Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Bună seara! Am un 318d iar astăzi mi a ieșit fum de sub capotă în mers. Până acum nu am fost atent dar în locul unde parchez sunt 3 locuri dispuse ca un triunghi unde a curs ulei, cam cat podul palmei. Până acum nu observasem. Care ar putea fi problema? Vă mulțumesc anticipat!
  3. Si cu EV mergi dus intors Tm-Oradea. Bine, cum e foarte plauzibil sa fi nevoit sa mergi des la interventii, contracronometru, noaptea, e clar ca nu e un bun scenariu pt EV. Legat de articol, cel din hotnews e necitibil. Parca e scris de @bimmer90f30 cu ghilimele, citate, pareri ale unor oameni random etc. P.S. Vazusem articol in Ziarul Financiar ca pe undeva prin tara se aruncau legume pt ca nu aveau cui sa le vanda. Nu mai stiu ce legume dar sigur e un argument bun sa nu mai mancam legume. Gasit: https://www.digi24.ro/stiri/economie/agricultura/fermierii-arunca-tone-de-legume-in-timp-ce-samsarii-din-piete-vand-marfa-cu-200-mai-scumpa-de-trei-zile-arunc-2767019
  4. Today
  5. Eu la F25 am schimbat farul. S-au ars pe rand jumatatille de la angel eyes
  6. Nu a mai întâmpinat nimeni o problemă asemănătoare să mă lămurească și pe mine ?
  7. Maine face 17 ani si am zis sa incercam un alt set de jante, style 152 pe 18 varianta dedicata pentru e9X.
  8. Pentru istoric service bmw cred ca ai vrut sa zici de site-ul asta Https://checkvin.eu
  9. Mie mi se pare extrem de dragut, in orice context, cand cineva vine si spune ca el are o parere obiectiva. Cand dupa afirmatia asta urmeaza si un puhoi de alte afirmatii cu un grad variabil de adevar, deja incep sa rad. Cand observ si faptul ca persoana nu stie sa scrie corect, lucrurile incep sa se explice si incep sa astept si afirmatii despre adevarurile absolute, scopul vietii si asa mai departe. Da, o masina electrica se devalorizeaza mai mult decat una cu ICE. Dar asta nu e o problema inerenta a tehnologiei. E ceva circumstantial, cauzat de cativa factori, printre care si ca tehnologia bateriilor avanseaza extrem de rapid. Probabil in 5, maximum 10 ani, curba o sa se aplatizeze si pana atunci o sa fie si masini foarte ieftine (cum sunt acum la chinezi), si incarcatoare peste tot. Partea cu incarcarea care dureaza de 9-10 ori mult in 90% dintre cazuri e de-a dreptul aberanta. Pe langa cifrele care nu au sens, ignora total cazurile in care oamenii incarca peste noapte, acasa. Cazuri in care chiar nu conteaza cat dureaza incarcarea, pentru ca in timpul ala dormi. Sau faci altceva, oricum. Afirmatia cu incarcatoarele fast care incarca incet arata ca de fapt nu ai nici cea mai mica idee despre cum functioneaza incarcarea la o electrica, care sunt limitarile si de unde provin ele. Masinile ice nu consuma 15 ce? Dar electricele consuma 15 aceleasi chestii? Amprenta de carbon e mai mica la EV, de fapt. Si o sa fie si mai mica in momentul in care o sa se recicleze bateriile la scara larga. Exista baterii si fara litiu, si fara cobalt. Si oricum cele cu litiu au mult mai putin decat in trecut. Iar, dupa cum spuneam un pic mai sus, tehnologiile avanseaza rapid. Cine face doar drumuri lungi nu-si ia electrica. Pentru ceilalti, intr-adevar merita dpdv economic pentru cine poate sa incarce acasa (sau la munca). Dar nici asta nu e o problema inerenta a tehnologiei, ci a starii curente a infrastructurii. In plus, pretul la energie e in scadere continua de 2 ani incoace, pe cand benzina se scumpeste. Deci in cativa ani TCO la o masina electrica o sa fie clar mai mic. Si ca sa inchei, "descoperirea" ca phev-urile consuma mai mult decat spune fabricantul nu arata absolut nimic. Pentru ca fix toate masinile consuma mai mult decat e declarat, indiferent de tipul de combustibil.. Edit: uite ca tocmai mi-a aparut in feed video-ul asta. Apropo de "ajungi mai greu". De citit si comentariile..
