Jump to content

Noul BMW Seria 5 - G60


edit

Recommended Posts

11 minutes ago, alex230ro said:

Nu chiar , pana la urma totul tine de costuri as zice 🙂  evident la fel si la Tesla mai simplu arunci o tableta acolo  vs un bord "clasic" 

Asta spun si eu, acelasi lucru. Costa mai putin dar Tesla a avut curajul sa serveasca asa rahat frumos vopsit si impachetat clientilor si s-a dovedit ca acei clienti il mananca bucuros. Acum ca sa supravietuiasca costurilor, BMW ne serveste si noua acelasi fel de mancare.

 

Link to comment
Share on other sites

Daca vorbim de becuri... Sunt de acord. Daca vorbim de telefoane, nu stiu ce as face cu un telefon de peste 10 ani. Nu spun ca nu as putea, dar fuck off. Nu cred ca mi-as dori.

Acum, masinile? Sunt mai nou telefoane cu roti si motor... Nu prea mai vreau sa conduc la drum lung o masina de peste 10 ani. In oras, da, dar la drum lung, nu prea.

Si atunci cum facem?

Iar asta cu... sunt facute sa tina, spusa de un inginer... barbi. si eu sunt inginer si chiar daca planned obsolescence este real, e greu sa faci asa ceva intr-o masina. Te legi de ce? De rugina? De motor? De cutie? Omul din articol vorbeste prostii macabre, un fel de fake news de senzatie pentru media.

"Am absolvit Universitatea Politehnica din Timișoara, Facultatea de Automatică și Calculatoare, secția Ingineria Sistemelor în anul 2012."

Asta spune omul. Si eu am absolvit fix acelasi lucru cu 5 ani inaintea domniei sale.

 

Link to comment
Share on other sites

L-am vazut si eu sambata, arata mai bine in realitate dar cu farurile din fata nu ma pot impaca, inca.

Nici eu nu sunt fan lipsa butoanelor dar chiar si asa mi-a placut interiorul, este asezat spre tine iar luminile ambientale arata mai bine in realitate, per total masina arata mai bine in realitate (ce era expus).

20231021_112801-min.jpg

 

20231021_114025-min (1).jpg

Edited by arnx
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Romulus said:

Asta spun si eu, acelasi lucru. Costa mai putin dar Tesla a avut curajul sa serveasca asa rahat frumos vopsit si impachetat clientilor si s-a dovedit ca acei clienti il mananca bucuros. Acum ca sa supravietuiasca costurilor, BMW ne serveste si noua acelasi fel de mancare.

 

Eu asta nu o inteleg, BMW nu supraviețuiește, chiar câștigă super bine. Înainte luai un seria 5 dotat bine cu 60k euro, acum ca să îl iei la fel de dotată scoți cam 85-100k euro, ca bagă acea tabletă în bord așa, este pur și simplu lăcomie. Dacă ar face și constructorii clasice de mașini un sistem  infotainment care să fac și ce au pe hârtie atunci nu ar mai comenta lumea așa mult ca băga o tabletă. Dar așa OTA funcționează când vrea, funcțiile remote uneori dau chix, voice assistant ul e marketing pur și astea le pot enumera la nesfârșit.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, alex230ro said:

Mda, articolul asta e mai mult un clickbait. O fi el inginer si eu sunt inginer la fel ca multi altii. Sa ajungi tu sa intelegi arhitectura unui vehicul din scoarta ai nevoie de mult mai multi ani de inginerie si sa fi trecut prin mult mai multe arii de competenta. Ingineru' asta cred ca e softist daca-mi amintesc eu bine, din ce-am citit, cum poate stii el doar din aria lui de competenta ce inseamna partea de design, partea de manufacturabilitate, costing structure, product architecture, engine design, testarea componentelor si a subansamblurilor, etc, etc. Cred ca e aproape imposibil sa cunosti cat de cat cu ce se mananca nenumaratele domnenii care compun la final un vehicul pe patru roti. Parerea mea este ca ai nevoie de cel putin 20 de ani de activitate in zona de design indeosebi si sa treci prin cat mai multe departamente a.i. sa-ti formezi o parere cat mai adecvata. Trebuie sa fii in zona de management, acolo unde se iau deciziile mari, decizii pe bani grei si posibil ca din dintr-un astfel de scaun sa ajungi sa ai o intelegere cat mai clara. Altfel, de undeva de jos, dintr-o pozitie de inginer a unei ramuri, este imposibil sa vezi poza de ansamblu. 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

total de acord, daca nu esti high management nu ai access la destula informatie sa-ti poti forma o parere. am lucrat in industria auto , CAD proiectare, aproape 10 ani. 

