Jump to content

Alegere FRANE ( discuri si placute )


Alex313

Recommended Posts

Salut,

Un sfat, o sugestie… masina in cauza e90 lci, dar nu conteaza, am cumparat masina de ceva timp cu discuri si placute noi TRW. Asta vara frana de la 210 km/h ( nu imi spuneti care e limita de viteza la noi ca nu a fost conceputa sa mearga cu 130 km/h ) a franat ok pana la 160 dupa care placutele au devenit guma si zici ca era doar in frana de motor.  In oras dupa 5-6 frane de la 80 la 0 adio frane, de scartait se aud cand vor ele.

O recomandare de discuri si placute care sa franeze eficient, din ce am vazut ATE se ovalizeaza si cand bate vantul, brembo zgomot si nu franeaza etc

 

Multmesc anticipat !

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Alex313 said:

Asta vara frana de la 210 km/h ( nu imi spuneti care e limita de viteza la noi ca nu a fost conceputa sa mearga cu 130 km/h ) a franat ok pana la 160 dupa care placutele au devenit guma si zici ca era doar in frana de motor.  In oras dupa 5-6 frane de la 80 la 0 adio frane

Ce povestesti tu aici suna a "Brake fade". Daca masina avea discuri si placute noi, cel mai probabil problema vine de la lichid de frana, respectiv furtune frana. Plus ca ai precizat ca era vara, cald, probabil ca umiditatea din lichidul tau de frana a fiert, s-a transformat in vapori, ti s-a inmuiat pedala de frana temporar. 

Daca ai tendinta si nevoia sa faci asftfel de franari agresive, pune furtune de frana ramforsate si schimba lichidul de frana cu unul care are punct de "fierbere" mult mai sus. 

Link to comment
Share on other sites

Eu am o vorba, cu directia si franele nu te joci. Restu mai experimentezi. Dar sa te opresti si sa poti vira este cel mai important in evitarea unui potential dezastru. 

Mai ales ca acu multi ani cu un opel am ramas fara frane cand eram in depasire si venea masina din fata. Trebuia sa franez putin pentru a putea intra in spatele unei masini si cand am apasat frana, pauza. Cel care montase placutele nu a fost atent si placuta de frana calca doar pe buza aceea a discului ...

Asa ca personal eu pe partea de franare as merge doar pe original unde ai calitatea ca mai bine nu se poate (exceptand variante performance si alte nebunii care nu fac obiectul discutiei actuale). Schimbi discurile la ~50.000 km, poate si mai mult in functie de stilul de mers, eu zic ca 200-300 ron in plus la 50.000 km e un fleac.

De asemenea, nu stiu la e90, dar la masina mea sunt mai ieftine discurile pe original decat orice marca aftermarket cat de cat ok (ate, bosch, etc).

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca e diferenta de greutate E90/F10.

Eu am folosit OE pentru ca diferenta de pret e insesizabila fata de ATE si alte variante, dar mai ales pentru ca discurile OE au tinut foarte mult - am luat masina la 50k km si abia la 150k au trebuit schimbate.

Cat timp pot sa fac 100k cu niste discuri, eu zic ca merita si nici nu te doare capul.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu sunt mai scumpe, sunt aproape cât cele OE. 
Brembo sport aurii de pe spate au fost mai scumpe ca OE. 
 

Eu am pus Zimmerman și brembo sport discuri perforate. 
 

S au ovalizat după 5.000 km, au început cu vibrații ușoare, iar după 15.000-20.000 de abia Țineam volanul in mâna la frânare. 
 

Frana era mai buna, insa era periculos când mergeai cu viteza in curbe, când frânai de abia ma Țineam la ea.

 

Le am “refăcut” la munca, au ținut 500 km și iarăși au început.. 

Link to comment
Share on other sites

eu la un BMW seria 3 din 2001 am refacut circuitul din teava de cupru, am schimbat furtanesele in dreptul fiecarei roti si am inlocuit lichidul de frana. Ca si marci de placute sau discuri incearca sa eviti placutele "ecologice" (e mentionat pe cutie de obicei - am intalnit la Ferodo) si poate ar fi bine sa pastrezi aceeasi marca si pentru placute si pentru discuri. De-a lungul timpului am folosit Brembo, ATE, Bosch, TEXTAR si nu am avut probleme. Pentru  viteze mari si franari agresive trebuie modificat circuitul de franare in intregime si montat de competitie....dar nu cred ca se merita pentru ca costa foarte nult si eficenta la franare in conditii de oras este mai scazuta daca discurile nu stau la temperatura ridicata...(avand o concentratie mai mare de carbon)

...era sa uit....ai frane bune daca poti oprii masina eficient chiar daca ti se murdaresc rotile de un praf negru relativ rapid ...nu daca "te tin multi km fara sa le schimbi"

Edited by germanco
Link to comment
Share on other sites

Mai jos, o preluare "copy&paste" de pe un forum dedicat serie 5 E28. Atentie: informatiile sunt din categoria "gura lumii", deci tratati-le ca atare.

User "LarryM": Today I had a long talk with a BMW Master Tech who's been working on these cars for over 30 years. He told me that BMW's policy towards aftermarket parts suppliers (such as Behr, Nissen) is that those suppliers can manufacture replacement parts for BMW, but any of the parts they make that are sold outside of a BMW dealer CANNOT be made to BMW's exact specs. In other words, the radiators that Behr makes for BMW are manufactured to BMW's exacting specs, but any Behr radiators sold by other parts retailers are made (by necessity) to a different spec. That's why the aftermarket Behr radiators have a different tube design (with plastic noodles inside, among other details) and don't cool as efficiently as the genuine BMW Behr ones do.