  10. Problema e ca nu tot timpul ai masina incarcata 100% pentru a pleca la Oradea din Timisoara... Si plinul il faci la ICE in 5min si ai pornit, dus intors, fara stres. Nu toti isi planifica drumurile dinainte sa fie pregatiti de un drum, sau orice drum, vorba vine... dar astea-s detalii minore... https://finance.yahoo.com/news/hertz-loses-another-200-million-from-its-evs-172735716.html https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-27106277-video-cimitirul-automobilelor-electrice-reportaj-spiegel-despre-aglomerari-masini-nevandute-parcate-secret-inclusiv-ale-tesla.htm
  11. Stii de ce sunt discutii aprinse pe astfel de topice? Pentru ca oamenii pornesc de la o idee preconceputa, sunt relativ superficiali cand vine vorba de situatia la zi (la zi pt ca e important sa fie la zi avand in vedere evolutia) si vin cu "adevaruri clare". Asta cand azi e mult diferit de acum 3 ani. Si extrem de diferit fata de acum 6 ani, cand am avut eu primul meu EV. De la masinile in sine, performante, infrastructura de incarcare, service este o evolutie enorma. Este deosebit de trist sa te intrebe unul cand stai la spalatorie unde o incarci si apoi iti spune ca el pleaca de la Tm la Oradea si el nu are unde incarca acolo sau pe drum. Desi pana acolo nu trebuie sa incarci iar in Oradea e plin de incarcatoare... Ii explici ca sunt si cum le gaseste si apoi spune mega senin: "eu nu am vazut incarcatoare pe acolo" Il ultimul timp ii trimit la plimbare... Evident ca se uita la mine si ma considera vreun arogant...
  12. Eu nu sunt pro/contra nimic. Aici, ca si in multe alte locuri unde se discuta despre acest subiect, imediat se sare la jugulara daca nu preaslavesti electricele. Electricele isi iau hate pt ca proprietarii vand gogosi. Nu vezi pe unu sa zica, ba am fost pana la oradea si am stat sa incarc 2 ore in loc de 5 min. Omu zice oricum opream alea doua ore si daca nu era electrica. Sau, am mers cu 100-110 tot drumul pe autostrada, dar nu pentru range, asa merg eu. Aceeasi oameni care se lauda ca si-au luat electrica deoarece e racheta. Hai sa fim sinceri, inclusiv tu, in postarea de mai sus incerci sa manipulezi un pic situatia si anume: "Asta cu masinile EV sunt mai scumpe decat ICE, daca vorbim de nivelul logan, sandero, golf ai dreptate, daca intram in liga 35k euro +, preturile sunt similare un i4 este cat un seria 4 sau seria 3 cu cateva dotari pe el." Practic, vrei cumva sa dai de inteles ca doar la masinile de maxim 35k se intampla acest lucru, dar dai exemple Dacia si golf care sunt vadit mai ieftine. In realitate, preturile sunt similare pentru masini mai aproape de 50k decat de 35k. I4/seria 4 incep de peste 50k. Iar pana in 35k nu sunt doar dacii si golf. Cam toate marcile care se vand in Romania au modele sub 35k. Tot felul de caroserii, inclusiv suv-uri maricele. Pana in 35k electric iti iei clasa mica, range mic. Masinile electrice clar se devalorizeaza mai repede si mai mult doar ca nu ai cum sa vezi asta in Romania momentan. La noi abia de putini ani au devenit cool. Daca iti iei masina electrica acum, mergi 100k si o vinzi peste 5 ani cu 90% range nu pierzi de rupi? Si daca ai 99% baterie tot pierzi. La cum apar mii de articole ca tehnologia o sa avanseze si o se incarce repede, range mai mare, apar baterii solide, o sa scada preturile...etc, o masina electrica din 2024 o sa fie preistorie in 5 ani. Referitor la "Eu mi-as lua electrica pentru urmatoarele: - Mentenanta fara batai de cap - Putine chestii care se pot strica, mai usor de reparat in viitor pentru mecanici. Nu ca acum mergi cu ceva probleme si pana vede ca e nu stiu ce furtun mai schimbi 7 chestii" Mentenanta e fara batai de cap la orice masina in primii 5 ani. E doar un schimb de ulei si filtre in plus. Ba chiar, as adauga ca o sa fie mult mai greu de reparat pe viitor, de mecanici non-reprezentanta. Nu ai cum sa ai aceleasi probleme cu una electrica ca cu un bmw de 15 ani deoarece la varsta aia e casata de mult electrica.
  13. Nu are de ce sa curga cu jigniri. Pana una alta am sters serii bune de jigniri din partea celalalta indreptate spre posesorii de EV. In fine... Astazi am fost sa imi rezerv o janta usor ovala. Am stat 2 ore si jumatate la coada. In tot acest timp, a stat un ghertoi cu ceva c class, mai vechi, desigur, cu motorul pornit. Era chair in fata mea. A stat cu el pornit minim 2 ore. Afara erau exact 20 de grade. Si soare placut. Ghertoiul cu motorul pornit 2 ore. Nu stiu, ma intreb: cazanele alea nu se strica de la asa ceva? Banui ca nu a stat doar aici. Mie la E60 mi-a murit DPF la 160k km. Ragalia parea ca are mai mult desi teava era curata. Deci parea ca avea DPF inca.
