Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. In alta ordine de idei: The world reached a huge milestone in 2023: Renewable sources accounted for 30% of global electricity for the first time. https://www.semafor.com/article/05/07/2024/the-world-has-passed-a-turning-point-in-the-history-of-energy
  3. Ciprian01

    Stage 1

    BMW Coding Expert - din motorizarea ta, eu am auzit ca scoti 300 cai direct, fiindca e downsized
  4. Clar o sa apara taxe si pentru EV-uri, asteapta sa adopte cat mai multa lume, pe langa taxele de EV cred ca o sa apara si taxe de CO2: France strengthens measures against polluting heavy vehicles to accelerate the eMobility transition Daca s-ar aplica aceasta taxa CO2 in majoritate europei ar scadea vanzarea masinilor non phev drastic.
  5. E clar ca o sa vina si la noi in curand asta https://www.biziday.ro/analiza-ft-o-parte-a-statelor-lumii-inclusiv-din-europa-si-america-introduc-treptat-taxe-pe-masinile-electrice-si-hibride-pentru-ca-nu-au-gasit-o-solutie-pentru-pierderea-veniturilor-bugetare-cauz/
  6. Today
  7. E foarte tare asta cu preturile gasite pe net. Eu ca posesor de ev platesc preturi reale. Care nu corespund acelor articole. Dar deloc. Nici macar cele din Ro. Spre exemplu, in Ro e dat pretul de 2.49ron/kWh care e de fapt de la e-charge. Dar, daca esti in Tm, e 1.1ron/kWh la statia publica. La Satu Mare e gratis. La Resita gratis. Mai sunt prin Cluj unele cu 1 si putin ron/kWh. La fel cum vazusem 3.5ron/kWh la MOL pe autostrada, dar aia sunt nebuni Mai sus am scris de statii fast, ca sa nu fie discutii. Scump mi se pare doar in Italia unde enelx are aproape monopol. Cand mi-a trebuit am incarcat la ei, 0.5eur/kWh. Gasisem si cu 1.5ron/kWh dar probabil ca avusesem noroc. Era un mall si era statia lor. E gresit calculul tau. Eu fac aprox 500km - 800km pe saptamana in jurul casei. Deci 2500-3000km. Drumuri scurte. Stii cat stau sa incarc masina? Zero ! Pt ca ajung acasa si odata la 2,3 zile ii bag cablul. Tu cu dieselul, pierzi mai mult timp la alimentat. Deci asta cu timpul pierdut e relativ. Ca sa nu mai zic ca daca esti undeva plecat la un drum mai lung, rar sunt incarcatoare in camp. Asa ca poti merge si mai casti gura, mai un restaurant. Nu vad sensul sa stai in ea sa stai degeaba. Iar multi care stau la bloc, merg la incarcator la kaufland unde fac cumparaturile in timpul asta. Sau lidl sau ikea sau ce o mai pe acolo. Deci nu pierzi titmpul 100% Asta daca e sa ne gandim real, la un om real. Ca daca stam sa calculam ore teoretic, ajungem la scenariul cu Oradea cand trebuie plecat cu bateria goala si acolo clar, am stabilit. EV nu e bun.
  8. Clar pentru tine nu se preteaza o masina electrica, daca faci drumuri lungi(500 km+) dese nu prea merita dpdv al timpului. Dar daca acei 10k km sunt facuti in 40 zile asta inseamna 250 km/zi adica o naveta zilnica la munca, aici electrica se preteaza ca o incarci acasa si nu treci vreodata la benzinarie sau statie pt daily basis. Dar daca vrei sa compari cu masina care o ai acum, vad ca ai un x3 m40d, care de noua costa 75k euro deci daca ii bagi dotari vine sigur 90-95k, o electrica de 90k incarca sigur cu 150-270 kW, deci s-ar incarca in vreo 30 minute . Nu o ora, asta daca vrem sa facem calculele cat de cat corect, deci ar fi mai mult 12.5 ore, care tot sunt multe
  9. cipri71

