Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 10/19/25 in Posts
-
Bine v-am găsit! Am urmărit cu interes postările lui @geky și ale celorlalți membri și dorim să prezentăm și punctul nostru de vedere. Clientul ne-a sesizat problema pe 29 septembrie, ora 20:32 (in afara programului de lucru). În 30 septembrie, ora 10:01, i-am solicitat informații suplimentare și imagini privind situația reclamată, iar la ora 10:54 i-am trimis mesajul pe care l-a postat și dumnealui, în care ne recunoșteam vina și inițiam deja cererea de colectare pentru toate produsele livrate. Coletul de retur a ajuns în depozitul nostru pe 2 octombrie, iar rambursarea integrală a sumei a fost procesată imediat, în aceeași zi, prin transfer bancar — chiar dacă domnul @geky desigilase și celelalte injectoare, care nu mai pot fi comercializate ca produse noi. În prezent, acestea se regăsesc pe site-ul nostru la preț redus. Referitor la aceste injectoare: Injectoarele au ajuns la noi din depozitul BMW – toate cele patru – ambalate într-o pungă sigilată, cu etichetă de depozit. Atașăm și imaginea din camera de ambalare aferentă comenzii, în care se poate vedea clar eticheta de depozit BMW (imagine pe care am transmis-o și lui @geky; nu știm de ce nu a menționat-o aici). În aceste condiții, angajații de la recepție și ambalare nu aveau cum să își dea seama că unul dintre injectoare era folosit, putând observa cel mult că una dintre cutii era murdară în interiorul pungii sigilate. Ulterior, după primirea returului, am remarcat pe cutia respectivă o etichetă de depozit cu dată mai veche. Ce s-a întâmplat, de fapt? Un dealer din Europa a returnat injectorul respectiv, iar în depozitul BMW acesta a fost repus în stoc fără verificarea utilizării, fiind trimis ca produs nou. A cui este vina? A noastră, pentru că nu am verificat suplimentar, și ne-am asumat acest lucru de la început. Ce nu am înțeles: De ce @gekya depus o reclamație înainte să ne prezinte problema în detaliu? Nu ne afectează în niciun fel — chiar ieri am primit notificarea ANPC, la care am răspuns cu punctul nostru de vedere și am prezentat dovada rambursării. Sperăm că v-ați făcut o idee corectă asupra situației. Uneori, ca in orice activitate comerciala pot apărea probleme, însă întotdeauna am fost dispuși să le rezolvăm cât mai rapid și în favoarea clientului, atunci când acesta are dreptate. Echipa BavAUTO9 points
-
6 points
-
4 points
-
Astazi am pus parbriz cu hud/kafas2, am montat kafas2 in loc de kafas1 , fsc-uri acceptate(fake-uri bineinteles) . + senzor lumina/ploaie pentru hud. Mai am de tras mufa la incalzire camera, din modul am doua fire care duc la parbriz acum.. in rest am legat kafas2 de distronic, pana acum totul bine, fara erori. am gresit un pic, m-am grabit si nu am mai stat pe loc dupa montaj la parbriz, sper sa nu se fi deplasat / sa am probleme pe viitor cu apa. . acum , doamne ajuta. oricum am mers incet. las poza mai jos, mult mai bine..4 points
-
Salut, ma poate ajuta cineva cu activarea functiilor ? Las aici si o serie de sasiu WBA31BL020CG858930 , multumesc! @neo_andersson salut! Oare se pot activa remote?4 points
-
Eu unul sincer nu as schimba marca in primul rand datorita experientei bune in ceea ce priveste calitatea, pana acum. Am avut 5 BMW-uri in ultimii 9 ani, modele, generatii si rulaj diferite (E92, F20, F30, F36, G30), si iti zic sincer, toate au fost intretinute corect si exceptand niste senzori minori sau niste bucsi (la seria 4 pe la 180k km), nu am bagat un leu pe langa consumabile. Nu mai spun de dinamica, e o reala placere sa conduci un BMW. Desi as fi tentat sa trec si la Mercedes, datorita tehnologiei si ideea de confort pe care o ofera, feelingul pe care ti-l ofera un BMW nu prea il gasesti pe la alte marci (si aici ma refer la MB, Audi, nu la cotetze precum Toyota, Honda, Mazda). Am avut ocazie de-a lungul timpul sa testez si japoneze (Toyota, Lexus, Mazda, Honda), ba chiar unele o perioada indelungata pt ca am avut de la munca. Crede-ma, cand te dai jos dintr-un BMW si urci intr-o Toyota, iti vine sa o lasi in mijlocul drumului si sa o iei pe jos. PS: Despre Volvo nici nu mai vorbesc, alea sunt masini luate de pe Temu deja4 points
-
Am inceput sa mergem tot mai mult cu X1 si extraurban, 320d sta tot mai mult....in principal pentru ca este foarte silentioasa, confortabila (masajul in scaune este minunat) iar consumul la o exploatare normala nu este mult mai mare. Facut un drum in weekendul trecut Bucuresti-Rasnov si retur: 5.3 la dus (plecat cu bateria full ajuns cu 36%) si 5.0 la intoarcere (plecat 36% ajuns cu 10%). Setez ”conservare baterie„ ceea ce inseamna ca la viteza mare merge doar hibrid, insa ia din autonomie la stat in coloana, mers incet. Chiar ma gandeam ca serie 3 nu ar fi consumat mai putin, doar la viteze de autostrada as zice ca e o diferenta sesizabila. Intre timp, schimbat bara fata spate in urma unor zgarieturi minore de prin trafic. Masina filmeaza orice incident pe toate cele patru laturi, nu a fost nevoie, dar cred ca este un feature binevenit in relatia cu asiguratorii.4 points
-
felicitari :X , eu le am pe masina standard pe toate cele facute de tine, sunt super misto sa le folosesti3 points
