Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Conteaza mult si la electrica. Este diferenta chiar foarte mare intre ele. La I3, aveai acelasi cuplu pana la fix 100km/h cand se blagea brusc si tragea chiar greu la peste 100km/h. Daca depaseam la 100-120km/h, parca eram cu camionul La leaf trage tare pana pe la 70km/h si scade cuplul lent pana la 135km/h unde e limitat La skoda, trage la fel si abia pe la 120km/h scade incet cuplul insa in mare trage bine si la 150km/h Diferenta vine de la tipul motorului, ratia dintre magneti permanenti, nr de poli etc etc care depinde mult de la producator la producator si de generatie
  3. Si mie mi se pare aberanta aceasta interpretare care a fost confirmata de politisti, pietonii nu au obligația legala de a se asigura la traversarea pe trecerea de pietoni... Nu stiu daca e bine sau nu, inclin sa cred ca nu, asa ca atentie si mai mare la trecerile de pietoni de acum înainte. Pe principiul asta sa ne aruncam pe trecere fara nici un stres un pieton poate fi lovit si de o masina care se deplasează cu 30 Km/h, nu va fi omorât, dar nu cred ca i-ar fi prea bine.
  4. Today
  5. Scoate injectoarele , intoarce conductele invers , racordeaza-le la rampă si scoate mufa electrică de la injectoare. Pune o foaie alba sau o cârpă colorata curată pe motor , sub injectoare si da de 3,4 ori la automat , cate 5-10 secunde. Dacă vezi vârful la injector umezit (pui degetul pe el) sau firicele de combustibil cum ies din diuză, trebuie schimbat acel injector. Recomand injectoare Index 11. Dacă pui index 11, trebuie schimbate toate , să aibe același index. Daca pui alt index, nu contează. Inainte de montare, notezi codurile din partea stângă a fiecarui injector inlocuit , format din 6 cifre , 3 sus, 3 jos, si le codezi in ECU. Totodata trebuie cuplaje elastice noi si garnituri de pe varful injectorului noi. Dacă la codare , după salvare, codul diferă cu +-1 la finalul codului, nu e nici o problemă. Totodată scoate solenoizii de vanos, si cu spray de frână ii cureți foarte bine. Cu consumul de ulei nu vei scăpa fără segmentare si chiar inlocuire cilindri, dar și după aia, la viteze de peste 130 km/h , va exista un consum de ulei. Așa este proiectat motorul.
  6. Te rog sa detaliezi, care ar fi bunul mers al traficului? Iti garantez ca functioneaza foarte bine acele limitatoarea de viteza in zonele foarte aglomerate unde trebuie sa reduci viteza.
  7. Partea asta nu o inteleg, cum sa retii vina cuiva doar ca a fost acolo si nu a incalcat nici o regula de circulatie? Cel de pe prima banda nu incurca pe nimeni si nu a facut nimic ilegal, iar cel care statea in coloana ce putea sa faca? Legea nu spune ca trebuie sa se opreasca la X metri de trecere. In plus stim cu totii rezultatele drug test au un grad de eroare mare, pana nu ajung analizele de sange, nu stim daca soferul consumase ceva sau nu.
  8. "Politisti aia morti" de care tot ziceti sunt cea mai idioata inventie, inventati de niste 'morti' care nu sunt in stare sa asigure un bun mers al traficului.
  9. Politia, cat si ITM-ul, nu se straduiesc prea tare sa afle vinovatul real. Daca cineva se considera nedreptatit, merge in instanta, nu exista alta varianta. In mai 2020, in Craiova, a fost un accident de circulatie urat, cu 4 decedati (un bombardier cu bmw, volan dreapta, 140 km/h i-a facut zob). Erau in taxi si aveau cedeaza trecerea. In filmare se vede ca opreste (taxi) si, dupa, inainteaza. BMW-ul venea si dupa o curba, deci, la fel, vizibilitate redusa (pentru soferul de taxi). Politia a dat verdict: sofer taxi vinovat (bine, aici e posibil sa fi fost si niste interventii). Judecatorul (fiindca sotia soferului de taxi a contestat pv) l-a condamnat pe bombardier la 3,5 ani inchisoare cu executare (dupa 2 ani si ceva de judecata). Eu am facut dosarul de cercetare accident de munca pentru soferul de taxi, de asta stiu mai multe.
