Jump to content

Ati lua in considerare un BMW pur electric?


Romulus

Ati lua in considerare un BMW pur electric?  

42 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Romulus featured and pinned this topic

Electric, clar doar cand m-ar obliga..

Poate mai curand daca aud ca fac baterii din nisip fara sa produca dioxid de carbon cand fac bateriile, ca se stie ca pana fac o baterie din asta (din strafundurile pamantului punand si copii sa sape dupa metale rare..) poluarea e doar mutata.. (cu explozii, excavari..) 

Si daca pana atunci infrastructura e suficienta sa incarc nestingherit si e atat de verde.. sa nu produca poluare CO2 din arderea carbunelui.. m-au convins ca toata ideea de electric trebuie imbratisata!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aș lua în considerare o mașină electrică peste câțiva ani,când avansul tehnologic va fi unul cu range și timpi de încărcare mai performante, altă condiție fiind necesitatea dezvoltării infrastructurii stațiilor de încărcare ( chiar daca aș sta la casă și aș avea panouri ). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  1. Chiar si pentru cei foarte conservatori, este evident ca omenirea nu poate continua sa arda combustibili fosili mult timp de acum incolo. Este inca greu de spus acum care va fi solutia tehnologica care se va impune (electrificare / hidrogen / combustibil sintetic, etc.), dar in mod clar automobilul electric are sanse foarte bune in acest sens. Oricum, este doar o chestiune de timp pana cand vom fi nevoiti sa condcem "altceva".
  2. In completare la pct. 1, lipsa emisiilor si simplitatea unui automobil electric in comparatie cu unul cu ICE, ii da acestuia potentialul de a avea o durabilitate excelenta, fara a se perima tehnologic. Practic, un automobil electric conceput pentru upgrade viitor prin inlocuirea bateriilor ar putea fi utilizat zeci de ani, cu costuri de intretinere net inferioare unei masini cu motor termic. Banuiesc ca producatorii evita cu mare grija un astfel de scenariu.
  3. Cred ca tehnologia automobilelor electrice inca este in stadiul de evolutie accelerata. In aceste conditii, un model recent iesit pe piata are (aproape) intotdeauna un avantaj tehnologic semnificativ fata de unul chiar si cu doar cateva luni mai vechi. Pentru un cumparator, aceasta echivaleaza cu o depreciere abrupta si in termen scurt a masinii.
  4. Tehnologia bateriilor automobilelor electrice este in pragul unei revolutii. Este necesar ca urmatoarea generatie de baterii ("solid-state", sau oricare va fi aceasta) sa rezolve problemele bateriilor Li-Ion: "thermal runaway", capacitatea specifica de a inmagazina energie, timpul de reincarcare, durata de viata, costul, materialele + metodele de productie exagerat de poluante. Am vazut cum arde (mai exact, cum explodeaza) un automobil electric cu baterii Li-Ion, iar pentru mine unul acesta este un aspect inacceptabil.
  5. Infrastructura de incarcare are de rezolvat doua obstacole majore: standardizarea si extinderea intr-un ritm cel putin sincron cu cresterea numarului de masini electrice. Nu am studiat in detaliu situatia, dar inteleg ca, pe langa faptul ca statiile de incarcare sunt inca prea rare, nici macar nu sunt standardizate (NACS / CCS). Aberant.
  6. In baza celor de mai sus, daca un cumparator nu este in categoria "entuziastilor" si/sau a "early adopters", este prudent - financiar vorbind - sa mai astepte stabilizarea tehnologiei, extinderea infrastructurii si asezarea preturilor prin presiune competitionala. Ceea ce cred ca o sa mai dureze cativa ani buni de acum incolo.
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

2. De pe siteul Tesla

Garanție limitată a vehiculului de bază

Garanția limitată pentru vehiculul de bază acoperă vehiculul dvs. timp de 4 ani sau 80.000 km, oricare din evenimente survine primul.

Garanția limitată a sistemului de reținere suplimentar

Garanția limitată a sistemului suplimentar de blocare acoperă vehiculul dvs. timp de 5 ani sau 100.000 km, oricare din evenimente survine primul.

Garanție limitată a bateriei și a unității de acționare

Bateria și unitatea de acționare din vehiculul dvs. sunt acoperite pentru o perioadă de:

   

 

8 ani sau 192.000 km, oricare din evenimente survine primul, cu o păstrare a capacității bateriei de minimum 70% în perioada de garanție.

 

 

As zice ca dupa 10 ani poti trimite "la culcare" o masina electrica. Pana la urma 10 ani pt o masina noua de tinut e ok . Ramane de vazut cum se recicleaza bateriile dar asta e trendul .Piata SH pt electrice posibil sa fie ca si inexistenta cel putin in perioada imediat viitoare.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, FiveThreeFive said:
  1. Infrastructura de incarcare are de rezolvat doua obstacole majore: standardizarea si extinderea intr-un ritm cel putin sincron cu cresterea numarului de masini electrice. Nu am studiat in detaliu situatia, dar inteleg ca, pe langa faptul ca statiile de incarcare sunt inca prea rare, nici macar nu sunt standardizate (NACS / CCS). Aberant.

Infrastructura este standardizata. In Europa ai doar CCS. In America este CCS si reteaua Tesla. Cum guvernul american a zis ca o sa dea subventii pentru dezvoltarea infrastructurii, conectorul proprietar Tesla a devenit brusc 'NACS', adica un standard, pentru ca altfel n-aveau cum sa beneficieze de subventii. Si, pentru ca aparent nimeni in afara de Tesla nu e in stare sa faca o retea de incarcare functionala si pe care te poti baza in US, acum mai toti fabricantii de masini trec la NACS. 

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

N-am neaparat o problema generala cu electricele, banuiesc ca asta va fi viitorul, desi n-as baga mana in foc... dar ce nu inteleg e isteria asta in masa si trecerea asta fortata repede repede, si isteria cu incalzirea globala... asa mult bullshit si atata ca-ca-t se mananca pe tema asta...

in viitoar, cu Incarcare 70-80% in 20-30min, si autonomie reala de min 6-700km, cu un cost rezonabil ( nu 100-150k eur cat e acum o masina care poate se apropie cifrele astea ), poate trece si o electica pe lista.

DAR atata timp cat ICE va fi pe piata, tot asa la costuri normale, nu astronomice, asta ramane.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Multa lume nu este informata in privinta masinilor electrice. Nu cred ca toti fac sute de km pe zi sa fie speriati de autonomie, este un pic problematic pentru cei care locuiesc la bloc. Daca locuiesti la casa isi tragi in 380 si poti incarca noaptea fara stres, daca mai esti si abonat la HidroElectrica circuli aproae gratis la 0.70 bani pe kW.

la o baterie de 80kWh te costa plinul 56 ron si mergi cel putin 400km.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt convins ca aproape nimeni nu face sute de km pe zi, dar daca faci odata pe luna sau odata la doua luni un drum mai lung, trebuie planificat si sa te inarmezi cu rabdare. Daca pretul ar fi similar la un EV, cred ca mai multi si-ar face calculele. Iar sa mergi cu 90 km/h pe autostrada, nu pare o optiune potrivita.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.