All Activity
- Today
-
Capac culbutori e46 N42
teocoman replied to teocoman's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 3
si apare intrebarea - pe care o punem? cum sa reziste niste garnituri in conditiile in care ele sunt livrate asa... -
Orice lege (si implicit functionarea justitiei), din orice tara, se bazeaza pe doua principii fundamentale: 1. orice om are instinctul de a ramane in viata; 2. orice om pretuieste libertatea. Cum apare un individ care nu adera la aceste principii, legea devine hartie igienica. Cam in acest sens interpretez formularile actuale din codul rutier. Pietonul nu vrea sa fie omorat pe trecere, soferul nu vrea sa ajunga la inchisoare. Uneori insa, apare cate o scapare - de regula in subconstient, rareori in constient. O buna masura de a imbunatati siguranta este semaforizarea trecerilor, cu activare la cerere prin buton de catre pietoni. Trecerea aceea, de pe un bulevard larg cu trafic intens, asa ar fi trebuit sa fie. Ca si in accidentul lui Vlad Pascu de la Vama Veche, o parte din responsabilitate apartine administratiei tarii. Daca la Vama Veche era trotuar, acei tineri traiau. Daca trecerea de pietoni din Berceni era semaforizata, femeia aceea nu patea nimic. Daca autostrada A7 ar fi fost terminata in urma cu doua decenii - un deziderat absolut posibil si necesar, min. 2000 de oameni nu si-ar mai fi pierdut viata pe DN2. Lipsa investitiilor, fie prin furtul banului public, fie prin lenea de a accesa finantari europene, are un cost exprimat in vieti omenesti. Inca unul dintre motivele pentru care Romania nu este Germania.
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Kragod replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
In fine, mie mi-a placut mult CLA, si cu cele 7 secunde 0-100. Ca si idee, mi s-a parut f rapida in acceleratie 120 km/h pana la 160 km/h de exemplu, clar peste multe masini pe care le depaseam la vitezele alea.- 3641 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Eu nu vad in acel text nici prevederea ca pietonii nu au voie ca traverseze in fuga, scrie doar ca nu au voie sa prelungească timpul de traversare, sa se opreasca ori sa se întoarcă. Deci teoretic daca tu mergi cu 30 km/h si cineva vine in fuga si se înfige intenționat in masina ta pe trecere ai rămas fara permis, chiar daca sa zicem ca ai camera de bord si filmezi. Asa e? Stiu ca polițiștii tin seama de filmari si stiu de practica asta, dar legal ești cam in culpa, daca nu exista un alt text de lege pe undeva...
-
Cristi0104 started following Dezamorsare sistem spalare parbriz
-
Cu multi ani in urma, am auzit de cazuri in care niste cetateni se aruncau cu dibacie in fata unor masini, pe trecerea de pietoni, speculand exact acea prevedere din lege. Aveau grija sa isi aleaga victima (= soferul) si contextul astfel incat sa nu iasa ciufuliti fizic din eveniment, iar apoi santajau soferul pentru a stoarce bani de la el. Intrucat firea umana este asa cum o stim, nu prea ai cum sa formulezi legea astfel incat sa fie echitabil pentru toata lumea. Daca legea ar impune pietonilor sa se asigure inainte de a traversa pe trecere, pentru unii soferi aceasta ar deveni license to kill.
-
Mi-a aparut in aplicatia BMW o alerta cu ”starter battery, failure risk ” din cauza îmbatrânirii, a fost la un moment dat si pe masina, dar a disparut. F30 320d din 2017, baterie OEM. Problema este ca merg tot mai rar cu masina, peste vara a stat si cate 2 saptamani nepornita, pt ca merg cu motorul. Zilele trecute cand a fost mai frig mi s-a parut si ca porneste mai greu. Am scos luminile de follow home si localizarea prin GPS, ca sa mai limitez consumul..M-ar ajuta niste opinii: - ar ajuta o verificare? e pe duca sau ar mai ajuta o incarcare pe ceva redresor? - daca ati inlocuit, ce ati pus? ma astept ca cele aftermarket (cca 1000 lei) sa tina 2 ani sau pe acolo. OEM la BAV 1.800 lei.
