus la final cati litri practic ai pus? 108 lei azi cumperi la un pret benzina si peste 1-2 ani ( da Doamne..) poate e mai ieftina.. si nu stie nimeni cati litri de fapt au fost pusi in rezervor.

Link to comment
Share on other sites

Concluzia ar trebui sa fie alta, după părerea mea: ca, în condițiile cele mai defavorabile, hibridul nu are niciun dezavantaj la consum (conform mitului urban cu "cari sute de kile după tine, o sa consume cât vaporul", etc). 

Deci ramai cu avantaje clare la mers în oraș, și cu un portbagaj mai mic. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, mgi said:

Deci ramai cu avantaje clare la mers în oraș, și cu un portbagaj mai mic. 

Stii cum e, avantajele si dezavantajele depind de necesitatile si gusturile fiecaruia.

Sunt de acord in ceea ce priveste avantajul clar la mersul in oras. Pe de alta parte, la Hybrid, pe langa portbagajul mai mic ar mai fi relevant faptul ca este cu cca. 5.000€ mai scump (pret de lista), precum si rezervorul de benzina de numai 40l, versus 59l la non-Hybrid.

Link to comment
Share on other sites

@tzucul

 

Am plecat si eu de la Bran toamna trecuta, am ajuns in varful dealului la Predeal cu aprox 17%, mers frumos, am coborat apoi frumos pana la Bucuresti doar pe DN si am ajuns cu aprox acelasi consum cu al tau.

Ironia sortii este ca m a prins si cu aproape 100kmh pe limita de 70 si mi a tras o amenda buna.

Nu cred ca am trecut de 120kmh tot drumul, la fel ca tine.

 

Ceea ce confirma ce stiam deja si a intarit si 535 si anume faptul ca hibridul isi compensraza greutatea proprie extraurban si este super avantajos in oras. Mai ales daca incarci gratis devine o mina de aur.

 

Sunt fem convins ca daca luam masinile la omor si mergem 160-180 amandoi avem peste 10%.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pai ne-am intors la ce ziceam la inceputul topicului practic - vrei o masina "all season" aia ie un hibrid, altfel daca vrei sa fii eco/bio  - iei ceva mic de oras full electric si inca o masina "dedicata" pt extraurban ( distante lungi)  sau mergi cu STB/metrou in oras si afara cu o masina "dedicata" . Personal oricat ma invart nu vad in gama BMW ceva sh sa zicem pana in30k eur adica sunt 225xe si 330 dar ambele imi par submotorizate cand vine vorba de mers extraurban ( mai ales 225xe unde inclusiv dealerul a zis sa iau altceva daca merg extraurban)

Link to comment
Share on other sites

Nu mi se mai pare avantaj cu masinile electrice actuale sa detii 2 masini, una de oras si una pentru afara. 

Cu un range de 400+km reali ai foarte rar nevoie sa pleci undeva si sa incarci pe drum. Eventual incarci la destinatie. Sunt multe hoteluri / pensiuni care au statie de incarcare pt oaspeti. 

Adica ajung sa incarc pe drum de maxim de 10-12 ori pe an in conditiile in care fac aprox 25k km pe an. 

Nu vreau sa pornesc o discutie interminabila cu exemple extreme cu concedii saptamanale la distante de minim 3000km etc. Statistic sunt f rare si da, in acele situatii ICE. Hibrid mi se pare obsolete.

Se vede si din ce au postat colegii mai sus: la 3k km un 330i era mai ok. Pt oras EV (hibrid pe electric). Dar cum ziceam, nu-i mai vad rostul hibridului sau PHEV. 

 

Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord cu faptul că astăzi electricele pot oferi range uri decente,care le pot clasa ca singura mașină deținută, și să acopere aproape toate nevoile deplasărilor extra, cu puțin efort în planificarea acestora.

Remarc însă un neajuns al electricelor, și anume situația apariției unor deplasări inopinate, care necesită urgență,și tu ești cu bateria descărcată/range mic. Aici hibridul mi se pare superior.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mgi said:

Cum adica iti pare submotorizat un 330 pentru mers extraurban?? 

vs 330i da. Si as prefera i normal avand in vedere ca nu fac prea multi km urban. Adica in bugetul ala mai degraba as cauta un "i" cinstit .

