Jump to content

BMW-uri hibride - ce sunt, cu ce se mananca si cum merg


mgi

Recommended Posts

In cazul meu, pentru ca mi s-a luat de toti pricepatorii care n-au mers vreodata cu asa ceva, se informeaza de la alti pricepatori care la randul lor se informeaza din "ziarul" click, si dupa aia isi imprastie intelepciunea pe net sub forma de certitudini.

La fel si despre eroii care merg saptamanal Romania - Germania si inapoi, cu 180 la ora, si fac drumul dintr-o bucata si n-ar putea sa faca asta cu o masina electrica pentru ca n-are range 2000 km, si ei n-au timp de pierdut la incarcat.

Link to comment
Share on other sites

 

Nu este vorba de suparare aici. Chiar deloc. Dar e aiurea sa imprastiam neadevaruri care apoi sa fie citite de altii care chiar se gandesc la un EV, indiferent de motivul pe care il au si apoi sa renunte sau sa amane aiurea achizitia. 

Si da exact. Multi nu le stiu. Hai sa afle asa cum sunt ele. Cum sunt ele astazi. Pt ca lumea EV se schimba de la an la an fiind ceva nou.

Si eu cand aveam I3-ul, la vremea aceea voiam pt sotie un 428i pe care il si gasisem la BanatCar. Atat erau range-urile. Atat permitea infrastrctura. Dar deja sotia se hotarase la EV si asta a fost. Am luat Leaful ca nu era ceva mai bun la pretul ala. 

Acum situtia e alta. Ar trebui prezentata cum e ea ACUM, cum evolueaza, nu cum era odata sau cum vin fel de fel de filosofi care ba pica reteaua, ba polueaza mai mult, ba degradare, ba ramai fara energie etc.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am fost destul de sceptic cu masinile electrice inainte sa imi iau PHEV-ul.

Si am ezistat sa imi iau electrica atunci din cauza multor cunostiinte si articole care tot imi spuneau ca au ei un prieten care "isi blesteama zilele ca si-a luat electrica". Dar m-am uitat acum la mai multe video-uri pe yt si nu pare chiar asa neagra treaba.

Acum astept sa se lansese i5-ul si  A6 etron ca au anuntat ca o sa aibe o autonomie de 700 km, deci in cel mai rau caz o sa am mereu 400-500km la dispozitie. 

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mgi said:

Cum e treaba cu spontaneitatea, ca nu mi-e clar? "hai sa plecam în Italia în 5 minute"? Sau unde pleci tu asa spontan, fără sa ai 30 de minute sa te oprești sa încarci mașina, presupunând ca nu ai bateria plina? 

 

Asta cu calmatul iar arata ca nu prea ești familiar cu subiectul. Sau cu psihologia eroilor de pe străzi..

Cu spontaneitatea cred că se referă la aceeași chestiune pe care am spus-o și eu. Deplasare neprevăzută,de urgență și te prinde fără baterie. De exemplu de plecat urgent la 100-150 km și nu ai curent/timp de încărcare.

Link to comment
Share on other sites

Asta depinde si de persoana. La mine probabilitatea sa am o nevoie de genul asta e foarte mica. In plus, chiar presupunand ca am o masina de genul asta si ca am bateria goala si ca n-am jumate de ora sa o incarc, tot am pe cineva care sa ma duca sau care sa-mi imprumute o alta masina.

Link to comment
Share on other sites

As zice ca depinde si de "mindset" daca esti obisnuit cu planificari cred ca e ok, daca esti obisnuit ca la o masina normala sa mergi si cu rezervorul "la sfert"  mai ai de lucrat probabil . Clar ideal e sa stai la casa dupa cum la fel de clar as zice ca in Bucuresti sanse sa gasesti incarcatorul liber cand vrei tu sunt relativ mici mai ales ca acum o parte din "uber" a trecut pe electric. Personal desi stau la casa nu cred ca sunt pregatit sa fac miscarea, sau poate doar ca mi-ar da pentru o luna masina sa o testez si sa vad  cum ma descurc , cea mai mare groaza o am la drumuri lungi de ex ma duc la mare la noi unde incarc? cum fac cer la hotel / pensiune prelungitor ? Ma rog cum ziceam probabi daca esti o persoana caruia ai place sa planifice treburile e ok .

