Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 09/10/25 in Posts
-
6 points
-
Este vorba despre https://www.bavauto.ro/ ? Iti recomand sa ii suni si sa discuti cu ei cazul comenzii tale ,cu cartile pe masa. Conform OUG 34 / 2016: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/158913 ai dreptul sa returnezi produsele comandate online in termen de 14 zile, fara a da explicatii privind returnarea. In principiu, magazinul nu iti poate refuza returnarea pe motiv ca ai desigilat produsul. Citeste legea de la link-ul de mai sus, in special art. 14 si 16, inainte de a discuta cu vanzatorul. Nota: iti recomand sa acorzi mai multa atentie modului in care redactezi si scrii un text. Nu doar ca este plin de greseli de ortografie si punctuatie, dar este si greu de citit.5 points
-
Eu cred ca a facut o treaba buna initiatorul ca a facut plangere la ANPC, deoarece in acest mod poate va genera schimbari in proces/flux de piese la vanzatorul respectiv; ca ii vor rambursa suma platita, ii vor inlocui produsele cu unele conforme, astea sunt detalii; Daca ar fi primit injectoare de Audi, Renault, etc, da, puteai vorbi de o eroare, dar atata timp cat a cumparat injectoare noi, sau nicaieri nu era indicat ca vorbim de posibilitatea de a primi piese reconditionate, ....mai au si nesimtirea sa ii mentioneze chestii legate de desfacerea coletului, etc. Poate nu este eroarea lor, ci eroarea/intentia furnizorilor , insa avand niste reclamatii la activ, poate isi vor imbunatati procesele de receptie/control inainte de livrare, si nu il vor mai pune pe client in fata unor situatii enervante.4 points
-
aveam un zgomot de 1-2 luni in compartimentul motor, ca si cum ar freca ceva, intermitent; nu facea tot timpul; la inceputul lui septembrie m-am programat la verificare, cu speranta ca poate ii dau de cap, desi nu facea tot timpul; baietii de la Bavaria Militari au identificat sursa zgomotului (pompa de apa), bravo lor (au si iesit la o tura cu ea); cu ocazia verificarii au identificat si celelalte probleme (urme de gaze pe corpul EGR, intinzator curea accesorii slabit, urme de ulei la conductele turbo mic), si din fericire mai are garantie pana in dec 2025. Referitor la coupe - inca imi place G22, dar din pacate nu e practic, merg zilnic cu masina; nu mai sunt chiar tanar, si sunt destul de mare; in coupe scaunul e mai jos, ma dau jos greu; usa e lunga, si mai greu sa cobori din ea cand o parchezi la lidl, aproape de alta masina; inca am pasageri in spate si nevoie sa car bagaje la drumuri lungi, deci break; nici faptul ca 4 are volanul (si) mai moale decat 3 nu imi place; probabil voi cumpara din nou in viitor un coupe bmw, dar va fi desigur E92 335i cu directie hidraulica4 points
-
Încă e prezent, așa că l-am răsfățat cu o vizită la detailing. Dacă va mai fi prin preajmă, intenționez să vizităm iar Grecia cu el, toamna asta. Îmi fac mea culpa, m-am preocupat mai mult de cealaltă vechitură în ultimele două luni. Dar a fost chiar fain, am învățat multe despre KE-Jetronic în ultima vreme și unele reparații le-am făcut singur. Boală grea cu mașinile astea. Revenind, înainte arăta așa: Și după, astfel:3 points
-
Nu stiu daca ati vazut video-ul acesta, dar mi se pare ca explica cel mai bine cum se circula corect in sensul giratoriu. Pacat ca 90% din posesorii de permis nu stiu asta iar problema e inclusiv la scoala si politie, caci sunt invatati gresit... Eu zilnic ma inalntesc cu situatia in care as putea sa mor cu dreptatea in mana insa prefer sa previn si sa las ghibonii(scuze maimutelor) sa treaca. Faza cu semnalizarea stanga la intrare in sens, ma irita maxim... Sunt curios cati dintre noi circulam corect in sensul giratoriu.3 points
