Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Mai avem 3 camere disponibile!!! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/22/24 in Posts

  1. Nu de mult timp m-am pricopsit cu acest E24 de prima generatie, din 1981, bazat pe E12. Pentru ca a fost prima mea masina, initial am cautat un E34, dar cand am gasit acest rechin a fost dragoste la prima vedere. De cand o am, am comandat ce piese au fost pe stoc la diferiti furnizori, sau prin Germania, dar altele sunt destul de greu de gasit. Am pus pneuri noi pe jantele OEM(195/70/14, nu radeti) Am reparat inchiderea centralizata si actuatorul capacului rezervorului de benzina si am schimbat pompa de ambreiaj. De asemenea am deblocat pompa de la spalatorul de parbriz. Am cumparat difuzoare moderne si am tras cabluri noi pana la locasurile de la cele spate. Radioul original cu 2 iesiri se pare ca nu prea poate sa duca 4 difuzoare. Probabil mai trebuie cumparat un amplificator. Mai am niste piese care asteapta sa fie montate. Vitezometrul nu functioneaza. Inca incerc sa vad care este problema. Mai sunt in cautare de chedere pentru usi. Momentan incerc sa construiesc in curte un garaj din panouri sandwich, intrucat am doar o pergola deschisa si la ploaie cu vant lateral mai picura pe masina.
    15 points
  2. La sfarsitul primaverii 2024 am avut ocazia sa merg, pentru scurt timp, intr-un e39 525i cutie automata. Am ramas impresionat si mi-am dorit unul. Ca si la E46 cabrio, cautari, preturi mari, tepe prin Romania, ignor din partea multor nemti, renuntasem. Pana cand, la un anunt pe care-l salvasem in decembrie, neamtul a raspuns (precizez ca le scriam din start de unde sunt, ca sa nu pierdem vremea). Sambata trecuta, prin intermediul lui "Ingineru", caruia ii multumesc din suflet si aici pentru ajutor (nu aveam nici o sansa sa o cumpar fara el), vazut, placut, luat. Sambata am semnat contractul, am platit, marti (ieri) a primit banii, la ora 15.00 masina era radiata si gata de livrare. A plecat pe platforma aseara, undeva pe vineri ar trebui sa ajunga la Craiova. Este un 520i din 2001, 2172 cmc, 126k km, doi proprietari, fara rugina, etc. Cateva poze cu ea
    11 points
  3. Update: Am schimbat motorul si am pus anexele de pe al meu pe noul motor (are aprox 30k km). Cost aprox 4500€ +/- cu garantie de 6 luni data de service. Am deja 500km cu masina si vad ca se comporta normal. Vedem pe parcurs. PS: Multumesc tuturor care au fost alaturi de mine si sper sa-i foloseasca cuiva experienta mea.
    11 points
  4. De ieri avem o nouă jucărie in familie, un X1 30e xDrive, plugin-ul cu motor de 1.5 (3 cilindri) + o baterie de 16 kwh si un motor electric pe spate. Simtitor mai mare decat versiunea precedenta de X1, are fix 4.5m si spatiu suficient atat pentru pasagerii din spate, cat si in portbagaj (480L). 320 CP in cartea tehnica, se simte rapida (sub 6 secunde 0-100 in cartea tehnica), multumita si unui cuplu de cca 470 nm, dar aici este de explorat si revenit cu opinii. Are pachet M interior/exterior si ceva dotari de bun simt: -scaune sport si electrice + masaj/volan incalzit -audio HK cu 11 incinte -asistenta parcare cu 360 si self-parking - head-up display - pilot automat adaptiv - Android Auto/CarPlay wireless - sasiu adaptiv - faruri led adaptive -keyless entry, hayon electric.. Luata cu garantie extinsa si service inclusiv (5 ani, 100k)..am avut si la serie 3 si a fost ok. Va fi masina sotiei, care merge preponderent urban si de aici optiunea plugin. Am incarcat-o peste noapte (cam 10h) iar range-ul electric aratat acum este 70 km. Oficial este 85...real cred ca va fi pe la 50-55.
    10 points
  5. Revin cu drag la acest forum de unde a inceput toata nebunia, sa impartasesc un proiect de-al meu. Mult de citit, asa ca imi cer scuze anticipat, dar povestea a inceput acum 6 ani si inca continua (sper ca nu inca pe atat). In 2019, printr-un prieten, am aflat de acest e9, care posibil ar fi fost de vanzare. Propietarul a folosit-o ca masina de piese pentru e9-le lui pe care l-a restaurat, dar din cauza ca urma sa piarda spatiul unde o tinea, cocheta cu ideea sa o vanda. Am inceput procesul de convingere, care a durat muuulte luni, fara ca macar sa vad masina in tot acest timp. In sfarsit, dupa mult timp primesc un telefon "maine scot masina, te astept sa o vezi". Tot ce stiam despre ea pana in acel moment, era ca era stata pe dreapta de aproximativ 15 ani (ha! ) Buuuuun. Ma duc, deschide garajul si mi se inmoaie genunchii instant si in gandul meu era deja cumparata masina. Motivul? Nu am mai vazut in viata mea un asa morman de rugina Am un fetish pentru masini abandonate, iar masina asta era cu mult peste asteptari. Ultima data cand masina a fost functionala pe drum a fost 1987!!!!! A fost trasa pe dreapta de atunci, prin 1998 cineva a vrut sa se apuce sa o restaureze, a cumparat niste panouri noi (care la vremea respectiva inca se mai gaseau) si a fost abandonat proiectul. A fost cumparata de fostul propietar care a luat panouri si piese de pe ea sa o restaureze pe a lui, si a fost lasata iar in paragina pana in 2020 cand am cumparat-o nebunul de mois. Urmeaza imagini cu puternic impact emotional si bugetar Asadar, acesta era mormanul achizitionat, cu multe piese lipsa, dar cu actele in regula. Am inceput un proces lung de a gasi piesele lipsa, ocazie cu care am aflat in cel mai greu mod posibil, exact valoarea pieselor de E9, asta daca ai ocazia sa le gasesti ( uitati de bitcoin si alte nebunii, investiti in piese de e9 ). Chiar e o sectiune SF. In fine, am pornit la drum, nu puteam sa dau inapoi. Am dat o mana de epoxy pe toata masina sa tina rugina legata mai bine, si sa protejeze cat de cat ce a ramas intreg Dupa cateva luni de cautari si munca, in sfarsit incepea sa aduca cu o masina. Am continuat sa caut piesele lipsa, timp in care se contura din ce in ce mai mult in capul meu o idee.....ceva stupid, dar cu intentii onorabile. Asa ca am zis "fuck it" si am inceput sa pun ideea in practica. Un road legal race car. Ca orice impatimit si pasionat BMW, masina (masinile) supreme sunt M-urile. Si cum e9-le este masina care a lansat aceasta divizie de Motorsport de la BMW, am decis sa construiesc un omagiu, dar cu tehnologie din secolul acesta. Primele masini care a lansat BMW Motorsport si a purtat culorile de M au fost E9-urile folosite in america in grupa IMSA. Asa ca, am ales unul dintre cele mai provocatoare body kit-uri din acea serie (cel de IMSA Grupa 4), si dupa multe cautari am gasit in UK pe cineva care il producea, dupa matrite luate direct de pe masinile de curse din 1975. Cateva luni mai tarziu, am pus kit-ul pe masina (cat de cat sa vad cum vine) si usa garajului a ramas mica, la propiu Dupa ce am scapat de morcovul din partea dorsala (si am mai luat putin din rama usii de garaj), am putut sa scot masina afara ( cu marja de 1,5cm in fiecare parte). Este clar ca o sa fie un monstru lat, asa ca am inceput sa iau masuratori si sa ma gandesc la un motor pe masura. In 2021 am pus masina pe platforma, si am adus-o din UK in RO unde am mai mult spatiu sa ma ocup de ea. Am inceput cautarile dupa un motor. Eram pornit pe un S55 de pe M3 F80, eram in ultimele stagii sa cumpar o masina donator, dar am mers cu una si nu am putut sa ma impact cu sunetul, nu se preta deloc pentru o masina din anii 70'. Asa ca, am zis sa raman cat mai aproape de masina originala, deci trebuia sa fie 6 in linie, iar singurul motor care era cat de cat apropiat ca sunet era S54-le. Asa ca in 2022 am cumparat un M3 e46 complet ca donator. Cu motorul si toata puntea fata pe palet, am inceput masuratorile din nou. Vreau si am vrut ca orice piesa de pe masina sa fie cat se poate de mult originala BMW ( nu conteaza de pe care generatie). Nu am vrut Billet si alte nebunii. Asa ca am ales sa folosesc toata suspensia si geometria de M3 e46 pe fata. Am facut niste cercetari si calcule si pareau sa se pupe chiar bine. Si puntea spate trebuia schimbata, asa ca dupa alte masuratori am ales sa merg pe puntea de M5 e28, ca sa pot pune grup de 210mm si frane moderne. In urmatoarele luni am achizitionat o gramada de piese si am facut tot felul de planuri si calcule pentru toata constructia masinii. Asa ca am dat puntea originala jos, si am pus puntea de e28, care culmea pica pe aceleasi gauri de prindere, dar evident are alt tip de prindere la amortioare, asa ca oalele originale urmau sa fie taiate si modificate. Din acest moment, am decis sa golesc masina din nou de toate piesele si sa fie pregatita de carnagiul ce va urma. Cand spui cuiva ca vrei sa tai caroseria sa muti motorul mai in spate, sa pui alte oale si brate si suspensii....lumea incepe sa se uite la tine ca la nebun si fereastra oamenilor capabili sa faca o asemenea lucrare se inchide considerabil. Din fericire, Engage Engineering din Brasov au raspuns pozitiv la idei, ba chiar au fost entuziasmati de asa proiect, asa ca in decembrie 2023 am lasat masina la ei si s-au apucat de treaba. La planurile si ideile mele initiale au mai adaugat si imbunatatit si s-a conturat un plan. Pozele ce urmeaza nu reprezinta cu adevarat munca titanica ce a fost desfasurata, dar contureaza o idee estimativa. Primul pas, a fost sa se intareasca caroseria, care este ca o foaie de ceapa si flexeaza din orice incheietura. Apoi a inceput munca la pozitionarea puntii fata. Cu puntea originala de M3 E46 si articulatia instalate, s-a inceput munca la oale. Odata finalizat acest pas, suspensia a putut fi montata si masina lasata pe sol. Din pacate vad ca am atins limita de poze per post, asa ca o sa continui in alt post. Va urma...
    10 points
  6. Recent am avut un drum de cca. 2000 Km cu un BMW i3 120Ah. Desi este un model invechit fata de masinile electrice de productie curenta, iar calatoria in sine a frizat masochismul, am tras invataminte foarte utile. Drumul a fost 90% autostrada, restul drum national si foarte putin oras. La subiectul topicului: pe parcursul indicat a rezultat o viteza medie de 82 Km/h si un consum de 14.7 kWh/100km. Statiile de incarcare de putere (pentru a scoate aproape de 50kW incarcare cu i3) Tesla si Ionity functioneaza excelent, dar per kWh platesti intre 0.58 si 0.68 Euro - depinde de locatie. Exista si retele care vand cu 0.8 Euro. In Romania, am incarcat cu 2.50 lei, dar si cu 2.99 lei (bravo OMV/Petrom!) - cca. 0.5 - 0.6 Euro. Avand in vedere aceste variatii de pret, se poate lua in calcul o medie de 0.6 Euro / kWH. Adica in mod "tipic", i3 a costat 8.82 Euro / 100 Km, ceea ce echivaleaza cu cca. 5.8l de combustibil fosil (benzina /motorina). Toate valorile de cost sunt aproximative, pentru ca reprezinta o medie grosiera a preturilor intalnite de-a lungul drumului. Aparent, e bine. In realitate insa, e prost. La o astfel de viteza medie, chiar si o masina pe benzina ar fi consumat mai putin, iar una Diesel s-ar fi descurcat cu cel mult 4.5l / 100 Km. Mai exista un cost ascuns, dar important: timpul. Viteza redusa si timpii de incarcare inseamna ca drumul dureaza mult. Este timp din viata, dar si cost cu mancarea si cazarea. Noroc ca inca exista hoteluri cu prize mai lente, unde poti incarca semnificativ mai ieftin. Extrapoland la un model electric modern (ex: BMW i4) si la un ritm de mers similar cu al unui automobil cu motor cu combustie (130 km/h pe autostrada), i4 ar fi consumat cca. 24 kWh/100 Km. La o medie de 0.6 Euro/kWh inseamna 14.4 Euro, care echivaleaza cca. 9.5l/100Km benzina / motorina. Concluzia mea: in prezent, masina electrica - fie ea si de ultima generatie este cel mai scump mod de a parcurge un drum lung. Costul este mai mare decat al uneia pe benzina si mult mai mare decat al uneia Diesel. La care se adauga costul greu de cuantificat al timpului irosit. Este evident avantajul unei masini electrice pentru oras si drumuri cu raza scurta, unde se poate beneficia de a incarca ieftin acasa. Pentru cine face insa frecvent drumuri lungi, in contextul actual este o optiune dezavantajoasa.
