Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/14/24 in Posts

  1. Salutare, Dupa 7 luni de așteptare cu multa rabdare am primit si noua jucarie. Fiind super îndrăgostit de fostul G30, am dorit sa am acelasi feeling, doar ca intr-un pachet mai mare pentru ca familia s-a marit. Desi initial imi doream tare mult noul Porsche Cayenne, dupa o vizita la Stuttgart anul trecut in Noiembrie am ramas dezamăgit si am hotărât sa merg pe X5. Am condus astazi 600km iar pana acum mi se pare mult peste ce a fost G30. Sticlă excelentă, in sfârșit o clima care stie ce inseamna 22 de grade (nu am atins-o odata), iar tinuta de drum este excelenta. Abia astept sa o scot din perioada de rodaj si ma dau serios la ea sa vad cum se simte un boltar pe roti cand e abuzat. Mai jos cateva fotografii cu bestia si lista de dotari. Service History !! CHECK HISTORY !! Type X5 xDrive40i Series G05 (X Series) Body Type Sports Activity Vehicle Steering - Engine B58N Displacement 0 Power 0kw / 0hp Drive - Colour manhattan metallic Upholstery Leather Merino coffee S337 M Sports Package S33B M SPORT PACKAGE PRO S710 M Leather Steering Wheel S715 M Aerodynamics Package S7LK Travel Paket S7M9 Individual Option High-Gloss Shadow-Line S7R7 Innovation Package S7RS Package Comfort S402 Panorama Glass Roof S413 Luggage Compartment Net S417 Roller Sun Visor, Rear Door S418 Luggage Compartment Package S420 Sun Protection Glazing S423 Floor Mats Velours S428 Warning Triangle And First Aid Kit S44A Cup Holder Temperature-Adjustable S453 Climate-Controlled Seats, Front S456 Comfort Seat With Memory S4A2 Glass Application Crafted Clarity S4FL Travel & Comfort Rail System S4GQ M Seat Belts S4HA Seat Heating, Front And Rear S4HB Heat Comfort Package, Front S4M5 Individual Leather-Covered Dashboard S4NB Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl S4T7 Massage Function F.driver & Fr.passenger S4T8 Outside Mirror With Auto Dip S4UR Ambient Interior Light S4WW Individual Fine Wood Ash Grain Grey S654 DAB Tuner S6AE Teleservices S6AF Statutory Emergency Call S6AK Connected Drive Services S6C4 Connected Package Professional S6F1 Bowers & Wilkins High End Sound System S6NX Storage Tray Wireless Charging S6PA Personal ESIM S6U3 BMW Live Operating Area Professional S6U8 BMW Gesture Control S536 Auxiliary Heating S548 Kilometre Speedo S552 Adaptive LED Headlight S5AC High-Beam Assistant S5AL Active Protection S5AU Driving Assistant Professional S5AV Active Guard S5DW Parking Assistant Professional S230 EU-Specific Additional Contents S2NH M Sport Brake S2PA Locking Wheel Bolt S2TB Sport Automatic Gearbox S2VB Tyre Pressure Display S2VH Integral Active Front Steering S2VR Two-Axle Air Suspension S302 Alarm System S319 Integrated Universal Remote Control S322 Comfort Access System S323 Soft-Close-Automatic Doors S3DN BMW Radiator Grille Iconic Glow S3KA Acoustic Comfort Glazing S3MC Indiv.roofrailing,Mirror-Fin.Shadow Line S3MF BMW INDIVIDUAL LIGHTS SHADOW LINE S801 German Version S851 Language Version German S879 On-Board Literature, German S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km S8R3 COC ADDITIONAL SCOPES S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active Pedestrian Protection S760 High Gloss Shadow Line S775 Headlining Anthracite S1CB CO2 Equipment S1CE Recuperation System S1DF Exhaust Emission Standards EU6 Rde II S1MA M Sports Exhaust System S1W7 BMW LA Wheel Multi Spoke 745I STD S925 Dummy-SALAPA S9D8 Exclusive Package De SA090 90 Ah AGM Battery
    16 points
  2. Salutare, Dupa cele doua proiecte BMW F36 430dsi BMW G20 330i urmeaza BMW G22 M440i. Visam la el inca de cand am ales 330i-ul.. dar nefiind buget, am facut un mic compromis la momentul respectiv. Dar.. ieri am ajuns in Germania si azi ar trebui sa pornesc spre casa cu ceea ce cred ca va sta mult timp la mine. la prima vedere, voi completa kitul M Perf Carbon cu Lip si Side Skirts, plus jantele pe care le aveam pe G20.
    15 points
  3. Nu de mult timp m-am pricopsit cu acest E24 de prima generatie, din 1981, bazat pe E12. Pentru ca a fost prima mea masina, initial am cautat un E34, dar cand am gasit acest rechin a fost dragoste la prima vedere. De cand o am, am comandat ce piese au fost pe stoc la diferiti furnizori, sau prin Germania, dar altele sunt destul de greu de gasit. Am pus pneuri noi pe jantele OEM(195/70/14, nu radeti) Am reparat inchiderea centralizata si actuatorul capacului rezervorului de benzina si am schimbat pompa de ambreiaj. De asemenea am deblocat pompa de la spalatorul de parbriz. Am cumparat difuzoare moderne si am tras cabluri noi pana la locasurile de la cele spate. Radioul original cu 2 iesiri se pare ca nu prea poate sa duca 4 difuzoare. Probabil mai trebuie cumparat un amplificator. Mai am niste piese care asteapta sa fie montate. Vitezometrul nu functioneaza. Inca incerc sa vad care este problema. Mai sunt in cautare de chedere pentru usi. Momentan incerc sa construiesc in curte un garaj din panouri sandwich, intrucat am doar o pergola deschisa si la ploaie cu vant lateral mai picura pe masina.
    13 points
  4. Salutare, In urma cu aproximativ o luna am luat decizia de a achizitiona cel de-al 5-lea seria 3 consecutiv, se pare ca imi place foarte mult caroseria. Am avut e90 330xd, f30 non-LCI 335xd, f30 LCI 340xi, g20 non-LCI m340xi, si acum g20 LCI m340xi. Am cochetat si cu ideea de a trece la SUV (X3/X4), dar pana la urma m-am intors tot la 3ar. Nu am prea multe de zis despre achizitie, aveam cateva dotari pe care le doream neaparat (scaunele M sport, trapa, interior negru, pachet shadowline extins, etrierii de frana rosii), iar masina aceasta le-a bifat pe toate, plus altele de care nu eram asa de convins. Initial, am crezut ca iDrive 8 nu imi va placea prea mult (venind de pe iDrive 7), insa m-am obisnuit destul de repede si sistemul se misca foarte, foarte bine. Diferenta de marime intre ecrane se simte destul de tare. Insa intr-adevar, lipsa butoanelor de clima nu este un lucru pozitiv din punctul meu de vedere, de fiecare data cand umblu la temperatura ambientala sau la incalzirea in scaune trebuie sa dau click pe ecran. Farurile sunt matrix LED acum, si arata foarte bine cu pachetul shadowline extins, iar adaptivele contureaza foarte bine si foarte repede (comparat cu cele laser de pe g20 non-LCI). Scaunele sunt extrem de confortabile, si suportul lombar este fix ce trebuie (nu am avut pe masina anterioara) la drum mai lung. Per total, pentru mine cel putin, as spune ca este un improvement fata de non-LCI. Masina am achizitionat-o cu doua seturi de jante: BMW 792M jet black - de vara, cu cauciucuri Bridgestone Turanza T005 (echiparea de fabrica). BMW 898M - de iarna, cu cauciucuri continental TS860S Brand: BMW Model: M340i xDrive Sedan Colour: Brooklyn grau metallic Upholstery: Leather Vernasca black seam blue Lista de optiuni: 01CB CO2 equipment 01CE Recuperation system 01DF Exhaust emission standards EU6 rde II 01G0 BMW lt-all.whl dbl.spoke 792M MB runfl at 0230 Extra package, EU-speciifc 0248 Steering wheel heater 0258 Tyres with runfl at properties 02PA Locking wheel bolt 02T4 M Sport differential 02TB Sport automatic gearbox 02VB Tyre pressure display 02VF Adaptive M chassis 02VL Variable sport steering 0302 Alarm system 03MQ BMW M Heritage logos 0403 Glass roof, electrical 0420 Sun protection glazing 0428 Warning triangle and fi rst 0316 automatic trunk lid mechanism 0322 Comfort access 033B M SPORT PACKAGE PRO 03DS BMW display key 03KA Acoustic comfort glazing 03M2 M SPORT BRAKE, RED HIGH-GLOSS 03MF BMW INDIVIDUAL LIGHTS SHADOW LINE 03MQ BMW M Heritage logos 0403 Glass roof, electrical 0420 Sun protection glazing 0428 Warning triangle and fi rst aid kit 0430 Interior/outside mirror with auto dip 0431 Interior mirror with automatic-dip 0459 Seat adjustment, electric, with memory 0465 Through-loading system 0488 Lumbar support, driver and passenger 0493 Storage compartment package 0494 Seat heating driver/passenger 04AW Instrument panel Sensatec 04GQ M seat belts 04MC Interior trimstrips, Carbon Fibre 04NE Blow-by heater 04U0 Electroplat.cover/clip f.operat.elements 04UR Ambient interior light 0534 Automatic air conditioning 0536 Auxiliary heating 0548 Kilometre speedo 0552 Adaptive LED headlight 05AC High-beam assistant 05AQ Active guard plus 05AU Driving assistant professional 05DA Passenger airbag deactivation 05DC Rear-seat headrests, folding 05DN Parking assistance system Plus 0654 DAB tuner 0688 Harman/Kardon surround sound system 06AE Teleservices 06AF Statutory emergency call 06AK Connected Drive Services 06C3 Connected Package Professional 06DR BMW Drive Recorder 06NX Storage tray wireless charging 06U3 BMW Live operating area Professional 06VB Control Infotainment 0710 M Leather steering wheel 0711 M Sports seats 0715 M Aerodynamics package 0754 M Rear spoiler 0760 High gloss shadow line 0775 Headlining anthracite 07CH BMW Repair Inclusive 07LK Travel Paket 07M9 Individual option high-gloss Shadow-Line 07NW BMW Service Inclusive 07VB Comfort Package 0851 Language version German 0879 On-board literature, German 08EK Dummy-SALAPA 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf 08TF Active pedestrian protection 08TR Decoding additional functions 08WQ Control G 0925 Dummy-SALAPA A090 90 Ah AGM battery Poze: Interiorul: Farurile: Jantele de vara:
    12 points
  5. Update: Am schimbat motorul si am pus anexele de pe al meu pe noul motor (are aprox 30k km). Cost aprox 4500€ +/- cu garantie de 6 luni data de service. Am deja 500km cu masina si vad ca se comporta normal. Vedem pe parcurs. PS: Multumesc tuturor care au fost alaturi de mine si sper sa-i foloseasca cuiva experienta mea.
