Jump to content

Problema discuri G30 530e


Cristi0809

Recommended Posts

Pai atunci cam din discuri e logic sa fie problema daca a aparut dupa ce le ai spalat... Dute la service unde le ai pus si sa iti rezolve, problema, dc sa vibreze daca le ai schimbat fata - spate sa isi asume, ai garantie. Sa se duca asa rpd alte componente m as mira.

Link to comment
Share on other sites

Salut, trebuie masurat si butucul si eventual si discurile. Unele vin de noi cu bataie :).

Am un prieten (e60) care a schimbat mai intai discurile, apoi butucii si tot nu se rezolvase, pana la urma a bagat discurile (noi) la strung si asa a scapat de probleme. Bmw are o suspensie foarte "stransa" si se simte orice problema cu discurile. Amicul meu a pus de curiozitate un ceas comparator si pe audi si avea bataie mult mai mare ca bmw-ul dar nu se simtea deloc in mers. 

Link to comment
Share on other sites

Baietii revin cu update. Am schimbat rulmentii si s-a ameliorat aproape complet. Tot mai simt o mica trepidatie la franare mai puternica. Credeti ca sunt dusi si pe spate? Am schimbat doar pe fata momentan dar ma bate gandul sa-i schimb si pe spate. Tin sa specific ca baiatul de la service a fost super de treaba, rulmentii i-a shimbat pe cheltuiala lui.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Cristi0809 said:

Baietii revin cu update. Am schimbat rulmentii si s-a ameliorat aproape complet. Tot mai simt o mica trepidatie la franare mai puternica. Credeti ca sunt dusi si pe spate? Am schimbat doar pe fata momentan dar ma bate gandul sa-i schimb si pe spate. Tin sa specific ca baiatul de la service a fost super de treaba, rulmentii i-a shimbat pe cheltuiala lui.

Bine ca ai rezolvat.
 

Cum adică i a schimbat pe cheltuiala lui? 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, WIN60 said:

Bine ca ai rezolvat.
 

Cum adică i a schimbat pe cheltuiala lui? 

Adica nu am platit nimic. El i-a schimbat pe banii lui. A zis ca isi asuma ca atunci cand am schimbat pe spate a fost si recomandarea lui. Si masina inca vibrand a zis ca imi schimba rulmentii fata pe banii lui. Acum i-am comandat si pe spate (pe banii mei astia :))). Vedem dupa daca mai face. A zis ca daca face si dupa rulmentii spate, imi schimba discurile fata iar. Discurile tot pe banii lui.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare tuturor! Revin cu feedback. Am rezolvat problema, erau discurile fata cele noi care se ovalizasera. Acum de ce s-au ovalizat, naiba stie. Banuiesc totusi ca din cauza rulmentilor care au fost si ei ovalizati si nu i-am schimbat din prima. Am rezolvat problema rectificand discurile fata. Acum mi-al comandat alte placute fata, pentru ca automat au prins si ele forma discurillor. Avand topicul deschis va mai adresez aici o intrebare. Acum 2 zile am primit mesaj in bord ca am nivelul uleiului la minim si tre sa completez 1L de ulei. Am 11k km de la schimb si urmeaza oricum sa fac schimbul maine. Nu am gasit ulei BMW sa completez asa ca am luat de la peco Castrol Edge 5w-30 pe care scria ca respecta specificatiile BMW long life. Intrebarea mea este daca e normal ca la 10-11k km sa completez 1L de ulei? E prima mea experienta cu BMW pe benzina. Pana acum am avut doar diesel si la alea nu completam niciodata intre schimburi. Multumesc!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Baieti revin din nou catre voi. Dupa recrificare nu mai trepida, acum dupa ceva km parcursi a reaparut trepidatia. Deja imi vine sa-i dau foc si chiar nu mai stiu de unde sa vina problema. Deja am bagat 2k€ in ea si tot nu am rezolvat problema. Cumva discurile sa fie cu defect de fabricatie si sa se ovalizeze chiar daca le-am rectificat? Altfel nu-mi explic de unde problema. Nu stiu ce sa mai schimb la ea. Multumesc!!!

Link to comment
Share on other sites

După rectificare la mine au ținut 1.000 km și iarăși au reînceput. 
 

Din păcate rectificarea nu tine, am vrut sa ți zic de la început ca nu o sa țină, dar după ziceai ca am ceva cu tine :)). 
 

Inlocuieste discurile, este clar ca de acolo vine problema. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Cristi0809 said:

Dupa recrificare nu mai trepida, acum dupa ceva km parcursi a reaparut trepidatia. Deja imi vine sa-i dau foc si chiar nu mai stiu de unde sa vina problema. Deja am bagat 2k€ in ea si tot nu am rezolvat problema. Cumva discurile sa fie cu defect de fabricatie si sa se ovalizeze chiar daca le-am rectificat? Altfel nu-mi explic de unde problema. Nu stiu ce sa mai schimb la ea. Multumesc!!!

