Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Sfat anvelope de vara


Recommended Posts

eu de vreo 10 ani am doar rft, chiar ma gandeam de as cumpara o alta masina fara rft, sigur i-as pune rft.  chiar daca ignoram dinamica masinii total, din punct se vedere al sigurantei nu se compara

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/2/2025 at 8:46 AM, sskkaa said:

Eu prin 2020 am scapat de runflat-uri la X5

Eu, am scapat de RFT din 2012 si nu ma intorc la ele nici mort. Din cauza ca spatele meu si drumurile pe care circul cu masina frecvent sunt mai importante decat "dinamica" oferita.. (cu toate asigurarile cu,  care daca intram mai urat in unele situatii de trafic si concurenta intre si prin giratorii.. as fi intrat si mai si pe \\\///dinamica\\\/// oferita de RFT si ar fi fost pacat de mine si de altii..).

Asadar tara de cacao in care stau cu drumurile de rahat CARE SUNT ma fac sa jur ca non-RFT aduc/mentin sanatatea!

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 4/30/2025 at 11:01 PM, branevl said:

Poate la un moment dat ti au curatat butucul la jante prea mult, cu tot cu aliaj. Am patit asta dupa ce am vopsit niste jante la un f10 in bucuresti la unii care doar asta fac si zic ca sunt buni:)) mi au distrus jantele, vibra putin masina pe la 110-120, rezolvarea a fost alte jante.

Ne spui, te rog, care sunt 'specialistii' ?

Link to comment
Share on other sites

Cei care nu aveți RFT aveți compresor si kit de reparatie, aveți roata de rezerva, doar compresor, ce experiente ati avut de-a lungul anilor cu penele si rezolvarea lor?

Eu de exemplu am ajuns de multe ori in zone izolate unde nu aveam nici semnal la telefon, rar ce-i drept, dar ma gandesc ce as face daca fac vreo pana pe acolo.

Mi se pare aiurea sa stau cu grija asta sau sa zic ca nu mai merg in anumite locuri ca nu am roata de rezerva.

Link to comment
Share on other sites

On 5/2/2025 at 8:58 AM, RedCap said:

[...] daca voi tineti pneuri runflat de frica penelor, va anunt ca exista compresoare cu, care poti baga aer in roata pana ajungi sa repari pana aia. [...]

De acord, dar mai adaug si eu doi centi: acum doi ani am ramas pe I-40, intre Kingman si Seligman, cu flancul taiat radial la un pneu RFT de la un BMW G20 inchiriat. E drept, I-40 in acea zona era (atunci) intr-o stare mai proasta decat orice autostrada din Europa. Faptul ca a fost RFT a salvat, oarecum, situatia. 

Decizia depinde de predispozitia fiecaruia privind riscul de a ramane intepenit langa masina, pentru un timp mai scurt sau mai lung, in cazul unei pene de cauciuc. Care risc este cu atat mai mare, cu cat flancul pneurilor e mai ingust.

Din proprie experienta, nimic nu se poate substitui rotii de rezerva.
Daca masina nu poate fi dotata cu roata de rezerva (= nu are locas dedicat), atunci este de preferat sa ai runflat. Runflat-ul nu este invincibil, dar chiar si cu zero presiune + flanc taiat tot iti permite sa mergi ca melcul cativa km pana la un punct de service.
Daca din motive de preferinta personala runflat-ul este exclus, este prudent sa ai compresor cu smac - ideal, impreuna cu cric si coarba pentru a putea da roata jos si a o remonta la loc si suplimentat de un kit reparatie cu snur. Atentie insa, aceasta solutie nu te ajuta decat daca ai o gaura mica (tipic < 4mm) in banda de rulare. Daca flancul este gaurit sau rupt, este imposibil sa pleci mai departe. Smacul pentru compresor are termen de valabilitate si trebuie inlocuit periodic.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Anvelopele RFT nu mai sunt ce erau acum 10 sau 15 ani. Tin minte ca un prieten avea pe spate la un e46 niste Michelin Pilot Sport ZP(rft), erau groaznice, asta se intampla la inceputul aniilor 2010+.

Intre timp lumea a mai crescut, au parut masini mai noi si anvelope mai avansate de la generatie la generatie. Anul trecut masina mea a venit cu Hankook RFT, cele de fabrica, erau groaznice si zgomotoase.

Am inlocuit anvelopele cu un set nou de Michelin Pilot Sport certificate BMW, doar ca furnizorul a uitat sa specifice ca sunt RFT, in final le-am montat asa si pot spune ca sunt surprins placut de comfort.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, goangaus said:

Cei care nu aveți RFT aveți compresor si kit de reparatie, aveți roata de rezerva, doar compresor, ce experiente ati avut de-a lungul anilor cu penele si rezolvarea lor?

Am roata de rezerva de atatia ani si sa vezi ciudatenia naibii cand am facut doua pene, si ambele la scurt timp dupa ce am pus cauciucuri noi (alta ciudatenie) nu am avut roata de rezerva cu mine.. eram destul de aproape de casa.. si m-a salvat doar compresorul.. penele nefiind serioase. Pentru pene mai mici am in portbagaj si kit cu siret/snur..  pentru suruburi, cuie.. din ala ieftin.. 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, bimmer90f30 said:

Pentru pene mai mici am in portbagaj si kit cu siret/snur..  pentru suruburi, cuie.. din ala ieftin.. 

Cu ala e mai greu ca tot trebuie sa dai roata jos ca sa faci pana. Ca nu stiu daca reusesti sucindu-ti gatul si mainile in toate directiile sa faci pana cu roata pusa pe masina. 🙂 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, RedCap said:

Cu ala e mai greu ca tot trebuie sa dai roata jos ca sa faci pana. Ca nu stiu daca reusesti sucindu-ti gatul si mainile in toate directiile sa faci pana cu roata pusa pe masina. 🙂 

neah, nici o sansa.. cu, capu' pe sub aripa..  Trebuie cric, teren cat de cat drept relativ solid..  Macar scapi usor asa, sa fie doar un cui.. 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Asistență rutieră pe tot teritoriul țării. Ai dat de belea, suni , te duc băieții la vulcanizare , schimbi ce e de schimbat ,dacă nu e RFT se poate și repara. Și oricum, asistenta acoperă și alte posibile probleme , nu doar pana. Costurile au ajuns f mici pt asistenta. Acum e o campanie la Salt Bank , daca ești clientul lor primești asistență rutieră gratis prin Allianz - 1 an.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, goangaus said:

Pai și eu am G01 MSport dar cu suspensie adaptiva. Ma întrebam dacă nu cumva compari suspensia adaptiva cu suspensia sport standard.

Suspensie adaptiva înseamnă EDC(electronic damper control),are un modul care setează tăria amortizoarelor,în fctie de modul de condus,pe fiecare amortizor ai o mufă conectată. 

Pe suspensie M ,nu există EDC.

Link to comment
Share on other sites

On 5/10/2024 at 2:43 PM, Dan_316i said:

BMW F36 420i M Sport sDrive Manual 2020 - 30i era perfect

Colour Estoril Blau Metallic

Fabric Hexagon with anthracite Alcantara

S337 M Sports package

S704 M Sports suspension

S710 M leather steering wheel

S715 M Aerodynamics package

S7LF Model M Sport

S403 Glass roof, electrical

 

Cam asa sta treaba

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.