    11 points
  6. La sfarsitul primaverii 2024 am avut ocazia sa merg, pentru scurt timp, intr-un e39 525i cutie automata. Am ramas impresionat si mi-am dorit unul. Ca si la E46 cabrio, cautari, preturi mari, tepe prin Romania, ignor din partea multor nemti, renuntasem. Pana cand, la un anunt pe care-l salvasem in decembrie, neamtul a raspuns (precizez ca le scriam din start de unde sunt, ca sa nu pierdem vremea). Sambata trecuta, prin intermediul lui "Ingineru", caruia ii multumesc din suflet si aici pentru ajutor (nu aveam nici o sansa sa o cumpar fara el), vazut, placut, luat. Sambata am semnat contractul, am platit, marti (ieri) a primit banii, la ora 15.00 masina era radiata si gata de livrare. A plecat pe platforma aseara, undeva pe vineri ar trebui sa ajunga la Craiova. Este un 520i din 2001, 2172 cmc, 126k km, doi proprietari, fara rugina, etc. Cateva poze cu ea
    10 points
  7. De ieri avem o nouă jucărie in familie, un X1 30e xDrive, plugin-ul cu motor de 1.5 (3 cilindri) + o baterie de 16 kwh si un motor electric pe spate. Simtitor mai mare decat versiunea precedenta de X1, are fix 4.5m si spatiu suficient atat pentru pasagerii din spate, cat si in portbagaj (480L). 320 CP in cartea tehnica, se simte rapida (sub 6 secunde 0-100 in cartea tehnica), multumita si unui cuplu de cca 470 nm, dar aici este de explorat si revenit cu opinii. Are pachet M interior/exterior si ceva dotari de bun simt: -scaune sport si electrice + masaj/volan incalzit -audio HK cu 11 incinte -asistenta parcare cu 360 si self-parking - head-up display - pilot automat adaptiv - Android Auto/CarPlay wireless - sasiu adaptiv - faruri led adaptive -keyless entry, hayon electric.. Luata cu garantie extinsa si service inclusiv (5 ani, 100k)..am avut si la serie 3 si a fost ok. Va fi masina sotiei, care merge preponderent urban si de aici optiunea plugin. Am incarcat-o peste noapte (cam 10h) iar range-ul electric aratat acum este 70 km. Oficial este 85...real cred ca va fi pe la 50-55.
    10 points
  8. Revin cu drag la acest forum de unde a inceput toata nebunia, sa impartasesc un proiect de-al meu. Mult de citit, asa ca imi cer scuze anticipat, dar povestea a inceput acum 6 ani si inca continua (sper ca nu inca pe atat). In 2019, printr-un prieten, am aflat de acest e9, care posibil ar fi fost de vanzare. Propietarul a folosit-o ca masina de piese pentru e9-le lui pe care l-a restaurat, dar din cauza ca urma sa piarda spatiul unde o tinea, cocheta cu ideea sa o vanda. Am inceput procesul de convingere, care a durat muuulte luni, fara ca macar sa vad masina in tot acest timp. In sfarsit, dupa mult timp primesc un telefon "maine scot masina, te astept sa o vezi". Tot ce stiam despre ea pana in acel moment, era ca era stata pe dreapta de aproximativ 15 ani (ha! ) Buuuuun. Ma duc, deschide garajul si mi se inmoaie genunchii instant si in gandul meu era deja cumparata masina. Motivul? Nu am mai vazut in viata mea un asa morman de rugina Am un fetish pentru masini abandonate, iar masina asta era cu mult peste asteptari. Ultima data cand masina a fost functionala pe drum a fost 1987!!!!! A fost trasa pe dreapta de atunci, prin 1998 cineva a vrut sa se apuce sa o restaureze, a cumparat niste panouri noi (care la vremea respectiva inca se mai gaseau) si a fost abandonat proiectul. A fost cumparata de fostul propietar care a luat panouri si piese de pe ea sa o restaureze pe a lui, si a fost lasata iar in paragina pana in 2020 cand am cumparat-o nebunul de mois. Urmeaza imagini cu puternic impact emotional si bugetar Asadar, acesta era mormanul achizitionat, cu multe piese lipsa, dar cu actele in regula. Am inceput un proces lung de a gasi piesele lipsa, ocazie cu care am aflat in cel mai greu mod posibil, exact valoarea pieselor de E9, asta daca ai ocazia sa le gasesti ( uitati de bitcoin si alte nebunii, investiti in piese de e9 ). Chiar e o sectiune SF. In fine, am pornit la drum, nu puteam sa dau inapoi. Am dat o mana de epoxy pe toata masina sa tina rugina legata mai bine, si sa protejeze cat de cat ce a ramas intreg Dupa cateva luni de cautari si munca, in sfarsit incepea sa aduca cu o masina. Am continuat sa caut piesele lipsa, timp in care se contura din ce in ce mai mult in capul meu o idee.....ceva stupid, dar cu intentii onorabile. Asa ca am zis "fuck it" si am inceput sa pun ideea in practica. Un road legal race car. Ca orice impatimit si pasionat BMW, masina (masinile) supreme sunt M-urile. Si cum e9-le este masina care a lansat aceasta divizie de Motorsport de la BMW, am decis sa construiesc un omagiu, dar cu tehnologie din secolul acesta. Primele masini care a lansat BMW Motorsport si a purtat culorile de M au fost E9-urile folosite in america in grupa IMSA. Asa ca, am ales unul dintre cele mai provocatoare body kit-uri din acea serie (cel de IMSA Grupa 4), si dupa multe cautari am gasit in UK pe cineva care il producea, dupa matrite luate direct de pe masinile de curse din 1975. Cateva luni mai tarziu, am pus kit-ul pe masina (cat de cat sa vad cum vine) si usa garajului a ramas mica, la propiu Dupa ce am scapat de morcovul din partea dorsala (si am mai luat putin din rama usii de garaj), am putut sa scot masina afara ( cu marja de 1,5cm in fiecare parte). Este clar ca o sa fie un monstru lat, asa ca am inceput sa iau masuratori si sa ma gandesc la un motor pe masura. In 2021 am pus masina pe platforma, si am adus-o din UK in RO unde am mai mult spatiu sa ma ocup de ea. Am inceput cautarile dupa un motor. Eram pornit pe un S55 de pe M3 F80, eram in ultimele stagii sa cumpar o masina donator, dar am mers cu una si nu am putut sa ma impact cu sunetul, nu se preta deloc pentru o masina din anii 70'. Asa ca, am zis sa raman cat mai aproape de masina originala, deci trebuia sa fie 6 in linie, iar singurul motor care era cat de cat apropiat ca sunet era S54-le. Asa ca in 2022 am cumparat un M3 e46 complet ca donator. Cu motorul si toata puntea fata pe palet, am inceput masuratorile din nou. Vreau si am vrut ca orice piesa de pe masina sa fie cat se poate de mult originala BMW ( nu conteaza de pe care generatie). Nu am vrut Billet si alte nebunii. Asa ca am ales sa folosesc toata suspensia si geometria de M3 e46 pe fata. Am facut niste cercetari si calcule si pareau sa se pupe chiar bine. Si puntea spate trebuia schimbata, asa ca dupa alte masuratori am ales sa merg pe puntea de M5 e28, ca sa pot pune grup de 210mm si frane moderne. In urmatoarele luni am achizitionat o gramada de piese si am facut tot felul de planuri si calcule pentru toata constructia masinii. Asa ca am dat puntea originala jos, si am pus puntea de e28, care culmea pica pe aceleasi gauri de prindere, dar evident are alt tip de prindere la amortioare, asa ca oalele originale urmau sa fie taiate si modificate. Din acest moment, am decis sa golesc masina din nou de toate piesele si sa fie pregatita de carnagiul ce va urma. Cand spui cuiva ca vrei sa tai caroseria sa muti motorul mai in spate, sa pui alte oale si brate si suspensii....lumea incepe sa se uite la tine ca la nebun si fereastra oamenilor capabili sa faca o asemenea lucrare se inchide considerabil. Din fericire, Engage Engineering din Brasov au raspuns pozitiv la idei, ba chiar au fost entuziasmati de asa proiect, asa ca in decembrie 2023 am lasat masina la ei si s-au apucat de treaba. La planurile si ideile mele initiale au mai adaugat si imbunatatit si s-a conturat un plan. Pozele ce urmeaza nu reprezinta cu adevarat munca titanica ce a fost desfasurata, dar contureaza o idee estimativa. Primul pas, a fost sa se intareasca caroseria, care este ca o foaie de ceapa si flexeaza din orice incheietura. Apoi a inceput munca la pozitionarea puntii fata. Cu puntea originala de M3 E46 si articulatia instalate, s-a inceput munca la oale. Odata finalizat acest pas, suspensia a putut fi montata si masina lasata pe sol. Din pacate vad ca am atins limita de poze per post, asa ca o sa continui in alt post. Va urma...