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alex230ro said:

As zice ca depinde si de "mindset" daca esti obisnuit cu planificari cred ca e ok, daca esti obisnuit ca la o masina normala sa mergi si cu rezervorul "la sfert"  mai ai de lucrat probabil . Clar ideal e sa stai la casa dupa cum la fel de clar as zice ca in Bucuresti sanse sa gasesti incarcatorul liber cand vrei tu sunt relativ mici mai ales ca acum o parte din "uber" a trecut pe electric. Personal desi stau la casa nu cred ca sunt pregatit sa fac miscarea, sau poate doar ca mi-ar da pentru o luna masina sa o testez si sa vad  cum ma descurc , cea mai mare groaza o am la drumuri lungi de ex ma duc la mare la noi unde incarc? cum fac cer la hotel / pensiune prelungitor ? Ma rog cum ziceam probabi daca esti o persoana caruia ai place sa planifice treburile e ok .

Subscriu; ultimile postari ale lui @alex230ro parca sunt ale mele ;).

Datorita impredictibilitatii unei baterii indeosebi dupa ce a avut o viata pe masina.. (ca noua nu im voi permite..) si lipsei infrastructurii, care macar te ajuta in situatia in care o baterie nu mai tine... nu misc un deget in privinta posesiei unui asmenea vehicol..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ai optiune de incarcator la Booking. Eu in ultimii ani am rezervat doar la cele cu incarcator. Acum deja sunt multe locatii cu incarcator si la noi. Eventual un mesaj sa ii anunti ca vrei sa incarci. 

De ex in iulie merg la Budapesta la Rammstein. Am luat hotel cu incarcator. Plec din TM, ajung la hotel si o pun la incarcat, imi vad de treaba pe acolo si apoi ma intorc a doua zi.

Idem am procedat acum cateva luni cand am fost in Bosnia. BIne, spre Bosnia am incarcat si pe drum odata. Dar la hotel erau 2 incarcatoare si incarcai cand voiai, cat voiai. 

Link to comment
Share on other sites

Pentru oras, si stat la casa, daca o arzi 10-20km pe zi, o electrica mica e ideala.

Problema dpmdv e cand electrica e singura masina, stai la bloc, si mai ai si alte drumuri de facut.

Oricum overall, problema mea majora momentan cu electricele este timpul de incarcare, si lipsa statiilor de incarcare de putere mare. Porbabil ca se va rezolva in timp...

Totodata, am urmarit aleator statiile de incarcare, si cei cu Spring cam fura startul, chiar daca ocupa o statie de incarcare cu putere mai mare decat poate duce masina.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mgi said:

Asta depinde si de persoana. La mine probabilitatea sa am o nevoie de genul asta e foarte mica. In plus, chiar presupunand ca am o masina de genul asta si ca am bateria goala si ca n-am jumate de ora sa o incarc, tot am pe cineva care sa ma duca sau care sa-mi imprumute o alta masina.

Bineînțeles că depinde de persoană, și eu ți am expus un neajuns pentru mine. Iar partea cu împrumutatul nu mi se pare firească, adică vorbim de deținerea unei mașini ( deloc ieftine ) care să mă servească când am nevoie,nu să caut mașini de împrumut. 

Suntem diferiți,avem nevoi și așteptări diferite 🙂

Edited by Beam We
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Bala said:

Este deosebit de trist cand vorbim din folclor si citim "ziare" gen autolatest.

1. cei mai multi km cu Ev ii faci in oras unde poti beneficia de toti caii oricand si apoi oricum vei recupera pana la urmatorul semafor. Practc, in oras vei circula MULT mai agresiv ca orice ICE. Eu la Enyaq am tocit un rand de Bridgestone in maxim 20k km. Cu 5-arul m-au tinut 5 ani si le-am schimbat pe motiv de DOT. Acelasi om

2. asta cu infrastructura nasoala din Ro. Ca oriunde e loc de mai bine e una, dar rau sa nu poti circula in ro nu e cazul. NU stiu , eu merg cu ev in Ro. Mergi cu EV de stii ca e rea infrastructura? Nu sunt ironic. Intreb doar.