am mai auzit teorii din astea de a lungul anilor, mi se pare oricum ceva foarte greu de realizat, mai exact sa proiectezi ceva care sa se strice candva in viitor, sunt mult prea multe variabile

pirelli au incercat asta in f1 cand s-a incercat o anvelopa care sa tina x ture, nu a functionat

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Viper05 said:

total de acord, daca nu esti high management nu ai access la destula informatie sa-ti poti forma o parere. am lucrat in industria auto , CAD proiectare, aproape 10 ani. 

am mai auzit teorii din astea de a lungul anilor, mi se pare oricum ceva foarte greu de realizat, mai exact sa proiectezi ceva care sa se strice candva in viitor, sunt mult prea multe variabile

Nu e atât de greu pe cât crezi. Reduci cerințele de rezistenta la materiale și gata. Cablajul sa reziste doar la 1000 de cicluri de temperatura și vibrații, nu la 2000. Materialele din interior sa reziste și ele la jumate din ciclurile de solicitare mecanica. La fel și metalele și componente de la terți. Mai pui în subansamblu de plastic în cutia de viteze și declari ca uleiul nu se schimba. Și gata. Nu o sa știi sigur când pica, dar știi sigur ca o sa pice mai repede decât generația precedenta. 

  • De acord! 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Romulus said:

[...] chiar daca planned obsolescence este real, e greu sa faci asa ceva intr-o masina. Te legi de ce? [...]

Din pacate, sunt deja multi ani de cand este foarte usor sa implementezi planned obsolescence la o masina.

Principala "unealta" a aparut prin anii '90, odata cu evolutia programelor de proiectare si simulare pe calculator. Piesa este proiectata intr-un program CAD/CAE, apoi supusa unei analize la oboseala (fatigue), urmata de un ciclu re-dimensionare / re-testare, pana cand se ajunge la varianta cu costuri minime de productie (materiale + tehnologie), dar care rezista (simulat!) la durata de viata pre-stabilita. Ca socoteala teoretica nu se potriveste intotdeauna si in practica, se vede la recall-uri, dar mai ales la frecventele cazuri in care producatorii baga capul in nisip (vezi problemele de proiectare care afecteaza N63, N47, N57, etc.)

De aceea se poate spune ca in anii '70-'80 au fost construite probabil cele mai durabile masini - in limitele tehnologiei de atunci. Intrucat informatica inca era intr-un stadiu primitiv, componentele nu puteau fi proiectate la limita; era necesara aplicarea unei marje de eroare consistente.

Practica aceasta nu este noua. Ne intoarcem in anul 1995, cand pe baza generatiei de motoare M60 (care a constituit un proiect "clean sheet") a fost lansata generatia M62. In fapt, M62 a fost doar o usoara evolutie a M60, diferentele tehnologice fiind minore. Din punct de vedere "planned obsolescence", lucrurile stau altfel. Priviti imaginea de mai jos. In stanga, distributia la M60. In dreapta, la M62 (in poza este M62 Vanos, dar este acelasi layout ca la M62 non-Vanos). M60 are lant duplex si un pinion de ghidaj (deflection wheel) in unghiul "V"-ului. M62 are lant simplex si o patina de ghidaj (deflection rail, din aluminiu + plastic de frictiune), in unghiul V-ului. Evident, o solutie mult mai ieftina in cazul M62, dar net inferioara tehnic.

Rezultatul in practica: M60 este printre cele mai durabile motare BMW construite vreodata; cu intretinere corecta poate ajunge la rulaje de 700.000+ Km fara a necesita reparatii importante. In ceea ce priveste distributia la M62, aceasta rezista pana in zona a 200.000 Km +/- ceva. Apoi patinele de ghidaj pot ceda oricand, cu consecintele de rigoare. Pentru BMW, totul este OK: masina a trecut bine mersi de perioada de garantie. Pentru cumparator insa...

Edit: Daca asa ceva era posibil in 1995, este usor de imaginat cam unde s-a putut ajunge in prezent cu planned obsolescence. Probabil ca cei de la MSC Marc https://en.wikipedia.org/wiki/MSC_Marc (si/sau altii ca ei) au fost printre primii care au cauzat, fara voia lor, acest obicei in industria auto.