    10 points
  9. Recent am avut un drum de cca. 2000 Km cu un BMW i3 120Ah. Desi este un model invechit fata de masinile electrice de productie curenta, iar calatoria in sine a frizat masochismul, am tras invataminte foarte utile. Drumul a fost 90% autostrada, restul drum national si foarte putin oras. La subiectul topicului: pe parcursul indicat a rezultat o viteza medie de 82 Km/h si un consum de 14.7 kWh/100km. Statiile de incarcare de putere (pentru a scoate aproape de 50kW incarcare cu i3) Tesla si Ionity functioneaza excelent, dar per kWh platesti intre 0.58 si 0.68 Euro - depinde de locatie. Exista si retele care vand cu 0.8 Euro. In Romania, am incarcat cu 2.50 lei, dar si cu 2.99 lei (bravo OMV/Petrom!) - cca. 0.5 - 0.6 Euro. Avand in vedere aceste variatii de pret, se poate lua in calcul o medie de 0.6 Euro / kWH. Adica in mod "tipic", i3 a costat 8.82 Euro / 100 Km, ceea ce echivaleaza cu cca. 5.8l de combustibil fosil (benzina /motorina). Toate valorile de cost sunt aproximative, pentru ca reprezinta o medie grosiera a preturilor intalnite de-a lungul drumului. Aparent, e bine. In realitate insa, e prost. La o astfel de viteza medie, chiar si o masina pe benzina ar fi consumat mai putin, iar una Diesel s-ar fi descurcat cu cel mult 4.5l / 100 Km. Mai exista un cost ascuns, dar important: timpul. Viteza redusa si timpii de incarcare inseamna ca drumul dureaza mult. Este timp din viata, dar si cost cu mancarea si cazarea. Noroc ca inca exista hoteluri cu prize mai lente, unde poti incarca semnificativ mai ieftin. Extrapoland la un model electric modern (ex: BMW i4) si la un ritm de mers similar cu al unui automobil cu motor cu combustie (130 km/h pe autostrada), i4 ar fi consumat cca. 24 kWh/100 Km. La o medie de 0.6 Euro/kWh inseamna 14.4 Euro, care echivaleaza cca. 9.5l/100Km benzina / motorina. Concluzia mea: in prezent, masina electrica - fie ea si de ultima generatie este cel mai scump mod de a parcurge un drum lung. Costul este mai mare decat al uneia pe benzina si mult mai mare decat al uneia Diesel. La care se adauga costul greu de cuantificat al timpului irosit. Este evident avantajul unei masini electrice pentru oras si drumuri cu raza scurta, unde se poate beneficia de a incarca ieftin acasa. Pentru cine face insa frecvent drumuri lungi, in contextul actual este o optiune dezavantajoasa.
    10 points
  10. stai sa imi conectez laptopul cu diagnoza la forum, pt a face o scanare a pozei si sa identific astfel defectiunea. am nevoie sa imi spui modelul exact de seria 5 cat si seria de sasiu. deocamdata sunt la munca. revin cu raspuns mai pe seara dupa ce imi dai informatiile
    10 points
  11. Masina colegului @neo_andersson a ajuns in familia noastra. Nu pot spune lucruri noi despre ea, pentru ca o cunoasteti deja din topicurile de prezentare si vanzare. BMW 420d xDrive Individual GranCoupe M Sport Edition Culoare: Frozen Bronze Metallic Individual Tapiterie: Piele Merino Nutmeg Individual Optiuni: 248-Volan Incalzit 2TB-Sport Automatic Gearbox 2VB-Afisare Presiune Pneuri 2VF-Sasiu Adaptive M 2VL-Directie Variabila Asistata 302-Sistem de Alarma 316-Portbagaj Electric inclusiv inchidere/deschidere cu piciorul 319-Telecomanda deschidere porti/garaj integrata in oglinda interioara 322-Sistem de Acces Comfort (Keyless Entry&GO) 323-Sistem Soft-Close pentru toate cele 4 portiere 337-Pachet M Sport 3AC-Carlig de tractare electric rabatabil 3AG-Camera marsariere 420-Geamuri fumurii spate cu protectie solara 430-Oglinzi exterioare heliomate cu incalzire 431-Oglinda interioara heliomata 459-Scaune electrice cu memorie 481-Scaune Sport 488-Suport Lombar electric sofer si pasager 493-Pachet compartimente depozitare 496-Bancheta spate cu incalzire 502-Sistem de spalare faruri 552-Faruri Adaptive LED cu distributie variabila a luminii 5DP-Senzori de parcare fata+spate cu parcare automata laterala si longitudinala 5DL-Surround View (5 camere) 5AG-Sistem de avertizare la schimbarea benzii (unghi mort) 521-Senzor ploaie 534-Aer Conditionat Automat in 2 zone 563-Pachet lumini interioare in 2 culori 575-Prize aditionale de 12V 5AC-Asistenta la faza lunga 5AL-Sistem Activ de Protectie 5AS-Driving Assistant (avertizare la coliziune fata+spate, avertizare la plecarea de pe banda, avertizare la pietoni cu functie de franare) 5DF-Cruise Control Adaptiv Stop & Go (distronic) 609-Sistem de Navigatie Profesional 610-HeadUp Display 654-Radio Digital DAB 601-TV Digital DVBT2 6CP-Apple Carplay 6WB-Bord Digital 688-Sistem de sunet Harman Kardon Surround 6AC-Apel de Urgenta 6AE-Teleservices 6AK-Connected Drive 6AM-Informatii traffic in timp real 6AP-Servicii Remote 6FH-Rear Seat Entertainment (tablete pentru locurile din spate cu 2 telecomenzi si 2 perechi de casti wireless) 6NS-Sistem extins de conectivitate pentru smartphone 6U9-BMW Touch Command (tableta pentru locurile din spate) 6UK-Night Vision cu recunoastere de persoane si functie de franare 710-Volan M din piele 715-Pachet M Aerodinamic 760-Ornamente High Gloss Shadowline 775-Plafon negru antracit 7R7-Pachet Innovation 7VB-Pachet Comfort 7XP-Pachet de navigatie cu Connected Drive 8TH-Sistem de afisare a semnelor de circulatie HELC-Stopuri Facelift
    9 points
  12. Un scurt update la aproape 3 luni de la achizitie, am facut 4000+ km si am ajuns la 10800 km. Masina se comporta exemplar, idrive 8 imi place din ce in ce mai mult. Drive recorder e o chestie foarte interesanta, ai tot timpul disponibile 20 de secunde de filmare inainte de a apasa pe "record" (se pastreaza intr-un buffer circular), si apoi 20 de secunde dupa ce ai apasat pe "record". Asadar, rezulta un filmulet de 40 de secunde filmat cu toate 4 camerele. Consumul mediu e ~10L/100km. Cateva poze de la o sedinta foto cu un prieten intr-o seara: .
    9 points
  13. Frumos! De barbati nu aveau?
    9 points
  14. Gataa.. Exceptand faptul ca la inceput aveam impresia ca am ceva intre ochi de la stripe, imi place mult cum se simte la manevrabilitate. Interiorul e complet, urmeaza curatirea .
    9 points
  15. Masinile astea nu pornesc si motorul termic cand apesi mai energic pe acceleratie? Eu asa stiu. Luati va fratilor dacii full electrice daca vreti sa va traiti viata mergand ca oile doar pt stisfactia ca scrie acolo un consum fantastic de mic si ca ati facut astfel economie. E o antiteza totala, sa iti iei bmw si apoi sa te pui sa faci economie. Ca e evident bmw-ul nu a fost luat din motiv de saracie. Si apoi stam cu pedala apasata 1cm ca sa nu cumva sa porneasca motorul termic Cand o sa vina o factura pe o reparatie ce o sa faceti? O sa o bagati in priza ca sa mai scada?
    9 points
  16. Incepand din 1.11.2024, toate BMW-urile cu navigatie CIC, CIC-Mid, Champ2, NBT, NBTEvo, EntryNav, EntryEvo, MGU18 si MGU22 au update gratuit la harti lifetime (pana in 2099). Tot cu aceasta data BMW nu mai vinde coduri FSC pentru update de harti. Singura regiune pentru care mai exista coduri FSC de update este USA si asta pana cand sunt rezolvate probleme de licentiere. Atasat documentul BMW. Pentru update aveti nevoie de "kitul de reparatie FSC" din SGATE>ENCS care acum contine pentru toate BMW-urile codul lifetime. Update-ul cu coduri "fake" sau contra cost devine de acum total neproductiv.
    8 points
  17. Cu toata suspensia fata terminata, a urmat motorul. Fiindca a fost mutat in spate destul de mult (pentru egalarea maselor si manevrabilitate mai buna), a trebuit taiat tunelul central si panoul ignifug pentru a incapea. Fits like a glove Asa ca s-a inceput munca la oalele spate. Ca sa poata fi montat grupul de E28 de 210mm, podeaua a trebuit modificata si creata o prindere pentru bucs de la grup. Am cumparat cea mai groasa bara stabilizatoare existenta pe piata pentru E28 pe spate, ca sa fie echilibrata cu bara stabilizatoare fata de M3 E46. In final puntea spate a fost gata. A urmat cardanul, custom evident. Am decis sa pastrez doar flansele de prindere ale cardanului (de pe cutie si de pe grup) si sa inlocuiesc teava originala de 1,5mm grosime cu teava noua de 3mm (mai tarziu va avea sens aceasta modificare). Echilibrat si gata de pus pe masina, unde evident tunelul central a mai trebuit taiat ca sa aiba spatiul necesar. In final in Februarie 2024, masina era inapoi pe sol, cu intregul tren de rulare la locul lui. Va urma....