-
Exista sigurante cu tensiune permanenta in orice masina, inclusiv BMW. KL.30 si KL.30B sunt conectate permanent la baterie, 30B direct, 30 prin releu. KL.30F este activ cand masina este "treaza" de la deschiderea din telecomanda pana aproximativ 10-12 minute dupa inchidere cand intra in sleep. Priza de bricheta e legata pe 30F de exemplu. KL.15 este activ cand este contactul pus. In BMWurile noi de la Seria Fxx in sus nu poti lega o camera de bord sa mearga non-stop chiar si cand masina e inchisa fara sa ai eroare de descarcare a bateriei in stationare. IBSul face test de consumatori la 10 minute de la inchidere, daca curentul este mai mare decat pragul setat, IBSul incearca sa bage din nou masina in sleep adica da comanda la CAS/FEM/BDC/BCP sa scoata masina din sleep complet si sa initieze din nou procedura de shutdown. Daca din nou dupa 10 minute curentul e prea mare, BDC deconecteaza releele pentru KL.30 si 30F sa excluda cat mai multi consumatori si procedura se repeta la infinit ceea ce duce la eroare de baterie si in unele situatii chiar la descarcarea completa a bateriei. Unele camere de bord au o baterie interna care le tine active o perioada de timp dupa ce masina intra in sleep. Alti producatori vand o baterie separata pentru asta dar necesita ceva mai mult timp la instalare si nu am idee cat de sigure si fiabile sunt in timp mai ales la temperaturi extreme.3 points
-
Eu am încercat Bosch, OEM și Valeo. Dintre astea, Valeo au fost cels mai bune. Cele OEM au ținut mult mai puțin decât cele din fabrica3 points
-
Eu am 300k cu f30 330e, bateria inca mai tine 20km primavara/toamna O am de la 210k, 0 issues (pana recent, unde nu-i dau de cap la caldura in habitaclu, dar cam atat). Edit: Ah, am si stage 1 de la 220k km (dar ce i drept, cu masina se merge preponderent bara la bara si cand se merge la drum lung, se respecta legea, deci nu prea conteaza)3 points
-
3 points
-
Nu fac absolut nici o reclama si nu cred ca este problema ta cat de scumpa sau ieftina trebuie sa fie masina altuia pentru a o incarca acasa sau nu. Nu cred ca am spus niciodata ca asta a fost motivul achizitiei, din contra, prima mea optiune era 40i dar negasind pe stoc ceea ce voiam si nefiind dispus sa astept am luat-o pe aceasta. Cat despre felul in care accelereaza masina cu bateria goala, da, trage ca o "apucata" pentru ca niciodata bateria nu este consumata complet si ai parte mereu de aportul motorului electric. Si nu, nu merg cu ea descarcata, pentru ca am posibilitatea sa incarc acasa sau in oras, nu "fug" de statiile publice pentru ca sunt prea scumpe. Eu doar am vrut sa exemplific ca daca este incarcata acasa peste noapte este cel mai eficient, atat. Cat despre ratiune, eu zic ca este loc pe planeta asta pentru toata lumea si pentru opiniile fiecaruia, nu trebuie sa improscam cu noroi doar pentru ca nu percepem lucrurile in acelasi fel.3 points
-
Obligatoriu gravitational. Cer bani, dar sa stii ce sa schimbi, ca daca o iei pe ghicite... oricum fara mentenanta corecta toate s "proaste" iar dupa "garantie" adio3 points
-
3 points
-
Am peste 10 ani de experienta in domeniul software asa ca am sa ti explic pe scurt, dar aceste informatii le poti gasi pe internet daca doresti. Inainte de toate sa stabilim un lucru important despre care observ ca nu faci diferenta. Nox ul este un gaz iar Soot ul reprezinta particulele din moleculele diesel arse incomplet. Acum revenim: Nox isi face aparitia in momentul in care temperatura de ardere al diesel ului este prea mare. Pentru a reduce cantitatea aceasta de Nox, este nevoie sa reduci temperatura de ardere in camera de ardere. Cum ? Prin intermediul EGR. Si o sa zici pai cum ? Pai EGR introduce gaze din evacuare in admisie, gaze ce nu contin oxigen si in acest fel avand oxigen mai putin in camera de ardere->scade temperatura->scade cantitatea de Nox. pana aici toata lumea fericita corect? Prin reducerea cantitatii de oxigen, apare arderea incompleta care la randul ei produce cenusa. Si uite asa a aparut Filtrul DPF. De aici este o legatura stransa intre EGR si DPF. Dupa faimosul recall pt egr si update de soft, s a modificat si ciclul de functionare al clapetei EGR, fapt pt care toti au sesizat regenerari dese in urma update ului, mentionez ca odata cu acest update s a implementat si o functie de siguranta pt a preveni problema incendiului in compartimentul motor, mai exact se foloseste senzorul de temp dupa egr pentru a monitoriza eventualele riscuri de incendiu. Povestea este mult mai ampla dar daca vrei sa te convingi te poti documenta chiar si pe TIS.3 points
-
