All Activity
- Past hour
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
mgi replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Asta la mașinile de acum. Dar la generația următoare, care o sa încarce la 400 kw și peste, încărcarea 'lentă' de la peste 80% tot o sa însemne peste 100 kw. Adică mai mult decât vârful de încărcare al multor mașini de acum. Deci cu generația nouă de mașini poți sa încarci și pana la 100%, dacă stai un pic mai mult la baie- 3491 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
f36 BMW 420i (B48) xDrive Gran Coupe F36 (2016) - Part II
blueyedmind replied to blueyedmind's topic in Masina mea
Salutare! Bateria mea de fabrica e cam pe duca. Nu am vreo eroare in bord, dar porneste mai greu, iar usa portbagajului se deschide foarte greu si moare motorasul cam la jumate din cursa, ca si cum nu mai primeste curent. Din comportament si ISTA reiese 100% ca e bateria (health 13%). Are 9 ani si banuiesc ca e normal... Origanala este produsa de Varta. Din ce am mai citit, foarte buna ar fi ca aftermarket EXIDE, mai exact, pentru masina mea, asta: https://www.exidegroup.com/eu/en/battery/EK960 Originala de fabrica e capacitate 90Ah, asta de la EXIDE e 96Ah. Ati folosit? Recomandati sau aveti optiuni mai bune? Parca nu as da 1700-1800 ron pe o baterie originala de la bavauto (nici nu vreau sa ma gandesc cat costa la service autorizat BMW).- 26 replies
-
- 420i
- gran coupe
-
(and 1 more)
Tagged with:
- Today
-
lillejhon started following Gps bmv X1 f48 2019
-
Posibil sa nu mai mearga antenta de gps, mai intra apa.
-
Al meu se apropie de 190k
-
Multam de info! Am incercat sa schimb cat mai repede uleiul pus de fostul proprietar(5w40 Motul 8100) si acesta era pe stoc in atelierul prietenului meu. Plus ca mi l-a oferit la un pret bun.
-
BeniCretu started following Gps bmv X1 f48 2019
-
Buna, am o problema cu gps-ul mașini, când m-am întors din Grecia din vacanta pozitia mașini pe gps a rămas undeva in Bulgaria și ori ce fac nu îmi vede noua poziție pe gps cu toate că în my BMW îmi vede pozitia corecta a mașini. A mai plătit careva aceasta problema și cum a reușit rezolvarea acestei probleme. Multumesc,
-
Multumesc! M30B34
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
BaXXon replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Trist e ca putini pricep ca intre 80-100% e incarcare lenta si se face echilibrarea celulelor, o etapa absolut necesara pt longevitatea bateriei. O data la cel mult 2 saptamani ....- 3491 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Alex3245 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Nu e deloc trist, pentru că ei testează practic 70% din baterie. Oricine are un EV și merge la drum lung folosește prima parte a bateriei de la 100% la 10%, nu de la 80% la 10%. Practic, în prima parte faci peste 300 km relax. Dacă vreți să vedeți teste la 130 km/h, le are tipul din clipul de mai jos: După cum se vede, de la 100% la 0% face 490 km. Dacă scădem 10%, asta înseamnă 441 km în prima parte a traseului, deci se fac lejer peste 300 km. Apoi, pe restul traseului, pauzele vor fi mai dese, pentru că vei încărca doar până la max 80%, ceea ce înseamnă aproximativ 300-340 km. În total, poți parcurge 1000 km cu o pauză totală de doar 30-45 de minute. Și în ceea ce privește alimentarea, alimentez mereu când mai am un range de 90–100 km, adică merg constant cu aproximativ 500 km disponibili. Range-ul total pe care îl am este de 600–650 km. Este destul de similar cu EV-ul: la benzină/diesel alimentezi când mai ai 10–20% în rezervor, iar la EV încarci între 10–80%, 10–90% sau 10–85%, deci undeva între 10–30% după prima parte a traseului.- 3491 replies
-
- 2
-
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Ce avem noi e buenoooo, zher gut!!