    10 points
  7. Bine v-am găsit! Am urmărit cu interes postările lui @geky și ale celorlalți membri și dorim să prezentăm și punctul nostru de vedere. Clientul ne-a sesizat problema pe 29 septembrie, ora 20:32 (in afara programului de lucru). În 30 septembrie, ora 10:01, i-am solicitat informații suplimentare și imagini privind situația reclamată, iar la ora 10:54 i-am trimis mesajul pe care l-a postat și dumnealui, în care ne recunoșteam vina și inițiam deja cererea de colectare pentru toate produsele livrate. Coletul de retur a ajuns în depozitul nostru pe 2 octombrie, iar rambursarea integrală a sumei a fost procesată imediat, în aceeași zi, prin transfer bancar — chiar dacă domnul @geky desigilase și celelalte injectoare, care nu mai pot fi comercializate ca produse noi. În prezent, acestea se regăsesc pe site-ul nostru la preț redus. Referitor la aceste injectoare: Injectoarele au ajuns la noi din depozitul BMW – toate cele patru – ambalate într-o pungă sigilată, cu etichetă de depozit. Atașăm și imaginea din camera de ambalare aferentă comenzii, în care se poate vedea clar eticheta de depozit BMW (imagine pe care am transmis-o și lui @geky; nu știm de ce nu a menționat-o aici). În aceste condiții, angajații de la recepție și ambalare nu aveau cum să își dea seama că unul dintre injectoare era folosit, putând observa cel mult că una dintre cutii era murdară în interiorul pungii sigilate. Ulterior, după primirea returului, am remarcat pe cutia respectivă o etichetă de depozit cu dată mai veche. Ce s-a întâmplat, de fapt? Un dealer din Europa a returnat injectorul respectiv, iar în depozitul BMW acesta a fost repus în stoc fără verificarea utilizării, fiind trimis ca produs nou. A cui este vina? A noastră, pentru că nu am verificat suplimentar, și ne-am asumat acest lucru de la început. Ce nu am înțeles: De ce @gekya depus o reclamație înainte să ne prezinte problema în detaliu? Nu ne afectează în niciun fel — chiar ieri am primit notificarea ANPC, la care am răspuns cu punctul nostru de vedere și am prezentat dovada rambursării. Sperăm că v-ați făcut o idee corectă asupra situației. Uneori, ca in orice activitate comerciala pot apărea probleme, însă întotdeauna am fost dispuși să le rezolvăm cât mai rapid și în favoarea clientului, atunci când acesta are dreptate. Echipa BavAUTO
    9 points
  8. Un scurt update la aproape 3 luni de la achizitie, am facut 4000+ km si am ajuns la 10800 km. Masina se comporta exemplar, idrive 8 imi place din ce in ce mai mult. Drive recorder e o chestie foarte interesanta, ai tot timpul disponibile 20 de secunde de filmare inainte de a apasa pe "record" (se pastreaza intr-un buffer circular), si apoi 20 de secunde dupa ce ai apasat pe "record". Asadar, rezulta un filmulet de 40 de secunde filmat cu toate 4 camerele. Consumul mediu e ~10L/100km. Cateva poze de la o sedinta foto cu un prieten intr-o seara: .
    9 points
  9. Noi suntem o "specie" aparte de oameni. Eu cred ca nu ne intrece nici un alt popor la capitolul parerologie, aia care le stiu pe toate, incepand cu fotbalul ori cu masinile. Majoritatea sunt habarnisti sadea, ei nu stiu cate urechi au in cap, dar stiu ei ca EGR-ul e pus intentionat de producator sa le strice lor cazanele. Pe TikTok e dezastru ce vezi, e raiul sugeranistilor acolo, raiul conspiratiilor, al conspirationistilor, a laudarosilor de tot fel, a c.rvelor, e mama prostilor acea platforma. Nici nu-i de mirare ca un sarlatan precum cg a dat navod acolo si-a prins maxim posibil.
    8 points
  10. Cu toata suspensia fata terminata, a urmat motorul. Fiindca a fost mutat in spate destul de mult (pentru egalarea maselor si manevrabilitate mai buna), a trebuit taiat tunelul central si panoul ignifug pentru a incapea. Fits like a glove Asa ca s-a inceput munca la oalele spate. Ca sa poata fi montat grupul de E28 de 210mm, podeaua a trebuit modificata si creata o prindere pentru bucs de la grup. Am cumparat cea mai groasa bara stabilizatoare existenta pe piata pentru E28 pe spate, ca sa fie echilibrata cu bara stabilizatoare fata de M3 E46. In final puntea spate a fost gata. A urmat cardanul, custom evident. Am decis sa pastrez doar flansele de prindere ale cardanului (de pe cutie si de pe grup) si sa inlocuiesc teava originala de 1,5mm grosime cu teava noua de 3mm (mai tarziu va avea sens aceasta modificare). Echilibrat si gata de pus pe masina, unde evident tunelul central a mai trebuit taiat ca sa aiba spatiul necesar. In final in Februarie 2024, masina era inapoi pe sol, cu intregul tren de rulare la locul lui. Va urma....
    8 points
  11. Scuzati inactivitatea, promit ca voi deschide topic zilele astea
    7 points
  12. După 10 si vreo 200k km cu bătrânul meu E46 a venit timpul sa fac un upgrade. Am cochetat cu ideea de a cumpara un Porsche Cayenne 958.2 diesel, apoi am trecut la X3M dar cu niciuna dintre ele nu rezonam 100%. In urma cu vreo 2 luni am avut ocazia sa conduc un M2 G87 si a fost fix ce îmi doream. Un șasiu mic, multă putere si sentimentul de cart. Fiind si prima mașina noua pe care o cumpar am ales o configuratia destul tipica sa zic așa, am ales cam toate opțiunile mai puțin scaunele carbon ( mașina o sa fie folosită daily iar scaunele de carbon nu sunt cele mai comode ), trapa (am preferat plafonul de carbon, nu are track pack si trimurile de carbon (personal nu vad valoare de 1200e). Culoarea exterioară este Skyscraper grey, cu jante negre si etriere roșii iar la interior am ales sa merg cu scaunele M specifice cu accente roșii. Am mai ales Plus Package care conține cele mai utile dotări dpmdv: volan încălzit, confort access, faruri adaptive, driving assistant, Harman Kardon, scaune M specifice si head up display Fast forward in prezent pot spune ca aștept cu nerăbdare sa ajungă mașina. A fost cumpărată de la BMW Cluj si este planificat sa ajungă undeva prin Septembrie - Octombrie. si câteva poze cu interiorul
    7 points
  13. Salutare, In urma cu aproximativ o luna am luat decizia de a achizitiona cel de-al 5-lea seria 3 consecutiv, se pare ca imi place foarte mult caroseria. Am avut e90 330xd, f30 non-LCI 335xd, f30 LCI 340xi, g20 non-LCI m340xi, si acum g20 LCI m340xi. Am cochetat si cu ideea de a trece la SUV (X3/X4), dar pana la urma m-am intors tot la 3ar. Nu am prea multe de zis despre achizitie, aveam cateva dotari pe care le doream neaparat (scaunele M sport, trapa, interior negru, pachet shadowline extins, etrierii de frana rosii), iar masina aceasta le-a bifat pe toate, plus altele de care nu eram asa de convins. Initial, am crezut ca iDrive 8 nu imi va placea prea mult (venind de pe iDrive 7), insa m-am obisnuit destul de repede si sistemul se misca foarte, foarte bine. Diferenta de marime intre ecrane se simte destul de tare. Insa intr-adevar, lipsa butoanelor de clima nu este un lucru pozitiv din punctul meu de vedere, de fiecare data cand umblu la temperatura ambientala sau la incalzirea in scaune trebuie sa dau click pe ecran. Farurile sunt matrix LED acum, si arata foarte bine cu pachetul shadowline extins, iar adaptivele contureaza foarte bine si foarte repede (comparat cu cele laser de pe g20 non-LCI). Scaunele sunt extrem de confortabile, si suportul lombar este fix ce trebuie (nu am avut pe masina anterioara) la drum mai lung. Per total, pentru mine cel putin, as spune ca este un improvement fata de non-LCI. Masina am achizitionat-o cu doua seturi de jante: BMW 792M jet black - de vara, cu cauciucuri Bridgestone Turanza T005 (echiparea de fabrica). BMW 898M - de iarna, cu cauciucuri continental TS860S Brand: BMW Model: M340i xDrive Sedan Colour: Brooklyn grau metallic Upholstery: Leather Vernasca black seam blue Lista de optiuni: 01CB CO2 equipment 01CE Recuperation system 01DF Exhaust emission standards EU6 rde II 01G0 BMW lt-all.whl dbl.spoke 792M MB runfl at 0230 Extra package, EU-speciifc 0248 Steering wheel heater 0258 Tyres with runfl at properties 02PA Locking wheel bolt 02T4 M Sport differential 02TB Sport automatic gearbox 02VB Tyre pressure display 02VF Adaptive M chassis 02VL Variable sport steering 0302 Alarm system 03MQ BMW M Heritage logos 0403 Glass roof, electrical 0420 Sun protection glazing 0428 Warning triangle and fi rst 0316 automatic trunk lid mechanism 0322 Comfort access 033B M SPORT PACKAGE PRO 03DS BMW display key 03KA Acoustic comfort glazing 03M2 M SPORT BRAKE, RED HIGH-GLOSS 03MF BMW INDIVIDUAL LIGHTS SHADOW LINE 03MQ BMW M Heritage logos 0403 Glass roof, electrical 0420 Sun protection glazing 0428 Warning triangle and fi rst aid kit 0430 Interior/outside mirror with auto dip 0431 Interior mirror with automatic-dip 0459 Seat adjustment, electric, with memory 0465 Through-loading system 0488 Lumbar support, driver and passenger 0493 Storage compartment package 0494 Seat heating driver/passenger 04AW Instrument panel Sensatec 04GQ M seat belts 04MC Interior trimstrips, Carbon Fibre 04NE Blow-by heater 04U0 Electroplat.cover/clip f.operat.elements 04UR Ambient interior light 0534 Automatic air conditioning 0536 Auxiliary heating 0548 Kilometre speedo 0552 Adaptive LED headlight 05AC High-beam assistant 05AQ Active guard plus 05AU Driving assistant professional 05DA Passenger airbag deactivation 05DC Rear-seat headrests, folding 05DN Parking assistance system Plus 0654 DAB tuner 0688 Harman/Kardon surround sound system 06AE Teleservices 06AF Statutory emergency call 06AK Connected Drive Services 06C3 Connected Package Professional 06DR BMW Drive Recorder 06NX Storage tray wireless charging 06U3 BMW Live operating area Professional 06VB Control Infotainment 0710 M Leather steering wheel 0711 M Sports seats 0715 M Aerodynamics package 0754 M Rear spoiler 0760 High gloss shadow line 0775 Headlining anthracite 07CH BMW Repair Inclusive 07LK Travel Paket 07M9 Individual option high-gloss Shadow-Line 07NW BMW Service Inclusive 07VB Comfort Package 0851 Language version German 0879 On-board literature, German 08EK Dummy-SALAPA 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf 08TF Active pedestrian protection 08TR Decoding additional functions 08WQ Control G 0925 Dummy-SALAPA A090 90 Ah AGM battery Poze: Interiorul: Farurile: Jantele de vara:
    7 points
