Jump to content

BMW 420i (B48) xDrive Gran Coupe F36 (2016) - Part II


blueyedmind

Recommended Posts

  • 7 months later...

Salutare! Bateria mea de fabrica e cam pe duca. Nu am vreo eroare in bord, dar porneste mai greu, iar usa portbagajului se deschide foarte greu si moare motorasul cam la jumate din cursa, ca si cum nu mai primeste curent. Din comportament si ISTA reiese 100% ca e bateria (health 13%). Are 9 ani 😅 si banuiesc ca e normal... Origanala este produsa de Varta.

Din ce am mai citit, foarte buna ar fi ca aftermarket EXIDE, mai exact, pentru masina mea, asta:

https://www.exidegroup.com/eu/en/battery/EK960

Originala de fabrica e capacitate 90Ah, asta de la EXIDE e 96Ah.

Ati folosit? Recomandati sau aveti optiuni mai bune? Parca nu as da 1700-1800 ron pe o baterie originala de la bavauto (nici nu vreau sa ma gandesc cat costa la service autorizat BMW).

IMG_8676.thumb.jpg.7e35073029000b9f28ee4fc4a3000bc0.jpg

Link to comment
Share on other sites

"codarea" nu e mare lucru, doar scris ca e bateria noua. Se face la orice magazin de baterii mai serios. Poți sa iei orice marca, atât timp cât capacitatea și curentul de pornire sunt apropiate de cea originala

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Viper05 said:

eu as lua originala, avand in vedere ca treabuie codata si alte minuni, nu as face operatie altundeva decat la “service autorizat bmw” ( banuiesc ca asta inseamna reprezentanta”

Am ISTA+ si cablu ENET. Imi fac singur cam tot ce inseamna operatiuni simple, single-click, si diagnoza.

Deci mi-o pot coda singur. Una OEM e 1800 de lei (si am inteles ca nu mai tine ca cea de fabrica 7-10 ani). O EXIDE gasesc cam la 900-1000 lei, iar VARTA cam 1000-1100 lei.

3 minutes ago, alex230ro said:

In general " originalele" duc mult, acum nu stiu daca si cele vandute de bavauto duc la fel de mult, in general am luat aftermarket dar cele originale ale masinii au tinut cel putin 10 ani .

Din ce mai citeam pe grupuri, nici OEM-ul nu tine ca OE-ul. OEM-ul tine mai mult spre cat tine una AM, dar pret dublu.

Link to comment
Share on other sites

Eu am pus Varta tot pe e90. Dar nu ma aștept sa tina 11 ani ca cea originala. 

Nici cea originala de pe f30 nu mai ține atât. Am schimbat-o pe cea auxiliara după 7 ani și cea "mare" de 12v pare ca e și ea pe ducă acum, după 8 ani

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Revin cu feedback intarziat. Am mers pe Exide EK960 si (re)inregistrare din ISTA+. Mi se par prea mult 1800 de lei o baterie OEM de pe bavauto vs 900 de lei o Exide aceleasi specificatii. Nu e ca si cum am garantia ca cea OEM tine dublu fata de AM.

O alta intrebare. As vrea sa schimb uleiul la cutia de transfer (xDrive transfer case) + grupuri fata si spate (as vrea schimb, adica extractie si reumplere, nu doar completare - cel putin asa am inteles ca e mai bine, ca se evacueaza si impuritatile). Aveti idee de niste costuri si un service Ok? Cand intreb de service "Ok", ma refer daca sa merg la unul dedicat pt zona asta de schimbat ulei cutii, sau daca e in regula si unul dedicat BMW. Pana acum toate operatiunile si servisarile le-am facut la APB Service pe Viilor. In Bucuresti ma aflu...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I-am refacut un detailing general cu Gtechniq Crystal Serum Ultra. A iesit papusa. S-au corectat si micile imperfectiuni/zgarieturi acumulate inevitabil. E papusa.

IMG_9986.thumb.jpeg.64a50146b21ffafcb0db825d929565fe.jpeg

IMG_9988.thumb.jpeg.574cc22fee0900b145f46ff681b973b8.jpeg

IMG_9985.thumb.jpeg.9dd2f77f5e6ca4d634993039ba1afe55.jpeg

Urmeaza sa ii fac o revizie preventiva (schimb de ulei) la cutia de transfer xDrive si schimb de ulei grup fata + spate, saptamana viitoare. Apoi, peste vreo 2 ani la tot ansamblul + cutia de viteze.

In ianuarie vine revizia anuala la motor (ulei, filtre). Nu am facut 6-7000 km intr-un an. 🤷‍♂️ Masina o tin pentru weekend sau vacante in tara. Daily, am norocul sa merg pe jos maxim 20min la birou, iar pentru cumparaturi am supermarket langa locuinta.

  • Love BMW 1
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, andualx said:

Foarte frumoasa si intretinuta. Cat a tinut vechea protectie?

