Jump to content

Ziua si ACCIDENTUL GRAV


X X L

Recommended Posts

Si eu sustin ideea de bumper inainte de giratoriu... dar n-o sa se implementeze prea curand. Ar prinde bine totusi, macar la sensurile in care cel putin o directie de mers, e dreapta.

Voi ati observat ca in sensurile giratorii "prioritate" are cel ce vine din stanga si nu cel ce intra primul? ma lovesc de situatia din video destul de des, eu fiind in locul suv-ului alb, si prefer sa franez cand vad ca bine giolbanu cu viteza, si sa-l las sa treaca decat sa imi lovesc masina si/sau sa mor cu dreptatea in mana...

uitati-va doar la oameni in trafic, cand intra in sensul giratoriu, ei se asigura doar din stanga... 😞 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, FiveThreeFive said:

Titi Aur a spus:  "Sensul giratoriu este intersecția cea mai sigură".
Fara a contesta experienta lui in ceea ce priveste conduita preventiva, eu nu am aceeasi opinie, intrucat ma intalnesc foarte frecvent cu urmatoarele probleme in sensurile giratorii:
1. vehiculul X intra cu o viteza semnificativ mai mare decat vehiculul Y, dar dupa Y - desi la un interval scurt de timp. X ar trebui sa ii dea prioritate lui Y. In practica insa, X forteaza incorect sa i se acorde lui prioritate (contrar legii). Din aceasta speta a rezultat accidentul de la Balotesti;
2. Y circula pe banda exterioara din sensul giratoriu si vrea sa iasa, dar se trezeste strans de X, care vine de pe o banda aflata mai spre centrul sensului giratoriu si taie banda lui Y ca sa iasa din giratoriu. Pentru a parasi sensul giratoriu, corect este sa te incadrezi din timp pe banda de la marginea lui exterioara;
3. de la o anumita valoare a traficului in sus, sensul giratoriu se transforma intr-un ambuteiaj foarte greu de descusut (un fel de DoS - Denial of Service).

"1" s-ar putea rezolva prin cate un speed bump la fiecare intrare. Pentru "2", se pot monta seperatoare rigide de benzi, care sa faca imposibila iesirea direct de pe o banda interioara. In ceea ce priveste "3", probabil ca in sensurile giratorii frecvent aglomerate ar trebui montate si semafoare, care sa intre in functiune numai dupa depasirea anumitor valori de trafic.
 

Nu cred ca speedbump e rezolvarea, mai ales ca am vazut cum toamna le dau jos si apoi primavara le pun inapoi. Design-ul unui sens giratoriu e problematic. La noi din cauza adaptarii unui drum drept si care multi cred ca pot merge cu viteza, cu un rahat mic rotun din centru... se ajunge aici. Un sens giratoriu te forteaza sa incetinesti, nu prin speed bump ci prin contructia lui. Se poate face o limtare la o banda inainte si imediat dupa doua benzi din nou, sau o reducere de viteza pe drumul principal, si apoi o curba pronuntata spre dreapta. E vorba de desen. Unele necesita spatiu mai mult si bani mai multi. Speedbump cred ca ar fi doar o carpeala.

Link to comment
Share on other sites

Dacă e speedbump din beton, construit în carosabil, ala nu are moarte.

Dimensiunea rondului nu ajuta in orice situație. E undeva în tara (îmi scapă acum locul exact) un mega-rond, de-ala cu diametru mare, care e și înălțat . Au sărit atâția peste el ca acum e marcat de la 500m înainte cu niște semne de "cedează" supradimensionate.. 

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

@mgi pe E85 la intrarea în Bacău din ambele sensuri, la intersecția cu centura (parte din autostrada) sunt sensuri supraînălțate. Au intrat unii direct in ele.

Tot aceste sensuri au implementată soluția propusă de @Romulus cu limitarea la o banda înainte de intrarea în sens. O porcărie. Se formează cozi kilometrice când traficul are valori mari. Adică se merge ok până când dintr-o bandă plus acostament se transforma in una singura iar acolo pierzi 10-15-20 minute. Dacă nu făceau trecerea la o singura banda nu se întâmplă asta. Dovada sunt sensurile giratoriii de la intrarea în Roman, tot de pe E85 unde nu se formează cozi.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Romulus said:

Din pacate, unde traficul are valor asa de mari, nici sensul giratoriu nu mai este solutie. Pasaj denivelat se numeste acolo solutia.

Atunci cand traficul are valori mari, imi permit sa extind acesta afirmatie la orice gâtuire (bottleneck) a drumului. Alte exemple:
- alternarea 2+1 benzi, pusa in practica drept proiect pilot pe o sectiune a DN2 intre Bucuresti si Urziceni;
- statia de taxare de pe A2 la Fetesti;
- terminarea autostrazii A1 fix la intrarea in Bucuresti, fara sa continue cu descarcari partiale de trafic in cateva intersectii majore din oras.

6 hours ago, Romulus said:

E vorba de desen.

+1. In majoritatea cazurilor, problemele sunt generate chiar din faza de proiectare.
Sunt de parare ca aici s-a gresit cu A0. Este extrem de utila, dar trebuia construita de la inceput cu 3 benzi pe sens. La inceput, centura M0 a Budapestei a fost cu 2 benzi pe sens, apoi au fost nevoiti sa o lateasca. Bulgarii au fost pe faza si au construit A6 langa Sofia de la inceput cu 3 benzi. Cred ca este doar o chestiune de timp pana cand A0 Bucuresti se va dovedi insuficienta cu doar doua benzi. Costul si deranjul extinderii ulterioare sunt insa foarte mari.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, FiveThreeFive said:

La inceput, centura M0 a Budapestei a fost cu 2 benzi pe sens, apoi au fost nevoiti sa o lateasca.

