Jump to content

Probleme DPF si adblue


Recommended Posts

Buna ziua.s-a aprins martorul in bord dupa un drum de 2500 km cu urmatoarele erori.tin sa mentionez ca am facut diagnoza la un service autorizat care repare predominant bmw.ei au spus in felul urmator: trebuie verificat injector adblue , golit si inlocuit adblue cu unul nou si posibil curatat dpf.ce nu inteleg eu este ce legatura are adblue daca este infundat sa imi faca tobele negre la masina.masina nu scoate fum negru pe loc si nici in mers nu am obs.decat dupa regenerari tobele sunt negre.atasez si o poza.va rog sfaturi daca aveti sau ati mai patit asa ceva. MASINA EATE BMW G30 525D 186000KM

IMG-20230919-WA0012.jpg

Screenshot_20230919_181729_Gallery.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut, aceeasi problema o am si eu, legat de treaba cu tobele doar ca motor 3.0; inca nu i-am dat de cap: schimbat egr, injectoarele sunt ok, filtru de particule e ok, curatata galeria de admisie.

legat de eroarea cu ad blue, la mine a trebuit schimbat un senzor NOx si cu ocazia asta am curatat si injectorul. Poti incerca in prima faza sa cureti injectorul si sa vezi apoi.

Daca descoperi de treaba cu tobele intre timp, sa lasi aici.

Link to comment
Share on other sites

Da, pare totusi ca s-au mai diminuat dupa ce am curatat galeria de admisie dar tot nu sunt curate pe interior. Nu scoate fum, am facut diferite teste la reprezentanta plus dupa ce am curatat galeria am resetat si valorile la injectoare dar tot nu i-am dat de cap, ad blue nu are treaba cu tobele. Poate e un coleg pe aici care a patit si a rezolvat, asteptam.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, gelu22 said:

La cati km isi face regenerarile? 

Masina cu ad-blue NU face regenerare a filtrului DPF. E vorba de alt principiu de functionare al sistemului de evacuare.

Apoi, ce o sa iasa pe evacuare daca scoate filtrul? Branduse de primavara? Nu. Mai mult fum.

 

@arnx te "risti" (de fapt ma indoiesc ca risti prea mult..) sa pui ulei 2T in motorina vreo doua plinuri de motorina si apoi sa ne spui daca e vreo schimbare?

Asta ar fi interesant de aflat. Ai fi printre primii experimentand cu un ad blue..

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Ce treaba are ad blue ul cu dpf- ul. Masina face regenerare normal, injectorul de adblue la g30 este dupa dpf. Isi face regerare cand cere calculatorul, cand ajunge la incarcarea maxima de cenusa. Dpf ul se poate verifica daca este incarcat sau nu, nu vad dc l ai curata daca este ok.

Curata in prima faza tobele si vezi daca se mai inegresc, posibil sa fie ceramica in dpf sparta/topita, vezi ce valori ai pe ista in urma testului de presiune.

Link to comment
Share on other sites

-Lichidul AdBlue este injectat direct în evacuare şi, în urma reacţiei chimice, noxele sunt descompuse în azot pur şi vapori de apă. 

-Filtrul de particule este parte a sistemului de evacuare a gazelor arse care are rolul de a retine particulele de funingine rezultate in urma arderii motorinei in cilindrii motorului

fiecare cu rolul lui

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, sskkaa said:

Imi arati tu unde scrie ca NU isi fac regenerare?

Tu raspunzi la o intrebare cu alta? Nu e normal.

Dar iata ca un alt coleg a gasit raspunsul chiar in romana:

"Lichidul AdBlue este injectat direct în evacuare şi, în urma reacţiei chimice, noxele sunt descompuse în azot pur şi vapori de apă. 

-Filtrul de particule este parte a sistemului de evacuare a gazelor arse care are rolul de a retine particulele de funingine rezultate in urma arderii motorinei in cilindrii motorului"

Promit sa nu mai scriu in topicul asta daca scrie undeva in textul citat cuvantul regenerare..

Sa intelegi, una e regenerarea prin arderea noxelor si alta e transformarea noxelor NOx in azot si apa cu ajutorul ureii, adica a adblue-ului.

Intelegi de ce nu o sa scrie niciodata regenerare cand explica adblue? Pentru ca lucrurile se intampla diferit cu acelasi scop.

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru regenerare sunt doi senzori, ininte si dupa filtru DPF. Ei citesc o diferenta de presiune si dau comanda pentru intrarea in procesul de regenerare a filtrului (basic, creste turatia si consumul la relanti, in mers nu se observa; fizic, creste temperatura gazelor arse de pe la 300 la 600 grade si astfel este arsa funinginea depusa in filtru; la final, ramane un pic de cenusa, motiv pentru care filtrul dpf are o durata limitata de viata).

Nu stiu cum e la bmw dar, la vw passat cam la 20-25 litri de motorina arsa, se face o regenerare, in oras mai des, in exterior, mai rar. Teava de esapament este curata, inox (la ford fiesta am vazut ca se mai innegreste un pic, probabil nu filtreaza tot).

Durata de viata, in conditii normale, peste 500k km, la passat.

esapament.jpg

Bine, acum au dpf si benzinarele, are si a mea de la munca, dar, nu am habar cum functioneaza.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Tu raspunzi la o intrebare cu alta? Nu e normal.

