Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 07/08/25 in Posts
-
Dupa 2 ani de electrica - Tesla Model 3 Long Range Dual Motor, am facut tranzitia la M3 Competition g81, o masina superba. Mai avem si alti posesori de electrice ce au cumparat o termica dupa?6 points
-
5 points
-
Salutare! Dupa 9 ani de VAG in care am deținut doar Volkswagen si Audi am decis sa trec la alt brand si motivul principal pentru trecerea la BMW a fost motorul B58 despre care m-am informat cateva luni bune si am ales pentru fiabilitate si tot ce ofera,iar al doilea motiv a fost calitatea BMW. Am testat in Olanda in reprezentante Audi, Mercedes si BMW,dar ce am simtit si cum se conduce BMW m-a facut indiscutabil sa aleg acest brand. Am achiziționat din Germania de la o reprezentanta BMW 540i xdrive mild hybrid 2021 cu 60.000 km si sunt cel mai fericit ce am ales. Abia acum am inteles si eu ce inseamna o mașină adevarata. Planul meu este sa customizez masina pe bunul meu plac. Vreau sa modific difuzor bara spate, evacuare, capace oglinzi, si sa adaug un lip bara fata si un spoiler pe spate. Ca si putere cred ca e suficient asa stock fara stage1, 2..In rest ma intereseaza mai mult sa o intretin cu piese de calitate si schimbate la timp. Ma bucur mult ca m-am alaturat acestui grup si o sa am nevoie de voi pe parcurs pentru ca am multe de invatat despre BMW.5 points
-
EVO primeste 2 update-uri pe an, ultima versiune este 2025-2. LIVE primeste inca 4 update-uri pe an, ultima versiune e 2025-3. EVO 2025-3 nu exista, urmatorul update pentru EVO este 2026-1.4 points
-
In alta ordine de idei, Multumesc @VladE46! Acu arată ca fac parte din club!4 points
-
Au inceput să apară fanii . Am primit astăzi video, m-am amuzat copios . VID-20250714-WA0030.mp44 points
-
Salutare, Vin cu un feedback referitor la service-urile la care am fost de curand in Bucuresti. Auto: BMW G30 2022, motor B57,3.0d xD , 286 HP, si am experimentat cele 2 service-uri renumite BMW din Bucuresti + Service roti/ Vulcanizare: - Service T**m BMW, revizie ( ulei BMW 5W30, filtre BMW, 1800 lei, piese BMW) au lucrat curat, am asistat, au curatat si verificat dupa lucrare, au resetat/adaugat in Service History si bmw online. Nimic sa ma deranjeze, baietii au facut si verificare auto dupa revizie. Programare respectata, info in receptie, platit cu cardul, scoasa fisa de service cu istoric. Husa scaun si volan la preluare. -Bforce BMW: schimbare flansa cardan (era crapata,1450 lei, Piesa originala BMW ) : receptie, preluare masina, asistare la lucrare, schimbare flansa, mecanici profi, multumit de lucrare, dar cu vreo 15%,20% mai scump decat Service T**m BMW, dar si service-ul se apropie de reprezentata BMW Bavaria. Platit cu cardul si primit documente pe mail. Husa scaun si volan la preluare. - Verificare roti si geometrie am mers la Euromaster One Service, zona Pallady, service si aparatura noua. Au si ceva oferta la Michelin la receptia lor. *parere personala, primul BMW. Am citit review-uri pro si contra, dar acum vorbesc din experienta.4 points
-
In fapt, sunt doua probleme distincte, nu una singura: prima este pretul de achizitie, iar a doua este pretul per kWh la incarcarea rapida versus pretul combustibililor fosili. Tocmai in acest sens este discutia de mai sus. Nimeni nu neaga faptul ca, din punct de vedere pur tehnologic, automobilele electrice moderne nu sunt viabile pentru aproape orice conditii de utilizare. Dar atunci cand pui in balanta si latura financiara, acestea inca nu sunt un inlocuitor fara drept de apel al modelelor ICE Hybrid/Diesel - si in principal in scenariul de utilizare frecventa la drumuri lungi. In viitor probabil ca automobilele cu motoare cu combustie vor disparea, dar mai avem pana acolo. Intr-un scenariu in care banii curg liber, nimeni nu are nevoie nici macar de masina personala. Realitatea insa este alta.3 points
-
