Jump to content

Consum mare e91 320d


Recommended Posts

Va salut ! Detin, din greseala si din graba,un e91 320 d,163 cai,automat,an 2007 (M47D20TU2 cu dpf off),pe care l-am achizitionat recent si l-am revizionat si pus la punct din bara in bara.

Ce ma roade e ca pe autostrada ,singur si fara bagaje,cu 2.2 in anvelope,7 ° temp.ext,la 120 km /h suge 7 l/100,la 130 km/h suge 7,8 l/100 km iar pe nationale la 80 km / h suge 5,8 l/ 100 km.

Voi ce consum aveti pe autostrada ? 

PS: am de facut nspe drumuri de 2000 km pe sens si conteaza consumul.Plus de asta ,cu dieseluri de 2.5 ,la viteze de 160-180,nu trec de 7,5-7,8 l/100 km.


 

 

 

Ca o paranteza,off topic,spun ca detin din greseala si graba pt.ca ,din cauza unei probleme medicale mi-am vandut un suv (alt producator) si am fost nevoit sa iau urgent ceva cu bani putini si cu care sa ma deplasez dar sunt EXTREM de suparat de ceea ce a ajuns sa produca BMW in 2007( calitate materiale,servisare,)Nu comentez modelele ulterioare pt.ca in afara de E60,nu am mai mers cu altceva.

Am in familie,conduc si servisez singur E38 2.5 tds si E39 525 i si am "alergat" un E34 525i timp de 9 ani de zile ,masini de care am fost si sunt extrem de multumit si cu care,fara sa vreau,il compar pe e91 si imi da cu virgula rau 🙂

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, FiveThreeFive said:

Lascăr Catargiu catre regele Carol I, cand a aflat ca acesta din urma avea DPF off la BMW-ul sau Diesel model 1871:

"Aiasta nu se poate, Măria Ta!"

Lasa-ma ,dragule,ca de-asta sunt si necajit.Asa am luat masina,m-am grabit ca aveam nevoie urgent de 4 roti si am muscat-o.E prima oara cand cumpar masina din Romania,de la bisnitar,fara verificare pe elevator.Dupa o zi luunga de cautari (Sibiu,Cluj,Arad,Timisoara),am fost dezgustat de gunoaiele puse in vanzare si am gasit e90 la 20 km de mine,cu caroserie beton ,fara fum,interior ok si,dupa ce am luat-o a inceput calvarul,cu 3 injectoare pe care le-am schimbat.

Acum corectiile sunt ok la toate 4(era jale inainte ,aveam si +5,3 pe ele)

 

Chiar nu sunt adeptul acestor "inventii" sau modificari si o sa vina si dpf ul inapoi(sunt la al 7 lea bmw si nu am avut in viata mea fum dupa mine si mi-ar fi si rusine sa afum cu masina,indiferent ca am euro 2 ,3 sau 4)sau zboara masina pe olx si trec inapoi la masini,nu jucarii. 

Tu cat ai consumul pe autostrada ? Ai e90 320 d ?

Edited by DON CORLEONE
  • Sad 2
Link to comment
Share on other sites

S-a intamplat,era conjunctura foarte proasta,bani putini,compromisuri multe dar nu se va mai intampla...

Oricum,n-o sa faca multi pureci la mine ca e si prea mic pentru nevoile mele.E primul meu bmw in 4 cilindri si ,sincer,abia astept sa revin la un oldschool in 6 cilindri fabricat pana in 2002...

 

Link to comment
Share on other sites

Masina cu dpf off nici macar nu e nevoie sa o sui pe elevator sau sa mergi cu ea ca sa aflii daca merge dpf ul. Se vede evacuarea neagra de la o posta plus ca pute groaznic in jurul masinii la relanti.

Sa nu mi spui dupa 7 bmw uri nu stiai ca este atat de simplu sa aflii daca are dpf sau nu, asta cu ma grabeam le am mai auzit.

Masina probabil nu mai este in parametrii si ca sa vezi consuma mai mult, ale dracu masini.

Link to comment
Share on other sites

Dragule,nu ma pune la stalpul infamiei ! Normal ca stiam ca nu are dpf dar cand ai urgent nevoie de 4 roti ,nu ai suficient maruntis in buzunar,cauti ceva cat de cat bun si iti da pe nas,mai faci si greseli.Tocmai iti spuneam ca e prima data cand nu iau masina la puricat.

Caroseria era beton,nu scotea fum,mergea tot pe ea,interior decent ,dinamica ok,pret pt cat aveam eu atunci la mine  si...am luat-o,si la propriu si la figurat 🙂

Dpf-ul exista fizic dar,conform vanzatorului,a fost operat ,scos ceva din el, si facut dpf off din soft (nu stiu de cine).