@alex230ro Cred ca ai punctat la obiect principala cauza a problemelor de durabilitate a BMW-urilor moderne. Am mai discutat pe acest subiect: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/195267-noul-bmw-seria-5-g60/?do=findComment&comment=2591957 Pe langa faptul ca de la marca premium BMW am asteptari privind durabilitatea si fiabilitatea proportionale cu pretul - ceea ce nu se mai intampla de multi ani, nu pot sa accept abordari tehnice tipice unor marci de buget. Pot intelege ca, la actuala generatie Logan, Dacia a decis sa se opreasca cu esapamentul inaintea puntii spate, economisind astfel vreun metru de teava. Este un model low cost. Nu pot intelege insa ca BMW sa continue sa fabrice motoare Diesel cu galerii de admisie din plastic, desi s-au intamplat numeroase cazuri de masini care au luat foc din cauza problemelor cu cooler-ul EGR. Culmea ironiei, pentru N57 exista: a) galerie de admisie din plastic, p/n 11617811909, care s-a montat pe toate platformele F cu motor N57 (30d / 35d / 40d), cu exceptia N57D30S1 cu 3 turbine (50d); b) galerie din aluminiu (!), p/n 1161851568, montata doar pe masini cu N57D30S1 (50d). Nici nu conteaza daca sunt sau nu interschimbabile, ce rezulta este ca BMW avea deja in program pentru N57 o galerie de aluminiu si putea, cu un efort finaniciar nul spre minor, sa livreze toate motoarele N57 cu o astfel de galerie. Daca in 2013 un F13 640d se vindea cu 82.500€ in loc de 82.200€, dar avea galerie din aluminiu, nu cred ca se vaita niciun cumparator. BMW a preferat sa scada costul prin solutii tehnice absurde, iar pretul platit de numerosi proprietari a fost topirea galeriilor de admisie in cazurile fericite, sau incendierea masinilor in restul cazurilor. In fine, cireasa de pe tort: galeria de plastic p/n 11617811909 costa acum la BavAuto 5.716 lei, iar la Hubauer 1.252€. In timp ce galeria de aluminiu p/n 1161851568 costa la BavAuto 5.716 lei (ha!), iar la Hubauer 1.149€ (dublu ha!). Nu este nicio eroare de redactare privind preturile. Sa inteleg ca BMW s-a zgarcit mai intai cand a facut masina premium si a livrat-o cu galerie de plastic, iar mai apoi vinde clientilor piesa de schimb din aluminiu la acelasi pret sau mai ieftin decat cea de plastic, sa mai faca inca un rand de bani. Pentru ca, nu-i asa, chiar daca cea de plastic se fabrica (mult) mai ieftin decat cea de aluminiu, pentru galeria de plastic e cerere mare - deoarece multe se topesc sau iau foc... Vorba ardeleanului: apăi să nu-i bagi în p***a măsii?!3 points
-
Ma bucur ca nu sunt singurul care cred ca tot ce inseamna japoneze sunt bune doar daca sunt gratis sau daca iubesti consumul mic. In oras am 5% cu ea pe ditai magaoaia. Am fost anul trecut pana la Viena cu ea, la 1 luna dupa ce mi se livrase, m-a durut capul o ora dupa 4 ore pe autostrada, cvt-ul ala si insonorizarea la viteze te fac cu capul! In toamna am cerut un X5 50e pentru aceeasi ruta, am fost zeu, scuze, zen!3 points
-
@aghiuta Este un sfat foarte bun - si consider ca aceasta este solutia corecta. Alternativ, daca din anumite motive preferi rotile de 19" si locuiesti + circuli iarna in zone in care zapada nu este abundenta si temperaturile nu sunt preponderent negative, poti lua un set de anvelope all seasons. In combinatia de dimensiuni indicate de tine gasesti atat modele de la producatori premium - Continental AllSeason Contact 2, Bridgestone Turanza All Season 6, Michelin CrossClimate 2, GoodYear Vector 4 Seasons Gen-3 - cat si modele de la producatori din esalonul doi - Hankook Kinergy 4S2 H750, Falken Euroall Season AS220Pro. Totusi: - nici un model nu este runflat, deci va trebui sa te dotezi cu un kit de pana (si, ideal, sa si sfintesti masina); - intrucat ai xDrive, grija la diametrul exterior total al rotilor; - nu este o deloc buna practica sa ai doua seturi de anvelope, pe care sa le tot montezi / demontezi de pe acelasi set de jante de doua ori pe an; - anvelopele all seasons nu sunt potrivite pentru drumuri lungi in zile caniculare de vara.3 points
-
Nu exista, si nu va exista niciodata termen de comparatie. Eu am de la munca Rav4 acum model 2024, motorul 2.5 aspirat. Sper in 2026/27 sa mi dea update-ul, dar va fi doar hybrid, nu plug in fiindca nu toti avem statii acasa. Dar iti zic de pe acum, cand aveam X5 45e si cand ma urcam in aia din munca care era noua, zici ca ma urcam in carutza, plastic jos, piele ecologica, franare proasta (o simteam chiar intarziata), directie de Logan iar suspensia groaznica. Nu mai faceti astfel de comparatii, se activeaza spiridusii din cap. Cat despre E400e, nu stiam ce motor are, am vazut ca are 381 cai, si am zis "meh" dar 2.0 nu as mai lua niciodata.3 points
-
Înainte să-mi dau cu părerea am mers să le conduc. Și model 3, și Y. Pentru referință sunt posesor de i3 dar am avut pe mână cam toate EV-urile de la bmw. Doar ix1 nu l-am prins, in fine. Concluzia mea: tesla face cotețe pe roți, nu mașini. Ride feeling-ul este dezastruos, mai rău și decât o chinezărie gen Byd Atto 3. Practic mașinile alea se comporta ca și cum nu au suspensii sau bare stabilizatoare, și ma refer aici inclusiv la mult lăudatul model 3 Highland. Mașinile astea nu au fost făcute de ingineri, ci de IT-sti. Foarte eficiente, asta e clar, dar le-aș folosi doar pentru cărat saci de cartofi, nu oameni. Bmw a avut dintotdeauna ingineri buni, și asta se vede inclusiv la EV-urile lor, care au păstrat acel excelent compromis dintre sportivitate și confort, greu de gasit dacă doar știi să scrii cod...3 points
-
2 points
-
