Jump to content

”Interval service ulei 24 luni / 30.000km” e vrajeala sau ba?


Tarabostes

Recommended Posts

11 hours ago, sskkaa said:

Daca te uiti pe.topicul.meu gasesti toate preturile de la reprezentanta la.absolut tot ce am schimbat. Daca pui toate filtrele ( 4 ulei, aer, motorina, polen ) ulei si manopera, e si la bmw spre 1500-1800lei o.revizie.

Spre.comparatie, la un logan in garantie, o revizie e vreo 1000 1200lei ( sau skoda octavia ).

O fi oare mult la BMW? 🤣

2850 ron pentru BMW G20 320d la reprezentanta Timisoara

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Planned obscelence explicat de un fost ingineer General Motor care a avut si bani investiti in GM ca multi altii, dar a scapat fara pierderi din ce spune.

Vorbeste si de cutiile de viteze ZF pe care GM a incercat sa le copie dar fiind prea scump de facut au facut ceva mai ieftin si evident mai prost. So despre cum propietarii, idioti (ca nu vroiau sa chelutiasca bani pe intretinerea masinii proprietate..) si doritori de a fi la moda.. au determinat fabricantul sa faca masini fara schimb de ulei.. vina totala a proprietarilor din nou; pe viata, va suna cunoscut ce zice fabricantul?                                  Pleaca de la proprietari NU de la fabricant.

 

Link to comment
Share on other sites

Mă bag si eu ca musca la 💩. Adevărul dureros e ca 90% din deținătorii de mașini, respectă cu prisosință ce intervale ii scrie producatorul ala, venind mereu cu explicația "aia care au proiectat masina sunt mai proști decat mine sau cum?" 

Eu cred ca intervine si delăsarea omului, care de câțiva ani a venit ceva foarte frecvent în viața de zi cu zi. Oamenii nu mai gândesc, preferă sa ia totul de-a gata și dacă se poate să facă o miscare cat mai târziu posibil, sa nu mai depună efort aproape deloc.

Că tot am luat acum F32, după ce am descarcat fisa de intrari in service, ce m-a frapat foarte mult si m-a tinut pe gânduri cateva zile bune, e faptul ca mereu schimbul de ulei aproape la 30000 km... Chiar l-am si intrebat pe băiat de ce a făcut schimburile la 30000 km, răspunsul a fost clasic "BMW asa recomandă" 🤦

După ce i-am ținut o teorie despre degradarea uleiului, lubrifiere in functie de conditiile de mers, de climă, omul foarte sec imi spune "Suna foarte logic ce spui, dacă stiam toate astea făceam schimburile mai devreme". 

Ce să-i mai spun? 🤷

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Industria auto e bazata mult pe cei care cumpara flote, si nu 50masini, ci sute sau mii. Totul e pt profit si minimizarea cheltuielilor. Aia cand fac calcule stiu ca tin masina 150 200k km, sau 4 ani sau cat e garantia si in functie de astea cheltuielile trebuie sa fie cat mai mici, deci implicit si revizii cat mai putine. In plus lipsa de informare/informatie si cultura auto inexistenta, duce la indiferenta in acest sens, si daca producatorul zice, stie el ca nu i prost, si "sistemul" ne a spalat pe creier sa aruncam cu banii pe revizii dese la 10k sau 15k.

Imi aduc aminte in 2000 cand aveam Renault Megane 1.9dti, ala avea trecut in caietul service schimb ulei tot la 7500km!!! Or fi evoluat uleiurile dar pana departe de drum lung, mult de mers, si e obositor.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Eu la cca 10 mii o sui pe rampe și schimb uleiul. De nouă i-am făcut așa, afară mă duceam la no name service cu uleiul și filtrul, că nu aveam rampă. Ulei premium, vâscozitate recomandată. Eu altă mașină nu-mi mai iau cât trăiesc, deci vreau să fiu sigur că este ok.

Link to comment
Share on other sites

hai ca sa scurtam dacă ai bani și iei mașină noua și ;

- vrei sa o ții peste perioada de garanție, atunci da are sens sa schimbi uleiul la nr de ore de funcționare => pot fi 15k km pot fi 30k km

-vrei sa ții mașină fix perioada de garanție apoi sa o dai înapoi => schimbi cum zice producatorul și aia e cine o ia dupa tine sa fie sănătos.

Din punctul meu de vedere am avut mașină noua am mers după "manual". la sh 10/15 mii km am schimbat . Pe de alta parte am "norocul" de a nu face mai mult de 15 mii km anual cu oricare din mașinile avute( tot timpul am mai avut ceva mașini de firma de "tăvăleală) ..

Link to comment
Share on other sites

  • RedCap locked this topic
  • RedCap unlocked this topic
  • RedCap locked and unlocked this topic

Astea sunt discutii interminabile si fara vreun consens, precum diesel vs benzina, automata vs manuala, discutii despre politica si orice alta discutie de genul.

Pe banii lui, fiecare are dreptatea lui, fie cu schimb la 10k sau 30k, dar cred si sper ca e clar pt toata lumea ca un ulei isi pierde mult din calitatile de ungere dupa 12 15k km, si asta in conditii cat de cat bune spre foarte bune de utilizare a masinii ( teste facute pe uleiuri in germania , de laboratoare acreditate, nu de tastangii pe forumuri 🙂 ) sa nu mai vorbim de conditiile de uzura in utilizarea romaneasca gen, unde majoritar km sunt urban, dilutie ulei cu motorina de la regenerari si tot asa mai departe.

Dar repet, eu nu blamez pe nimeni, e dreptul fiecaruia sa schimbe la 5k sau 50k, dar macar unii care nu stiu si vor sa inteleaga, de ce e mai ok si benefic, sa schimbi uleiul cat mai des posibil.

La fel si eterna si fascinanta discutie despre care e cel mai bun ulei pt masina... e ala care indeplineste normele impuse de producatorul masinii, si ti l permiti sa l schimbi cat mai des. Adica mai bine un ulei bun tinut maxim 10k, decat unul foarte scump si tinut 30k. Parerea mea, bineinteles.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.