Evident,tot ce inseamna ulei,antigel, filtre motorina,aer,polen,epurator complet,,bujii,termostate,a fost schimbat,inclusiv ulei cutie automata si diferential.Egr-ul e curat,am reetansat galeria admisie,injectoarele sunt in parametri,zero fum pe esapament(nici chiar in sarcina),masina trage foarte bine pentru un 4 cilindri si ,culmea,chiar  nu miroase dupa ea in relanti.

Atata tot ca mi se pare deplasat consumul de 7,8 l/100 km  la 130 km/h,de la un 4 cilindri .

Sa fie de la frig oare ?

Spun asta pentru ca scot acest consum pe acelasi drum dar la viteze de 160-180 km/h,cu E38 2.5 tds (euro 2 )si A6 2.5 TdI euro 4 ,netrecand de 7,8 %...

Tu ai M47d20tu2 ? Cat iti papa ?

 

Link to comment
Share on other sites

Cateva idei, plecand de la ideea ca motorul functioneaza in parametri:

1. Vezi pe spritmonitor consumul raportat de multi alti posesori de 320d cu acleasi tip de motor. Sunt valori amestecate, E90 / E91, cutii manuale si automate. Dupa cum observi, plaja tipica de consum este destul de larga, aprox. intre 5,0 si 8,4 l/100Km, dar totusi  concentrata in jurul valorii de 6,4 l/100Km. Analizeaza putin datele. Daca este cazul, restrange criteriile de selectie si observa conditiile specifice de rulaj (oras / viteza) raportate de fiecare user: https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/37-3er.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2007&power_s=160&power_e=170&gearing=1&exactmodel=320d&powerunit=2

2. Sugestia lui @ADRIAN HD de mai sus este foarte buna. Pe autostrada poti sa rulezi cu pneurile umflate la cea mai ridicata presiune recomandata de BMW. Daca sunt pneuri de iarna, acestea vor creste putin consumul.

3. Verifica daca geometria puntilor fata / spate (unghiurile) este in specificatii.

4. Verifica daca franele nu "freaca".

5. Verifica daca termostatul nu deschide prea devreme.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

Cateva idei, plecand de la ideea ca motorul functioneaza in parametri:

1. Vezi pe spritmonitor consumul raportat de multi alti posesori de 320d cu acleasi tip de motor. Sunt valori amestecate, E90 / E91, cutii manuale si automate. Dupa cum observi, plaja tipica de consum este destul de larga, aprox. intre 5,0 si 8,4 l/100Km, dar totusi  concentrata in jurul valorii de 6,4 l/100Km. Analizeaza putin datele. Daca este cazul, restrange criteriile de selectie si observa conditiile specifice de rulaj (oras / viteza) raportate de fiecare user: https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/37-3er.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2007&power_s=160&power_e=170&gearing=1&exactmodel=320d&powerunit=2

2. Sugestia lui @ADRIAN HD de mai sus este foarte buna. Pe autostrada poti sa rulezi cu pneurile umflate la cea mai ridicata presiune recomandata de BMW. Daca sunt pneuri de iarna, acestea vor creste putin consumul.

3. Verifica daca geometria puntilor fata / spate (unghiurile) este in specificatii.

4. Verifica daca franele nu "freaca".

5. Verifica daca termostatul nu deschide prea devreme.

Multumesc pentru sfaturi,dragule ! Legat de presiune in anvelope,desi am toata suspensia noua pe Bilstein ,peste 2.2 bar mi se pare inconfortabila dar voi incerca sa duc spatele la 2.6.

Geometria am facut-o dupa schimbul suspensiei,anvelopele sunt noi,franele nu sunt blocate (am "prostul" obicei sa pun mana pe jante cand fac opriri pe drum 🙂 )

Termostatele sunt noi amandoua (Mahle)dar,e ciudat ca e cam frig in masina pe vremea asta.

Nu m-ar mira sa aiba vreo hiba un termostat nou,sa ramana mai deschis decat trebuie,avand in vedere ca se face rabat la calitatea pieselor de un timp.

Pe meniul secret imi urca apa la 90 in stationare dar nu am verificat in mers la 130 km/h.O sa bag INPA pe ea in mers sa vad...

Edited by DON CORLEONE
Link to comment
Share on other sites

On 11/30/2023 at 1:32 AM, DON CORLEONE said:

un E34 525i timp de 9 ani de zile ,masini de care am fost si sunt extrem de multumit si cu care,fara sa vreau,il compar pe e91 si imi da cu virgula rau 🙂

Consumul fata cu E91 dat mai sus e normal la vitezele mentionate.

Cat consuma un 325 la aceleasi viteze? Sau, ce da cu virgula in exprimarea ta? Ce te asteptai? 5 la suta la 120-130?

A, vara un E90 din generatia aia poate scoate si 4.7 dar trebuie sa ai talpa usoara si sa stai cu motorul pe la 2000rpm pe autostrada.