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Bala replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Conteaza mult si la electrica. Este diferenta chiar foarte mare intre ele. La I3, aveai acelasi cuplu pana la fix 100km/h cand se blagea brusc si tragea chiar greu la peste 100km/h. Daca depaseam la 100-120km/h, parca eram cu camionul La leaf trage tare pana pe la 70km/h si scade cuplul lent pana la 135km/h unde e limitat La skoda, trage la fel si abia pe la 120km/h scade incet cuplul insa in mare trage bine si la 150km/h Diferenta vine de la tipul motorului, ratia dintre magneti permanenti, nr de poli etc etc care depinde mult de la producator la producator si de generatie- 3641 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Si mie mi se pare aberanta aceasta interpretare care a fost confirmata de politisti, pietonii nu au obligația legala de a se asigura la traversarea pe trecerea de pietoni... Nu stiu daca e bine sau nu, inclin sa cred ca nu, asa ca atentie si mai mare la trecerile de pietoni de acum înainte. Pe principiul asta sa ne aruncam pe trecere fara nici un stres un pieton poate fi lovit si de o masina care se deplasează cu 30 Km/h, nu va fi omorât, dar nu cred ca i-ar fi prea bine.
-
E90 320i probleme prima pornire si consum ulei
HitmaNLive replied to Cyrexu's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 3
Scoate injectoarele , intoarce conductele invers , racordeaza-le la rampă si scoate mufa electrică de la injectoare. Pune o foaie alba sau o cârpă colorata curată pe motor , sub injectoare si da de 3,4 ori la automat , cate 5-10 secunde. Dacă vezi vârful la injector umezit (pui degetul pe el) sau firicele de combustibil cum ies din diuză, trebuie schimbat acel injector. Recomand injectoare Index 11. Dacă pui index 11, trebuie schimbate toate , să aibe același index. Daca pui alt index, nu contează. Inainte de montare, notezi codurile din partea stângă a fiecarui injector inlocuit , format din 6 cifre , 3 sus, 3 jos, si le codezi in ECU. Totodata trebuie cuplaje elastice noi si garnituri de pe varful injectorului noi. Dacă la codare , după salvare, codul diferă cu +-1 la finalul codului, nu e nici o problemă. Totodată scoate solenoizii de vanos, si cu spray de frână ii cureți foarte bine. Cu consumul de ulei nu vei scăpa fără segmentare si chiar inlocuire cilindri, dar și după aia, la viteze de peste 130 km/h , va exista un consum de ulei. Așa este proiectat motorul. -
Te rog sa detaliezi, care ar fi bunul mers al traficului? Iti garantez ca functioneaza foarte bine acele limitatoarea de viteza in zonele foarte aglomerate unde trebuie sa reduci viteza.
-
Partea asta nu o inteleg, cum sa retii vina cuiva doar ca a fost acolo si nu a incalcat nici o regula de circulatie? Cel de pe prima banda nu incurca pe nimeni si nu a facut nimic ilegal, iar cel care statea in coloana ce putea sa faca? Legea nu spune ca trebuie sa se opreasca la X metri de trecere. In plus stim cu totii rezultatele drug test au un grad de eroare mare, pana nu ajung analizele de sange, nu stim daca soferul consumase ceva sau nu.
-
"Politisti aia morti" de care tot ziceti sunt cea mai idioata inventie, inventati de niste 'morti' care nu sunt in stare sa asigure un bun mers al traficului.
-
Politia, cat si ITM-ul, nu se straduiesc prea tare sa afle vinovatul real. Daca cineva se considera nedreptatit, merge in instanta, nu exista alta varianta. In mai 2020, in Craiova, a fost un accident de circulatie urat, cu 4 decedati (un bombardier cu bmw, volan dreapta, 140 km/h i-a facut zob). Erau in taxi si aveau cedeaza trecerea. In filmare se vede ca opreste (taxi) si, dupa, inainteaza. BMW-ul venea si dupa o curba, deci, la fel, vizibilitate redusa (pentru soferul de taxi). Politia a dat verdict: sofer taxi vinovat (bine, aici e posibil sa fi fost si niste interventii). Judecatorul (fiindca sotia soferului de taxi a contestat pv) l-a condamnat pe bombardier la 3,5 ani inchisoare cu executare (dupa 2 ani si ceva de judecata). Eu am facut dosarul de cercetare accident de munca pentru soferul de taxi, de asta stiu mai multe.
