Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/23/24 in all areas

  1. @Cristi0809 Ma tem ca nu poti afla aici un raspuns precis la intrebarea ta. Iata insa niste idei care te-ar putea ajuta sa iei o decizie. Intr-un episod, Seinfeld spunea ceva de genul (reproduc din memorie; exprimarea poate fi aproximativa, dar ideea conteaza): Cand intrebi prietenii sa-ti recomande un doctor, toti iti spus: "Mergi la doctorul meu, este cel mai bun." Iar Seinfeld se intreaba unde sunt doctorii aceia care au terminat facultatea ultimii din promotia lor si abia au trecut examenele. La fel este si cu mecanicii. Eu cunosc un mecanic foarte bun, tu cunosti un alt mecanic foarte bun, fiecare cunoaste cate un mecanic foarte bun. Ei bine, mecanicii nu atat de buni sunt printre acestia. Ai un G30 530e care a venit din fabrica cu 252CP + 113CP, dar vrei mai mult. Similar, te descurci bine cu femeile, dar vrei sa poti mai mult. Te duci la un doctor bun (vezi #1 de mai sus) si acesta iti spune: "Poti sa iei Viagra, este facuta de Pfizer, o companie farmaceutica renumita, care investeste milioane in dezvoltarea de medicamente. Dar eu am facut la mine in bucatarie o pastila cu efect chiar mai tare decat Viagra si costa mult mai putin." Si tu decizi sa iei pastila fabricata in bucataria doctorului. Dupa cea mai tare noapte cu femei din viata ta, a doua zi dimineata faci pipi cu sange. O fi din cauza pastilei doctorului, sau alta cauza? Mai iei pastile, sau nu? Pilitura din filtrul de ulei o fi de la tuning, sau din alta cauza? Mai tii tuning-ul, sau nu? Pentru diverse probleme medicale, te duci la doctorul de familie. Dar daca - ipotetic - ai avea nevoie de o operatie la inima, nici nu-ti trece prin cap sa o faci la medicul de familie (nu ca s-ar putea), ci cauti un chirurg specialist in cardiologie. Mecanicul tau poate fi foarte bun la aproape tot ce inseamna intretinerea si repararea unui BMW. Bravo lui. Ce anume insa il recomanda ca fiind calificat in inginerie si software - cunostinte absolut necesare pentru a realiza un tuning reusit? Din cele de mai sus, tind sa cred ca a desface motorul este prematur si (in baza informatiilor pe care ni le-ai dat) nejustificat. Recomandarea mea este sa te programezi la o reprezentanta BMW pentru revenirea de urgenta la software-ul original. Pana atunci, ar fi bine sa nu mai circuli cu masina, sau daca trebuie sa o faci atunci sa nu o fortezi absolut deloc. Dupa resoftare, schimba uleiul si filtrul. Chair daca ai facut recent un astfel de schimb, este important sa schimbi din nou (apropos, schimbul recent are un foarte bun rol de flush). Apoi foloseste masina in mod normal si vezi care este situatia la urmatorul schimb de ulei. Abia atunci vei afla daca lucrurile sunt triste, sau ai scapat usor.
    9 points
  2. @CatalinG31 Rolul AdBlue este de a reduce prezenta oxizilor de azot (NOx) din gazele evacuate. El este absolut necesar pentru ca un motor Diesel sa fie conform cu standardul de emisie specific masinii respective (Euro 6 + subclase ale acestuia). Da, la o inspectie ITP efectuata corect, o masina fara AdBlue ar trebui sa pice testul de noxe. Ce pot sa te rog este sa nu ingrosi si tu randul celor multi care si-au transformat masinile Diesel in bombe biologice, prin tot felul de modificari la sistemele anti-poluare, sub scuza penibila ca reparatia este prea scumpa. A avea un BMW inseamna totodata a-l si intretine la standardul BMW. Iar un G31 este inca prea recent fabricat pentru a-l transforma intr-o insailatura de improvizatii românesti, cu sigla BMW pe capota.
    8 points
  3. sunt multe rationamente pt care oamenii conduc electrice. unul dintre ele este pt a salva planeta. rog a se citi ca vor sa mute gunoiul si suferinta de la ei de acasa, la altii, neimportanti. sunt binecunoscute conditiile in care muncesc oamenii de unde se extrag materiile prime pt baterii, impactul asupra mediului la momentul obtinerii materiilor, inconvenientele recliclarii, mare parte a curentului folosit pt incarcare obtinut din combutibili fosili. e o mascarada, o jignire si ipocrizie. al doilea motiv este pt a fi la moda. asta e moda. trebuie sa fim cool. e la moda atat sa conduci electrice cat e la moda sa salvezi si planeta. al 3-lea motiv ar fi calculele financiare. am un amic, cel mai zgarcit om al planetei. e cu pixul in mana. viseaza la o tesla pt ca stie ca e eficient financiar. daca el a calculat si a ajuns la concluzia asta, am incredere in el intr-o dezbatere in care ii sunt impotiva 100 de insi. omul e atat de zgarcit incat pleaca in concediu si nu merge pe autostrazi pt a nu cheltui pe taxele de autostrada. sta 5-6 ore pe drumuri in plus, cei 4 membri ai familiei ajung rupti la destinatie, insa cu 30-50 de euro economisiti. si cand merge pe autostrada, merge la consum, la 110kmh. el si cu sotia castiga bani, si-au cumparat proprietati, sunt mai bine financiar decat 95% dintre romani, insa merge cu anvelopele pana uzura genereaza explozie. multi dintre consumatorii de electrice sunt ca el. el este posesorul tipic de electrica. nu, oamenii cu masini electrice nu merg legal pt ca simt asta, ci merg ca sa economiseasca. sa economiseasca fie bani fie sa economiseasca din autonomia bateriei pt incarcarea respectiva. e axioma. intr-o tara cu infrastructura, mai ales o tara mica, mergi legal, nu ai de ce sa te grabesti. o sa ajung si eu in elvetia pt un turneu