A, si cum au zis si altii cutia automata.. mda, consum un pic mai mare ca, cea manuala?

Sweet point-ul la un diesel normal e la 2000rpm (autostrada) nu chiar la 2500.. unii mai economici o sa zica 1500 - care e cam ridicol.. 🤓 ca deja simti..

Pune vin-ul sa vedem de curiozitate ce grup are un m47 automa. Nu cred ca are acelasi grup cu o manuala.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, DON CORLEONE said:

Legat de presiune in anvelope,desi am toata suspensia noua pe Bilstein ,peste 2.2 bar mi se pare inconfortabila dar voi incerca sa duc spatele la 2.6.

Eu nu am mers niciodata, sau poate din intamplare cu presiune sub 2.4 cat cere fabricantul; am avut chiar si 2.8 pe spate, ca masina a avut permanent cauciucuri normale si la fel ca si tine suspensie standard Bilstein... asa ca 2.2 e cam mica pentru consum mic. Masina cu M47 de aproape 12 ani.

Ideea e "in felul urmator" - umfla cauciucurile pentru economie si condu un diesel nu o benzina, ca motoarele's diferite, trag diferit. Motorul ala nu crapa precum un N47 ;-).

Nu te mai uita la economia lui N47 ca nu e reala- ii trebuie alta distributie la 80-100k km, iar aia TOT BANI IN MASINA SUNT BAGATI! 👀👀

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Afacere bulgareasca imi pare. Ai luat masina pe bani putini dupa spusele tale, pt ca asta era bugetul, ca mai apoi sa bagi destul de multi bani in ea (alt buget?) pt ca avea o gramada de minusuri. 
Daca dpf off nu e facut cum trebuie, injecteaza motorina aiurea si poti avea consum mai mare. Problema mai poate fi si de la electrovalva ce comanda EGR… amestec prost, motorina mai multa etc. Deasemenea mai pot fi probleme si de la termostate… ai scris ca sunt noi merita investigat in mers ce temp ai. Bateria e ok pe masina? Daca nu e inregistrata, alternatorul poate merge in full load tot timpul si iarasi si de acolo poti avea consum marit. Injectoarele trebuiesc verificate pe banc sa nu bage motorina mai multa, chiar daca valorile in Ista sunt bune. Banuiesc ca ai codat noile injectoare dupa ce le-ai schimbat. Clapetele le mai ai pe galeria de admisie? Sau sunt off si acelea? 
Cam acestea sunt probleme ce ar putea influenta consumul ridicat, din cate imi aduc aminte pe cand aveam motorul M47.

@bimmer90f30 Distributia la N47 nu se schimba o data la 100k cum zici… se schimba cu noile repere de lant, patine si toate cele si nu mai sunt probleme dupa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DJ Allexinno said:

Distributia la N47 nu se schimba o data la 100k cum zici… se schimba cu noile repere de lant, patine si toate cele si nu mai sunt probleme

Stiu ca am exagerat putin cu schibul la fiecare 100.

Dar faptul ca trebuie schimbata (deci bani cheltuiti) nu e de neglijat si de aici falsa economie de combustibil. La M47 nu se pune deloc problema asta, asta era ideea.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Viper05 said:

ba e foarte reala, am avut un f10 cu n47 , am facut pest 200k cu el, si am avut un consum mediu de 5.8

am traversat toata europa ,nu neaparat la viteze legale, cu un consum mediu de 5.3

Si cu, cat mergeai mai tarea cu atat consuma mai putin, nu!? Au facut bmw-uri care redefinesc legile fizicii.. 🤭

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, DON CORLEONE said:

Parfum ! Asa ar fi normal pentru un 2.0.

Motorul tau e o generatie mai noua,al meu e ultimul dinozaur M47...

Aceeasi masina dtpdv

Roti 16” 80 km/h - 5.5 l

              130 km/h- 6.2 l

Roti 19”  80km/h - 6 l

              130km/h - 6.8 l

Banuiesc ca la soft nu i ceva ok.

   

Edited by adi v
Link to comment
Share on other sites

@Viper05 wtf, ce consum mic, consumul asta il scot cu skoda octavia 3 1.6 tdi. Bine la al meu x3 cu xdrive si roti pe 20 n-ai cum sa scoti asa ceva.....b47 190 cai

 

@DON CORLEONE daca masina are dpf off, sigur s-a umblat si in soft, este posibil ca masina sa injecteze motorina in permanenta pentru a arde depunerile din dpf...depinde cine a umblat la masina. Dara avnd in vedere ca la E90 2.0d NFL au venit din fabrica si cu dpf si fara dpf cel mai bine emrgi la complete chip sa-ti faca un soft meserias si apoi sa vezi consum k lumea si putere smokeless

Edited by Mircea-Si
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.