Jump to content

530e, merita sau nu?


johnkzor

Recommended Posts

Buna ziua,

am si eu nevoie de cateva sfaturi in legatura cu achizitia unui seria 5 G30 plug-in hybrid

momentan am un e90 automat cu consum de 6.3-6.5. locuiesc intr-un oras mic si fac naveta 120km (total, tur retur)

As dori sa trec la G30 hybrid in viitorul apropiat, si as dori sa stiu daca merita, sau sa raman tot la un diesel.

Cum am spus, momentan locuiesc intr-un oras mic, deci nu ar fi “de oras”, insa in maxim 2 ani vreau sa ma mut cu munca intr-un oras mare (Craiova/Bucuresti). Naveta de 120km total este posibil sa se reduca la doar 20km total de prin ianuarie, sau mai tarziu, am lasat aceste date pentru ca ma intereseaza daca este rentabil la consum un 530e. Acasa am panouri fotovoltaice pentru incarcare, dar in viitor planuiesc sa ma mut si nu voi mai avea acces la incarcare de la panouri

asadar, ar merita la consum in situatia actuala cu naveta 120km, iar in viitor cu naveta de 20km sau posibil doar trafic in oras? Este rentabil si pentru trafic in afara orasului? Cu acea recuperare de energie, incarcare la franare.. se poate ajunge la un consum final de 4-5%, cu sau fara incarcarea la priza?

legat de km, depasesc lejer 50 mii km anual. Cu naveta, uzul zilnic, vacante, plecari de weekend.. sper ca ati inteles ceva din acest post:)) 

multumesc

 

Link to comment
Share on other sites

50k anual pentru România este foarte mult, adică nici nu mai contează informația ca acum faci 120km si după o sa faci 20 km. Daca tu faci 50k anual indiferent de situație înseamnă ca mergi mult. 
 

Daca te rezumi doar la consum de ce nu îți iei tot un diesel? Sau crezi ca un hybrid va consuma mai puțin ca un diesel?

 

Daca o sa îl încarci, clar va fi mai bun consumul, daca nu îl încarci, nu va fi mai bun. 

Consumul ala de pe E90 intr un oras mare este de fapt un 8-10 sigur. 

Edited by WIN60
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Intrucat suntem intro perioada de schimbari dinamice si majore in ceea ce priveste automobilul, recomandarea mea este:

  • sa pastrezi masina Diesel actuala - in ipoteza ca este in buna stare de functionare-  atat timp cat inca trebuie sa faci naveta de 120Km. Atunci cand traseul include mai mult deplasari in afara localitatilor, este dificil pentru un hybrid sa ajunga mai economic decat un Diesel;
  • cand distanta de naveta se va reduce la cei cca. 20 Km estimati, sa iei atunci decizia optima in functie de contextul din momentul respectiv.
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, johnkzor said:

Buna ziua,

am si eu nevoie de cateva sfaturi in legatura cu achizitia unui seria 5 G30 plug-in hybrid

momentan am un e90 automat cu consum de 6.3-6.5. locuiesc intr-un oras mic si fac naveta 120km (total, tur retur)

As dori sa trec la G30 hybrid in viitorul apropiat, si as dori sa stiu daca merita, sau sa raman tot la un diesel.

Cum am spus, momentan locuiesc intr-un oras mic, deci nu ar fi “de oras”, insa in maxim 2 ani vreau sa ma mut cu munca intr-un oras mare (Craiova/Bucuresti). Naveta de 120km total este posibil sa se reduca la doar 20km total de prin ianuarie, sau mai tarziu, am lasat aceste date pentru ca ma intereseaza daca este rentabil la consum un 530e. Acasa am panouri fotovoltaice pentru incarcare, dar in viitor planuiesc sa ma mut si nu voi mai avea acces la incarcare de la panouri

asadar, ar merita la consum in situatia actuala cu naveta 120km, iar in viitor cu naveta de 20km sau posibil doar trafic in oras? Este rentabil si pentru trafic in afara orasului? Cu acea recuperare de energie, incarcare la franare.. se poate ajunge la un consum final de 4-5%, cu sau fara incarcarea la priza?

legat de km, depasesc lejer 50 mii km anual. Cu naveta, uzul zilnic, vacante, plecari de weekend.. sper ca ati inteles ceva din acest post:)) 

multumesc

 

Realist vorbind in final iesi pe minus, cum s-a zis mai sus astepta sa te muti si atunci vezi exact ce te "coafeaza" bonus pana atunci e posibil sa mai scada preturile

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, WIN60 said:

50k anual pentru România este foarte mult, adică nici nu mai contează informația ca acum faci 120km si după o sa faci 20 km. Daca tu faci 50k anual indiferent de situație înseamnă ca mergi mult. 
 