-
Eu la peste 170k km ce sa mai zic?
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
sskkaa replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
În plus, șoferii evită ca bateria să scadă sub 10% și rareori încarcă peste 80%, din cauza timpului mult mai mare necesar în această plajă. Astfel, doar câteva modele reușesc să depășească 300 km reali între două opriri. Foarte trist...- 3491 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
alex230ro replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
https://evmarket.ro/top/consum-autonomie-reala-masini-electrice-autostrada-130-km-h-57315/- 3491 replies
-
- 1
-
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
BaXXon replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Inca nu s-a incheiat anul 2025, dar statisticile sunt facute .- 3491 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Sa nu deochi al meu M40d, 125k km, not a single fuck given.
- Yesterday
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
bimmer90f30 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
In the European Union, battery-electric car sales increased by 22% for a market share of 15.6%. Hybrids and petrol remained by far the most popular power source for new cars in the EU. The share of diesel cars fell below 10%. Link-ul de unde am citat e mai jos: https://www.best-selling-cars.com/europe/2025-half-year-europe-car-and-bev-sales-by-european-country/ Aproape identic cu, cel postat mai sus in favoarea electricelor. Ne incapatanam sa vedem ansamblul, intreaga imagine? (..cum naiba le masluiesc si le vrajesc ca la mine scrie ca, cele mai multe vanzari sunt la Petrol si Hibride iar la altii iese ca electricele se vand ca painea calda..) Are cineva cea mai mica idee cum se "vand" masinile in UK..???? (ca asta se afirma in rapoartele din link-uri: ca UK si Germania inregistreaza cele mai multe vanzari) Inainte de a va face cea mai mica impresie despre vanzarile "masive" din tara aia suntteti la curent cu practica vanzarilor de masini noi in UK?? Stiti ce inseamna pre-inregistrari in Anglia?? Raspunsul e mai jos: Dealers pre-register cars primarily to meet sales targets set by manufacturers, which allows them to earn bonuses, secure funding, and improve their financial reporting. By registering the car under their own name, the dealer "sells" the car to themselves, counting it toward their sales figures and often qualifying for incentives. This practice also helps manage stock, and the resulting cars are then sold to customers at a lower, discounted price because they are technically considered "used," even with minimal mileage. Acum sper ca se intelege de ce se ""vand"" atatea masini. In realitate NU se vand; se masluiesc, se ascund.. masini noi sunt vandute SH cu reduceri absolut masive. Pe hartie doar se vad vanzarile. Asta distruge piata vanzarilor de masini. O da efectiv peste cap. Oferta e (covarsitor de mare) mai mare fata de cerere, mai ales pe un anumit segment, bine-cunoscut...- 3491 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Alex3245 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Am găsit și: https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/general-information/news/european-battery-electric-vehicle-market-surges-34-first-half-2025-led https://www.best-selling-cars.com/electric/2025-half-year-europe-top-electric-car-brands-and-bev-models/ https://rhomotion.com/news/global-ev-sales-up-28-in-2025-2/#:~:text=Global EV sales over 9 million in first half of 2025%2C growing by&text=* Global: 9.1 million%2C +28% * China:,* Rest of World: 0.7 million%2C +40%- 3491 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
bimmer90f30 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Stiri locale nu prea incurajatoare. https://www.libertatea.ro/stiri/dacia-a-vandut-un-singur-exemplar-de-spring-in-luna-iulie-in-romania-blocarea-programului-rabla-a-paralizat-vanzarea-de-masini-electrice-5415026 Intre timp in Europa, mai la Vest: https://uk.finance.yahoo.com/news/porsche-scraps-battery-production-plans-085534539.html Drump bun si cale batuta Porsche (ai mai scumpi si mai meseriasi..) Dacia (mai ieftin in Europa nu se poate..) si bun venit China cu (pardon) ei!? Asteptam Partidul Comunist Chinez sa salveze economia Romaniei? (nu vreau sa mai argumentez.. macar sa dau de gandit..l- 3491 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Iulianlaur joined the community