in august si o sa merg legal pe acolo. intr-o tara mare cu 6000km de autostrazi si drumuri expres cum e Polonia, mergi tot legal. pt ca de la Gdansk la Katovice faci 4 ore. aceeasi distanta in Romania o parcurgi in 8-10. am plecat de la Praid. am tras nebuneste de masina si am ajuns la Ploiesti dupa multe ore cu medie de 50kmh. m-am pus pe autostrada la 180kmh cruise sa mai scap de frustrare si la intrare in Bucuresti m-a prins politia. aveam 177kmh reali si am luat amenda pe masura. sunt oare eu vinovat?! daca aveam infrastructura, plecam de la praid pe cruise la 100kmh si ajungeam in 3 ore jumate. sau ma puneam la 130kmh pe cruise, viteza legala, si ajungeam in 3 ore. deci sa lasam retorica mersului legal in Romania. nu stiu ce fac cocalarii. eu nu merg legal pt ca nu am cum. chiar si un drum Bucuresti-Constanta desi am autostrada, tot nu merg legal, pt a-mi scoate parleala unor alte drumuri unde irosesc timpul. Poiana Brasov-Comarnic, 50km in 4 ore. cei cu electricile merg legal nu din constiinta, ci din motivele mai sus precizate. sau din motivele legislatiei rutiere usturatoare daca o incalci
    7 points
  4. Pe margine: Nu am un hybrid, dar am avut ocazia sa parcurg cateva sute de Km cu doua 330e, un F30 si un G20. Pornesc dimineata, masina merge in mod electric. La o situatie de trafic in care am avut nevoie de o accelerare mai puternica, ma surprinde motorul termic care se trezeste brusc si urca direct pe a vreo 2000 RPM, cu uleiul rece bocna si scurs complet in baie de peste noapte. WTF?! Ma asteptam ca ulterior motorul termic sa functioneze macar cateva minute, sa incalzeasca putin uleiul. Nu, el se opreste dupa nici 10 secunde (cand nevoia de a accelera a disparut) iar masina continua sa mearga electric. Ca, evident, cativa Km mai departe sa ii traga din nou motorului termic o sesiune de forja la rece. La subiect: Nu stiu daca nu cumva sunt eu un idiot care habar n-are sa utilizeze corect masini hybrid, sau chiar asa sunt ele proiectate sa functioneze. M-as fi asteptat ca motoarele termice de pe hybride sa aibe - suplimentar - un sistem electric de pre-incalzire a uleiului care sa-l urce macar la un 50 gr. C, precum si o pompa care sa faca o pre-ungere, inainte de a-l freca pornit - oprit la rece. Intrucat nu stiu sa existe asa ceva (poate am ramas in urma cu informatiile), trag concluzia ca este absolut de asteptat ca motorul termic al unui hybrid sa sufere o uzura semnificativ mai mare din cauza pornirilor la rece, frecvente si de scurta durata. Recte, un motiv plauzibil pentru straluciri metalice in filtrul de ulei. Intrucat (1) B48 si celelalte motoare din familie, B58 si B38, s-au dovedit pana acum a fi motoare foarte bine proiectate - o surpriza placuta dupa generatia N de la BMW, si (2) nu ai gasit in fitrul de ulei chip-uri maricele de metal, m-as astepta ca pilitura aceea microscopica sa nu indice o problema grava. Atat timp cat nu ai observat alte simptome (in principal zgomote noi / modificate) ti-as sugera sa folosesti un ulei din cele recomandate de catre BMW, dar cu o vascozitate cat mai redusa la rece. Sunt de parere ca un 0W30 ar fi mai potrivit decat 5W30, pentru regimul de functionare al motorului termic de pe 530e. Si sa tii situatia sub atenta observatie, la urmatorul schimb. De asemenea, fara sa existe neaparat o legatura directa, cred ca ar fi bine sa renunti la stage-uri si sa revii la software-ul original BMW. Masinile sunt, in prezent, mult prea complexe pentru ca un tuner sa poata avea sub control toate consecintele modificarilor pe care le face. Si oricum, 530e este suficient de puternic in configuratia "stock".
    7 points
  5. Postez aici in ideea ca poate va ajuta experienta mea in a scadea pretul la RCA. Totul a inceput in urma ofertelor de asigurare primite pt un BMW 335i din 2011, sofer 61 ani, clasa de asigurare B4. Cele mai mici 3 oferte: Groupama 3900 lei, Omniasig 5100 lei, Hellas 7500 lei, toate pe 12 luni. Acum incepe identificarea. Exista o procedura in urma careia, in cazul in care te incadrezi sub "asigurat cu risc ridicat", poti cere sprijinul BAAR astfel incat sa poti scadea tariful RCA. Stiu ca pot parea ca multi pasi insa e ft simplu si dureaza doar cateva minute! Pe scurt, 3 oferte de la asiguratori, talon, buletin! Cum? https://www.baar.ro/asigurati-cu-risc-ridicat/ "Aveti cel putin 3 oferte de asigurare aflate in perioada de valabilitate primite de la asiguratori RCA diferiti; ofertele sunt calculate pentru perioade de asigurare de 12 luni si reprezinta prima de asigurare totala obtinuta prin insumarea primei de asigurare nete de cheltuieli de distributie cu cheltuielile de distributie aferente canalului de vanzare utilizat de catre potentialul asigurat, fara acoperirea serviciului de decontare directa si fara alte clauze si acoperiri suplimentare; toate primele de asigurare totale din ofertele primite, calculate ca mai sus, sunt mai mari, la data formularii respectivelor oferte, decat: tariful de referinta pentru vehicul (a se vedea mai jos)X factorul N (a se vedea mai jos) X coeficientul pentru clasa de bonus-malus in care sunteti incadrat (a se vedea mai jos)" Cand poti solicita: "Puteti solicita, de la BAAR, alocarea unui asigurator RCA, pentru incheierea contractului de asigurare RCA, doar in situatia in care primele de asigurare totale (fara acoperirea serviciului de decontare directa si fara alte clauze