Dar iata ca un alt coleg a gasit raspunsul chiar in romana:

"Lichidul AdBlue este injectat direct în evacuare şi, în urma reacţiei chimice, noxele sunt descompuse în azot pur şi vapori de apă. 

-Filtrul de particule este parte a sistemului de evacuare a gazelor arse care are rolul de a retine particulele de funingine rezultate in urma arderii motorinei in cilindrii motorului"

Promit sa nu mai scriu in topicul asta daca scrie undeva in textul citat cuvantul regenerare..

Sa intelegi, una e regenerarea prin arderea noxelor si alta e transformarea noxelor NOx in azot si apa cu ajutorul ureii, adica a adblue-ului.

Intelegi de ce nu o sa scrie niciodata regenerare cand explica adblue? Pentru ca lucrurile se intampla diferit cu acelasi scop.

Adblue NU are treaba cu REGENERAREA.

TOATE masinile cu FILTRU DE PARTICULE ISI FAC REGENERAREA FILTRULUI ( DPF ) fie ca au adblue sau nu. 

Sper ca acum e mai clar.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, sskkaa said:

Adblue NU are treaba cu REGENERAREA.

TOATE masinile cu FILTRU DE PARTICULE ISI FAC REGENERAREA FILTRULUI ( DPF ) fie ca au adblue sau nu. 

Sper ca acum e mai clar.

Nu e clar nimic.

Intelegi gresit si asta nu e treaba mea.. 95% au inteles, tu parese ca nu.

Flitrul de particole au toate masinile care trebuie sa indeplineasca normel de poluare, corect?

Principiu de functionare difera iar tu asta nu intelegi.

Poti sa spui atunci ce are in esapament o masina cu adblue (daca nu tot filtrul de particole)? Adica are sau nu are o masina cu sistem SCR filtru de particole?

Poti sa folosesti google..

Serios? Chiar nu inteleg de ce tii sa te contrazici.. 

[Regenerare inseamna refacerea starii unui filtru sau a orice altceva sufera o transformare (umplere in cazul pre-regenerarii) dar altceva nu i se poate face decat curata, arde, etc. .. neutralizare prin arderea intensa, 650 grade/ iar in cazul sistemului SCR fenomenul de curatare se intampla in continuu.. cu intreruperi.. asa dupa cum zice si @WIN60. Iar rolul filtrulu este de a modera, intarzia daca vrei gazele ca acestea sa fie neutralizate. Principiu de functionare difera]

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Orice masina cu adblue injecteaza adblue constant (sunetul e asemanator cu un puf de parfum), pentru ca emana noxe constant si trebuie descompuse, astfel incat sa se incadreze in limite. Adblue-ul nu curata dpf-ul si nici nu-si face o curatare continua. Isi face o curatare atunci cand ajunge la nivelul de incarcare la care stie ca trebuie sa inceapa sa faca. Se vede asta si pe ISTA si scrie clar: distanta parcursa de la ultima regenerare / timpul de functionare de la ultima regenerare: 

image.thumb.jpeg.f04776f1f7bd77162ccd12f76d2cbf95.jpeg

Edited by Edwin
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu e clar nimic.

Intelegi gresit si asta nu e treaba mea.. 95% au inteles, tu parese ca nu.

Flitrul de particole au toate masinile care trebuie sa indeplineasca normel de poluare, corect?

Principiu de functionare difera iar tu asta nu intelegi.

Poti sa spui atunci ce are in esapament o masina cu adblue (daca nu tot filtrul de particole)? Adica are sau nu are o masina cu sistem SCR filtru de particole?

Poti sa folosesti google..

Serios? Chiar nu inteleg de ce tii sa te contrazici.. 

[Regenerare inseamna refacerea starii unui filtru sau a orice altceva sufera o transformare (umplere in cazul pre-regenerarii) dar altceva nu i se poate face decat curata, arde, etc. .. neutralizare prin arderea intensa, 650 grade/ iar in cazul sistemului SCR fenomenul de curatare se intampla in continuu.. cu intreruperi.. asa dupa cum zice si @WIN60. Iar rolul filtrulu este de a modera, intarzia daca vrei gazele ca acestea sa fie neutralizate. Principiu de functionare difera]

E foarte clar, dar esti foarte incapatanat in a-ti sustine prostia.

Filtrul de particule si regenerarea acestuia este independenta de existenta sistemului ADBLUE. Adica exista masini fara DPF si ADBLUE, exista masini DOAR cu DPF, si exista masini CU DPF SI CU ADBLUE.

Toate masinile care au DPF isi fac regenerarea filtrului de particule la un interval de timp/km/incarcare.

Dar eu ma opresc aici cu discutiile, ca efectiv nu are rost sa insistam mai departe, ca e logic ca ai intrat pe un drum cu o singura destinatie.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, sskkaa said:

Filtrul de particule si regenerarea acestuia este independenta de existenta sistemului ADBLUE. Adica exista masini fara DPF si ADBLUE, exista masini DOAR cu DPF, si exista masini CU DPF SI CU ADBLUE.

Stai linistit ca nu plec nicaieri.

Sunt incapatanat atat timp cat stiu ce stiu. 

Ce inseamna regenerare a filtrului pentru tine? Cand mai gasesti timp explica aici cu, cuvintele tale cum am incercat eu, sa intelegem cu totii cum intelegi tu ca se intampla lucrurile.

(E ultima oara cand accept sa ma faci prost in public)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.