Jump to content

Vi se pare corect ce face McLaren?


bimmer90f30

McLaren - controversata racire a franelor si a anvelopelor  

10 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eu personal de foarte mult timp nu mai sunt la curent/urmaresc Formula 1 pentru ca si in acest sport ca si in fotbal devin mai importanti parca soferii (sau fotbalistii si fotbalul ca joc in sine) pe unde si cine mai pleaca .. pe unde .. sa castige o reputatie ceva.. bani. milti, multo bani.. si mai putin motoarele si inovatia in acest domeniu, fiabilitatea.. dovedita prin testul suprem (anduranta) pe circuit de Formula 1.. Asta parca "spunea" mai mult in vremuri de mult apuse.. ce motoare puteau concepe fabricantii.. Asta parca a trecut pe plan secund, parca.

Dar, stirile de ultima ora par a fi si mai controversate pentru ca iata McLaren foloseste alte metode, din punctul meu de vedere cam incorecte, pentru a castiga! Asta in conditiile in care (altii mai destepti si mai urmaritori ca mine..) in preliminarii pare ca nu straluceste fata de ceilalti. Deci practic profita pe alta parte pentru a castiga.

Eu, nu am deschis topicul asta datorita stirii si nu al interesului mau major. 😉

Cititi:

https://as.ro/formula-1/cum-raceste-mclaren-pneurile-518698.html

Si spuneti-va parerea ca e loc, mai jos.

PS1. Am incercat sa fac un Poll  si sa il adaug topicului. Nu cred ca mi-a iesit. Daca poate un moderator sa le puna impreuna ar fi perfect.

PS2. Imi place cum a  reactionat Red Bull. Nota 10 pentru reactie.     Traim vremuri in care cea mai mica urma de indoiala prin corectitudine trebuie sanctionata/aratata/strigata/trambitata. Sunt absolut  de acord.

 

Link to comment
Share on other sites

(Re)urmaresc F1 de cativa ani, tocmai pentru ca parea altfel...piloti tineri, competitia mai stransa la varf, cursele mai spectaculoase. ML face multe de ceva vreme si din pacate face sub umbrela FIA/F1. De ce? Ei stiu. Nu e vorba doar de roti, ci de multe altele - stiute, acceptate...pana cand au inceput si altii sa cheltuie un munte de bani pentru aceleasi trick-uri tehnice si asta pentru ca F1 a anuntat inca de anul trecut ca sunt legale. Surpriza, nu mai sunt - incepand cu Barcelona. Sac prostilor care au crezut. F1 e o afacere mai mult decat un sport/competitie -  si asta se vede din ce in ce mai mult.

Link to comment
Share on other sites

interesant

sunt curios de parerea ta @bimmer90f30 de ce crezi ca ceea ce face McLaren nu este corect

eu incerc sa explic mai jos de ce cred ca este absolut corect si mai mult asta e spiritul F1

Absolut toate campionatele de F1 au fost castigate de zeci de ani incoace datorita inovatiei, de unde si regulile schimbatoare ca sa tina pasul

daca mergem in trecut bine de tot avem multe exemple

in anii 60(?) lotus a castigat si dominat F1 cand au descoperit “ground effect”

anii 70, masina cu 6 roti si  faimosul “fan car” care a concurat doar o cursa

sfarsitul anilor 80 cand Mclaren a efectiv  a fortat tot plutonul sa-si redeseneze masinile cu scaunul pilotului la un unghi relativ mare pentru aerodinamica

renault in anii 90 cu suspensia electronica

blown difuserul de pe Brown Gp care a si castigat campionatul cu o masina mediocra per total

f ductul de pe mclaren

redbull in 2010 cand au invatat sa produca downforce cu gazele de esapament, lucru copiat de toti dar nimeni nu s-a ridicat la nivelul redbull

motorul mercedes din 2014 cu tubina plasata strategic care i-a facut le toti sa isi reconfigure motoarele

si inca cate exemple

ce vreau sa spun e ca toti cauta acel ceva in mormanul de reguli care sa ii faca mai rapizi, in trecut, cum am listat si mai sus au fost momentele lor, acum e momentul McLaren, de ce nu e corect?

Link to comment
Share on other sites

E o inovatie asa ca pana restul se prind si o fac si ei, McLaren ii incinge. Nu e ca si cum ar avea un motor suplimentar pe masina. 😄

@bimmer90f30 sa ii pui pe McLaren sa imparta cu restul tehnica si materialele folosite mi se pare de neimaginat. McLaren au investit bani in R&D pentru asta, nu pot da totul pe gratis si altora. Ma refer la optiunea a doua din poll-ul pus de tine. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, RedCap said:

McLaren au investit bani in R&D pentru asta, nu pot da totul pe gratis si altora.