si acoperiri suplimentare), ofertate de cel putin 3 asiguratori RCA pentru 12 luni, sunt cu 36% mai mari fata de tariful de referinta, aferent segmentului de risc din care faceti parte. Prin urmare, majorarea nu se raporteaza la prima de asigurare pe care ati platit-o pe polita anterioara / anul trecut, ci la tariful de referinta în vigoare, publicat de ASF. In situatia in care va incadrati in categoria asiguratilor cu risc ridicat, se calculeaza prima recomandata, reprezentand prima de asigurare care se comunica asiguratorului RCA alocat." Tarife de referinta in functie de varsta si cilindree: https://www.asfromania.ro/ro/a/2879/tarife-de-referinta-rca---decembrie-2023. Nu uitati de clasa voastra de Bonus/Malus cand calculati tariful de referinta: Clasa Bonus Malus B0 – categoria de bază B1 – 5% reducere B2 – 10% reducere B3 – 15% reducere B4 – 20% reducere B5 – 25% reducere B6 – 30% reducere B7 – 40% reducere B8 – 50% reducere Clasa M1 + 10% majorare Clasa M2 + 20% majorare Clasa M3 + 30% majorare Clasa M4 + 40% majorare Clasa M5 + 50% majorare Clasa M6 + 60% majorare Clasa M7 + 70% majorare Clasa M8 + 80% majorare Tot ce trebuie sa faceti este sa mergeti pe site-ul https://public.riscridicat.ro/, selectati "Inregistrare caz nou" si acolo atasati asa: - 3 din cele mai mici oferte RCA in format de la asigurator, nu se accepta calculatiile facute pe PINT, Economo, Emag sau alte siteuri online. Eu am apelat la un broker de RCA care mi-a trimis ofertele de asigurare in format PDF de la asiguratori (un PDF, o oferta de la un asigurator). Acolo sa contina numarul de oferta, clasa B/M, datele asiguratului si toate ofertele facute pe aceeasi perioada, masina si utilizator. Copie dupa certificatul de inmatriculare/inregistrare a vehiculului pentru care se solicita incheierea asigurarii; strict pentru cazurile in care ofertele primite de la asiguratorii RCA sunt pentru un vehicul care urmeaza sa fie inmatriculat/inregistrat, in lipsa certificatului de inmatriculare (talonului), se poate prezenta cartea de identitate a vehiculului (CIV) impreuna cu un document care sa ateste dreptul de proprietate sau utilizare asupra acestuia (exemplu: contract de vanzare-cumparare, contract de leasing etc.); Copie dupa actul de identitate al proprietarului/utilizatorului vehiculului – persoana fizica pentru care se solicita asigurarea; Copie dupa certificatul de inregistrare intr-unul din registrele prevazute de lege al proprietarului/utilizatorului vehiculului pentru care se face solicitarea, daca acesta este persoana juridica, respectiv: certificat de inregistrare la Registrul Comertului, in cazul societatilor sau certificat de inscriere a persoanei juridice fara scop patrimonial, in cazul asociatiilor si fundatiilor (Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, etc.), Copie dupa certificatul de inregistrare fiscala al proprietarului/utilizatorului vehiculului pentru care se face solicitarea, daca acesta este o entitate inregistrata fiscal, alta decat societatile, asociatiile si/sau fundatiile (de exemplu: o forma de exercitare a profesiei de avocat, notar, personal medical, societate civila etc.); Copie dupa mandatul reprezentantului conventional, in cazul in care solicitarea se face de catre o alta persoana decat asiguratul (de exemplu o companie de brokeraj). Incarcati acolo toate aceste documente si da-ti submit. In aprox 5 zile lucratoare ei vor raspunde. La mine de exemplu raspunsul primit a fost urmatorul: Asta inseamna ca acum ori ma preia un asigurator in termen de o zi lucratoare din platforma ori mi se aloca automat unul de catre BAAR dupa acea zi la tariful comunicat. 3114.07 lei. Asadar, in urma a putin research si 5 minute din timp, am reusit sa scad RCA de la 3900 minim la 3114.07 lei. Las aici si un snip din oferta de la Groupama, care mentioneaza in mod explicit faptul ca trece de tariful de referinta si poti apela la BAAR. Sper ca postul meu a fost de ajutor si usor de inteles. In caz ca va mai vin idei sa modific textul astfel incat sa fie mai usor de inteles, please say
    6 points
  6. Salutare din nou. Azi a fost zi de curățenie și m-am apucat să fac ce îmi propusesem de ceva vreme, dar din lipsă de timp am tot amânat, adică un "home made detailing". La exterior am: spălat-o și dat-o cu ceară de la Meguiar's aplicat tratament hidrofob pe geamuri cu TURTLE WAX Clearvue La interior am: aspirat tot ce se putea aspira curățat pielea cu Koch Chemie Pol Star hidratat pielea cu Koch Chemie Leather Star aplicat protecție ceramică Gyeon Q2 Leather Shield curățat plasticele cu Koch Chemie Top Star curățat instrumentele de bord cu șervețele pentru ochelari, W5 Poze cu rezoluție mai bună AICI. Azi mașina are la 103,909 km.
    6 points
  7. il vede soatia cand ....iese la fotbal si berea de dupe' :))
    6 points
  8. Daca tot m-am apucat am schimbat in final si pompa de apa, rolele si curelele, un furtun de la racire pe care se scursese ulei de servo si il deteriorase, toate piesele erau cele originale cu care iesise masina din fabrica. A avut insa vasul de expansiune schimbat si radiatorul de racire, alea pica relativ relativ repede la E46. Deocamdata doar am schimbat lichidul de frana dar va urma curand si revizia completa a sistemului de franare, vreau sa reconditionez etrierii si sa schimb furtunele de frana pe spate, pe fata par a fi noi. Asa arata cu style 51 acum.