    Stage 1

    de acord,asteptam pareri pro,eu vreau sa fac la specialisti evident G31 520i 184 cp dar marea mea intrebare este; in timp nu se va uza prematur masina ? de la cip tuning? marind caii putere nu fortam restul componentelor ? bineinteles am sa intreb direct la Service specializat la Bmw, dupa ce am inteles ei nu recomand.
  10. Ca in orice discutie A versus B, exista atat argumente pro cat si contra pentru fiecare dintre variante. Alegerea electric vs. motor cu combustie depinde de scopul, modul de utilizare, bugetul, contextul si - foarte mult - de preferinta subiectiva a fiecaruia in parte. Intrucat fiecare isi sustine parerea cu o anumita doza de fanatism, propun sa o lasam mai moale cu dezbaterea contradictorie si sa ne intoarcem la un dialog mai apropiat de subiect.
  11. In Ungaria din 10 camere, 9 sunt pentru Vignete... iar cel putin pe ruta Oradea - Budapesta M35-M3, radarele nu sunt alea vechi pe mijlocul autostrazii care te blitzuie, sunt sus pe structuri metalice ( ca si cele de vigneta ) In schimb pe M1, Budapesta - Viena, sunt inca cele vechi pe mijloc... care pot fi intoarse/reglate pe oricare din sensuri...
  12. Compar cu masina pe care am avut-o inainte. Nu ma interseaza alta masina, si comparatiile se fac intre masini din aceeasi clasa . Daca e sa fim si mai corecti ar trebui sa o compar cu un SUV 2t plus si peste 400 CP
  13. Eu am facut 10k km in ultimele 2 luni... Martie/Aprilie Ar fi trebuit teoretic sa incarc electric ( sa luam o medie de 400km range, desi asta e un range foarte OPTIMIST ) de 25 de ori, iar cum nu stau la acasa, punem o ora medie de incarcare pentru fiecare oprire sa zicem ( iarasi un timp OPTIMIST ), pentru a usura calculele, deci 25 de ore pierdute. In mod normal cu masina am range de 700km, deci 14 alimentari de cate 10min sa fie, cu pipi alte alea, rotunjim in sus la 2ore jumate total... 2 ore jumate, versus 25 de ore ( minim! ) in 2 luni mie mi se pare FOARTE echitabil. Avem doar o viata, prefer sa nu o petrec uitandu-ma la masina cum se incarca ( cel putin nu momentan, cu solutiile actuale... pe viitor, cine stie ce va fi in 5-10 ani ) Pentru multi mai IEFTIN nu e si mai EFICIENT, asta e ideea, iar cum timpul nostru este limitat pe acest pamant si nu traim vesnic, prefer sa-l petrec in multe alte moduri posibile care sa-mi aduca bucurii
  14. Incarc doar la statii publice, nu am posibilitatea sa incarc acasa.
  15. Incredibil ce tendință de a exagera cu costurile mici ale EV, însă doar într-o direcție. Ce treabă are comparația costurilor de deplasare ale EV cu un 3l? De ce nu cu 2.0d,sau alt ICE și mai econom? Tu personal afirmi că te miști foarte încet (respecți limitele și regulile de circulație)cu EV,deci nu ai la ce să folosești puterea unui 3.0l. Daaaar, de ce sa nu maximizăm artificial super economia la deplasare a EV?
  16. "Toyota said it plans to invest 1.7 trillion yen for growth this year in areas such as artificial intelligence and software." Deci anul asta este din nou anul AI-ului, majoritatea integrarilor sunt asa useless pe partea de AI, dar asta da bine la presa . Statiile publice sunt destul de scumpe daca incarci cu 2.5 lei, 90 kwh vin vreo 225 lei, asta inseamna vreo 28 l de benzina.
  17. Pe original nu exista cod separat de garnitura.
  18. Am comandat garnitura cu cod de pe Realoem si mi-au trimis garnitura de la filtrul de ulei. Asa ca am renuntat sa mai incerc si l-am comandat cu totul.
  19. Se gaseste garnitura originala la dealer fara buson. Intreb pentru ca la a mea daca nu ma uit prin buson vreo luna, doua.. cand e sa il desfac trag de el de zici ca vrea sa se rupa, e intepenit rau de tot! Am pus strat de vaselina, ulei pe garnitura.. nimic nu impiedeca lipirea de gura aia a capacului culbutori.. Ma gandesc sa schimb doar garnitura originala daca gasesc.
  20. Pe zi flashuieste in Austria? Nu de alta dar am stat pe Waze, si waze-ul anunta tot timpul radarul, in schimb eu vedeam mult mai multe fata de cate zicea el. Sau erau de vignieta, lucru pe care l-am cumparat digital, nu am mai pus sticker.
  21. asta confirm si eu, cel putin in uk de pretul cu care incarci la statia publica( fast charge, nu la kktu-rile alea de 7kw) te plimbi lejer cu v8-u https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyota-posts-78-surge-q4-operating-profit-2024-05-08/
  22. Ciprian01