Stiu asta e un detaliu despre care se poate negocia cu partile interesate..

Dar pe de alta parte, nu stiu, mi se pare ciudat, in loc ca tu sa faci R&D pe motor faci pe frane si cauciucuri? 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Viper05 said:

de ce crezi ca ceea ce face McLaren nu este corect

Pentru ca se axeaza cu R&D pe sistemul de franare si anvelope, nu ca nu ar fi importante, dar cand auzi ca in preliminarii nu fac mare branza si stii ca au (da, de acord, un special recipe.. parca ti se pare ca nu concurezi cu un adversar pe aceleasi ramura.. 

Stiu ca nu pot avea dreptate in totalitate, tocmai de aici controversa iscata si opiniile de aflat.. 

Pana la urma.e.doar o problema de timp pana cand si ceilalti iso vor concentra eforturile pe aceiasi zona (...) ceea ce pana la urma nu e rau deloc din punct de vedere al sigurantei.

Iar McLaren probabil vor fi recunoscuti in analele Istoriei Formula 1 ca precursorii unei noi tendinte - dezvoltarea unui nou sistem de siguranta - sistemul de franare si aderanta..

Sau vor fi priviti ca aceia care "dodge the bullet" in sensul ca au ales sa faca orice altceva decat ce fac si ceilalti.

Pana la urma pot sa si inteleg ca probabil au constatat ca in materie de putere a motorului, motoarele in general, nu exista suficient dezvoltat subiectul pe partea de R&D al aderentei, ..a sistemului de franare, si ca atare daca exista o posibilitate, de ce sa nu o foloseasca.

Vedeti, pot sa fii si de acord cu, ce fac. Dar nu vreau sa spun eu tot.. 😆

Poate mai au si altii alta opinie.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • RedCap changed the title to Vi se pare corect ce face McLaren?
24 minutes ago, DragosPena said:

consider ca Mclaren procedeaza corect si pastreaza acest secret pentru ei cum au facut si competitorii lor directi in trecut

Nu e niciun secret faptul ca au front wing si rear wing ultra flexibile, doar ca FIA/F1 au considerat asta legal atata timp cat doar ei aveau...ca sa nu mai vorbesc de "mini-drs" pe care l-au folosit 2/3 de sezon.

Link to comment
Share on other sites

Optimizarile sunt in conformitate cu regulamentul? ( ca o fi ala bun sau rau ... doar ne dam cu parerea... ) Atunci nu vad vreo problema... cu atat mai mult nu vad de ce ar share-ui si cu restul echipelor acest lucru.

Daca nu sunt conform regulamentului, despre ce vorbim?
 

Oricum, dpmdv, F1 a devenit de mult un business si nu un sport. Atatea reguli, atatea optimizari, diferentele sunt f mici deja intre piloti/masini, dpmdv nu prea mai are farmec, de aia am si incetat sa ma mai uit. Nu zic ca nu mai e ceva show, dar erau mult mai misto vremurile ( dpmdv! ) cand fiecare dezvolta dupa bunul plac, intr-o limita a bunului simt, nu hiper controlata.

Link to comment
Share on other sites

Lucrez la o companie unde bagam bani in McLaren ca sponsor principal, si am ocazia sa particip la diverse Grand Prix-uri cu ei, anul trecut am fost in Abu Dhabi spre exemplu unde am fost in box office.

Nu e nicio metoda de "fentat", este un pas inainte si este un pas cu competitorii.

Eu sunt tare mandru cum merge echipa, si sper sa ii vad tot mai sus.

Mi se pare amuzant totusi ca nu s-a comentat nimic atunci cand FIA MAFIA l-au lasat pe olandez sa castige in fata lui Hamilton acum 2 ani sau 1 an. Acum McLaren triseaza, domne 😄 

Edited by Ciprian01
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, bimmer90f30 said:

Dar pe de alta parte, nu stiu, mi se pare ciudat, in loc ca tu sa faci R&D pe motor faci pe frane si cauciucuri? 

Optimizările se fac acolo unde se poate optimiza ceva, iar degradarea anvelopelor este un punct slab al mașinilor de F1, asa ca mi se pare o inovație fantastica, daca au respectat regulamentul, si se pare ca l-au respectat.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, sskkaa said:

Oricum, dpmdv, F1 a devenit de mult un business si nu un sport.

