Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

Recommended Posts

46 minutes ago, Alex3245 said:

Problema rămâne însă prețul, pentru că încă sunt destul de scumpe.

In fapt, sunt doua probleme distincte, nu una singura: prima este pretul de achizitie, iar a doua este pretul per kWh la incarcarea rapida versus pretul combustibililor fosili.
Tocmai in acest sens este discutia de mai sus. Nimeni nu neaga faptul ca, din punct de vedere pur tehnologic, automobilele electrice moderne nu sunt viabile pentru aproape orice conditii de utilizare. Dar atunci cand pui in balanta si latura financiara, acestea inca nu sunt un inlocuitor fara drept de apel al modelelor ICE Hybrid/Diesel - si in principal in scenariul de utilizare frecventa la drumuri lungi. In viitor probabil ca automobilele cu motoare cu combustie vor disparea, dar mai avem pana acolo.

Intr-un scenariu in care banii curg liber, nimeni nu are nevoie nici macar de masina personala. Realitatea insa este alta.

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

In general nu incarci la DC daca stai la casa si ai range decent (300km+). 

Statistic, din 2-3k km / luna, incarc de maxim 5 ori la DC. Deci media pretului pt un kWh e mica. 

Da, e nasol daca depinzi de DC pt viata de zi cu zi. Aici poate fi ok doar daca locuiesti in orase unde primariile au amenajat ele statii de incarcare pt cetateni. Ex Timisoara, Resita. 

Link to comment
Share on other sites

Legat de EV, luni merg cu skoda la revizie. Se vor uita si la baterie. 

Sunt curios daca activeaza acum garantia sau mai amana. Oricum, capacitatea bateriei e in cadere libera. Pierd cam 1kWh in 1-2k km. Moare incet dar sigur celula respectiva

Deci pana in primavara sigur o omor de tot in ritmul asta.

Link to comment
Share on other sites

Asta mi se pare acum cea mai mare piedica in a trece la EV: service-urile. 

Service Porsche: duc masina la service pt a face testul de baterie. Imi spune omul de acolo: dureaza 2 zile si la final, daca e sub 70% capacitatea bateriei, schimbam module pe garantie. Daca nu e sub acel prag, platesc eu 2500ron. 

Merg la service Procar: imi spun ca dureaza intre 2 zile si 3 saptamani 😅 dar nu ma costa nimic. Fac programare si duc masina. 

omul 1: Ma suna in aceiasi zi si imi spun ca bateria e ok... si ca scaderea capacitatii vine de la un rulou care ajuta incalzirea motorului. Ruloul a ramas blocat pe deschis.

Ii explic ca e vara + ca motorul e in spate deci nu are ce sa incalzeasca motorul

omul 2: Se inroseste omul, cheama seful de service. Imi explica si ala si eu calm ii explic ca pe aplicatie nu au incarcat masina, nu i-au facut nimic si ca bateria are probleme. Pe care ar trebui garantie sa o rezolve...

Ii mai explic ca acum am 270km range pe DN. Iarna, o sa am 200km max. Si imi spune: pai da, ca iarna mai dati drumul la incalzirea in scaune... Am murit..

Ii explic ca scaunele au vreo 400W, la un drum de 4 ore, trag 1.6kWh care e irelevant la o baterie de 77kWh. S-a blocat din nou.

omul 3: Pleaca si seful de service, se duce la electrician si vine cu hartii de la ala in mana si incepe sa-mi explice:

bateria are 96 de celule. Toate au 3.6V iar vreo 4 au 3.5V deci bateria e buna. Mi-a crescut tensiunea brusc si il iau pe om:

- aia e tensiunea. Capacitatea a scazut. Tensiunea e la fel fiind element chimic. Practic eu vin cu o problema si el imi arata altceva. Cat e capacitatea? Care e nivelul de acum? Cum a determinat capacitatea fara sa incarce bateria??? 

A stat, a mai rumegat si ala. nici vorba sa vina electricianul sa vb cu mine. 

La final, mi-a zis sa mai las masina la ei. Dimineata la 8 au inceput sa o incarce. Acum e incarcata 100%. Dar sta degeaba la service. 

Habar nu au ce sa-i faca 🤢

Link to comment
Share on other sites

Mecanicii actuali sunt praf când vine vorba de EV-uri. Mi-a povestit un amic că cei din service nu aveau habar ce să-i facă mașinii electrice și i-au ținut-o acolo degeaba.

O să mai dureze puțin până apar specialiști adevărați pe partea asta. Momentan sunt mulți Dorei care își dau cu părerea fără să știe ce fac.