    8 points
  18. Informatiile de mai jos se adreseaza situatiilor in care, desi rotile masinii au fost echilibrate in mod repetat si chiar la ateliere service roti diferite, in continuare exista vibratii care nu pot fi explicate prin alte posibile defecte ale masinii, iar inlocuirea integrala a setului de roti nu este o solutie acceptabila. Determinarea calibrarii corecte a aparatului de echilibrat roti Teoretic, atelierele service roti ar trebui sa-si calibreze periodic aparatele de echilibrat. Nu sunt convins ca acest lucru se intampla, nici la toate atelierele si nici cu frecventa necesara. Procedura pentru a determina daca aparatul este calibrat: se ruleaza aparatul “la gol”, adica fara a avea absolut nimic montat pe axul sau (roata, adaptor, etc.); cand se opreste, aparatul trebuie sa arate un dezechilibru de cel mult 5g (grame). Daca valoarea indicata depaseste 5g, aparatul este decalibrat si nu il puteti folosi pentru a echilibra roti; daca indicatia “la gol” este de max. 5g, atunci se va echilibra o roata urmand procedura normala a aparatului; dupa echilibrarea rotii (pct. 3), se va monta pe janta, intr-o pozitie oarecare, o greutate de 60g .. 80g (adica, se dezechilibreaza in mod voit). Se ruleaza din nou aparatul. Acestea trebuie sa indice necesitatea de a monta noi greutati care sa compenseze greutatea de dezechilibrare. Ele nu trebuie montate, roata trebuie sa ramana dezechilibrata; cu roata dezechilibrata conform pct. 4, trebuie rulat aparatul de cinci ori consecutiv. Notati valorile indicate de aparat de fiecare data. Toate aceste valori nu trebuie sa varieze mai mult de 5g una fata de alta; se marcheaza pozitia rotii fata de axul aparatului, apoi se roteste roata pe ax la 90 grade fata de pozitia anterioara; se ruleaza aparatul si se noteaza valoarea indicata; se repeta pasii 6 si 7, pana cand roata a fost testata de aparat la 90 gr., 180 gr, si 270 gr. fata de pozitia initiala. Toate valorile notate la pasul 7 nu trebuie sa varieze mai mult de 5g una fata de alta. Daca procedura se incheie cu succes, atunci puteti avea incredere ca echilibrati rotile cu un aparat in buna stare tehnica. Retineti ca, in general, atat anvelopele cat si jantele bat, atat radial cat si lateral. Cu ocazia echilibrarii rotilor, ideal ar fi sa masurati bataia radiala si laterala a acestora si sa le comparati cu specificatia BMW pentru modelul respectiv – daca o gasiti. Cu titlu orientativ, la o roata (ansamblu janta + anvelopa montata) o bataie radiala si/sau laterala mai mare de 1,30mm, masurata pe anvelopa, nu este in regula. Pentru o bataie radiala excesiva, vedeti continuarea de mai jos. Pentru o bataie laterala excesiva, probabil va trebui sa indreptati / inlocuiti janta, si/sau sa inlocuiti anvelopa. Observatie: ma astept ca atelierele service roti “high-end” (ex: anvelope.ro, auto-soft.ro, etc.), care de regula gem de clienti cu masini scumpe, sa nu aibe nici chef si nici timp pentru procedura de mai sus. Probabil ca puteti gasi mai multa deschidere la ateliere mai modeste, eventual platind ceva in plus. Verificati insa ca aparatele din dotarea acestora sa nu fie antice si/sau intr-o stare estetica vadit obosita. (continuare in postul urmator) (continuare din postul anterior) Chiar cu rotile corect echilibrate, este posibil ca in continuare sa existe vibratii nedorite, in special atunci cand masina are anvelope high-performance cu raportul de aspect mai mic de 45 inclusiv. Prin “raport de aspect” inteleg valoarea care determina inaltimea peretelui lateral al pneului, relativ la latimea sa. Spre exemplu, la 225/40R18 acesta este “40”, iar la 275/35R19 este “35”. Procedurile de mai jos au ca scop minimizarea bataii radiale. Optimizarea pozitiei anvelopei fata de janta se determina si se marcheaza pe anvelopa bataia radiala maxima a rotii, sau zona de pe circumferinta cu abatere maxima fata de un cerc perfect (punctul rosu din poza Wheel_1.jpg). In acest sens, se poate utiliza un comparator, in timp ce roata este montata pe aparatul de echilibrat; se marcheaza pe flancul anvelopei (linia albastra din poza Wheel_1.jpg) pozitia acesteia fata de valva (cercul albastru din poza Wheel_1.jpg); la masina de dejantat se impinge, de jur imprejur si pe ambele parti, talonul anvelopei spre interiorul jantei, dar afara a scoate anvelopa de pe janta. Se ung talonul si janta cu lubrifiantul utilizat la service-urile roti si apoi se roteste anvelopa fata de janta cu 180 grade; se umfla anvelopa astfel incat aceasta sa se reaseze corect pe janta; se monteaza roata pe masina de echilibrat, se masoara din nou bataia radiala maxima a rotii si se marcheaza noua zona de pe circumferinta cu abatere maxima; daca bataia radiala s-a redus in mod semnificativ, atunci se re-echilibreaza roata si se monteaza pe masina; daca bataia radiala maxima a ramas in aceeasi pozitie initiala fata de valva si nu s-a redus ca valoare – situatia din poza Wheel_2.jpg – atunci janta are cea mai mare contributie la bataia rotii; aceasta trebuie indreptata sau schimbata; data bataia radiala maxima s-a mutat cu 180 grade odata cu anvelopa – situatia din poza Wheel_3.jpg – atunci anvelopa are cea mai mare contributie la bataia rotii; probabil trebuie inlocuita; daca bataia radiala maxima s-a deplasat cu mai putin de 180 grade, atunci atat janta cat si anvelopa contribuie semnificativ la abatere. Rotiti anvelopa fata de janta cu 90 grade, in sensul acelor de ceas sau in sens invers, pana cand obtineti pozitia cu bataie radiala minima. Daca ajungeti la o valoare acceptabila, re-echilibrati roata si montati-o pe masina. Optimizarea pozitiei rotii fata de butuc cu roata montata pe masina, se determina cu un comparator si se marcheaza pe anvelopa bataia radiala maxima a rotii; se marcheaza pe butuc pozitia gaurii de prezon cea mai apropiata de valva rotii; se remonteaza roata pe butuc, intr-o pozitie cat mai apropiata posibil de 180 grade fata de pozitia anterioara. Se strang prezoanele, se masoara valoarea noii batai radiale maxime si se marcheaza pe anvelopa pozitia acesteia; daca valoarea bataii radiale s-a redus semnificativ, aceasta este pozitia corecta a rotii pe butuc. In viitor, aveti grija sa pastrati aceasta pozitie relativa; daca valoarea bataii radiale nu s-a redus semnificativ, atunci: daca noua pozitie a bataii radiale maxime este la fel cu vechea pozitie fata de gaura de prezon marcata la pct. 2, atunci butucul rotii (privit ca ansamblu butuc / rulment) este cauza principala a abaterii; daca noua pozitie este la fel cu vechea pozitie fata de roata, atunci roata este cauza principala a abaterii; daca noua pozitie este deplasata, in comparatie cu vechea pozitie, atat fata de gaura de prezon marcata cat si fata de roata, atunci atat butucul cat si roata contribuie la abatere. Modificati pozitia rotii fata de butuc, inaintand cate un prezon la fiecare incercare, pana cand determinati pozitia cu bataia radiala minima. Aceasta este pozitia corecta a rotii pe butuc. In viitor, aveti grija sa pastrati aceasta pozitie relativa.