-
Ca sa nu se inteleaga gresit, sunt pro anvelope all season, DAR... allseason doar pentru lunile reci ale anului, Oct - Mar. Multi folosesc allseason din lene si comoditate, din chitrosenie si zgarie branza, gen costum armani si slapi din targ. Am vazut g11 cu anvelope allseason Triangle, wtf. In ultima saptamana am facut poze la anvelope allseason de la prieteni si cunoscuti. Anvelope utilizate un ciclu complet, cu rulaj de pana in 10k km, dar care pe axa motoare au uzura specifica anvelopelor de iarna utilizate vara la temperaturi mari. Fapt care confirma ce s-a discutat, allseason sunt bune pentru masini normale si soferi pasnici, cu singur si sigur scop sa te duca din A in B fara apucaturi Verstapeniste. Sper sa se vada clar in poze problemele ce le semnalez. Pentru colegul bine intentionat, stiu si eu sa fac share de pe terte site-uri, am specificat mai sus. Anvelopa Barum din ultima poza are deja 3 sezoane complete doar pe axa motoare, dar numai 5k km de la montaj pe o masina normala de 1200kg si 64cp.2 points
-
Am revenit pentru cine mai intereseaza. Am schimbat cele 2 componente mentionate de Alex313 si problema s-a rezolvat.2 points
-
Mi-au rambursat suma achitată. Dacă tot am discutat pe acest forum,problema,situația în care am fost , consider că este normal să vă spun rezultatul. Mulțumesc tuturor pentru susținere,tot odată și celor care nu au fost de acord cu reacțiile mele. Nu doresc nimănui să treacă prin experiențe de genul acesta.2 points
-
Probabil glumesti! Am scris undeva mai sus ca si eu am reclamat o firma la OPC! Va dati toti cu parerea, fara sa aveti habar cum sunteti tratati intr-o astfel de situatie (ca altfel nu ati mai scrie ce am citit mai sus). Suni, te ia la misto, ce zici: ok, lasa ca o rezolv altfel! Dupa ce-i notifici ca le vine OPC-ul in vizita cu sorcova, da, devin brusc foooarte amabili. De ce oare nu se intampla asa de la inceput??? Baietii reclamati de mine mi-au dat o pusca la care nu se putea monta luneta. Mai aveau putin si ma luau la baza rau, adica, buei tu habar nu ai sa montezi si ne tot suni pe noi. Acum, le-am dat mesaj ca s-a stricat pistolul, in 2 ore m-au sunat, au vorbit cu mine frumos, m-au pus sa le fac si un film, eee, alta poveste. E la ei, deja, pana si curierul l-au trimis imediat.2 points
-
Piesele originale in general nu se fac retur , destul de rar am auzit, daca ai comandat gresit nu ia nimeni piesa inapoi . Nu tine de revanzator ci mai degraba de BMW care nu accepta retur .Practic magazinul ramane cu piesa si apoi se "roaga" sa apara cineva care sa aiba nevoie de ea .Daca stiai de modul de lucru al celor de la Bav ,trebuia sa te opresti si sa nu desigilezi nimic .2 points
-
in situația mea nu încape în discuție ,,eroare" Eroare se considera dacă primeam injectoare de Logan(noi) Mă repet,eu nu pot aștepta explicații depozitului de unde au plecat injectoarele și până la urmă nu mă încălzesc nici explicațiile Bavauto care este foarte posibil să nu aibă nici o vină.pur și simplu aștept să îmi restituie suma achitată. Îți/vă explic prin imagini de ce nu consider eroare.cred că cunoști/cunoașteți codurile OE BMW și codurile Bosch a injectoarelor dacă nu, o căutare pe Google va confirma faptul că codul 446 OE BMW de pe ambalaj este perfect compatibil cu codul Bosch 601 de pe injector, codurile acelea sunt exact echivalente cu injectoarele mele 289 in imaginea cu brida. Dacă asta este eroare... îmi cer iertare pentru tot ce am scris și pentru reacțiile mele. Crede-mă că nu sunt interesat de situații de genul acesta sau de scandal, discuții contradictorii.am deschis un subiect cred că destul de interesant pentru unii și în consecință mă simt obligat să răspund .2 points