M60_M62_timing.jpg

Edited by FiveThreeFive
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

As adauga folosirea pe scara larga a pieselor din plastic - la fel din motive de costuri , o admisie sau valve cover de M20, M42 , M30 sau este practic indestructibila, orice admisie/valve cover de generatie  mai noua M54 , N54 crapa dupa 10-15 ani ba chiar la modele diesel mai devreme , la fel si carcasa termostat care este din plastic 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, RaYn3 said:

Sa ajungi tu sa intelegi arhitectura unui vehicul din scoarta ai nevoie de mult mai multi ani de inginerie si sa fi trecut prin mult mai multe arii de competenta.

Eu nu exclud posibilitatea realizarii unei asemenea masini. E confirmata si de ceea ce spune @FiveThreeFive in comparatia facuta intre cele doua motoare. Nu este deloc teorie, este o realitate! Fac motare DE PREA MULT TIMP DE ASA NATURA incat sa nu fie constienti si sa folosesca "planned obsolence" in avantajul lor!

Altceva in schimb ma intriga si ma scarbeste. Avand atata tehnologie la dispozitie data de puterea de simulare (in predictibilitate a vietii unei piese) a calculatoarelor, de ce mama naibii nu au proiectat doar o caroserie a unui model specific ca ordin de marime, sa faca masina suficient de fiabila, sa tina 20-30 de ani? OK, sa zicem ca motoarele trebuie schimbate ca sa corespunda noilor norme de poluare.. dar ma gandesc ca una e sa reciclezi un motor (ca si cantitate de energie consumata) si alta e sa separi parti componente ale unei intregi caroserii, daca vrei sa faci o reciclare corecta pe categorii.

Practic au ales/decis sa umplem groapa de gunoi consumand (alta energie) deja "inmagazinata" in construirea unei caroserii!

Iar asta pune pe masa multor mecanici paine... si tine o alta ramura, cea a reparatiilor, in viata..

Parerea mea ramane ca puteau sa faca demult un motor ICE suficient de nepoluant.  Si nu mai trebuia sa "trebuiasca" sa trecem la electrice. Care ce cer? O ENORMA INFRASTRUCTURA, inimaginabila pentru cay de folosit va fi curentul electric! (Sa nu ziceti ca nu am zis. Uitati de panouri solare; nu vor face fata necesarului!)

..Tot ce trebuia era sa umble la conceptul pentru care iti cumperi o masina pe care o folosesti zilnic in treburi zilnice.. dar nu, in fapt, au ales si aleg sa ne jupoaie de bani cu fiecare model care mai de care mai "exceptional" dar mai slab in fiabilitate.

Intrebarea de final e, cand ne trezim noi consumatorii sa le "spunem" ce sa faca prin reactia indiferenta fata de ce scot nou ca sa ne ia doar ochii?

 

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, alex230ro said:

As adauga folosirea pe scara larga a pieselor din plastic - la fel din motive de costuri , o admisie sau valve cover de M20, M42 , M30 sau este practic indestructibila, orice admisie/valve cover de generatie  mai noua M54 , N54 crapa dupa 10-15 ani ba chiar la modele diesel mai devreme , la fel si carcasa termostat care este din plastic 

ti se pare un cost mare odata la 10,15 ani sa refaci un motor? asta in cazul in care ti masina 10-15 ani

pe de alta parte puterea motoarelor a tot crescut, pentru ca asta se cere. hai sa mergem inapoi doar 25 de ani, e39 535i v8, 235cp. ai cumpara asa ceva azi de nou?

41 minutes ago, bimmer90f30 said:

 

, de ce mama naibii nu au proiectat doar o caroserie a unui model specific ca ordin de marime, sa faca masina suficient de fiabila, sa tina 20-30 de ani?

 

in primul rand pentru siguranta, lucrurile evolueaza, si asta se vede in orice domeniu. acum 30 de ani de exemplu aveai e36, care nu e o masina sigura din nici un punct de vedere

44 minutes ago, bimmer90f30 said:

 

 

Intrebarea de final e, cand ne trezim noi consumatorii sa le "spunem" ce sa faca prin reactia indiferenta fata de ce scot nou ca sa ne ia doar ochii?

 

cine sunt mai exact acesti consumatori? si cum ar functiona chestia asta intr-o firma de exemplu?

  • De acord! 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Viper05 said:

in primul rand pentru siguranta, lucrurile evolueaza, si asta se vede in orice domeniu. acum 30 de ani de exemplu aveai e36, care nu e o masina sigura din nici un punct de vedere

cine sunt mai exact acesti consumatori? si cum ar functiona chestia asta intr-o firma de exemplu?