Un alt vis, o alta dorinta, pe care am reusit sa mi-o indeplinesc, dupa cea cu E92 ( o masina la care si acum zambesc cand o vad pe strada, sau cand ma urc in ea) care a ramas inca actuala ca design si nu isi arata varsta. Am reusit in cele din urma, dupa multa munca, mult stres, multe ganduri, si multe sfaturi, recenzii si pareri , sa imi iau inca o masina pe care mi-am dorit-o dupa ce am reusit sa sparg fundul sacului pe E92. Primul E92 pe care l-am vazut era fix aceeasi culoare cu F32 pe care l-am cumparat acum. ( o culoare la care mereu m-am gandit de atunci) O parte din seria VIN al F32 este identica cu cea al E92. ( coincidenta?, eu zic ca asa a fost sa fie asta masina mea). Dupa cateva luni de cautare atat in tara cat si in Germania, Olanda, Belgia, lucrurile nu aratau prea bine pentru ceea ce imi doream eu, un Coupe benzinar si cu cutie manuala, dar sa aiba si motorul B48. Majoritatea, la cerintele mele erau de 184 cai , variantele 420i, dar foarte foarte rare cele de 252, singurele fiind prin Germania, pe care le numarai pe degetele de la o singura mana. In tara rezultatele au fost mereu 0, nici un F32 dupa cerintele mele. Timp in care mi-am facut cumva un plan de a lua una cu motor de 184 si sa ii fac decompresie, cu inlocuire de pistoane pentru a-l duce la varianta de 252 cai. ( multi baieti de pe aici, au asistat la nebunia mea :)) ) A aparut acum o luna, mi-a placut de la prima fotografie, am lasat in asteptare o saptamana, apoi am luat legatura cu proprietarul, un tanar de 23 ani , din Munchen, trist ca trebuie sa renunte la ea ( motivul unul cat se poate de bun, i s-a oferit de la munca un M3 Competition). Masina a stat la el 5 ani, avand-o de la 18 ani, in care zice el ca a facut totul dupa cerintele BMW ( schimburi etc) si i-a pus folie PPF pe toata fata ( bara fata, aripi, capota si o parte din cupola), i-a montat sistem de incalzire Auxiliar ( Webasto) si de care s-a bucurat in tot acest timp, fiind manuala ( lucru pe care mi l-a mentionat din prima, ca ii pare rau ca o da mai ales fiind manuala). Dupa cateva zile de tatonari si negocieri, masina fiind la pret de listare de 22800 Euro, am reusit sa o scot la 22200 Euro cu un set de jante pe 19" si anvelope de iarna Hankook Winter I*CEPT EVO3 W330 foarte foarte bune ( nici nu arata ca fiind folosite) . Astazi fiind ultima zi in care m-am putut folosi de permis, pentru ca de maine il punem la pastrare 40 zile :)), am zis weekendul asta sa trag o fuga acasa si sa vad ce "tigaie" mi-am cumparat, o fi Tefal sau ceva low cost :)) . Primele impresii: -Se vede o imbunatatire de design, de calitatea materialelor nu am putut sa imi dau seama deocamdata, dar masina e foarte silentioasa, chiar si peste gropi mai mari sau denivelari, nu se aude nimic in interior ( comparativ cu E92 ) , dovada ca insonorizarea este mult mai buna. -Motorul nu se aude din interior, mai ales dupa ce ajunge la toti parametrii ( acelasi lucru ca la E92, N43 este un motor foarte silentios cand functioneaza in parametri, ai impresia ca motorul este oprit, stand pe loc ). -La motor nu am observat nici o scurgere de ulei sau alte lichide, dar am observat ambele faruri schimbate, unul de 2021, unul de 2022. Masina prezinta in urma verificarilor niste daune de 1500-2000 euro de jur imprejur, baiatul mentionand ceva de daune de grindina, care au fost remediate ulterior . -Culoarea arata fenomenal, nu se vad diferente de culoare, nu se vad zgarieturi sau ciobituri. -Acceleratia in Boost e nebunie curata ( comparativ cu un aspirat ), ai impresia ca pleaca masina de "sub tine" . -Ambreiajul mi s-a parut mai tare decat la E92, si intr-adevar cu Rev-Matching, mi-a luat un pic sa ma obisnuiesc, eu fiind obisnuit de la E92 sa apas un pic acceleratia la schimbarea de trepte. -Cutia e foarte bine etajata, dar fiind un turbo, e de preferat sa o tii mereu in peste 2500 ture, ca sa ai turbo boost cat mai repede, altfel nu intra deloc, mergi pe modul "aspirat". -Directia mult mult mai usoara decat la E92 , desi ambele sunt full electrice, e diferenta foarte mare. -Centurile imediat te strang in scaun cum pleci de pe loc. -Interiorul sport piele neagra ( niciodata nu mi-au placut interioarele de piele) , ma asteptam sa fie mai nasol sa stau pe scaun, avand in vedere ca masina a stat toata