    6 points
  9. Buna ziua domnilor si bine v-am gasit Sunt un (nu chiar) proaspat posesor de 540i, cumparat in august 2022 din Germania la 31.561 km. Am trecut la BMW dupa 8 ani de VAG, mai exact dupa un Golf MK6 GTI Edition 35 in care am investit mult timp, bani si pasiune. Pun si 2 poze cu fosta daca e permis Pana sa cochetez cu ideea de a schimba masina ma tot uitam la B58 si la ce potential are. Nu eram setat neaparat pe G30, dar cumva un prieten cu 530d m-a impins spre clasa aceasta. La finalul zilei tot ce pot zice este ca "je ne regrette rien". Masina e fabricatie 02/2018, Carbonschwarz Metallic (416) cu interior Leder Dakota/cognac/exklusivnaht (LCRO). Voi enumara cateva din optiunile mai importante: 223 Adaptive Suspension, 2NH M Sportbrake, 2VH Integral Active Steering, 323 Soft Close Automatic System For Doors, 337 M Sport Package, 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable, 4HA Seat Heating Front And Rear, 552 Adaptive Led Headlight, 688 Harman/kardon Surround Sound System, 715 M Aerodynamics Package, 5AT Driving Assistant Plus, 5DN Parking Assistant Plus, 6CP Apple Carplay Preparation si alte chestii precum comfort access, portbagaj electric, incalzire in volan, HUD, trapa, perdelute spate. Neavand luxul de a lua o masina noua a trebuit sa fac niste compromisuri la partea de optiuni, dar le rezolv usor usor cu mici retrofit-uri. Ca sa nu fac o singura postare kilometrica voi continua mai jos
    5 points
  10. Babaeti, n-ati inteles nimic din efortul de comunicare al omului. Fiti si voi atenti, ce mama naibii? Uite, de data asta va traduc eu (asa, de weekend, dar sa nu se mai intample): Pe de-o parte avem eroul principal, acest Ghilgames de Craiova. El a vrut sa arate tuturor ca e barosan da barosan si si-a luat seria 8. In plus, mai si circula cu el asa cum trebuie, sa se stie (stie, stie, stie..). Doar ca dusmanii si-au luat electrice. Si nu doar ca si-au luat electrice, dar mai si discuta intre ei despre ele, ignorandu-l total pe eroul grabit. Deci o gramada de bani aruncati pe impresia artistica, si nu-i pasa nimanui. Epic stuff, s-ar scrie un cantec lautaresc beton . Ca sa nu zic manea, ca da prost aici in comunitate..
    5 points
  11. Salutare, am descoperit ca sunt vecin cu Ciprian01 si ne stim de ceva vreme La recomandarea mea l-a chemat pe Radu https://www.farcebook.com/bmw.coding.expert un baiat super ca lumea si ft ft priceput pe diagnoza ISTA si codari. Eu la el am mers cu orice problema pe partea electronica si a rezolvat de fiecare data. Vi-l recomand pt orice problema pe partea de codari.
    5 points
  12. @edit Am citit de cateva ori post-ul tau de mai sus. Chiar daca abordezi niste subiecte care pot deranja, trebuie sa recunosc ca ai adus argumente pertinente. Este ca si cum ai intrat intr-o casa curata bec si le-ai aratat gazdelor gunoiul ascuns pe sub covoare. Este enervant, dar totodata adevarat. In ceea ce ii priveste pe cei care fac economii la sange (precum amicul tau, cel mai zgarcit om al planetei), este in totalitate dreptul lor sa decida cum isi consuma agoniseala. Pe de alta parte insa, se spune ca ai atatia bani cati cheltuiesti. Persoanele extrem de zgarcite pot sa ajunga, auto-impus, sa aibe un nivel de trai similar cu al oamenilor saraci. Despre fondatoul Ikea, Ingvar Kamprad, se zice ca obisnuia sa conduca un Volvo vechi, sau ia cu el acasa pachetele de sare si piper de la restaurante. Cand a murit a lasat in urma o avere de $58 miliarde. Este un mod bizar de a trai viata, sau de a fi cel mai bogat om din cimitir, dar trebuie sa le respectam decizia. Referitor la viteza pe drumurile publice, cred ca Germania este cel mai bun exemplu, dar in acelasi timp si un ghimpe care demonstreaza concret ca toata politica europeana (si nu numai) privind impunerea draconica a limitei de viteza pe autostrada este lipsita de fundament. Completand cele spuse de tine mai sus, cred ca România ar trebui sa tina cont de realitatile infrastructurii si sa isi schimbe abordarea privind sanctionarea vitezei. Cu alte cuvinte, ar trebui sa impuna mult mai sever limitele de viteza in zonele in care riscul de accident este mare, relaxand totodata situatia pe autostrada. Nu trebuie sa faca nicio inventie, doar sa copieze abordarea germana. S-ar ridica gradul de siguranta al traficului de la noi. Prin modul in care actioneaza, insa, Politia Româna dovedeste ca este "business oriented", scopul real fiind numarul de amenzi si nu siguranta traficului.
    5 points
  13. Din nou am fost atent la masinile electrice de pe drumuri. Recunosc usor doar masinile Tesla. Am ajuns sambata in drum spre Agigea fix 5 bucati, 4 dintre ele mergeau toate la cruise de 120kmh. Una, biata de ea, a fost prinsa intr-un tavalug de masini care depaseau pe banda a 2-a si a trebuit pt un km sa accelereze in ton cu coloana si a ajuns la 150kmh. Imediat cum a avut ocazia, s-a retras in banda 1 tot pe la 120kmh. Nu spune nimeni sa facem romanesti si cocalaresti pe drumuri, dar totusi, sa mergi cu 120kmh pe autostrada din motive de morcov in fund, e absurd. Care mai este, de asemenea, si sensul sutelor ce cai putere?! Tot am cercetat pe net o chestie si intamplator am dat peste un tip cu un i5 M60 de 600cp. Omul merge doar cu 90kmh cu scopul de a se stradui sa ajunga la cei 600km de autonomie declarati de BMW. este peste masura capacitatii mele intelectuale sa inteleg.
    5 points
  14. Cuzinetii sunt schimbati de proprietarul anterior, care era maestru pe motoare.
    5 points
  15. cand te decizi, te pot ajuta cu orice masina din reteaua gebrauchtwagen bmw: putem afla orice despre masina in timp real, comunicare facila, detalii, adus masina in tara, negociere pret+ garantia premium selection, etc...
