Jump to content

Recommended Posts

Era clar . demult , ca viitorul nu e pur electric ci o combinatie dintre termic si electric, gpl etc. La ora actuala nici o infrastructura din lume, nu ar fi capabila sa sustina o totalitate de mobilitate pur electrica.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, alex230ro said:

Ideea era ca sunt destul de fiabile electricele astea, posibil sa inceapa in 1-2 ani iar valul 🙂  , ma rog vedem momentan hibridele sunt pe val .

Multi au picat in plasa .... ramane de vazut in urmatorii ani . Eu n-as renunta la diesel niciodata. Tesla e masina serioasa fata de alternativa ev china.....

4 hours ago, DragosPena said:

Urmeaza sa o ridic din reprezentanta saptamana urmatoare :)) te anunt cum e masina. 

Succes , sper sa nu ai probleme ci doar bucurii!

Edited by BaXXon
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Pastrez dieselul dar m-am saturat de el in oras, plus ca noi ca familie facem cam 1500km cu dieselul in oras care ma costa ca si intretinere destul de mult (aici e si vina mea ca schimb preventiv piesele) ... asa ca o electrica atata timp cat stam la casa am si panouri a fost sa zic cea mai buna decizie, sa tina cu casa nu cu pofta inimii sa zic asa :))
Am luat-o in detrimentul unui phev de la BMW din simplu fapt ca sotia nu are nici cel mai mic menajament cu masina si stim bine ce se intampla cu phev ul de la BMW care urca direct la 3-4000 de rpm iarna cu motorul rece si fara ungere. 
Un consum rapid la Diesel cu 8% la 1500km = 120L* 7.8 = 936 Lei
EV are consum de 13kw/100km = pt 1500km vreo 195kw aproximativ 185lei, scutesc vreo 9000 lei numai din diferenta de curent ( asta daca incarc strict din priza si nimic din panouri) nu mai pun de faptul ca nu o sa mai pape dieselul atatia bani pentru ca o sa fie masina de exterior cum ii este si locul un GT diesel 🙂 nu de frecat in oras 

Edited by DragosPena
Link to comment
Share on other sites

Top 10 mașini electrice cu cea mai durabilă baterie (SoH)

On 10/30/2025 at 5:12 PM, DragosPena said:

Am luat-o in detrimentul unui phev de la BMW din simplu fapt ca sotia nu are nici cel mai mic menajament cu masina si stim bine ce se intampla cu phev ul de la BMW care urca direct la 3-4000 de rpm iarna cu motorul rece si fara ungere. 

Am auzit intr-un vlog de la Atelierul de detailing, cred ca am pus si pe undeva pe forum, ca Phevurile de la Bmw au alt sistem de ungere, pompa de ulei electrica nu mecanica, deci motorul termic este lubrifiat înainte sa porneasca si nu ar fi problema din cauza asta. Sper sa nu vorbesc prostii, eu asa țin minte.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, goangaus said:

Am auzit [...] ca Phevurile de la Bmw au alt sistem de ungere, pompa de ulei electrica nu mecanica, deci motorul termic este lubrifiat înainte sa porneasca si nu ar fi problema din cauza asta.

Am cautat pompa aceea de ulei misterioasa, luand ca exemple G60 530e si G60 550eX, modele 2025 - generatie nou introdusa si de productie curenta.
Eu unul nu am gasit-o. La Engine -> Lubrication System -> Oil Pump with Drive apare doar o pompa de ulei actionata mecanic. Nu am gasit o pompa electrica nici la Engine Electrical System, nici la Vehicle Electrical System. Daca dati de ea, va rog sa ma trageti de maneca, indicand si part number-ul. Daca nu dati de ea, concluzia este clara.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=71FJ-EUR-01-2025-G60-BMW-530e
https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=11FK-EUR-02-2025-G60-BMW-550eX

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, clar, un phev sh trebuie luat cu km putini dacă a fost mașina de firma, sau cu km mai mulți de la cineva care l-a întreținut cum trebuie. 

Altfel, schimb de ulei la 35k km și pornit motorul blana de la rece.. 

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

On 11/1/2025 at 8:39 AM, BaXXon said:

Pe circuit. Benzinarul polueaza mai mult ca dieselul...

Eu, care ce am revenit din Japonia unde aproape toate mașinile personale sunt pe benzină(hybrid) sau ev, iar diesel am văzut doar la camioane, am rămas pur și simplu șocat. În Tokyo, mai exact, un oraș cu o populație de peste două ori mai mare decât a României, aerul este de câteva ori mai curat, iar poluarea fonică mult mai redusă. Nici urmă de miros înțepător de la mașini, nimic. După o astfel de experiență, mi-e clar că motorina nu are ce căuta în orașe.

Sentimentul acela de liniște când mergi prin oraș este pur și simplu wow, eram șocat în primele zile

Edited by Alex3245
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt perfect de acord ca motorina sa nu fie arsa in orase dar nici benzina . Orasul trebuie sa fie electric pur. 

In Elvetia sunt cateva statiuni unde sunt interzise orice soi de motoare termice , numai electricele pur sange sunt acceptate ; de ex Zermatt.

Edited by BaXXon
typo
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, FiveThreeFive said:

Lowering air pollution has a hidden cost called "clean air paradox" - Earth.com https://share.google/l8MFbeZj6lSpoCKqZ

Deci baietii cu DPF off sunt ecologisti, iar eu habar n-aveam.

Imi permiti sa fiu eu si mai rautacios?

Eu cred ca atunci cand e vorba de nori manipularea norilor (seed clouding) face mai mult rau decat bine. Asa ca nu ma mai mira nimic din constatarile cel care studiaza Pamantul..

Au ei vreo putere sa spuna altora sa lase Pamantul in pace!? Nu!

Asadar totul se rezuma la cine plateste cat un anume om de stiinta (si chiar mai multi) ca sa sustina sus si tare versiunea lui despre Pamant..

...Pe cati oameni de stiinta ai auzit discutand/dezbatand despre miscarea accelerata si efectul deplasarii (polilor) axei Pamantului? Fenomen absolut real si cu efect absolut major pentru viata de pe Pamant! Pai cum sa se discute daca nu ajuta si strecoara indoieli..?

Ce s-a implementat si se implementeaza e de bine. Daca s-a gasit o metoda de a imbunatati si nu inrautati da, desigur se merge pe drumul bun..

Ce nu imi place mie personal sunt datele limita impuse.

Despre cloud seeding prin AI:

 

AI Overview
Cloud seeding 
began in 1946, and the practice has not stopped; it is still used in many countries around the world today. 
 
When Did It Start?
The modern era of scientific cloud seeding began in the General Electric Research Laboratory in Schenectady, New York. 
  • July 1946: American chemist and meteorologist Vincent J. Schaefer discovered the principle of cloud seeding in a lab experiment by using dry ice to create millions of microscopic ice crystals in a supercooled environment.
  • November 13, 1946: Schaefer conducted the first field test, successfully causing snow to fall from a cloud over Mount Greylock in Massachusetts after dispersing six pounds of dry ice from an aircraft.
  • Shortly after, in the same year, his colleague Bernard Vonnegut discovered that silver iodide was also an effective agent for the same purpose. 
 
Has It Stopped?
No, cloud seeding has not stopped. It is an ongoing practice in over 50 countries, including the United States, China, India, Russia, and the United Arab Emirates. 
While some individual programs have been discontinued due to inconclusive results or environmental concerns, many regions have expanded their operations, especially in response to worsening droughts and water scarcity issues exacerbated by climate change. 
Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.