All Activity
- Past hour
-
Bogdan .S joined the community
-
Salut! Detin un f30 320d. De ceva timp, imi face probleme la pornire, doar cand motorul este cald si nu face la fiecare pornire, face cand si cand. Apas butonul, si invarte motorul, greu (se balbaie de cateva ori) dar pana la urma porneste. Astea ar fi semne de baterie slaba. Am fost la un service autorizat care se ocupa doar de bmw, acolo am schimbat bateria si am reconditionat electromotorul. Toate bune si frumoase, fericirea a tinut doar doua zile. Ce parere aveti? Oare ar fi ceva problema la electromotor ? Mentionez ca am ajuns cu ea la service deoarece, ajunsese in stadiul in care, m-am chinuit vreo 15 minute sa o pornesc. Pana nu s-a racit putin, nu a vrut sa porneasca. Tind sa cred, ca prima baterie era buna, daca era slaba, dupa 15 minute de dat la automat, nu cred ca mai avea putere sa invarta deloc
- Today
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Tehnologia automobilelor electrice este intr-un ritm continuu de dezvoltare. Este doar o chestiune de cateva luni de zile, sau cu ceva noroc de circa un an, pana cand cel mai performant model de la un moment dat va fi depasit de un altul. Ca si la telefoanele mobile, o buna abordare (din punct de vedere financiar) sa iti alegi modelul cel mai fiabil ale carui performante iti sunt suficiente pentru modul tipic in care folosesti masina. In ceea ce priveste puterea masinilor electrice, s-a ajuns la o "cursa a inarmarii" privind caii putere, al carei sens mie imi scapa. Vad valori care depasesc puterea unei masini de Formula 1 a anilor '70. O fi nice to have, dar pe de o parte rostul masinii electrice este sa fii econom si prietenos cu mediul, iar pe de alta parte nu mi se pare ca soferii de astazi dau pe afara de talent - chiar daca in mare parte conduce masina, nu soferul. Nu mai e mult pana cand masinile electrice vor ajunge la acea densitate critica in trafic, incat sa auzim ca pe Valea Oltului un BMW iX3 de 2400 Kg condus de Niki Lauda-wannabe s-a lovit frontal cu un Mercedes AMG EQS 53 de 2700 Kg condus de Jackie Stewart-wannabe, la 150 Km/h fiecare.- 3565 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Schimbat gume, servo pierdea cam 200 gramde pe saptamana cu masina stand pe loc , iau eu mandru suruburi noi saibe noi originale, azi incerc sa gasesc un service liber , dar nu am noroc . Asa ca imi amintesc ca "in tinerete" mai faceam una alta singur si ma pun pe treaba, scot lichid servo, urc masina pe cric dau roata jos, scot surubul si saibele vechi, desigilez mandru pungile cu surubul si saibele originale si... soc si groaza, saibele noi sunt mai mici. Verific reverific , sun pe amicul meu mecanic si am noroc avea treaba pe langa mine, aduce 2 saibe originale. Am montat totul la loc sa vedem cum va fi . Concluzia am facut 2 greseli mari : - nu am verificat saibele noi cu surubul nou - cea mai mare gresala a fost ca nu am studiat realoem cum trebuie https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AF93-USA-01-1990-E30-BMW-318is&diagId=32_0186 am comandat reperul 3 in loc sa comand reperul 6 ( care oricum nu mai este livrabil )
-
Flge joined the community
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Ciprian01 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Daca ar fi sa am un 3.0/4.4 benzina in garaj si inca una de oras si pe langa, din punctul meu de vedere iX3 rupe cu 108kw bateria cat si noul Ioniq 6, parca cel mai mic consum la acest moment.- 3565 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Acum numai ce am vazut o neconcordanta in ce spun in scris si ce arata pe cablajul electric ca si cod al culorilor. Conectorul cu 4 cabluri care in ordine de la 1 la 4: 1. Brown 2. Brown 3.White/Brown 4. Red/yellow Pe cablaj sunt asa: 1. RT/WS red/black 2. WS/BL white/blue 3. - rear window 4. - rear window 5. Brown. Iar tu zici ca ai gasit in conectorul cu 5: Albastru/Alb. Acela ar trebui sa ajunga la CAS. Maro e masa. pe Rosu/Alb s-ar putea sa fie cel ce vine de la panou. Ai tensiune acolo? Intre masa (caroserie) si cablul acela. Poti sa masori intre Maro si el mai apoi.