@Bala imi place optimismul tau dar de ex am facut Atena Bucuresti intr-o zi nu stiu daca cu o electrica mergea schema asta.Dar da pana la urma daca nu te deranjeaza poti face drumul in 2 zile cred. Eu cu electrica mai aveam o vorba - catre mare am o portiune unde copilul semnaleaza o "urgenta" in general acolo pe 10-15 km "reusesc" invariabil niste viteze destul de apropiate de maximul masinii(230 compactul 180 190 urs ) tot timpul ma intreb ce as pati daca ar fi o electrica a testa cineva dupa 15 km in "blana" ce se intampla cu bateria? .

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, alex230ro said:

vs 330i da. Si as prefera i normal avand in vedere ca nu fac prea multi km urban. Adica in bugetul ala mai degraba as cauta un "i" cinstit .

@Bala imi place optimismul tau dar de ex am facut Atena Bucuresti intr-o zi nu stiu daca cu o electrica mergea schema asta.Dar da pana la urma daca nu te deranjeaza poti face drumul in 2 zile cred. Eu cu electrica mai aveam o vorba - catre mare am o portiune unde copilul semnaleaza o "urgenta" in general acolo pe 10-15 km "reusesc" invariabil niste viteze destul de apropiate de maximul masinii(230 compactul 180 190 urs ) tot timpul ma intreb ce as pati daca ar fi o electrica a testa cineva dupa 15 km in "blana" ce se intampla cu bateria? .

Pai cred ca schema asta se intampla maximum odata sau de 2 ori pe an. Adica in 1-2% din timpul in care mergi cu masina, eu spre exemplu nu pot conduce mai mult de 6 ore non-stop, incep sa imi pierd din atentie

Link to comment
Share on other sites

Merge, merge. FAcut asta vara de mai departe de Atena pana in Tm. Mers cu niste prieteni care erau cu un GLB. 

Acum se gandesc sa-si ia un EV... Studiaza Model 3 LR dar s-ar putea sa astepte faceliftul. 

 

P.S. Niciunul din cei 3 copii ai mei nu a facut in masina. Si nici adultii 😛

Link to comment
Share on other sites

problema mare a electricelor este infrastructura (in general cu atat mai mult in Ro) si plusul necesar pentru planificare si organizare....
ca sa nu mai zic de spontaneitate....
plusul ar fi ca electricele calmeaza soferii ca sa tina de baterie, ca daca te mananca talpa 50 km mai bagi 1 ora pauza....

ca sa nu mai zic de solutiile autohtone cu masina in strada, la poarta si cablul tras pe trotuar pentru cei care au tinut dinadins sa faca acest pas

este bine ca exista o noua alternativa, dar inca nu este pentru mase si nu cred ca va fi prea curand

 

Link to comment
Share on other sites

On 4/24/2023 at 10:58 AM, FiveThreeFive said:

Comentariu colateral: tabloul de bord de la varianta LCI, care este un mare monitor LCD, este - dupa gustul meu - un gigantic pas inapoi.

zilele trecute mi-a fost dor de un dispozitiv cu butoane si rotite, gen un radio vechi sau un minidisc care sa aiba butoane si sa am satisfactia schimbarii discului. Mai nou totul este touch screen, zero butoane si rotite fizice sau manete, sau led-uri. Mi-e mila de cei care nu vor ajunge sa stie cum erau butoanele.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Bala said:

Merge, merge. FAcut asta vara de mai departe de Atena pana in Tm. Mers cu niste prieteni care erau cu un GLB. 

Acum se gandesc sa-si ia un EV... Studiaza Model 3 LR dar s-ar putea sa astepte faceliftul. 