  10. @FiveThreeFive Sincer, dpmdv, chestiile astea nici nu ar trebui sa fie scrise in lege, pentru ca mi se pare ireal sa fii atat de prost si indolent sa nu te asiguri cand traversezi strada, indiferent ca esti pe trecere semaforizata, nesemaforizata sau prin loc nepermis. Cu atat mai mult ca in unele accidente, mai exista si probe video filmate de camere video din masini, unde se vede clar prostia si inconstienta pietonilor. Repet, trecerea de pietoni NU ESTE trotuar.
  11. Cel cu Loganul de pe prima banda este victima sistemului local, care ii da voie sa parcheze la 25m de trecere prin parcarea pe care au amenajat-o. Retardul cu Peugeot rosu, este un distrus, pentru ca ii taie toata posibilitatea unui conducator auto, din sens invers, sa observe la timp un pieton, chiar si la 30 la ora daca fuge un bezmetic pe trecere ii dai dauna aproape totala. Cel din spate cu masina neagra daca era atent, nu era drogat, nu statea pe telefon putea sa ii traga un claxon la maratonista pentru atentionare, eu faca treaba asta cand ii vad foarte increzatori in puterile lor de super oameni. Cam asta e treaba, si da, e un cumul de multi factori care au generat evenimentul.
  12. @sskkaa Inteleg foarte bine ce spui si, ca principiu, sunt de acord cu tine. Problema este, insa, in modul in care instantele interpreteaza legea. Multe legi au formulari ambigue, iar in instante s-au consacrat anumite interpretari si practici. In general, daca un angajat da in judecata firma pe o anumita speta, din start sansele firmei nu sunt prea bune. La fel, intr-un accident intre o masina si un pieton, soferul pleaca cu un handicap de prezumptie de nevinovatie in instanta. Articolul de lege pe care l-ai citat mai sus este fix un exemplu de formulare in coada de peste. In instante, el este interpretat astfel: Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate și semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localități, pe la coltul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei și pentru ceilalți participanți la trafic. Adica, instantele si politia considera ca obligatia pietonilor de a se asigura ca pot traversa fara pericol apare doar in cazul lipsei trecerilor de pietoni, nu si la traversarea pe trecerile de pietoni.
  13. Salutari recent am un sir de probleme la un 320i fl cu n43. Initial am avut niste rateuri la rece care mergeau pana se incalzea motorul. Am schimbat capacul culbutori si problema disparuse cel putin partial. Recent am mai schimbat pompa ulei, cuzineti, debitmetru. Dar de ceva vreme la prima pornire dimineata da niste rateuri doar primele 5 minute la prima pornire a zilei. De 3 sapt stau cu masina la mecanic si nu reuseste sa ii dea de cap banuiala mea era un injector care curge si uda bujia peste noapte dar mi-a spus ca nu da erori de misfire cea ce pare cel putin straniu. Nu stiu daca ar trebui sa dea eroare in acest caz sau pe ce pista sa mai merg plus ca consuma cam 1l ulei/1000km . In rest masina nu da semne ca ceva ar fi gresit astept recomandari si daca aveti sugestii pt un mecanic bun in zona maramures / cluj
  14. Salut am un bmw seria 1 f40 2022 , la plecare de pe loc si la franare mi se aude un zgomot in rezervor , am fost la cei de la reprezentata bmw iar mecanici de acolo imi zic ca se aude motorina in el ceace nu prea cred , poate sa imi spuna cineva daca a patit la fel si ce problema ar fi ???O zi buna .
  15. La cat de mult merge cu masina nu vad nici o logica in a cumpara altceva decat tot un diesel.
  16. Sincer, la ce vremuri sunt, cred ca o mai tin mult si bine... Oricum la ce ofera piata auto mai nou, design/calitate/pret... este foarte trist! Exclus electrica.