-
Seria 3 g20 problema cutie
Dragan Adrian replied to George233's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 3
Multumesc frumos, am sa urmez acesti pasi si revin cu update. -
In conditiile date daca pe placuta din interior nu sunt semne vizibile de umezeala (trebuie verificata si pe interior..) si cel sau au cei care au incercat o reparatie (pentru ca e clar ca altii si-au bagat nasul acolo) si nu le-a iesit din moment ca tu ai zis ca ai luat masina asa.. Acum e clar ca tu trebuie sa incerci sa o repari ceea ce e foarte, foarte bine! Experienta mea este ca am trecut prin ambele situatii cu aceiasi masina: modul ars de la apa care a reusit sa intre la el, dupa cativa ani de la repararea cablurilor intrerupte in manson evident. Multe cabluri au fost. Merg si azi.. Modulul l-am gasit ieftin de pe ebay.. la vremea aia. Al meu era ars in zona antenei.. si nu mai prelua semnal dar nici radio nu mai functiona.. Modulul nu se codeaza pe masina. La oricine o sa mergi o sa trebuiasca sa mergi cu masina sa il conecteze la cablurile ei.. de aceea ti-am aratat mai sus ordinea in care trebuie sa fie cablurile in conectorul acela cu 4/5 cabluri. Acolo e alimentarea modului si antena lui. Pe maro e masa. Si pe rosu/negru e plusul de la panou.Dar tu spui ca acolo sunt alte coduri pe cabluri.. iar necesita obligatoriu verificarea continuitatii lor de unde pleaca.. de la masa de la siguranta si de la modulul CAS.. de acolo se pleaca in reparare.. Poti sa faci si tu asta, sa verifici ca firele ajung si sunt intregi de la masa, de la panou si de la modulul CAS. Pui aparatul de masura pe continuitate, siimbolul ala de rezistenta/ohms.. Si cu un cablul lung cat masina de la modul pana la bord in fata, pe un capat sa ai o clema crocodil.. sa fie atasat unui din fire de pe mufa aia (cablurile alea se pot si scoate din conector, sau poti sa bagi un ac, fara a forta de grosimea unuia din pinii unde intra modulul.. sau intri cu un ac atasat crocodilului.. prin spatele conectorului.. asiguri sa nu se miste in conector sau de pe metalul cablul atasat.. Cauti si scoti siguranta mentionata, parca F59.. si o sa vezi ca (daca masina primeste curent ..) in panou pe o parte a sigurantei (scoase) o sa gasesti tensiune.. in partea celalalta nu o sa gasesti tensiune. Practic de acolo pleaca cablul care TREBUIE sa ajunga sa alimenteze modulul din haion. Iar acest fir indiferent de culoare trebuie sa fie pe pinul 1 din conector. Apoi treci la masa sa o verifici si la conectorul din CAS (parca pe pinul 32) sa vezi ca si acolo ajunge un cablu de la modul. Si asa faci ce ar putea face altul contra cost. A, deconecteaza bateria masinii inainte de a cauta pe unde ajung cabluri in masina. Spor la treaba.
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Fara sa diminuez cu nimic aspectele negative pe care le cunoastem prea bine despre România, statul 2 ore la granita al dlui Zipse - si posibilul aportul acestui eveniment la pierderea oportunitatii de a avea o fabrica BMW in tara - ni se trage de la atitudinea amicilor austrieci (in principal) si olandezi (in secundar), care ne-au tinut in afara Schengen vreo 13 ani, pentru ca au putut - oare unde am mai auzit asta... Regrete vagi exprimate de presedintele Van der Bellen nu compenseaza cu nimic anii petrecuti in afara Schengen, care nu doar ca ne-au costat enorm, dar vor avea consecinte inca mult timp de acum inainte, ca urmare a oportunitatilor pierdute (precum fabrica BMW). Este unul dintre motivele pentru care consider ca politica externa a României este mult prea slaba. Apropos, o buna parte din vina pentru preturile mari la energie electrica din Romania este tot a austriecilor, vedeti mai jos: https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/P-10-2025-003192_EN.html- 3565 replies
-
- 3
-
-
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
alex230ro replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Cel mai probabil se scoate usor ... in serviceul original- 3565 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
mgi replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
La ix3 bateria e structurala, scaunele sunt prinse direct pe ea. Ceva imi spune ca nu e usor de scos Are carwow in review o secventa in care arata si bateria.- 3565 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Bala replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
La leaf poti scoate bateria pe sus. E o chestiune de cateva ore cu tot cu pusul la loc.- 3565 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Merci mult, m-am decis, nu are rost sa dau acuma 180 euro pe asa ceva. Nu prea merg noaptea si daca merg, de obicei merg cu faza mica.