  14. NBT Evo (the Next Big Thing Evolution) ID4 compatibility: 1-Series F20/F21 ab 03/2015–06/2016 2-Series F22 ab 03/2015–06/2016 2-Series F23 ab 11/2014–06/2016 3-Series F30/F31/F34/F80 ab 07/2015–06/2016 4-Series F32/F33/F36 ab 07/2015–06/2016 6-Series F06/F12/F13 ab 03/2013–06/2016 7-Series G11/G12 ab 07/2015–06/2016 X3 F25 ab 03/2016–06/2016 X4 F26 ab 03/2016–06/2016 NBT Evo (the Next Big Thing Evolution) ID5/ID6 compatibility: 1-Series F20/F21 ab 07/2016–2019 2-Series F22/F23 ab 07/2016–2021 2-Series F45/F46 03/2017-2021 3-Series F30/F31/F34/F80 ab 07/2016–2019 3-Series G20 09/2018-2021 4-Series F32/F33/F36 ab 07/2016–2019 5-Series G30/G31/G38 ab 10/2016–2019 6-Series F06/F12/F13 ab 07/2016–2018 6-Series G32 ab 07/2017–2018 7-Series G11/G12 ab 07/2016–2019 8-Series G14/G15 09/2018-2021 X1 F48 ab 06/2015–06/2022 X2 F39 ab 11/2017–10/2022 X3 F25 ab 07/2016–08/2017 X3 G01 ab 11/2017–2020 X4 F26 ab 07/2016–03/2018 X5 F15/F85 ab 07/2016–2018 X6 F16/F86 ab 07/2016–2019 i3 I01 ab 09/2018–07/2022 i8 I12 ab 09/2018-2020 Z4 G29 09/2018-2022 Atasat torrent harti Europa: NBTevo_ECE_2025-1_101243.3.210.zip.torrent
    7 points
  15. gata am luat decizia, i4-le asta va fi, daca se alineaza planetele vineri pleaca din Germania spre mine pana la urma am mai suplimentat un pic bugetul si am luat 40edrive din 2024 cu 16mii km. multumesc inca odata tuturor pentru sfaturi/pareri
    7 points
  16. Ma apropiam de sfarsitul lui 2023 si inca lucram la masina...parca deja pierdeam gustul,vedeam restul pasionatilor cum avansau cu proiectele si timpii la etape,iar eu inca era tintuit in garaj la un proiect care parca nu mai avea fund!Dar nu degaba mi-am pus mesaje motivationale pe pereti,cand uit si pare ca pierd controlul sa le vad si sa imi amintesc ca tot ce incepi trebuie dus la bun sfarsit,asa ca ma apuc de treaba sa montez cutia pe motor pentru a pune tot ansamblul pe masina impreuna cu nou setup de turbine.Bineinteles ca aceste noi turbine nu mai veneau precum cele vechi pe pozitie,locul celor vechi nu mai era bun si au trebuit iar ajustari,taieturi,suduri,vopsit,etc...Furtune de apa,furtune de combustibil,furtune de servodirectie,furtune ulei cutie toate au necesitat modificari sau facute custom.Dupa ce am pus motorul pe pozitie parca schema de pornire a motorului cu CAS si buton de E90 nu era ce trebuie,imi era urat sa mai dau o gaura in plansa de bord pentru butonul de Start/Stop asa ca am gasit o alternativa pentru a folosi EWS-ul si cheia de E46 impreuna cu ECU de pe 335d undeva in Lituania,la un baiat de acolo cu care am avut ceva batai de cap fiind lucru de la distanta cu straini,intelegerea este greoaie,trebuia sa astept dupa el cand putea pentru a face unele sincronizari,noi fire trase,etc,bine ca pana la urma am inteles ce a facut el si va fi mult mai usor pe viitor . A venit si randul "geamurilor" fata,spate si luneta.Le-am facut de 2 ori pe fiecare pentru ca prima oara dupa ce le-am facut si am vrut sa le montez se spargeau deoarece prima incercare a fost cu poc-nituri nu cu surub si piulita casetata .Luneta a fost facuta de 3 ori pentru ca niste idioti care au incercat sa puna folia pe ea au pus-o din 2 bucati + alte defecte .Aproximativ 3 saptamani am pierdut cu aceste geamuri ca imi venea la un moment dat sa le sparg,chin si cu piulitele filetate care unele se invarteau in plafon fiind din fibra,a trebuit sa le dau unele puncte cat mai mici de sudura in rama in care era prins plafonul,CHIN! Bine inteles ca daca aveam de cand sa merg pe Transalpina iarna aveam nevoie de aparatori de noroi sa nu se vada in arcadele de la kitul Pandem si nici sa intre vandul pe acolo sa le zboare la 250km/h+ Dupa acestea a urmat construirea instalatiei electrice pentru cutie, ceva atentie la interior,montarea plansei de bord cu accesoriile de pe ea inclusiv cu un display pentru a afisa multe date utile(temperaturi,turatii,boost,chiar si timpi pe 0-100km/h 100-200km/h 0-402m + multe altele),instalarea noului joystick sport negru pentru cutia 8hp,displayul pentru cutia de viteze,sistemul pentru comutarea la buton a masinii de la xdrive la RWD ,construirea noii console mai mari fata de prima varianta pentru a incadra pe langa cele enumerate si repartitorul de frana,heblul,comanda pentru radiator,NOS si inca un sistem.Da,multe dintre ele a trebuit sa le fac si singur pentru ca ma saturasem sa stau dupa electricieni. Trebuia si un set de scaune cu centuri asa ca am ales un set de Slide care le-am testat in seria 4 "Albinuta" si am fost multumit de ele ca si fiabilitate in regim de condus zilnic.Dupa dezastrul intamplat la ultima etapa de Drag din 2023 unde masina lui Dragos a ars in proportie de 90% am decis si eu sa schimb acel simplu stingator cu un sistem profesional cu diuze amplasate in interior si in compartimentul motor. La interior cred ca eram gata in proportie de 90% acum asa ca am trecut iar la exterior.Am tot modificat diffuser-ul de la bara spate sa gasesc ceva ce semana cu ce era in capul meu si am adus ochilor varianta asta: Dar tot parca nu era ce vroiam asa ca am mai incercat o varianta si am decis sa lucram si sa o imbunatatim pe aceasta: Bun,aveam roti pentru Drag dar pentru aface un test,pentru dyno(la ce puteri dezvolta dieselul in zilele noastre nu este de gluma sa te prezinti nici macar pe dyno cu anvelope incorecte pentru ca patineaza daca vii cu Sunny!!!) cu ce ne prezentam?Asa ca am decis sa mai iau un set de BBS RC300 impletite perfect cu un set de Toyo R888R,de data asta nu mai joc riscant cu Zestino. Parca nu arata rau din unghiul asta.
    7 points
  17. Avand aproximativ toate piesele necesare pentru mecanica acum,m-am apucat de lego,mai intai puntea spate. Dupa care si puntea fata: M-am gandit ca nu voi mai lasa bateria in spate iar masina avea multe optiuni de care acum nu mai avea nevoie ,asa ca am pus-o la slabit eliminand surplusul. Am reusit sa o slabesc cu 15,4kg,nu e rau pentru niste fire care trebuiau sa ramana in masina degeaba... Oare o sa mai porneasca?O sa mai functioneze ceva in interior?Am lasat toate firele necesare?Raspunsurile astea aveam sa le aflu din pacate doar dand din maini si avansand cu proiectul. Mai jos aveti si urmatorul episod din cele povestite pana acum filmat,editat,montat,etc tot de mine ca si restul filmuletelor in care am incercat sa integrez printre sunet si diferite mesaje.
    7 points
  18. Cand ai bmw mai multi ani, asta e martorul care însoțit de gong iti zice "am glumit, nu m-am stricat iar, da' ce față ai făcut!" La fel ca ala care iti zice ca tre sa completezi lichid de parbriz. In timp te obisnuiesti cu ptsd-ul.
    7 points
  19. So, my friends, am facut cont pe bimmertool.com, adaugati masina voastra, mergeti la sectiunea Downloads si de acolo cumparati OEM FSC Repair Kit, costa 10 lire/12e. In pachetul descarcat o sa gasiti fisierul FSC____01559912.fsc de 319bytes, fisier pe care-l copiati pe stickul cu harta in folderul FSC pe care-l creati, bagati usb in masina si voila! Enjoy!
    7 points
  20. Inca 3 poze de cand am cumparat-o.
    6 points
  21. Salutare, Aceasta e prima mea postare aici, si acesta e primul meu BMW. Nu am un istoric foarte mare de autoturisme detinute. Am avut un Audi A4 B8 (clasicul 2.0 TDI) timp de 12 ani, iar acum a venit momentul sa fac o schimbare. De ce BMW? Pentru ca imi doream neaparat un plug-in hybrid, dar si 3.0 benzina, iar la configuratia (si bugetul) acesta, 545e bifa toate cerintele. Ca dotari, am prins cum nu se poate mai full. xDrive, trapa, faruri laser, volan si frane M, volan incalzit, sistem audio Bowers & Wilkins, 360 camera, scaune cu ventilatie si masaj, active steering, etc. Conduc masina deja de o luna si sunt foarte incantat. Trage ca nebuna, dar e si extrem de confortabila la suspensii la mers prin oras pe drumuri denivelate. Un downside ar fi rezervorul de 46L, care se duce destul de repede daca te dai la ea. Bateria ma tine cam 20-25 km prin Cluj (multe dealuri), insa inteleg ca masina asta e un compromis, iar la mersul zilnic prin oras si drumurile ocazionale extra-urban, pot spune ca mi se potriveste. Voi fi nevoit sa mai iau inca un set de jante + gume de iarna, pentru ca a venit doar cu cele de 19" de vara. Am vazut ca merge si 20", dar la drumurile noastre parca sunt tentat sa raman tot la 19" Acum ma gandesc la 2 aspecte: - ma gandeam la o infoliere PPF (jumatatea din fata, care e mai expusa la lovituri). Cam peste tot iese pe la 6000 lei. (in conditiile in care CASCO e dublu sumei). Voi ce ziceti, merita? - imi plac foarte mult elementele cromate pe masina asta, de aceea am optat pentru Luxury Line. Am intrebat la cei ce infoliaza cu PPF daca se pot infolia si ornamentele, insa am primit raspunsuri cum ca sunt prea inguste si mici pentru a fi infoliate si nu va rezista folia pe ele. Ce solutii dovedite ar fi pentru a proteja elementele cromate ca sa nu se matuiasca? Las aici si poze cu noua achizitie
    6 points
  22. Dupa 2 ani de electrica - Tesla Model 3 Long Range Dual Motor, am facut tranzitia la M3 Competition g81, o masina superba. Mai avem si alti posesori de electrice ce au cumparat o termica dupa?
    6 points
  23. Salutare! Dupa 9 ani de VAG in care am deținut doar Volkswagen si Audi am decis sa trec la alt brand si motivul principal pentru trecerea la BMW a fost motorul B58 despre care m-am informat cateva luni bune si am ales pentru fiabilitate si tot ce ofera,iar al doilea motiv a fost calitatea BMW. Am testat in Olanda in reprezentante Audi, Mercedes si BMW,dar ce am simtit si cum se conduce BMW m-a facut indiscutabil sa aleg acest brand. Am achiziționat din Germania de la o reprezentanta BMW 540i xdrive mild hybrid 2021 cu 60.000 km si sunt cel mai fericit ce am ales. Abia acum am inteles si eu ce inseamna o mașină adevarata. Planul meu este sa customizez masina pe bunul meu plac. Vreau sa modific difuzor bara spate, evacuare, capace oglinzi, si sa adaug un lip bara fata si un spoiler pe spate. Ca si putere cred ca e suficient asa stock fara stage1, 2..In rest ma intereseaza mai mult sa o intretin cu piese de calitate si schimbate la timp. Ma bucur mult ca m-am alaturat acestui grup si o sa am nevoie de voi pe parcurs pentru ca am multe de invatat despre BMW.
    6 points
  24. @Stefi520d Cred ca este cea mai periculoasa defectiune neprovocata de sofer. Te felicit pentru faptul ca ai reusit sa opresti masina in deplina siguranta. Daca masina este in configuratia originala (fara tuning / modificari) si nu a suferit, in toata istoria ei, niciun accident semnificativ care nu a fosr reparat in reteaua BMW, ai toate motivele sa duci masina - pe platforma - la o expertiza tehnica la un dealer BMW si la RAR. Apoi sa incepi o discutie foarte serioasa cu BMW, inclusiv implicand un avocat - dupa caz. Iti recimand sa nu intervii cu nimic la masina, pana nu ai bine documentata expertiza tehnica. Pacat ca la noi nu exista o institutie de seriozitatea NHTSA, dar aceasta nu anuleaza dreptul tau de a merge mai departe cu acest caz. Chiar daca e iesita din garantie, o astfel de defectiune este inadmisibila la orice tip de masina, cu atat mai mult la un BMW fabricat acum 5 ani.