    5 points
  16. Niciodata nu am inteles sensul unor astfel de fake-uri. Cu ce ma incanta sau imi este util sa aud, intr-o masina electrica, sunetul generat in mod artificial al unui motor termic? Care este diferenta intre asa ceva, si cei care isi monteaza in mod artizanal o a doua teava de esapament in bara din spatele unei Dacia Logan? De ce as umple masina de embleme "M", cand de fapt aceasta nu are nicio optiune din pachetul "M"? Ce rost are sa port o geaca pe care scrie mare "Adidas", ea fiind contrafacuta? Toate acestea sunt variatiuni care speculeaza o tema comuna: vanitatea umana.
    4 points
  17. @edit da, am verificat-o inainte de cumparare la BMW si a fost OK, cu istoric la reprezentanta si un singur proprietar in Germania Dupa ce a ajuns masina am inceput cu mici schimbari Am bifat pe lista grile originale M-Performance negre, tips-uri originale negre, difuzor de M-pack LCI, stopuri LCI si PPF pe faruri. Nu mi-au placut niciodata stopurile pre-LCI, imi dau un vibe de F30. Nefiind mare fan al anvelopelor runflat am luat un set de anvelope de iarna Michelin PA5 non-rft + kit de roata de rezerva original. Am pierdut ceva spatiu din portbagaj dar macar pot merge linistit
    4 points
  18. Nu,el cunoaște impactul e90-ului când va avea 45 de ani,și asta îl liniștește.
    4 points
  19. Daca nu ai rezervorul full, nu poti da zoom out pt ca masina considera ca nu ai motorina pt inconjurul planetei.
    4 points
  20. done! Nu aveam nici o șansă să bag gheara prin gaura de la disa mare și să o pot și ghida cum trebuie, pe toate forumurile si pe unde m-am mai uitat "trebuie admisia dată jos" . Ei uite că nu trebuie.... decât puțin Am demontat airbox-ul, și toate șuruburile ce leagă admisia de bloc, și am făcut destul spațiu cât să scot încă un flap de la disa mare, parea că e de foarte mult timp acolo, avea eroziune de la cât aer a trecut pe langa el dar acum sunt mai liniștit. Am reușit să mișc admisia suficient cât să înlocuiesc disa mică, mâine trebuie să ajungă și cea mare pe care cred că o schimb in 15 minute, la cât am învățat desfăcând pe aici. A pornit, m-a speriat că ieșea fum de undeva, dar din fericire era doar puțin wd40 scăpat pe șerpi. Overall, cum ar zice Borat: GREAT SUCCESS! abia aștept s-o vad dacă își schimbă mersul după ce o schimb si pe cea mare
    4 points
  21. N am mai reușit sa ajung sa o spăl, pun niște poze din fata blocului.. https://imgur.com/a/mEsdnr0
    4 points
  22. 4 points
  23. N-am scris nimic de mentenanta, sa nu credeti ca am neglijat-o Am facut pana la momentul actual 3 schimburi de ulei / filtre, la 34.400km, 43.240km si 51.640km. La 46.750km am schimbat bujiile, am mers pe NGK 94201. La 56.600km am schimbat placutele de frana fata-spate, am pus furtunase de frana metalice (HEL) si tampoane Powerflex la toba finala. Am mers pe placute de frana originale. La 57.300km, odata cu arcurile H&R am montat si flanse noi, originale, fata-spate. Cand va veni timpul pentru discuri noi, sunt tentat ori sa pun discuri de G20 M-Performance pe dimensiunile mele stock (374mm fata, 345mm spate) ori sa fac upgrade la kitul de franare M-Performance de G30 (395mm fata, 370mm spate). Ramane de vazut In viitorul apropiat urmeaza sa schimb uleiul in diferentiale si cutia de transfer. La cutia de viteze inca sunt in dubii daca sa fac revizia la 60 sau 80k. Masina fiind modificata, tind sa o fac mai devreme. Bag si 2 sound check-uri
    3 points
  24. Pentru ca nu sunt sanatos si mi se parea mega silent doar cu downpipe-ul schimbat, am montat o evacuare axle-back de la Remus. Evacuarea are omologare ECE, dar din pacate pe cei de la RAR nu ii intereseaza aceasta omologare. Am mers pe difuzor original de M550i LCI, nu ma intereseaza sa o fac fake-M5 cum tot vad peste tot G30-uri cu difuzoare M5 look de pe aliexpress... Am vazut pe forumurile externe ca barele stabilizatoare de M5 F90 sunt bolt-on pe G30 xDrive si sunt o solutie buna pentru o imbunatatire a stabilitatii/dinamicii, asa ca am bifat si barele stabilizatoare de M5 + bielete antiruliu originale de M5 Mi se par cam anemice padelele originale de pe G30, asa ca am optat pentru un set de padele de la Evolve UK. Bonus trim-ul volanului de M5, imi place mai mult cum arata cu decupatura aia in spita de jos
    3 points
  25. A urmat o corectie a vopselei + aplicarea unui tratament ceramic, detailing la interior si la motor. De Black Friday masina a beneficiat de un stage 1 de la MHD pentru motor si un stage 3 de la XHP pentru cutia de viteze. In primavara am cautat sa iau un set de jante pentru vara. Am vrut 20 initial, insa n-am gasit niciun model interesant la vanzare asa ca am luat un set pe 19, style 799M de BMW G29. Mi-a placut faptul ca jantele au specificatii bune pt G30 si stau la fata fara distantiere. Acum incepem usor sa intram in rabbit hole A urmat o pompa de inalta presiune de B58TU, un downpipe cu catalizator EU6 de 300 celule si protectie termica, un set de boost pipes de la FTP (intake pipe + charge pipe) si softul MHD stage 2 HPFP pentru motor.