ziua in soare, dar a fost chiar decent ( in schimb transpiri foarte mult la spate ). -Sunetul o imbunatatire enorma fata de HK de pe E92, e mult mai clar si mai profund, redand melodii de pe youtube, prin Bluethoot ( si setarile in egalizator nu erau inca facute profi, ulterior am vazut) Ce nu mi-a placut: - Bratul care aduce centura, este mai putin "lat" decat cel de E92, si de fiecare data mi-a ramas centura in urma. - Navigatia, desi e ID6, mi se pare destul de limitata in functii. Faptul ca trebuie Iphone ca sa poti avea youtube pe ea, mi se pare un mare minus. - Lipsa camerei Kafas - Lipsa 360 ( chiar mi-ar fi placut sa pot sa vad toata masina din navigatie) - Oricat ar fi de benzinar, tot exista turbo lag, ceea ce nu mi-a placut niciodata la Diesel, nu scap nici aici de el.... Dotari: 01CA Selection of COP-relevant vehicles 01CB CO2 equipment 0230 Extra package, EU-speciifc 0258 Tyres with runflat properties 02NH M Sport brake 02PL BMW LA wheel, M double spoke 442 02VB Tyre pressure display 02VF Adaptive M chassis 0302 Alarm system 0322 Comfort access system 0337 M Sports package 03AG Reversing camera 0403 Glass roof, electrical 0420 Sun protection glazing 0423 Floor mats velours 0428 Warning triangle and first aid kit 0430 Interior/outside mirror with auto dip 0431 Interior mirror with automatic-dip 0459 Seat adjustment, electric, with memory 0465 Through-loading system 0481 Sports seat 0488 Lumbar support, driver and passenger 0493 Storage compartment package 0494 Seat heating driver/passenger 04AE Armrest front, retractable 04GA Ash varieg. accent chrome Perlglanz 04NE Blow-by heater 0502 Headlight cleaning system 0508 Park Distance Control (PDC) 0521 Rain sensor 0534 Automatic air conditioning 0544 Cruise control with braking function 0548 Kilometre speedo 0552 Adaptive LED headlight 0563 Light package 0575 Additional 12V sockets 05AC High-beam assistant 05AG Lane change warning 05AL Active Protection 05DA Passenger airbag deactivation 05DP Park Assist 0601 TV function 0609 Navigation system Professional 0610 Head-up display 0688 Harman/Kardon surround sound system 0698 Area-Code 2 for DVD 06AC Intelligent emergency call 06AE Teleservices 06AK Connected Drive Services 06AM Real-Time Traffic Information 06AN Concierge Services 06AP Remote Services 06CP Smartphone Integration 06NW Telephony with wireless charging 06WA Instrument panel with extended scope 06WD WLAN Hotspot 0710 M Leather steering wheel 0715 M Aerodynamics package 0760 High gloss shadow line 0775 Headlining anthracite 07LF Modell M Sport 07R7 Innovation package 07VB Comfort Package 07XP Navigation package Connected Drive 0801 German version 0851 Language version German 0879 On-board literature, German 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf A090 90 Ah AGM battery LEDE Leather equipment Masina a avut doar schimburi de ulei la 30000 KM , fiind pe Germania, lucru care nu prea mi-a placut si oarecum m-a facut destul de reticent si ma pune pe ganduri. Stiu ca B48 si B58 au niste straturi protectoare pe partea de cuzineti, asa ca sper sa nu fie probleme. Ajungand la masina ieri, am bagat degetul pe tevile de esapament si prezentau urme de funingine, masina neavand GPF. Alte modificari la ea sunt triplele , fiind montate unele OLED , cat si evacuare de la Eisenmann ( ambele au acte certificate TUV) , sper sa nu am problemele la RAR. Per total masina mi-a placut, este intr-adevar o evolutie fata de E92, atat ca design, ca antifonare, ca motorizare, ca driving . Masina se conduce mult mai usor decat generatia anterioara, am ramas foarte surprins. Desi am mers cu ea , sincer nu am reusit sa imi gasesc inca pozitia perfecta la volan , cum o am in E92, mi se pare putin diferita pentru ca inca vad capota masinii ( la E92 nu am vazut-o niciodata :)) ) eu avand 1.88 inaltime . Desi regret ca BMW a renunt la aspirate, pot spune cu mana pe suflet ca benzinarele astea turbo sunt mare smecherie . Jos palaria ! Nu am apucat sa fac poze pentru ca am fost axat foarte mult pe cum merge si cum se simte masina, dupa ce iau inapoi permisul , o sa revin cu poze.3 points
