Jump to content

Recommended Posts

31 minutes ago, bimmer90f30 said:

In principiu procesul de fabricare e mai scump, deci LiFePo4 e mai scump. Iar viata acestui tip de baterie s-a marit probabil cu probabil 500, maxim 1000 de cicluri in plus fata de Litiu... ADICA 2-3 ani daca ne purtam frumos cu bateria!

 

@bimmer90f30, tu esti sigur ca ai citit si ai inteles textul ala pe care il citezi?? Nu de alta, dar scrie acolo negru pe alb:

" LFP batteries have over 4000 charge-discharge cycles, that's over 10 years of daily use"

10 ani DAILY use, da? Pe cand o masina electrica nu are un ciclu pe zi, ci un ciclu la o saptamana in medie. Ia calculeaza tu cam cati ani inseamna asta.

In plus, articolul asta nu face decat sa demonstreze progresul in tehnologia bateriilor, pe care refuzi tu sa-l accepti. O data prin comparatia intre bateriile LiFePO4 si celelalte tipuri de LiIon si a doua oara prin comparatia intre astea doua tipuri si modelul nou scos de CATL. Ca sa nu mai spun ca nu vorbeste nimeni despre bateriile cu sodiu-ion.

Nici cu "legile" de la americani nu prea te-ai lamurit. Trebuie sa fie facute la ei ca sa poata beneficia masina de subventia de la stat, dar asta nu inseamna ca e o lege sa se faca bateriile doar la ei. Plus ca are sens o initiativa de genul asta, pentru ca vor sa-si reduca dependenta de China. 

Concluzia fatalista "nu ne putem lupta cu natura" m-a facut sa rad un pic. Nu se lupta nimeni cu natura, ci doar intelegem mai bine cum functioneaza.

Sunt curios - cand o sa faca primul avion electric o sa spui ca nu exista? Sau tot n-o sa fie buna tehnologia, ca nu se pot face rachete electrice?

  • De acord! 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mgi said:

Sunt curios - cand o sa faca primul avion electric o sa spui ca nu exista? Sau tot n-o sa fie buna tehnologia, ca nu se pot face rachete electrice?

Nu, o sa ma c@c pe mine de frica atunci pe bune. Eu acre am zero probleme sa ma urc intr-un avion conventional, de linie... cum ar fi sa fii in acel avion care ramane fara capacitate de stocare in ale sale baterii.. exact cum ar ramane fara kerosen.. hai, kerosen poti sa alimentezi in zbor un avion. Or putea schimba sau baga baterii in zbor ma intreb, sau nu intreb bine..?

Eu is lamurit cum sta treaba cu masinile propulsate doar electric; le las pentru altii sa isi bata capul.. asta asa de la unu care zilnic e cu mintea in electricitate... 

(Desigur entuziastii isi au si ei locul pe pamant)

..10 ani in conditii ideale sau in conditio reale, (iarna-vara...) get real my friend GET REAL.

I MEAN REALITY...

 

offtopic, ai auzit ca Musk a declarat ca explozia la 38 kn de pamant a fost un succes pentru el... adica cica s-a desfacut prea rapid, tot in limbaj american.. nu m-am putut abtine sa nu rad din primul moment, ce pot zice unii sa isi tina capastru pe fani si actionari..

Edited by bimmer90f30
  • Facepalm 2
Link to comment
Share on other sites

Uite aici, baterii abuzate cat de tare se poate, au rezistat minim 400k km. Si asta la o masina de 9 ani vechime. Sigur tine o baterie 10 ani daca e folosita normal.

https://newsweek.ro/auto/proprietarul-unei-masini-electrice-a-parcus-17-mil-kilometri-a-schimbat-8-motoare-si-3-baterii

Iar la starship normal ca a fost un succes, a fost un zbor de incercare si nu se asteptau sa ajunga atat de sus. Asa au facut si la racheta care e acum in productie, cum vrei sa testeze si sa imbunatateasca produsul altfel?

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, mgi said:

Iar la starship normal ca a fost un succes, a fost un zbor de incercare si nu se asteptau sa ajunga atat de sus. Asa au facut si la racheta care e acum in productie, cum vrei sa testeze si sa imbunatateasca produsul altfel?

Deci el a zis ca vrea sa vada cat de sus se poate ajunge cu, cea mai mare racheta facuta vreodata.. pe banii actionarilor.. ai putea sa imi arati si asta?..