  14. Pot circula si cu 60 la ora intr-o zona cu limita de 90. Daca radarul inregistreaza ca am 120 mi-am luat-o. Ca na, radarul e organul legal. Exagerez stiu, si inteleg si ce zici, dar trebuie sa existe si o baza legala unde viteza intregistrata de masina sa fie admisa ca proba, altfel ne certam cu morile de vant, din ce inteleg cum ai patit-o tu.... auci.
  15. Este ok de folosit insa va trebui sa iei in calcul faptul ca nu mai are aceeasi elasticitate cauciucul dupa atatia ani...
  16. Aveti vreo idee cand ar aparea i4-ul nou la test drive?
  17. ICE nu omoara planeta, in cel mai negru caz disparem noi dar planeta o sa ramana aici mult si bine. ICE omoara multi oameni anual, din cauza bolilelor pulmonare care provin din cauza gazelor de esapament. A se intelege nu am zis ca toate bolile pulmonare sunt datorate gazelor de esapament ci un procent din total sunt cauzate de gazele de esapament care ar putea disparea daca in orase ar fi doar EV sau fara masini
  18. "Ura" a pornit catre ICE odata cu agenda verde, si prin faptul ca ICE omoara planeta. Sa fim seriosi... Hate-ul adevarat are un singur sens... dar cand zici ceva de "imparatia electrica" it's a no no
  19. Problema acestui topic este ca unii sunt diehard masini ICE, altii sunt EV si foarte putini care vad beneficiile ambelor tabere. Spre exemplu din ce ai spus mai sus, e clar ca esti de partea ICE-ului si multe argumente nu au argumente in spate. E adevarat ca masina electrica se incarca mai greu decat un ICE, ca un drum cu EV ar dura mai mult depinde de cat e drumul, daca e pana in 300 km o sa fie la fel, daca este un drum de 500+ km da o sa dureze mai mult. Asta cu masinile EV sunt mai scumpe decat ICE, daca vorbim de nivelul logan, sandero, golf ai dreptate, daca intram in liga 35k euro +, preturile sunt similare un i4 este cat un seria 4 sau seria 3 cu cateva dotari pe el. Un i5 are pret similar cat un seria 5 cu aceeasi putere. Mereu datele problemei schimba concluzia, e normal ca multi influenceri sa faca comparatii care sa-i multumeasca publicul, pro ice fac comparatii unde mereu ICE iese bine si cei de EV la fel. Cum fac si marii producatori de procesoare, placi video care spun ca placa lor este mai perfromanta cu % procente fata de concurenta dar nu specifica configuratia concurentei. O electrica se devalorizeaza mai mult decat un ICE, nu prea am vazut: am cazut si eu in plasa youtube-urilor si am zis sa le iau alor mei un model y sau model 3 SH si cand am deschis autovit am ramas socat , masini de 20-70k km cu preturi intre 30-45 k euro, tinand cont ca un model 3 nou entry level e 38k si long range 44k. Daca intri in cateogira masini de lux gen taycan, i7, eqs se depreciaza similar cu variantele lor de combustie. Bateriile noi au destul de putin litiu in compozitie, dar peste tot e partea asta cu sclavia in tarile ieftine. Daca o persoana care face multe drumuri lungi gen 1000 de km des, e clar ca EV nu e pentru el. Cauciucurile se schimba aproape la fel ca un ICE, sau poate cu un 10% mai rapid. Ambele tipuri de propulsie au avantaje si dezavantaje, dar mi se pare ca lumea are o ura fata de electrice fara a fi justificata de argumente rationale, doar ca au vazut ei nu stiu ce clip pe farcebook, youtube, instagram care sunt vai de ele. Eu mi-as lua electrica pentru urmatoarele: - Functiile remote(incalzire, racire) - Silentioasa - Mentenanta fara batai de cap - Putine chestii care se pot strica, mai usor de reparat in viitor pentru mecanici. Nu ca acum mergi cu ceva probleme si pana vede ca e nu stiu ce furtun mai schimbi 7 chestii - Am spatiu unde sa o incarc acasa si nu o sa mai trec pe la benzinarie - putere mai mare(dupa ce am stat in dreapta intr-un taycan si plaid masina mea mi se pare lenta) Eu in momentul de fata am ICE phev, am facut cateva test drives cu electrice si chiar imi plac . Dar s-ar putea ca urmatoarea sa fie tot phev, inca nu sunt decis. De ce am jigni pe cineva?
  20. Corect, dar nu scrie in notificare ca marja de eroare e de 3kmh... Limitarile de viteza mai mici sau prin oras sunt mai stricte/drastice, decat pe autostrada unde limita e de 130 sau chiar 140 in anumite zone...