    8 points
  19. NBT Evo (the Next Big Thing Evolution) ID4 compatibility: 1-Series F20/F21 ab 03/2015–06/2016 2-Series F22 ab 03/2015–06/2016 2-Series F23 ab 11/2014–06/2016 3-Series F30/F31/F34/F80 ab 07/2015–06/2016 4-Series F32/F33/F36 ab 07/2015–06/2016 6-Series F06/F12/F13 ab 03/2013–06/2016 7-Series G11/G12 ab 07/2015–06/2016 X3 F25 ab 03/2016–06/2016 X4 F26 ab 03/2016–06/2016 NBT Evo (the Next Big Thing Evolution) ID5/ID6 compatibility: 1-Series F20/F21 ab 07/2016–2019 2-Series F22/F23 ab 07/2016–2021 2-Series F45/F46 03/2017-2021 3-Series F30/F31/F34/F80 ab 07/2016–2019 3-Series G20 09/2018-2021 4-Series F32/F33/F36 ab 07/2016–2019 5-Series G30/G31/G38 ab 10/2016–2019 6-Series F06/F12/F13 ab 07/2016–2018 6-Series G32 ab 07/2017–2018 7-Series G11/G12 ab 07/2016–2019 8-Series G14/G15 09/2018-2021 X1 F48 ab 06/2015–06/2022 X2 F39 ab 11/2017–10/2022 X3 F25 ab 07/2016–08/2017 X3 G01 ab 11/2017–2020 X4 F26 ab 07/2016–03/2018 X5 F15/F85 ab 07/2016–2018 X6 F16/F86 ab 07/2016–2019 i3 I01 ab 09/2018–07/2022 i8 I12 ab 09/2018-2020 Z4 G29 09/2018-2022 Atasat torrent harti Europa: NBTevo_ECE_2025-1_101243.3.210.zip.torrent
    7 points
  20. Ma apropiam de sfarsitul lui 2023 si inca lucram la masina...parca deja pierdeam gustul,vedeam restul pasionatilor cum avansau cu proiectele si timpii la etape,iar eu inca era tintuit in garaj la un proiect care parca nu mai avea fund!Dar nu degaba mi-am pus mesaje motivationale pe pereti,cand uit si pare ca pierd controlul sa le vad si sa imi amintesc ca tot ce incepi trebuie dus la bun sfarsit,asa ca ma apuc de treaba sa montez cutia pe motor pentru a pune tot ansamblul pe masina impreuna cu nou setup de turbine.Bineinteles ca aceste noi turbine nu mai veneau precum cele vechi pe pozitie,locul celor vechi nu mai era bun si au trebuit iar ajustari,taieturi,suduri,vopsit,etc...Furtune de apa,furtune de combustibil,furtune de servodirectie,furtune ulei cutie toate au necesitat modificari sau facute custom.Dupa ce am pus motorul pe pozitie parca schema de pornire a motorului cu CAS si buton de E90 nu era ce trebuie,imi era urat sa mai dau o gaura in plansa de bord pentru butonul de Start/Stop asa ca am gasit o alternativa pentru a folosi EWS-ul si cheia de E46 impreuna cu ECU de pe 335d undeva in Lituania,la un baiat de acolo cu care am avut ceva batai de cap fiind lucru de la distanta cu straini,intelegerea este greoaie,trebuia sa astept dupa el cand putea pentru a face unele sincronizari,noi fire trase,etc,bine ca pana la urma am inteles ce a facut el si va fi mult mai usor pe viitor . A venit si randul "geamurilor" fata,spate si luneta.Le-am facut de 2 ori pe fiecare pentru ca prima oara dupa ce le-am facut si am vrut sa le montez se spargeau deoarece prima incercare a fost cu poc-nituri nu cu surub si piulita casetata .Luneta a fost facuta de 3 ori pentru ca niste idioti care au incercat sa puna folia pe ea au pus-o din 2 bucati + alte defecte .Aproximativ 3 saptamani am pierdut cu aceste geamuri ca imi venea la un moment dat sa le sparg,chin si cu piulitele filetate care unele se invarteau in plafon fiind din fibra,a trebuit sa le dau unele puncte cat mai mici de sudura in rama in care era prins plafonul,CHIN! Bine inteles ca daca aveam de cand sa merg pe Transalpina iarna aveam nevoie de aparatori de noroi sa nu se vada in arcadele de la kitul Pandem si nici sa intre vandul pe acolo sa le zboare la 250km/h+ Dupa acestea a urmat construirea instalatiei electrice pentru cutie, ceva atentie la interior,montarea plansei de bord cu accesoriile de pe ea inclusiv cu un display pentru a afisa multe date utile(temperaturi,turatii,boost,chiar si timpi pe 0-100km/h 100-200km/h 0-402m + multe altele),instalarea noului joystick sport negru pentru cutia 8hp,displayul pentru cutia de viteze,sistemul pentru comutarea la buton a masinii de la xdrive la RWD ,construirea noii console mai mari fata de prima varianta pentru a incadra pe langa cele enumerate si repartitorul de frana,heblul,comanda pentru radiator,NOS si inca un sistem.Da,multe dintre ele a trebuit sa le fac si singur pentru ca ma saturasem sa stau dupa electricieni. Trebuia si un set de scaune cu centuri asa ca am ales un set de Slide care le-am testat in seria 4 "Albinuta" si am fost multumit de ele ca si fiabilitate in regim de condus zilnic.Dupa dezastrul intamplat la ultima etapa de Drag din 2023 unde masina lui Dragos a ars in proportie de 90% am decis si eu sa schimb acel simplu stingator cu un sistem profesional cu diuze amplasate in interior si in compartimentul motor. La interior cred ca eram gata in proportie de 90% acum asa ca am trecut iar la exterior.Am tot modificat diffuser-ul de la bara spate sa gasesc ceva ce semana cu ce era in capul meu si am adus ochilor varianta asta: Dar tot parca nu era ce vroiam asa ca am mai incercat o varianta si am decis sa lucram si sa o imbunatatim pe aceasta: Bun,aveam roti pentru Drag dar pentru aface un test,pentru dyno(la ce puteri dezvolta dieselul in zilele noastre nu este de gluma sa te prezinti nici macar pe dyno cu anvelope incorecte pentru ca patineaza daca vii cu Sunny!!!) cu ce ne prezentam?Asa ca am decis sa mai iau un set de BBS RC300 impletite perfect cu un set de Toyo R888R,de data asta nu mai joc riscant cu Zestino. Parca nu arata rau din unghiul asta.
    7 points
  21. Avand aproximativ toate piesele necesare pentru mecanica acum,m-am apucat de lego,mai intai puntea spate. Dupa care si puntea fata: M-am gandit ca nu voi mai lasa bateria in spate iar masina avea multe optiuni de care acum nu mai avea nevoie ,asa ca am pus-o la slabit eliminand surplusul. Am reusit sa o slabesc cu 15,4kg,nu e rau pentru niste fire care trebuiau sa ramana in masina degeaba... Oare o sa mai porneasca?O sa mai functioneze ceva in interior?Am lasat toate firele necesare?Raspunsurile astea aveam sa le aflu din pacate doar dand din maini si avansand cu proiectul. Mai jos aveti si urmatorul episod din cele povestite pana acum filmat,editat,montat,etc tot de mine ca si restul filmuletelor in care am incercat sa integrez printre sunet si diferite mesaje.
    7 points
  22. Cand ai bmw mai multi ani, asta e martorul care însoțit de gong iti zice "am glumit, nu m-am stricat iar, da' ce față ai făcut!" La fel ca ala care iti zice ca tre sa completezi lichid de parbriz. In timp te obisnuiesti cu ptsd-ul.
    7 points
  23. Salutare. La trei luni dupa ce am vandut fostul F10, a venit momentul sa prezint ultima achizitie, respectiv noul membru al familiei Evident ca am ramas in familia BMW si in aceeasi gama, adica seria 5, doar ca generatia imediat urmatoare si anume, G3x. Este vorba despre un touring in primul rand, fiind primul model in aceasta caroserie in ceea ce ma priveste, deci un G31, este benzina de aceasta data, motorizarea 30i, este alba, Alpine Weiss si este cu pachet M, interior cat si exterior. Pe langa toate cele enumerate mai sus, dpdv al dotarilor sta destul de bine zic eu, ar fi peste medie. Mai jos puteti regasi si o lista mai exacta conform bmw vin decoder. In cazul meu, de aceasta data am bifat cateva premiere daca le pot zice asa, principalele fiind cele legate de motorizarea pe benzina, dar si prin prisma caroseriei. Dupa doua diesel-uri, acest benzinar este cu totul altceva. Este multa liniste de aceasta data, este rafinat, nu tu vibratii. Desi am fost dupa ea in Deutschland acum o saptamana, inca am nevoie de timp sa o cunosc, desi cumva vin tot de pe un seria 5, mi se pare totusi un salt destul de mare intre cele doua generatii. Sincer nu m-am asteptat, iar asta intr-o nota pozitiva in mare. Desi am cautat si verificat f multe masini in tot acest rastimp, iar in cazul uneia destul de asemanatoare cu aceasta m-am razgandit cred de doua ori, de mi-au zis respectivii nemti ca nu mai vor sa faca business cu mine Pana la urma m-am oprit asupra acesteia, posibil si pt ca era f asemanatoare cu cea de mai sus. Era tot alba, tot touring, 530i evident, M-Packet si in mare aceleasi dotari. Am mai scris pe alte thread-uri despre diverse aspecte de care incerc sa-mi dau seama, deci sper ca si prin aceasta prezentare sa reusesc sa inteleg si celelalte aspecte care sunt inca neclare la aceasta data. Ca si dotari din cele care mi-as fi dorit sa le aibe, as enumera webasto-ul si poate cluster-ul full digital, optiunea 6WB ori de ce nu Digital Cockpit-ul, desi optiunea asta a venit pe G30 undeva pe final de 2019. Desi nu ma uitam la cele fara clusterul full digital, mi-am dat seama ca nici acesta, cel semi-digital nu arata rau in realitate. La F10 am avut aceeasi optiune de cluster, 6WA-ul. Pe parcurs probabil ca o sa-i fac retrofit si o sa am si aceasta optiune. Mai rau imi lipseste parca mai tare Auxiliary Heating-ul pe care il aveam pe F10, iar acum iarna ar fi fost o bucurie nemaipomenita. La drumul inapoi spre casa, masina fiind achizitionata de undeva la vreo 100km de Frankfurt, masina s-a comportat exemplar, a fost cumva ca si un fel de test cei 1300Km parcursi in decursul a doua zile. La achizitionare, masina a avut 91 465Km, deci un rulaj mai redus care imi vor permite sa o pastrez poate o perioada mai indelungata in functie si de nevoile din urmatorii ani. In momentul de fata incerc sa activez CarPlay-ul si incerc sa-mi dau seama care ar fi cea mai buna optiune. Am reusit sa fac cont de ConnectedDrive si am observat ca pot achizitiona din My BMW optiunea de CarPlay pe langa alte optiuni. Acum nu stiu daca am facut bine ca mi-am facut cont pe Romania, desi din ce am mai citit, unii vorbeau ca ar trebui sa-ti faci cont pe server de Germania ca sa ai acces la mai multe functii. Poate ma lamuriti cei cu mai multa experienta. De asemenea, nu mi-am dat seama de ce BMW Apps este greyed-out, prin urmare n-am acces la vreme si nici la News. Am dat restart azi la HU, dar degeaba, nu s-a activat. Optiunea de CD este activata pe timp nelimitat, deci n-ar trebui sa fie de aici problema. Cineva imi zicea ca ar trebui achizitionat pachetul de Connecte Booster, dar nu sunt sigur. Cred ca am scris deja destul de mult, va las mai jos niste poze, dar si optiunile. 1CA Selection Of Cop Relevant Vehicles 1CB Co2 Content 223 Adaptive Suspension 230 Eu Specific Additional Equipment 248 Steering Wheel Heating 258 Runflat Tyres 2NH M Sportbrake 2PA Locking Wheel Bolts 2TB Sport Automatic Transmission 2VB Tyre Pressure Indicator 2VH Integral Active Steering 302 Alarm System 322 Comfort Access System 337 M Sport Package 3AC Trailer Tow Hitch 3DS Bmw Display Key 3MC Ind.roof Rails High-gloss Shadow L 402 Panorama Glass Roof 420 Sun Protection Glazing 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 441 Smokers Package 453 Active Seat Ventilation, Front 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable 4HA Seat Heating Front And Rear 4LF Fi.wood Tr.fin.ri.w.h.t.f.pe.chrom 4NE Blow-by-heater 4T8 Expanded Exteriror Mirror Package 4UR Ambient Light 534 Automatic Air Conditioning 548 Speedometer With Kilometer Reading 552 Adaptive Led Headlight 5A1 Led-fog Lights 5AC Autom. High-beam Headlights Control 5AL Active Protection 5AT Driving Assistant Plus 5DN Parking Assistant Plus 5DV Remote Control Parking 609 Navigation System Professional 610 Head Up Display 650 Cd Player 654 Dab Tuner 676 Hifi Loudspeaker System 6AC Intelligent Emergency Call 6AE Teleservices 6AK Connecteddrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6AN Concierge Services 6AP Remote Services 6NW Telephony With Wireless Charging 6WD Wifi Hotspot 710 M Leather Steering Wheel 715 M Aerodynamics Package 760 Individual High-gloss Satin Chrome 775 Individual Roof-lining Anthracite 7R7 Innovation Package 7XP Connecteddrive Navigation Package 801 Germany Version 851 Language Version German 879 German / On-board Documentation 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months 8R9 Refrigerant 8TF Active Protection For Pedestrians 931 Winter Wheels Instead Of Summer Wh 9BD Business Package
    7 points
  24. So, my friends, am facut cont pe bimmertool.com, adaugati masina voastra, mergeti la sectiunea Downloads si de acolo cumparati OEM FSC Repair Kit, costa 10 lire/12e. In pachetul descarcat o sa gasiti fisierul FSC____01559912.fsc de 319bytes, fisier pe care-l copiati pe stickul cu harta in folderul FSC pe care-l creati, bagati usb in masina si voila! Enjoy!
