Jump to content

Recommended Posts

48 minutes ago, BOASKA said:

Adica eu cred ca o ajungem in epoca madmax cat de curand, si parturile cu acadele din greieri green battery si restul sunt sefeuri expirate

E buna comparatia cu MadMax, avand in vedere vremurile care le traim cu scumpirea energiei! Or sa creasca preturile  si mai mult...!

Mad Max unu din filmele favorite.

 

 

Link to comment
Share on other sites

https://cautimasina.ro/articole/top-5-masini-sh-sub-10000-2022

opel zafira astra golf plus astea vor circula forever pe strazi si daca nemtii s-au dilit pa kelie cu bateriile lor pai o sa le faca altii modelele diesel ...  si urmatorul pas va fi un nou tip de energie, ceva care ne va propulsa in alta era, bateriile sunt pentru masini cu telecomanda pt copii , de la einstein vad ca s-au dilit toti la cap si nu se mai fac bine

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/26/2022 at 9:50 AM, wolf20 said:

Noi nu avem nici o legatura cu Norvegia,sau cu orice alta tara civilizata.Daca pentru ei,sunt termene de 10-15 ani, la noi va dura 30-40,cel putin.

On 8/26/2022 at 8:48 PM, mgi said:

La noi in Botswana o sa fie cel putin inca pe atat, pentru ca cei din vest trebuie sa aiba si ei un loc unde sa trimita masinile scoase din uz. Deci eu nu mi-as face probleme despre treaba asta..

Mi-ar placea sa aveti dreptate. Totusi, am invatat sa nu subestimez capacitatea statului de a impune cetatenilor un anumit comportament, prin interdictii si taxe.

Iata si un exemplu concret, chiar din Romania. Inaintea anului 2006, impozitele auto, indiferent de capacitatea cilindrica a motorului, erau la un nivel mai mult decat rezonabil. In 2005 insa, statul a anuntat ca impozitul se va scumpi brusc si masiv, in special pentru motoare mari. Atunci (in 2005), in naivitatea specifica tineretii, am redactat o petitie, am strans semnaturi si m-am dus la sedinta de dezbatere publica a proiectului legii de modificare a sistemului de impozitate a mijloacelor de transport. Evident, nu a contat niciun argument. Legea a intrat in vigoare in 2006. Patru ani mai tarziu, guvernul Boc a batut ultimul cui in cosciug: a dublat impozitele (deja mari ) pentru motoarele peste 2000cmc, ducandu-le la un nivel aberant.

Rezultatul il cunoastem cu totii. In scurt timp, automobilele cu motoare de peste 3000cmc, inmatriculate legal in Romania, au devenit o raritate. Nu neaparat pentru ca lumea chiar nu si-ar permite, ci pentru ca impozitul este la un nivel care nu merita, din punctul de vedere al (aproape) oricarui om care are respect pentru banii munciti. Singurele care au "scapat" sunt masinile istorice, dar un astfel de vehicul constituie oricum un caz special.

Revenim la topic. La prima vedere, ar parea neplauzibil ca in Romania sa dispara automobilele cu motor termic intr-un orizont de timp mai scurt de cca. 30 de ani. Totul depinde insa de vointa politica a autoritatilor. Prin restrictii si taxe, statul poate face prohibitiva detinerea si utilizarea unui astel de automobil. In plus, cand procentul masinilor cu motor termic va scadea sub un nivel de masa critica in parcul auto national, foarte probabil ca reteaua de statii de alimentare se va restrange, iar costul productiei si distributiei de benzina si motorina vor creste. 

Odata intrat intr-un astfel de context, extinctia va progresa rapid.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Nu chiar, la momentul acela au iertat ce a fost sub 2000 cm deoarece au vazut ca majoritatea oamenilor aveau masini sub 2000 cm. Sa lovesti in toata lumea ar fi mai greu. Vezi incercarea lui Firea de a pune taxe, altfel inca sunt interese in ceea ce priveste petrolul . 

Link to comment
Share on other sites

a fost calcul la momentul respectiv , cresterea la motoarele sub 2000 nu ar fi adus atatia bani ca suprataxarea celor mari , care erau si inca sunt in nr destul de mare . In zona 3000 inca e rezonabil si accesibil multora  de la V8 si 4000 incepe distractia ,probabil au mizat pe zona de lux care nu e chiar afectata . Faza hibrid  e o nisa buna pt taxe , ca de fapt eu nu scutesc nimic prin combustibil la a mea dar am scutire de taxe , adica plateste statul alimentarea 2 luni sa zicem 😄 cat  va mai tine  si schema asta .

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, FiveThreeFive said:

Mi-ar placea sa aveti dreptate. Totusi, am invatat sa nu subestimez capacitatea statului de a impune cetatenilor un anumit comportament, prin interdictii si taxe.

 

Nu e vorba numai de statul român. 