10.03.2023 - 52.245km - constatare generala la achizite, diagnoza, resoftare si update de soft motor/cutie/infotainment, update de harti, etc - BMW GRUP WEST ORADEA 10.03.2023 - 52.273km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 28.03.2023 - achizitie jante+anvelope 20" incl montaj + reglaj directie, unghi fuga, etc - BMW GRUP WEST ORADEA 23.05.2023 - 59.900km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 29.05.2023 - 59.920km - schimb placute frana fata + diagnoza ventilator scaun dreapta fata - BMW GRUP WEST ORADEA 28.07.2023 - 68.080km - inlocuit EGR/Recitor pe campanie - gratuit + gresat usi + constatare mecanica pentru pompa de apa/accesorii - BMW GRUP WEST ORADEA 18.08.2023 - 70.741km - revizie ulei BMW + filtre + inlocuire pompa apa + antigel + simering palier fata + schimb ulei cutie transfer - BMW GRUP WEST ORADEA 13.09.2023 - 72.000km - Stage 1 la A TEAM PERFORMANCE 04.12.2023 - 80.250km - revizie ulei BMW + filtre + schimb uleiuri diferentiale fata + spate - BMW GRUP WEST ORADEA 06.03.2024 - 90.324km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 25.04.2024 - 98.772km - schimb placute frana spate ( nu cred ca au mai fost schimbate vreodata ), verificat sistem climatizare ( ca tot vine vara ), completare freon ( lipseau cam 150ml dupa 4ani jumate aprox ) si igienizare clima, care a inclus obligat si schimbarea filtrului de aer - BMW GRUP WEST ORADEA 10.05.2024 - 101.546km - revizie ulei BMW + filtre, inlocuire lichid frana ( era "scadent" in August oricum ) si schimb ulei cutie ZF8HP, si ceva conducta de alimentare carburant ( apro 200lei + TVA) - toate astea pentru suma de 5000lei + TVA - BMW GRUP WEST ORADEA 26.06.2024 - 110.186km - revizie ulei BMW + filtre - ANDRION SERV 06.09.2024 - 121.537km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA 14.11.2024 - 130.661km - revizie ulei BMW + filtru de aer, inlocuit protectii telescoape fata + elemente suprasarcina?!, inlocuire brate inferioare anterioare stg+dr fata ( troncanea ceva usor la denivelari mici de ceva vreme ) si un reglaj directie - BMW GRUP WEST ORADEA 22.01.2025 - 140.440km - revizie ulei BMW + filtre, verficiare autovehicul, schimb ulei cutie transfer, si lamela stergator spate - BMW GRUP WEST ORADEA 24.02.2025 - 146.708km - inlocuit senzor Nox dupa DPF, si curatat injector adblue ( nu era f murdar, dar am zis sa-l verifice daca tot e masina la ei ) - ANDRION SERV 28.02.2025 - 146.900km - inlocuit injector Ad Blue, si mufa+conducta - cod 16197381257 ( de la injector la rezervor ) - ANDRION SERV 25.03.2025 - 150.536km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA. S-a rezolvat si cu rechemarea pentru sinele din portbagaj. 11.04.2025 - 150.536km - inlocuti DPF, original, cu toate cele necesare, coliere, conducte vacum, etc. In urma problemelor cu Sezorul Nox, a dat si o eroare pe DPF, si atunci mi s-a aprins becul. In urma testelor facute, s-a constatat/presupus ca PDF are ceramica crapata, si de acolo erorile continue. Dupa schimb nu am mai avut nicio pb si nicio eroare nici pe DPF nici pe senzor Nox, masima merge perfect. Nu e o problema comuna sau des intalnita, dar mi s-a confirmat ca au mai avut probleme cu DPF-uri crapate si ma masini mult mai noi cu si km sub 100k, putine cazuri, dar a mai fost intalnita problema. - BMW GRUP WEST ORADEA 25.04.2025 - 151.000km aprox - am pus rotile de 19 ( model 887M ) - 245/50/19 - Michelin Latitude Sport 3. De atunci, de peste 5000km, masina merge perfect, si am decis ca voi ramane pe setup-ul asta. Am detaliat in topicul aferent de anvelope problemele, nervii si stresul avute cu rotile. Mi-a ajuns, m-am saturat, si nu mai am nici timp pt pb asta. 07.05.2025 - 154.800km aprox - completat aprox 150-200ml antigel+apa distilata. Am constatat o mica lipsa cand completam lichid de parbriz. Nu au fost notificari in bord sau erori pe subiect, nu lipsea mult oricum. O sa mai urmaresc perioada asta, banuiesc ca poate s-o fi umblat la ceva cand au inlocuit DPF, sa fi curs putin. Sub masina nu par a fi scrugeri, pete, etc. Pana acum dupa aprox 2000km, totul ok. 05.06.2025 - 160.230km - revizie ulei BMW + filtre, schimb uleiuri grup diferential fata + spate, revizie + igienizare clima - completat putin (aprox 100ml) freon - BMW GRUP WEST ORADEA 14.08.2025 - 170.092km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA 16.10.2025 - 179350km aprox - am facut o verificare/mentenanta preventiva la ANDRION SERV, unde s-au verificat mai multe componente ( galerie admisie, egr, racitor, capac culbutori, pompa apa, role, fulie arbore, mufa senzor presiune, etc ) - inlocuit curea accesorii + 2 bucsi. 23.10.2025 - 180.299km - revizie ulei + filtre, inlocuit ventilator habitaclu, inlocuit discuri + placute spate - BMW GRUP WEST ORADEA 12.11.2025 - 182.920km - inlocuit discuri si placute frana fata - BMW GRUP WEST ORADEA2 points
-
Păi la rulajul tau trebuia sa schimbi bateriile de 3 ori deja, nu stiai? Ca ele țin cat garantia. Glumesc, la cat mai multi km!2 points
-
Conduc phev de aprx 2 ani si nu voi renunta niciodata la aceasta ....cale, mi se pare cea mai potrivita pt mine, stau la casa, am si panouri si pt mine este reteta ideala iar masina pe care o conduc acum imi satisface toate placerile si nevoile iar in viitor clar voi trece la 50e, inca nu sunt decis daca tot x5 sau seria 5 :))2 points
-