-
165,500 km Am mai bifat încă un lucru pe care îl aveam în vedere de când am cumpărat mașina și anume curățarea galeriei de admisie.Sincer mă așteptam să fie mult mai încărcată, dar spre surprinderea mea arata foarte bine, avea un strat de 2-3mm depuneri. I-am aplicat o curățare în regim propriu, înlocuit toate garniturile aferente și acum arată ca una nouă. Și rezultatul după curățare3 points
-
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/primaria-capitalei-vrea-zone-cu-emisii-scazute-in-bucuresti-masinile-vechi-ar-putea-fi-interzise-in-centrul-orasului-ce-risca-soferii-33221353 points
-
3 points
-
Se spune ca gusturile nu se discuta. Sunt satul de negru, sincer sa fiu, si asa m-am calcat pe inima cand am luat rotile inchise la culoare. Simplu, X7 era prea mare, X5 prea mic, X6 am avut model mai vechi si nu mai imi place forma de coupe. Dupa aceea vine partea de confort interior, XM fiind cea mai insonorizata cand se merge cu ea decent. Plus ca, si cel mai important pentru mine, nu este atat de prezenta pe strazi. In bugetul asta puteam sa ma duc pe alte lucruri mai exotice dar am zis sa incerc asa.2 points
-
2 points
-
Salutare, Dupa 7 luni de așteptare cu multa rabdare am primit si noua jucarie. Fiind super îndrăgostit de fostul G30, am dorit sa am acelasi feeling, doar ca intr-un pachet mai mare pentru ca familia s-a marit. Desi initial imi doream tare mult noul Porsche Cayenne, dupa o vizita la Stuttgart anul trecut in Noiembrie am ramas dezamăgit si am hotărât sa merg pe X5. Am condus astazi 600km iar pana acum mi se pare mult peste ce a fost G30. Sticlă excelentă, in sfârșit o clima care stie ce inseamna 22 de grade (nu am atins-o odata), iar tinuta de drum este excelenta. Abia astept sa o scot din perioada de rodaj si ma dau serios la ea sa vad cum se simte un boltar pe roti cand e abuzat. Mai jos cateva fotografii cu bestia si lista de dotari. Service History !! CHECK HISTORY !! Type X5 xDrive40i Series G05 (X Series) Body Type Sports Activity Vehicle Steering - Engine B58N Displacement 0 Power 0kw / 0hp Drive - Colour manhattan metallic Upholstery Leather Merino coffee S337 M Sports Package S33B M SPORT PACKAGE PRO S710 M Leather Steering Wheel S715 M Aerodynamics Package S7LK Travel Paket S7M9 Individual Option High-Gloss Shadow-Line S7R7 Innovation Package S7RS Package Comfort S402 Panorama Glass Roof S413 Luggage Compartment Net S417 Roller Sun Visor, Rear Door S418 Luggage Compartment Package S420 Sun Protection Glazing S423 Floor Mats Velours S428 Warning Triangle And First Aid Kit S44A Cup Holder Temperature-Adjustable S453 Climate-Controlled Seats, Front S456 Comfort Seat With Memory S4A2 Glass Application Crafted Clarity S4FL Travel & Comfort Rail System S4GQ M Seat Belts S4HA Seat Heating, Front And Rear S4HB Heat Comfort Package, Front S4M5 Individual Leather-Covered Dashboard S4NB Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl S4T7 Massage Function F.driver & Fr.passenger S4T8 Outside Mirror With Auto Dip S4UR Ambient Interior Light S4WW Individual Fine Wood Ash Grain Grey S654 DAB Tuner S6AE Teleservices S6AF Statutory Emergency Call S6AK Connected Drive Services S6C4 Connected Package Professional S6F1 Bowers & Wilkins High End Sound System S6NX Storage Tray Wireless Charging S6PA Personal ESIM S6U3 BMW Live Operating Area Professional S6U8 BMW Gesture Control S536 Auxiliary Heating S548 Kilometre Speedo S552 Adaptive LED Headlight S5AC High-Beam Assistant S5AL Active Protection S5AU Driving Assistant Professional S5AV Active Guard S5DW Parking Assistant Professional S230 EU-Specific Additional Contents S2NH M Sport Brake S2PA Locking Wheel Bolt S2TB Sport Automatic Gearbox S2VB Tyre Pressure Display S2VH Integral Active Front Steering S2VR Two-Axle Air Suspension S302 Alarm System S319 Integrated Universal Remote Control S322 Comfort Access System S323 Soft-Close-Automatic Doors S3DN BMW Radiator Grille Iconic Glow S3KA Acoustic Comfort Glazing S3MC Indiv.roofrailing,Mirror-Fin.Shadow Line S3MF BMW INDIVIDUAL LIGHTS SHADOW LINE S801 German Version S851 Language Version German S879 On-Board Literature, German S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km S8R3 COC ADDITIONAL SCOPES S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active Pedestrian Protection S760 High Gloss Shadow Line S775 Headlining Anthracite S1CB CO2 Equipment S1CE Recuperation System S1DF Exhaust Emission Standards EU6 Rde II S1MA M Sports Exhaust System S1W7 BMW LA Wheel Multi Spoke 745I STD S925 Dummy-SALAPA S9D8 Exclusive Package De SA090 90 Ah AGM Battery2 points