Tu ești ok, că știi despre ce e vorba. Dar imaginează-ți un utilizator obișnuit, îl duc direct cu zharaleul.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

@Bala gandeste te ca si la multe ICE-uri habar n-au ce sa le faca, ca nu s in stare sa gandeasca nimic, mecanici nu mai exista, sau sunt pe cale de disparitie.

In teorie o masina electrica se zice ca e mai simpla, si mai usor de ... rezolvat. Se pare ca nu... 🙂 

Esti baiat destept si parca ai si tangenta cu domeniul, nu te bate gandul sa-ti deschizi un service pe genul asta? 😄 

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Alex3245 said:

 

Tu ești ok, că știi despre ce e vorba. Dar imaginează-ți un utilizator obișnuit, îl duc direct cu zharaleul.

Utilizatorul obisnuit nu are nedumeriri ca oricum nu intelege nimic :), pt el cat timp masina ruleaza e ok .

La un anumit nr de km ar trebui sa fie obligatie de a verifica stare de sanatate a bateriei si nu contra cost ci gratuit caci face parte din garantia bateriei.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, BaXXon said:

La un anumit nr de km ar trebui sa fie obligatie de a verifica stare de sanatate a bateriei si nu contra cost ci gratuit caci face parte din garantia bateriei.

La Leaf cer revizie la un an. La fiecare revizie citesc starea bateriei si e f ieftin. Parca pe la 100 si ceva de ron doar partea asta. 

Au bagat si la ITP citorea bateriei si introduc ceva pt statistica.

4 hours ago, Ciprian01 said:

Salutare,

Pareri despre Renault Megane E-tech 60 kw bateria?

Din ce tin minte are range-ul mic nefiind printre cele mai eficiente masini. 

Link to comment
Share on other sites

Quote

The Renault Megane E-Tech electric utilizes a magnet-free electrically excited synchronous motor (EESM)

Ajuta ca nu ai magneti si metale rare in motor dar suge mult in functionare pt ca nu ai camp deloc daca nu il produci consumand energie.

 

L.E. doamne fereste cat imi place masina asta:

https://lucidmotors.com/air-pure

dar nu avem service 😞

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Mie asta imi place din ce am vazut lately pe piata la electrocasnice :

https://www.mi.com/ro/discover/article?id=4789

Preturi parca se vehiculau pe la 35-40k eur...

Oare Xiaomi s-a apucat de construit masini de la zero sau si-au pus si ei brandul pe vreun producator chinez? Arata bine masina dar parca nu am curaj sa iau asa ceva, nu am eu incredere in telefoanele chinezesti, ce sa mai zic de mașini. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, sskkaa said:

Mie asta imi place din ce am vazut lately pe piata la electrocasnice :

https://www.mi.com/ro/discover/article?id=4789

Preturi parca se vehiculau pe la 35-40k eur...

Eu am mai zis, daca ar veni asa ceva la noi la 45k, as fi primul cu banii la usa. Dar alea sunt preturi de China, nu de EU...

3 hours ago, goangaus said:

Oare Xiaomi s-a apucat de construit masini de la zero sau si-au pus si ei brandul pe vreun producator chinez? Arata bine masina dar parca nu am curaj sa iau asa ceva, nu am eu incredere in telefoanele chinezesti, ce sa mai zic de mașini. 

Xiaomi le fac in-house. Umbla vorba ca ar fi profitat de tentativa lui Apple de facut masina, plus ca au luat niste ingineri de la marci de renume. 

Iar telefoanele chinezesti, in caz ca nu stiai, sunt in momentul asta cele mai performante din lume ca hardware. Doar ca cele mai interesante nu se vand decat in China sau pe piata gri online 🙂

Link to comment
Share on other sites

De ce nu? 🙂

Ce ma surprinde pentru inceput este ca nu are one pedal drive. Credeam ca e ceva standard la toate EV-urile.

277e0c83-2fe4-4edd-b52c-b06dbb46004e.jpg

89c3d500-13cd-4ac3-963a-38596d17cf16.jpg

f356ac57-8f9d-47bb-b91f-34c591d70142.jpg

72140a04-47db-4f57-84af-1f0e961c0579.jpg

On 7/29/2025 at 4:56 PM, Ciprian01 said:

Salutare,

Pareri despre Renault Megane E-tech 60 kw bateria?

 

Pentru o saptamana cat am avut masina mi s-a parut ca bateria este ok. Masina arata bine, si sta bine pe drum, pentru oras nu ar trebui sa ai probleme.

Insa sa stii ca si Inster este foarte spatios, mai mult decat ai crede (doar ca nu prea mai ai portbagaj dupa, insa pentru un drum la supermarket si inapoi ai unde sa pui cumparaturile. Iar bateria la Inster mi s-a parut mai ok decat la Megane -  la condus normal tinea mai mult.

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.