Mama ce intrebari grele ne pui. Parca ai fi de la bmw. 

cat ar salva o firma daca,

"pare un cost mare odata la 10,15 ani sa refaci un motor? asta in cazul in care ti masina 10-15 ani"

Dar nu cred ca multe firme rezista atat timp. Sau vrei sa ma faci sa cred ca o firma trebuie sa isi reinnoiasca parcul de vehicole la fiecare 7 ani altfel nu mai rezista  (fizic, nu doar moral) daca li se fac masini chiar pe specific de activitate?

In privinta sigurantei, cat de multi morti sau victime ai vazut sau auzit la stiri cu toate extra-echipamentele de protectie oferite!? Nu prea multi desigur. Asta pentru ca reglementarile rutiere, civilizatia si EDUCATIA, NE PAZESTE CEL MAI MULT.  ...Regula ar fi.. ca daca e sa mori in acea masina dotata cu sisteme suplimentare de protectie aproape la fel de repede ca si in una cu un minim necesar. Dar desigur tu nu o sa fii deloc de acord cu punctul meu de vedere.

Imi amintesc, prin anii 2000 (si probabil producatorii au gandit asta inca de prin anii 90..) sa faca motorul si cutia sa nu intre in caroserie ci sa se desprinda de pe suportii din aluminiu si sa se duca pe sub masina.. asta e probabil cea mai esentiala situatie de evitat, in caz de accident. Vorbim de anii 2000.

incerc sa inchei printr-o gluma:

E doar in capul tau ..prietene, e doar in capul tau. Totul se putea adapta daca se dorea eficientizarea si nu doar adunatul de bani pentru consilii de administratie si actionari!

 

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

@Viper05 desi nu am zis ceva de refacut motor, da mi se pare aiurea sa refaci un motor dupa 10 ani, M42 dupa 25 ani si vreo 300k era bine mersi am schimbat cuzinetii ca sa schimb si eu ceva pe acolo si totusi acolo vorbim de 1,8 aspirat de 136 cai cifre destul de respectabile si in ziua de azi  . Ar mai fi de discutat si de celebrele uleiuri "lifetime" daca tot comparam cu "ce era pe vremuri"  

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@alex230roe o discutie mai lunga,pe vremuri nu se faceau atatia km cat se fac astazi.

eu nu spun ca motoarele de azi sunt mai durabile, spun doar ca au alta putere, alt consum, alte norme de poluare, nu e corecta o comparatie head to head

@bimmer90f30 nimeni nu a facut o statistica sa vada cati oameni ar fi murit in 2023sau 2022 daca conduceau masini din 1990 ,nu masini mai noi. asta cu daca e sa mori , mori in orice masina, e o afirmatie complet falsa, sistemele de siguranta clar salveaza vieti, dar nimic nou nu e bun in opinia ta, bineinteles fara nici un argument

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu incerc sa fac comparatie head to head , dar as spune ca , ca si fiabilitate au scazut ok avem mai multe sisteme mai multe lucruri care se pot defecta, dar pare ca "interesul" de a face masina mai fiabila scade de la o generatie la alta, as intrazni ca spun ca si-au schimbat si  "stilul" in conditiile in care masinile nu mai sunt la fel de "laudate" pentru senzatiile transmise . Asta este parerea mea dupa ce am condus in ultimii ani E30, E46, X84 si acum F21 senzatia e ca de la generatie la generatie nu ma mai pot "conecta" cu masina la fel , nu mai "vorbeste" cu mine nu mai am "chimie" in plus totul e lifetime totul e prins cu nspe mii de clipsuri de plastic, sa schimbi bujiile la un M20 imi lua undeva la 10/15 min maxim la un B58 desfaci plastice alea 10/15 min, pentru orice rahat iti trebuie un scanner , injectoarele , admisiile au devenit consumabile si deja sa auzi de motoare (benzina sau diesel) care crapa dupa 200k km e un lucru "normal"  .Stiu , am imbatranit 🙂 

Edited by alex230ro
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Eu sa fiu sincer nu sunt asa orientat dupa aceasta "chimie", foarte multi consumatori nu prea sunt afectati de chimie. Mai mult pasionati au problema asta dar este o minoritate. Masinile au devenit mult mai sigure decat in trecut, mult mai sigure. Cine spune ca alea din 2000 sunt mai ok nu prea stie cu ce se mananca partea de safety din masinile noi.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.