-
Pe de alta parte, comparand Inster cu i3: https://www.carsized.com/en/cars/compare/hyundai-inster-2024-5-door-hatchback-vs-bmw-i3-2013-5-door-hatchback/ apreciez din ce in ce mai mult ceea ce a reusit BMW sa faca acum 12 ani, "avant la lettre". Sunt in continuare de parere ca i3 a fost scos din fabricatie prea devreme. Cu un upgrade de baterie (undeva pe la 50-60 kWh) si un update de software, inca era o masina interesanta si competitiva.2 points
-
2 points
-
@petreop, hai că ușor, ușor, ajungi spre Iași. Eu te aștept, mașina e in parcare, neplimbată .2 points
-
Masina e standard, acum sincer la 6.5k ce poate sa fie rau, suna omul si pune-i multe intrebari, vezi ce iti raspunde si cum rezista la 'stres'. Judecand dupa numarul de telefon, 0726 039 739, poate sa fie tipicar, o persoana atenta la detalii... Te poti sta direct la el la pensiune, vezi cat este de ospitalier. https://share.google/SYpJDatu7DXyOIboJ2 points
-
Pentru cei care pot incarca masina acasa (ideal cu panouri solare) si care fac destul de rar drumuri lungi, afirmatia ta este adevarata, fara niciun dubiu. Pentru ceilalti insa, situatia nu este deloc atat de clara, ci depinde de modul particular in care fiecare isi utilizeaza masina. Atat timp cat pretul incarcarii rapide (CCS) continua sa fie exagerat relativ la pretul combustibililor fosili, o masina Diesel sau benzina/hibrid inca poate fi o optiune mai economica, mai ales pentru cei care parcurg anual multi Km pe autostrazi. La o masina Diesel, avand in vedere randamentul total specific (cca. 35%), combustibilul costa aprox. 0.43€ per kWh de energie utila (la roata). La o masina electrica incarcata la o statie CCS, costul este de cca. 0.62€ per kWh de energie la roata. Adica, energia electrica este cu peste 40% mai scumpa, calculata la kWh util la roata. Aceasta cred ca este o cauza majora care impiedica adoptarea pe scara larga a automobilelor electrice. Calculele sunt bazate pe preturile actuale: 1.5€/l Diesel, 0.5€/kWh CCS. Parametri: randament total masina Diesel 35%, randament total masina electrica 80%, cantitate energie 1 l Diesel: 9.9 kWh.2 points
-
deja o dam in balarii. x3 g01 e o masina care face suta in circa 8 secunde. adica mai rapid ca e60 520d si cam egal cu f10 520d. nu e o masina de raliu adevarat, dar porbabil e mai rapid decat 80% din masinile din trafic.2 points
-
eu am 30i pe G31 si vin de pe un 525d, F10, dar nu pot spune ca are un consum exagerat. In afara pe aceleasi trasee are un consum de +0.5 pana intr-un litru maxim fata de diesel, iar in oras, Timisoara, aici resimt ceva mai mult, as zice ca undeva la 2litri in plus. Doar ca trebuie puse in balanta si celelalte aspecte, gen: daca mergi mai mult in oras, atunci un benzinar e de preferat in comparatie cu un diesel care va suferi rau din cauza turatiilor scazute. Plus ca un diesel modern e "pain in the ass" cu atatea sisteme de reducere a noxelor. Nu stiu la final dupa ce tragi linie, daca vei avea ceva saving alegand un diesel in detrimentul unui benzinar, 30i in speta care iti ofera si suficenta putere in comparatie cu un 20i.2 points
-
