Jump to content

Problema motor rece... va rog, ajutor. Un sfat, o parere, orice !


Recommended Posts

Buna dimineata, colegi ! Masina ma scoate din minti, nu stiu ce sa-i mai fac !!!

Va rog, am nevoie de ajutorul vostru… o parere, un sfat, un indiciu, orice, ceva acolo care ar putea sa ma conduca catre rezolvarea problemei !!!

Concret, masina scoate fum albastrui DOAR DIMINEATA si doar de cand a venit VREMEA RECE !!! Fumul este prezent timp de 1-2 minute… dupa care dispare total ! Oricat merg cu masina in cursul aceleasi zile nu mai scoate pic de fum, chiar si atunci cand motorul se raceste dupa cateva ore sau dupa cateva minute.

Pacientul in cauza este: E87, 118d, 2008, N47D20, 143cp, 150000km, DPF anulat (asa am cumparat-o).

Masina functioneaza perfect, realizat diagnoze complete si toti parametrii sunt ok… verificat softul  daca a fost corect anulat DPF-ul, injectoarele toate cu (-), turbina ok, acctuatorul ok, nu are nici-o eroare !!!

Am vorbit cu toti prietenii si toti mecanicii pe care-i cunosc si am facut diverse operatii … dar rezultatul este acelasi. Masina asta ma scoate din minti !!!

Lucrari executate pentru rezolvarea problemei:

-          Schimbat bujii + releu

-          Curatat galerie admisie + egr + clapeta acceleratie

-          Schimbat supapa (filtru epurator)

-          Verificat toate furtunele de vacuum

-          Verificat turbine + actuator

Toate sunt ok… si totusi ceva este in neregula !!!

Va rog, un sfat, un pont, un indiciu… ceva !

Am sa postez si 2 filmulete cu masina: unul este cu masina rece dimineata si altul este cu ea dupa ce am mers cateva minute.

Multumesc frumos, pentru rabdarea de a citi acest post !   

 

 

Link to comment
Share on other sites

Salut, e normal sa scoata fum imediat ce o pornesti la 0 grade sau la temperaturi cu minus. Si masina mea F10  face la fel dar dupa 2 km de mers, nu mai scoate fum pt ca incepe sa se incalzeasca motorul, uleiul, antigelul, etc. Stai linistit, e normal sa dea un pic de fum. E totusi o masina din 2007 fara DPF. DAca aveai probleme cu segmentii ( problema cunoscuta la 1.8D motor N47) dadea fum mereu, indiferent de moment. Eu zic ca nu ai de ce sa-ti faci griji, mergi linistit. 

Edited by six in line
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu am dpf si tot ce scoate, este un puf albastru efectiv in momentul pornirii, adică 1 secunda. 
In rest nu scoate nimic. 
Tot N47. 
 

Nu știu daca ala e fum sau abur de la frig, dar înclin sa cred ca este abur. 
Calmeaza te, trece cu vederea, nu are nimic. 
 

Vara cum se manifesta? 

Edited by WIN60
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Ce e ciudat la treaba cu aburul e faptul ca da abur doar cand pornim motoarele pe frig. Dupa ce ajunge antigelul la 90 si uleiul la 100 de grade, atunci nu mai scoate gram de fum desi afara sunt tot 0 grade :D Nu stiu cum se intampla asta, dar are de-a face cu fizica, subiect la care eu mereu am fost varza. Drumuri bune sa aveti! 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, petreop said:

vara este perfect, nu scoate deloc. defapt nu doar vara ci cum este putin mai cald (acum vreo luna de zile cand erau temperaturi de +10 grade) nu scotea nimic.

Atunci asta e. Abur (probabil si putin fum din cauza lipsei DPF-ului) la cold start, ceea ce e perfect normal. 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Un sfat la pornire, am avut e87(dar la fiecare masina fac asa) , lasa contactul 3-4 secunde inainte, apoi sa-i dai la automat. Nu-i da direct cu piciorul pe ambreiaj. Nu are legatura cu postarea, dar asa mi se pare in primul filmulet, ca-i dai direct cu ambreiaj(sincer nu stiu sa argumentez cum e normal / nu , sau de ce e bine si nu), dar asa mi se pare mie logic.. 😁

Si mie mi se pare normal "fumul"/aburul de la pornire. Daca dupa 2-3 minute trece, cred ca e normal 🙂

Edited by redog4dy
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

dragi colegi, problema asta ma scoate din minti !!!

eu, pana acum nu am avut masina fara DPF si nu sunt obisnuit cu asa fum.

dimineata inainte sa o pornesc ma uit sa nu fie nimeni pe strada sa ma vada cand o pornesc...

eu daca vad la masina cuiva asa fum... ma gandesc - ia uite ce cazan de masina are, un nesimtit !!!

totusi, nu exista nicio rezolvare ??? binenteles in afara faptului sa-i montez un DPF si sa o resoftez dar asta implica o cheltuiala inutila pentru valoarea masinii in sine.

si nici nu vreau sa renunt la masina ca este buna, merge bine, consuma putin si este perfecta pentru deplasarile prin oras.  