-
Adaug si experienta mea: anvelopele all season se degradeaza accelerat, iar cauciucul de pe banda de rulare tinde sa se intareasca, atunci cand sunt utilizate in temperaturi caniculare de vara, in regim de autostrada. La clima din Romania si din sudul Europei, le consider o optiune foarte buna pentru intervalul toamna - iarna - primavara, mai putin in zonele inalte de munte unde inca mai ninge abundent si/sau drumurile sunt aproape permanent inghetate, iarna. Vara insa, le vad potrivite doar in nordul Europei, sau intr-un regim de utilizare relativ bland (ex: curse scurte si la viteza relativ redusa). Un motiv foarte bun ca, in loc de un set de roti de iarna + un set de vara, sa incepem sa folosim un set de all season + un set de semi-slick pentru vara2 points
-
Poate vreun magazioner de la ei a înlocuit piesa noua cu vreuna folosita......eu asta tind sa cred.2 points
-
Salutare, Revin cu un update la problema mea: Deci daca vreodata schimbati TCM ul, cutiuta de sub plafon cu cartela sim pentru remote services, trebuie sa contactati Connected Drive team via email sa faca update pe server la bmw cu noua serie de pe cutie. Chestia asta se poate face 100% remote via email, in service nu prea au ce sa faca. Eu am reusit sa rezolv problema dupa 4 emailuri si 1 vizita in service. In primele 3 mailuri ziceau ca nu au ce face, sa ma duc in service, iar la dealer aia chiar nu stiau ce sa faca, tot ce puteau ei sa faca este un software update. Un al 4 lea email mai suparat cu explicatii clare ale problemei a fost de succes, iar acuma pot sa folosesc remote services.2 points
-
Sa mai stergem praful! Totul e ok, o revizie in primavara cu ulei Liqui Moly 5w30, urmeaza alta, acum, la 7k km distanta, cu ulei BMW 5w30. Consuma cam 750 ml la 10k km. Masina are acum 140600 km. Noroc cu E39 ca altfel ne plictiseam!2 points
-
Ăla e un scut de protecție din aluminiu. Dacă aveai “găuri “ în turbo nu puteai să mai mergi cu mașina…2 points
-
Problema e cauzata de "decoupling ring" adica acea garnitura din jurul senzorului. Rolul ei este sa separe senzorul de bara rigida, senzorii de PDC sunt acustici si au nevoie sa vibreze. Daca garnitura este "coapta" rigida sau deteriorata se intampla exact ca la tine. Garnitura are codul 66 20 6 923 000 si costa in jur de 2 euro.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Salut, iti atasez tutorialul oficial, dar poti sa-mi spui in momentul cand te apuci daca ai intrebari. Nu e greu, mai greu a fost sa trag firele, fiindca a trebuit sa dau jos bancheta din spate. Doar sa ai grija la un aspect, nu toate unitatile NBT suporta acest retrofit. Exista niste optiuni pe care trebuie sa le aiba masina sau sa le fi avut masina de pe care provine unitatea NBT ca sa poti pune camera de mers inapoi. BMW F10 3AG retrofit camera NBT.pdf2 points
-
Pana citesti regulile de circulatie si iti gasesti raspunsurile la intrebari, te omoara vreunu care la fel n-are niciun instinct de supravietuire, la fel poate mureau ( daca n-au murit cumva, nu stiu.... ) si aia din filmulet cu toate legislatia rutiera n mana, si cu toate raspunsurile la intrebari... Oglinzile au un scop, si nu sunt puse degeaba pe masini. REALITATEA de pe soselele Romaniei e alta... si se tot vede in filmuletele cu sutele/miile de accidente anuale... La noi nu exista cultura sofatului, multi o fac din necesitate, si habar n-au ce fac. Nu stiu cat conduci tu prin Romania, dar eu fac 50+k km pe an si vad multe... doar eu stiu de cate ori mi-am salvat singur piele din cauza altora care avea intrebari existentiale la volan.2 points