    6 points
  25. Multumesc, vedem ce iese. Multumesc. Foarte foarte multa munca intra, de asta nu sunt multi care se apuca de asa ceva din pacate. Continuand povestea, acum ca trenul de rulare era pus la punct, aveam nevoie si de ceva frane. Iar, era optiunea sa aleg un sistem aftermarket ca Ap Racing sau altele, dar am preferat sa raman la OEM. Asa ca am mers pe frane de M3 F80 de 380mm fata si 370mm spate. Overkill pentru o masina de greutatea asta, dar ca si cu orice altceva legat de acest proiect, toate au fost gandite atent si au un rost. Discul original de e9 comparat cu cel de M3 F80. Etrierii nu sunt plug and play. Pe spate a trebuit sa fac un suport adaptor, pornind de la clasicul model de carton, apoi in autocad si prelucrat. Nu e aspectuos, dar e rezistent. Etrierii au trebuit modificati putin pentru a avea suficient spatiu pentru adaptor. Fata a fost putin mai usor de facut, doar luat 2,5mm fin prindere la freza si au picat la fix. Cu franele montate, am putut lua toate masuratorile ca sa fac jantele custom. Am ales sa merg pe jante noi, forjate din 3 bucati, fapt pentru care am mers direct la fabrica si le-am dat toate cotele si am facut un design custom pentru jante (mai multe despre asta mai tarziu). Masuratori pentru jante. O scula foarte utila, tot trebuie sa pui mana pe pix si hartie si sa calculezi barrel-uri si backspace si etc, dar a fost de mare ajutor. Wallothnesch este principalul furnizor de panouri de caroserie pentru e9 si alte modele. Desi nu au absolut toate panourile, au suficiente. Am comandat marea majoritate de elemente de la ei, si 5 cutii imense mai tarziu, le aveam la garaj. Doar cateva din elemente mai jos: O sa incerc sa postez cate putin cate putin, din cauza ca exista limita de upload la poze, plus ca tebuie sa modific dimensiunile la ele fiind prea mari.
    6 points
  26. Cand a auzit de 500 euro si-a dat seama ca poate folosi si oglinda sau eventual sa deschida usa cand da cu spatele, ca odinioara...
    6 points
  27. Un alt vis, o alta dorinta, pe care am reusit sa mi-o indeplinesc, dupa cea cu E92 ( o masina la care si acum zambesc cand o vad pe strada, sau cand ma urc in ea) care a ramas inca actuala ca design si nu isi arata varsta. Am reusit in cele din urma, dupa multa munca, mult stres, multe ganduri, si multe sfaturi, recenzii si pareri , sa imi iau inca o masina pe care mi-am dorit-o dupa ce am reusit sa sparg fundul sacului pe E92. Primul E92 pe care l-am vazut era fix aceeasi culoare cu F32 pe care l-am cumparat acum. ( o culoare la care mereu m-am gandit de atunci) O parte din seria VIN al F32 este identica cu cea al E92. ( coincidenta?, eu zic ca asa a fost sa fie asta masina mea). Dupa cateva luni de cautare atat in tara cat si in Germania, Olanda, Belgia, lucrurile nu aratau prea bine pentru ceea ce imi doream eu, un Coupe benzinar si cu cutie manuala, dar sa aiba si motorul B48. Majoritatea, la cerintele mele erau de 184 cai , variantele 420i, dar foarte foarte rare cele de 252, singurele fiind prin Germania, pe care le numarai pe degetele de la o singura mana. In tara rezultatele au fost mereu 0, nici un F32 dupa cerintele mele. Timp in care mi-am facut cumva un plan de a lua una cu motor de 184 si sa ii fac decompresie, cu inlocuire de pistoane pentru a-l duce la varianta de 252 cai. ( multi baieti de pe aici, au asistat la nebunia mea :)) ) A aparut acum o luna, mi-a placut de la prima fotografie, am lasat in asteptare o saptamana, apoi am luat legatura cu proprietarul, un tanar de 23 ani , din Munchen, trist ca trebuie sa renunte la ea ( motivul unul cat se poate de bun, i s-a oferit de la munca un M3 Competition). Masina a stat la el 5 ani, avand-o de la 18 ani, in care zice el ca a facut totul dupa cerintele BMW ( schimburi etc) si i-a pus folie PPF pe toata fata ( bara fata, aripi, capota si o parte din cupola), i-a montat sistem de incalzire Auxiliar ( Webasto) si de care s-a bucurat in tot acest timp, fiind manuala ( lucru pe care mi l-a mentionat din prima, ca ii pare rau ca o da mai ales fiind manuala). Dupa cateva zile de tatonari si negocieri, masina fiind la pret de listare de 22800 Euro, am reusit sa o scot la 22200 Euro cu un set de jante pe 19" si anvelope de iarna Hankook Winter I*CEPT EVO3 W330 foarte foarte bune ( nici nu arata ca fiind folosite) . Astazi fiind ultima zi in care m-am putut folosi de permis, pentru ca de maine il punem la pastrare 40 zile :)), am zis weekendul asta sa trag o fuga acasa si sa vad ce "tigaie" mi-am cumparat, o fi Tefal sau ceva low cost :)) . Primele impresii: -Se vede o imbunatatire de design, de calitatea materialelor nu am putut sa imi dau seama deocamdata, dar masina e foarte silentioasa, chiar si peste gropi mai mari sau denivelari, nu se aude nimic in interior ( comparativ cu E92 ) , dovada ca insonorizarea este mult mai buna. -Motorul nu se aude din interior, mai ales dupa ce ajunge la toti parametrii ( acelasi lucru ca la E92, N43 este un motor foarte silentios cand functioneaza in parametri, ai impresia ca motorul este oprit, stand pe loc ). -La motor nu am observat nici o scurgere de ulei sau alte lichide, dar am observat ambele faruri schimbate, unul de 2021, unul de 2022. Masina prezinta in urma verificarilor niste daune de 1500-2000 euro de jur imprejur, baiatul mentionand ceva de daune de grindina, care au fost remediate ulterior . -Culoarea arata fenomenal, nu se vad diferente de culoare, nu se vad zgarieturi sau ciobituri. -Acceleratia in Boost e nebunie curata ( comparativ cu un aspirat ), ai impresia ca pleaca masina de "sub tine" . -Ambreiajul mi s-a parut mai tare decat la E92, si intr-adevar cu Rev-Matching, mi-a luat un pic sa ma obisnuiesc, eu fiind obisnuit de la E92 sa apas un pic acceleratia la schimbarea de trepte. -Cutia e foarte bine etajata, dar fiind un turbo, e de preferat sa o tii mereu in peste 2500 ture, ca sa ai turbo boost cat mai repede, altfel nu intra deloc, mergi pe modul "aspirat". -Directia mult mult mai usoara decat la E92 , desi ambele sunt full electrice, e diferenta foarte mare. -Centurile imediat te strang in scaun cum pleci de pe loc. -Interiorul sport piele neagra ( niciodata nu mi-au placut interioarele de piele) , ma asteptam sa fie mai nasol sa stau pe scaun, avand in vedere ca masina a stat toata ziua in soare, dar a fost chiar decent ( in schimb transpiri foarte mult la spate ). -Sunetul o imbunatatire enorma fata de HK de pe E92, e mult mai clar si mai profund, redand melodii de pe youtube, prin Bluethoot ( si setarile in egalizator nu erau inca facute profi, ulterior am vazut) Ce nu mi-a placut: - Bratul care aduce centura, este mai putin "lat" decat cel de E92, si de fiecare data mi-a ramas centura in urma. - Navigatia, desi e ID6, mi se pare destul de limitata in functii. Faptul ca trebuie Iphone ca sa poti avea youtube pe ea, mi se pare un mare minus. - Lipsa camerei Kafas - Lipsa 360 ( chiar mi-ar fi placut sa pot sa vad toata masina din navigatie) - Oricat ar fi de benzinar, tot exista turbo lag, ceea ce nu mi-a placut niciodata la Diesel, nu scap nici aici de el.... Dotari: 01CA Selection of COP-relevant vehicles 01CB CO2 equipment 0230 Extra package, EU-speciifc 0258 Tyres with runflat properties 02NH M Sport brake 02PL BMW LA wheel, M double spoke 442 02VB Tyre pressure display 02VF Adaptive M chassis 0302 Alarm system 0322 Comfort access system 0337 M Sports package 03AG Reversing camera 0403 Glass roof, electrical 0420 Sun protection glazing 0423 Floor mats velours 0428 Warning triangle and first aid kit 0430 Interior/outside mirror with auto dip 0431 Interior mirror with automatic-dip 0459 Seat adjustment, electric, with memory 0465 Through-loading system 0481 Sports seat 0488 Lumbar support, driver and passenger 0493 Storage compartment package 0494 Seat heating driver/passenger 04AE Armrest front, retractable 04GA Ash varieg. accent chrome Perlglanz 04NE Blow-by heater 0502 Headlight cleaning system 0508 Park Distance Control (PDC) 0521 Rain sensor 0534 Automatic air conditioning 0544 Cruise control with braking function 0548 Kilometre speedo 0552 Adaptive LED headlight 0563 Light package 0575 Additional 12V sockets 05AC High-beam assistant 05AG Lane change warning 05AL Active Protection 05DA Passenger airbag deactivation 05DP Park Assist 0601 TV function 0609 Navigation system Professional 0610 Head-up display 0688 Harman/Kardon surround sound system 0698 Area-Code 2 for DVD 06AC Intelligent emergency call 06AE Teleservices 06AK Connected Drive Services 06AM Real-Time Traffic Information 06AN Concierge Services 06AP Remote Services 06CP Smartphone Integration 06NW Telephony with wireless charging 06WA Instrument panel with extended scope 06WD WLAN Hotspot 0710 M Leather steering wheel 0715 M Aerodynamics package 0760 High gloss shadow line 0775 Headlining anthracite 07LF Modell M Sport 07R7 Innovation package 07VB Comfort Package 07XP Navigation package Connected Drive 0801 German version 0851 Language version German 0879 On-board literature, German 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf A090 90 Ah AGM battery LEDE Leather equipment Masina a avut doar schimburi de ulei la 30000 KM , fiind pe Germania, lucru care nu prea mi-a placut si oarecum m-a facut destul de reticent si ma pune pe ganduri. Stiu ca B48 si B58 au niste straturi protectoare pe partea de cuzineti, asa ca sper sa nu fie probleme. Ajungand la masina ieri, am bagat degetul pe tevile de esapament si prezentau urme de funingine, masina neavand GPF. Alte modificari la ea sunt triplele , fiind montate unele OLED , cat si evacuare de la Eisenmann ( ambele au acte certificate TUV) , sper sa nu am problemele la RAR. Per total masina mi-a placut, este intr-adevar o evolutie fata de E92, atat ca design, ca antifonare, ca motorizare, ca driving . Masina se conduce mult mai usor decat generatia anterioara, am ramas foarte surprins. Desi am mers cu ea , sincer nu am reusit sa imi gasesc inca pozitia perfecta la volan , cum o am in E92, mi se pare putin diferita pentru ca inca vad capota masinii ( la E92 nu am vazut-o niciodata :)) ) eu avand 1.88 inaltime . Desi regret ca BMW a renunt la aspirate, pot spune cu mana pe suflet ca benzinarele astea turbo sunt mare smecherie . Jos palaria ! Nu am apucat sa fac poze pentru ca am fost axat foarte mult pe cum merge si cum se simte masina, dupa ce iau inapoi permisul , o sa revin cu poze.
    5 points
  28. Este vorba despre https://www.bavauto.ro/ ? Iti recomand sa ii suni si sa discuti cu ei cazul comenzii tale ,cu cartile pe masa. Conform OUG 34 / 2016: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/158913 ai dreptul sa returnezi produsele comandate online in termen de 14 zile, fara a da explicatii privind returnarea. In principiu, magazinul nu iti poate refuza returnarea pe motiv ca ai desigilat produsul. Citeste legea de la link-ul de mai sus, in special art. 14 si 16, inainte de a discuta cu vanzatorul. Nota: iti recomand sa acorzi mai multa atentie modului in care redactezi si scrii un text. Nu doar ca este plin de greseli de ortografie si punctuatie, dar este si greu de citit.
    5 points
  29. Revin cu update, miercuri pe la 01:00 dimineata am fost gata(marti am cam stat degeaba, pe la ~5 ajungeam la masina, si atentie, nu am stat numai pe ea, altfel era gata mai repede). Per total sunt multumit, e mult de munca intradevar, am taiat putin mai mult din bord partea spre parbriz dar am lipit cu silicon, nu ma deranjeaza foarte mult, se vede putin, dar sincer, nu-mi pasa, ma bucur ca am rezolvat. In legatura cu parbrizul, nu e prevazut pentru HUD, din anumite unghiuri se vede dublat(in poza daca dai zoom se vede clar dublat). Parbrizul este AGC parca, eu l-am schimbat acum 2 ani si i-am zis sa-mi puna saint gobain, din ce am inteles agc e aceeasi familie. Ceasurile le-am luat degeaba, o sa vorbesc sa le trimit inapoi, 700 lei, pe 6wa cu hud, le-am facut pe ale mele sa mearga prin codare, sa-mi afiseze tot, inclusiv erori/info din bord/ usa deschisa/ etc. @FiveThreeFive lumea prefera sa fie mintita cu km. asa am vazut. Am lasat niste poze, daca e cineva interesat de procesul asta, va pot ajuta cu diagrame/sfaturi, etc. Am pus si vibratii la volan, dar nu m-am uitat la diagrame , era tarziu.. si am nevoie sa mai trag trei fire, o sa le fac zilele astea pentru LDW(imi place ca se activeaza dungile momentan, dupa 70 km/h vede benzile. doar ca nu vibreaza, nu face nimic, maine cred ca desfac sa verific.
