Jump to content

BMW X3 (G01) M40d Sonnenstein-metallic


sskkaa

Recommended Posts

41 minutes ago, W.D.W said:

Cum ai trecut de la 286 cp, care oricum erau prea multi pentru o masina cu centrul de greutate sus, la 383 

de unde atatia cp?

1 hour ago, Romulus said:

Mie grafica imi place de 10x mai mult si pe hud si pe bord si pe ecran iDrive.

corect, dar din punct de vedere al hartii si mai ales ruta aleasa mi se pare net inferior comparat cu google maps

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, W.D.W said:

La multi ani tuturor si felicitari lui sskkaa pentru achizitie si modul in care o intretine. Cum ai trecut de la 286 cp, care oricum erau prea multi pentru o masina cu centrul de greutate sus, la 383 si iti plac drumurile lungi, dar rapide, spune-mi cum se comporta noua masina dpv dinamic la accelerari si franari bruste, evitari de obstacole, drumuri intens virajate. Nu ar fi fost oare mai potrivit un G31, care dpv dinamic, spatiu si dotari ar fi fost superior?

Masina sigur se comporta ft bine, am mers cu una si desi e un mini-SUV cum le zic eu, are suspensia gandita perfect pt mers mai alert pe drumuri virajate, evitari etc

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, minu94 said:

Masina sigur se comporta ft bine, am mers cu una si desi e un mini-SUV cum le zic eu, are suspensia gandita perfect pt mers mai alert pe drumuri virajate, evitari etc

Variantele anterioare de X3 nu mi-au inspirat prea multa incredere pt viteza in curbe si cu toate ca G01 are noul sasiu de care am auzit doar lucruri bune, totusi Fizica-mecanica, le stie pe ale ei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Viper05 said:

corect, dar din punct de vedere al hartii si mai ales ruta aleasa mi se pare net inferior comparat cu google maps

Nu sunt asa de sigur. Cert este ca hartile sunt vechi dar recent, venind pe A1 la Sibiu spre sud, era blocat totul la Talmaciu la iesirea de pe autostrada si intrarea in valea oltului. Google Maps se incapatana sa imi spuna sa o iau pe Brasov. Si cand am vazut m-am panicat si am incercat si waze si BMW. Waze si BMW aveau trafic information la zi, google maps, nu.

La fel si cu cateva luni inainte de asta, incercand sa ma duc spre transfagarasan dinspre nord, m-a rutat google maps din cauza unui accident usor in loc de E68 pe niste coclauri de m-au durut capul, dintii si rinichii, plus ca a fost foarte aglomerat iar iesirea pe E68 a fost 45 de minute de coada. Iar cand am verificat ce vroia BMW sau Waze, vroiau corect sa pierd 15 minute pe E68 si nu sa ma bag pe araturi ca sa pierd ulterior 45 minute.

Deci nu sunt asa de sigur, trebuie avuta grija mare.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, W.D.W said:

La multi ani tuturor si felicitari lui sskkaa pentru achizitie si modul in care o intretine. Cum ai trecut de la 286 cp, care oricum erau prea multi pentru o masina cu centrul de greutate sus, la 383 si iti plac drumurile lungi, dar rapide, spune-mi cum se comporta noua masina dpv dinamic la accelerari si franari bruste, evitari de obstacole, drumuri intens virajate. Nu ar fi fost oare mai potrivit un G31, care dpv dinamic, spatiu si dotari ar fi fost superior?

Am trecut de la 326cp stoc ( pentru ca e M40d nu 30d ) la Stage1 380+ mai mult de moft nu neaparat de necesitate iti dai seama, ca si 326cp cu 680nm erau... destui.

Am trecut la suv "wannabe" din necesitatea unei garzi la sol mai mare si o pozitie putin mai inalta la volan. Bara fata la Passat era toata frecata pe dedesubt de la borduri...

Dupa mai bine de 30k km, de la sf de Martie 2023, pot sa ma declar foarte multumit de masina. Dinamic, e mult mai aproape de o seria 3 decat de un X5. E mult peste asteptari la dinamica, cel putin fata de Passat ul B8 anterior mi se pare ca sta mai bine pe drum. Clar nu e seria 3 sau 5, dar nu e departe, iar per total mi s a parut ca ofera un pachet mai "complet". Seria 5 era in carti, un 540i xdrive, dar m am sucit catre X3 in ultimul moment.

Dpdv spatiu, diferenta fata de 5 nu e f mare, iar ca dotari am de toate si pe X3, nu mi lipseste nimic ( poate scaunele sport sau ///M, dar am preferat comfortul si ventilatia in scaune... ). Daca asteptarile sunt de M5, atunci clar X3 nu e alegerea ideala, dar pt un mers sportiv in limitele bunului simt si a legilor fizicii, X3 G01 isi face cu brio treaba.

