Jump to content

Sfat achiziție Bmw


kevinn14

Recommended Posts

Salut . Am si eu nevoie de câteva păreri . Acum 2 ani mi-am vândut e60 -ul  530xd fl . Am zis atunci ca raman o perioada cu e46-le pana ma hotărăsc si am si banii . A cam venit timpul si nu am nici o idee ce sa iau la max 25k cu tot cu drum . Vreau sa aibă minim acceasi putere cu e60 dar de preferat mai puternica putin si sa nu pice motorul . Am auzit tot felul de povesti cu motoare picate la 535d F10 , 740d , 640d … m-am uitat si la Mercedes CLS dar am renunțat , am avut numai Bmw uri si mi e mai ușor cu service-ul . Ce părere aveți , cel mai mult imi place seria 6 coupe sau Gran coupe , așa problematice sunt motoarele ? Daca iau un 640d si schimb distribuția , EGr , pompa de ulei …. Sau sunt mai bune F10 535 …?  Va rog dați mi o părere ca o iau razna sunt si prețurile crescute perioada asta . M-am uitat pana si la e60 eram de acord sa dau un 13-14k pe unu cu opțiuni mai multe si paket M , dar ma gândeam sa găsesc cu mai putini km , se pare ca nu exista .  Orice sfat e binevenit , sau alte idei ce as putea lua …. Mulțumesc . 
Edit  : încă o întrebare - știe cineva de exemplu daca iau un 640d si peste ceva timp pică motorul - cât costa sa il schimb complet cu tot cu manopera ( motor sh ma refer ) . Mulțumesc 

Edited by kevinn14
Link to comment
Share on other sites

Inteleg ca preferinta ta este un Diesel de 3 litri, intr-o versiune cu putere de peste 230 CP. Intrucat M57 nu e disponibil pe platforme mai noi de E60 / E90, ai doua optiuni: N57 si B57

Din pacate, nicio varianta N57 nu este ocolita de risc. N57 este cu atat mai fragil, cu cat puterea dezvoltata este mai mare - aici intra, in mod particular, versiunile de 299 CP, 306 CP, 313 CP si 381 CP.

Incearca sa gasesti o masina cu un N57 care sa indeplineasca simultan toate criteriile de mai jos:

  • versiune de N57 cu putere de 258 CP sau 245 CP, nu mai mult;
  • rulaj (nefalsificat) cat mai redus. Greu de definit "redus", dar consider ca pe la vreo 60.000 Km este limita maxima;
  • schimburi de ulei efectuate la cel mult 20.000 Km (ideal, mai frecvent), certificate prin documente. Daca a existat chiar si un singur schimb la un interval de peste 20.000 Km, riscul creste imediat. Daca proprietarul anterior a utilizat (in mod dovedit) un ulei 5W40 compatibil cu normele BMW, atunci este o veste excelenta;
  • o buna stare tehnica a motorului, rezultata dintr-o evaluare + diagnoza ISTA concentrata in special pe sanatatea turbinei, a DPF-ului, a injectoarelor si a EGR-ului;
  • fara chip-tuning.

Din pacate, trebuie sa ai un noroc chior sa gasesti o astfel de masina - daca exista vreo una la vanzare in perioada in care cauti tu. 

Daca nu, iti recomand insistent sa te orientezi catre un model cu motor B57. Chiar si in cazul unui B57, daca rulajul acestuia este relativ ridicat, este bine sa te limitezi la versiunile de 265 CP sau 286 CP. Si verifica daca au fost efectuate recall-urile specifice B57.

Ca idee generala, motoarele Diesel cu bloc motor de aluminiu si cu puteri care se apropie sau trec de 100 CP/l nu au dovedit, statistic, o buna durabilitate.

  • Like 2
  • Love BMW 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, HitmaNLive said:

@six in lineMama... Nu gaseai in banii astia unul de Anglia cu dauna si iti ramaneau si piese de schimb din ea? 😬

Poate a vrut sa mearga mai la sigur. Ce certitudini avea de la o masina rupta in doua... din dezmembrari, stiau aia ce motor uzat/neuzat are?