Daca te rezumi doar la consum de ce nu îți iei tot un diesel? Sau crezi ca un hybrid va consuma mai puțin ca un diesel?

 

Daca o sa îl încarci, clar va fi mai bun consumul, daca nu îl încarci, nu va fi mai bun. 

Consumul ala de pe E90 intr un oras mare este de fapt un 8-10 sigur. 

Multumesc pentru raspuns. Da, cand locuiam in Bucuresti consuma lejer peste 10 (chiar 12-13). Credeam ca, hybrid fiind, as scoate un consum mai mic decat un diesel, prin faptul ca mai incarca in mers. Dar probabil si greutatea bateriilor creste consumul si ce iei pe pere, dai pe mere. 25-30 mii ii fac pe an doar din naveta.

1 hour ago, FiveThreeFive said:

Intrucat suntem intro perioada de schimbari dinamice si majore in ceea ce priveste automobilul, recomandarea mea este:

  • sa pastrezi masina Diesel actuala - in ipoteza ca este in buna stare de functionare-  atat timp cat inca trebuie sa faci naveta de 120Km. Atunci cand traseul include mai mult deplasari in afara localitatilor, este dificil pentru un hybrid sa ajunga mai economic decat un Diesel;
  • cand distanta de naveta se va reduce la cei cca. 20 Km estimati, sa iei atunci decizia optima in functie de contextul din momentul respectiv.

Multumesc, cred ca voi mai astepta un an, sau maaxim 2. Este in stare buna de functionare, mai pun si ceva de o parte in perioada asta si vad exact incotro apuc si cu munca. Aveam impresia ca pot ajunge la un consum de cca 4-5% cu 530e folosit in proportie de 70-80% la deplasari in afara localitatilor.. o sa reconsider aceasta varianta, mai ales ca dupa ce ma mut in Craiova/Bucuresti nu voi mai avea acces la incarcare acasa, nu mai zic de panouri

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

Nu iti cunosc bugetul, ocupatia, etc, insa daca singura bariera pentru trecerea de la un E90( o masina comuna si destul de ieftin de intretinut) la un G30e, care vine cu alte costuri(gandeste-te doar la casco), apoi si faptul ca te vei muta intr-un oras mare (unde va trebui sa platesti ca sa ai unde parca o masina mare ca seria 5, eventual sa o si incarci)....cam multe variabile, iar diferenta de consum (care va exista, chiar daca iei in calcul un model hibrid) ar trebui sa fie printre ultimele preocupari.

Daca tot vrei sfaturi, muta-te, vezi unde te stabilesti, vezi cum te adptezi la oras/job (cheltuieli vs venituri), si apoi iti vei redefini nevoile pentru un nou autoturism (dimensiuni, cati km parcurgi anual , buget).

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Eu in ultimii 5000km am mers vreo 2000km pe electric si restu pe benzina.Consumul in bord e de 7%.Motorul e de 3litrii.Inainte am avut 535d care avea un consum mediu de 9% dar o si alergam.Daca ma intrebi pe mine nu as mai lua diesel niciodata.

Edited by tzucul
Link to comment
Share on other sites

Luam electrice sau hibride si dupa mergem cu 100 de km/h pe autostrada sa scoatem consum bun ne depasesc si tirurile, toti cu tesla merg ff incet pe autostrazi, cu hibride la fel pt ca altfel la viteze normale 130-140  de autostrada consuma destul de mult, nu mai zic alergate.Dupa zicem ca scoatem consum mai mic decat un diesel, hai sa fim realisti:)).