User "szacsi72"I have a friend who at a company that makes a big portion of the world's clutches, bearings, etc. He said that the clutches they make for the OE have a 0.0X mm tolerances, the ones they sell as aftermarket are 0.Xmm. Which is crazy bad! He also said it was not like this earlier, this is only today. You can't buy anything good quality aftermarket.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Praful de pe placute are MULT de a face cu eficienta franarii la o masina folosita pe drum public. Si are mult de a face si cu daca sunt ecologice sau nu. ADICA e firesc sa franeze cel mai eficient in conditii de trafic moderat ....si sa te bage in spatiu verde (aceleasi placute!) daca le abuzezi si sa isi piarda eficienta la franare daca devin nepermis de fierbinti.

@Alex313 cum numai tu stii cum conduci tot la fel trebuie sa stii ca placutele de frana ca si discurile se pot ovaliza daca nu conduci "ca, ceilalti"; din ce spui in topic pare ca nu.

Nu prea exista franare eficienta la masina pe care tu sa o duci IN ORICE TEMPERATURA si sa te tina!

Ori nu mergi decent ori mergi prea tare fata de ce ai acum pe masina si nu tine..

Adica, nu lupul moralist ci, sunt convins ca sunt accidente care s-au intamplat pentru ca soferii au crezut ca ii tin franele si nu le-a tinut si intr-o situatie in care s-au bagat voit, nu au mai iesit decat sifonanti si probabil lovind!

Dar asta nu inseamna ca o masina nu are frane bune ci ca nu are franele potrivite stilului.. conditiilor normale.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, FiveThreeFive said:

Mai jos, o preluare "copy&paste" de pe un forum dedicat serie 5 E28. Atentie: informatiile sunt din categoria "gura lumii", deci tratati-le ca atare.

User "LarryM": Today I had a long talk with a BMW Master Tech who's been working on these cars for over 30 years. He told me that BMW's policy towards aftermarket parts suppliers (such as Behr, Nissen) is that those suppliers can manufacture replacement parts for BMW, but any of the parts they make that are sold outside of a BMW dealer CANNOT be made to BMW's exact specs. In other words, the radiators that Behr makes for BMW are manufactured to BMW's exacting specs, but any Behr radiators sold by other parts retailers are made (by necessity) to a different spec. That's why the aftermarket Behr radiators have a different tube design (with plastic noodles inside, among other details) and don't cool as efficiently as the genuine BMW Behr ones do.

User "szacsi72"I have a friend who at a company that makes a big portion of the world's clutches, bearings, etc. He said that the clutches they make for the OE have a 0.0X mm tolerances, the ones they sell as aftermarket are 0.Xmm. Which is crazy bad! He also said it was not like this earlier, this is only today. You can't buy anything good quality aftermarket.

Asta daca e chiar asa, trist rau. Practic se explica de ce un bmw mai vechi nu mai pare de multe ori ca e in mintile lui.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salutare, a pus cineva discuri si placute Textar pe BMW F30 sau F31 2.0D 184 cp ? Multi zic ca ar fi aproape la fel de bune ca cele originale. Altii zic ca ATE. Eu am mers doar pe original la F10. Acum la F31 am vazut ca fostul proprietar a pus Textar pe spate si masina franeaza bine. Ma gandeam sa pun si eu pe fata tot Textar insa nu stiu cat de eficiente sunt. La E90 am pus Textar si am fost multumit, insa asta acum 10 ani parca. Nu stiu daca intre timp Textar mai produce calitatea de alta data. 

Link to comment
Share on other sites

On 10/29/2023 at 7:02 PM, Romulus said:

Asta daca e chiar asa, trist rau. Practic se explica de ce un bmw mai vechi nu mai pare de multe ori ca e in mintile lui.

 

Salutare, 
Aici pot sa ajut eu cu o informatie care sa contrazica cele spuse mai sus(doar in speta vazuta de mine, nu garantez ca este vorba de acelasi lucru pentru toti producatorii), am lucrat ca si contractor pentru un producator mare care de asemenea era la fel contractor pentru un brand de masini, am ajuns inclusiv prin afara la mega fabrici unde produceau multe branduri si pot sa va zic urmatoarele:
CTC in privinta celor la care lucram ca si contractor era mai drastic pe OEM decat pentru cele iesite pe banda pentru masina noua, ca si toleranta se accepta mult mai putin rebut decat pentru cele ce ieseau din productie ( chestie care m-a mirat si pe mine). Exista 3 feluri de piese nu cum stim doar cele 2 de OEM sau AM. Exista piesele de vin pentru a fi montate pentru banda de productie ( sa zicem ca avem faruri Hella pentru BMW, e doar un exemplu) , apoi sunt piesele OEM care sunt produse de producator gen Hella,Denso,Continental care vin pe banda dar nu mai este produs pe aceeasi banda si poate fi produs in alta parte, matrita sa aibe o alta modificare etc, si piesele AM la care Brandul de masini da aprobare catre terti producatori sa faca piesa, li se da o marja acceptata de toleranta etc unde teoretic ar trb sa scada calitatea piesei dar nu in toate cazurile unde cum am zis am intampinat si cazul opus unde producatorul ( care intr-adevar era TOP nu accepta compromis) Nu dau nume de firma, fabrica etc ca nu isi are rostul 🙂
Eu unul cred ca acum nu e vorba ca a scazut calitatea pieselor atat de mult ci avansul tehnologic este foarte mare ceea ce face ca multe piese marunte, senzori etc sa pice, daca te uiti la Mercedes ul bot de cal ce naiba sa pice la ala, mai tarziu vb de e46 deja avem senzori mai multi si tot asa din ce in ce mai multa tehnologie care e dependenta una de cealalta 🙂 si cu un mic plus pe faptul ca sumele mari de bani din servisare se fac nu din vanzarea de auto 🙂 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.