Iar legat de taranii care trag cabluri de te impiedici de ele ii putem putem incadra la cei care repara masini pe bordura. Acelasi comportament, alta activitate doar. 

1 - da, beneficiul maxim este in oras, de acord cu tine, dar sunt categorii de oameni care folosesc masina preponderent afara. Eu in oras folosesc transportul in comun si "2-ul" asa ca la mine din cei 15-20k anual, undeva la minim 60-70% sunt extraurban.

Tocitul in 20k este preponderent de la greutate, lucrul acesta stiu ca se plangeau si cei cu balenutele ICE gen X5, Q7 etc la 25-30 k.

2- nu merg, am incercat, am avut un A250e cateva zile, tot in ideea de a vedea cum este si m-am plimbat preponderent cu el cu bateria goala pentru ca statiile fie erau ocupate, sau nefunctionala. Ca sa nu mai zic de bataia de cap pentru a folosi initial un astfel de punct de incarcare. Iar cu EV, doar cu Zoe, dar drumuri scurte (spark) so ID3 la drive test

 

20 hours ago, mgi said:

Cum e treaba cu spontaneitatea, ca nu mi-e clar? "hai sa plecam în Italia în 5 minute"? Sau unde pleci tu asa spontan, fără sa ai 30 de minute sa te oprești sa încarci mașina, presupunând ca nu ai bateria plina? 

 

Asta cu calmatul iar arata ca nu prea ești familiar cu subiectul. Sau cu psihologia eroilor de pe străzi.. 

nu stiu cum e pentru tine, dar eu mai practic vinerea la 18:00, "ce facem, unde mergem" si arunc ceva in rucsac, si in 30 min sunt in masina, la drum, care poate sa fie de 2/3/400 km pe weekend.

plus urgente sau situatii neprevazute...

Da, o poti pune la incarcat daca ai casa si punct de incarcare (dar aici limitam la un segment mic accesul pentru segmentul de ev)

daca vrei sa mergem in extrene, da ajungem la "eroii si vitejii" din trafic

calmul in linii mari raportat la mine, ar fi diferenta intre o medie de 60-70 medie orara pe DN si una de 80-90 la un mers alert in conditii normale de trafic, care la un turism normal (1.3-1.6 tone si 150-200 cp), generic ar fi de 5-6l /100 la prima si probabil 6-7, maxim 8 la a 2-a. Diferenta mare fiind facuta de depasiri, ceea ce inseamna accelerari si franari repetate. Nu cunosc influenta data de stil la EV, pentru ca toata lumea it da cifre fie de eficienta maxima sau performanta.

oricum, eu n-am spus ca nu sunt bune, doar ca nu sunt pentru toata lumea, cel putin acum, si dpmdv, nici pe un termen mediu...

Edited by dismalskin
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Bala said:

Ai optiune de incarcator la Booking. Eu in ultimii ani am rezervat doar la cele cu incarcator. Acum deja sunt multe locatii cu incarcator si la noi. Eventual un mesaj sa ii anunti ca vrei sa incarci. 

De ex in iulie merg la Budapesta la Rammstein. Am luat hotel cu incarcator. Plec din TM, ajung la hotel si o pun la incarcat, imi vad de treaba pe acolo si apoi ma intorc a doua zi.

Idem am procedat acum cateva luni cand am fost in Bosnia. BIne, spre Bosnia am incarcat si pe drum odata. Dar la hotel erau 2 incarcatoare si incarcai cand voiai, cat voiai. 

1. Nu-mi pare deloc firesc să mă cazez în primul rând unde vrea mașina, și nu în funcții de alte criterii prioritare.

2. Deși afirmi că lucrurile s-au schimbat/au evoluat și se poate încărca fără probleme în multe locuri, după cum afirmi și tu, pare că și spațiile de cazare au puține încărcătoare ( 2 la hotelul din Bosnia ), deci sunt pregătite pentru excepții,nicidecum pentru clienți cu electrice în masă. Dacă toți cazații aveau electrice, mai mergea faza cu încărcai "când voiai, cât voiai"?