-
Spre exemplu, la ai mei în comună, o familie s-a întors de la o petrecere. Fiul i-a spus tatălui să-i arate cum merge mașina, deși consumase puțin alcool. Au dat o tură prin comună, unde viteza maximă este de 50 km/h, dar au rupt patru poduri, iar fiul și-a omorât tatăl. Ulterior, mama/soția a încercat să dea declarații false, susținând că ea ar fi condus. Cea mai mare problemă în România este iresponsabilitatea oamenilor.2 points
-
M-am gandit si la 540i, motorul e ce trebuie, dar parca dinamic nu e ce trebuie, cam barcuta grea. Inca am ramas cu gandul la F31 340i, ce dinamica buna avea. Da, e posibil sa regret spatiul si confortul seria 5; dar parca as vreo o masina mai jucausa, cu dinamica mai buna, iar m340i sta foarte bine la capitolul asta (desi e cam prea usor de condus). Sigur o sa regret consumul. Am pus G31 la vanzare la un pret la care as da-o (cam piperat pt piata de la noi, dar mai mic decat pretul uneia similare pe mobile.de); probabil nu il voi obtine, asa ca va mai ramane la mine pana voi fi dispus sa scad din pret. Presimt ca se va vinde toamna viitoare, asa o sa pot lua m340i facelift (acum sunt in jur de 50k).2 points
-
Nu ai idee ce satisfactie incerc. 6 luni de cautari, de documentare.2 points
-
Eu am observat ca romanii sunt sinucigasi: Daca intru intr-un sens giratoriu, in 90% din cazuri daca vine o masina din stanga, desi am timp sa ma bag si trec fara sa il incurc, nu dorm la volan, acel individ care o conduce va accelera si ma va claxona pt ca este dreptul lui primordial sa strabata giratoriul si sa isi marcheze astfel dreptul. La fel patesc de multe ori si in depasiri unde primesc flash-uri sau cei de pe contrasens accelereaza sau cei depasiti accelereaza si ma trezesc cu ei lipiti de bara din spate pt ca i-am depasit cu un Bmw..... Nu e cazul in filmarea pusa aici (doream doar sa ma descarc mai sus) dar sigur s-au ambitionat si acolo, pt ca era timp sa vada totul si sa franeze si din pacate cu viata lor se joaca2 points
-
Astea sunt pozele de la proprietar, nu de la mine de pe masina. Urmeaza sa le ridic luni. 6WB se poate pune atat pe benzina cat si pe diesel. Cand le pui pe masina si le codezi, selectezi masina, plus trebuie virginizate.2 points
-
Plimba te putin si prin zonele mai rurale si o sa vezi cum arata casele si curtile lor, ingrijite, cochete, curatenie, etc... dupaia da o tura prin satele noastre... pe langa ca ungurii sunt mai muncitori sunt si mult mai responsabili. Ma refer la omul de rand, normal, muncitor. Sunt mai saraci, dar asta nu ii face sa stea toata ziua ca la noi prin birturi si cand ai nevoie de vreunu sa te ajute o zi la lucru sau ceva, prefera sa stea pe ajutor de somaj sa bea la bar decat sa puna osu la bataie. Te asigur ca sunt mult peste noi la multe detalii de normalitate. Ca n-or fi ei in top management, sau prin corporatii nu stiu, eu ma refeream la omul muncitor, si mind setul lor. Lasa ca nici cu preturile din multe locuri infecte din Romania nu ne putem lauda, gen aberatii de Poiana Brasov sau Mamaia, sau altele. Nu e cazul sa ne dam superiori, ca ne o luam in frezi la multe capitole.2 points
-
stiu, am vorbit deja cu el, multumesc de sugestie. oricum mai mereu cand am avut cate ceva l-am intrebat inainte1 point
-
Nu ai fost cel care a umblat la bara si faruri? Dupa cum pui intrebarea raspunsul ar fi nu, corect? Apoi, daca umbli doar la bara si faruri, de ce ai umbla la capota? Poate sa iti faci de lucru.. Si daca a umblat altul nu acela cel mai in masura sa stie unde a umblat?1 point
-
Long-distance test successfully completed: EQS with solid-state battery covers 1,205 km on a single charge1 point
-