@Cristi0809 Inteleg foarte bine prin ce treci. Multi ani in urma, m-am chinuit cu o usoara vibratie de volan la un BMW, iar dupa o groaza de efort si cheltuiala tot ce am obtinut a fost diminuarea semnificativa a ei, fara a reusi vreodata sa o elimin total.

Parerile de mai sus au sens: probabil ca ar trebui sa schimbi din nou discurile. Ironia este ca, desi este o sansa considerabila sa rezolvi astfel problema, nu exista o garantie in acest sens.

Sunt destul de des intalnire cazurile de trepidatie la franare. Acolo unde elementele suspensiei sunt in parametri, cred ca o sursa a problemei este cutia automata (?!). Prin natura lucrurilor, obisnuinta este ca o masina cu cutie automata sa fie tinuta in frana, atunci cand este oprita in trafic pentru scurt timp (ex: la un semafor, la un ambuteiaj, etc.) Aceasta inseamna ca placutele sunt presate pe acelasi loc de pe suprafata discului timp de cateva zeci de secunde sau chiar minute. Daca discurile sunt foarte incinse, din cauza temperaturii inalte se poate transfera (lipi) material de pe placuta pe disc. Din acel moment, vor fi vibratii la franare, iar discul respectiv este practic compromis. Solutia este ca, in cazul unei masini cu cutie automata, imediat ce masina a fost oprita in trafic cu discurile de frana incinse, cutia sa fie trecuta in N iar frana de picior eliberata. Daca masina trebuie infranata pe loc (pe un drum in panta), este de preferat sa fie actionata frana de mana, nu cea de picior - cel putin pana cand discurile se mai racesc.

Intr-o astfel de situatie (insist: oprire cu discurile de frana foarte incinse) - iar acest lucru este valabil si la o masina cu cutie manuala - ideal este ca masina sa fie deplasata cateva zeci de centimetri fata / spate, la fiecare cateva zeci de secunde, astfel incat zona de disc "umbrita" de placute sa se schimbe, iar discurile sa se raceasca uniform. Dar deja ne apropiem de paranoia.

  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, FiveThreeFive said:

@Cristi0809 Inteleg foarte bine prin ce treci. Multi ani in urma, m-am chinuit cu o usoara vibratie de volan la un BMW, iar dupa o groaza de efort si cheltuiala tot ce am obtinut a fost diminuarea semnificativa a ei, fara a reusi vreodata sa o elimin total.

Parerile de mai sus au sens: probabil ca ar trebui sa schimbi din nou discurile. Ironia este ca, desi este o sansa considerabila sa rezolvi astfel problema, nu exista o garantie in acest sens.

Sunt destul de des intalnire cazurile de trepidatie la franare. Acolo unde elementele suspensiei sunt in parametri, cred ca o sursa a problemei este cutia automata (?!). Prin natura lucrurilor, obisnuinta este ca o masina cu cutie automata sa fie tinuta in frana, atunci cand este oprita in trafic pentru scurt timp (ex: la un semafor, la un ambuteiaj, etc.) Aceasta inseamna ca placutele sunt presate pe acelasi loc de pe suprafata discului timp de cateva zeci de secunde sau chiar minute. Daca discurile sunt foarte incinse, din cauza temperaturii inalte se poate transfera (lipi) material de pe placuta pe disc. Din acel moment, vor fi vibratii la franare, iar discul respectiv este practic compromis. Solutia este ca, in cazul unei masini cu cutie automata, imediat ce masina a fost oprita in trafic cu discurile de frana incinse, cutia sa fie trecuta in N iar frana de picior eliberata. Daca masina trebuie infranata pe loc (pe un drum in panta), este de preferat sa fie actionata frana de mana, nu cea de picior - cel putin pana cand discurile se mai racesc.

Intr-o astfel de situatie (insist: oprire cu discurile de frana foarte incinse) - iar acest lucru este valabil si la o masina cu cutie manuala - ideal este ca masina sa fie deplasata cateva zeci de centimetri fata / spate, la fiecare cateva zeci de secunde, astfel incat zona de disc "umbrita" de placute sa se schimbe, iar discurile sa se raceasca uniform. Dar deja ne apropiem de paranoia.

Pai asta inseamna sa nu mai folosim autohold-ul ?

Autohold-ul foloseste frana daca nu ma insel.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, FiveThreeFive said:

@Cristi0809lutia este ca, in cazul unei masini cu cutie automata, imediat ce masina a fost oprita in trafic cu discurile de frana incinse, cutia sa fie trecuta in N iar frana de picior eliberata. Daca masina trebuie infranata pe loc (pe un drum in panta), este de preferat sa fie actionata frana de mana, nu cea de picior - cel putin pana cand discurile se mai racesc.

Ideea e în principiu bună, doar ca nu se poate folosi. Și asta pentru ca nu ai de unde sa știi cât de incinse sunt discurile. Iar sa scoți cutia mereu în N cel mai probabil o s-o strice prematur. 