  17. te cam apropii de 200k parca atunci ziceai ca o schimbi ? Poti incerca un 40e/i daca nu te deranjeaza 2-3 litri in plus la consum .Sau te duci direct in electrice desi acolo in afara de noul ix3 nu vad ce ai putea alege
  18. ca tot discutam - un videoclip extrem de interesant , mai ales datele de la final
  19. 10.03.2023 - 52.245km - constatare generala la achizite, diagnoza, resoftare si update de soft motor/cutie/infotainment, update de harti, etc - BMW GRUP WEST ORADEA 10.03.2023 - 52.273km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 28.03.2023 - achizitie jante+anvelope 20" incl montaj + reglaj directie, unghi fuga, etc - BMW GRUP WEST ORADEA 23.05.2023 - 59.900km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 29.05.2023 - 59.920km - schimb placute frana fata + diagnoza ventilator scaun dreapta fata - BMW GRUP WEST ORADEA 28.07.2023 - 68.080km - inlocuit EGR/Recitor pe campanie - gratuit + gresat usi + constatare mecanica pentru pompa de apa/accesorii - BMW GRUP WEST ORADEA 18.08.2023 - 70.741km - revizie ulei BMW + filtre + inlocuire pompa apa + antigel + simering palier fata + schimb ulei cutie transfer - BMW GRUP WEST ORADEA 13.09.2023 - 72.000km - Stage 1 la A TEAM PERFORMANCE 04.12.2023 - 80.250km - revizie ulei BMW + filtre + schimb uleiuri diferentiale fata + spate - BMW GRUP WEST ORADEA 06.03.2024 - 90.324km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 25.04.2024 - 98.772km - schimb placute frana spate ( nu cred ca au mai fost schimbate vreodata ), verificat sistem climatizare ( ca tot vine vara ), completare freon ( lipseau cam 150ml dupa 4ani jumate aprox ) si igienizare clima, care a inclus obligat si schimbarea filtrului de aer - BMW GRUP WEST ORADEA 10.05.2024 - 101.546km - revizie ulei BMW + filtre, inlocuire lichid frana ( era "scadent" in August oricum ) si schimb ulei cutie ZF8HP, si ceva conducta de alimentare carburant ( apro 200lei + TVA) - toate astea pentru suma de 5000lei + TVA - BMW GRUP WEST ORADEA 26.06.2024 - 110.186km - revizie ulei BMW + filtre - ANDRION SERV 06.09.2024 - 121.537km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA 14.11.2024 - 130.661km - revizie ulei BMW + filtru de aer, inlocuit protectii telescoape fata + elemente suprasarcina?!, inlocuire brate inferioare anterioare stg+dr fata ( troncanea ceva usor la denivelari mici de ceva vreme ) si un reglaj directie - BMW GRUP WEST ORADEA 22.01.2025 - 140.440km - revizie ulei BMW + filtre, verficiare autovehicul, schimb ulei cutie transfer, si lamela stergator spate - BMW GRUP WEST ORADEA 24.02.2025 - 146.708km - inlocuit senzor Nox dupa DPF, si curatat injector adblue ( nu era f murdar, dar am zis sa-l verifice daca tot e masina la ei ) - ANDRION SERV 28.02.2025 - 146.900km - inlocuit injector Ad Blue, si mufa+conducta - cod 16197381257 ( de la injector la rezervor ) - ANDRION SERV 25.03.2025 - 150.536km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA. S-a rezolvat si cu rechemarea pentru sinele din portbagaj. 11.04.2025 - 150.536km - inlocuti DPF, original, cu toate cele necesare, coliere, conducte vacum, etc. In urma problemelor cu Sezorul Nox, a dat si o eroare pe DPF, si atunci mi s-a aprins becul. In urma testelor facute, s-a constatat/presupus ca PDF are ceramica crapata, si de acolo erorile continue. Dupa schimb nu am mai avut nicio pb si nicio eroare nici pe DPF nici pe senzor Nox, masima merge perfect. Nu e o problema comuna sau des intalnita, dar mi s-a confirmat ca au mai avut probleme cu DPF-uri crapate si ma masini mult mai noi cu si km sub 100k, putine cazuri, dar a mai fost intalnita problema. - BMW GRUP WEST ORADEA 25.04.2025 - 151.000km aprox - am pus rotile de 19 ( model 887M ) - 245/50/19 - Michelin Latitude Sport 3. De atunci, de peste 5000km, masina merge perfect, si am decis ca voi ramane pe setup-ul asta. Am detaliat in topicul aferent de anvelope problemele, nervii si stresul avute cu rotile. Mi-a ajuns, m-am saturat, si nu mai am nici timp pt pb asta. 07.05.2025 - 154.800km aprox - completat aprox 150-200ml antigel+apa distilata. Am constatat o mica lipsa cand completam lichid de parbriz. Nu au fost