Outlander e masina ok, interiorul ok dar exteriorul(fata) e ceva de groaza, nu stiu cum au reusit.1 point
-
136 Cai am eu pe E30 la 1150 kg , astia au pus 137 cai pe 2150kg? ce sa zic daca mergi in oras e ok cred, afara probabil ca va trebui sa opresti sa bagi benzina si curent in acelasi timp . Dar probabil ca cineva care merge preponderent in oras e ok1 point
-
N are rost o analiza, pentru ca suntem clar condusi de niste incompetenti analfabeti functionali ( cu exceptiile de rigoare, putine care sunt ).1 point
-
Partea de munca da, e cu dus si intors, adica avem pe cei care nu misca un deget deoarece e salariul mic bo$$, apoi avem pe cei care prefera sa faca" combinatii" sau sa faca Uber / Bolt, si uite asa cand e vorba sa ai oameni "de carca" ajungi sa angajezi indieni/nepalezi sau mai stiu eu ce .Totusi strict pe subiectul BMW sunt convins ca gaseau oameni la noi, atat ca banuiesc ca ungurii au avut "lobby" mai bun, adica realist vorbind noi ar fi trebuit sa fim prima optiune cu toate problemele enumerate de tine sskkaa .Dar probabil pe stilul clasic romanesc daca nu a iesit "ceva" nu a interesat pe nimeni .Oricum bine ca inca mai avem Ford/Dacia .1 point
-
Dl de la BMW mananca ceva c@c@t, dar pe alocuri are si dreptate. 2 ore n-am stat in vama de nu stiu cati ani, maxim daca au fost 30min, poate 45 daca am nimerit un schimb de tura, sau sarbatori, sau ceva ce sa incarce traficul. Totodata, acum dupa ce au legat autostrada M35 de la Debrecen cu "ciotul" de A3 + Dex16 spre Oradea+Centura, deja conducerea Fabricii BMW din DEBRECEN, face demersuri politice la nivel inalt ca tot personalul lor ce va zbura la Muchen+retur, sa o faca de pe Aeroportul Oradea si nu de la Debrecen, pentru ca acum au acces direct fara vama, au autostrada si pe Oradea aterizeaza LUFTHANSA... unde mai mult ca sigur ca isi vor negocia tarife+security check separat/privat. Dar cum la conducerea Romaniei au fost doar incompetenti, iar de 20 de ani ne chinuim sa facem o autostrada ORADEA - CLUJ, si din ziua de azi va mai dura MINIM 6-7 ANI sa o finalizeze, in conditii ideale de lucru, birocratie si alte detalii, la ce sa ne asteptam? Normal ca nu va investi nimeni zeci/sute de miliarde in fabrici cand infrastructura ta e praf, si tot ce vine/pleaca trebuie sa mearga pe drumuri nationale sau judetene pline de carute si vaci. Apropo de asta, acum fiind in plan si in lucru si reabilitatea caii ferate CLUJ-ORADEA-UNGARIA, se zvoneste ca banii se vor taia, si nu prea stie ce se va intampla cu proiectul, lucrarile fiind pe la 40-45% finalizate... Totusi NOKIAN a planificat detaliile astea si totusi au putut investi vreo 600mil EUR in noua fabrica la Oradea. DAR cea mai mare problema aici la noi, in Romania, este forta de munca, nu COSTUL, si LIPSA EI, mai ales a celor cu o pregatire suplimentara fata de MUNCITOR NECALIFICAT. Ungurii sigur sunt mai responsabili si dornici de munca!1 point
-
Sa nu uitam sa ii spunem si ce tester.. ISTA! Ca se duce la oricare si nu-i gaseste senzorul defect ca un tester multi-marca nu aplica toti parametrii ceruti pe toti senzorii.. Apoi, @Bogdan .S daca masina a pornit de atata-amar-de-vreme greu la cald nu te-ai gandit sa cauti un tester potrivit.. (cei de la acel service nu stii ce tester au folosit?) din timp!? Regula general valabila - nu toate problemele unei masini sunt aratate in bord. Testerul potrivit in schimb arata! Ca asa si fara tester, la mine in curte ma gandeam sa schimb demaror si baterie.. Sau, de ce nu mergi inapoi la ei .. ca doua zile de cand au schimbat lucruri destul de scumpe.. nu demonstreaza ca au gasit ce TREBUIAU sa gaseasca de prima oara. Iar tu nu ai abuzat masina ci doar incerci sa o pornesti - la cald.1 point