Frumoasa masina si foarte ok optionata, mai ales incalzirea stationara e super misto iarna, daca o tii parcata afara e deja calda si dezghetata iarna cand pleci cu ea ceea ce e un mare avantaj si pentru confort dar si pentru faptul ca motorul nu mai porneste rece. Legat de bube...par a fi foarte comune deja la B48, la km putini sa le zicem, care este totusi in esenta un motor fiabil cand vorbim de interne, mai ales varianta ta de 252cp, dar din pacate totul pe langa el pare sa se faramiteze cam devreme. Am un prieten cu un X3 G01 si la nici 100k km a avut aceleasi probleme ca si tine cu conducte de racire, corp filtru ulei, inca nu cu Vanos dar cu siguranta urmeaza. Pe de alta parte, cam asta e standardul actual in industria auto, mai toti au aceleasi probleme. Urmaresc cativa vloggeri de prin afara si pare-se ca pana si Porsche cu motoarele lor de 2.9 au avut vreo 2 ani ca furnizor de pistoane un fabricant de prin Coreea, ca Mahle era overloaded, si guess what, crapa ala pe capete la nici 50k km si daca au iesit din garantie ei refuza sa le faca pe good will. Asa ca, am ajuns sa ne bucuram ca nu e mai grav la unii decat la altii.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Pare că faceți o reclama mascata acestor plug in uri cu accent pe încărcări acasă la o mașină prea scumpă pt. astfel de aprecieri... Mergi fără curent în baterie dar mașina 'trage că o apucata' desi are același motor termic pe care merge de altfel când are 0 încărcare la electric dar duce după ea 400km in plus. Sa le păstrați sănătoși dar sa ne păstrăm și rațiunea...totuși.2 points
-
In primul rand, bine v-am regasit. Dupa mai bine de 13 ani de SUV-uri (10 ani cu un X5 E70 xDrive40d si 3 ani si cateva luni cu un X6 F16 xDrive30d) am zis gata, vreau ceva mai jos, si am cumparat un 840i xDrive. Toate bune si frumoase pana cand a nascut sotia si datele problemei s-au schimbat, semnificativ. Nici masina ei nu ne ajuta deloc, fiind un Mini Cooper SE. Asa ca m-am vazut nevoit dupa un an si putin de folosinta a 840i-ului sa ma apuc de cautat alta masina si am gasit-o pe urmatoarea la Proleasing la Ploiesti. Initial nu am fost foarte incantat de faptul ca este un plug-in, eu vrand un 40i, dar am zis sa-i dau o sansa si sa vad cum este. Problema incarcarii nu a existat niciodata deoarece am instalat un wallbox acasa pentru Mini. Dupa cum spune si titlul masina este un X5 50e din anul 2025 cu destul de multe dotari, lipsind doar cateva care, din punctul meu de vedere, nu sunt neaparat necesare (sistem de sunet B&W, telecomanda universala etc.). Mai jos puteti vedea configuratia exacta a masinii: Prod. Date 2025-02-13 Type X5 xDrive50e Series G05 (G05 Series) Body Type Sports Activity Vehicle Steering Left Hand Drive Power 360kw / 490hp Drive ALLR Colour Skyscraper grau metallic Upholstery Leather Merino coffee Editions and packages S337 M Sports package S33B M SPORT PACKAGE PRO S710 M Leather steering wheel S715 M Aerodynamics package S7LK Travel Paket S7M9 M Shadow Line with expanded scope S7R7 Innovation package S7RS Package Comfort Comfort and interior equipment S407 Sky Lounge panoramic glass sunroof S413 Luggage compartment net S417 Roller sun visor, rear door S418 Luggage compartment package S420 Sun protection glazing S423 Floor mats velours S428 Warning triangle and first aid kit S44A Cup holder temperature-adjustable S453 Climate-controlled seats, front S456 Comfort seat with memory S4A2 Glass application Crafted Clarity S4FL Travel & Comfort rail system S4GQ M seat belts S4HA Seat heating, front and rear S4HB Heat comfort package, front S4M5 Individual leather-covered dashboard S4MC Interior trimstrips, Carbon Fibre S4NB Autom. climate control with 4-zone ctrl S4NM Ambient Air Paket S4T2 LADEKABEL PROFESSIONAL (MODE 3) S4T7 Massage function f.driver & fr.passenger S4T8 Extended mirror package S4U8 Rapid charging, alternating current S4U9 Acoustic pedestrian protection S4UR Ambient interior light S4V1 BMW ICONICSOUNDS ELECTRIC Multimedia S654 DAB tuner S688 Harman/Kardon surround sound system S6AE Teleservices S6AF Statutory emergency call S6AK Connected Drive Services S6C3 Connected Package Professional S6NX Storage tray wireless charging S6PA Personal eSIM S6U3 BMW Live operating area Professional S6U8 BMW gesture control Driver assistance and lightning S548 Kilometre speedo S552 Adaptive LED headlight S5AC High-beam assistant S5AL Active Protection S5AU Driving assistant professional S5AV Active Guard S5DW Parking Assistant Professional Wheels and drive S230 EU-specific additional contents S258 Tyres with runflat properties S2PA Locking wheel bolt S2TB Sport automatic gearbox S2VB Tyre pressure display S2VH Integral active front steering S2VR Two-axle air suspension Environment and safety S302 Alarm system S322 Comfort access system S323 Soft-Close-Automatic doors S3AC Trailer coupling S3DN BMW radiator grille iconic glow S3KA Acoustic comfort glazing S3M2 M SPORT BRAKE, RED HIGH-GLOSS S3MC M roofrailing, Shadow Line S3MF M lights Shadow Line S85C Language version Romanian S8AR On-board literature, Romanian S8KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km S8R3 COC ADDITIONAL SCOPES S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active