A mers un prieten cu noi in grecia cu un lexus 4x4 hibrid, pai pe autostrada la viteze mari numai din peco in peco era:)) dupa acel drum a vandut masina.:))  Hybridul e bun doar in oras, nu la drum lung sau daca mergi ff usor.

Sa nu mai zic cum se zice ca hibridurile nu polueaza asa mult. Am un complex un vecin cu 330e f30 are tevile de asapament negre, negre, al meu diesel euro 6 cu adblue are tevile curate , dai cu limba pe ele , care polueaza mai mult? 

  • De acord! 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

@branevl Depinde foarte mult de rezervor , eu am tot un phev si am rezervorul mic(50 sau 45 l). Si asta ca PHEV-urile merg incet, nu prea se pupa, am 365 cp si vrei sa spui ca eu merg cu 90-100 pe autostrada ?

Mie chiar imi place PHEV-ul, in oras merg 100% doar pe curent si cand ies afara dau in auto hybrid, adica motorul termic merge mereu si primesc boost de la motorul electric. Cand accelerez de la 130 imediat ajung la 170-190. 

SI daca o bagam pe aia ca vai, mereu cari o baterie super mare dupa tine si blabla, diferenta intre phev-ul meu si o benzinara este de 200 de kg(vreo 2-3 oameni). Dar aici nu intra doar bateria mai sunt si alte piese.

Plus cand ai un phev, incalzirea si racirea masinii din aplicatie se face pe o pompa de caldura pentru ca ai motorul electric. Oamenii cand vad un phev se uita la range-ul electric care deobicei zice vreo 50-70km, dar nu e doar asta.

Edited by Alex3245
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Alex3245 said:

Mie chiar imi place PHEV-ul, in oras merg 100% doar pe curent si cand ies afara dau in auto hybrid, adica motorul termic merge mereu si primesc boost de la motorul electric. Cand accelerez de la 130 imediat ajung la 170-190. 

Pentru treaba asta ma gandesc serios ca urmatoarea masina sa fie aproape sigur hybrid.

@branevl ar fi chiar aiurea sa crezi ca nu ai dretate din punct de vedere al consumului; care consuma mai mult cu o baterie grea sau fara acea baterie.. 

Numai ca masinile nu sunt facute sa fie conduse doar in orase sau doar pe autostrada.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, raduron10 said:

G30-ul planuiesti sa il cumperi nou?

Pentru ca daca nu, ar trebui sa iei in considerare si longevitatea motoarelor hibride, avand in vedere ca mergi mult anual. Un diesel va rezista intotdeauna mai bine in timp decat o benzina/hibrid. 

Nu nou

2 hours ago, Eugen B said:

Nu iti cunosc bugetul, ocupatia, etc, insa daca singura bariera pentru trecerea de la un E90( o masina comuna si destul de ieftin de intretinut) la un G30e, care vine cu alte costuri(gandeste-te doar la casco), apoi si faptul ca te vei muta intr-un oras mare (unde va trebui sa platesti ca sa ai unde parca o masina mare ca seria 5, eventual sa o si incarci)....cam multe variabile, iar diferenta de consum (care va exista, chiar daca iei in calcul un model hibrid) ar trebui sa fie printre ultimele preocupari.

Daca tot vrei sfaturi, muta-te, vezi unde te stabilesti, vezi cum te adptezi la oras/job (cheltuieli vs venituri), si apoi iti vei redefini nevoile pentru un nou autoturism (dimensiuni, cati km parcurgi anual , buget).

 

Planuiesc sa fac trecerea la G30 ori in viitorul apropiat, ori in maaxim 2 ani, dar cu siguranta mai devreme. Normal ca ma intereseaza consumul in cea mai mare parte la viitoarea masina, doar fa un calcul cat inseamna un 2-3% la minim 50 mii km. In momentul actual mi se deconteaza cca 1500-1800 lei lunar naveta, insa nu stiu incotro apuc dupa, posibil sa beneficiez sau nu in continuare de decontare.

2 hours ago, tzucul said:

Eu in ultimii 5000km am mers vreo 2000km pe electric si restu pe benzina.Consumul in bord e de 7%.Motorul e de 3litrii.Inainte am avut 535d care avea un consum mediu de 9% dar o si alergam.Daca ma intrebi pe mine nu as mai lua diesel niciodata.