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa fie masina rupta in 2. Am gasit masini la cateva mii de lire, modele F, cu daune minore, si la cateva sute de lire, modele E, la fel, cu daune minore. Kilometrii certificati, nu cred ca ti-i poate oferi absolut nimeni, nici macar reprezentanta. 

Si legat de uzuri, e simplu sa desfaci un motor, mai ales ca il dai jos si poti vedea uzurile. Pentru cateva garnituri de cateva sute de lei, merita desfacut si vazut situatia cuzinetilor, axelor cu came, a cilindrilor. 

Link to comment
Share on other sites

Iti dai seama ca nu imi permit sa vorbesc prea mult in numele lui; el stie cel mai bine de ce a ales ce a ales.

Un alt lucru care pe mine ma pune pe ganduri citind ce a zis FiveThreeFive e cum au putut scoate pe poarta fabricii motoare cu atati CP si cu bloc motor din Alusil..!? Parerea mea e ca 'jeaba masori tolerante daca blocul motor e deformat minuscul.. pa'la cine il mai repara? 

E o rusine sincer sa joci in halul asta fiabilitatea unui motor prin buzunarele clientilor! 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, HitmaNLive said:

@six in lineMama... Nu gaseai in banii astia unul de Anglia cu dauna si iti ramaneau si piese de schimb din ea? 😬

Salut, am ales sa iau motor SH venit de pe un X5 facut pachet in spate din DE .Am cautat la vremea respectiva pe UK, gasisem mai ieftin dar fara km certificati. Fix asta era planul, sa dau 5-6K pe un F10 si sa mai vand din piese si sa mai recuperez din paguba dar nu s-a putut. Am cautat 2 luni aproape zi de zi si pana la urma am optat pt alt bloc din Germania. NU stiu daca a fost cea mai buna alegere, dar masina merge bine, motorul nu consuma ulei, este impecabil. Am deja 70K km cu el si nici o problema. Sper sa o tina tot asa.

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, alex230ro said:

De ce diesel si nu benzina? 

Benzina … am avut un apart închiriat in Frankfurt si veneau mereu prieteni sa ia mașini sau le luam eu … am luat un F10 528i ( 3000 cmc , 258 cp ) model 2010 , plătit 49.000 euro - 5.000 km la bord , de la 15.000 km au început problemele cu injectoarele , tremurat etc … pe garanție pana la 80.000 km , a ieșit apoi din garanție o făcea singur odată la 4-5000 km dădea check engine si tremura …. La 113.000 km a picat motorul complet s-a blocat . Masina a fost luată din Reprez Bmw , garanție , km reali . A vândut-o băiatul cu 8500 euro sa scape de ea , pe piața erau 16-17 mii cand a vândut-o …. Nu prea vreau sa aud de benzina , măcar la diesel daca pică motorul dau 4500-5000 si am alt motor , la benzina te chinui sa găsești … am si mers cu un 640i sincer nu prea imi place cum trage , sau poate nu era in mințile lui … mai e si chestia ca fac drumuri des Bucuresti Grecia ( 1100 km ) … contează acolo sa fie consum 8-9 nu 13-14 … 

Link to comment
Share on other sites

Teoretic B58-ul e un motor "ceva" mai reusit . acum daca faci km multi are sens N57 ,dar as face ce a spus mai sus colegul

On 9/25/2023 at 12:26 PM, FiveThreeFive said:

Incearca sa gasesti o masina cu un N57 care sa indeplineasca simultan toate criteriile de mai jos:

  • versiune de N57 cu putere de 258 CP sau 245 CP, nu mai mult;
  • rulaj (nefalsificat) cat mai redus. Greu de definit "redus", dar consider ca pe la vreo 60.000 Km este limita maxima;
  • schimburi de ulei efectuate la cel mult 20.000 Km (ideal, mai frecvent), certificate prin documente. Daca a existat chiar si un singur schimb la un interval de peste 20.000 Km, riscul creste imediat. Daca proprietarul anterior a utilizat (in mod dovedit) un ulei 5W40 compatibil cu normele BMW, atunci este o veste excelenta;
  • o buna stare tehnica a motorului, rezultata dintr-o evaluare + diagnoza ISTA concentrata in special pe sanatatea turbinei, a DPF-ului, a injectoarelor si a EGR-ului;
  • fara chip-tuning.