    7 points
  25. Problema cu poluarea masinilor pleaca de la coruptia din statiile ITP. Pt ca daca s-ar face testele pe bune, jumatate din parcul auto nu ar mai circula. Cu oamenii nu ai cum sa faci educatie in sensul asta, este foarte greu, taierea DPF si mai stiu eu ce improvizatii e un fel de mandrie nationala la noi( „las ca stiu eu..”, „merge si asa...” etc). Dar cu institutiile care verifica se poate face ordine.
    7 points
  26. @Mircea-Si Din pacate, nu este pentru prima oara cand piata masinilor second hand ia prin surprindere - fie pe vanzator, fie pe cumparator. Ai la dispozitie doua abordari principale: iti stabilesti un prag minim sub care nu cobori, dupa care astepti oricat este necesar, pana cand apare un cumparator dispus sa plateasca suma respectiva. Retine insa ca masina se tot devalorizeaza, odata cu trecerea timpului; te duci acum agresiv cu pretul in jos, astfel incat sa fii sensibil sub orice alta oferta de pe piata (= din Romania), pentru modelul, rulajul si anul de fabricatie respectiv. De regula, cu aceasta abordare te trezesti brusc cu numerori potentiali clienti. Daca acestia nu apar imediat, inseamna ca pretul e inca sus. Imi dau seama ca, prin abordarea #2, ai avea instinctiv senzatia ca dai masina prea ieftin si esti cumva pacalit. Pe de alta parte, daca ai decis sa te indrepti catre o alta masina, este probabil un compromis acceptabil de a-ti indeplini scopul. La scara vietii, 3.000€ (spre exemplu) in plus sau in minus nu fac mare diferenta, mai ales cand compari cu sumele rezultate prin cumulul devalorizarii, taxelor si intretinerii masinilor pe care le-ai avut si pe care urmeaza sa le ai. Pana la urma, cea mai importanta resursa in viata este timpul. SI exact asta ajungi sa irosesti prin abordarea #1. Nota: cele de mai sus exprima o parere personala si nu inseamna ca se potrivesc situatiei tale de fapt.
    7 points
  27. Dacă e permis, după prețuri pare că a luat, deși trebuia să dea
    7 points
  28. 7 points
  29. Am incheiat cu montajele, de luni o tot plimb, și (aproape) totul e cum trebuie. Au schimbat-o enorm farurile, îmi place mult cum arată acum, finally stă fix relantiul, am scăpat de bâlbaitul ce probabil era din cauza clapetei DISA, consumul a scăzut considerabil (de la 18-19 la 14-15 în oraș în același regim de mers), mai am un cod persistent pe una din sondele lambda, o să fie verificata in service pentru că încă nu înțeleg complet cum funcționează sistemul și cum își calculează ea trimurile de combustibil. Și așa mâine dăm o tură pe la service, probabil mă lasă rulmentul intermediar la cardan, am o trepidație urâtă când accelerez în 2 și 3, și neavând elevator nu pot să verific asta singur, totodată verificăm tot ce-i pe dedesubt să vedem dacă mai poftește și altceva domnișoara, sper să nu.. poză de atenție
    7 points
  30. @Stefi520d Cred ca este cea mai periculoasa defectiune neprovocata de sofer. Te felicit pentru faptul ca ai reusit sa opresti masina in deplina siguranta. Daca masina este in configuratia originala (fara tuning / modificari) si nu a suferit, in toata istoria ei, niciun accident semnificativ care nu a fosr reparat in reteaua BMW, ai toate motivele sa duci masina - pe platforma - la o expertiza tehnica la un dealer BMW si la RAR. Apoi sa incepi o discutie foarte serioasa cu BMW, inclusiv implicand un avocat - dupa caz. Iti recimand sa nu intervii cu nimic la masina, pana nu ai bine documentata expertiza tehnica. Pacat ca la noi nu exista o institutie de seriozitatea NHTSA, dar aceasta nu anuleaza dreptul tau de a merge mai departe cu acest caz. Chiar daca e iesita din garantie, o astfel de defectiune este inadmisibila la orice tip de masina, cu atat mai mult la un BMW fabricat acum 5 ani.
    6 points
  31. Salutare şi bine v-am regăsit! După aproape 10 ani de când am vândut E34, am revenit în familia BMW. Oscilam între Miata, SLK, Z4 şi Z3, a câştigat cel din urmă pentru că celelalte erau prea moderne sau neîngrijite. Nici acesta nu e în cea mai bună formă, dar e o bază bună de pornire. M-a bucurat faptul că funcţionează tot (deşi decapotarea a făcut figuri după ce l-am adus acasă, a trebuit să încerc de mai multe ori să ajut plafonul să se retracteze, timp în care şi-a revenit), că nu a fost maltratat şi că a mai venit cu nişte lucruri la pachet (al doilea set de roţi, un hardtop şi un tonneau cover). Celălalt set de roţi e format din jante BBS Style 42, modulare, ET41, două 7.5J şi două 8.5J, dar cu gume de iarnă. Roţile de vară încă nu m-am prins ce jante au, par ceva aftermarket (ştie cineva?). Pe spate există şi distanţiere, vor dispărea. Planul e să rămân doar cu BBS-urile, dar cu gumele de vară. Back to stock. Las aici o listă cu dotările: Editions and packages S704 M Sports suspension S710 M Leather steering wheel S719 Sports Edition S785 White direction indicator lights Comfort and interior equipment S423 Floor mats velours S428 Warning triangle and first aid kit S441 Smoker package S481 Sports seat S494 Seat heating driver/passenger Multimedia S658 Radio BMW Business CD RDS S676 HiFi speaker system Driver assistance and lightning S502 Headlight cleaning system S520 Fog lights S530 Air conditioning S548 Kilometre speedo S550 On-board computer Wheels and drive S209 Differential lock 25% S210 Dynamic stability control S243 Airbag for front passenger S260 Side airbag for driver/passenger S263 LA wheels with mixed tyres Environment and safety S305 Remote control for central locking S320 Deleted, model lettering S345 Chrome Line Interieur S388 Softtop, black S395 Rollover protection system S398 Softtop, electromech. semiautom. S801 German version S818 Battery master switch S851 Language version German S863 Dealer List Europe S879 On-board literature, German Am parcat maşina în service şi am început să strâng piese. Uleiul din motor e negru, deci cred că n-a fost schimbat prea curând. Încep cu o revizie generală, am comandat toate uleiurile şi toate filtrele, bujii, ştergătoare, preventiv şi sonda lambda. Şi mai vedem apoi ce apare de schimbat (zdrăngăne ceva la gropi). Plănuiesc să schimb suspensia, doar amortizoarele faţă mai sunt cele originale şi par duse, arcurile sunt ceva Eibach sport, iar amortizoarele spate au fost schimbate recent cu unele Monroe. Printre planuri se mai numără şi o terosonare a burţii. Aici mai multe poze: https://imgur.com/a/z3-0m5Cy6N
    6 points
  32. https://mega.nz/folder/B8YAyDwL#kG0TWCJJSlWha0foKqhRPQ Mai sus link cu ultimul update pentru CIC , la hărți trebuie să scrie PREMIUM. Est/Vest, în funcție de nevoie. Probat de mine Est, este ok. Ps: dacă aveți cablu enet pentru f, pot ajuta cu fsc.