-
@FiveThreeFive Sincer, dpmdv, chestiile astea nici nu ar trebui sa fie scrise in lege, pentru ca mi se pare ireal sa fii atat de prost si indolent sa nu te asiguri cand traversezi strada, indiferent ca esti pe trecere semaforizata, nesemaforizata sau prin loc nepermis. Cu atat mai mult ca in unele accidente, mai exista si probe video filmate de camere video din masini, unde se vede clar prostia si inconstienta pietonilor. Repet, trecerea de pietoni NU ESTE trotuar.
-
Cel cu Loganul de pe prima banda este victima sistemului local, care ii da voie sa parcheze la 25m de trecere prin parcarea pe care au amenajat-o. Retardul cu Peugeot rosu, este un distrus, pentru ca ii taie toata posibilitatea unui conducator auto, din sens invers, sa observe la timp un pieton, chiar si la 30 la ora daca fuge un bezmetic pe trecere ii dai dauna aproape totala. Cel din spate cu masina neagra daca era atent, nu era drogat, nu statea pe telefon putea sa ii traga un claxon la maratonista pentru atentionare, eu faca treaba asta cand ii vad foarte increzatori in puterile lor de super oameni. Cam asta e treaba, si da, e un cumul de multi factori care au generat evenimentul.
-
@sskkaa Inteleg foarte bine ce spui si, ca principiu, sunt de acord cu tine. Problema este, insa, in modul in care instantele interpreteaza legea. Multe legi au formulari ambigue, iar in instante s-au consacrat anumite interpretari si practici. In general, daca un angajat da in judecata firma pe o anumita speta, din start sansele firmei nu sunt prea bune. La fel, intr-un accident intre o masina si un pieton, soferul pleaca cu un handicap de prezumptie de nevinovatie in instanta. Articolul de lege pe care l-ai citat mai sus este fix un exemplu de formulare in coada de peste. In instante, el este interpretat astfel: Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate și semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localități, pe la coltul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei și pentru ceilalți participanți la trafic. Adica, instantele si politia considera ca obligatia pietonilor de a se asigura ca pot traversa fara pericol apare doar in cazul lipsei trecerilor de pietoni, nu si la traversarea pe trecerile de pietoni.
-
Geany2k joined the community
-
Cyrexu started following E90 320i probleme prima pornire si consum ulei
-
Salutari recent am un sir de probleme la un 320i fl cu n43. Initial am avut niste rateuri la rece care mergeau pana se incalzea motorul. Am schimbat capacul culbutori si problema disparuse cel putin partial. Recent am mai schimbat pompa ulei, cuzineti, debitmetru. Dar de ceva vreme la prima pornire dimineata da niste rateuri doar primele 5 minute la prima pornire a zilei. De 3 sapt stau cu masina la mecanic si nu reuseste sa ii dea de cap banuiala mea era un injector care curge si uda bujia peste noapte dar mi-a spus ca nu da erori de misfire cea ce pare cel putin straniu. Nu stiu daca ar trebui sa dea eroare in acest caz sau pe ce pista sa mai merg plus ca consuma cam 1l ulei/1000km . In rest masina nu da semne ca ceva ar fi gresit astept recomandari si daca aveti sugestii pt un mecanic bun in zona maramures / cluj
-
Dina Robert joined the community
-
probleme Rezervor. ?
Dina Robert replied to cip 5.20D's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 5
Salut am un bmw seria 1 f40 2022 , la plecare de pe loc si la franare mi se aude un zgomot in rezervor , am fost la cei de la reprezentata bmw iar mecanici de acolo imi zic ca se aude motorina in el ceace nu prea cred , poate sa imi spuna cineva daca a patit la fel si ce problema ar fi ???O zi buna . -
La cat de mult merge cu masina nu vad nici o logica in a cumpara altceva decat tot un diesel.