notificari in bord sau erori pe subiect, nu lipsea mult oricum. O sa mai urmaresc perioada asta, banuiesc ca poate s-o fi umblat la ceva cand au inlocuit DPF, sa fi curs putin. Sub masina nu par a fi scrugeri, pete, etc. Pana acum dupa aprox 2000km, totul ok. 05.06.2025 - 160.230km - revizie ulei BMW + filtre, schimb uleiuri grup diferential fata + spate, revizie + igienizare clima - completat putin (aprox 100ml) freon - BMW GRUP WEST ORADEA 14.08.2025 - 170.092km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA 16.10.2025 - 179350km aprox - am facut o verificare/mentenanta preventiva la ANDRION SERV, unde s-au verificat mai multe componente: - Galeria de admisie - la aproape 180k km a fost surpinzator FOARTE curata pentru km astia, foarte putina mizerie, dar s-a curatat, s-au inlocuit si garniturile. Clapetele nu au joc, totul este ok. - S-a curatat si EGR-ul, si acesta foarte putin murdar la aprox 180k km ( acesta s-a inlocuit pe rechemare la aprox 60k km, deci are doar 120k km ) - S-a dat jos si capacul culbutori, cel de plastic, pentru a verifica daca sunt scurgeri, etc... nu a fost cazul de inlocuire, totul ok - S-a verificat tot ce tine de pompa de apa, role, intinzatoare, curea de accesorii... aceasta (cureaua) s-a inlocuit, desi nu era neaparat nevoie, nu prezenta urme de uzura foarte vizibile, mai mergea fara probleme. - S-a verificat si fulia, masina totusi avand peste 6 ani, se mai duc cu timpul. Totul ok - S-a verificat si mufa senzor presiune motorina, am inteles ca mai intra motorina si se poate strica calculatorul masinii. Totul e curat. - S-a facut o verificare si pe dedesubt, s-au inlocuit 2 bucse ( nu stiu care sincer, cele care se pot inlocui separat fara brate ) - S-au verificat si flansele de la cardan, au cateva mici microfisuri, probabil le voi inlocui la revizie saptamana viitoare, sau la urmatoarea revizie. o sa-i pun si pe cei la BMW sa le verifice inca odata. nu am absolut niciun simptom, nu tremura nimic, nu vibreaza nimic, totul functioneaza ok. In rest totul este in regula, masina merge ca in prima zi de cand am luat-o, nu bate nu troncane. Urmeaza revizia sapt viitoare cred ( ulei + filtre + ventilator aeroterma care scartaie - desi acuma ca ventilatia merge doar pe cald, dimineata webasto, etc... nu am mai auzit sa mai scartaie, dar o voi inlocui oricum sa scap de un stres ) Va fi foarte greu de inlocuit cand va fi cazul sa o schimb...
  20. Salut, Ca sa nu mai deschid alt topic, revin si eu cu aceeasi problema. Am facut ieri revizia la x4 si am verificat de curiozitate istoricul service in idrive acasa. Tot istoricul din idrive de la 28k pana la 150k e lipsa, ce s-o fi intamplat? cum pot remedia situatia?
  21. Unde in lumea asta, ai vazut tu sa opreasca in caz de trafic intens, la 25m de trecerea de pietoni? Mie mi se pare ca se cauta probleme acolo unde nu sunt, problema majora este INDIFERENTA, LIPSA DE CIVILIZATIE, INCAPATANAREA, TUPEUL si PROSTIA pietonilor ( nu a tuturor, bineinteles, dar a unui procent FOARTE MARE ) care confunda mereu trecerea de pietoni cu trotuarul. Pietonii sunt si ei obligati: NUMAI DUPA CE S_AU ASIGURAT CA O POT FACE FARA PERICOL PENTRU EI SI PENTRU CEILALTI PARTICIPATNI LA TRAFIC!!! Dar pe majoritatea ii doare n p..., ca ei sunt pietoni si vesnic cu prioritatea in mana... prioritatea care o duc la 2m sub pamant de foarte multe ori... Dpmdv, solutia cea mai simpla si ieftina e amplasarea de opritoare ( politisti culcati le zic eu ) inainte de trecerile pe pietoni, suficient de inalte, incat sa te faca sa franezi pana la o viteza decenta pentru a putea opri in siguranta si in caz de extrema urgenta.
  22. Acum discutam filozofic, evident. Dar toti trei ar putea fi amendati conform art. 142 lit. e): "Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor la mai puțin de 25 m înainte de o trecere pentru pietoni ori în locul unde vizibilitatea asupra acesteia este redusă". Amenda nu are rolul de a le lua oamenilor bani, cat de a-i face sa simta un minim de responsabilitate pentru accident si - poate - sa ii determine sa vada cu alti ochi, in viitor, riscurile din zona trecerilor de pietoni.