    3 points
  26. Daca tot am ceva timp liber, zic sa prezint și eu mașina mea sau petarda , cum zicea cineva pe alt topic. Am stat puțin pe gânduri pana sa ma decid, inițial voiam sa aștept sa vand f ul, apoi m am decis, cumva și în urma discuțiilor de pe topicul"masini puse la vanzare". Deși nu excelează în dotări sunt mulțumit de achiziție, îmi place mașina și partea buna ca o sa rămân cu banii de pe f. Am cumpărat o de la Țiriac la aproape 134k km și am adus o acasă pe 29.03.2024.Am vrut neapărat sa trec la benzina datorita faptului ca nu depășesc 15k km pe an și m am gândit sa încerc sa poluez mai puțin. Cel puțin cu f ul am 15k km într un an și jumătate. Vehicle Information VIN B170423 Prod. Date2017-09-19 Type530I A SeriesG31 (5 Series) Body TypeTouring Steering- EngineB48O Displacement0 Power0kw / 0hp Drive- Colourimperial-blau brillant metallic UpholsteryCloth junction / anthracite Comfort And Interior Equipment S423Floor Mats Velours S494Seat Heating Driver/Passenger S4K8Inter.Trim Finishers Oxide Silver Dark S4NEBlow-By Heater S4T8Outside Mirror With Auto Dip S4URAmbient Interior Light Multimedia S650CD Drive S6ACIntelligent Emergency Call S6AETeleservices S609Navigation System Professional S6WBMultifunctional Instrument Display Driver Assistance And Lightning S502Headlight Cleaning System S508Park Distance Control (PDC) S548Kilometre Speedo S5A1LED Fog Lights S5ATDriving Assistant Plus Wheels And Drive S205Automatic Transmission S230Extra Package, EU-Speciifc S23FBMW Light-Alloy Wheel V-Spoke 618 RS S255Sports Leather Steering Wheel S2PALocking Wheel Bolt S2VBTyre Pressure Display S2VCTyre Repair Set Environment And Safety S302Alarm System S320Deleted, Model Lettering S322Comfort Access S3AARoof Railing Black S842Cold-Climate Version S850Dummy-SALAPA S888On-Board Literature, Danish S8A8Language Version Danish S8KAOil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km S8R9Refrigerant R1234yf S8SMCar Ident. Number Visible From Outside S8TFActive Pedestrian Protection S8TGThiefproofing Device Other Equipment S1CASelection Of COP-Relevant Vehicles S1CBCO2 Equipment S925Dummy-SALAPA S993Model Year Code In VIN S9AAOuter Skin Protection SA09090 Ah AGM Battery Din ce am verificat eu, bara spate a fost vopsita, necesita tampoane motor și discuri cu plăcute punte fata. I am făcut schimb ulei și filtre, urmează sa schimb uleiul la cutie și discurile pe față. Apoi o sa ma ocup de tampoane motor, bujii, probabil și discurile spate ca nu sunt grozave. Dacă nu vor interveni alte probleme sper sa i pun un interior cum trebuie cât mai curând. Sper diseară sa ajung sa o spăl și sa pun câteva poze.
    3 points
  27. @Pianiny In comunitatea noastra, a detine sau a utiliza un autoturism BMW ale carui sisteme de control al noxelor au fost in mod voit dezactivate, eliminate sau modificate, este un subiect tabu. Spre lamurire, te rog consulta topic-ul de mai jos: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/196323-manipularea-controlului-noxelor-dpf-off-egr-off/ Te invitam sa remediezi cat mai rapid posibil, la masina ta, sistemele de control al noxelor, astfel incat acestea sa functioneze in parametrii proiectati de catre BMW - apoi sa ne transmiti dovezi pertinente in acest sens. Pana atunci, sub sanctiunea suspendarii accesului, te rugam sa nu mai postezi pe acest forum mesaje prin care sa soliciti informatii sau asistenta de ordin tehnic. Iti multumim pentru intelegere
    3 points
  28. Asa se intampla cand alegi pretul cel mai mic. Cumpara 11L de 5W30 ieftin si 2 filtre de ulei, bagi 5.5L si filtru nou ulei, mergi cu masina 100 de km, apoi jos cu uleiul si filtru… si repeti inca o data procedura si iarasi jos cu uleiul si filtrul. Dupa cele 2 schimburi de curatare, baga ulei bun + filtru bun, schimburi la maxim 10k km si … rugaciuni + nu mai baga la spalat duminica :)))
    3 points
  29. nu mai vrei sa il gaseasca proprietarul?
    3 points
  30. buna asta, mi-a placut !!!
    3 points
  31. i-am schimbat stopurile galbene cu cele albe, tot OE, cred ca arata ceva mai fresh cu astea albe. In viitorul apropiat o sa ma apuc putin si de vopsit, am in plan sa revopsesc ambele aripi spate intrucat una a fost revopsita partial si nuanta e usor diferita, bara spate, bara fata, capota pentru ca are rugina deasupra farului parte stanga(aici am una pe culoare deja fara gram de rugina dar cu ceva defecte in vopsea din cauza depozitarii) si aripa fata dreapta care la fel, are deja mici bule de rugina pe arc si nu cred ca se mai poate salva. Am mai schimbat ornamentele de prag, cromul de pe ele incepuse sa faca mici bule si am gasit un set sh in stare perfecta. Cu ocazia asta am gasit ceva rugina de suprafata la cateva dintre ele acolo unde intra pinii in caroserie, le-am curatat, aplicat un sealant apoi primer si sper sa fie ok. De asemenea la suportii de cric, i-am dat jos si totul e foarte ok, era doar putina rugina de suprafata, am facut la fel ca mai sus, cu sealant si primer, am mai bagat si ceara prin praguri, sper sa ajute. Oricum nu o voi folosi iarna, va fi exclusiv masina de vreme buna si mai mult de weekend, dar vreau sa previn rugina.
    3 points
  32. Eu nu mi-as pune asa ceva niciodata pe masina. Asta pentru ca asigurarile cauta absolut orice motiv sa nu-ti dea banii. Si gandeste-te ce se intampla daca ai un accident si ei detecteaza ca mergeai cu 31 km/h intr-o zona de 30. Sau ca ai condus agresiv in ultimele 3 luni, sau cine stie ce le mai trece prin cap.
    3 points
  33. cipriene, eu nu te suport nici acum ::)))) erai suparat pe mine ca te luam la sula ca nu ai casco asa sunt eu, am niste fixuri. pt casco si pt electrice ::)))) si pt cei care vor perpetuum mobile si se mira ca e 7000 de lei o reparatie la BMW.