pedestrian protection Individual equipment S760 High gloss shadow line S776 M headliner Alcantara anthracite Other equipment S1CB CO2 equipment S1DF Exhaust emission standards EU6 rde II S1G6 BMW LA wheel V-spoke 915M run-flat tyres S925 Dummy-SALAPA S981 Comfort Plus package S9D8 Exclusive package de SA080 80 Ah AGM battery SC4W Skyscraper grau metallic SVAHF Leather Merino coffee Acum, dupa aproximativ 6000 km cu masina, va pot spune ca partea de plug-in este cea care ma atrage cel mai mult, culmea. Faptul ca pot merge prin oras numai pe electric si intr-o liniste deplina imi place foarte mult. Momentan nu stiu ce sa mai spun dar daca aveti intrebari sunt mai mult decat bucuros sa va raspund. Poze nu prea am dar o sa atasez cateva facute de catre dealer.2 points
-
Dar arata mai fain cu pachetul complet de lip-uri anyway, sa faca ce vrea, ca-i masina lui.2 points
-
Tot e solutie, pentru ca platesti cam 1 leu/kwh. Chiar si asa, daca luam cifrele de mai sus rezulta 30 lei/100km, adica 4 litri de benzina. As zice ca e bine pentru o masina de 2.5 tone care merge prin oras, nu?2 points
-
Sa ma vezi la 330e cum dau din deget si nu funct....:)))))))) Masina care e de vanzare aici vad ca e mai naspa decat X4-ul meu, are start stop doar la semafor, a mea se opreste si in fata casei.2 points
-
Ma bucur ca ai vesti bune. Sper sa stabilizezi tehnic masina si sa te bucuri de ea, fara griji. Apropos de garnituri... Pe la sfarsitul secolului XIX, neamtul Klinger a inventat un material pentru etansari, denumit Klingerit, preluat in romana ca "clingherit". Varianta originala continea azbest, varianta contemporana a inlocuit azbestul cu fibre sintetice. Clingherit-ul asta rezista de minune la temperatura inalta, presiune mare si agenti chimici. La motoarele BMW din era non-plastic, majoritatea etansarilor, indiferent daca erau aluminiu pe fonta sau aluminiu pe aluminiu (corp filtru ulei - bloc motor, capace distributie - bloc motor, capace chiulasa - chiulasa, etc.) se realiza cu garnituri de clingherit. Care rezistau spectaculos, decenii in sir si sute de mii de Km. Dupa care, la un moment dat, BMW a descoperit ca garnitura de cauciuc este mai ieftina...2 points
-
In masina in meniul COM, intri la lista de telefoane imperecheate, apoi la setari pe telefonul tau si debifezi optiunea de internet. In felul asta telefonul sta conectat la masina pe wifi pentru CP/AA dar foloseste conexiunea de date pentru net. O sa pun o poza cu meniul respectiv putin mai tarziu.2 points
-
Au apărut și niște date referitoare la degradarea bateriilor. As zice ca lucrurile arata bine în concluzie https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/elektroauto/plug-in-hybrid-akku-alterung/2 points
-
News !! Am fost foarte curios dar oarecum 90% sigur, poate mai mult chiar, că o să gasesc sita la valva VANOS de pe evacuare întreagă. Doar că..... SURPRIZE MOTHERFUCKER!!! Și la mine era spartă . 146000 km, ulei la 30000 km sau 2 ani , dar cu motorul foarte foarte curat si cu eroare doar de Exhaust Position Not Reached. Mă rog in momentul de față să nu aibă uzură vanosul, să nu ma trezesc intr-o lună cu eroare de Jammed . Totodată uitându-ne pe elevator după scurgeri, am găsit o urmă de scurgere pe la pompa de apa, așa că am hotărât să o schimb si pe aia, pe original 700 lei Tampoanele motor, nu sunt exceptionale , dar nici la fund, așa că în lipsa de tampoane pe stoc atât originale, cât si Corteco, am ales sa nu le schimb încă, urmând pe viitor. Așa că, RECOMAND !!!!! La toti cei care au in jur de 150000 km să desfacă si să înlocuiască valvele centrale de VANOS, cu speranța că evită defectarea vanosului!2 points
-
Am rezolvat si eu. Nu era vorba de releu la mine, ci de senzorul de rotatie arbore cotit (volanta). Si asta am descoperit intreband ChatGBT despre posibilele cauze Intre timp aparuse ai eroarea se senzor la diagnoza care a confirmat presupunerea. Drumuri bune sa aveti!2 points
-
Foarte adevarat , dar ca si business ei nu asa gandesc. ei vad ca vand in jur de 2 milioane de masini pe an, daca la fiecare ar pierde 300€ , asta ar insemna pentru ei 600 milioane €. si spun ar pierde pentru ca ar putea vinde la acelasi pret indiferent de galerie. acuma daca asta e corect sau nu, etic sau cum vrei sa cataloghezi nu stiu. ca si business clar fac ceva bine pentru ca vanzarile cresc de la an la an. Si cel mai important felul in care masinile sunt cumparate si utilizate s-a schimbant drastic in ultimii 20-30 de ani. Majoritatea masinilor vandute de Bmw sunt masini de flota, care se tin maxim 3 ani. de aici rezulta si intervalul de service la 30k si asa mai departe, cam tot se invarte azi in jurul masinilor de flota si a ceritelor acestor CEO de companii care sunt foarte similare intre ele si mult mai usor de acoperit decat sute de mii de persoane private. Dar si persoanele private si-au schimbat felul de a cumpara masini noi. Multi , foarte multi, au un buget lunar , isi iau masina in leasing, service inclus leasing pe 3 ani, dupa 3 ani dat masina inpoi , si tot asa un ciclu continu. nu in ultimul rand , majoritatea masinilor se caseaza inainte sa ajunga la 300k km, fabricatii doar s-au ajustat pietei, asta se cere, asta se ofera.2 points