 

Link to comment
Share on other sites

On 9/25/2023 at 12:26 PM, FiveThreeFive said:

Inteleg ca preferinta ta este un Diesel de 3 litri, intr-o versiune cu putere de peste 230 CP. Intrucat M57 nu e disponibil pe platforme mai noi de E60 / E90, ai doua optiuni: N57 si B57

Din pacate, nicio varianta N57 nu este ocolita de risc. N57 este cu atat mai fragil, cu cat puterea dezvoltata este mai mare - aici intra, in mod particular, versiunile de 299 CP, 306 CP, 313 CP si 381 CP.

Incearca sa gasesti o masina cu un N57 care sa indeplineasca simultan toate criteriile de mai jos:

  • versiune de N57 cu putere de 258 CP sau 245 CP, nu mai mult;
  • rulaj (nefalsificat) cat mai redus. Greu de definit "redus", dar consider ca pe la vreo 60.000 Km este limita maxima;
  • schimburi de ulei efectuate la cel mult 20.000 Km (ideal, mai frecvent), certificate prin documente. Daca a existat chiar si un singur schimb la un interval de peste 20.000 Km, riscul creste imediat. Daca proprietarul anterior a utilizat (in mod dovedit) un ulei 5W40 compatibil cu normele BMW, atunci este o veste excelenta;
  • o buna stare tehnica a motorului, rezultata dintr-o evaluare + diagnoza ISTA concentrata in special pe sanatatea turbinei, a DPF-ului, a injectoarelor si a EGR-ului;
  • fara chip-tuning.

Din pacate, trebuie sa ai un noroc chior sa gasesti o astfel de masina - daca exista vreo una la vanzare in perioada in care cauti tu. 

Daca nu, iti recomand insistent sa te orientezi catre un model cu motor B57. Chiar si in cazul unui B57, daca rulajul acestuia este relativ ridicat, este bine sa te limitezi la versiunile de 265 CP sau 286 CP. Si verifica daca au fost efectuate recall-urile specifice B57.

Ca idee generala, motoarele Diesel cu bloc motor de aluminiu si cu puteri care se apropie sau trec de 100 CP/l nu au dovedit, statistic, o buna durabilitate.

Salut . Mersi pt răspuns si ca ai scris așa mult si detaliat . Ma ajuta ce ai scris deoarece am mai vb cu câțiva prieteni si ziceam ca cel mai bine ar fi un 3.0 d normal fără bi turbo .. cel de 245 sau 258 e suficient pt mine , doar ca nu exista pe seria 6 din cate știu . Așa este si cu uleiul , din păcate așa schimba acolo la 20-25-30 k …. F greu sa găsești care a schimbat la max 20 . O sa ma mai gândesc , nu vreau sa ma grăbesc … o sa incerc sa ma mai interesez si de motoarele pe benzina , auzisem ceva ca din 2014 nu ar mai fi probleme cu injectoarele . 
Sunt conștient ca orice masina iau , trebuie la început sa bag cam 2-3000k in ea , este Ok . As vrea ceva cum a fost e60 ul , cand l am luat am bagat fix 5000 de euro in el dar vreo 5 ani cât l am ținut mergeam oriunde , vreau o masina sa pot pleca la drum fără sa imi fie frica .  

54 minutes ago, MihaiGSM said:

La bugetul ala as mai pune ceva sau as avea rabdare sa gasesc un seria 5 cu motor pe benzina B48/ B58.

Eu nu prea știu bine aceste coduri , B urile sunt începând cu ce an …?  Acestea sunt Ok pe benzina …?  Mi se pare ca la ruleta așa la benzina , poate nu mai știu eu si astea mai noi sunt Ok …? 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, bimmer90f30 said:

Iti dai seama ca nu imi permit sa vorbesc prea mult in numele lui; el stie cel mai bine de ce a ales ce a ales.

Un alt lucru care pe mine ma pune pe ganduri citind ce a zis FiveThreeFive e cum au putut scoate pe poarta fabricii motoare cu atati CP si cu bloc motor din Alusil..!? Parerea mea e ca 'jeaba masori tolerante daca blocul motor e deformat minuscul.. pa'la cine il mai repara? 

E o rusine sincer sa joci in halul asta fiabilitatea unui motor prin buzunarele clientilor! 