    5 points
  30. In cazul in care aveti un BMW model F20 / F21 (serie 1), F22 / F23 (serie 2), F30 / F31 / F34 (serie 3), F32 / F33 / F36 (serie 4) produs in anii 2011 - 2015, care manifesta zgomote la puntea din fata pe denivelari marunte si la cald, care uneori se resimt in volan (si nu exista niciun element de suspensie uzat / defect), atunci trebuie sa verificati caseta de directie. Teoretic, masinile produse incepand cu 2016 nu sunt afectate - dar as privi acest postulat cu prudenta. Anume, motorul electric al servodirectiei este prins de caseta de directie prin 5 suruburi M8 din aluminiu (!) cu cap Torx. In timp, acestea au tendinta de a se slabi si/sau de a se rupe. Daca gasiti in scutul motor un surub precum cel din prima poza, cu siguranta aveti aceasta problema, chiar daca nu se aude niciun zgomot. Exista si un recall BMW, cod 0032740200. In momentul in care am deschis acest topic, recall-urile se puteau verifica pe urmatorul site BMW: https://www.bmw.co.uk/en/footer/quick-links/bmw-vehicle-recalls.html In cazul in care suruburile sunt slabite, se pot inlocui. Daca sunt rupte, procedura BMW este de a inlocui toata caseta de directie, pe recall (= gratuit). Cu prima ocazie cand dati jos scutul motorului, verificati daca cele 5 suruburi din a doua poza sunt slabite sau rupte. Ca sa aveti acces la suruburi, trebuie sa priviti caseta de directie dinspre partea dreapta catre partea stanga a masinii. Daca aveti aceasta problema, iar masina intra in campania de recall, cel mai bine va adresati imediat unui service oficial BMW. Detalii gasiti in service bulletin-ul SI B32 08 18 (.pdf, atasat). Este pentru piata americana, dar informatiile tehnice sunt perfect aplicabile si in Europa. MC-10153751-9999.pdf
    5 points
  31. Salutare, Dupa vreo 2 luni de gandire am luat hotararea si am achizitionat jucaria de mai jos. Referitor la dotari, am bifat tot ce se putea. Nu cred ca am scapat ceva.
    5 points
  32. ESIM-ul din unitatea Telematics la masinile fabricate pentru US nu are roaming in Europa de aceea masina nu se poate conecta la serverele Connected Drive. Este imposibil de trecut masina pe Europa, practic trebuie comandat la BMW un ATM versiunea ECE doar ca BMW refuza orice fel de astfel de comanda. NU se poate folosi un ATM SH de la alta masina deoarece ICCIDul lui este imperecheat pe serverele BMW cu alt VIN.
    5 points
  33. Iata unele proaspete.
    5 points
  34. Salutare Am eu un 540i 11.1993 fabricat, atestat istoric din 12.2023, in stare foarte buna, cu intretinere la zi cu foarte multe piese schimbate, cu evacuare Supersprint si catalizatoare noi, cu suspensie KW V1 Classic-line, cu jante 18 in 2 latimi, etc etc. Totul functioneaza, de la clima automata la computerul de bord, cutia de viteze automata, geamurile, trapa, etc. Daca esti interesat scrie-mi in privat, masina este a mea personal, nu e postata la vanzare, insa ma bate gandul sa o dau. Te salut!
    5 points
  35. Multumesc Inca este in luru din pacate. Mai e mult pana departe. Multumesc. Trebuie sa indraznim sa iesim din tipare! Am vrut sa mai scap de greutate pe unde se putea, asa ca am tot cautat o capota din fibra ca sa scap de cea originala care cantareste 23kg, efectiv o ancora. Din pacate nu am gasit pe nicaieri una care sa pastreze prinderile originale, ca sa o pot monta pe balamale. Asa ca m-am hotarat sa fac una. Am luat legatura cu Sese RS, i-am lasat capota mea originala sa faca matrita si s-a apucat de treaba. Cu matrita facuta, nu a durat mult pana aveam si reultatul final. Foarte multumit de cum a iesit, avand toate prinderile originale si mai ales de cat de mult am redus din greutate. Capota de fibra are acum 9kg, o reducere de 14kg fata de cea originala. Pot sa fac si o capota din fibra de carbon, care ar reduce aceasta greutate posibil la jumatate, dar inca ma gandesc daca merita sau nu. Urmatorul pas a fost evacuarea. Fiindca a trebuit taiata podeaua si o sectiune mica din prag ca sa o pot face, avea sens sa fac aceasta operatie inainte ca masina sa intre la tinichigerie. Sectiunea de podea de la pasager va trebui inaltata ca sa aiba loc finala, asa ca am executat toata sectiunea, urmand mai apoi sa fie construita cum trebuie.
    5 points
  36. La insistentele colegilor de forum fac o scurta prezentare cu scuzele de rigoare ca nu am poze de calitate inca dar ma ocup. Cumparata de la BMW Niederlassung Saarbrucken in Decembrie 2024 la 72.000 km cu garantie extinsa BMW Premium Selection pana in 05/2026. Culoare : Sophistograu Brillant Effect Tapiterie : Vernasca Cognac Fabricatie : 02/2021 Prima inmatriculare : 05/2021 01CB CO2 equipment 01DF Exhaust emission standards EU6 rde II 01SE 21" LA wheel V-spoke 741 MB emerg.op. 0230 Extra package, EU-speciifc 0258 Tyres with runflat properties 02NH M Sport brake 02PA Locking wheel bolt 02TB Sport automatic gearbox 02VB Tyre pressure display 02VR Two-axle air suspension 0302 Alarm system 0319 Integrated universal remote control 0322 Comfort access 0323 Soft-Close-Automatic doors 0328 Footplate, aluminium 03AC Trailer coupling 03AT Roof rails aluminium satinated 03MB Indiv. Ext. Line, burnished aluminium 0407 Sky Lounge panoramic glass sunroof 0413 Luggage compartment net 0417 Roller sun visor, rear door 0418 Luggage compartment package 0420 Sun protection glazing 0423 Floor mats velours 0428 Warning triangle and first aid kit 044A Cup holder temperature-adjustable 0459 Seat adjustment, electric, with memory 0481 Sports seat 0488 Lumbar Support Driver, Passenger 04A2 Glass application Crafted Clarity 04HA Seat heating, front and rear 04HB Heat comfort package, front 04KM Trims aluminium mesh effect dark 04NM Ambient Air Paket 04M5 Individual leather-covered dashboard 04NB Autom. climate control with 4-zone ctrl 04NE Blow-by heater 04T8 Expanded exterior mirror package 04U9 Acoustic pedestrian protection 04UR Ambient interior light 0548 Kilometre speedo 05A1 LED Fog lights 05AC High-beam assistant 05AQ Active guard plus 05AU Driving assistant professional 05AZ BMW Laserlicht 05DN Parking assistance system Plus 0610 Head-up display 0654 DAB tuner 0688 Harman/Kardon surround sound system 060A TV Function Plus 06AE Teleservices 06AF Statutory emergency call 06AG eDrive services 06AK Connected Drive Services 06C4 Connected Package Professional 06FH Rear-cabin entertainment, Professional 06NW Telephony with wireless charging 06U3 BMW Live operating area Professional 06WD WLAN Hotspot 0710 M leather steering wheel 0775 Headlining anthracite 07HW X Line 07R7 Innovation package 0801 National version Germany 0851 Language version German 0879 On-board literature, German 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf 08TF Active pedestrian protection 0925 Dummy-SALAPA 09D5 Entertainment package de 09WL WLTP grouping A080 80 Ah AGM battery Primul retrofit facut in Decembrie au fost stopurile LCI. Revin cu mai multe fotografii in zilele urmatoare.
    5 points
  37. Salutare. Am facut o revizie majora la BMW-ul meu f11 520d 2012 184 hp, model full panoramic, 234k km reali. si m-am gandit sa o impartasesc cu voi. In urma cu o luna a inceput o scurgere de ulei care dupa orice drum de minim 10 km apoi lasata peste noapte aparea cam cat o palma urma de ulei. ITP-ul l-am trecut, dar mi-a zis ca e mare scurgerea si e posibil sa fie din 2 locuri. Pe langa asta, masina prezenta scartait la rece la cureaua de accesorii si perna stanga spate, doar in anumite pozitii se lasa de tot (in 3 zile de stationat). In rest masina era in parametrii, masina doar de weekend, cu doi copii mici mereu in spate. Foarte rar se sta in trafic cu ea, aproape deloc. Va las preturi mai jos, in total 23.200 lei cheltuiala. 1. Pernele spate, fiind o masina care de luni pana vineri sta, am observat ca doar daca e parcata cu partea stanga pe bordura se lasa perna dreapta spate in 3 zile, invers parcata se lasa in 4-5 zile. COST 2x 878 manopera 500. 2.Problema secundara. Rolele si cureaua accesorii. Erau destul de uzate, scartaitul disparea dupa incalzirea lor(1 minut maxim). COST 596 manopera 300 3.Am zis ca daca tot ii fac o "revizie mare" sa schimb si distributia. Pe asta am facut-o strict preventiv. cea veche era sa zicem ok. COST 4000. 4. Pai daca tot schimb distributia, cutia ce zice? se supara ca nu e bagata in seama. Cost ulei cutie + filtru 1665 Manopera 500. 5. Problema principala: Scurgerea de ulei. Scurgerile de fapt, proveneau una de la bateria filtrului de ulei, una de la capacul motor. Am dat mana libera mecanicului ca la orice obstacol apare in aventura sa se ocupe. Cost. Silicon 100 // set garnituri 238// Semering 256// Saiba inj 30x4// Surub 4x15 // ulei + filtru 382 // Buson baie (aparent si de aici scurgea) 18 // Pompa ulei(Preventiv) 1948// Capac Motor 1857// Bateria filtru 1830// Flansa apa 232// Reconditionat turbina (avea joc in ax, m-a chemat pana la service ca sa bag mana in ea si sa constat) 2225 // Filtru de particule curatat 450// Antigel 25x3// Fulie Motor 1084// Pompa apa 506 Manopera 2500. + furtune rupte pe la niste vacuumuri si niste curatari intensive prin motor. Extra. In Noiembrie am schimbat tampoane cutie si motor, aproximativ 2200 cu manopera. Senzor presiune ulei 800. Revizia este cam 1200. Pe unele le-am schimbat preventiv. Dar ma bucur ca am actionat din timp. Piesele toate originale. Am mai pus ciancionping pe alte masini si m-am lecuit. Constat ca dupa toata "servisarea" asta, masina parca e mai noua, trage nu cred ca mai tare decat o facea, dar mai fin si mai liniar. urca mai repede la 150-160 km/h. la consum nu m-am uitat niciodata, deci nu pot spune diferente. Sunetul motor este mai "sanatos". Mai curat. Am simtit imediat diferente. atat de mers, de comfort, de sunet. Voi ce parere aveti? Inainte de a judeca si de a spune ca mai bine o vindeam si ca puneam suma asta si luam alta. Specific ca am venituri lunare mai mari decat costul de mai sus si nu sunt adeptul masinilor scumpe cu motoare mari si nici adeptul masinilor mai noi. Este o masina de suflet, pe care o visam de mult timp. Am avut multe feluri de masini, dar asta mi se pare ca strict pentru ce am eu nevoie sta in echilibrul perfect. Cand doresc experiente, inchiriez de la Bavaria Mobility ultimele modele si ma rasfat. Cu masina asta am devenit de la utilizator auto la pasionat auto. Las atasat 2 imagini, mai multe nu pot.