Pai suntem 100% corecti, de aia am si povestit... nu am avut nimic de ascuns, am fost transparent si cu costurile. Nu a "picat", ci doar s-a fisurat ceramica in el. El nu era infundat sau colmatat, din ce mi s-a zis de la BMW arata foarte de ok ca si incarcare ( vizibila fizic ) pentru km aia. Aveam mai multe variante... 1) sa l las in pace, regenerarile si le facea ok, corect, la km normali, doar ca prin fisuri mai scapa ceva fum si mai aveam erori pe senzorul Nox. In cateva zeci de mii de km, cine stie cand s-o fi fisurat exact, doar de doua ori am avut check engine in bord, fara sa mi limiteze in vreun fel functionarea masinii. 2) sa pun unul mai ieftin 3) sa-l anulez Am ales varianta cea mai "scumpa" dar si cea mai ok dpmdv, facuta in reprezentanta sa ramana si in istoric pe viitor, daca cineva va dori sa afle un istoric transparent al masinii. Sunt foarte convins ca nu din cauza softului a picat, tocmai din acest motiv am si lasat softul pe masina, lucru confimat si de cei la BMW. Au fost DPF-uri crapate si la masini stoc, cu sub 100k km, cu istoric complet la BMW si fara softuri. 99,99% cauza a fost calitatea tot mai slaba a pieselor, la fel ca sute de mii de EGR-uri si/sau racitoare, sau posibile alte piese... 3000eur nu cred ca e o cheltuiala neglijabila pentru nimeni.2 points
-
Vine ziua plecarii spre Balti. Nu v-am spus dar si Dragos era gata sa se dea cu masina lui (seria 135xd) intr-o noua setare asa ca oricare ar fi fost rezultatul la E46 am fi mers in Moldova sa fim alaturi de el.Am pregatit masinile si am pornit spre aeroportul din Balti.La vama intraderar vamesii din partea Moldovei au cerut sa vada actele masinii,numerele(am noroc ca Viesparul inca este inmatriculat cu acte in regula si poseda numere de inmatriculare) chiar au intrebat si de ITP care nu mai era valabil dar au fost intelegatori cand le-am spus ca nu circula pe strada si ca este o masina destinata competitiilor sportive. Ultimii 15km pana la Balti au fost dezastruosi pentru cei ce doresc sa vina in aceasta regiune sa se pregateasca sufleteste pentru asa ceva,un drum foarte rau ! Ajunsi pe pista descarcam masinile si merg in aprcul rece sa o incalzesc putin si sa fac cateva plecari(au o portiune de aproximativ 200 metri unde poti merge sa testezi masina fara nici o problema). Dupa ce am incalzit masina ma pregatesc sa merg la start. Auzisem ca aderenta este foarte buna aici asa ca ma asteptam la o plecare foarte buna,in timp ce ma alinia Luci la start vedeam cu i se lipesc lui DOP adidasii de pista Plec dupa loc si intr-un metru masina nu mai inainta si se auzea sunetul de cardan sau planetara rupta ! In 10 ani de curse nu am rupt niciodata un cardan si iata ca am reusit aici!Dupa cum am spus aderenta foarte buna cum nu am crezut,nici eu si nici altii care tot au rupt planetare pe aceasta pista.CU planetare eram si eu pregatit dar cu cardan nu...Dupa ce o ridic constatam intradevar ca este rupt cardanul,partea din spre grup...Ce sanse aveam sa gasesc eu un cardan tinand cont ca acesta era ceva modificat nu de fabrica. Il demontam pentru a avea o viziune clara a dimensiunilor si cu ajutorul gazdelor care sunt extraordinat de primitori si saritori sa ajute am gasit un cardan de E46 330xd pentru a lua daor partea din spre grup(partea care se rupsese) iar partea modificata sa o pot folosi pe cea veche.Nu imi venea sa cred ca am gasit exact ce aveam nevoie si urma sa mai incerc iar un run cel putin...In capul meu era ca urmeaza si acesta sa se rupa in urmatorul run,deci cumva eram ca mielul la taiere Revin cu noul cardan,il montam si ma pregatesc iar de run. Plec,astept sa se rupa iar cardanul,vad ca nu se rupe dar in schimb se aprinde spira in bord si simt masina cum se limiteaza = run nesemnificativ. Ajung inapoi la cort,constat ca nu mai aveam suficienta motorina,realimentez si intre timp Dragos se pregatea sa se dea si el asa ca mergem cu inima stransa cu el la start. Face o plecare buna,masina topaie putin dar merge drept si reuseste un timp asemanator,doar cu cateva miimi mai bun decat recordul sau 8,31s.Se intoarce cu masina fara absolut nici o problema la cort si hotaraste sa opreasca testul pentru aceasta etapa. Era randul meu sa mai bag o fisa asa ca ma aliniez! De data asta am incarcat-o mai mult si deja o simteam cum franele nu o mai pot tine pe loc si incepea sa inainteze asa ca iau piciorul din frana si porneste,plecarea nu a fost buna dar dupa 100km/h s-a dezlantuit reusind un 100-200km/h de 4,0s ,cel mai bun de pana acum si un timp