    3 points
  34. Sunt in cunostinta de cauza privind situatia din Germania, inclusiv diferenta semnificativa intre a circula inainte si respectiv dupa imigrarea masiva din tari arabe in jurul anului 2015 . Sunt in cunostinta de cauza si privind circulatia pe drumurile publice, implicit autostrazile, din România. Cu regret, cunosc si maruntul aspect ca la noi legea se aplica in mod riguros pentru catei, dar este loc de tocmeala cand e vorba despre "speciali", ceea ce este in sine un vector important de "imbecilizare" a circulatiei. Mai cunosc faptul ca, pe autostrada, nu viteza in sine este principalul pericol. Accidentele sunt initiate de nerespectarea regulilor referitoare la circulatia pe benzi, depasire, distanta intre vehicule, plus lipsa crasa de respect fata de ceilalti participanti la trafic. Mai stiu si ca Politia Româna nu intreprinde absolut nimic pentru a sanctiona astfel de abateri, ci doar sta cu radarul la panda exact in acele sectoare in care riscul este redus, drept care gasesc multi "clienti" pentru viteza. Si nu imi scapa nici faptul ca, desi statisticile demonstreaza ca aceasta abordare a politiei nu rezolva imbecilizarea - despre care foarte bine ai punctat, politia nu face nimic pentru a isi schimba cutumele.
    3 points
  35. De 2 zile m-am lovit de o problema care m-a panicat rau. la schimbarea din D in R pe sub masina se auzea o lovitura metalica ca si cum ai da cu cionanul in cardan. Am Urcat masina pe elevator crezand ca este ceva rapid de depistat. Eh nu a fost chiar asa. Lovitura se auzea in spate, am crezut ca este grupul dus sau flansa, ceva. Nimic. Zgomotul se auzea la imbinarea dintre cardan si grup spate… Am fost la un alt service poate au ei ureche muzicala mai buna si aud de unde vine zgomotul, a tinut de cardan in timp ce eu schimbam din D in R…este de la cardan… Revin cu masina inapoi la service, Ma apuc de demontat tot pana la cutia de transfer, la cutia de transfer gasesc flansa(crucea care iese din cutia de transfer) cu dintii tociti. Am inlocuit crucea, simeringul de la cutia transfer, oringul si un distantier de metal si totul a disparut, inclusiv un zumzait pe care il aveam la o anumita turatie care datorita lui am schimbat si kitul de accesorii degeaba.
    3 points
  36. De departe 45e-ul e mai pe gustul meu.Pe langa ca e super silentios fata de m50d care are evacuare sport activa nu are nici vibratia aia specifica dizelui.Ca demaraj sunt cam pe acolo nu imi dau seama.Acum l-as vinde si mi-as cumpara un 50e dar parca nu as da diferenta vreo 30000 euro doar pentru asta.Facelift-ul din punctul meu de vedere e spectacol.
    3 points
  37. De pe site-ul Bidgestone: All-season tires perform well in warm weather, but they may offer less grip than summer tires, sacrificing some steering, braking, and cornering capabilities. All-season tires are capable of providing traction in winter, but are not the best tire to use in extreme winter driving conditions. Because all-season tires offer a blend of summer and winter performance, they are often a good option for drivers in moderate climates and driving conditions. De pe site-ul Pirelli: All-season tyres are designed to perform all year-round and in all “normal” weather conditions, from a warm summer to a cold winter, so wheels will be provided with a medium level of performance in comparison with tyres designed specifically for winter or summer. All season tyres are the perfect compromise [...] when the car is mostly used in the city where road conditions are rarely “extreme”. Parca am mai exprimat aceasta opinie cu ceva timp in urma: in conditiile climatice din România, anvelopele all seasons isi ating limitele nu atat iarna (intrucat nu mai sunt nici troiene de zapada si nici zile foarte geroase, poate cu exceptia zonelor montane de la altitudini mari), ci in canicula verii. Asa cum observati, producatorii le considera potrivite pentru vreme calda, dar evita sa se pronunte in ceea ce priveste zilele caniculare. Ceea ce noi avem acum din belsug, de pe la jumatatea lunii iunie pana pe la inceputul lui septembrie. All seasons sunt o alegere foarte buna pentru orice masina utilizata preponderent in oras. De asemenea, pentru o masina de familie in tari cu o clima moderata (Germania, Danemarca, etc.). Ducandu-le catre limitele lor, pot fi OK si pentru o masina de buget din România, condusa moderat si cu un rulaj anual relativ redus. Discutand acum despre marca, cu siguranta ca poti gasi anvelope de buna calitate la marci din "esalonul 2". Exemple, fara a fi o lista completa: Falken, Fulda, Hankook, Kleber, Kumho, Nexen, Semperit, Toyo, Uniroyal, Vredestein, Yokohama. Intrebarea care ramane deschisa este in ce masura aceste companii isi permit sa investeasca in cercetare astfel incat sa tina pasul cu cei sase mari: Bridgestone, Continental, Dunlop, GoodYear, Michelin, Pirelli. Pe de o parte, unele companii din esalonul doi sunt independente si se pare ca fac o treaba foarte buna. Hankook este cel mai bun exemplu pozitiv, in timp ce Toyo nu prea a mai scos pneuri cu rezultate remarcabile in teste. Pe de alta parte, alte comapnii din esalonul doi sunt detinute de cele premium si este de asteptat ca acestea sa beneficieze de tehnologii imediat sub cele de ultima ora. Fulda, dar si Dunlop, apartin de GoodYear (ceea ce pune sub semnul intrebarii in ce masura mai reuseste Dunlop sa ramana in top, mai ales ca, in ultimii ani, ritmul de innoire a modelelor sale a fost destul de slab). Semperit si Uniroyal tin de Continental. Kleber este a lui Michelin. Rezumand cele de mai sus, atat timp cat ai o masina premium pe care intentionezi sa o folosesti la nivelul resurselor sale, cred ca ideal este sa ai un set de anvelope de vara si un alt set de iarna, preferabil de la producatorii de top. Pe de alta parte, daca bugetul este un criteriu foarte important, sau daca BMW-ul este de generatie mai veche, atunci un set de vara + un set de iarna de la producatori de anvelope de "esalon 2" inca este o decizie buna. In fine, daca esti fortat si nu ai cum sa eviti - din varii motive - compromisul anvelopelor all seasons, atunci macar cumpara unele de la producatorii de top..