  21. E irelevant sa ai o parere contrara electricelor pe acest thread. Aici nu se poarta discutii. Sunt aceeasi 4-5 insi care nici picati cu ceara nu o sa recunoasca vre-un downside la a detine electrice si vin cu tot felu de argumente aberante si jigniri de genu, sursele tale de informatii sunt de cacat. Ale mele sunt adevarul obiectiv. Tu esti spalat pe creier, eu vad adevarul. Defapt detinatorii de electrice, in special de Tesla, sunt ca o secta. Nimeni nu vb de rau electrice. Nu e unu cu electrica sa zica ca a facut o greseala ca si-a luat si sunt multe limitari. Oamenii isi fac propria realitate doar sa isi justifice punctul de vedere. Norvegia e cea mai tare tara din lume, foloseste combustibili fosili in scopuri bune, iar Rusia si China "ard aiurea"...wtf? Recomand celor care chiar sunt interesati sa isi cumpere o electrica sa se informeze si nu creada propaganda de pe thread/ul asta si in multe articole de pe net. Ca paranteaza chiar ieri am citit ca PHEV consuma cu 4 litri la suta mai mult decat spun producatorii, la utilizarea normala. Asta ca sa vedem noi ca doar electricele salveaza planeta Sau ne-au mintit atatia ani ca s-a putut. Dezinformarea in UE si SUA in ultimii 4-5 ani l-ar face si pe Putin gelos. Realitate obiectiva este: - o masina electrica e mult mai scumpa decat echivalentul ei ICE - o masina electrica se devalorizeaza mult mai mult decat una ICE, in special dupa expirarea garantiei - in 90% din situatii dureaza de minim 9-10 ori mai mult timp sa alimentezi/incarci electrica - incarcatoarele fast incarca, de obicei, cam la jumatate din puterea maxima si scad serios dupa 80% - o calatorie peste 1000 km, fara indoiala va dura mai mult cu o electrica - range-ul nu se compara - iarna situatia e dramatica, ai maxim 50% din range-ul promis - masinile ICE nu consuma 15 la 160, in general, doar cele cu motoare mari - amprenta de carbon la productia electricelor, mult mai mare decat la ICE - cauta pe youtube cum se mineaza litiu sau cobalt si o sa descoperi ca sclavia exista si in 2024 - se merita doar daca ai posibilitatea sa incarci acasa - nu prea iesi mai ieftin cu la drum lung cu electrice. De ce? Pai opriri mai dese si lungi. Daca te opresti la benzinarie, ai de stat 40 de minute, mai iti iei ceva de plictiseala, mai vrea copilu ceva dulce...etc Tre sa omori timpu cumva. Acum probabil o sa sara baietii si sa faca comparatii d-alea tipice gen: "frate eu cand am fost plecat, eram cu niste prieteni cu ICE si ei au stat o ora ca era full la pompa si eu am terminat mai repede de incarcat". "In ultimii 2 ani n-am dat nici un leu pentru revizie", dar omit sa zica cei 3-4000 lei pt cauciucuri. In opinia mea sunt 3 categorii generale de oameni care isi cumpara electrice: - oameni care vor sa aiba ultimele noutati in materie de tehnologie - snobi care traiesc cu impresia ca sunt mai buni ca altii pt ca au electrice, iar lor chiar le pasa de planeta, de congestia si poluarea din oras - oameni care isi doresc costuri de exploatare mai mici si nu inteleg in totalitate limitarile. Sa curga jignirile!
  22. Nu stiu ce sa zic,m au luat la intrare cu 13km,inainte era mai lejer,nu erau asa boschetari. 45€.
  23. Articolul asta cred ca scris la gluma. Nu exista asa ceva... Nu exista asa ceva, toleranta de 3kmh... e o aberatie. Toata lumea merge in Austria 140-150kmh pe bord/cruise... nu vad ce probleme ar fi.
  24. Ms! De aici am comandat 1 bidon de 10L.
  25. Daca iti arata ca mai ai range de 8000km inseamna ca mai ai 8 litri in rezervorul adblue.Mergi doar pe adblue original bmw. poti sa iei de aici: https://www.bavauto.ro/consumabile/adblue
  26. @Beam We Cred ca am fost destul de clar. Obligatia este de a respecta legea, ce iti arata tie vitezometrul este irelevant dpdv legal. Vitezometrul, in functie de marca, poate avea 3,5,6,9 % eroare. De acord ca afiseaza mai mult decat viteza reala, dar iarasi, un aparat radar (camera sau laser) n-are treaba cu vitezometrul, ci cu viteza de deplasare (sau timpul dintre doua puncte, cu e in Cehia, determinand viteza medie).
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.