-
Poate fi o posibilă problemă: Ia verifică pe tester ce temperatură arată atât senzorul de ambient extern cât si cel de antigel. Dacă unul din ei arată temperaturi extreme, fiind decalibrat, ECU nu permite pornirea motorului.1 point
-
Tehnologia automobilelor electrice este intr-un ritm continuu de dezvoltare. Este doar o chestiune de cateva luni de zile, sau cu ceva noroc de circa un an, pana cand cel mai performant model de la un moment dat va fi depasit de un altul. Ca si la telefoanele mobile, o buna abordare (din punct de vedere financiar) sa iti alegi modelul cel mai fiabil ale carui performante iti sunt suficiente pentru modul tipic in care folosesti masina. In ceea ce priveste puterea masinilor electrice, s-a ajuns la o "cursa a inarmarii" privind caii putere, al carei sens mie imi scapa. Vad valori care depasesc puterea unei masini de Formula 1 a anilor '70. O fi nice to have, dar pe de o parte rostul masinii electrice este sa fii econom si prietenos cu mediul, iar pe de alta parte nu mi se pare ca soferii de astazi dau pe afara de talent - chiar daca in mare parte conduce masina, nu soferul. Nu mai e mult pana cand masinile electrice vor ajunge la acea densitate critica in trafic, incat sa auzim ca pe Valea Oltului un BMW iX3 de 2400 Kg condus de Niki Lauda-wannabe s-a lovit frontal cu un Mercedes AMG EQS 53 de 2700 Kg condus de Jackie Stewart-wannabe, la 150 Km/h fiecare.1 point
-
Update: retrofit oglinzi electrochrom, rabatabil electric, unghi mort. Sunt tare încântat de ce a ieșit. cineva care a mai facut retrofit distronic pe nfl? 2012-03 , masina are kafas1, nu kafas2.. ma intereseaza foarte mult, ca nu prea gasesc, pentru ce este 5AS/5AT ? Daca pun acc pun doar 5DF ? sau se modifica ceva si acopar mai multe cu 5AS / 5AT ? Merci,1 point
-
Eu sunt „depasit” si de design-ul interior si de exterior la IX3. A disparut si rotita iDrive. Iar farurile spate si masca fata sunt ORIBILE. Zici ca design-ul este facut de Kia/Hyundai (fara ofensa daca mai sunt posesori pe aici, dar nu arata a design german cum eram obisnuiti) sau marcile chinezesti care au intrat pe piata mai nou. Incepe sa arate mai bine versiunea normala de X3. Probabil asta e scopul.1 point
-
1 point
-
Spuneti-mi si mie o masina electrica de 40.000 euro care sa duca 500 km range cu un full electric, sa aiba tehnologie la zi si sa fie frumoasa1 point
-
Nu e nasol pentru șofer, crede-mă. Dar e mult mai bine pentru pasageri. Firește, în mașinile la care ai și jaluzea sau fotocrom, ca să-l poți închide la nevoie. Nu ca la tesla, unde te prăjești grupa mare vara..1 point
-
Offtopic, apropos de consumerism, m-am jurat ca nu mai cumpar Philips de cand am incercat acum câțiva ani sa schimb acumulatorii la un aparat de ras electric si mi-au ras in fata la service ca nu se poate schimba, aparatul este vechi si trebuie cumparat altul (avea vreo 3-4 ani, perfect funcțional doar ca nu mai țineau acumulatorii si trebuia folosit conectat la priza). Incredibil la ce risipa s-a ajuns.1 point
-
Nu stiu daca conteaza fiecare optiune individuala, probabil doar greutatea totala si eventual dimensiunea rotilor si suspensia. Nu cred ca omologheaza nimeni separat o masina pentru ca are volan sport sau scaune cu incalzire.. In alta ordine de idei, cred ca optiunile sunt locul in care profitul e maxim. Ma uitam la IX in configurator. 5k euro sistemul B&W? Probabil costul e undeva pe la 2k, maximum. 600 de euro geamurile spate cu tenta? Serios? Si lista poate continua. Cum sa renunte ei la asa ceva?1 point
-