-
Sincer, la ce vremuri sunt, cred ca o mai tin mult si bine... Oricum la ce ofera piata auto mai nou, design/calitate/pret... este foarte trist! Exclus electrica.
-
te cam apropii de 200k parca atunci ziceai ca o schimbi ? Poti incerca un 40e/i daca nu te deranjeaza 2-3 litri in plus la consum .Sau te duci direct in electrice desi acolo in afara de noul ix3 nu vad ce ai putea alege
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
alex230ro replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
ca tot discutam - un videoclip extrem de interesant , mai ales datele de la final- 3641 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
10.03.2023 - 52.245km - constatare generala la achizite, diagnoza, resoftare si update de soft motor/cutie/infotainment, update de harti, etc - BMW GRUP WEST ORADEA 10.03.2023 - 52.273km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 28.03.2023 - achizitie jante+anvelope 20" incl montaj + reglaj directie, unghi fuga, etc - BMW GRUP WEST ORADEA 23.05.2023 - 59.900km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 29.05.2023 - 59.920km - schimb placute frana fata + diagnoza ventilator scaun dreapta fata - BMW GRUP WEST ORADEA 28.07.2023 - 68.080km - inlocuit EGR/Recitor pe campanie - gratuit + gresat usi + constatare mecanica pentru pompa de apa/accesorii - BMW GRUP WEST ORADEA 18.08.2023 - 70.741km - revizie ulei BMW + filtre + inlocuire pompa apa + antigel + simering palier fata + schimb ulei cutie transfer - BMW GRUP WEST ORADEA 13.09.2023 - 72.000km - Stage 1 la A TEAM PERFORMANCE 04.12.2023 - 80.250km - revizie ulei BMW + filtre + schimb uleiuri diferentiale fata + spate - BMW GRUP WEST ORADEA 06.03.2024 - 90.324km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 25.04.2024 - 98.772km - schimb placute frana spate ( nu cred ca au mai fost schimbate vreodata ), verificat sistem climatizare ( ca tot vine vara ), completare freon ( lipseau cam 150ml dupa 4ani jumate aprox ) si igienizare clima, care a inclus obligat si schimbarea filtrului de aer - BMW GRUP WEST ORADEA 10.05.2024 - 101.546km - revizie ulei BMW + filtre, inlocuire lichid frana ( era "scadent" in August oricum ) si schimb ulei cutie ZF8HP, si ceva conducta de alimentare carburant ( apro 200lei + TVA) - toate astea pentru suma de 5000lei + TVA - BMW GRUP WEST ORADEA 26.06.2024 - 110.186km - revizie ulei BMW + filtre - ANDRION SERV 06.09.2024 - 121.537km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA 14.11.2024 - 130.661km - revizie ulei BMW + filtru de aer, inlocuit protectii telescoape fata + elemente suprasarcina?!, inlocuire brate inferioare anterioare stg+dr fata ( troncanea ceva usor la denivelari mici de ceva vreme ) si un reglaj directie - BMW GRUP WEST ORADEA 22.01.2025 - 140.440km - revizie ulei BMW + filtre, verficiare autovehicul, schimb ulei cutie transfer, si lamela stergator spate - BMW GRUP WEST ORADEA 24.02.2025 - 146.708km - inlocuit senzor Nox dupa DPF, si curatat injector adblue ( nu era f murdar, dar am zis sa-l verifice daca tot e masina la ei ) - ANDRION SERV 28.02.2025 - 146.900km - inlocuit injector Ad Blue, si mufa+conducta - cod 16197381257 ( de la injector la rezervor ) - ANDRION SERV 25.03.2025 - 150.536km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA. S-a rezolvat si cu rechemarea pentru sinele din portbagaj. 