-
După părerea mea, antifonarea este destul de bună, ce-i drept, asta e prima mea mașină din acest segment de piață, înainte având o Dacia Duster din 2021, de care nu mă voi plânge, și-a făcut fenomenal treaba pentru valoarea ei și pentru posibilitățile mele. Acum in X1 este altă treabă, e mult mai liniște, probabil că în comparație cu alte mașini se poate și mai bine, dar pentru mine este un mare upgrade din punct de vedere al antifonării și nu mă pot plânge. Vreau să mulțumesc pentru tot ajutorul acesta, de la resurse tehnice și informații! Voi cântări ideea acestui upgrade!2 points
-
Nu stiu ce te face sa crezi ca o mașină noua, dotată, fie ca e Toyota/Hyundai/Ford/Mazda/Honda whatever, ceva care nu e "premium" ca bmw dar costa bani, vor fi mult mai fiabile si usor de reparat? Ma refer la masinile marcilor care sunt peste 40k. E la fel, te salveaza garanția daca o iei nouă, in rest e loterie. Toti au hybridizare, toti au senzori si mărcile non premium sufera cel mai mult de pe urma constructiei low cost (furtune/senzori/asamblare)2 points
-
Am revenit. Misiune indeplinita. Farurile nu merg direct. Nici macar DRL-ul sau semnalizarea. Masina da eroare in bord de faruri. Dupa codare, everything is ok. Probabil ca in cazurile in care merg cat de cat este retrofitul de la Adaptive Led la laser.2 points
-
Am montat personal un amplificator Match UP8BMW pe un F36 din 2020, totul a fost plug n play. Pe masina ta se monteaza Match UP8DSP, care este acelasi amplificator, doar ca ai nevoie de alt tip de cablaj specific U11.2 points
-
Salut, Te poti uita pe configuratorul celor de la Audiotec Fischer. https://www.audiotec-fischer.de/en/soundupgrade Teoretic nu ai avea voie sa faci modificari la masina, practic alegerea este a ta.2 points
-
2 points
-
10.03.2023 - 52.245km - constatare generala la achizite, diagnoza, resoftare si update de soft motor/cutie/infotainment, update de harti, etc - BMW GRUP WEST ORADEA 10.03.2023 - 52.273km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 28.03.2023 - achizitie jante+anvelope 20" incl montaj + reglaj directie, unghi fuga, etc - BMW GRUP WEST ORADEA 23.05.2023 - 59.900km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 29.05.2023 - 59.920km - schimb placute frana fata + diagnoza ventilator scaun dreapta fata - BMW GRUP WEST ORADEA 28.07.2023 - 68.080km - inlocuit EGR/Recitor pe campanie - gratuit + gresat usi + constatare mecanica pentru pompa de apa/accesorii - BMW GRUP WEST ORADEA 18.08.2023 - 70.741km - revizie ulei BMW + filtre + inlocuire pompa apa + antigel + simering palier fata + schimb ulei cutie transfer - BMW GRUP WEST ORADEA 13.09.2023 - 72.000km - Stage 1 la A TEAM PERFORMANCE 04.12.2023 - 80.250km - revizie ulei BMW + filtre + schimb uleiuri diferentiale fata + spate - BMW GRUP WEST ORADEA 06.03.2024 - 90.324km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 25.04.2024 - 98.772km - schimb placute frana spate ( nu cred ca au mai fost schimbate vreodata ), verificat sistem climatizare ( ca tot vine vara ), completare freon ( lipseau cam 150ml dupa 4ani jumate aprox ) si igienizare clima, care a inclus obligat si schimbarea filtrului de aer - BMW GRUP WEST ORADEA 10.05.2024 - 101.546km - revizie ulei BMW + filtre, inlocuire lichid frana ( era "scadent" in August oricum ) si schimb ulei cutie ZF8HP, si ceva conducta de alimentare carburant ( apro 200lei + TVA) - toate astea pentru suma de 5000lei + TVA - BMW GRUP WEST ORADEA 26.06.2024 - 110.186km - revizie ulei BMW + filtre - ANDRION SERV 06.09.2024 - 121.537km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA 14.11.2024 - 130.661km - revizie ulei BMW + filtru de aer, inlocuit protectii telescoape fata + elemente suprasarcina?!, inlocuire brate inferioare anterioare stg+dr fata ( troncanea ceva usor la denivelari mici de ceva vreme ) si un reglaj directie - BMW GRUP WEST ORADEA 22.01.2025 - 140.440km - revizie ulei BMW + filtre, verficiare autovehicul, schimb ulei cutie transfer, si lamela stergator spate - BMW GRUP WEST ORADEA 24.02.2025 - 146.708km - inlocuit senzor Nox dupa DPF, si curatat injector adblue ( nu era f murdar, dar am zis sa-l verifice daca tot e masina la ei ) - ANDRION SERV 28.02.2025 - 146.900km - inlocuit injector Ad Blue, si mufa+conducta - cod 16197381257 ( de la injector la rezervor ) - ANDRION SERV 25.03.2025 - 150.536km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA. S-a rezolvat si cu rechemarea pentru sinele din portbagaj. 