  • Love BMW 2
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Probabil simte ca nu poate sa se oprească ca înainte din cauza ca mașina accelerează mai tare pe distante mai scurte și degeaba prinde X in Xmetrii dacă nu are cum sa frâneze la fel de repede pe cat se așteaptă el. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, WIN60 said:

Probabil simte ca nu poate sa se oprească ca înainte din cauza ca mașina accelerează mai tare pe distante mai scurte și degeaba prinde X in Xmetrii dacă nu are cum sa frâneze la fel de repede pe cat se așteaptă el. 

Foarte bine explicat @WIN60, fix asta simt. Simt ca nu e enough acum. De fel nu merg sportiv dar mai sunt cazuri si cazuri. De exemplu, pe masini cu frane M mi s-a parut ca franeaza demential de bine.

O alta masina la care am fost dezamagit de frane a fost BMW i4. Ft proaste coroborat la performantele masinii

@Romulus, nu se pune problema de fading, ci strict ca forta de franare nu e destula acum in acele cazuri cand accelerez mai tare si inertia isi spune cuvantul in caz de urgenta :))

Oricum, forta de franare poate fi ajustata cu discuri mai mari si pistoane de frane. Daca ai cauciucuri bune si nu iti intra abs-ul la franare puternica, atunci clar e loc de improvement si o poti rezolva din frane, se numeste brake torque 

Edited by minu94
  • De acord! 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

sskkaa bucurate cu ce ai ales, ai grija cum strunesti atatia caii si fi constient ca poti da peste unul care sa aibe mai multi  😃

Am condus G01 231Cp si G31 xd 252Cp, care dpv motorizare si dotari sunt mult sub ce ai tu acolo. La G31 dinamica (accelerare, franare, ruliu, tangaj), confortul pasagerilor, reglaje si senzatia premium sunt superioare. La G01 mi-a placut accesul in masina pt persoane inalte, lipsa grijilor cu bordurile, vizibilitatea in trafic, senzatia de safe si consumul.

Link to comment
Share on other sites

Chiar sunt f bucuros, e un mix foarte bun care ofera multe din toate, desi concurenta a fost A6 Allroad 55TDI ( adica ala biturbo diesel mildhybrid de 340cp ) pretul Audiului era nesimtit de mare fata de bugetul avut, chiar daca as fi mers pe varianta maxima "admisa", X3 incadrandu se in varianta minima de buget sa zic asa 🤣

Cum am mai zis si inainte, desi avantajele unor motoare pe benzina de 2.0 ( 2.0i sau 3.0i ) sunt evidente, neuronii meu efectiv nu au putut asimila pretul si premium cu 4cil si 2.0 cilindree... singurul dubiu sa zic asa ar fi fost sa iau M40i... poate urmatoarea...

Nu ma mai impresioneaza de mult altii cu cai mai multi... stiu sa tin si banda din dreapta daca e cazul, orgoliile tineretii au apus demult... ma rog, aprox acum 4 ani jumate cand s a nascut fiica mea 🤣🤣🤣

Desi nu am un stil de condus moale/molcom, nici fiicamea nici sotia, care ambele stau in spate, nu s au plans niciodata de senzatii extreme... bine, nici n am exagerat ca la 18 ani...

Cat despre consum, la 2tone si aproape 400cp, consumul e mega rezonabil... am vazut si 5,3 am.vazut si peste 11... (medie pe sute km, nu oras ) am vazut si range uri de 1000+km si de 500km... depinde cat de tare te doare piciorul drept 😁🤣 de cand am masina consumul mediu pentru peste 30k km este undeva sub 9%...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu ma asteptam la o medie generala de 10, dar e sub asteptari... iar la drum lung pur si simplu te imbie sa o mai calci, si atunci consumul se duce in balarii...

Peste 10 ia doar daca o tii 180 200+ pe autostrazi... in rest e decent...

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Fiind biturbo, trage de jos, si cuplul e foarte liniar si trage constant, cap coada pana spre 5000rpm... si da 800+nm sunt foarte addictive 🤣🤣🤣 "forta nucleara" vorba aia...

De 50d cu 4 turbine mi a fost frica, nu am auzit de bine deloc, cel putin pe forumurile din Germania se plange lumea de ele... asa ca 40d... this is the way! 😁

La orice viteza apesi pedala pleaca, si la 200+...

Sper totusi ca la B57 sa fi remediat problemele majore are modelului anterior N57, desi eu o tin din scurt cu intretinerea, revizii, etc...

  • Like 1
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, sskkaa said:

Fiind biturbo, trage de jos, si cuplul e foarte liniar si trage constant, cap coada pana spre 5000rpm... si da 800+nm sunt foarte addictive 🤣🤣🤣 "forta nucleara" vorba aia...