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, six in line said:

Ce e ciudat la treaba cu aburul e faptul ca da abur doar cand pornim motoarele pe frig. Dupa ce ajunge antigelul la 90 si uleiul la 100 de grade, atunci nu mai scoate gram de fum desi afara sunt tot 0 grade 😄 Nu stiu cum se intampla asta, dar are de-a face cu fizica, subiect la care eu mereu am fost varza. Drumuri bune sa aveti! 

Are de-a face cu punctul de roua si suprafetele reci. Suprafetele sunt reci, umezeala din aer condenseaza pe ele, si apoi de la tevile incalzite se transforma in abur. Si ciclul se repeta, pana se incalzeste toata evacuarea si atunci nu se mai condenseaza si aburul nu se mai formeaza. Doar aer incalzit, care poate fi plin de apa.

Daca scoti o sticla de cola din frigider, vara se face apa pe ea... Condens. Cele care sunt deja la temperatura camerei, sunt bine merci. Daca sufli acum aer cald tare pe ele, cea rece, pana se incalzeste, va scoate abur. Cea calda, nu.

Link to comment
Share on other sites

Masina ta e ok, nu are nici o problema. Problema este in capsorul tau si de acolo pornesc toate. O solutie este montarea unui DPF nou, costa 11000 ron cu montaj inclus, dar masina ta face 5000 toata maxim. Alta solutie e  sa tii masina parcata din Octombrie pana in luna Mai sa nu mai scoata fum. SAu poti sa mergi cu ea zilnic si dupa 5 minute de mers, fumul (aburul) dispare ca la noi toti de altfel. Daca vrei, iti fac o filmare azi cu pornirea masinii mele sa vezi ca scoate la fel. 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Deci practic nu e cand e frig, ci cand punctul de roua e foarte apropiat de temperatura ambientala. Care se intampla mai des cand e mai rece.

 

METAR TAF : Henri Coandă International Airport, Bucharest Romania (allmetsat.com)

METAR: LROP 130800Z 24005KT 9999 SCT039 00/M02 Q1014 NOSIG

Acum la Bucuresti temperatura e de 00 grade celsius si punctul de roua e 02 grade celsius. Adică foarte apropiate. Ceea ce înseamnă si plafon de nori foarte jos.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, petreop said:

dragi colegi, problema asta ma scoate din minti !!!

eu, pana acum nu am avut masina fara DPF si nu sunt obisnuit cu asa fum.

dimineata inainte sa o pornesc ma uit sa nu fie nimeni pe strada sa ma vada cand o pornesc...

eu daca vad la masina cuiva asa fum... ma gandesc - ia uite ce cazan de masina are, un nesimtit !!!

totusi, nu exista nicio rezolvare ??? binenteles in afara faptului sa-i montez un DPF si sa o resoftez dar asta implica o cheltuiala inutila pentru valoarea masinii in sine.

si nici nu vreau sa renunt la masina ca este buna, merge bine, consuma putin si este perfecta pentru deplasarile prin oras.  

Stiu cum e.. si eu am fixurile mele si e greu sa trecem peste ele :)).. dar parca sa stai sa bagi atatia bani sa-ti pui un DPF acum... parca poti sa te fortezi sa te uiti doar la turometru dimineata 2-3 minute in loc de oglinda :)).

 

16 minutes ago, redog4dy said:

Un sfat la pornire, am avut e87(dar la fiecare masina fac asa) , lasa contactul 3-4 secunde inainte, apoi sa-i dai la automat. Nu-i da direct cu piciorul pe ambreiaj. Nu are legatura cu postarea, dar asa mi se pare in primul filmulet, ca-i dai direct cu ambreiaj(sincer nu stiu sa argumentez cum e normal / nu , sau de ce e bine si nu), dar asa mi se pare mie logic.. 😁

Si mie mi se pare normal "fumul"/aburul de la pornire. Daca dupa 2-3 minute trece, cred ca e normal 🙂

De acord. La fel am procedat si procedez in continuare la prima pornire dimineata. Pun mai intai contactul cateva secunde si apoi ii dau sa porneasca.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Wikipedia

Temperatura punctului de rouă sau punctul de rouă al unui amestec format dintr-un gaz și vaporii unui lichid (cel mai adesea aer umed) reprezintă temperatura la care trebuie răcit amestecul pentru ca vaporii să devină saturanți și deci să înceapă să se condenseze, presupunînd că pe durata răcirii presiunea amestecului și cantitatea de vapori sunt constante.

 

Scuze ca v-am plictisit cu explicațiile.

Link to comment
Share on other sites

.. sa inteleg si eu, panica asta este pentru ca motorul nu merge ca lumea sau pentru ca mai nou am descoperit ca dimineata la pornire produce mai mult fum, si abur!? 🤓💨😜

Stai sa vedem rusinea de a face fum... 