la 402m de 9,6s. Spre marea mea surpindere cardanul rezista si incep sa uit de aceasta problema. Ajuns inapoi la cort ne hotaram sa plec din transbrake pentru a nu mai avea problema cu piciorul pe frana.Acesta era un lucru nou pentru mine. Ma aliniez si reusesc o plecare foarte buna 1,4s 60ft , 0-100km/h 2,1s dar dupa 145km/h se aprinde iar spira si masina ruleaza pana la sfarsitul run-ului in Limp Mode chiar si asa reusind 100-200km/h in 4,6s si un nou record personal de 9,3s. Tind sa cred si sper ca daca nu s-ar fi aprins iar spira si ar fi mers 100-200km/h cat a mers in run-ul precedent adina 4,0s masina ar fi fost in clubul masinilor de 8 secunde,dar se pare ca nu a vrut de aceasta data,atat s-a putut momentan. Voi reveni la urmatoarea etapa mai bine pregatiti cu rezerve de putere oricum disponibile si speram la rezultate mai bune,pana atunci va las mai jos si 2 clipuri cu run-ul de 9,3 secunde.2 points
-
Salut, poti sa torni cu palnia, cu sticla, cu furtunul de la vag, cu furtunul vecinului, verisoarei, a rudelor din anglia, daca toate sunt curate, nu vomita. Si tu poti sa bei apa cu mai multe pahare si nu ai nimic daca sunt curate.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Nu, am vrut sa rezolv cu partea asta. Care nu era in plan. In poze, ventilatorul (care nu-mi dau seama daca este cel original si radiatorul dupa demontarea ventilatorului). Am preferat sa fac eu lucrarea de ieri din doua motive: -imi place sa surubaresc (mai ales ca, in cazul de fata, nu era ceva dificil, am vazut tutoriale pe yt) -vroiam sa vad si ce este pe dedesubt (chiar daca nu am urcat-o pe un elevator ci doar pe cric) Am constatat ca nu era necesar sa desfac tot ce aparea in tutoriale. Dar, dand scutul jos, am vazut mult ulei (nu chiar ca la X5-ul lui Sreten dar, era ceva). Ce imi place mie cand te duci la service pentru pierderi de ulei hidraulic, ei iti schimba caseta si, dupa, curge mai rau. Peste tot. Vizibil, am pierderi pe la capacul rezervorului (rezolvat rapid cu teflon) si pe la unul din furtunele care intra in el (de ce nu le-au strans/schimbat mecanicii nu stiu). Sper sa fie doar atat. Trag uleiul cu extractorul si schimb colierele. Asadar, inainte de a fi perfecta, , am de rezolvat: -pierderi de ulei (hidraulic, ...) -fir intrerupt/ pin defect modul usa sofer (care sper sa rezolve si descarcarea aleatorie a bateriei) -de verificat ceva zgomote la roata stanga fata + verificare unghi fuga -camera mers inapoi -fara sa fie graba, ceruire pasaje roti (am dat deja cu spray anticoroziv dar, acum vreau sa dau jos toate protectiile, sa curat si sa dau cu ceara din belsug)2 points
-
Sunt de acord cu tine, probabil la mers tare sustinut consumul va fi de 12L+. Nu pot sa confirm asta 100% pentru ca eu nu am mers asa in mod sustinut, dar cel mai probabil asa este. "Cand dai in el cere si de mancare" - perfect rezumat! Insa nici nu cred ca un 40d la acelasi stil de mers va lua cu 4L mai putin, adica 8L/100km. Dar ce e clar, este ca va fi diferenta de consum intre ele. Ramane la latitudinea lui @nick20pub sa decida ce ii convine mai mult2 points
-
2 points
-
Superbă! Sistemul AWD pe M-uri este ca și un vis devenit realitate. S55-ul de pe F80,F82 si F87 este un motor superb și el, dar fără o propulsie gândită pentru o plecare bună... unul dintre motivele pentru care nu se ridicau la anumite standarde în modul drag. Să știi că în Arad sunt deja vreo 4-5. Cred că BMW chiar a dat lovitura cu M3 touring.2 points
-
Intoarcerea a fost doar pentru acest bmw, urmatoarea masina tot electrica o sa fie si acum vreau sa iau electrice si pentru angajati (byd). Am fost si in Viena, Salonic cu electrica si am fost foarte multumit.2 points
-
2 points
-
Toyota baga chiar 0w8 in anumite motoare... 0w30 e bun in conditii de iarna mai grea, sau pentru mult oras cu porniri opriri dese, dar in timp isi va pierde mai repede proprietatile de ungere/protectie, si se va consuma mai repede decat un 5w30. In masina anterioara am testat atat 0w30 ( Mobil1 ESP ) cat si Motul Specific 5w30 ( pt normele VAG/VW ) iar cu 0w30 vara la temp mai mari si mers extern autostrada pe la 7 8k km trebuia sa completez ulei, ceea ce cu 5w30 nu s a intamplat niciodata si vorbim de zeci de mii de km, nu doar 1-2 schimburi.2 points