Care diesel de la BMW foloseste Alusil? 

In principiu nu e ceva rau in sine, e folosit la BMW inclusiv pe motoare M, dar si la Porsche. Tin minte ca ultimul clip al lui M539 trata exact discutia despre Alusil si explica tehnologia din spate.

2 hours ago, kevinn14 said:

Benzina … am avut un apart închiriat in Frankfurt si veneau mereu prieteni sa ia mașini sau le luam eu … am luat un F10 528i ( 3000 cmc , 258 cp ) model 2010 , plătit 49.000 euro - 5.000 km la bord , de la 15.000 km au început problemele cu injectoarele , tremurat etc … pe garanție pana la 80.000 km , a ieșit apoi din garanție o făcea singur odată la 4-5000 km dădea check engine si tremura …. La 113.000 km a picat motorul complet s-a blocat . Masina a fost luată din Reprez Bmw , garanție , km reali . A vândut-o băiatul cu 8500 euro sa scape de ea , pe piața erau 16-17 mii cand a vândut-o …. Nu prea vreau sa aud de benzina , măcar la diesel daca pică motorul dau 4500-5000 si am alt motor , la benzina te chinui sa găsești … am si mers cu un 640i sincer nu prea imi place cum trage , sau poate nu era in mințile lui … mai e si chestia ca fac drumuri des Bucuresti Grecia ( 1100 km ) … contează acolo sa fie consum 8-9 nu 13-14 … 

528i a avut un motor problematic din start, N53-ul. Esti constient ca BMW e recunoscut pentru moatoarele lor pe benzina de 6 cilindri, nu?

In sensul in care poti gasi variante fiabile, atat mai vechi cat si recente, unde nu te doare capul. Incepand cu N52, trecand prin N55 si acum B58.

Eu folosesc un 640i, pana acum nu am avut nici o problema cu el. Iar de tras, pare ca trage de toti caii..

Pentru mine, N54 si acum N55 au fost motivele pentru care nu as mai cumpara diesel. Dar intr-adevar, nu fac nici multi km care sa justifice in vreun fel diesel.

LE: legat de consum, ca ai mentionat drumuri mai lungi, mers normal poti sa scoti 7%, mers rapid nu cred ca treci de 9%.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, paul_e88 said:

Care diesel de la BMW foloseste Alusil? 

Cred ca si N47 dar B47 absolut..

Intrebarea pe bune e, cine stie ce motoare noi nu au bloc din alusil?

In termeni de fiabilitate sau DURABILITATE (adica nu pe masini de flota..) foarte probabil e la jumatatea unui din fonta, mai ales, cum bine a zis FiveThreeFive daca motorul are peste 100cp/litru.

Sa fim seriosi, alusil NU este vreun material minune. Cata economie de motorina se face cu alusil in plus fata de ala de fonta, ca doar greutate se invoca! Sa fim realisti, NU SUFICIENTA econimie sa se justifice costurile reparatiilor in plus!

Cel putin la diesel.

(sa fie asta articolul de unde a aflat colegul FiveThreeFive despre stresul (alusil) mecanic mai mare in motoarele diesel)

O spun baietii clar:

https://www.autozine.org/technical_school/engine/Construction1.html

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, kevinn14 said:

cel de 245 sau 258 e suficient pt mine , doar ca nu exista pe seria 6 din cate știu

Asa este. Dar exista 430d (seria 4, F32 / F33 / F36) cu N57 de 258 CP, care bifeaza cam toate conditiile de mai sus si - cu un pic de efort - intra si in bugetul tau. La prima vedere, seria 4 nu este seria 6. Dar, daca le compari in mod pragmatic (pret, intretinere, spatiu, design, dinamica, etc.), 430d ar putea fi chiar o alternativa interesanta la 640d.

Link to comment
Share on other sites

@kevinn14

B48 (4 cilindri) si B58 (6 cilindri) sunt motoare pe benzina Euro 6 aparute dupa 2015.

Din ce am citit si am auzit de la posesori, chiar sunt destul de fiabile si au scapat de problemele specifice modelelor anterioare.

Eu de ex visez la un F31 facelift cu B48 🤩

Edited by MihaiGSM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.