    Stage 1

    Ba au facut, dar tre sa ai rabdare. Avem un coleg care a facut la G30 530i si de la 252 a scos 300, si puterea se simte liniar, si fara probleme. Firma de tuning ar trebui sa iti spuna la ce sa te astepti si sa ai in vedere. Eu unul ma gandesc doar la EGR si DPF sa fie in stare buna.
  23. Incarci la banii aia pentru ca nu platesti pretul corect incarcand acasa si probabil la tarif redus. Iar asta sare din km multi. Pentru ca km multi inseamna incarcare din statii publice. Cauta pe net in alte tari, cat ii costa incarcatul public. Daca te chinui si nu gasesti iti trimit eu link in 3 secunde... Si sa mai explic o realitate, oamenii intreprinzatori pe care ii costa bani cand stau sa incarce o masina cand ar fi putut face bani in timpul ala, nici in o mie de ani nu o sa cumpere un EV! Aici se inscriu cei cu dubele electrice, si care sunt liber-profesionisti. Dar asta e alta realitate.
  24. Tocmai ca pentru cine circula mult EV e solutia. In aprilie am facut 3845 km, incarcatul ma costat sa rotunjit 2000 ron. daca faceam acesti km cu fostul 3l diesel ma costa 4600 ron..deci? Cum iesi mai ieftin? EV sau Diesel?
  25. Exact ce spuneam, e imposibil sa ai o parere contra electricelor si sa nu fii jignit. Nu ma astept sa iti iei warn sau ceva, intr-o secta atata timp cat impingi agenda nu sunt limite. Va pup. ps. Daca eu pun benzina in 5 minute, iar tu incarci in 45, la tine a durat de 9 ori mai mult, sau poate sunt eu prea prost sa inteleg matematica ta.
  26. cipri71

    Stage 1

    exact asta vreau sa fac eu acum pe G31 ,dar cine a facut nu vrea sa raspunda,de ce mai au cont aici ?
  27. Sa defineasca cineva ce inseamna "te ia". In Austria, dar si in alte tari am fost flashuit de multe ori pe autostrada de catre radare fixe in ultimii 6-7 ani dar niciodata nu am primit o amenda prin posta. Legat de Ungaria si radarele fixe anuntate/marcate eu sunt de parere ca nu exista radare si doar marcaje. Am trecut de nenumarate ori "prin" ele cu peste 160-170km/ fara absolut nici o consecinta, si eu si persoane apropriate care parcurg acest drum la ordinea saptamanilor. In schimb, am primit amenzi de pe drumuri nationale unde nici nu am sesizat vreun radar.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.