Strict la consumul in oras, fara incarcare, este mai rentabil hybrid decat diesel/benzina? Prin incarcarea in mers.. ajuta sa se faca diferenta intre hybrid si diesel/benzina? Nu stiu in ce masura as putea sa o incarc acasa cand ma mut, iar sa merg sa astept la vreo statie de incarcare este exclus din start. 

Cred ca mai astept cel putin pana in ianuarie sa vad “incotro apuc”. Intre timp poate reusesc sa inchiriez/imprumut una sa testez pe pielea mea ce si cum. 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, wolf20 said:

Faci uber?

Ceau, imi place sa ma plimb aici.

Nu, am specificat ca am naveta zilnica 120km, la o medie de 20 servicii pe luna, a 12 luni, vin 28.800. Sa zicem 25 mii cu concediile, iar inca 25 pana la 50mii/an, ii mananc lejer. Cand lucram in Bucuresti veneam in fiecare weekend acasa in Dolj, atunci faceam cca 40 mii/an. Indiferent unde as lucra, sub 40 mii pe an nu fac

 

nu stiam ca G30 are varianta si mild hybrid. Am cautat acum si am vazut ca din 2019 sunt si mild hybrid. Pentru nevoile mele, nu ar fi aceasta cea mai buna optiune? Presupun ca este mai ok decat diesel/benzina? De asemenea, ca si costuri de intretinere sunt diferente intre mild hybrid si diesel/benzina?

edit: facelift ul vad ca are, nu imi permit modelul facelift

 

Edited by johnkzor
Link to comment
Share on other sites

Mai au un motor electric in plus nu vad care ar fi diferenta la intretinere intre una mildhybrid si non. Toate g30 ul facelift sunt mildhybrid, diesel, benzina. Un 520d mildhybrid clar consuma ff putin. Probabil si 530e daca mergi usor si incarci bateria. 530e vine cu un minus ff mare pt mine are un portbagaj mic, e mult mai scund fata de cel normal din cauza bateriilor, poate pt altii nu este o problema.

Sunt plusuri si minusuri fiecare isi ia ce crede ca este mai bun pt el. Mildhybrid pe un motor de 3000 scade impozitul mult, ajuta la un consum mai bun in oras, la drum lung nu stiu cat de mult ajuta.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex3245 said:

@branevl Depinde foarte mult de rezervor , eu am tot un phev si am rezervorul mic(50 sau 45 l). Si asta ca PHEV-urile merg incet, nu prea se pupa, am 365 cp si vrei sa spui ca eu merg cu 90-100 pe autostrada ?

Mie chiar imi place PHEV-ul, in oras merg 100% doar pe curent si cand ies afara dau in auto hybrid, adica motorul termic merge mereu si primesc boost de la motorul electric. Cand accelerez de la 130 imediat ajung la 170-190. 

SI daca o bagam pe aia ca vai, mereu cari o baterie super mare dupa tine si blabla, diferenta intre phev-ul meu si o benzinara este de 200 de kg(vreo 2-3 oameni). Dar aici nu intra doar bateria mai sunt si alte piese.

Plus cand ai un phev, incalzirea si racirea masinii din aplicatie se face pe o pompa de caldura pentru ca ai motorul electric. Oamenii cand vad un phev se uita la range-ul electric care deobicei zice vreo 50-70km, dar nu e doar asta.


branevl se referea ca se merge încet deoarece consuma mult când se termina electricul. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, branevl said:

A mers un prieten cu noi in grecia cu un lexus 4x4 hibrid, pai pe autostrada la viteze mari numai din peco in peco era:)) dupa acel drum a vandut masina.:))  Hybridul e bun doar in oras, nu la drum lung sau daca mergi ff usor.

Sa nu mai zic cum se zice ca hibridurile nu polueaza asa mult. Am un complex un vecin cu 330e f30 are tevile de asapament negre, negre, al meu diesel euro 6 cu adblue are tevile curate , dai cu limba pe ele , care polueaza mai mult? 