    5 points
  38. Din pacate, realitatea este alta. Este utopic sa credem ca, prin taxarea poluarii, statul vrea in fapt sa reduca noxele din aer. Statul are nevoie de bani la buget. O sa fac o paralela cu fumatul. Dupa Revolutie, acciza pe tigari a crescut frecvent. Oficial, motivatia era lacrimarea excesiva a statului de grija sanatatii populatiei. In realitate, impactul asupra consumului de tigari a fost minor. Abia cand, prin ceea ce eu inca o vad ca pe o minune in legislativul românesc, a fost adoptata legea 15 / 2016 care a interzis fumatul in spatiile publice inchise, s-a luat o masura care a rezolvat eficient problema fumatului pasiv si l-a redus si pe cel activ, intr-o masura mai ampla decat cresterea accizei. Similar, indiferent de scenariul de taxare a automobilelor, se uita un aspect fundamental. Soferul român nu isi va muta fundul din BMW in Logan. Este o forma de dependenta, ca si dependenta de nicotina. Da, vor fi cativa care vor fi convinsi sa isi ia masini noi - impinsi probabil, dupa cum ma astept sa fie "croita" legea, catre Dacii noi. Majoritatea insa vor mai taia din banii familiei, vor mai reduce din si asa putinul alocat educatiei copiilor, si tot cu un BMW vechi se vor afisa pe strada. O masura cu impact semnificativ asupra calitatii aerul pe care il respiram in orase as fi interzicerea si/sau limitarea utilizarii masinilor poluante. In anii '90, nu taxarea a scos rablele de pe strada, ci interzicerea importului masinilor mai vechi de 8 ani. Dar asta nu aduce bani la buget... Mai este si un aspect etic. De ce ar fi acceptabil ca un individ ce isi permite sa plateasca taxa de poluare sa conduca un automobil poluant? Doar nu isi aduna noxele intr-o punga si pleaca acasa cu ele, sa le elibereze in dormitor. Tot in plamanii oamenilor din oras ajung. Banii din taxa aplicata acelui individ potent financiar ii vor vindeca de cancer la plamani pe cei care s-au imbolnavit? Deci, citandu-l pe Caragiale, a se scuti. Inteleg dreptul statului de a impune taxe, inteleg dreptul statului de a modela comportamentul populatiei prin taxe, dar aceasa nu inseamna ca trebuie sa fim naivi si sa credem ca taxele ne vor curata aerul.
    5 points
  39. in RO detectoarele de radar sunt inutile, radarele politiei au "instant ON", adica sta oprit pana in momentul in care iti face poza, asa ca avertizarea e tardiva.
    5 points
  40. It's aliiiive! Nu o termin să mă plimb cu ea, a rămas tragerul cu radiatoare, bară,faruri și eșapamentul de pus, dar m-am liniștit să o aud pornită și totul bine pana acum.
    5 points
  41. Am avut deja un pre-2009 cu weak spot, care sunt șansele să dau de două? Pe e92 330i n52 a fost doar in 2006, după 2007 au trecut la n53. Singurele care au rămas cu n52 până după (cred?) sunt Z4 și 130i. Ca update, motorul "nou" a prins formă. Cutia e pe el, catalizatoarele și valve cover cu garnituri și PCV nou, au rămas galeria de admisie, rampa de injectoare și instalația, și sus cu el pe mașină. Luni mi se livrează garnitura de la motorașul VVT (avea 300km a mea cu tot cu motoraș, doar că dacă tot umblu, o schimb) Norocul a făcut să găsesc o volanta bună aproape de mine, am pus-o numai cu speranța să-l aud luni.
    5 points
  42. La multi ani tuturor si un an nou cel putin asa cum im visati voi ! Ajuns inapoi in Stup am continuat cu terminarea diffuser-ului: Dupa acesta a urmat depistarea problemei sistemului xdrive si aici am avut mari batai de cap din cauza ca acelasi produs ca aparente am gasit si 4 modele diferite,de la cifrele care le arata,la placa de baza si terminant cu inversarea unor fire in mufa de legatura.S-au ars cateva dispozitive pana am reusit sa ii gasesc varianta optima si sa imi dau seama care era problema dand din un in alta.Reusesc sa il testez si pare ca totul functiona cum trebuie. Am pus la punct si ultimele detalii si incarc masina pentru prima etapa de Drag Racing de pe aeroportul Arad. Ajuns la Arad,la inspectia tehnica primesc cateva indrumari in a imbunatati unele aspecte ale masinii pentru urmatoarea etapa printre care si alt scaun si centuri cu omologare FIA. In sfarsit dupa aproape 4 ani vine momentul sa ma pun iar la Start.Oare o sa se destrame pe pista?O sa se rupa ceva?Am prins bine la loc tot pe masina?Eram un cumul de intrebari pe interior si iata ca raspunsurile erau in fata mea.Ma aliniez,prima oara am vrut sa incerc un run fara NOS sa o vad daca termina intreaga,se pune verde,o incarc si plec dar pare ca turbina nu facea presiune si schimba foarte devreme...uitasem sa pun cutia in Sport,acolo unde are si softul adecvat pentru curse...Ma aliniez iar pleaca bomba,o indrum putin dupa plecare si pana la final nu a explodat nimic .Scosesem 10,4s,nu e rau pentru un run de test,primul run din viata masinii! Merg la "Box box" sa o verific si totul era perfect sub capota asa ca dam drumul si la butelie.Ma aliniez iar,incarc,lansez si o simt cum o ia de-a latul si o las.Ceva s-a intamplat iar la sistemul xdrive pentru ca displayul era stins .Merg iar la cort verific iar siguranta era arsa,inlocuiesc si ma aliniez iar.Pleaca nenorocirea si pana la finish s-a comportat exemplar,nu a miscat nimic stanga-dreapta sau sa dea vre-un semn ca si cum ceva nu ar fi conform.Pe drumul de intoarcere deja echipa o vedeam ca este cu zambetul pe buze si mai aveam putin sa ma dau jos din masina si sa o iau inaintea ei sa ajung odata la bon sa vad timpul...9,8s cu un 60ft(plecarea de pe loc) deloc grozav pentru o masina de Profi xdrive !!! Masina isi atinsese targetul care eu il pusesem pe capul ei si anume sa mearga 9,xx,devenind astfel si CEL MAI RAPID BMW E46 DIESEL DIN LUME si eu inca eram in teste cu ea! Merg iar la cort o verific si totul era in regula,nu imi venea sa cred cat de cursiv si bine merge,pur si simplu impingea incontinuu,nu avea pic de lag undeva sau vre-o ezitare,era o placere fiecare run in ea.Mai incerc inca unul putin mai incarcata la plecare si timpul este acelasi 9,8sdeja masina isi confirmase timpul care nu fusese o intamplare.Mai bag o fisa iar de data asta ma gandesc sa dezactivez xdrive mai devreme decat pana acum,undeva dupa 100km/h,dar masina iar o ia de-a latul si mai irosesc inca un run...In anul 2024 toata echipa de organizare s-a schimbat in urma incidentului nefericit cu Dragos si au venit cu alta abordare,alt tip de grupe,totul la un alt nivel,mult mai inalt.Grupele sunt acum tip index,adica nu mai conteaza cilindreea ci daor timpul masinile intre 11-12 secunde sunt toate in acea grupa, 11-10s in alta grupa si tot asa fiind impartite doar in grupe Street si Profi.Eu fiind la Profi m-am incadrat in grupa AWD(4x4) cu masini intre 8,5-10 secunde,adica cu spuma spumelor indiferent ca este diesel(oricum diesel eram daor noi echipa Complete Chip) sau benzina,exceptie din aceasta grupa facand daor Dinev si cei ce merg sub 8 secunde acestia fiind la grupa Extreme. Am reusit sa ma calific in primii 8 pentru a intra in finalele piramidale ocazie cu care Dragos a mai lucrat putin la soft si asteptam iar alinierea sa vedem inca un timp.Uitati timpii masinilor din grupa mea : In finale o eroare de aliniere a facut sa pierd startul iar run-ul nu a fost cronometrat oficial dar pentru ca am avut o cursa libera inainte m-a avansat pana in finala facand sa ocup locul 2 in grupa cu toate ca timpul nu a fost al 2-lea cel mai rapid din grupa,surprizele mereu sunt prezente,mai ales in grupele Profi unde oricand se poate intampla ceva neprevazut.Asa ca ma intorc acasa cu un loc 2,o masina care o vad ca functioneaza si inca functioneaza fara probleme dupa aceasta etapa,deci am o baza buna de a continua.In aceasta etapa masina a reusit sa mearga urmatorii timpi: 0-100km/h 2,4s 100-200km/h 4,1s 0-402m 9,8s cu o viteza de iesire de aproximativ 231km/h Masina nu a reusit cel mai bun 0-100km/h si 100-200km/h in acelasi run fapt care imi arata ca inca nu si-a spus ultimul cuvant in acest setup! Si ceva de prin culise : Si nu puteam sa inchei povestea etapei fara sa va prezint si cel mai tanar sustinator al Viesparului !
    5 points
  43. https://drive.google.com/drive/folders/1oSyi-TAGV7EjQlxeBb0jFVjydlZcJe-U?usp=sharing Aveti aici tot ce va trebuie. Enjoy baieti
    5 points
  44. Am ales Vredestein Ultrac+ pe care le-am “asamblat” săptămâna trecută, împreună cu cele pentru Mercedes (tot Vredestein, dar Quatrac). Azi noapte l-am spălat și i-am mai făcut câteva poze cu roțile pe 17. Între timp a sosit și furtunul de răcire (era fisurat plasticul pe lung, chiar unde e sertizat), s-a schimbat odată cu roțile. S-a pus și antigel proaspăt, Hepu G11, plus aerisit. Îmi doream o nouă verificare a geometriei de când am schimbat rulmenții spate și am desfăcut basculele de pe punte, s-a bifat tot azi. Și cu astea am terminat. Declar deschis sezonul pentru plimbări. ODO 214200
    4 points
  45. Salutari, La cateva luni dupa ce am cumparat masina, un BMW F48 LCI din septembrie 2019, m-am trezit cu o problema: m-am trezit intr-o dimineata cu check engine-ul aprins. Pun ISTA+ si gasesc 2 erori, doua erori care cu cateva luni in urma, cand am cumparat masina, nu existau: 2BBA00 – Diesel particulate sensor, temperature sensor 8052B7 – SCR tank system, pressure: too low after metering break, leakage detected Rulez stergerea erorilor, insa din pacate acestea raman permanente. Deci sa o iau pe rand, sa vad despre ce este vorba. M-am indreptat catre prima eroare: Diesel particulate sensor. Conform ISTA+, aveam o singura etapa de parcurs: sa verific conexiunile, iar daca senzorul este corect instalat, trebuie direct inlocuit, nefiind nevoie de alt test. Zis si facut. Il caut in schite – la mine avea codul 0 281 008 472. L-am luat Bosch, nu original, pentru ca si cel de pe masina tot Bosch era – pret 677 RON la Epiesa. S-a desfacut destul de usor si l-am schimbat. Pentru schimbare, trebuie ridicata masina si demontate o parte din scuturi. Pun testarul, resetez eroarea. Eroarea 2BBA00 dispare, dar apare alta in locul celei vechi: 80528B – Metering line heating, activation: line disconnection In acel moment imi dau seama ca este clar o problema legata de AdBlue – fie senzorul NOx, fie AdBlue-ul s-a cristalizat pe injector sau undeva prin sistem. Nici eu nu stiam exact in ce directie sa o iau. Intreb la 6-7 service-uri, iar toti ma trimiteau la plimbare: „e greu de facut”, „se schimba tot sistemul AdBlue – injector, rezervor, conducte, etc.”. Trec la pasul urmator si incep sa caut baieti care se ocupa cu testere BMW si care sunt mai cunoscuti in domeniu. Inca de la telefon imi dau seama ca, desi au notorietate, nu stapanesc prea bine problemele legate de AdBlue (parere personala). Merg mai departe si contactez doi baieti care se ocupa cu softuri auto, retrofituri, chei auto si alte lucruri similare. Teoretic, ii urmaream de ceva timp pe retelele de socializare si vazusem postari interesante la ei. Le povestesc problema in detaliu, le raspund la toate intrebarile legate de ce vedeam pe tester, dar discutiile se terminau mereu la fel: „n-am timp acum sa te ajut, dar daca vrei, iti recomand sa il anulezi, ca e mai bine asa”. Oriunde mergeam, toata lumea imi spunea acelasi lucru: sa-l anulez. Inteleg ca sunt pareri pro si contra sistemului AdBlue, dar eu tind sa cred ca daca l-au pus acolo, a fost cu un scop, nu doar ca sa fie anulat (parere personala). Neavand alta solutie, ma apuc singur – ca de fiecare data – sa investighez. ISTA imi recomanda: Sa verific cablajul si mufa Daca totul este in regula, sa inlocuiesc metering line Verific conform schitei tabloului o siguranta (parca de 10A) care era pentru AdBlue – pentru metering line. Era OK. Ce este acest metering line? Metering line = linia de dozare in sistemul AdBlue/DEF. Este o conducta de presiune care transporta lichidul AdBlue (ureea) de la pompa de dozare catre injectorul AdBlue din sistemul de evacuare. Rolul ei este sa livreze cantitatea corecta de AdBlue in catalizatorul SCR (Selective Catalytic Reduction), pentru a reduce oxizii de azot (NOx) din gazele de esapament. Intr-un document ISTA legat de metering line am vazut ca ureea ingheata la -11°C, dar metering line-ul intra in functiune de la +7°C pentru ca ureea are nevoie sa fie incalzita, chiar daca ar ingheta abia la -11°C. Deci nu era o problema in luna august, cand mi s-a intamplat, dar era clar ca trebuia rezolvata inainte de iarna. Caut in meniul de "vehicle management → troubleshooting → text search" cuvinte ca AdBlue, metering line, etc. Ma opresc la cuvantul metering line mai exact la o functie in ABL pentru cateva teste. Aici vad un test de 20 de secunde pentru rezistenta de metering line. Pentru modelul meu, rezistenta trebuia sa fie intre 2.7A si 5.7A, dar la mine era 0.0 Ohm. Era clar: metering line-ul era ars. Intr-un soft de cautare piese de la producatorul Elit (am cont acolo), gasesc codul piesei si cer oferta in piata. La Epiesa si BMW direct era undeva intre 1800 RON si 2100 RON, din cate imi amintesc. Mi s-a parut mult, asa ca am zis sa incerc la dezmembrari. Pun cerere pe pieseauto.ro si primesc un raspuns de la un centru de dezmembrari din Galati: 600 RON cu expediere in aceeasi zi. Asadar, acest metering line are de fapt 6 METRI lungime. Ajunsa piesa, m-am apucat de montaj. A fost suficient sa ridic masina pe doua rampe in partea din spate si sa intru dedesubt. A trebuit sa dau jos toate scuturile pentru a avea acces la metering line. Conducta pleaca din zona centrala, cam in dreptul schimbatorului de viteze (poate chiar putin mai in fata), merge pe partea stanga a masinii, apoi traverseaza oblic spre dreapta, trecand prin spatele rezervorului de AdBlue, unde se conecteaza. Am ales sa montez conducta noua in paralel cu cea veche, declipsand-o treptat din cleme si inlocuind-o pe masura ce inaintam – eu am inceput din partea din fata. Daca ai putina indemanare, poti face singur totul pana ajungi in zona rezervorului. Acolo insa, lucrurile se complica: rezervorul trebuie coborat putin, iar spatiul este limitat, ceea ce face foarte greu sa tii rezervorul si sa inlocuiesti conducta in acelasi timp. Asadar, pentru acea etapa ai nevoie de o a doua persoana. Dupa ce treci de partea cu rezervorul, restul montajului decurge usor. Estimez ca, daca ai ceva indemanare, poti face toata operatiunea in 2-2.5 ore, folosind doar doua rampe cum am facut eu cu elevator totul se simplifica. Cel mai mult timp il pierzi cu scuturile, pentru ca sunt foarte multe suruburi de desfacut – efectiv m-au rupt acele suruburi de la scuturi, sunt peste tot. Concluzii: Daca ai o problema cu AdBlue, investigheaza cu atentie si ajuta-te de ISTA+. Poti economisi atat timp, cat si bani. Din experienta mea si din numeroasele locuri unde am intrebat, am observat ca multi se feresc sa intervina asupra sistemului AdBlue. Recomandarea generala este sa il anulezi din soft – nimeni nu isi mai bate capul sa investigheze cauza reala, pentru ca nu au timp sau nu vor sa se complice. Daca te confrunti cu probleme la senzorul de particule diesel sau la metering line, afla ca sunt relativ usor de rezolvat, iar costurile sunt decente. In cazul meu, am platit aproximativ 1300 RON pentru o piesa noua si una second-hand. Nu ai nevoie de cunostinte avansate – doar de putina indemanare, ISTA+ si o trusa de scule standard. Eu am folosit o trusa Yato, varianta mare, care a costat in jur de 550 RON. Asadar, mult succes! Sper ca ti-am fost de ajutor.