  • Facepalm 2
Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, bimmer90f30 said:

Deci el a zis ca vrea sa vada cat de sus se poate ajunge cu, cea mai mare racheta facuta vreodata.. pe banii actionarilor.. ai putea sa imi arati si asta?..

Ce anume să-ți arat, mai precis? Cum se proiectează o racheta de 120m, for dummies? 

Te îngrijorează banii acționarilor pentru un motiv anume, sau doar asa, ca un bun creștin? 

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

Ce anume să-ți arat, mai precis? Cum se proiectează o racheta de 120m, for dummies? 

Te îngrijorează banii acționarilor pentru un motiv anume, sau doar asa, ca un bun creștin? 

Tu chiar eviti sa raspunzi exact ce am intrebat. Am intrebat in baza a ceea ce tu ai afirmat.

"Iar la starship normal ca a fost un succes, a fost un zbor de incercare si nu se asteptau sa ajunga atat de sus. "

Daca a fost zbor de incercare inseamna ca a fost un experiment. Vreau sa vad unde scrie asta in America. Dar cat de sus se asteptau sa ajunga?

Eu sincer nu urmaresc avid ce face Rlon Mask pentru ca nu dau doi lei pe ce face Elon Mask. Stiu bine ce om este Elon Mask de la oameni mai normali. Elon Mask nu e normal, dar nci vreun geniu, sa ne intelegem. Dar vezi tu cum ma faci sa dau din casa lucruri urate despre altii.. 😉

A, da ma ingrijoreaza banii actionarilor dupa cum si haosul in care putem intra din cauza unui ca Elon Musk daca i se darama shandramaua minciunii...

Si ma interseaza si poluarea sau daunele facute pamantului.. posibile pe care o fac experimentele lui..

Pe tine nu? 🙈🦝

1 hour ago, wolf20 said:

Da,și aia cu avionu care rămâne fără baterii sau benzină e maximă. 

E maxima? Cum adica. Zi mai multe.

Fa multe cruci cand o sa urci in ala ⚰ pe baterii ca e MARE DIFERENTA fata de ala de zboara cu lichidul, kerosen..

La kerosen tu ii zici benzina?

Ca sa ne informam cu totii:

https://www.wired.com/story/what-itll-take-to-get-electric-planes-off-the-ground/#:~:text=They need enough power for,hydrogen or synthetic jet fuel.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bine, am inteles, e un test reusit.. pentru cei care vor sa il inteleaga reusit..

Sa il lasam pe Musk ca nu e nu subiect de discutie.

Sunt multe alte lucruri care au uitat sa fie luate in considerare sau exprimata o parere solida sa combata ce am afirmat azi mai devreme, in privinta unor baterii bune stiute (LiFePo4) de mai mult timp dar care acum sunt mai dense, ca sa ne dea curent la masina electrica mai mult timp per spatiul locuibil al baterie.. dar tre sa avem alta grija, cum gestionam incarcarea (ca de obicei, ceva SPECIFIC tuturor bateriilor vreodata create)  

Daca unii nu stiu sa citeasca printre randuri )sau poatr nu vor) pot sa ii ajut tocmai atragandu-le atentia.

In rest, numai bine! Fiecare dupa cum se pricepe si intelege mai bine sau nu..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Beam We said:

Nu știu toți să citească printre rânduri, îți dai seama...

Din scurta perioada petrecută pe aici,observ că tu ești pe contre cu aproape toată lumea pe forum, indiferent de subiectul discuției, și ai dreptate mereu. Spune și asta ceva.

Imi pare rau ca nu ma pot ridica la Nivelul Tau de intelegere a lucrurilor.

Vrei sa iti trimit mesaj cand altii imi multumesc? 

Eu zic sa stai linistit, CA IN NICI O SITUATIE NU TI-AM PERMIS SA VORBESTI DE PERSOANA MEA.

Considera un avertismemt inainte sa te parasc administratorikor.

Daca ai ceva de spus IN TOPIC esti mai mult decat invitat.

Inca o data, cat de Gica Contra sunt eu NU e treaba ta.

Ca sa stie si altii, noi doi ne-am mai contrazis si nu s-a terminat elegant..