O buna parte din probleme sunt cauzate de speranta relativ scurta de viata a omului, privind la scara istorica. Individul cauta confortul si bunastarea zilei de astazi. Principiul "dupa noi, potopul" a fost aplicat de catre toate generatiile. Nimanui nu i-a pasat de poluare, atat timp cat, in cursul vietii lui, nu se manifestau schimbari climatice majore. Inca din anii '70 oamenii de stiinta tot bat toaca pe acest subiect, dar actiuni inca timide se intampla de putin timp, cand efectele au inceput deja sa ne afecteze pe cei care traim acum. Similar, tarile vestice au inceput sa mute productie in China inca de pe la finalul anilor '70, fenomen care a accelerat in special in anii '90 si '00. China era o tara inapoiata, nerelevanta din punct de vedere al cercetarii si tehnologiei, capabila din punct de vedere militar dar inca departe de a fi o putere mondiala. Era clar pentru toata lumea ca China se dezvolta, incet dar sigur. Pentru oamenii maturi ai deceniilor de atunci, a contat convenienta productiei ieftine, versus amenintarea Chinei devenita puternica dupa ce ei nu vor mai fi. Intr-o estimare grosiera, din anii '80 pana acum cca. 130.000 de studenti din China au absolvit universitati americane Ivy League. Dintre acestia, peste 60.000 s-au intors in China. Atentie, vorbim strict de Ivy League, nu si de restul univeristatilor americane sau europene. Este evident ca acesti absolventi nu s-au intors in China sa coaca paine sau sa faca globulete pentru pomul de Craciun. Timp de aproape 50 de ani, vestul a construit - industrial, educational, tehnologic - China de astazi. Care China inca mai produce junk-uri si inca mai copiaza vestul; dar ar trebui sa fim naivi sa o mai subestimam. Iar vestul abia recent s-a trezit (in principal, kudos administratia Trump) ca China este un competitor care trebuie luat foarte in serios. Ma tem ca este too little, too late.1 point
-
Iti spun si tie ce i-am spus lui @bimmer90f30: sunt 100% convins ca ai dispozitive fabricate in China in casa. Telefon, laptop, electrocasnice, si asa mai departe. China face produse bune si produse proaste. Pe Aliexpress ai mai multe sanse sa iei unul prost decat unul bun, dar daca iei un laptop Dell de exemplu, sau un ifone, calitatea o sa fie alta. Temu rezolva si ei un trend curent: iti iei haine, le porti un an si le arunci. Daca iei din magazine nu poti sa faci lucrul asta. In plus, am mai spus si mai spun o data: chinezii nu mai sunt acum doar executanti. Telefoanele mobile chinezesti sunt cele mai performante in momentul asta. Mult peste ifone, Samsung si ceilalti. Tehnologia de la bateriile cu litiu este, iar, doua generatii in fata vesticilor. Tehnologiile solare (panouri, invertoare) - iar, in fata si mai ieftine. Si la masini vin tare din spate. Singura problema e softul, dar incet-incet o rezolva si pe asta. Si nu e ca si cum vesticii ar avea soft mai bun. Uita-te la grupul vw de exemplu cu mizeriile lor de masini electrice, la care se chinuie de vreo 5 ani sa rezolve bug-urile. Si de-abia acum au iesit la vopsea cat de cat. China nu a facut praf industriile din toata lumea. Industriile s-au facut praf singure cand au decis sa mute productia in China ca sa faca profit cat mai mare. Acum e doar nota de plata, care ar fi trebuit sa fie evidenta pentru toata lumea de la inceput Da, dar calculul nu se face asa. Salariile nu au crescut la fel de mult ca inflatia, deci acum puterea de cumparare e mai mica in termeni reali. https://www.employment-studies.co.uk/news/sour-taste-inflation-impact-inflation-uk-wages "Using the BoE inflation calculator one can easily see that a £35,000 salary in 2010 could buy you as much as a salary of £53,000 in 2024. Yet most of the jobs that were offering £35,000 in 2010 offer far less than £53,000 in 2024. For example, a graduate job in 2010 offered a median salary of £27,000, with some generous salaries at investment banks or law firms offering around an average of £38,000 and £37,400 respectively. In 2024 a graduate job offered a median of £30,000, that is, a small 11% increase since 2010."1 point
