Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Daca tii sa experimentezi punand ulei in motor cand de la reprezentanta cand de pe raft de magazin... probabil nu o sa ajungi prea departe.

Eu procedez altfel. De peste 500k km am pus doar doua uleiuri (bine 3 in total ca probabil propietarul dinainte a pus Castrol..) Mobil 1 5w40 cand motorul avea 250k km si apoi pe la 350 am pus Shell pure plus 5w40.

Si a consumat dupa talpa daca motorului in 12 ani..

 

Link to comment
Share on other sites

Nu te contrazic, daca poți face o recomandare de unde sa iau ulei original e binevenita, am observat ca uleiul pus la frk pe bidon scria made în italy, la fel ca și cel de la autokarma, cel de la autototal era made în spain. 

Link to comment
Share on other sites

Cauta Shell pure plus la un magazin ce garanteaza sursa sau ia de la dealer. Asta e ce iti recomand.

Am spus limpede parere mea mai sus cu vreo doua postari; am pus si poza in care dealerul BMW explica prin reclama ca foloseste ulei (baza) facut din gas natural adica Shell pure plus sau Valvoline..

Ideea e ca o data ce gasesti uleiul care il ACCEPTA (adica approved) BMW si motorul nu il consuma exagerat.. nu mai schimba uleiul (marca, densitatea) cu altul pana nu consuma mai mult din nou.

Nu mai schimba formula chimica schimband fabricanti si densitati. Asta nu face bine!

Mai sus in postarille mele pe acest topic am pus si lista din TIS cu uleiurile APPROVED de BMW. Aia e Biblia motoarelor bmw pe partea de ungere. 

Nu te abate de la ea.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Lospaa said:

Pana la urma 100ml la 1000km e mult sau e acceptabil? 

Te referi sa trec pe shell pure plus 5w40? 

Sau 5w30? Sunt cam în ceața, fiind mai atehnic asa. 

E cat se poate de acceptabil! O sa iti spuna si dealerul daca intrebi ca e normal.

Shell ca si alte marci fac de la 0w30 la 15w40.. obligatoriu full syntetic.

5w30 e clasica densitate ce o primesc motoarele astea de generatie "noua".. creca de prin 2000 sa fi inceput. Nu mai exista semi-sintetic de mult timp.. sa fie pus in motoarele astea.. prin 2000 am avut Audi si tot sintetic puneam.

 

Mare atentie ca e mare diferenta intre recomandat de marca de masina si APROBAT de aceea marca. Uleiul aprobat e cel care e cel mai bun.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, bimmer90f30 said:

 

Mai sus in postarille mele pe acest topic am pus si lista din TIS cu uleiurile APPROVED de BMW. Aia e Biblia motoarelor bmw pe partea de ungere. 

Nu te abate de la ea

Nu ne mai ajuti odata cu lista aia te rog? Sunt totusi aproape 200pagini scrise si de pe telefon mi e greu sa caut... multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • Romulus locked and unlocked this topic
  • 2 months later...

Salutare,

Gata prima revizie la 545e, la 17k cu uleiul de la nemtzi. Proprietarii de motorizari 40i/45e, ce ulei bagati?

Masina a avut in Germania 0w30 iar in Romania sistemul le-a aratat sa bage 5w30, datorita temperaturilor mai mari. Asa ca am dat acordul pentru 5w30. Ei ziceau ca celalalt il baga doar la M si schimba la 5000 km.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dar ce? In timp 0w30 se degradeaza mai tare/repede decat un 5w30, si mai ales intr un motor ca unul de M, unde temperaturile de lucru sunt mult mai mari si se presupune ca un M nu merge cu bunica duminica la biserica, adica e utilizat la capacitate (chiar daca nu tot timpul), inseamna ca uleiul ala sa fie schimbat la 5000/7500km sa ofere protectia necesara... o fi el foarte putin mai fluid la rece dar overall nu ofera o protectie mai buna decat un 5w30. 0w30, 0w20, 0w8 mai nou, sunt uleiuri folosite prentru "consum mai redus" si micsorare noxe, in rest nu ofera miracole la protectie 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

La 545e mai intelegi ca are nevoie de ceva ultra fluid, la cum porneste si opreste motorul termic dupa bunul plac, si te trezesti intr o accelerare puternica, ca iti porneste termicul rece la xxxx rpm direct... dar la un M?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, wolf20 said:

Nu-mi deschide site-ul.

Avea 0w30 in ea, nu cred ca neamtzul a fost prost si nu a pus ce trebuie. 5w30 a fost recomandarea pentru regiunea noastra.

@sskkaa, am gandit si verificat si problema cu pornitul termicului pentru o talpa. Pare ca atunci cand merge pe electric circula un antigel care ajuta si pentru ajustarea termicului, deci practic nu e de la 0, baf, pornit, talpa. Daca o muti in sport iti arat ce temperatura are antigelul si daca esti good to go.

Link to comment
Share on other sites

Antigelul n are nicio treaba cu uleiul! Ungerea o face uleiul si eu nu cred ca modele hibride au vreun sistem suplimentar de preungere sau vreo pompa suplimentara de ulei sa faca presiune ultra rapida sa unga tot sistemul instant... n are cum! De aia zic, ca motorul termic porneste pe sec, cum s ar zice si de acolo pot fi uzuri f mari. Parca, daca imi aduc bine aminte @six in line sau @FiveThreeFive a detaliat chestiilea astea destul de bine intr un post de al lui... nu mai retin care din ei 🤣🤣🤣 deh varsta...

Cat despre 10w60 pt utilizare zilnica e cam omor pt motor daca nu vede zilnic circuit si redline. Sincer un 0w40 sau 5w40 mi s ar parea ideal.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Am gasit in sfarsit explicatia mult cautata. De ce merita pus in toate motoarele zilelor noastre ulei cu baza din gaz natural. Pentru ca este mult mai stabila si nu oxideaza, factor daunator uleiului in decursul vietii sale motor.

Cine vrea sa inteleaga, baga la cap si face ce trebuie.

De la minutul 8:55 incepe explicatia a ceea ce trebuie inteles.

Shell si Penzoil sunt cei care au pus pe piata primii ulei cu baza gaz natural, GTL - Gas To Liquid.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.