11.04.2025 - 150.536km - inlocuti DPF, original, cu toate cele necesare, coliere, conducte vacum, etc. In urma problemelor cu Sezorul Nox, a dat si o eroare pe DPF, si atunci mi s-a aprins becul. In urma testelor facute, s-a constatat/presupus ca PDF are ceramica crapata, si de acolo erorile continue. Dupa schimb nu am mai avut nicio pb si nicio eroare nici pe DPF nici pe senzor Nox, masima merge perfect. Nu e o problema comuna sau des intalnita, dar mi s-a confirmat ca au mai avut probleme cu DPF-uri crapate si ma masini mult mai noi cu si km sub 100k, putine cazuri, dar a mai fost intalnita problema. - BMW GRUP WEST ORADEA 25.04.2025 - 151.000km aprox - am pus rotile de 19 ( model 887M ) - 245/50/19 - Michelin Latitude Sport 3. De atunci, de peste 5000km, masina merge perfect, si am decis ca voi ramane pe setup-ul asta. Am detaliat in topicul aferent de anvelope problemele, nervii si stresul avute cu rotile. Mi-a ajuns, m-am saturat, si nu mai am nici timp pt pb asta. 07.05.2025 - 154.800km aprox - completat aprox 150-200ml antigel+apa distilata. Am constatat o mica lipsa cand completam lichid de parbriz. Nu au fost notificari in bord sau erori pe subiect, nu lipsea mult oricum. O sa mai urmaresc perioada asta, banuiesc ca poate s-o fi umblat la ceva cand au inlocuit DPF, sa fi curs putin. Sub masina nu par a fi scrugeri, pete, etc. Pana acum dupa aprox 2000km, totul ok. 05.06.2025 - 160.230km - revizie ulei BMW + filtre, schimb uleiuri grup diferential fata + spate, revizie + igienizare clima - completat putin (aprox 100ml) freon - BMW GRUP WEST ORADEA 14.08.2025 - 170.092km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA 16.10.2025 - 179350km aprox - am facut o verificare/mentenanta preventiva la ANDRION SERV, unde s-au verificat mai multe componente ( galerie admisie, egr, racitor, capac culbutori, pompa apa, role, fulie arbore, mufa senzor presiune, etc ) - inlocuit curea accesorii + 2 bucsi. 23.10.2025 - 180.299km - revizie ulei + filtre, inlocuit ventilator habitaclu, inlocuit discuri + placute spate - BMW GRUP WEST ORADEA2 points
-
ignora notificarea aia. nu se face verificarea in timp real. o sa dispara singura la un moment dat legat de tari si regiuni, memoria interna a unitatii nu mai poate stoca noile variante care ocupa foarte mult spatiu asa ca esti nevoit sa renunti la anumite regiuni.2 points
-
Pai nu am zis ca nu are rost, doar tu stii cat valoreaza banii tai. Doar stii ce obtii de 200 euro. Daca mergi mult noaptea si schimbi des faza lunga scurta este utila. Eu personal am folosit f rar optiunea asta pe o alta masina, mereu uitam ca masina o are si schimbam manual.2 points
-
Trebuie stabilite niste lucruri clare cand vorbim de baterii; orice baterii reincarcabile. Unul este starea de incarcare, nivelul incarcarii daca vreti, asta e dat de SOC - State Of Charge. Altul este capacitatea bateriei, sau sanatatea ei, adica SOH - State Of Health. Ele sunt asociate pentru ca tin de baterie evident. Dar SOH e ceea ce il intereseaza pe @Tarabostes sa afle. Iar asta se masoara cu bateria comllet incarcata pe banc, sau cu incarcatorul. Cand incarcatorul zice ca s-a incarcat atunci se testeaza bateria pentru SOH. Asta NU am inveintat-o eu ca sa am ce scrie. asta mi-au spus toti cei care se ocupa de baterii.. pentru ca am tinut sa le aflu parerea.. Algoritmul masinii poate incarca bateria doar 60% cand e pe duca ca sa nu o distruga/strice si mai mult. Dar asta nu inseamna ca pe banc.. un incarcator bun nu mai poate "pompa" in ea la alti curent.. E drept ca nu stiu cum exact incarca o baterie un alternator dar foarte probabil nu pulseaza curenti in baterie.. pentru ca in masina sunt si consumatori. Degeaba incerci tu sa pulsezi curenti cand altii ii cer permanent. Incarcare in pulsuri o face numai un incarcator de calitate. De aceea SOH se masoara de la un maxim al incarcarii pe banc.. Sa zic altfel.. probabil nu pierzi prea mult daca o scoti deconectezi de pe masina dupa un drum mai lung si mergi la centru sa o masoare.. In alta ordine de idei, da si eu am schimbat o baterie la un X1 (2017) care dadea semne de oboseala.. nu erau aratate in bord dar ISTA deja o raporta.. asa ca pana si chinezaria mea de tester dupa ce am incarcat-o maxim de cateva ori.. imi spunea ca SOH e chiar cum zici tu @töffefe la 60%.. Adica confirmat din doua parti ca bateria e pe duca. Am pastrat bateria pentru alte teste dar nu de folosit pe masina.2 points
-
Orice lege (si implicit functionarea justitiei), din orice tara, se bazeaza pe doua principii fundamentale: 1. orice om are instinctul de a ramane in viata; 2. orice om pretuieste libertatea. Cum apare un individ care nu adera la aceste principii, legea devine hartie igienica. Cam in acest sens interpretez formularile actuale din codul rutier. Pietonul nu vrea sa fie omorat pe trecere, soferul nu vrea sa ajunga la inchisoare. Uneori insa, apare cate o scapare - de regula in subconstient, rareori in constient. O buna masura de a imbunatati siguranta este semaforizarea trecerilor, cu activare la cerere prin buton de catre pietoni. Trecerea aceea, de pe un bulevard larg cu trafic intens, asa ar fi trebuit sa fie. Ca si in accidentul lui Vlad Pascu de la Vama Veche, o parte din responsabilitate apartine administratiei tarii. Daca la Vama Veche era trotuar, acei tineri traiau. Daca trecerea de pietoni din Berceni era semaforizata, femeia aceea nu patea nimic. Daca autostrada A7 ar fi fost terminata in urma cu doua decenii - un deziderat absolut posibil si necesar, min. 2000 de oameni nu si-ar mai fi pierdut viata pe DN2. Lipsa investitiilor, fie prin furtul banului public, fie prin lenea de a accesa finantari europene, are un cost exprimat in vieti omenesti. Inca unul dintre motivele pentru care Romania nu este Germania.2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