-
Salutare, Astăzi am reușit să fac update-ul pe un F48 din 09.2019, de la versiunea WAY 2019-1 la WAY 2025-1. Aș vrea să rezum pe scurt pașii pe care i-am urmat, după ce am pus cap la cap postările colegilor – poate va fi de ajutor. PASUL 1: Am verificat în secțiunea „Version Information” și am constatat că aveam varianta WAY 2019-1. Așadar, conform postării de mai sus, aveam nevoie de un fișier FSC. PASUL 2: Am intrat pe link-ul oferit de Onnix, am dat click pe Europe, apoi pe [EntryNav2] Way map – cel puțin în cazul meu – și am descărcat fișierul .torrent (aproximativ 15 GB). Descărcarea a durat cam 12-14 minute, în funcție de viteza de internet, poate varia de la caz la caz. PASUL 3: După ce am descărcat și dezarhivat arhiva, am luat un stick de 64 GB, l-am formatat în FAT32 și am copiat tot conținutul arhivei direct pe stick, fără să creez un folder suplimentar. PASUL 4: Am introdus stick-ul în portul USB din cotierea mașinii și, după aproximativ 5 secunde, a apărut mesajul: „CONNECT USB device with correct activation code.” Mi-am dat seama că aveam activat „lifetime” pe server, dar nu și în mașină. PASUL 5: Am intrat pe bimmertool.com, mi-am creat un cont, confirmând adresa de email și numărul de telefon. Apoi am adăugat VIN-ul mașinii, iar pe site mi s-a reconfirmat în detalii că am sistemul [EntryNav2], deci fișierul descărcat anterior era corect. Am comandat FSC Repair Kit, care a costat 10 lire (echivalentul a aproximativ 61,47 RON prin ING). Kitul s-a generat destul de repede – în aproximativ 2 minute – și l-am putut descărca direct de pe site. Am primit și o copie pe email. PASUL 6: Am creat un folder numit FSC (cu majuscule) și am pus fișierul generat în acest folder. În cazul meu, fișierul s-a numit „FSC_3L25548_01309912.fsc” – l-am identificat destul de ușor, deoarece avea o terminație diferită față de celelalte (de exemplu: _01150001.fsc, _01130001.fsc, _01120001.fsc). Dimensiunea fișierului meu era de doar 1 KB. PASUL 7: M-am dus la mașină, am introdus stick-ul și instalarea a pornit automat. A trebuit să dau „Accept” la o pagină unde erau listate țările – majoritatea erau bifate, însă aveam 3 segmente nebifate (cred că ES, MB și încă vreo 3-4). Dacă le bifam și pe acestea, nu puteam continua, așa că le-am lăsat nebifate. Instalarea a început și a decurs destul de repede – a durat exact 19 minute. La final, am primit mesajul: „NAVIGATION DATA UPDATE”. Mulțumesc colegilor pentru toate explicațiile oferite!1 point
-
Ciao. Am un bmw e60 2008 , face lift , si nu mai imi pornea masina dupa 1 ora de mers in oras (la cald) , mergeam cu masina dupa ce o opream nu mai imi pornea se aprindeau toate : navi muzica etc dar nu pornea apasam ambreaju si facea doar un Tzc!! , ca si cum nar avea curent , trebuia sai dau curent la borna din fara sa porneasca Am schimbat bateria , cu una identica , cand am pus-o au fost toate bune cum am ajuns acasa , aceasi problema , am asteptat 10 min si a pornit . Am pus masina de ff multe ori pe test si cand aveam bateria veche si nu-mi aparea nici o eroare . Cineva mi a spus ca sar putea sa fie de la IBS-ul de la baterie , sau altu mi a zis ca la ambreaj cand il apasa are un click car face pornirea si sar putea sa se fi uzat. astept raspuns.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00