Pai daca nu vrem sa facem fum, mai bine nu conducem..(hai ca glumesc)

Eu zic ca e mai bine sa facem fum pe loc decat sa il bagam in plamanii altora, in primul minut de la pornire;ajuta si viata motorului. (..si acum tocmai am deschis cutia pandorei 😬) dar eu raman la ideea mea. 😉

Nu ma dau eu bine pe langa Romulus dar pe bune daca as fi stiut sau vrut sa caut (decat daca aveam problema) sa vreau sa inteleg aburul si fumul la pornire dimineata.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salut ! 

Daca vrei sa pui înapoi DPF-ul ,poți să o faci mai ieftin .

Exista variante after market care costa până în 2000 de lei . Nu sunt ca originalul dar tot e mai bine decât fara .

Resoftatul nu știu cât costă dar bănuiesc că nu e mai mult de 1000 de lei.

Deci ,cu 600 de euro o rezolvi .

De aburul ăla nu o sa scapi ,toți îl avem , dar nu o sa mai ai fum .

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Din cate se vede in film, e fum, nu abur. Si in mod sigur scoate mai mult de atat in mers, doar ca nu-l vezi. Daca ar fi doar 'un puf la pornire', esapamentul n-ar fi negru complet la interior. S-ar curata in mers. Si, din nou, daca ar fi doar 'un puf la pornire', nu s-ar mai fi chinuit idiotii aia de ingineri sa faca filtre de particule.

Deci toti cei cu DPF off care pun placa cu 'doar un puf la pornire' ori au fost prostiti de cei care le-au facut DPF off, ori stiu exact ce se intampla, dar nu vor sa recunoasca faptul ca au luat o decizie constienta sa polueze, doar ca sa ramana cu cateva sute de euro in buzunar.

  • Like 1
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

Quick and cheap "solution": o alarma cu pornire de la distanta si o pornesti de acasa, cobori dupa 5 min si nu mai e fum.

Sustin ce a zis @mgi, ala pare fum nu doar aburul normal ce apare la rece la orice masina cu motor pe combustie interna, indiferent de cate DPF si OPF ar avea. Si eu as merge pe varianta de DPF AM.

Edited by VladE46
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Godini said:

Salut ! 

Daca vrei sa pui înapoi DPF-ul ,poți să o faci mai ieftin .

Exista variante after market care costa până în 2000 de lei . Nu sunt ca originalul dar tot e mai bine decât fara .

Resoftatul nu știu cât costă dar bănuiesc că nu e mai mult de 1000 de lei.

Deci ,cu 600 de euro o rezolvi .

De aburul ăla nu o sa scapi ,toți îl avem , dar nu o sa mai ai fum .

in banii astia intra si senzorii si manopera ?

si de unde ma sfatuiesti sa cumpar sau unde pot face aceasta operatiune ?

multumesc !

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, petreop said:

in banii astia intra si senzorii si manopera ?

si de unde ma sfatuiesti sa cumpar sau unde pot face aceasta operatiune ?

multumesc !

Nu,nu intra senzorii ,mai adaugi un senzor presiune și un senzor temperatura (6-7 sute de lei),sonda oxigen bănuiesc că o ai  . De montat ,nu e așa de greu ,îl poate monta orice mecanic ,de preferat acolo unde faci softul .

Apoi pui downpipe la vânzare și mai recuperezi din bani ,500 lei minim .

Edited by Godini
Link to comment
Share on other sites

Nu are treaba cu anularea DPF-ului, problema ta vine de la un injector care face figuri la rece, majoritatea masinilor au problema asta sub 5-7 oC afara. Degeaba te uiti la corectiile din ISTA, nu o sa rezolvi problema decat prin inlocuire. Eu zic s-o lasi asa, nu mai e mult pana la vara 🙂

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, matose said:

Nu are treaba cu anularea DPF-ului, problema ta vine de la un injector care face figuri la rece, majoritatea masinilor au problema asta sub 5-7 oC afara. Degeaba te uiti la corectiile din ISTA, nu o sa rezolvi problema decat prin inlocuire. Eu zic s-o lasi asa, nu mai e mult pana la vara 🙂

multumesc, mi-ai dat o speranta !

cum pot verifica injectoarele la rece daca... cum ai spus tu "Degeaba te uiti la corectiile din ISTA nu o sa rezolvi problema decat prin inlocuire"

cum pot sa-mi dau seama care injector trebuie inlocuit ?

 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, petreop said:

multumesc, mi-ai dat o speranta !

cum pot verifica injectoarele la rece daca... cum ai spus tu "Degeaba te uiti la corectiile din ISTA nu o sa rezolvi problema decat prin inlocuire"

cum pot sa-mi dau seama care injector trebuie inlocuit ?

 

Salut, le dai jos si.le teatezi pe banc sau te uiti la valorile la rece si-l schimbinpe acela care este cu valori mai mari. Ale mele.au la.rece maxim 0.38, problema ta poate veni si din simeringurile de la supape.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.