 

P.S. Niciunul din cei 3 copii ai mei nu a facut in masina. Si nici adultii 😛

Pai zi mai multe cat a durat? Și cât ai stat sa încarci, și cel mai important ce ai făcut la vămi noi pe acolo am pierdut vreo 2 ore in coadă.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Eu vad electrica doar pentru oras.Sunt curios ce range are o electrica daca de exemplu merg pana in Italia-Spania cu 150-160km/h constant pentru ca eu asa merg.Sa ne intelegem,eu nu am luat hibrid pentru consum.L-am luat ca sa incerc si varianta asta si pentru ca nu mai vroiam diesel.La acelasi pret gaseam 4.0i dar care era mai slab ca motorizare (340 cai vs 400).Singurul lucru care imi place ca la aglomeratia din Timisoara pot merge fara sa chinui motorul termic si merg relativ gratis.Cand o sa existe electrice cu autonomie de 800-1000km atunci probabil ca voi face trecerea dar la cum merg eu si cat merg nu vreau sa stau prin parcari si benzinarii la incarcat cu ea.Iar masini mari de genul X5,X7 sau Gls nu am vazut electrice.Si mai e un aspect...cat mai valoreaza o electrica second hand dupa 150-200000km?M-am uitat dupa TAycan si am fost uimit ce se devalorizeaza dupa 60-80000km.

Edited by tzucul
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alex230ro said:

Pai zi mai multe cat a durat? Și cât ai stat sa încarci, și cel mai important ce ai făcut la vămi noi pe acolo am pierdut vreo 2 ore in coadă.

Plecat ambele masini odata. Ne-am oprit dupa cateva ore unde era restaurant si incarcator. Bagat cablul, mers sa mancam, terminat de mancat si iarasi condus cateva ore. Am facut asta de 2 ori pt ca le era foame copiilor. 

Practic cu ICE sau cu EV cam tot atata faceam. 

Partea cu statul in vama e legenda. Masina in soare cu clima consuma sub 1kW (toate masinile OK sunt cu pompa de caldura) deci la o baterie de 77kWh utili, 2 ore de stat cu clima pornita nu se simte. 

E ca atunci cand stai acasa cu aerul conditionat. Doar ca aici spatiul pe care il racesti este mult mai mic. Iar bateria contine energie cam cat consuma o casa medie in 2 saptamani... 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dismalskin said:

problema mare a electricelor este infrastructura (in general cu atat mai mult in Ro) si plusul necesar pentru planificare si organizare....
ca sa nu mai zic de spontaneitate....
plusul ar fi ca electricele calmeaza soferii ca sa tina de baterie, ca daca te mananca talpa 50 km mai bagi 1 ora pauza....

ca sa nu mai zic de solutiile autohtone cu masina in strada, la poarta si cablul tras pe trotuar pentru cei care au tinut dinadins sa faca acest pas

 

Este deosebit de trist cand vorbim din folclor si citim "ziare" gen autolatest.

1. cei mai multi km cu Ev ii faci in oras unde poti beneficia de toti caii oricand si apoi oricum vei recupera pana la urmatorul semafor. Practc, in oras vei circula MULT mai agresiv ca orice ICE. Eu la Enyaq am tocit un rand de Bridgestone in maxim 20k km. Cu 5-arul m-au tinut 5 ani si le-am schimbat pe motiv de DOT. Acelasi om

2. asta cu infrastructura nasoala din Ro. Ca oriunde e loc de mai bine e una, dar rau sa nu poti circula in ro nu e cazul. NU stiu , eu merg cu ev in Ro. Mergi cu EV de stii ca e rea infrastructura? Nu sunt ironic. Intreb doar.

Iar legat de taranii care trag cabluri de te impiedici de ele ii putem putem incadra la cei care repara masini pe bordura. Acelasi comportament, alta activitate doar. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, dismalskin said:

problema mare a electricelor este infrastructura (in general cu atat mai mult in Ro) si plusul necesar pentru planificare si organizare....
ca sa nu mai zic de spontaneitate....
plusul ar fi ca electricele calmeaza soferii ca sa tina de baterie, ca daca te mananca talpa 50 km mai bagi 1 ora pauza....

 

Cum e treaba cu spontaneitatea, ca nu mi-e clar? "hai sa plecam în Italia în 5 minute"? Sau unde pleci tu asa spontan, fără sa ai 30 de minute sa te oprești sa încarci mașina, presupunând ca nu ai bateria plina? 

 

Asta cu calmatul iar arata ca nu prea ești familiar cu subiectul. Sau cu psihologia eroilor de pe străzi.. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.