Bye

Link to comment
Share on other sites

❝ Almost one in five cars sold worldwide this year will be an electric vehicle, the International Energy Agency has forecast, after sales already passed the 10mn mark for the first time globally.
The remarkable surge in demand for battery-powered models means electric vehicles will account for 18 per cent of global car sales compared with just 4 per cent of global car sales in 2020, according to the agency’s annual outlook.
This year sales are projected to rise to 14mn vehicles, including both battery-only models and hybrids that plug in to charge.
China accounted for almost two-thirds of all electric car sales in 2022, mainly because of a subsidy programme. Europe and the US, which both also offer incentives, are the second and third-largest markets for the cars.
Decarbonising car sales is one of the pillars of reducing greenhouse gas emissions. The EU aims to phase out almost all combustion engine-driven car sales by 2035, and the US wants half of sales to be electric by the end of this decade.
Tightening rules have prompted every major carmaker to invest heavily in zero-emission vehicles, whether electric cars or hydrogen-powered models.
Manufacturers such as Ford, Stellantis, General Motors and Mercedes-Benz are among those that have set out multibillion-dollar plans to sell only zero-emission vehicles within the coming two decades.
At the same time, new entrants such as Tesla and Chinese players including BYD are increasing competition in the electric segments, are pushing prices lower and potentially driving demand further.
This has led to an ever-widening range of electric models available in major markets, with 60 per cent of the electric options in China being large cars or sports utility vehicles, the most popular segment among motorists globally.
In total, more than 500 models of electric cars were on sale last year, more than double the number available just five years ago.
The IEA also raised its expectations for electric car sales globally, now projecting that 35 per cent of global sales will be electric in 2030, compared to a forecast just 25 per cent a year ago.
It expects 60 per cent of the sales in China, the US and Europe will be fully electric by 2030.
“The internal combustion engine has gone unrivalled for over a century, but electric vehicles are changing the status quo,” said IEA executive director Fatih Birol. “By 2030, they will avoid the need for at least 5mn barrels a day of oil.” ❞
 
  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I-am scris si eu baiatului asta din video, in afara faptului ca acolo sunt preturi de "China" si in Europa cu taxe and shit vor fi probabil duble ,o sa mai primeasca astia subventie din parti fix acum cand China pare sa se pregateasca de o "operatiune speciala" vs Taiwan . Partea "buna" ar fi ca marii producatori plecati din China vor fi nevoiti sa vanda mai mult in alte tari deci as zice marja mai mica/preturi mai mici dar probabil ca "electricele" vor fi produse cu durata de viata 8 ani cat au garantie,sa vedem. 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Autonomia e in ciclul CLTC, deci probabil in WLTP sunt doar vreo 600km. Dar oricum, bat la fund europenele. 

Europenii sunt cu cel putin 3 ani in urma la tehnologie, ceea ce in domeniul asta e mult. Nu mai vorbesc de volumele de productie, unde sunt probabil cu 5 ani in urma, cel putin.

Da, o sa puna taxe de protectie la importuri, dar asta o sa se contrazica cu partea de "go green". Deja masinile chinezesti se vand in Europa de vest, si preturile sunt tot ok cu tot cu taxe. 

Link to comment
Share on other sites

Asta pare sa fie exact cum a fost si cu masinile termice. De la motoare de 5-6000 cmc, acum sunt mai toate pe la 1300-1600 cmc. Si cu bateriile o sa fie la fel de la 150 kw, o sa se duca in jos odata cu tehnologiile mai noi care o sa fie viabile. Ca sunt multe start-up uri pe baterii.

Nici eu nu inteleg mania oamenilor cu SUV-urile, inafara de offroad nu prea ii vad sensul.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

În us/Canada/australia are sens sa ai un suv de-ala model autobuz sau un pick-up mare. Distante mari, te mai întâlnești cu un ren pe sosea, mai ieși pe câmp.. 

In Europa nu prea te ajuta, decât ca să îți scrii pe frunte "o am mica". Cu foarte puține exceptii care chiar au nevoie la munca de asa ceva. 

  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu sunt cu SUV-urile si nu le inteleg sensul, mai ales ca sunt mai putin dinamice, performante mai mici, consum mare, siguranta activa mica.

A 2-a masina este SUV totusi doar pt ca voiam sa fie masina diferita de prima, ii da sotiei ceva incredere suplimentara (ea este incepator), plus ca vrem sa luam un suport pt 3 biciclete pe carlig si sa plecam pe dealuri.

 

Dar da, pe fruntea celor cu SUV, scrie in general ca o au mica

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.