Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Francezii nu prea au renuntat la nuclear. Nemtii insa da.
  3. Pai și francezii și nemții s-au împușcat in picior ca s-au grăbit sa închidă centralele atomice si acum le pare rău
  4. Gata si camera, totul ok. Am preferat sa o alimentez din navigatie, nu din portbagaj (avea fir dedicat, atasat la cablu, la fel si navigatia).
  5. Today
  6. Azi dau retur si ventilatorul si grila. Ventilatorul nu se potriveste, grila are un element rupt. Am mai si spalat-o ca era mizerabila. Am comandat ventilator nou, vine maine dar, nu stiu cand am timp sa-l schimb.
  7. @FiveThreeFive Europa are exemplul nefericit Cernobal si de acolo a aparut as zice reticenta asta . bine posibil sa fie si alte interese . Ideal ar fi mix de 30% hidro 30%nuclear restul imparit intre solar, eolian, fosil .Posibil ca odata ce tehnologia reactoarelor tot evolueaza sa se revina la sentimente mai bune vs nuclear .
  8. Avantajele energiei curate sunt incontestabile. Eu vad insa doua probleme: 1. tranzitia se efectueaza fara o planificare corespunzatoare - si nu numai la noi (link mai jos); si 2. energia solara si eoliana au disponibilitate aleatorie, iar Europa inca ignora stabilitatea adusa in mix de energia nucleara. https://adevarul.ro/stiri-externe/europa/olandezii-rationalizeaza-electricitatea-2457381.html
  9. De prin anii '70 omenirea rămâne fără petrol în 10-15 ani.
  10. Yesterday
  11. Scrie in articol ca a apasat frana, de asta mi s-a părut șocant incidentul. Max later brought in a forensic accident reconstruction engineer to review the onboard data and footage. Their conclusion? “The Pre-Crash data corroborates [the driver’s] story that the vehicle brakes were not responding while coming down the hill. The speed increases in the five seconds prior to impact; there is no throttle application, but there is service brake application the entire time and no slowing down.”
  12. Am văzut ca se pot descarca și hărți cu cladiri 3D ai habar de unde? Am vazut pe tiktok la unu ca punea harti la 150 lei
  13. Salutare! F26 2.0 b47, dupa revizie de ulei si filtre (service local) masina parca are delay la accelerație sau schimbat vitezele(automata).. Pe ista 0 erori.. Eu ma gândesc sa nu tragă aer pe la filtrul de combustibil..sau sa fie defect de noi ?(Mahle) Inainte de revizie masina se comporta normal, accelerația fiind liniara si cutia schimba perfect.. Problema nr2: Verificând cu ista am observat chiar si dupa 1100 km contrapresiune dpf la relanti 3mbar..6.. Dar sootmass a crescut de la 16 la 19..nu scade deloc dupa regenerări.. masina are 233k, toba curata, egr nou.. care credeți ca ar fi problema ? Sa încerc regenerare forțată.. ? Multumesc
  14. Z-ul e la vânzare, scot în curând și Merc-ul după ce îl termin de reparat. Încerc să bifez ambele criterii (cabrio și istoric) într-o singură mașină, ideal cu 4 locuri. Mi s-a pus pata pe un E36 cabrio pe care să-l aduc și să-l atest istoric.
  15. chiar ma uitam la o chestie ieri, USA e al doilea cel mai mare producator de petrol din lume. in ritmul in care produce azi ramane fara petrol in 15 ani. oricum o dam e groasa treaba si tot nu e clar nici din articolul asta ce se intampla exact. niciunde nu scrie ca pedala nu functioneaza la apasare, scrie doar ca in modul B dupa 1 minut si 40 de secunde de coborat la vale( adica fara sa atingi frana sau acceleratia) frana nu mai functioneaza, adica in modul automat B, daca atingi frana cu piciorul cred ca functioneaza
  16. Frâna regenerativă nu are neapărat legătură cu aceste probleme. Să nu uităm de cazurile de frânare/accelerație de la Toyota, care nu foloseau sistem brake-by-wire. Au existat și alte cazuri, cum ar fi cele de la Honda, BMW etc. surse: BMW Recalls Hundreds of Thousands of Cars Over Integrated Brake System Defect Honda recalls more than 259,000 cars across US due to brake pedal issue Toyota to Recall 1.7 Million Vehicles Over Brake Problems Toată lumea știe că sunt mult mai benefice pentru societate, însă unii încă aduc în discuție ideea că energia electrică este poluantă și bullshituri. Later edit: Uitați-vă la chinezi, ce proiecte solare au: https://www.theatlantic.com/photography/archive/2025/07/photos-china-solar-power-energy/683488/
  17. Daca pretul pentru franarea regenerativa este riscul de a ramane fara frane atunci acest sistem este unul proiectat gresit.