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Alex3245 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
INTERVIU Directorul uzinei BMW din Debrecen, despre producția noului iX3: „Am găsit aici tot ceea ce căutam. Am fost în România și am stat două ore la graniță” Păi, dacă bateria este integrată direct în structura mașinii, ar fi mai dificilă intervenția, nu? Nu am găsit informații despre cât de ușor se pot schimba modulele- 3565 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
NeagoeDenis started following ACC problem
-
Salut! Ai reusit sa rezolvi problema? Ma confrunt cu aceeași situatie
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Bala replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Dupa problemele pe care le am la skoda cu bateria, un criteriu pt a alege masina viitoare e legat si de servisarea bateriei. La skoda pot inlocui module insa trebuie data toata bateria jos si apoi mesterit la ea pe bancul de lucru. Nu e cel mai usor avand in vedere ca trebuie sa dai afara toata magaria de baterie. Ar fi deosebit de util ca sa poti ridica masina si sa scoti cate un modul de baterie. Ar deschide calea catre servisare mult mai rapid si multe service-uri s-ar baga la asemenea activitati.- 3565 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Salutare. Revin cu noutățile și răspuns totodată la întrebările tale. Siguranțele funcționează toate. Le-am verificat cu un creion de tensiune cred că-i spune,are aspectul unui creion,o siguranță în interior ca cea de la brichetă de exemplu,un cablu cu un crocodil la capăt care se atașează la masă. Sigur știi despre ce e vorba,nu am poze pentru că le-am împrumutat. Curentul l-am măsurat cu un voltmetru. Nu știu ce marcă,am setat pe volti, curent continuu la valoarea de 20. Firele de la mufa cea neagră lată au fost așa: roșu-alb,albastru-alb, violet -alb,verde-galben și maro. Nu am înțeles clar la care al doilea modul te referi. Cum s-a putut vedea în poze,cablurile au fost reparate,curent vine, siguranțele sînt in ordine. Singura rămasă după o verificare făcută de un băiat mai priceput la electronică și parte electrică la mașini ar fi modulul acela de antena diversity. La prima vedere nu pare afectat,nu are scurgeri de lichid sau altceva doar că trebuie să-l dau jos și mers cu el la verificat și măsurat. Apoi reparat sau înlocuit în funcție de cît de afectat este. Am făcut o programare pe 15 septembrie pentru asta. Posibil ca ceva circuite sau alte piese electronice să fie afectate de umezeală,praf..etc. dar asta mă depășește. Plăcuța aia trebuie verificată de un electronist. Prețul pentru una nouă și originală e foarte piperat,in jur de 400€. Am de ales în a o repara dacă este posibil sau la mîna a doua cu riscul să nu aibă durată mare de viață.
-
Schimbă releul de incarcare de pe alternator
- Yesterday
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Alex3245 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Îmi place mai mult iX3-ul la exterior, iar la interior GLC-ul pare mai premium. Dar nu se compară cu cei 400 kW și bateria de 105 kWh de la BMW.- 3565 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Hantig adrian joined the community
-
Injectoare G30 530 xd 2018
Gabv20 replied to Gabv20's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 5
Tot atunci mi au curatat si galeria de admisie/ porturile si clapeta (cred ca este clapeta de accelerație) Pe partea de noxe trec , am facut proba la cineva cu statie ITP. Doar visual nu imi place mie ca gasesc niște funingine -
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Alex3245 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Ba da, dar e doar o presupunere. În alte părți se vorbește de 35k pentru varianta cu bateria mai mare.- 3565 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
leul started following Todoran Cristina
-
branevl started following Injectoare G30 530 xd 2018
-
Injectoare G30 530 xd 2018
branevl replied to Gabv20's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 5
Salut, in primul rand trebuie sa ai galeria de admisie si porturile de supape curate ca sa arate bine corectiile. Acum par bine corectiile, sunt sub 1, de la 2 in sus ar fi probleme. Daca ai dpf ul crapat trebuie schimbat, nu ai ce sa ii faci. -
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
mgi replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Pai spune chiar în video, nu l-ai văzut? 28k preț de pornire cu bateria de 38kwh și probabil 40k cu bateria de 56kwh Nu doar mica ci și cu încărcare lentă- 3565 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Alex3245 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Nici eu nu înțeleg de ce au pus o baterie așa mică, ar fi trebuit măcar una de 70-80 kWh. Am pierdut eu avansul tehnologic? Au apărut EVs care pot încărca cu 1000 kW?- 3565 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Bala replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
De ce ai pune o asa baterie mica in 2025?- 3565 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
Announcements
-
Topics