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Viper05 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
ceva nu se leaga la articolul asta. la o simpla cautare pe google in prima jumatate a anului 2024 s-au vandut 6.9 milioane de masini in europa( similar cu 2025) dar din astea in 2024 1.5 milioane au fost electrice fata de 1.2 milioane in 2025. ce e adevarat din articolul ala e ca a fost o diferenta de aproape 24% , dar negativa, sau cifrele mele pe 2024 nu sunt corecte- 3491 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
BaXXon replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Ford si-a pierdut clientii , n-au fost competitivi cand trebuia . Dupa ploaie ...clop de paie.- 3491 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
alex230ro replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Ma mira ca in stirea de mai sus nu apare Ford care are niște prețuri interesante pentru Capri/Explorer- 3491 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Alex3245 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Mașinile electrice revin în forță. Pe piața europeană, Volkswagen este noua locomotivă- 3491 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
TheIulian76 joined the community
-
admirb joined the community
-
Tinand cont de faptul ca Mercedes se gandeste sa cumpere motorul de la BMW pe benzina, asta spune foarte multe despre acest motor B48
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
BaXXon replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Pt cumparatorul de rand , top speed-ul e fara valoare . Autonomia e criteriul primordial , apoi confort etc- 3491 replies
-
- 1
-
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
B58 are cele mai mici probleme si este cel mai fiabil motor din gama bmw din prezent.Sa nu uitam ca sunt mai multe B48 și B58 decât orice varianta diesel pe piața în lume.Diesel....doar în Europa.De exemplu uite ce probleme are un B57 (diesel) Common BMW B57 engine problems include EGR cooler failure, high-pressure fuel pump issues, turbocharger wastegate problems (often a rattling sound), and intake manifold swirl flap issues due to carbon buildup, especially with short-trip driving. Other concerns include high oil/coolant consumption, DPF clogging from short journeys, potential timing chain issues over time, and fuel leakage into the wiring harness from failed fuel sensors. Specific Engine Problems High-Pressure Fuel Pump (HPFP) Failure: The HPFP can fail due to a design flaw, potentially causing damage to injectors, the DPF, and the EGR system. Turbocharger Wastegate Problems: The electronic wastegate actuator on the B57 turbo can develop issues, causing a rattling noise at low speeds or during deceleration. Intake Manifold Swirl Flap Issues: Carbon buildup can clog the intake manifold and cause the swirl flaps to stick, affecting performance. DPF Clogging: Short driving distances can prevent the Diesel Particulate Filter (DPF) from regenerating properly, leading to soot buildup. Fuel Leaks: The fuel sensor on the high-pressure fuel pump can fail, allowing fuel to leak into the engine wiring harness and potentially damage the Engine Control Unit (ECU). EGR Cooler Failure: The EGR (Exhaust Gas Recirculation) cooler is prone to failure, especially from frequent short journeys, leading to coolant leaks and potential engine overheating. Symptoms to Watch For Loss of Engine Power: A common sign of a faulty turbocharger or engine management system issue. Unusual Engine Noises: A rattling from the turbocharger wastegate or other mechanical noises. Excessive Exhaust Smoke: White smoke can indicate coolant burning, while blue smoke suggests burning oil. High Oil or Coolant Consumption: Indicates a potential issue with the engine or its gaskets. Check Engine Light: Can be triggered by various issues, including a faulty DPF pressure sensor or turbo problems. Rough Idle or Misfires: Symptoms of problems with the fuel injectors. Preventative Measures Use High-Quality Fuel: This can help prevent injector and DPF issues. Regular Maintenance: Adhering to scheduled maintenance, including oil changes, is crucial. Longer Drives: Occasionally taking the vehicle on longer, higher-speed drives can help the DPF regenerate. Fuel Additives: Using fuel additives can help keep the injectors clean and prevent fuel system problems. Monitor Coolant and Oil Levels: Regularly checking these can help you detect leaks or consumption issues early.
Announcements
-
Topics