Eu sunt sigur ca nici statul german sau francez nu se grăbesc cu prostia asta cu electricele. Termenele alea sunt propagandă,n o sa le respecte nimeni,le tot amână până ne plictisim.

Incomparabil,din taxe pe benzină și motorină se scot bani mai mulți. Nu mai vorbesc de industria de piese de schimb,service uri etc.

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ryoraul said:

si la astea, abia asteapta statul.

Acum nu serios, eu sper ca topicul a fost facut pentru nostalgie dupa motoarele termice nu daca statul (sau statele, daca vreti..) vor taxa vehicolele electrice..

Adica, cat de naiv sa fii sa crezi ca STATUL nu va vrea bani/taxe pentru folosinta acestul formidabil vehicol electric (taxa de folosire autostrada.. e una "excelenta", dar se poate extinde si pentru alte drumuri..) care va fi foarte usor MONITORIZAT si foarte mult limitat in ce mai putem face ubei asemenea masini... unii dintre noi or sa traiasca si o sa simta. Si nu o sa mai aiba optiuni..

Cum spunea prezidentul actual al Frantei zile trecute:

 https://www.skynews.com.au/opinion/outsiders/emmanuel-macron-declares-end-to-the-good-life-in-france/video/a93ee304dfdade6648c39157160583e4

Link to comment
Share on other sites

LOS ANGELES – Days after announcing a ban on the sale of many gasoline powered cars in the state starting in 2035, California is asking residents to avoid charging their electric vehicles during peak usage hours to save energy as a late-summer heatwave grips the Golden State. 

https://www.foxweather.com/weather-news/california-asks-residents-avoid-charging-electric-cars-heatwave

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, FiveThreeFive said:

LOS ANGELES – Days after announcing a ban on the sale of many gasoline powered cars in the state starting in 2035, California is asking residents to avoid charging their electric vehicles during peak usage hours to save energy as a late-summer heatwave grips the Golden State. 

https://www.foxweather.com/weather-news/california-asks-residents-avoid-charging-electric-cars-heatwave

 ...Asta este consecinta unor decizii luate pur si simplu aiurea.. FARA ANALIZA SOLIDA A REALITATII ..a autoritatilor zillelor noastre, influientati PREA MARE a Gretei.. aia../ nimic alrceva decat o pustoaica cu o gura mare.

Poti sa ai centrale nucleare sa dea energie sa nu ai unde sa o stochezi.. daca nu ai retea de trannsport, e aproape egal cu zero.

Lasa ca vine guru din Silicon Valley si ne rezolva.. 🤯 cu satelitii lui; bani sa ii dam. 🤦‍♂️

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Cam cum anume crezi ca o sa fie 10 milioane de masini electrice in Romania peste 13 ani? 

Intrebari ajutatoare:

- Cate masini sunt acum in total in Romania?

- Cate masini electrice sunt in Romania?

- Cam cate masini electrice ar trebui sa se vanda pe an ca sa se ajunga la 10 milioane in 13 ani?

Link to comment
Share on other sites

A, si inca o intrebare ajutatoare:

- Cata lume crezi ca foloseste in timpul zilei, simultan doua dintre urmatoarele: fier de calcat, masina de spalat, aspirator, aer conditionat? Si de ce ar pica reteaua daca aceiasi oameni isi incarca masina noaptea?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, raduron10 said:

Abia astept sa vad eu in Romania anului 2035 unde si cum se vor incarca vreo 10 milioane de masini electrice. Hai sa fim realisti

Pana nu se inventeaza masini electrice cu autonomie de 700-800 de km in mod real, indiferent de conditii si incarcare in 15-20 de min e o imensa gargara.

Nu stiu ce tip de redresor ar putea aparea sa transfere curentul atat de repede, plus bateria sa nu ajunga la o temperatura extrema.

 

Avem si noi pe utilaje baterii Li-Ion 80V/750A, cu redresoare care pot incarca in 2 ore jumate maxim. Daca clientul face marea greseala sa isi schimbe flota(20-30 buc de utilaje) cu Li-Ion, chiar daca are productie industriala si nu un simplu depozit, deci o retea electrica buna pt ca si inainte consuma curent mult, acum reteaua nu ii mai face fata.

 

Autonomia masinilor electrice este o reala problema. Nu exista masina electrica pe care sa o tavalesti bine si sa se apropie de 300km autonomie si da, masina care nu rezista cu un "plin" 600-700-800km mers pe cruise pe autostrada la 160kmh, este o bataie de joc in acceptiunea mea.

 

Electricile sunt pt fandositi si prefacuti. Am un vecin care si-a luat acum vreo 3 ani un i3 pt ca lucreaza in publicitate, marketing etc si da bine. Ii e sila de ea, tocmai din motivul autonomiei, si merge cu un Freelander vechi de vreo 10 ani cand nu trebuie sa se afiseze in fata ipocritilor.

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.