  23. Are sens ce spui ,dar in principiu de adaptezi la ceea ce ai, altfel un avantaj am masinilor electrice e cuplul care este livrat "instant" ceea ce in teorie face depasirile "in scurt" mai usoare . Si nu trebuie sa iei strict 0-100 , conteaza mult cum este livrata puterea , etajarea cutiei si treburi de genul asta care din nou la electrica nu prea conteaza . Problema cu multi cai e ca te fac sa ai impresia ca orice e posibil si ai tendinta mai ales daca esti tanar sa impingi limitele
  24. In baza a ce ar trebui sa sufere consecintele, si care ar fi acestea?
  25. Cred ca mai era ceva relativ simplu care ar fi putut fi implementat acolo si care este implementat in mai multe zone, trecerea de pietoni sa fie suprainaltata,caz in care - pietonul avea o sansa sa vada masina deoarece era mai sus, masinile neagra si rosie erau oprite mai in spate, BMW ul nu mai venea la fel de tare .Evident - montarea de bumpere ar avea acelasi efect, dar parca mai ok mi s-a parut ce am scris mai sus.
  26. Pe mine m-a marcat mult acest accident si am medidat ceva timp asupra lui. @Dan_316i are dreptate - la fel ca si in cazul accidentelor aviatice, a fost un cumul de factori. Evident, soferul care a lovit femeia pe trecerea de pietoni este pe deplin vinovat. Insa accidentul parca a fost regizat de soarta, dinadins ca sa nu existe nicio sansa de a fi evitat: - soferul masinii avea viteza; - pe sensul opus este trafic intepenit. O masina rosie destul de inalta este oprita imediat dupa trecere, limitand practic la zero vizibilitatea catre stanga. In spatele ei, o masina neagra este oprita partial pe trecere, lasand doar un culoar ingust intre cele doua masini, imediat prin spatele masinii rosii (cea care blocheaza total vizibilitatea); - pe banda din dreapta in sensul de mers al BMW-ului tocmai iese din parcarea de pe trotuar, la mica distanta inainte de trecere, o masina neagra, blocand astfel banda I si orice posibilitate de a evita prin dreapta; - femeia decide sa treaca strada in fuga, impingand cu caruciorul in fata sa. Avea prioritate, dar a uitat de orice fel de prudenta; - ca ultim umor negru al destinului, femeia aruncata in aer de impact cade peste masina unuia absolut pasiv la acest eveniment, dar care ulterior a fost decoperit ca era intoxicat cu afetamina. Din punctul meu de vedere, soferii celor trei masini sus-mentionate (rosie + neagra de pe sensul opus, neagra de pe banda I) ar trebui sa sufere anumite consecinte, ca urmare a acestui accident. Ei au fost factori care au facilitat, intr-o anumita masura, tragedia. Culmea, cred ca singurul penalizat (in arafa de autorul accidentului) va fi individul afetaminos. DIn acest accident trebuie trase o serie de invataminte, care ar trebui sa ajunga in regulamentul de circulatie, pentru a evita pe viitor astfel de nenorociri. In primul rand, masinile oprite in trafic aglomerat ar trebui sa lase un interval de min. 5m (o lungime de masina, daca nu chiar doua) inainte si dupa trecerea de pietoni. Acel interval ar trebui marcat pe asfalt. Apoi, art. 123 lit h) din regulamentul de aplicare a ordonantei 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice ar trebui modificat astfel incat limita de viteza de 30 Km/h in dreptul trecerilor de pietoni nesemnalizate sa se aplice si in cazul strazilor cu mai multe benzi pe sens. In fine, limita de parcare a masinilor de 25m inainte de trecerile de pietoni ar trebui sa fie valabila si pentru parcarea pe trotuar - daca nu cumva este deja valabila.
  27. Cand imbatranesti, desigur, nu e aplicabil mie la cei 32 ani, incerci sa estompezi diferentele printr-o masina mai puternica, printr-o piscina mai mare, d'astea. Din punct de vedere personal nu as cumpara nicio masina care face peste 6 secunde acceleratia, fiindca sunt mult mai confortabil psihic cand fac o depasire sau vreau sa evit o situatie limita, dar repet, that's me.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.