    4 points
  46. Salutări, Săptămânile trecute m-am lovit de o problemă cu grilele active la al meu X1 LCI din 09.2019. Rămăseseră blocate pe închis. Nu am sesizat problema inițial, deoarece nu exista niciun martor sau mesaj în bord, lucru pe care urma să îl văd ulterior pe tester, că aceste erori nu cauzează niciun "warning indicator". Dintr-o pură întâmplare am depistat problema când am pus, cum fac din când în când, un tester VLinker cu BimmerLink. În erori găsesc 2 coduri apărute cu câteva zile înainte și aproximativ 250 km. Așadar, nu era ceva vechi. Primesc 2 erori: 30C400 – Active cooling air flap below, plausibility: lower flap blocker 279B00 – Active cooling air flap, diagnostic feedback: electrical fault Încerc să șterg erorile, dar nu se șterg, rămân permanente. Trec la pasul 2, pun ISTA+, dau ștergere eroare 30C400 – se șterge, dar 279B00 nu. Pe ISTA, eroarea 279B00 se numea ceva de genul Radiator shutter - electrical fault. Așadar, era clar că există o problemă electrică, probabil ars modulul. ISTA îmi dădea următorii pași de verificat: Check line and plug connection Check LIN interface Check voltage supply and ground connection of the active radiator shutter Dacă toate sunt ok, să înlocuiesc "hota". Așadar, era clar că urma un cost de remediere destul de ridicat ca să aduc mașina în starea inițială. Citind destul de multe topicuri, am văzut că pe-afară lumea le-a anulat, au lăsat doar modul prins în mufă și atât, grilele fizic demontate, doar palele, dar eu nu am vrut asta. Așadar, o să vă spun ce am făcut eu când am avut această problemă, poate o să ajute pe cineva Pasul 1: Am căutat pe schițe care este siguranța din panoul aflat în torpedou pentru grilele active. La mine a fost o siguranță mică de 5A, mai exact siguranța nr. 50 din panou – la mine era ok. Pasul 2: Încerc să găsesc în ISTA ceva să testez grilele. Intru în search, caut tot felul de cuvinte care să se lege de grile, dar nimic (ex: flap, air flap etc.). La un moment dat, îmi amintesc că eroarea era ceva de genul radiator shutter, caut cuvântul radiator și văd 2 rânduri care aveau cuvântul radiator, cu opțiune de tip ABL. Unul era un test mai complex de funcționare, iar al doilea era fix ce căutam: open și close. Zis și făcut, le acționez, însă, din păcate, actuatorul meu nu funcționa. Pasul 3: Am desfăcut carenajele și am dat jos bara pentru a ajunge la grile. Apoi am început, ușor-ușor, cu grijă, să demontez grilele și să ajung la modul. Văzusem pe schițe că este poziționat central între ele, dar destul de greu de ajuns la el. Într-un final, și cu ceva greutăți, am reușit să îl dau jos. Pasul 4: Am verificat cu un multimetru dacă există curent în mufă – da, la mine exista. Repet testul în ABL doar cu modulul conectat la mufă, fără să simtă greutatea flapsurilor – tot degeaba. Pasul 5: Am găsit codul lui – la mine este E05077-101, fără cod de piesă BMW. Este de la producătorul Brose. Pasul 6: Am revenit pe schițe la unul dintre distribuitorii de piese din România, iar pe toate schițele se vedea fix ce nu îmi doream: piesa avea cod BMW doar întreagă, adică toată hota – modulul nu se vindea separat. Pasul 7: Am încercat să găsesc în dezmembrări acest cod, dar din păcate nu mai exista niciun anunț valabil cu acest cod – ultimul era expirat prin ianuarie. Însă găseam la un tip din Bragadiru, Ilfov, și la un alt tip de pe la Oradea mai multe bucăți, dar cu alte terminații: 102, 103, 105, 108. Pasul 8: Am cerut o ofertă de piesă, explicând problema la BMW Otopeni. Am făcut pe prostul că vreau doar modulul, în speranța că cineva mă trimite undeva sau îmi dă o altă variantă decât să cumpăr toată hota. Din păcate, răspunsul a fost negativ și mi s-a oferit preț pentru piesa întreagă: 2391,33 RON, cu termenul clasic de livrare: 4–6 zile lucrătoare. Pasul 9: Mi se părea destul de mult oferta primită de la BMW, așa că am zis să reîncep căutările online. Reușisem să găsesc pe la 150 euro prin Lituania + transport sau pe la 180–200 lire pe eBay – tot destul de mult, dar oricum mai bine decât 2392 RON. Pasul 10: Reușesc să discut cu cineva care a avut aceeași problemă acum ceva timp, dar pe un G30. A pus o altă piesă din dezmembrări cu o diferență de terminație a codului la final, fix cum găseam și eu, însă îmi spunea că lui nu i-a mers. Mai mult m-a băgat în ceață. În capul meu era că o comand de la Oradea, nu funcționează, sau funcționează iar eroarea nu se șterge – aveam diverse filme în cap. Însă, în același timp, știam că, de regulă, diferențele de terminații din coadă reprezintă un alt lot sau un update al produsului. Pasul 11: Decid să contactez persoana din București și să îi propun o sumă pentru deranj, ca să testez modulul lui și, dacă totul funcționează, să îi dau banii pe el, cât vrea. Pasul 12: Mon­tez bara și totul înapoi și testez un modul cu codul -100 în coadă, eu având -101. Imediat cum îl pun pe mașină și pornesc mașina, acesta începe să se rotească, așadar funcționa. Pun testarul, scanez și șterg eroarea — totul funcționa. Aici țin să precizez că am lăsat grilele demontate și mi-am tras printre plastice mufa cât mai ușor de ajuns la ea, iar în ea lăsasem montat modulul vechi, așadar mi-a luat 5 secunde să o montez de probă. Pasul 13: Am montat totul înapoi, însă a fost mai dificil față de demontaj, ca de obicei :)), iar acum totul funcționează perfect. Așadar, dacă aveți probleme cu grila, puteți căuta doar modulul în dezmembrări, nefiind necesar să cumpărați toată hota. Personal, cum v-am zis, mie mi-a funcționat și cu altă terminație -100, DAR cred că funcționau și celelalte cu 102, 103, 108, etc. Ca și preț real, în dezmembrări modulul ar trebui să fie între 250 și 400 RON. Multă baftă!