Normal ca a devenit un business, doar a zis colegul de mai sus ca ii sponzorizeaza firma la care lucreaza, iar x y sau z arunca si cu mai multi bani sa fie prezent acolo pentru imagine, asta au si vrut americanii - SHOW PENTRU BANI.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, sskkaa said:

Nu zic ca nu mai e ceva show, dar erau mult mai misto vremurile ( dpmdv! ) cand fiecare dezvolta dupa bunul plac, intr-o limita a bunului simt, nu hiper controlata.

De acord doar ca toate aceste reguli au crescut siguranta piloților si rata de accidente mortale a scăzut puternic fata de vremurile când era totul la liber.

Link to comment
Share on other sites

Daca toate sunt la fel atunci treaba e groasa si ce vedem noi este o iluzie, Mclaren nu are masina cea mai buna, iar Fat Brown nu este gras, este doar un beste balon, redbull nu face performanta, au doar frana de mana trasa pe a doua masina, max nu e bun, este mediocru, Norris nu este faultat de echipa, doar ca Piastri a fost furat si acum pus pe primul loc in echipa, putem continua.

Diferentele sunt mari si exista intre toate echipele.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Dan_316i said:

Normal ca a devenit un business, doar a zis colegul de mai sus ca ii sponzorizeaza firma la care lucreaza, iar x y sau z arunca si cu mai multi bani sa fie prezent acolo pentru imagine, asta au si vrut americanii - SHOW PENTRU BANI.

E o industrie de entertainment, dar in spate se doreste depasirea competitorilor, iar asta se face prin motoare si piloti capabili.

Banii respectivi sunt folositi in acest sens, iar rezultatul echipei ajuta firma sponsor in share/customer experience etc.

Cel mai mare sponsor al competitiei F1 din istorie ramane in continuare Rolex si Pirelli (care apropo, face anvelopele la Slatina).

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Dan_316i said:

Daca toate sunt la fel atunci treaba e groasa si ce vedem noi este o iluzie, Mclaren nu are masina cea mai buna, iar Fat Brown nu este gras, este doar un beste balon, redbull nu face performanta, au doar frana de mana trasa pe a doua masina, max nu e bun, este mediocru, Norris nu este faultat de echipa, doar ca Piastri a fost furat si acum pus pe primul loc in echipa, putem continua.

Diferentele sunt mari si exista intre toate echipele.

Diferentele mari se vedeau pe vremuri cand nu erau atatea reguli 🙂 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, sskkaa said:

[...] dar erau mult mai misto vremurile [...]

Subscriu. Sunt ani buni de cand nu am mai urmarit o cursa de Fromula 1 in intregime. In schimb, de 2-3 ori pe an, imi fac timp sa privesc inregistrari ale unor curse de referinta din trecut, in principal din anii '90. Se gaseste suficient material pe youtube, chiar daca, din pacate, calitatea imaginii lasa mult de dorit - in ton cu tehnologia de atunci. Spectacolul este insa la un cu totul alt nivel fata de cursele din prezent. Cateva recomandari:

  • 1991 Brazilian Grand Prix, cand Senna a pierdut una catre una treptele cutiei de viteze, ramanand blocat in treapta a VIa si totusi a castigat cursa;
  • 1992 Monaco Grand Prix, un duel fascinant intre Senna si Mansell;
  • 1996 Spanish Grand Prix, cand Schumacher a facut recital pe ploaie, cu un monopost net inferior.
  • Like 1
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Sa le dai acuma la astia tineri sa mestece n cutia de viteze in F1, sa vezi atunci spectacol 😄 

53 minutes ago, Dan_316i said:

Daca toate sunt la fel atunci treaba e groasa si ce vedem noi este o iluzie, Mclaren nu are masina cea mai buna, iar Fat Brown nu este gras, este doar un beste balon, redbull nu face performanta, au doar frana de mana trasa pe a doua masina, max nu e bun, este mediocru, Norris nu este faultat de echipa, doar ca Piastri a fost furat si acum pus pe primul loc in echipa, putem continua.

Diferentele sunt mari si exista intre toate echipele.

Am pus ghilimelele de rigoare, cred/sper ca s-a inteles ce trebuie 🙂 Dar poate nu...

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi se pare corect ce face McLaren, pana la urma, monopostul nu inseamna doar motor. Asa ca, sa se faca inovatie peste tot pe unde se poate.
Asa a fost si cu Mercedes cand schimbau unghiul rotilor de pe fata pentru stabilitate in viraje sau cand Ferrari si Mercedes ardeau uleiul.