-
Pai BMW doar 5w30 LL04 pune la noi in tara, nici nu cred ca au altceva.2 points
-
Din punctul meu de vedere, nu cred deloc ca este trist. Daca placerea de a conduce consta in a apasa pedala la podea si a masura acceleratia pe drum drept, atunci este cum spui. Pentru mine, E28 535i a fost o experienta mult mai interesanta decat E86 Z4M. Desi, oricum ai fi masurat, E86 era net superior - cu toate acestea nu am considerat niciodata ca este de preferat sa conduci un E86 decat un E28. Masinile electrice demareaza fabulos. Dar roaga-l pe @alex230ro sa te dea o data cu E30-ul lui.1 point
-
1 point
-
superba, vad ca e foarte dotata, sa o stapanesti sanatos1 point
-
Ca sa nu de indepartam prea mult de realitatea prezentata de BMW si alti producatori de hibride.. parese ca uleiurile astea ultra-subtiri se (...vor) folosesc(i) indeosebi, cum am spus, in hibride! Ei zic pentru o eficientizare a motorului si ..imprietenire cu mediu. Dar, iata ca japonezii la Toyota Prius, da alea facute de ani si ani si inca facute si bune.. li se schimba uleiul la 3,4, 5000 mile. Or sti ceva..: "Many mechanics recommend it for traditional car oil changes too. It significantly improves engine health, enhances fuel efficiency, reduces carbon footprints, and increases the lifespan of the vehicle. Usually, you’ll need to change the oil every 3000 miles or here months, whichever comes first. However, using synthetic oil extends that period to 5,000-7,000 miles or every six months." https://carfromjapan.com/article/best-options-oil-change-for-hybrid-cars/1 point
-
Iesi acum pana la mare sau munte,procentul e sub 5%…ce vezi pe forumuri&shit sunt basme,realitatea e alta. Lumea are nevoie sa ajunga repede si fara stres la destinatie,nu sa caste gura prin parcari.1 point
-
Daca iti faci probleme de consum nu stiu daca e masina potrivita. Edit, cred ca ultimele postari ar merge mutate in alt topic1 point
-
Dubios. La Filaret le-am cerut de doua ori 0w30 si au spus ca n-au, si ca bmw recomanda 5w30. In fine..1 point
-
Pun si 0w20 sau 30, nu mai stiu, ca am fost eu intrebat la 545e, cu ala venise de la nemtzi, asta la Proleasing Ploiesti, si le-am zis ca merg pe clasicul 5w30.1 point
-
La noi din experienta mea cu 140ul si Bavaria si Proleasing au pus 5W30 fara ca eu sa le spun ceva .1 point
-
Am mai spus si pe thread-ul celalalt: toate uleiurile FE de la BMW, mai putin LL19-FE, sunt facute pentru economie de combustibil, sacrificand protectia impotriva uzurii. Daca schimbi uleiul la 10k, probabil poti sa mergi linistit cu orice tip de ulei. Ca vascozitate, 0w20 mi se pare mult prea subtire pentru clima de la noi. Mai ales ca motoarele pe benzina merg la temperatura mare tot timpul - 120-125 de grade. Deci un 0w30 sau 5w30 mi se par mult mai potrivite.1 point
-
1 point
-
Ai venit si tu repede @six in line, cu explicatii de steluțe , nu știai că singurele steluțe valabile sunt cele de pe cauciucuri, care zice BMW ca sunt pentru masinile lor ?1 point
-
Daca cetesti clauzele alea cu * steluta scrie ca lifetime la BMW = 5 ani de la data de fabricatie a masinii ADica fix cat dureaza un contract de leasing si cam 200K km.....1 point
-
Pune tot documentul sa ne dam seama. Ce e cu verde e ok, si mai ai km de facut pana la inspectie probabil, ca revizia nu are cum sa fie peste 60k km. Ce e cu rosu sunt termene, sau km, depasiti pentru operatiunile specificate.1 point
-
La mine nu e nici o diferenta intre runflat si normale legat de dinamica masinii.Doar de confort cele runflat fiind foarte rigide.Poate un pilot pe circuit ar face diferența desi nu cred.Cum am mai zis avem 2 G05,1 G01 LCI și Un F25 în familie toate trecute pe anvelope normale în 2 dimensiuni fără absolut nici o problema.Doar a mea are anvelope normale dar cu steluță (Pirelli) de care nu sunt prea încântat și voi trece pe conținental sport contact 7.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00