    4 points
  47. Salutari, Anul trecut am achizitionat un BMW F48 LCI din sept 2019, toate bune si frumoase, insa masina avea o problema: Angel eyes-ul exterior de la farul din dreapta avea o culoare diferita, mai spre galben. Stiam ca se poate remedia, imi aminteam discutii pe aceasta tema, insa nu stiam exact cum. Mai jos o sa va explic cum am procedat eu. Ce am facut?: Am ridicat capota si am desfacut capacelul de deasupra farului, imediat cum l-am ridicat mi-am dat seama ca aceasta piesa are doar modulul angel-ului dinspre interior. Nevazand nici o alta varianta de a ajunge pe sus, mi-am dat seama ca trebuie sa demontez/departez prima partea a carenajului rotii pentru a putea baga mana pe acolo, pentru a avea acces trebuie data roata jos, iar apoi din cate imi amintesc modulul este prins cu 2 suruburi torx, nu foarte usor de accesat. Am scos modulul si am vazut ca acesta era afectat, desemenea si capul fibrei - fix de asta imi era frica. Am cautat pe net o firma din Bucuresti care se ocupa cu remedieri de astfel de probleme, am gasit un baiat pe langa targul Vitan in capatul strazii Fizicienilor cu Energeticienilor - Andrei, cu un mic garaj care se ocupa cu astfel de lucruri, ajung acolo full, masini peste masini, unii erau programati cu 1 saptamana inainte, asadar nici o sansa, insa trebuia sa o rezolv ca penea peste mine programarea la RAR pentru inmatriculare. Vorbesc cu tipul si il rog sa ma ajute cu cateva scule ca demontez eu tot, el doar sa se uite la placa (o montasem inapoi dupa ce am desfacut-o initial - la constatarea facuta de mine) si la fibra. Zis si facut si m-am apucat de treaba, am demontat roata, lasat masina pe cric, demontat carenjaul partea din fata si bagat mana adanc si desfacut cele 2 suruburi, apoi am scos modulul afara. Dupa ce vede modul imi spune din start ca s-au ars led-urile si ca fibra este afectata dar putin totusi este afectata si vedem ce poate face. A mers cu modulul in garaj si l-a curatat cu alcool izopropilic si cu o freza mica cu cap diamantat montata pe o surubelnita electrica slim a inceput sa polizeze fibra. Toata treaba facuta de el practic a durat maxim 5 minute. Apoi am montat totul la loc, iar pentru aceasta interventie am platit 200ron, pretul cerut initial daca se ocupa el fiind de 500 sau 550 ron nu mai tin minte exact. Va pun mai jos o poza cu modulul si fibra cum aratau. . Probleme semnalate dupa prima etapa de reparatii: Dupa curatarea zonei de LED-uri, am observat ca LED-urile sunt afectate O parte din stratul de fosfor care le acopera lipseste LED-urile emit acum o lumina alb-albastruie-mov insa lumina trecea mult mai bine. Aici am luat decizia sa inlocuiesc modul LED si semnal. Aici intervine o problema: Vorbesc cu Andrei, baiatul de la service-ul de faruri sa imi comande el alt modul la furnizorul lui, imi cere un pret de 250ron ca sa il montez singur ca el nu are timp si sa astept 5-7 zile. Astept, modul soseste il iau ma duc acasa sa il montez iar modulul nou este fabricat de XTR si are un cod intern: B114294-D, in timp ce modulul meu are codul B114298-D. Teoretic ultima cifra din coada probabil este doar un update de piesa si zic, ok asta e trebuie sa functionze. Insa aici vine partea interesanta modul primit are soclul de mufa pentru 9 pini iar al meu are doar 8 pini. Ma reintorc la Andrei ii explic situatia imi returneaza banii si acesta verifica cu furnizorul, conform codului de pe piesa mea aceasta era piesa care imi trebuia mie, asadar nu de la furnizor este problema. Andrei imi explica ca nu are cu ce sa ma mai ajute si imi povesteste o speta la un G30 parca care tot la o piesa avea o mufa diferita fata de tot ce exista pe piata, in gandul meu, e o aberatie sigur doar vrea sa scape de mine. Caut 1 saptaman pe internet pe toate site-urile posibile, vorbesc cu diversi furnizori, toti imi comunica ca piesa lor are 9 pini nu 8 ca a mea, 99% dintre piese erau XTR, nimeni nu avea Valeo, dar conform codurilor lor interne de cautare, asta era . Deja era ciudat, incep sa caut in afara tarii pe diferite site-uri din Germania, Ebay, Aliexpress (aici erau disponibile zeci de modele de toate felurile), peste tot gaseam conform codului de piesa modulul cu 9 pini. Efectiv nu intelegeam, in capul meu incepuse banuiala ca Andrei a avut dreptate si eu am o mufa diferita. Gasesc intr-un fInal 2 module disponibile, unul in Estonia unde vanzatorul nu raspundea si un altul in Polonia pe OLX, unde vanzatorul nu voia sa se complice sa trimita in Romania chair daca efectuam plata in avans. La acestea 2 codul era identic cu al meu si pe modul. Asadar eram fericit ca mai existau insa dezamagit ca nu pot pune mana pe nici unul. Intre timp gasec undeva pe bimmer forum cred un topic unde un utilizator spunea ca la aceste module BMW a fabricat alt mufa o perioada de 1 luna sau ceva de genul. Zic pfoa... am traz lozul castigator. Caut pe internet un electrician bun, gasesc prin recomandari un tip TraxPelicanul parca sau ceva de genul prin Dr. Taberei care se ocupa cu reparatii mai complicate. Ii las modulul, iar dupa 3 zile vine vestea, se poate repara prin schimbarea ledurilor si niste lipituri pe acolo dar dureaza 2 saptamani sa aduca din state led-urile astea, neexistand nicaieri prin Europa iar doar ledurile ma costa 600 ron. Renunt la idee pentru ca eu nu ami aveam 2 saptamani pana la programarea rar, pentru ca deja stateam de 3 saptamani. Decid sa merg mai departe sa dau un email celor de Valeo. Si de aici primesc un raspuns negativ, acetia nu comerciau modulul. Va las raspunsul lor. Merg la urmatoarea etapa. Conform schitei cu piese componente ale farului, codul modulului este: 63 11 9477822, doar ca apare la ambele piese, modul interior si cel exterior. Insa schita in schita modulele arata altfel, gasisem pe net module sub aceasta forma dar cu alte coduri care nu erau compatibile cu X1, asadar imi dau seama ca este doar o imagine basic nu neapat cum arata modulul meu. Practic nu aveam un cod clar pentru ca pana in acel moment nu imi dadusem seama ca ele sunt defapt un pachet nu se vand independent, iar treaba cu mufa ma termina. Acum avand codul clar de piesa exista varianta sa comanda la piese auto, doar ca comanda durata cateva zile, iar piesa nu mai putea fi returnata. In capul meu era treaba, vine cu 9 pini, dau si niste bani si nu am ce sa fac cu ea. Asadar, intr-un final am apelat la BMW Bavaria Baneasa, ceea ce probabil trebuia sa fac de la bun inceput dupa ce am plecat de la Andrei, dar uite cum o simpla treaba cu o mufa – si faptul ca peste tot apare ca fiind cu 9 pini – te poate induce complet in eroare. Aici am discutat cu un consultant despre aceasta problema, iar el a cerut ajutorul colegilor si al electricienilor pentru a intelege ce se intampla. Se pare ca este vorba de un modul mai ciudat, care se poate comanda, iar durata de livrare este de 6-10 zile lucratoare, la pretul de 745 RON cu TVA. In 4 zile piesa a ajuns, fix in ultima zi cand mai aveam timp de montaj inainte de RAR. Au sosit ambele module, am repetat procedura de demontaj si montaj, am montat modulul nou, iar totul a devenit functional. Cu vLinker si BimmerCode am marit intensitatea angel-urilor la 100% (de la 90%), deoarece aveam impresia ca LED-ul inlocuit se vede usor mai slab decat restul. Dupa ce am marit la 100%, impresia a disparut. Concluzii: Le poate trage fiecare. Nu stiu daca am urmat cei mai corecti pasi sau am complicat mai mult situatia, dar in acele momente asa am gandit si am actionat. Spor si bafta daca va loviti de problema asta!
    4 points
  48. Motorul a primit dupa o prealabila incalzire a uleiului ulei de la Shell Pure Plus, 5W30, "urmatoarele calificari" ACEA C3; API: SN; BMW Longlife-04; MB Approval 229.51/229.31; meets reqiirements GM Dexos2. Masina are acum 137.900 in bord; ulei schimbat dupa 13.700 km pentru ca face predoninant distante scurte de 11-12 km la interval de 8 ore saptamanal. Nu consum dram de ulei. Dar nu e condusa agresiv ci mediu, normal. Motorului i s-au scos 5.5 litri cu masina relativ orizontala pentru ca locul ales pentru scos a fost putin in panta, spre botul masinii iar prezenta rampei nu a influientat inclinarea baii. Timpul de asteptare pentru scurgerea a cat mai mult ulei nu a durat mai mult de 1/2 ora. Am desurubat mai intai surubul de la fundul baii care e prins pozitionat lateral, la nivelul fundului baii. Pregatit cu un vas cam de 7 litri, capacitate totala. Cautati o zona si/sau perioada/zi fara vant ca acesta va face ca uleiul sa mai fie imprastiat si peste marginile vasului, mai ales in perioada cand acesta abia mai curge.. Ca alte solutii ar fi: fie sa folositi un fel de paravan pe lateralul masinii pentru a impiedica curentii de aer sa sufle in ce se prelinge, fie sa ridicati vasul pe un suport cat mai aproape de fundul baii. Am desfacut (la scurt timp) dupa desurubarea surubului baii si busonul (de completare) de pe capacul culbutori iar debitul a crescut. In perioada asta de 1/2 ora m-am incadrat si cu scosul filtrului. La acesta, dupa ce am scos surubul de la fundul capacului-suport al filtrului - cu cheia T55, uleiul a curs mult mai usor si fara probleme fata de data trecuta cand am desfacut direct cu cheia de 32mm. Practic din filtrul s-a scurs tot, fara mari probleme cu ulei imprastiat peste tot.. ca prima data.. Spre surprinza mea, cat am pus surubul de 17mm pe fundul baii si am asteptat sa se scurga uleiul pe partea filtrului.. cand revenit la fundul baii (am pus intre timp si noul filtru (amorsat cu ulei cu o seringa, dupa cum se vede in poze - Foarte Important din punctul meu de vedere) cu ulei stropit pe garnitura de cauciuc a capacului filtrului -sa poata fi desfacut mai usor data viitoare- cand am dat din nou jos surubul baii (acesta fiind pus temporar) a mai curs inca 150-200ml din baie! In total din motor a fost scos putin peste 5,5 litri. Excelent. Lista de scule necesare, nu stiu cum vi se pare voua dar mi-e imi pare ridicol de scurta, dupa cum este de usor de schimbat uleiul.. Asadar va trebuie extensiile din poze..: Chei tubulare, una de 8 si una de 32mm si una de 17mm. Eu am folosit un adaptor pentru "inbusul" T55.. Driverul e de 3/8 inch. Am preferat sa dau jos scutul motorului. E din pasla, usor de tinut cu o mana si lucrat.. L-am dat jos pentru ca nu am vrut sa se imbibe cu ulei din greseala. E tinut de 12-16 suruburi. Nu mai tin minte. Mare grija ca scutul are clipsuri din plastic. Eu pun pe absolut toate suruburile (cu atat mai mult astea cu clipsuri din plastic ) vaselina "anti-size" ce impiedica depunerea de rugina. Se gaseste in comert fie din cupru fie din aluminiu (mai buna..) fie din pasta ceramica - cea mai scumpa.. Va garantez ca stranse la mana decent, nu tare (!), ...unul nu cade(!), sau sa se desurubeze vreun pic.. neam. "Rampa", atat de groasa si solida cum o vedeti este facuta dintr-o masa rotunda veche, taiata de mine in "fasii". Bucatile sunt prinse doua cate doua cu suruburi de lemn suficient de lungi sa treaca prin doua placi. Am folosit ..cred vreo 6 sau 8 suruburi pe fiecare rampa. Inainte de insurubarea unor suruburi lungi si groase pre-gaurirea cu burgiu atat de gros cat sa lipseasca "filetul" surubului pentru lemn, e aproape obligatorie, dat fiind grosimea materialelor. Zero probleme pana in prezent. Dedesupt am pus o "talpa" de cauciuc ca sa impiedece impingere de catre rotile ne-tractoare ale masinii. 12 cm pe roti ridicata permite accesul la tot (Cu asa rampa si un cric hidraulic pot ridica masina la 50 de cm de sol pe capre metalice, profesionale desigur, ca nu ne jucam! Tot efortul dureaza.. 1,30 ore..) pentru umbla la scut la baie si chiar orice fel de inspectie.. vizuala. (un X1 avand garda mai mare fata de sol; mai complicat un pic e la berlina..) Pentru curiosi voi masura gradul de inclinare.. inainte de suprafata dreapta si lungimea totala a fiecarei rampe. Sunt late cat cauciucurile pe 17 .. Voi reveni cu detaliile din TIS. Din pacate nu am avut la indemana o cheie dinamometrica pentru strangerea surubului baii.. Nu l-am strans tare ci la simtul mainii dar ideal ar fi fost sa fie strans dinamometric! Din poze in punga se vede o saiba de cupru care are doua roluri; de a se adapta eventualelor deformari dintre marginea baii si capul surubului si prelua alte ne-uniformitati (zgarieturi..) dintre aceleasi doua corpuri stranse. I se mai spune cooper crush washer. Asadar, nu trebuie sa va speriati ca va trebuie cheie dinamometrica. Se strange slab spre intepenit bine. Pasul filetului este suficient de apropiat ca strangerea slaba se nu permita desfacerea la vibratii. Iar saiba de cupru previne si asta. In una din poze se poate vedea ca la fundul corpului filtrului e inscriptionat 5Nm + 2Nm. Nu stiu exact de ce sunt date doua strangeri. Poate aflu din TIS.. Aceleasi valori sunt trecute si pe marginea corpului ce se insurubeaza in corpul racitorului.. In TIS, Surubul baii se strange la 25Nm. Corpul filtrului se strange la 27Nm (cheia de 32) iar surubul de la fundul corpului la 6Nm.. ( cu T55) Alte instructiuni extrase din TIS sunt verificarea valvei de bypass din corpul filtrului sa se miste liber sub presiunea arcului. Probabil apasarea cu varful unei surubelnite confima asta. E pozitionata chiar langa gaura din centru corpului.
    4 points
  49. @sskkaa 1. E90 LCI 330xd - 3.0 diesel single turbo, 245hp, fabricata 11/2009, am luat-o la ~108.000 km, am vandut-o la ~170.000km 2. F30 non-LCI 335xd - 3.0 diesel biturbo 313hp, fabricaat 08/2014, am luat-o la ~120.000 km, am vandut-o la ~160.000 km 3. F30 LCI 340xi - 3.0 benzina single turbo 360hp (avea MPPSK - m performance power and sound kit), fabricata 06/2017, am luat-o la ~52.000 km, am vandut-o la ~110.000 km (l-am postat si aici): 4. G20 non-LCI m340xi - 3.0 benzina single turbo 374hp mild-hybrid, fabricata 07/2021, am luat-o la ~29.000 km, am vandut-o la ~63000 km. Fun fact: consumul dupa ~5700 km in concediu (un tur prin Europa - mers in toate ritmurile posibile) a fost de 7.2L/100km: Aveam range cu un plin ~900 km. 5. G20 LCI m340xi - 3.0 benzina single turbo 374 hp mild hybrid, fabricata 09/2023, am luat-o la ~6500 km, sa vedem cand o sa o vand
    4 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.