Nu aș vrea să mă înțelegi greșit,nu am ceva cu electricele,chiar mă încântă ideea deținerii uneia,doar că drumurile extraurbane/încărcările aferente chiar îmi par problematice momentan. Sau poate nu sunt eu dispus la efortul planificării unei astfel de deplasări.

 

  • De acord! 1
  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mgi said:

Asta depinde si de persoana. La mine probabilitatea sa am o nevoie de genul asta e foarte mica. In plus, chiar presupunand ca am o masina de genul asta si ca am bateria goala si ca n-am jumate de ora sa o incarc, tot am pe cineva care sa ma duca sau care sa-mi imprumute o alta masina.

solutii exista, acum discutia era depre extra planificare si disponibilitate, daca ai si daca poate.
in teorie masina o ai pentru confort si idependenta, ca solutii gasim aproape de fiecare data.

aplicarea scenariilor descrise de mine sua de voi, depind de fiecare persoana, de aia au fost ICE de diferite preturi, marimi si forme, pentru a se aplica pe nevoile fiecaruia. La EV mai e nevoie de ceva pentru a fi in aceeasi situatie

6 minutes ago, Beam We said:

1. Nu-mi pare deloc firesc să mă cazez în primul rând unde vrea mașina, și nu în funcții de alte criterii prioritare.

2. Deși afirmi că lucrurile s-au schimbat/au evoluat și se poate încărca fără probleme în multe locuri, după cum afirmi și tu, pare că și spațiile de cazare au puține încărcătoare ( 2 la hotelul din Bosnia ), deci sunt pregătite pentru excepții,nicidecum pentru clienți cu electrice în masă. Dacă toți cazații aveau electrice, mai mergea faza cu încărcai "când voiai, cât voiai"?

Nu aș vrea să mă înțelegi greșit,nu am ceva cu electricele,chiar mă încântă ideea deținerii uneia,doar că drumurile extraurbane/încărcările aferente chiar îmi par problematice momentan. Sau poate nu sunt eu dispus la efortul planificării unei astfel de deplasări.

 

exact, si asta vine tot in ideea cat esti dispus sa faci in plus pentru a face urmatorul pas.
planificari, aplicatii si rezervari + conditionari pentru trsaseu, cum il parcurg, unde ma opresc si conditii meteo.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca daca stai intr-un oras cu superchargere se cam duce treaba cu urgenta sunt masini, spre exemplu Taycanul care in 15 minute iti duce masina la 60-80% lejer.

Eu cand alimentez stau la coada cam 4, 5 min si apoi vreo 3 minute alimentez eu. Deci cam 10 minute imi ia sa alimentez, mai mereu. Ar fi cam 10 min vs 15 min.

 

Plus discutia la masini nu se rezerva doar la autonomie, masina electrica ca si design este multa mai simpla, mult mai putine batai de cap pentru un sofer. Practic reviziile la o electrica cred ca sunt doar filtrele de aer. Nu iti mai bati capul cu uleiul cu toate partile dintr-un motor termic. Cand iti pica ceva la un motor termic si o bagi in service incepe distractia :D. 

 

Ambele parti au dezavantaje si avantaje.

Dezavantajele pe care le vad eu acum la o masina electrica ar fi:

- Infrastructura noastra care lasa de dorit si mai peste tot vezi spring uri lasate cu orele la incarcat. Care nu prea tine de masina in sine.

- Viteza de incarcare la unele masini electrice(aici putem aplica si range-ul)

 

Edited by Alex3245
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Beam We said:

Nu aș vrea să (mă) înțelegi greșit,nu am ceva cu electricele,chiar mă încântă ideea deținerii uneia,doar că drumurile extraurbane/încărcările aferente chiar îmi par problematice momentan. Sau poate nu sunt eu dispus la efortul planificării unei astfel de deplasări.

Dar aicisilea cum e parerea ta?

 

Asta ca sa nu mai dam cu firma'n cap.. si sa facem misto de altii..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Beam We said:

Înțeleg că e greu și să sesizezi când ești luat la mișto.

Hai să respectăm regulamentul, să nu facem offtopic, că nu e frumos.