Gresite ambele afirmatii. Nu stiu ce lexus avea prietenul, dar daca e unul de-ala 'self charging', si suv, e normal sa consume mult. Un hibrid o sa consume la drum lung la fel ca o masina cu motorul echivalent, fara hibrid.

Iar comparatia cu benzina e facuta aiurea. Compari o masina cu filtru de particule cu o masina fara filtru de particule. Daca vrei sa faci asta, compara cu seria G care are filtru de particule. Si chiar si asa, benzina tot polueaza mai putin ca un diesel. Ca sa nu mai vorbim ca o masina de 10 ani pe benzina polueaza *mult* mai putin ca un diesel de aceeasi varsta. Si parte din cauza e si ca dieselul e foarte scump de intretinut, o data ce incepe sa se strice.

Edited by mgi
  • De acord! 1
  • Downvote 1
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, branevl said:

Mai au un motor electric in plus nu vad care ar fi diferenta la intretinere intre una mildhybrid si non. Toate g30 ul facelift sunt mildhybrid, diesel, benzina. Un 520d mildhybrid clar consuma ff putin. Probabil si 530e daca mergi usor si incarci bateria. 530e vine cu un minus ff mare pt mine are un portbagaj mic, e mult mai scund fata de cel normal din cauza bateriilor, poate pt altii nu este o problema.

Sunt plusuri si minusuri fiecare isi ia ce crede ca este mai bun pt el. Mildhybrid pe un motor de 3000 scade impozitul mult, ajuta la un consum mai bun in oras, la drum lung nu stiu cat de mult ajuta.

mildhybrid e bun doar pt taxe si anume  daca aare motor de 3000 macar ca la 2000 nu stiu ce mare lucru scutesti 200 ron . CA sa fol sistemul corect trebuie sa tii startstop activat in oras , practic bateria tine tot sistemul electric inclusiv ac sa pompeze , la drum lung pana in 130  opreste reporneste motorul in linie dreapta , coasting se numeste , o tampenie , brusc vezi ca pica turometrul si asta daca nu stai cu piciorul pe acceleratie , util sa zicem pe pilot automat , in oras poate scutesti 2 L /100 km , ai un boost la acceleratie 20 hp in cazul meu , intra la kickdown  simti ca e cuplu instant , probabil s-a vrut sa elimine lagul turbinei , per total doar pt taxe e bun dpmdv , convertesti banii in carburant .  Vrei economie , stai pe diesel sau electric daca ai acasa panouri .

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Viper05 said:

@Myx mild hybrid nu mai are buton de start/stop

Asa e. 

Asa ca hai sa punem mintile si cunostintele la lucru sa evitam sistemul cu, ceva, cumva..!

Eu recunosc nu's bun pe coding, dar as plati ca sistemul sa poata fi "bypass"-ed cand oi avea modelu'..

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, branevl said:

Luam electrice sau hibride si dupa mergem cu 100 de km/h pe autostrada sa scoatem consum bun ne depasesc si tirurile, toti cu tesla merg ff incet pe autostrazi, cu hibride la fel pt ca altfel la viteze normale 130-140  de autostrada consuma destul de mult, nu mai zic alergate.Dupa zicem ca scoatem consum mai mic decat un diesel, hai sa fim realisti:)).

A mers un prieten cu noi in grecia cu un lexus 4x4 hibrid, pai pe autostrada la viteze mari numai din peco in peco era:)) dupa acel drum a vandut masina.:))  Hybridul e bun doar in oras, nu la drum lung sau daca mergi ff usor.

Sa nu mai zic cum se zice ca hibridurile nu polueaza asa mult. Am un complex un vecin cu 330e f30 are tevile de asapament negre, negre, al meu diesel euro 6 cu adblue are tevile curate , dai cu limba pe ele , care polueaza mai mult? 

Eu la 140km/h consum 10-11l de benzina pentru ca la viteza aia lucreaza doar benzina.Dar in oras sau in aglomeratie merg electric si daca facem media mie imi da 7% pe bord.Retine nu e diesel are 2.5 tone si 400 cai.Nu compara plug-in cu hybridu de la lexus.Legat de diesel-ul tau cu adblue....ce sa zic...multi km fara probleme cu el.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.