  18. E normal sa fie frâna "by wire" la hibride si electrice, pentru ca trebuie combinată frâna regenerativa cu frana clasică
  19. Am vazut un alt filmulet pe farcebook, pe care nu il mai gasesc acum, am postat un articol gasit pe net. Volvo a facut recall pentru aceasta chestie, unde spune clar ca poti ramane fara frane din cauza de software. Sa inteleg sa sistemul de franare nu mai este hydraulic ci controlat de calculator? https://www.drive.com.au/news/2022-2025-volvo-xc60-xc90-and-xc40-recalled-in-australia-due-to-potentially-faulty-brakes/?fbclid=IwQ0xDSwLgvqtjbGNrAuC9_2V4dG4DYWVtAjExAAEeNykA_pn8NAeNqAw87ZxcaoWpHNxSvDNQfYyaXyLDLQQmeiprgNpXr-PUoME_aem_yoUqhbCOrxfPFdXl4UgWgA
  20. Buna ziua, asa cum spun si in titlu am o trepidatie ciudata in volan la un BMW 740xd 2018. Am echilibrat rotile, cauciucuri Michelin Pilot Super Sport cu uzura 6mm, schimbat discuri+placute, schimbat brate inferioare iar volanul imi trepideaza doar la un mic viraj spre dreapta la viteze cuprinse intre 85-95 km/h, am schimbat cauciucurile fata intre ele dar acelasi rezultat, pivotii sunt ok, unghiul de fuga este facut de doua ori si nu i dau de cap. Va multumesc!
  21. A apăsat fizic frana in modul repetat si nu mai functiona, a facut expertiza tehnica prin care a demonstrat ca nu mai funcționau frânele. De asta zic, nu conteaza in ce mod e masina, daca apeși frana trebuie sa frâneze.
  22. Nu prea imi pot imagina cat de inconstient sau retard sa fii sa cobori o panta si sa nu apesi fizic si pe frana, mai ales cand vezi ca franarea regenerativa da chix...
  23. oce pedal drive e cand folosesti foar o pedala ( acceleratia) la condus. apesi pedeala masina accelereaza , lasi pedala masina franeaza automat( fara sa apesi pe frana) . asta descrie modul de condus B diferit de modul de condus D , unde cand lasi acceletatia masina face coasting omul cobora la vale in modul B , adica masina frana automat cand el nu apasa pedala. la un moment dat frana nu a mai functionat( in modul automat). ce nu e clar in articol deloc si e foarte important, e daca soferul a apasat fizic pe frana ( tind sa cred ca nu a apasat) mi se pare scris foarte alarmist ca orice articol american
  24. nu am idee ce as mai putea sa iti sugerez. Masina are senzor de ploaie? Pune VINul sa vedem unde/daca e vreun modul de inlocuit.. usor. Releul e doar un "comutator" la distanta.. Un releu se strica brusc; primeste doar o comanda sa pornesca ceva de putere mare ..nu mai mult sau mai putin ritmic.. cum e simptomul la tine.
  25. Pun aici pentru ca este cumva legat de hibride si de nebunia asta cu electrificarea si dependenta tot mai mare de software. Un Volvo XC90 vechi de cateva luni a rămas fara frane la coborârea pe o panta abrupta dupa ce tocmai făcuse software update la dealer. Este si filmarea de pe camera de bord, mi se pare incredibil unde am ajuns, oare producătorii auto nu mai sunt obligați sa respecte nici un standard de siguranta? Folosea one pedal drive, nu stiu exact cum funcționează, dar franarea este o funcție vitala si nu ar trebui sa fie vreodata influențată de un software update. https://www.carscoops.com/2025/07/volvo-brake-failure-software-recall-plug-in-hybrids/
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.