Asta nu e o afirmatie corecta. Erau doua benzin intr-adevar, dar fara banda de urgenta si suuuuper inguste. Doar in Alpi pe autostrazi am mai strans asa din buci ca si pe M0-ul de pe timpul "celor doua benzi".

Dar da, trebuia 3 benzi plus banda de urgenta de la inceput. Dar si ce e acum e un mare salt inainte.

 

Link to comment
Share on other sites

Da, dar nevinovatul a murit cu prioritatea in mana. Mai bine te uiti de 3 ori inainte sa pleci de pe loc, mai ales ca jumatate din soferi nu stiu sa circule in giratoriu. 

Cred ca o camera de viteza ar ajuta mai mult decat orice altceva. Dupa ce platesti cateva amenzi, te saturi. La noi poti face civilizatie doar cu forta. 

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mgi said:

Dacă e speedbump din beton, construit în carosabil, ala nu are moarte.

Dimensiunea rondului nu ajuta in orice situație. E undeva în tara (îmi scapă acum locul exact) un mega-rond, de-ala cu diametru mare, care e și înălțat . Au sărit atâția peste el ca acum e marcat de la 500m înainte cu niște semne de "cedează" supradimensionate.. 

La Constanta este. E plin de inregistrari video cu masini "sarind"peste el. Si TIR-uri s-au rasturnat acolo. 

Link to comment
Share on other sites

On 7/1/2025 at 10:55 AM, mgi said:

...Domnu' Titi Aur specialiist in preventie si alte circulatiuni rutiere NU a vazut esenta in giratoriu cu pricina.. si e pacat Titi Aur e pacat, daca nu vedem (PERCEPEM) realitatea si vedem doar un giratoriu si niste reguli.. reguli pe care le putem discuta pana cand ..."we are blue in the face" vorba englezilor de care cu fervoare ne-ati spus.

Ca veni vorba de giratoriu.. pot confirma ca nimic din ce spune si ne-a spus in realitate NU se aplica in Anglia. Nimic. Adica vreau sa zic ca daca unul vine tare, adica tare din partea de unde tu trebuie sa dai prioritate ai te prinde naibi in giratoriu (inventat) de ei accident scrie pe tine, Chiar Daca Tu Esti Primul in Acel Giratoriu. Da stiu, stim lucrurile sunt frumoase pe hartie nunai ca REALITATEA ne bate la funduletz. Exact pe tema asta ma enervam si eu o data, ca da eram primul.. neh, zero, egal cu zero. Ce fac acum cand un imbecil se arunca prin giratoriu mai maricel..??? i

intru cat sa ii las loc sa treaca sau sa trec.. (daca apuc bine..) daca trece.. si eu sunt in el ..macar il claxonez.. cu toate ca nu are aproape nici un sens.. pentru idiot. Da macar sa vada ca mai sunt si altii in giratoriu.. pe langa el..

 

...Apoi Titi Aut NU a vazut absolut deloc CONTEXTUL! Acolo ala e (banuiesc temporar) un giratoriu cu doar trei intrari!! Foarte important pentru intelegerea a ce se intampla sau se poate intampla. Imbecilul si bezmeticul cu Loganul STIA ZONA si de aia s-a aruncat asa prin giratoriul ala. Pentru ca stia ce face si stia ca nu trebuie sa DEA PRIORITATE decat la cei care VIRAU prin giratoriu la viteza mult mai mica. DA? Cel cu Mercedes a ezitat extrem de mult si in plus nici nu putea sa se arunce intr-un giratoriu in care trebuia sa vireze! Adica cu, ce viteza sa fi intrat ca nu ii iesea nicicum fara sa loveasca pe careva, ceva!? Retorica intrebarea.

Deci, eu am parte aproape zilnic de asa giratoriu in care trebuie sa virez iar cel care vine din partea cu prioritate daca o ia in fata SUNT deja gata sa franez! 

Domnul Titi Aur va sugerez sa vorbiti cu, cei de la circulatia rutiera sa puna naibii UN SEMAFOR inainte de giratoriu ala, da!?

si sa fie cu temporizare mai lunga pe drumul drept si cu timp mult, mult mai scurt pe drumul "lateral". Si asa imbecilii nu se mai arunca ca ei stiu drumul! Si daca o fac, o fac pe vina lor.

Pariem ca la asta nu v-ati gandit!? Nu-i asa ca am o impresie si percepere a realitatii strazii mai buna in cazul de fata? 

Incheiat.

PS1.

Drumuri sigure ca de lipsa de analiza nu ducem lipsa. 🧐

Ar putea fi pamflet daca nu si-ar fi pierdut viata un om..

PS2. ce am explicat mai sus e din realitate, nu teorii. Eu personal practic ce am explicat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, FiveThreeFive said:

Este extrem de utila, dar trebuia construita de la inceput cu 3 benzi pe sens.

Puteau sa o faca si cu mai multe benzi...

Ideea e ca, cu, cat faci mai multe drumuri .. cu atat gestionarea se complica. Semafoarele rezolva multe.

Da stiu, trafic... cozi.. 

Dar o lege nescrisa spune ca, cat maresti drumurile, benzile cu atat mai mult se vor umple.. 🧐 nu neaparat ajuta.. Pentru ca intotdeuna se va gasi unul mai grabit ca altul

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Remvirg said:

Se formează cozi kilometrice când traficul are valori mari

Corect. Solutia sunt semafoare; temporare in functie de trafic sau permanente.. , sincronizate in functie de trafic.

Temorar trebuie pus obligatoriu in situatia de fata cand o artera din cele 4 e eliminata.. temporar sau permanent.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.