Tine 10 ani, teoretic, pe garantie. Doar ca ar cam trebui sa ii faci mentenanta la 6-12 luni. Din ce am inteles CSU se comporta ca un lac. Daca aplici gresit, doar la polish mai dai jos, nu merge cu niciun degresant sau solutie. Efectul hidrofob e dat in principal de sealant-ul aplicat peste. Acela se duce in cateva luni, in functie de cat de des si agresiv o speli. Are si protectia ceramica o hidrofobie, dar nu ca a unui sealant. La mentenanta se mai scapa de micile zgarieturi de tot apar (prin polish bland) si se reaplica protectia CSU, apoi sealant peste tot. Cam asta e mentenanta. Personal, consider ca nu merita, dar nu am avut jucarii cand eram mic si am facut tot ce se poate sa fie “papusa” masina… si e…

Acum, daca as avea o masina noua/sh intretinuta, ce as mai face periodic, doar cate un polish bland, sa mai elimin micile zgarieturi, pete de calcar si efectul de panza de paianjen. Zic obligatoriu polish “bland”, ca sa pastrezi cat mai mult din lacul original. Daca faci polish cu N “maini”, iese oglinda, dar reduci si numarul de posibilitati de a reface procedura, ca iei prea agresiv din stratul de lac. Partea cu “protectie ceramica” nu stiu cat ajuta, teoretic e un strat de sacrificiu pana la lacul de baza… sau e doar marketing. 🤷‍♂️ Oricum, enorm de mult sa faci un detailing exterior complet cu o protectie de top. Polish normal/bland + un sealant, la an, daca prinzi pana in 700-1000 de lei, mi se pare mai ok. Dar repet, se cunoaste la ploaie ca am protectie ceramica, chiar si daca nu am mai aplicat timp de 1 an sealant, fata de o masina care nu are nimic facut. Acum, cu sealant fresh e iar ultra hidrofoba.

Edited by blueyedmind
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat uleiul la caseta de transfer xDrive (650 ron) + grup fata (750 ron) + grup spate (700 ron), la APB Service cu istoric online + filmari cu operatiunile. Destul de costisitor...

Desi se recomanda la cutia de viteze si restul mentionate cam la 80-90 mii km schimbul de ulei, va recomand sa schimbati la caseta de transfer xDrive mai frecvent, gen pe la 40 mii km, pentru ca se uzeaza mult mai rau uleiul decat la restul. Daca la grupuri a iesit uleiul aproape nou, la caseta parea mult mai uzat si mai negricios. E doar o observatie personala. Banuiesc ca mecanismul in sine de la caseta de transfer xDrive are utilizare mult mai mare, ocupandu-se mereu de distributia puterii fata sau spate dinamic.

Masina mea nu are nicio problema pe partea de rulare, schimbat viteze, etc... N-am socuri sau trepidatii la schimbat viteze, la rulat, idiferent de suprafata, etc. Ruleaza smooth, lung si constant, de zici ca e electrica. Dar am facut toate acestea preventiv, chiar daca anul asta am facut doar 5000 km.

Drumuri bune si BMW-uri perfecte sa avem!

P.S. Am doua intrebari:

1) Cat de frecvent se schimba la B48 bujiile si bobinele de inductie. Am citit ceva: la 30 mii km bujiile si la 60 mii bobinele de inductie.

2) Nu folosesc deloc Eco Pro, mi se pare prea gatuita si lipsita de vlaga masina, si nu asta e scopul conducerii unui BMW, dar in schimb, cand merg pe Comfort (default), imi schimba preponderent la 1200-1500, in functie de cat de tare o pisc, si ruleaza si la 1000 de ture constant. Nu e prea subturat, chiar si pt un benzinar? Daca dau pe Sport (zic de setarea/profilul de ECU, nu cutia), schimba in zona 1800-2000 ture, pentru acelasi regim normal de condus, ca atunci cand pe Comfort schimba la 1200-1500 ture. Cum este mai sanatos pentru motor (nu ma intereseaza pt 1-2 L consumati in plus)?

Link to comment
Share on other sites

1) bujii la B58 erau la 60k daca nu ma insel, 30k e rezonabil. bobinele sincer nu m-as atinge de ele daca nu as avea erori, habar nu am cum sunt la modelele noi dar pe E30 am bobinele originale - am pus un set nou de bobine una s-a ars dupa un an si am revenit la cele originale din nou, absolut nici o diferenta in modul in care a mers masina indiferent de bobinele care au fost montate .Dar aici vorbim de un sistem "primitiv" 4 bobine + 4 fise bujii nu are coil on plug cum ai tu .

2)Teoretic e bine sa stai cat mai sus in ture, astea fiind spuse la motoarele moderne nu stiu cat de mult mai conteaza asta .

Edited by alex230ro
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, alex230ro said:

1) bujii la B58 erau la 60k daca nu ma insel, 30k e rezonabil. bobinele sincer nu m-as atinge de ele daca nu as avea erori, habar nu am cum sunt la modelele noi dar pe E30 am bobinele originale - am pus un set nou de bobine una s-a ars dupa un an si am revenit la cele originale din nou, absolut nici o diferenta in modul in care a mers masina indiferent de bobinele care au fost montate .Dar aici vorbim de un sistem "primitiv" 4 bobine + 4 fise bujii nu are coil on plug cum ai tu .

2)Teoretic e bine sa stai cat mai sus in ture, astea fiind spuse la motoarele moderne nu stiu cat de mult mai conteaza asta .

La "2)" si mie imi place sa merg pe profilul Sport de la ECU, si sasiul adaptat pe Comfort, ca si masina, merge constant pe la 1500-1700 ture cel putin, e mai responsiva, se simte mult mai dinamica. Probabil si consumul creste... dar sa mearga constant la 1000-1200 ture drum lung, cum merge in profilul Comfort sau Eco Pro, mi se pare "daunator" si subturat.

Link to comment
Share on other sites

Pentru primul punct cred ca deja o ducem in extrem, 30k la bujii wtf, 60k stiu ca este intervalul recomandat, iar la bobine nu vad de ai face schimbul mai repede de 90k, mai ales ca trebuie sa duca lejer 2 schimburi bujii. Personal am facut o revizie mai extinsa cand am luat masina(123k) in care am inclus si bujiile pe original.

La punctul doi nu am ce sa iti impartasesc, la manuala modurile de condus sunt oarecum degeaba, mai folosesc sport ca sa imi modifice comportamentul la directie si automat cum simt masina la drum.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.