Link to comment
Share on other sites

Fac si eu un pic de off-topic aici: vad ca exista o foarte mare confuzie intre operatiunea de rectificare si cea de strunjire; am vazut multi care incearca sa repare discurile de frana pe strung- un proces clasic de aschiere folosind asa numitele cutite de strung, dar denumesc aceasta operatiune rectificare (rectificarea este ascheiera abraziva, unde corpul aschietor este o "piatra de polizor").

Gandindu-ma la discul de frana, cred ca o mai mare sansa de reusita ar avea o rectificare clasica, abraziva,-asta daca exista o degajare ce permite ca discul abraziv sa prelucreze intreaga suprafata/masina de rectificat este adaptata, pana in apropierea butucului,  fata de o strunjire clasica (care daca nu este efectuata cu lichid de racire e egala cu zero deoarece prin incalzire sigur se modifica structura), insa critica este prinderea discului de frana/centrarea acestuia atat radial, dar fff important axial.(sunt multe variabile, centrarea discului, regimul de aschiere, calitatea sculelor, gradul de precizie al utilajului).....in concluzie eu cred ca este pierdere de timp/bani.

Am lucrat ani de zile in domeniul productiei sculelor de inalta precizie, e adevarat, a trecut ceva timp de atunci,dar principiile raman aceleasi, pentru cei ce au vibratii legate de ovalizarea discurilor,(nu am avut niciodata asa ceva la diverse marci de masini) le(as recomanda sa verifice sistemul de franare, placute, sa cumpere discuri de calitate si sa le monteze intr-un service dedicat( care stie sa curete orice rugina,/respecta ordinea/cuplul de strangere al discului).

 

Link to comment
Share on other sites

Deci pana la urma sunt nevoit sa cumpar iar alte discuri noi. Si bineinteles si alte placute (si abia le-am schimbat dupa rectificare, nu cred ca au 2000km). Tin sa mai specific ca problemele au aparut dupa ce am ovalizat discurile vechi cand am spalat masina de cateva ori incinsa. Masina o spalam ca dobitocul excesiv mai ales in zona jantelor pt ca abia imi cumparasem un set de jante pe 19". Credeti ca e posibil ca jantele sa aiba ceva si sa strice placutele? Desi dupa ce le-am cumparat am fost cu ele la autosoft si le-am indreptat si echilibrat cum trebuie. Jantele sunt originale BMW cele in 2 dimensiuni. Nu sunt noi, dar arata ca noi pt ca au fost vopsite. Va intreb pe voi daca exista si posibilitatea asta, desi nu cred pt ca le-am indreptat si totusi masina nu trepideaza decat la franare, in mers nu trepideaza deloc. Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu mai deschid alt topic. Am mai achizitionat un BMW 530e lci 2021. Masina are doar 23k km. Azi am intrat in posesia ei si am o problema. Ventilatia in scaun baga aer cald. Sa fie ceva din setari? E prima masina pe care o am cu ventilatie in scaune. Baga cald si la sofer si la pasager si este cam putin probabil sa se strice pe ambele parti tinand cont de numarul mic de km al masinii. 
Multumesc!!!

Link to comment
Share on other sites

Ventilatia din scaun baga aerul care este in masina… daca e rece, baga rece… daca a stat in soare si s-au incins scaunele, pare cald aerul la inceput. Nu ai ce sa reglezi din soft ca si temperatura, doar incalzire ori ventilatie si treptele de putere.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut aceeasi nedumerire cu ventilatia in scaune de la BMW ( pe un X3 G01 2019 ) dar pe parcurs m-am lamurit ca asa functioneaza ea. Nu vei simti scaunul rece ca la alte masini care sufla aer rece, aceasta doar ventileaza aerul, si ideea de baza e nu sa-ti raceasca scaunul, ci sa ventileze aerul incat sa nu transpiri la spate. Daca e cald in masina la inceput, nu vei simti nimic, dar pe masura ce se raceste in masina se simte si racoare la spate, dar nimic deranjant, si niciodata nu m-am dat jos din masina ud pe tricou/camasa la spate. Poti sa ii dai o scanare dupa erori sa vezi daca are ceva pe scaune/ventilatie, desi n-as crede.

Link to comment
Share on other sites

@WIN60am luat-o pt mine si cealalta ii ramane sotiei. Oricum ai zis un mic adevar pt ca deja am vorbit cu baiatul meu la service sa le duc pe amandoua si sa fac niste probe. O sa iau discurile si placutele de pe una si le pun pe cealalta. Poate asa imi dau seama de unde vine problema. Deja mi-e frica sa cumpar alte discuri si placute si dupa sa ma trezesc ca se ovalizeaza si alea. Referitor la incalzirea in scaune m-ati lamurit. Credeam ca tre sa fie aer rece, adica acelasi aer de la sistemul de racire al masinii. Am mers cu un ford mustang care avea scaune ventilate si la ala simteam ca-mi ingheata spatele. Ma asteptam si la bmw sa fie la fel. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.