 

Hai sa o lasam asa. Pot sa vada si altii ce fel de postari faci..

Eu aici inchei replicile cu tine.

Link to comment
Share on other sites

Multa lume nu face diferenta intre ”posibil” si ”comod”...da, e posibil sa mergi cu o electrica pana la capatul lumii (mergi mai incet, te opresti la fiecare 400 de km si o incarci 1h, nu te abati ad-hoc de la drum etc) se poate, dar nu e cea mai comoda solutie...si nu ofera o experienta/cost/beneficii sensibile mai avantajoase decat una cu ICE.

Citesc la un blogger din Campina, electro influencer, despre cum a mers el cu Tesla 3 la Istanbul...Pleaca cu 90% SOC de acasa si ajunge la Veliko Tarnovo (280 de km) cu 10%. Pune masina la incarcat...42 de minute, ”numai bine cat sa bem o cafea si sa discutam de drum.”..Apoi, iar la drum si...numai bine dupa 4h de condus ”am luat o binemeritata pauza” de 50 de minute...cat sa incarcam masina...

(povestea e publica si usor de gasit)...

 

Eu sunt hiperkinetic, nu ma ajuta stilul asta de viata 🙂

 

 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Bloggerul ala e un imbecil.

Povesteste cu bucurie (ca si cum ar fi de bine) despre ceva care e evident ca e de cacat

E ca si cum te-ai lauda ca abia ce te-ai  asatorit si ai aflat ca nevasta ta a fost porn star si totusi povestesti incercand la modul ridicol sa pui in lumina favorabila ceva ce e evident ca nu e.

 

Care 400km, Tarabostes???

Da-i tu in gura si nu te apropii cu niciun harb de 300km. 

  • De acord! 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, edit said:

Bloggerul ala e un imbecil.

Povesteste cu bucurie (ca si cum ar fi de bine) despre ceva care e evident ca e de cacat

E ca si cum te-ai lauda ca abia ce te-ai  asatorit si ai aflat ca nevasta ta a fost porn star si totusi povestesti incercand la modul ridicol sa pui in lumina favorabila ceva ce e evident ca nu e.

 

Care 400km, Tarabostes???

Da-i tu in gura si nu te apropii cu niciun harb de 300km. 

@edit...pai cred ca am postat aici ca îmi povestea un client cum ca nu ajunge București-Iasi cu o încărcare (Tesla 3, dual motor)... 

Una peste alta, electricele dau cu plus la multi...vânzarile sunt in crestere...Am un vecin cu doua Spark-uri :)), una e probabil de back-up.

 

Ma tot gandeam la model 3, mai ales ca au scazut pretul de pornire, dar nu e ce-mi trebuie.

Plug-in hibridul mi se pare mai flexibil ca utilizare, mai ales la SUV-uri folosite mult in regim urban...cred ca intre 330e si 330i as alege benzinara, insa intre X3 30i si 30e as alege fara ezitare hidridul.

Link to comment
Share on other sites

@edit din experienta proprie, o Tesla Model S, model mai vechi ce-i drept, la blana continua, depasiri peste depasiri ( eu am fost pasager! ), autonomia nu cred ca depasa 200/250km. Oradea-Cluj, acum cativa ani ce-i drept, undeva intre 80-90% incarcare baterie, si la Cluj mai avea parca vreo 10-15%, asta pe un traseu de 160km... Modele mai noi, poate duc mai mult in autonomie.

@Tarabostes am un prieten care sta in Viena cu un X3 30e, si pentru oras e ok, daca ai drumuri scurte si incarci acasa. Dar in rest, greu face cu un plin de baterie+benzina un Viena-Oradea, aprox 500km. A zis ca e faina masina, dar daca ar fi sa aleaga din nou un X3 ar lua 30i sau M40i. Dar, 99% va alege un M3 Touring daca va fi sa schimbe masina 🙂 

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, sskkaa said:

Modele mai noi, poate duc mai mult in autonomie.

La toti a crescut autonomia.

Au imbunatatit motoarele + scenariile in care combina cele doua motoare.

Iar pe partea de baterie, deja multi producatori depasesc 100kWh capacitate. Plus un management termic

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.