    3 points
  38. Bara fata avea puncte de pietricele de la autostrada, bara spate o parcare nereusita + aripa un defect de la urcatul pe limitatoare de viteza. + o mica curatare la motor
    3 points
  39. Dupa ani de zile in care am avut-o wallpaper, am avut oportunitatea (noroc chior de fapt) sa gasesc / cumpar masina visurilor mele, un M3 E92 coupe manual cu doar 86.000 km. Masina a fost tot a unui pasionat, un om de nota 20, ce nu a avut limita la bugetul de intretinere si care i-a adus urmatoarele inbunatatiri: -cuzineti schimbati la 76.000 km cu unii ACL Race si prezoane ARP -evacuare schimbata (finala) cu una Miltek -capace oglinizi + eleron + grile fata carbon. -suspensie Eibach Eu doar i-am facut o revizie completa (ulei + filtre + bujii ) la reprezentanta BMW Ploiesti ( au departament de M si am vrut sa stau linistit). Urmeaza in viitorul apropiat revopsirea jantelor in culoarea originala (gri) si poate ceva rezonatoare de scos... Va las cu pozele
    2 points
  40. 2 points
  41. Eu in situatia de mai sus as lua un hibrid, in principiu. Dar la bugetul de 55k depinde foarte tare ce rulaj are masina. N-as lua un hibrid care a fost masina de firma si are 150k km, pentru ca cel mai probabil a fost exploatat gresit. Daca gasesti unul cu 50k, e probabil ok. Altfel, si motorul 30d e foarte reusit si se potriveste bine pe X5.
    2 points
  42. Tehnologia hibrid e "imprumutata" de la Toyota care din punctul meu de vedere e top.La consumul de autostrada e mai economic diesel-ul?Putem face un mic pariu ca la 130-140km/h consuma la fel 10-11l/100km?Vrei sa-mi spui ca la o masina gen X5 30d e mai bun 30 benzina?Cine zice asta?Vezi ca b58 sterge pe jos si cu 30d si cu 40d si in varianta facelift 50e si cu m50d.In ce sens e mai confortabil la drum diesel-ul vs benzina?Ca la putere nu e,la consum nu e si nici la zgomot.Ca sa nu mai vb ca nu ai adblue,senzori,galerii admisie infundata,egr-uri,filtre particule si multeeee altele.Poate singura chestie e faza cu revanzarea care doar in Romania e valabila. Nu vorbesc de costuri intretinere care sunt mai mari la diesel,impozit care pentru unii e important (351lei la hibrid) si probabil multe altele.
    2 points
  43. Un vis devenit realitate. Felicitări, mi-aș dori și eu cândva sa imi iau și eu un M3 pentru plăcerile mele. Până atunci mergem cu Fake M3 . 8e832979-5097-4235-8ca5-d675c822a360.mp4
    2 points
  44. Anvelopele AS sunt și vor rămâne un compromis. Sunt mai bune decât niste mizerii de buget vara/iarna însă nu se vor compara cu unele dedicate de calitate. Problema dpmdv nu se pune pt 99% din timpul de conducere când ești atent, conduci preventiv, te adaptezi la condițiile meteo, bla-bla, ci pt cei 1% când intervine neprevăzutul. Atunci ai nevoie de anvelope bune. Atunci se face diferența. Nu trebuie sa fii Schumacher permanent, sa mergi la limita stabilitatii pe curbe că sa ai nevoie de anvelope dedicate bune. Ai "nevoie" sa te trezești într-o curbă cu apa/gheata/praf/mizerie/etc, ai nevoie sa pui o frana brutală, ai nevoie sa tragi brusc de volan să eviți ceva, etc. Plus condițiile extreme, foarte frig iarna sau vara foarte cald pe autostrada chiar și fără precipitatii. Asta nu se întâmplă foarte des dar se întâmplă. In astfel de situații vezi diferența între anvelope bune dedicate și AS-uri. In cea mai mare parte a timpului niste AS pot fi la fel de bune că niște dedicate. Dar nu atunci ai nevoie de aderenta mai buna, de cativa metri în minus la o frânare. Ci tocmai in momentele in care te aștepți mai putin. Eu nu as folosi AS, indiferent care teste "reale" arată că AS bate iarna o anvelopa de iarna buna și în același timp bate și vara una de vara buna. Daca așa ceva ar fi real anvelopele dedicate ar disparea, toți producătorii ar face doar AS.
    2 points
  45. Baietii dupa spusele voastre tre sa revin la softul original si sa o tin sub observatie, ceea ce am sa si fac. Revin catre voi la urmatoarea verificare. Motorul merge bine trage bine singura problema este pilitura. Alte simptome nu are. Bine ca mai da cu fum cand o tin nepornita cateva zile la prima cheie scoate un smoc de fum si apoi nu mai scoate deloc. Dar asta face de dinainte de soft si nu m-am agitat prea tare in aceasta privinta mai ales ca am mai auzit de problema asta la mai multe hibride. Va multumesc pentru raspuns tuturor!!!
    2 points
  46. Soft brutal facut de un mecanic auto? Tu glumesti, sau? Du te repede si pune softul original pe masina, cere banii inapoi, si dupaia fa ti un soft calumea daca tot vrei mai multa putere, la o firma consacrata, unde sumt oameni care doar cu d astea se ocupa... Mecanicul softist ce zice? El ce parere are de pilitura?
    2 points
  47. In acest moment anvelopele sunt diferite ca și marcă față spate. Chiar dacă sunt no name, au totuși 7mm pe spate. Dar decât sa am probleme, le voi schimba toate 4 și voi pune aceeași dimensiune (cea de pe stâlp) și normale.
    2 points
  48. https://disk.yandex.ru/d/vGnbhkOpgjxOrw
    2 points
  49. Sau intr o pungă, o desfacem mai târziu.
    2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.