    6 points
  33. După 10 si vreo 200k km cu bătrânul meu E46 a venit timpul sa fac un upgrade. Am cochetat cu ideea de a cumpara un Porsche Cayenne 958.2 diesel, apoi am trecut la X3M dar cu niciuna dintre ele nu rezonam 100%. In urma cu vreo 2 luni am avut ocazia sa conduc un M2 G87 si a fost fix ce îmi doream. Un șasiu mic, multă putere si sentimentul de cart. Fiind si prima mașina noua pe care o cumpar am ales o configuratia destul tipica sa zic așa, am ales cam toate opțiunile mai puțin scaunele carbon ( mașina o sa fie folosită daily iar scaunele de carbon nu sunt cele mai comode ), trapa (am preferat plafonul de carbon, nu are track pack si trimurile de carbon (personal nu vad valoare de 1200e). Culoarea exterioară este Skyscraper grey, cu jante negre si etriere roșii iar la interior am ales sa merg cu scaunele M specifice cu accente roșii. Am mai ales Plus Package care conține cele mai utile dotări dpmdv: volan încălzit, confort access, faruri adaptive, driving assistant, Harman Kardon, scaune M specifice si head up display Fast forward in prezent pot spune ca aștept cu nerăbdare sa ajungă mașina. A fost cumpărată de la BMW Cluj si este planificat sa ajungă undeva prin Septembrie - Octombrie. si câteva poze cu interiorul
    6 points
  34. Multumesc, vedem ce iese. Multumesc. Foarte foarte multa munca intra, de asta nu sunt multi care se apuca de asa ceva din pacate. Continuand povestea, acum ca trenul de rulare era pus la punct, aveam nevoie si de ceva frane. Iar, era optiunea sa aleg un sistem aftermarket ca Ap Racing sau altele, dar am preferat sa raman la OEM. Asa ca am mers pe frane de M3 F80 de 380mm fata si 370mm spate. Overkill pentru o masina de greutatea asta, dar ca si cu orice altceva legat de acest proiect, toate au fost gandite atent si au un rost. Discul original de e9 comparat cu cel de M3 F80. Etrierii nu sunt plug and play. Pe spate a trebuit sa fac un suport adaptor, pornind de la clasicul model de carton, apoi in autocad si prelucrat. Nu e aspectuos, dar e rezistent. Etrierii au trebuit modificati putin pentru a avea suficient spatiu pentru adaptor. Fata a fost putin mai usor de facut, doar luat 2,5mm fin prindere la freza si au picat la fix. Cu franele montate, am putut lua toate masuratorile ca sa fac jantele custom. Am ales sa merg pe jante noi, forjate din 3 bucati, fapt pentru care am mers direct la fabrica si le-am dat toate cotele si am facut un design custom pentru jante (mai multe despre asta mai tarziu). Masuratori pentru jante. O scula foarte utila, tot trebuie sa pui mana pe pix si hartie si sa calculezi barrel-uri si backspace si etc, dar a fost de mare ajutor. Wallothnesch este principalul furnizor de panouri de caroserie pentru e9 si alte modele. Desi nu au absolut toate panourile, au suficiente. Am comandat marea majoritate de elemente de la ei, si 5 cutii imense mai tarziu, le aveam la garaj. Doar cateva din elemente mai jos: O sa incerc sa postez cate putin cate putin, din cauza ca exista limita de upload la poze, plus ca tebuie sa modific dimensiunile la ele fiind prea mari.
    6 points
  35. Cand a auzit de 500 euro si-a dat seama ca poate folosi si oglinda sau eventual sa deschida usa cand da cu spatele, ca odinioara...
    6 points
  36. Road Map Europe EVO 2024-2 Enjoy https://disk.yandex.ru/d/ni0jiNB1mEis-A
    6 points
  37. Stai cuminte Maxxwell, nu le spune tu baietilor de casco. Ei economisesc mii de euro anual ca nu sunt prosti ca aia care au casco si arunca banii pe fereastra. Tu daca nu stii sa conduci, uite ce ai patit, de asta ti-ai si facut casco. Ei stiu sa conduca si nu au nevoie!
    6 points
  38. Avand o urgenta in Bucuresti, si cum am aflat cu 2 zile inainte doar, zbor dus/retur in aceeasi zi nu mai erau bilete ( multumesc monopol Tarom, sa va dau la (m)UE! ) a trebuit sa mi sui curu in masina. Am plecat miercuri noaptea la ora 02:00, si totul a fost de vis pana la Boita ( 2h45 pana la Sibiu ) dupa care a urmat miracolul, nemaintalnitul, nemaifacutul, intrarea pe Valea Oltului ( m-am grabit sa nu ma prinda "inchisoarea" 06-22 ) iar de la Boita la Pitesti, a fost Brancusi insusi, cu coloana lui, a infinitului adica, sir continuu de masini/camioane/ozn-uri si ce mai vreti voi pe toti cei aprox 130km, pe ambele sensuri... nu are rost sa explic ca n-am facut nicio depasire si viteza medie de deplasare era intre 50 si 60kmh... Pitesti Bucuresti - trafic destul de ok, nu exagerat de aglomerat, dar se circula atat de prost incat am mers cu fluxul. Cei mai jmekeri, Mertzane de AG, DB, OT... numa 260kmh ar fi mers, si cred ca si-au crapat ledurile si xenoanele de la atatea flashuri ( nu mie, dar am observat pe parcurs ). Culmea, niciun bombardier cu beanveu!!! Am ramas placut surprins. Intrarea in Bucuresti blocata, ciculatie la greu, si inca 1h30 de chin pana la destinatie. Pe la 15.30 am reusit sa ies totusi din Bucuresti, dupa alta 1h30 din zona Primariei Sectorului 3 pana pe A1 ( si asta banuiesc in conditiile unui trafic mai lejer de vara, cu vacante si concedii... ma gandesc cu groaza cum ar arata o zi normala!!! ) Cum Valea Oltului era inchisa, Valea Prahovei arata 5 ore pana la Brasov, pe DN1A cam ocoleam, varianta castigatoare data de Waze a fost Transfagarasanul... trafic destul de ok, nu foarte aglomerat, mereu cat o vaca/bou care se tara cu 20-30kmh ora pe curbele de dupa barajul Vidraru, si tineau cate 10-15 masini dupa ei, din inconstienta sau din durere n organele reproducatoare... drumul cam spart in general, nu cu gropi multe, dar plombat prost in multe locuri, denivelat, putine zone cu asfalt nou ok. Totodata plin de ursi, pana la barajul Vidraru am vazut 6 ( din care 2 pui ) toti lejeri, flexati, steau in drum si analizau traficul... iar dupa Vidrarul am mai vazut inca 4 buc... WTF?!? Am ramas surprins de cati turisti straini erau pe TF, si prin turisti nu ma refer la compatriotii nostrii Engleji, Etalieni, Espagnioli sau Niemtzalai. Multi unguri, slovaci, polonezi, cat si plin de ucrainieni. Trafic decent pana spre casa, dupa aprox 22 ore treaz, si aprox 1250km intr-o zi gen, medie de 80kmh ( cu tot cu Bucuresti si Transfagarasan unde s-a mers lejer, iar in Bucuresti s-a cam stat ) iar consumul a fost de 8.2 la final, cu tot cu violul dat pe putinele autostrazi din minunata noastra tarisoara. Overall, sunt extrem de multumit de masina, si clar a ajutat la tura asta de 24h LeMans Romanian Edition gen. Good job BMW, great car!
    6 points
  39. Gata si cu distantiere (10mm fata, 12mm spate) si tipsuri. Acum luam o pauza. Doar benzina, spalari si plimbari, finally.
    6 points
  40. Si niste poze de sezon ... intre timp am trecut de borna celor 200.000 km, iar dpdv mecanic am fost ocolit de probleme majore. Am schimbat rulmentii la ambele roti pe puntea fata, kit reparatie etrieri, discuri si placute (se bloca etrierul de frana pe dreapta si a incins atat de tare discul si tot ansamblul rotii, de s-a topit vaselina din rulment si in consecinta a cedat). In rest mentenanta uzuala cu schimb anual de ulei si filtre, si un set de bujii NGK. In viitorul apropiat trebuie sa schimb burdufurile de admisie de aer deoarece au crapaturi prin care trage aer fals motorul. Ce insa ma sacaie este ca pierd foarte lent freon, si nu reusesc sa sa gasesc microfisura ... tine cam un an jumate un "plin" de freon. Cu toate ca la fiecare plin de freon se pune si substanta de contrast nimic nu se observa cu lampa de ultraviolete ...
    6 points
  41. Foarte puțini, tre' cel puțin 1mie.
    6 points
  42. ESIM-ul din unitatea Telematics la masinile fabricate pentru US nu are roaming in Europa de aceea masina nu se poate conecta la serverele Connected Drive. Este imposibil de trecut masina pe Europa, practic trebuie comandat la BMW un ATM versiunea ECE doar ca BMW refuza orice fel de astfel de comanda. NU se poate folosi un ATM SH de la alta masina deoarece ICCIDul lui este imperecheat pe serverele BMW cu alt VIN.