Ce mi-ar placea sa vad din nou in F1 e diversificarea furnizorilor de anvelope. I-ar motiva si pe acestia sa faca mai mult R&D pentru anvelope si mai bune.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu ma asteptam sincer sa se discute topicuri de F1 pe bmwclub, dar so be it. Eu urmaresc F1 si sunt prin urmare fan McLaren de prin anii 90, 91 daca mai tin bine minte, de pe vremurile cand Senna era pilotul lor si a dominat acei ani. Ulterior dupa moartea lui prematura din 94 am luat o pauza si am inceput sa urmaresc din nou prin 99 cand am stat in camera de camin cu un tip cu care am ramas si prieten si care el pe vremea aceea era mare fan Schumacher. Evident ca eu am ramas fan McLaren pe atunci si la fel sunt si in prezent, inclusiv in anii 2015-2017 cand au decis sa mearga pe motoare Honda, toti acei ani, dar nu numai, fiind niste ani f dificili pentru oricare fan al acestei echipe. Asta ca si paranteza.

Eu urmaresc cu placere cam fiecare sesiune de antrenamente pe langa curse si calificari, am abonament F1-TV de ceva ani si pot spune ca pe langa competitie, eu urmaresc acest sport si pt ingineria din spate, iar asta o spun ca si inginer-proiectant in domeniul automotive de mai mult de 20 de ani. 

Legat de asa zisul trick al celor de la McLaren, va pot spune din toate analizele pe care le-am urmarit, dar si declaratiile celor de la FIA, ca tot acel sistem de cooling de sub "drum-ul" rotilor spate este unul perfect legal. Este unul inovativ si nu-i vorba despre nici un fel de silver-bullet in spate, este optimizat in concordanta cu tot conceptul aerodinamic al masinii. Din cauza asta le va fii aproape imposibil celorlalte echipe sa-l replice. Deja sunt analize despre modul cum functioneaza, deci se stie cu siguranta si de echipele tehnice ale celorlalti. Nu-i nimic ilegal asa cum zice plangaciosul de Horner. McLaren s-a concentrat inca de anul trecut pe acest topic, solutia de anul acesta fiind una optimizata, dar pe care au introdus-o abia anul asta. Red Bull s-au obisnuit sa castige doar ei, din cauza asta macane intr-una. Incearca pe de alta parte sa distraga atentia de la problemele lor, de la faptul ca li s-a cam dezintegrat echipa tehnica, echipa care da, a fost una dintre cele mai bune in ultimii ani. Doar ca uite, Newey, Marshall, Weathley, etc o sumedenie de oameni grei din echipa lor tehnica au tot plecat in ultimii ani. Mercedes pe de alta parte, desi au castigat atatia ani, nu-i vezi sa se planga intr-una de altii care o fac poate in defavoarea lor. Sunt multe de zis si tot timpul au fost zgomote din astea, altele de multe ori pe buna dreptate. Red Bull nicidecum nu pot vorbi din postura de "fata mare". Sunt ultimii care pot acuza pe altii.  

Edited by RaYn3
  • Love BMW 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, RaYn3 said:

Nu ma asteptam sincer sa se discute topicuri de F1 pe bmwclub, dar so be it. Eu urmaresc F1 si sunt prin urmare fan McLaren de prin anii 90, 91 daca mai tin bine minte, de pe vremurile cand Senna era pilotul lor si a dominat acei ani.

Am sa incerc sa iti fac rost de un accesoriu Mclaren, dai la schimb cu BMW 😄 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ciprian01 said:

Am sa incerc sa iti fac rost de un accesoriu Mclaren, dai la schimb cu BMW 😄 

Da, da, putem incerca 🙂 Am monoposturile lui Hamilton, cel din 2008 si cel din 2009 la scara 1:18, am avut o perioada atunci cand mi-am achizitionat ceva materiale, inclusiv tricouri, sepci, etc. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, sskkaa said:

Poate nu m-am facut inteles, e logic sa ai reguli de bun simt, pentru siguranta, dar e atata de multa electronica, senzori, incat diferenta pe care o face pilotul sau "masina" e minima... gen... "toate-s la fel".

nu prea sunt de accord cu chestia asta, daca diferenta ce o face pilotul e minima cun dracu verstapen e campion si perez abia a terminat in top 10?

diferenta e mare si se simte

cat despre masini toate la fel, no comment, diferenta e enorma

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.