Adica aproape ca o electrica?

giphy.gif

Cu alte cuvinte:

giphy.gif

Link to comment
Share on other sites

Atata timp cat exista astfel de masini, bineinteles intr un buget rezonabil, nu vorbim de M5, AMGuri, RSuri sau alte avioane, cred ca acum e momentul ultimului tren... daca iti permiti sa ti faci mendrele cu ceva de genul, in urmatorii ani pentru "pasionati" viitorul suna electric... din pacate.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, sskkaa said:

Atata timp cat exista astfel de masini, bineinteles intr un buget rezonabil, nu vorbim de M5, AMGuri, RSuri sau alte avioane, cred ca acum e momentul ultimului tren... daca iti permiti sa ti faci mendrele cu ceva de genul, in urmatorii ani pentru "pasionati" viitorul suna electric... din pacate.

Stii, eu am vandut acel 650i prin 2012 parca si si atunci am gandit la fel deja. Va fi ultimul motor adevarat care-l voi avea. Si cam asa a si fost. Ala era V8.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sskkaa said:

Mda... acum e si mai nasol... ce e peste 3000cmc deja e sf curat...

Sa stii ca si atunci ma durea inima cat plateam si cat foloseam masina. Si eu ajunsesem sa conduc Mistubishi Outlander de zi cu zi si cand am tras linia facusem mai putin de 5.000 km/an. Si atunci mai cred ca a fost mai bine sa le vand pe ambele si sa iau una care sa fie mai ok de zi cu zi. 

Nu sunt omul a doua masini. Chiar nu prea pot.

Link to comment
Share on other sites

On 1/3/2024 at 8:03 PM, minu94 said:

Simt ca nu e enough acum. De fel nu merg sportiv dar mai sunt cazuri si cazuri. De exemplu, pe masini cu frane M mi s-a parut ca franeaza demential de bine.

O alta masina la care am fost dezamagit de frane a fost BMW i4. Ft proaste coroborat la performantele masinii

:off topic: in sfarsit ti-am gasit nemultumirea din comparatia de la care a pornit un alt topic in privinta franelor mai mari mai mici.

Cu tristete iti raspund si aici, preiau vorba favorita a lui @Romulus compari Mere cu Pere.

Un M e gandit pe accelerare si franare cum nu e gandit una din "ordinarele" conduse de noi, ..astilalti.. Cum altfel iti explici pretul, chiar incompatibilitea cateodata? Dar cred ca ultima intrebare e cam prea dificila sa ne aruncam in speculatii. Sa lasam M-urile deoparte, asta e ideea..

Apoi, i4, ce frane vrei sa puna cand bateria e scumpa ca draqu? Si in plus cat de AERODINAMIC e un i4 sa mai ramana pe cele patru roti, daca are o baterie care face o masina foarte grea pentru frane mari si extrem de eficiente? Pai nu te pune in cap daca te dai nepermis de tare cu masina ta electrica!? ..Ca ai frane, crezi ca poti? Poti.

...Poate trebuie sa analizam impreuna sau separat in contextul topicului deja deschis cuvantul COMPROMIS, COMPROMITERE.. 😉

 

Nu pot sa nu il intreb pe autorul topicului @sskkaa cum se descurca cu cresterea de putere data de motor acum. Banuiesc ca ii creste inima si indrazneala si restul.. Simte nevoia unui upgrade pe sistemul de franare? Il tin franele in toate situatiile in care se baga? Si mai ales, ce frane, placute si discuri are masina in prezent? Discuri ventilate(?) sau de carbon 🙈 bine, glumesc cu, carbon.. 😀

Nu mai stiu cat de late sunt rotile, dar poate nu strica o reamintire.. a, pe 20. 🍻

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 1/4/2024 at 7:40 PM, sskkaa said:

Fiind biturbo, trage de jos, si cuplul e foarte liniar si trage constant, cap coada pana spre 5000rpm... si da 800+nm sunt foarte addictive 🤣🤣🤣 "forta nucleara" vorba aia...

De 50d cu 4 turbine mi a fost frica, nu am auzit de bine deloc, cel putin pe forumurile din Germania se plange lumea de ele... asa ca 40d... this is the way! 😁

La orice viteza apesi pedala pleaca, si la 200+...

Sper totusi ca la B57 sa fi remediat problemele majore are modelului anterior N57, desi eu o tin din scurt cu intretinerea, revizii, etc...

B57 e tank pe langa n57, de exemplu nu am auzit nici macar un singur caz de probleme la distributie sau pompa de ulei, pica garantat galeria de admisie dupa 130-140 de mii si adblue ul.

Schimba uleiul la 10 mii maxim si nu iti bate joc de ea adica sa ii dai blana la rece  sau chestii de genul si nu o sa ai probleme mai ales ca ai luat o la km putini.

B57 cu 4 turbine eu nu as lua in calcul este extrem de fortat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.