    5 points
  43. La insistentele colegilor de forum fac o scurta prezentare cu scuzele de rigoare ca nu am poze de calitate inca dar ma ocup. Cumparata de la BMW Niederlassung Saarbrucken in Decembrie 2024 la 72.000 km cu garantie extinsa BMW Premium Selection pana in 05/2026. Culoare : Sophistograu Brillant Effect Tapiterie : Vernasca Cognac Fabricatie : 02/2021 Prima inmatriculare : 05/2021 01CB CO2 equipment 01DF Exhaust emission standards EU6 rde II 01SE 21" LA wheel V-spoke 741 MB emerg.op. 0230 Extra package, EU-speciifc 0258 Tyres with runflat properties 02NH M Sport brake 02PA Locking wheel bolt 02TB Sport automatic gearbox 02VB Tyre pressure display 02VR Two-axle air suspension 0302 Alarm system 0319 Integrated universal remote control 0322 Comfort access 0323 Soft-Close-Automatic doors 0328 Footplate, aluminium 03AC Trailer coupling 03AT Roof rails aluminium satinated 03MB Indiv. Ext. Line, burnished aluminium 0407 Sky Lounge panoramic glass sunroof 0413 Luggage compartment net 0417 Roller sun visor, rear door 0418 Luggage compartment package 0420 Sun protection glazing 0423 Floor mats velours 0428 Warning triangle and first aid kit 044A Cup holder temperature-adjustable 0459 Seat adjustment, electric, with memory 0481 Sports seat 0488 Lumbar Support Driver, Passenger 04A2 Glass application Crafted Clarity 04HA Seat heating, front and rear 04HB Heat comfort package, front 04KM Trims aluminium mesh effect dark 04NM Ambient Air Paket 04M5 Individual leather-covered dashboard 04NB Autom. climate control with 4-zone ctrl 04NE Blow-by heater 04T8 Expanded exterior mirror package 04U9 Acoustic pedestrian protection 04UR Ambient interior light 0548 Kilometre speedo 05A1 LED Fog lights 05AC High-beam assistant 05AQ Active guard plus 05AU Driving assistant professional 05AZ BMW Laserlicht 05DN Parking assistance system Plus 0610 Head-up display 0654 DAB tuner 0688 Harman/Kardon surround sound system 060A TV Function Plus 06AE Teleservices 06AF Statutory emergency call 06AG eDrive services 06AK Connected Drive Services 06C4 Connected Package Professional 06FH Rear-cabin entertainment, Professional 06NW Telephony with wireless charging 06U3 BMW Live operating area Professional 06WD WLAN Hotspot 0710 M leather steering wheel 0775 Headlining anthracite 07HW X Line 07R7 Innovation package 0801 National version Germany 0851 Language version German 0879 On-board literature, German 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf 08TF Active pedestrian protection 0925 Dummy-SALAPA 09D5 Entertainment package de 09WL WLTP grouping A080 80 Ah AGM battery Primul retrofit facut in Decembrie au fost stopurile LCI. Revin cu mai multe fotografii in zilele urmatoare.
    5 points
  44. https://drive.google.com/drive/folders/1oSyi-TAGV7EjQlxeBb0jFVjydlZcJe-U?usp=sharing Aveti aici tot ce va trebuie. Enjoy baieti
    5 points
  45. De azi sunt coduri lifetime si pentru US. Mai explic o data ca vad ca lumea nu a prea inteles. Urmatoarele tipuri de navigatii au update-uri gratuite lifetime oferite de BMW: Premium, Next, Route, Move, Motion, Way, EVO, Live si Joy. Pentru Premium, Next, Route, Move si Motion FSC-ul este un cod de 27 de caractere care se introduce manual din iDrive la update. Pentru Way, EVO, Live si Joy, FSC-ul este un fisier de 319bytes care se regaseste in kitul de reparatie al masinii pe serverele BMW. Acest FSC se poate importa in masina cu Esys/ISTA sau se poate pune pe stick-ul cu harta intr-un folder cu numele /FSC si este importat automat la update. Pentru moment aceste FSC-uri lifetime NU se regasesc in aplicatia Conencted Drive sau BMW Download Manager. BMW lucreaza la asta dar nu exista inca un termen. Pana atunci, pentru a beneficia de FSC-ul lifetime trebuie sa cereti unui dealer kitul de reparatie din ENCS pentru VIN ul vostru. In foto atasat este un kit de reparatie de la o masina cu iDrive7 (Live), FSC-ul marcat cu o sageata rosie este pentru harta Europa valabil pana in 12/2099. Aveti nevoie de acel fisier care se copiaza pe acelasi USB drive cu harta in folderul FSC si se importa automat in masina cand incepe copierea hartii.
    5 points
  46. @rdy Este o idee minunata. Hai sa facem aici pe forum o lista cu variantele cele mai putin costisitoare pentru diverse probleme tehnice. Cum ar fi: anulare AdBlue, in loc de remedierea defectiunilor prezente la acest sistem; eliminare filtru DPF, in loc de curatarea sau inlocuirea acestuia; dezactivare EGR, in loc de curatare sau inlocuire; modelele de pneuri Goodride, Tomket, Sailun, Linglong, cu care putem inlocui pneurile uzate Michelin, Bridgestone, etc. din dotarea de fabrica; elementele de esapament Dacia care se potrivesc, cu anumite modificari, in locul esapamentului original BMW. Te rog continua tu lista, sunt convins ca ai competente foarte bune in acest sens. La final, nu uita sa pui o ultima pozitie: inlocuirea siglelor BMW cu unele de IFA-Trabant, pentru ca oricum, dupa punerea in practica a tuturor variantelor cele mai putin costisitoare, masina rezultata nu mai are prea mult in comun cu ceea ce a proiectat BMW.
    5 points
  47. Scuza-ma, insa nu sunt de acord cu anulatul componentelor puse de fabrica. Cand isi cumpara masina, romanii vor ca ea sa fie intr-o stare impecabila, istoric reprezentanta etc iar dupa, incep sa anuleze Dpf/catalizator, Egr, clapete admisie, AdBlue etc… mai nou si arborii balansieri.
    5 points
  48. Eu deja am 7 luni cu masina si aproape 22000 km. Sincer nu prea am ce sa ii bag de vina pana acum. Singurele chestii enervante sunt carplay-ul, care din cand in cand nu vrea sa se conecteze la telefon (se rezolva cu o resetare rapida) si senzorii de parcare care iti opresc masina cand simt ca te aproprii prea tare de anumite obstacole. In locurile stramte, te cam chinui sa convingi masina ca este loc Si bineinteles sa nu uit de consola centrala, care se zgarie si daca te uiti urat la ea. Chiar nu inteleg de ce naiba au pus plasticul ala lucios pe consola. Ii plin de zgarituri deja. In rest super multumit de masina. Dupa 7 luni, inca intoarce lumea capul dupa ea pe strada.
    5 points
  49. Intrucat stiam ca am amortizor pe fata dreapta care curgea am zis sa nu mai aman problema si sa iau taurul de coarne, initial aveam de gand sa fac totul deodata cu puntea spate pe care am de gand sa o dau jos si sa o reconditionez total, dar on a second thought am hotarat ca e totusi mai bine sa le fac pe etape intrucat si financiar e mai usor efortul cat si fizic si intre timp ma pot bucura de masina. Asa ca initial am schimbat pe fata amortizoarele cu unele Bilstein B4 echivalente suspensiei M-tech care este de fabrica si bucsele bratelor, am folosit Meyle HD. Desi comandasem si flansele, din experientele trecute, am zis sa le compar cu cele ale masinii si asa cum ma asteptam erau mai inalte, asa ca le am pastrat pe cele originale intrucat erau in stare foarte buna, le-am curatat si apoi regresat si e totul ok. Bineinteles ca am schimbat si kitul de protectie, am luat tot pe cel de la Bilstein. Apoi a urmat spatele unde la fel am mers pe B4, aici flansele Lemforder au fost la fel la inaltime ca si cele originale, kitul de protectie tot Bilstein. De asemenea am schimbat si suruburile cu care se prind amortizoarele pe fuzete, fata/spate, am mai patit sa se rupa la desfacere, aici nu a fost cazul, totul s a desfacut foarte usor, dar e indiciat sa fie schimbate, vin doar pe original. Desi doar un amortizor era scurs, celelalte fiind aparent in stare buna, nu mai lucrau cum trebuie, puteai fi comprimate usor si reveneau mai greu, cel scurs evident ca nu mai facea nimic, deci si daca nu au scurgeri, dupa 24 de ani clar nu mai lucreaza cum trebuie. Diferenta acum este masiva in felul cum se simte masina, insa e uimitor cum si pana sa le schimb totusi masina avea o dinamica ok, se simtea intr-adevar cam barca pe anumite denivelari si ruliu era mai mare in viraje, dar pentru cineva nepriceput ar fi parut ca totul e perfect. Concluzia este ca e bine sa fie schimbate dupa un anumit numar de ani chiar si fara sa aiba multi km chiar daca in aparenta par ok. Si pentru ca este E46 si sunt "faimoase" ca le place sa rugineasca, bineinteles ca atat pe spate cat si pe fata, in zona unde flansele au contact cu caroseria, am gasit putina rugina de suprafata asa ca am curatat, tratat, aplicat primer apoi, mici chestii care sper sa ajute in timp la longevitate. Costuri pentru aceste operatiuni, doar piesele undeva la cca 350Eur, fara manopera ca e munca mea . Urmeaza acum sa ma ocup de reconditionarea etrierilor si sa schimb furtunele de frana, pe spate in special, pe fata par aproape noi, la fel si discurile si placutele sunt noi asa ca deocamdata nu ma ating de ele, cand va veni vremea voi face un upgrade la cele de 328i care sunt putin mai mari.
    5 points
  50. Eu mi-am luat 400 cai ca sa ii alerg pe astia cu 840xd, X5, X6, S Class. Practic sa ii oftic. In rest, plimb copilul in parc, mergem la bunici si vacante
    5 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.