11.04.2025 - 150.536km - inlocuti DPF, original, cu toate cele necesare, coliere, conducte vacum, etc. In urma problemelor cu Sezorul Nox, a dat si o eroare pe DPF, si atunci mi s-a aprins becul. In urma testelor facute, s-a constatat/presupus ca PDF are ceramica crapata, si de acolo erorile continue. Dupa schimb nu am mai avut nicio pb si nicio eroare nici pe DPF nici pe senzor Nox, masima merge perfect. Nu e o problema comuna sau des intalnita, dar mi s-a confirmat ca au mai avut probleme cu DPF-uri crapate si ma masini mult mai noi cu si km sub 100k, putine cazuri, dar a mai fost intalnita problema. - BMW GRUP WEST ORADEA 25.04.2025 - 151.000km aprox - am pus rotile de 19 ( model 887M ) - 245/50/19 - Michelin Latitude Sport 3. De atunci, de peste 5000km, masina merge perfect, si am decis ca voi ramane pe setup-ul asta. Am detaliat in topicul aferent de anvelope problemele, nervii si stresul avute cu rotile. Mi-a ajuns, m-am saturat, si nu mai am nici timp pt pb asta. 07.05.2025 - 154.800km aprox - completat aprox 150-200ml antigel+apa distilata. Am constatat o mica lipsa cand completam lichid de parbriz. Nu au fost notificari in bord sau erori pe subiect, nu lipsea mult oricum. O sa mai urmaresc perioada asta, banuiesc ca poate s-o fi umblat la ceva cand au inlocuit DPF, sa fi curs putin. Sub masina nu par a fi scrugeri, pete, etc. Pana acum dupa aprox 2000km, totul ok. 05.06.2025 - 160.230km - revizie ulei BMW + filtre, schimb uleiuri grup diferential fata + spate, revizie + igienizare clima - completat putin (aprox 100ml) freon - BMW GRUP WEST ORADEA 14.08.2025 - 170.092km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA 16.10.2025 - 179350km aprox - am facut o verificare/mentenanta preventiva la ANDRION SERV, unde s-au verificat mai multe componente: - Galeria de admisie - la aproape 180k km a fost surpinzator FOARTE curata pentru km astia, foarte putina mizerie, dar s-a curatat, s-au inlocuit si garniturile. Clapetele nu au joc, totul este ok. - S-a curatat si EGR-ul, si acesta foarte putin murdar la aprox 180k km ( acesta s-a inlocuit pe rechemare la aprox 60k km, deci are doar 120k km ) - S-a dat jos si capacul culbutori, cel de plastic, pentru a verifica daca sunt scurgeri, etc... nu a fost cazul de inlocuire, totul ok - S-a verificat tot ce tine de pompa de apa, role, intinzatoare, curea de accesorii... aceasta (cureaua) s-a inlocuit, desi nu era neaparat nevoie, nu prezenta urme de uzura foarte vizibile, mai mergea fara probleme. - S-a verificat si fulia, masina totusi avand peste 6 ani, se mai duc cu timpul. Totul ok - S-a verificat si mufa senzor presiune motorina, am inteles ca mai intra motorina si se poate strica calculatorul masinii. Totul e curat. - S-a facut o verificare si pe dedesubt, s-au inlocuit 2 bucse ( nu stiu care sincer, cele care se pot inlocui separat fara brate ) - S-au verificat si flansele de la cardan, au cateva mici microfisuri, probabil le voi inlocui la revizie saptamana viitoare, sau la urmatoarea revizie. o sa-i pun si pe cei la BMW sa le verifice inca odata. nu am absolut niciun simptom, nu tremura nimic, nu vibreaza nimic, totul functioneaza ok. In rest totul este in regula, masina merge ca in prima zi de cand am luat-o, nu bate nu troncane. Urmeaza revizia sapt viitoare cred ( ulei + filtre + ventilator aeroterma care scartaie - desi acuma ca ventilatia merge doar pe cald, dimineata webasto, etc... nu am mai auzit sa mai scartaie, dar o voi inlocui oricum sa scap de un stres ) Va fi foarte greu de inlocuit cand va fi cazul sa o schimb...
Announcements
-
Topics